رده تعریف و آموزش رمز ارز آموزش استخراج لایت کوین

آموزش استخراج لایت کوین

تعریف و آموزش رمز ارز

بهترین روش استخراج لایت کوین چیست؟ این مطلب کمکتان می‌کند

نویسنده: رضا رضایی
21 بهمن 1399
استخراج لایت کوین

این روزها رمزارز لایت‌کوین بسیار مشهور شده و هر روزه افراد بیشتری به فکر برنامه استخراج لایت کوین هستند و اما پیش از هر اقدامی می‌بایست اطلاعات کاملی در مورد دستگاه‌های استخراج لایت‌کوین، تعریف و کاربرد ماینر استخراج لایت‌کوین و همچنین با الگوریتم استخراج لایت کوین آشنایی داشته باشید تا به‌خوبی بتوانید محاسبه استخراج لایت‌کوین را انجام دهید.

لایت کوین چیست؟

بهترین روش‌های استخراج لایت کوین

استخراج لایت‌کوین با وسایل و روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در هرکدام روش و فرایند آن بسیار متفاوت است، از جمله روش‌های استخراج لایت‌کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استخراج انفرادی لایت‌کوین

برای استخراج لایت‌کوین به شکل انفرادی می‌بایست CPU یا کارت گرافیک مناسب برای سیستم خود انتخاب کنید و سپس تهیه سخت‌افزار تخصصی برای استخراج دومین کار مهم است زیرا استخراج بسیاری از رمزارزها همچون لایت‌کوین بر پایه اسکریپت ساخته و اجرا شده است. علاوه بر سیستم سخت‌افزاری تهیه وسیله خنک‌کننده برای سیستم استخراج نیز بسیار مهم است زیرا گرمای بیش‌ازحد تولیدشده موجب خراب شدن زودتر از عمر دستگاه‌های استخراج می‌شود. یکی از مزیت‌های این روش تقسیم نکردن پاداش‎های استخراج است.

استخر استخراج لایت کوین چیست؟

ملحق شدن به استخر استخراج لایت کوین یکی دیگر از روش‌های استخراج است که در این روش پاداش‌های دریافتی بین افراد گروه استخر تقسیم می‌شود، اما استخرهای استخراج تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در زیر به نکات مهمی که به شما در انتخاب استخر استخراج کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

اندازه استخر

هر مقدار که اندازه استخر بیشتر باشد پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد، اما در مقابل هر مقدار تعداد افراد استخراج‌کننده در استخر بیشتر باشد پاداش شما کمتر خواهد شد.

کارمزد

پیش از ملحق شده به استخر از مقدار کارمزد و نحوه دریافت آن به‌طور کامل مطلع شوید.

مقدار پرداختی

مقدار حساب موردنیاز برای هر استخراج‌کننده باید حداقل‌ترین مقدار پرداختی باشد؛ این مورد را حتما بررسی کنید.

تاریخچه و اعتبار

از تاریخ تأسیس استخر آگاهی داشته باشید و از معتبر بودن آن اطمینان پیدا کنید. تا با افراد سوءاستفاده‌جو و هکر‌های مواجه نشوید.

لازم است حتما تمام موارد و نکات لازم را پیش از انتخاب راه‌های استخراج و آغاز به کار در نظر داشته باشید، زیرا این روزها افراد زیادی به دنبال سوءاستفاده از رمزارزها و استخراج آن‌ها هستند و با گرفتن اطلاعات شخصی به‌حساب و کیف پول شخصی دستبرد می‌زنند.

استخراج ابری لایت‌کوین

این روش از استخراج لایت کوین برای افرادی مناسب است که هزینه خرید وسایل و تجهیزات مناسب استخراج را ندارند یا نمی‌خواهند دردسرهای خرید و نگهداری آن‌ها را داشته باشند، پس می‌توانند از روش استخراج ابری کمک بگیرند، در این روش می‌توان تجهیزات استخراج لایت‌کوین را اجاره کرد و از آن طریق می‌توانید لایت‌کوین استخراج کنید.

