رده تعریف و آموزش رمز ارز بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟

تعریف و آموزش رمز ارز

پاسخ به همه سوالات مهم درباره مشهورترین رمز ارز دنیا

نویسنده: رضا رضایی
25 مهر 1399
بیت کوین چیست

سازنده بیت کوین کیست؟ تاریخچه آن

برای اینکه بدانیم بیت کوین چیست ابتدا باید سازنده آن را بشناسیم. برای اولین بار توسط یک برنامه‌نویس ناشناس یا گروهی از برنامه‌نویسان با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در اکتبر سال ۲۰۰۸ تحت عنوان مقاله‌ای با موضوع «بیت‌کوین؛ سیستم پول الکترونیکی همتا به همتا» معرفی شد. ناکاموتو این مقاله را از طریق ایمیل برای اعضای انجمن رمزنگاری فرستاد اما این مقاله توجه زیادی را به خود جلب نکرد، چراکه اولاً هیچکس ناکاموتو را در محافل رمزنگاری نمی‌شناخت و ثانیاً موضوع منتشر شده از طرف ناکاموتو، پیش از این نیز بارها به شکل‌های مختلف، توسط برخی کارشناسان حوزه علوم رایانه و اقتصاد، مطرح شده بود. اما ناکاموتو فقط اهل ایده‌پردازی نبود.

حدود ۲ ماه بعد، ناکاموتو از راه‌اندازی اولین نسخه نرم‌افزار بیت‌کوین خبر داد. در روزهای ابتدایی رونمایی از این شبکه، بیت‌کوین تنها توسط کارشناسان حوزه رمزنگاری استفاده می‌شد اما پس از گذشت چند ماه و در سال ۲۰۰۹، بیت کوین بصورت یک نرم‌افزار متن‌باز (نرم‌افزاری که افراد مختلف می‌توانند در کدهای منبع آن تغییر ایجاد کنند و یا اشکالات احتمالی آن را برطرف کنند) در دسترس عموم قرار گرفت. بعد از مدتی، ساتوشی ناکاموتو ناپدید شد. تا به امروز شایعات زیادی در مورد هویت واقعی خالق بیت کوین مطرح شده است. با این وجود در طول این مدت همه افرادی که ناکاموتو خطاب شدند، علنا شایعه‌ ناکاموتو بودن خود را انکار کردند. تخمین زده شده است که ناکاموتو صاحب حدود یک میلیون بیت کوین است!

 

چه کسی بیت‌کوین را کنترل می‌کند؟

برای بسیاری از افراد، اصلی‌ترین مزیت بیت کوین استقلال آن از دولت‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های جهانی است. هیچ یک از نهادها و دولت‌ها نمی‌توانند در معاملات بیت کوین مداخله کنند، هزینه‌های معاملات را تعیین کنند و یا پول افراد را از بین ببرند. علاوه بر این، حرکت بیت کوین بسیار شفاف است، به این معنا که هر معامله تنها در یک دفترچه عمومی توزیع شده گسترده به نام بلاکچین ذخیره می‌شود. اساساً در حالی که بیت‌کوین شبکه‌ای است که کنترل نمی‌شود، اما به کاربران خود امکان کنترل کامل مالی بر سرمایه‌شان را می‌دهد.

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین

 

چه ویژگی باعث تمایز بیت کوین می‌شود؟

غیرمتمرکز بودن؛ یکی از اهداف اصلی ساتوشی ناکاموتو هنگام ساخت بیت‌کوین، استقلال شبکه از مقامات و دستگاه‌های دولتی بود. بیت‌کوین به گونه‌ای طراحی شده که هر شخص، کسب‌و‌کار و دستگاه‌هایی که در فرآیند استخراج و تایید معاملات فعالیت می‌کنند، بخشی از این شبکه بزرگ باشند.

ناشناس بودن؛ بانک‌ها تقریبا همه چیز را درباره مشتری خود می‌دانند؛ تاریخچه اعتبار، آدرس، شماره تلفن و غیره. اما بیت کوین کاملا متفاوت است، زیرا لازم نیست که کیف پول شما با اطلاعات شناسایی شخصی شما مرتبط باشد. در حالی که برخی از افراد تمایل ندارند که منابع مالی آن‌ها تحت کنترل و نظارت مراجع قانونی باشند اما بعضی دیگر ادعا می‌کنند که بیت کوین می‌تواند باعث گسترش تجارت مواد مخدر، تروریسم و سایر فعالیت‌های غیرقانونی و خطرناک شود.

سریع بودن؛ شبکه بیت‌کوین تقریبا پرداخت‌ها را به سرعت پردازش می‌کند. به عنوان مثال فرض کنید شخصی در ژاپن قصد دارد مبلغی را برای شخص دیگری در اسپانیا انتقال بدهد. این نقل و انتقال فقط در حد چند دقیقه طول می‌کشد اما این در حالی است که نقل و انتقال عادی بانکی تا چندین روز طول می‌کشد.

بازگشت ناپذیر بودن معاملات؛ وقتی بیت کوین‌های خود را برای شخصی ارسال کنید، هیچ راهی برای برگرداندن آن‌ها وجود ندارد. مگر اینکه گیرنده بیت‌کوین بخواهد آن را به شما برگرداند. در واقع این یک تضمین برای نقل و انتقال پول است، به این معنی که شخصی که شما ارز را برای او انتقال داده‌اید هرگز نمی‌تواند ادعا کند که انتقال برای وی انجام نشده است.

 

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

کاربران فقط مقدار بیت کوین موجود و نتیجه معاملاتشان را در کیف پول خود می‌بینند. در پشت‌صحنه، شبکه بیت‌کوین مانند یک دفترچه عمومی عمل می‌کند که به آن زنجیره بلوک یا بلاکچین می‌گویند. این دفترچه شامل همه تراکنش‌هایی است که تا به حال انجام شده است. سوابق دیجیتالی معاملات در بلوک‌ها ذخیره می‌شوند. اگر کسی فقط یک حرف یا یک شماره را در بلوک معاملات تغییر دهد، روی همه بلوک‌های دیگر