قیمت لحظه‌ای لایت کوین

استخراج لایت‌کوین با کامپیوتر امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد استخراج لایت کوین با کامپیوتر امکان‌پذیر است اما مقرون‌به‌صرفه نیست و ممکن است هزینه بسیار زیادی در پی داشته باشد، زیرا مصرف برق برای استخراج بسیار بالا است و این کار را نمی‌توان با مصرف برق خانگی انجام داد و دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای همچون اینترنت بدون اتصالی، منبع برق زیاد، سیستم‎های خنک‌کننده و… باید در نظر گرفت.

 

نرم‌افزارهای استخراج لایت‌کوین

نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای استخراج لایت‌کوین و دیگر رمزارزها وجود دارند که مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها ۲ نوع زیر است:

  1. Miner CG:  این نرم‌افزار قابلیت استخراج ارزهای مختلفی را دارد که موجب شده در بین دیگر نرم‌افزارهای موجود بسیار محبوب‌تر شود. Miner CG به دلیل طراحی پیچیده‌ای که دارد فقط افراد حرفه‌ای قادر به استفاده از آن هستند. این نرم‌افزار را می‌توان بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، و لینوکس نصب و استفاده کرد و در کنار نصب و راه‌اندازی ساده‌ای که دارد استفاده از آن برای افراد مبتدی بسیار دشوار است.
  2. CUDA Miner: دومین نرم‌افزاری که می‌توان از طریق آن لایت‌کوین استخراج کرد، متأسفانه این نرم‌افزار یک مشکل کوچک دارد و آن‌هم پشتیبانی این نرم‌افزار فقط از یک برند کارت گرافیک است اما می‌توان آن را بر روی انواع سیستم‌عامل‌ها نصب و اجرا کرد.

ازجمله دیگر نرم‌افزارهای مورداستفاده برای استخراج لایت کوین می‌توان SG Miner و BFG Miner را نام برد که شما می‌توانید با داشتن اطلاعاتی همچون: میزان امنیت آن در نگهداری سرمایه شما و همچنین تراکنش‌های انجام‌شده، رابط کاربری ساده، قابلیت پشتیبانی برنامه‌های اندروید و سیستم‌عامل و نصب راحت و… نرم‌افزار موردنیاز خود را انتخاب و استفاده کنید.

لازم به ذکر است که علاوه بر نرم‌افزارهای استخراج لایت کوین سایت استخراج لایت‌کوین نیز وجود دارد که از آن طریق می‌توانید لایت‌کوین رایگان استخراج کنید.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

استخر استخراج لایت کوین به چه معناست؟

همانطور که به‌طور خلاصه در بالاتر خواندید، استخر استخراج محیطی است که در آنجا چندین استخراج‌کننده یا ماینر وجود دارند که برای رمزگشایی و حل مسائل تراکنشی با یکدیگر همکاری می‌کنند و در نتیجه لایت‌کوین استخراج می‌کنند. پیوستن و استخراج لایت کوین در استخر کاری دشوار‌تر از نوع انفرادی آن است زیرا زمان برای رمزگشایی بسیار کم است و به همین دلیل لازم است که بهترین استخر استخراج را برای استخراج انتخاب کنید تا بتوانید به سود لازم برسید. از جمله نکاتی که لازم است پیش از ملحق شدن به استخر استخراج بدانید، این‌هاست:

  • تعداد رمزارزهای رمزنگاری‌شده‌ای که می‌توان در این استخر استخراج کرد
  • روش‌هایی که برای پرداخت در استخر استخراج در نظر گرفته‌شده است
  • تعداد استخراج‌کنندگان هر استخر استخراج
  • در دسترس بودن استخر استخراج
  • کارآمد بودن استخر استخراج لایت کوین

باید بدانید که استخراج لایت کوین با استفاده از وسایل زیر امکان‌پذیر است:

  • استخراج لایت‌کوین با گوشی اندروید
  • استخراج لایت‌کوین با لب تاپ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد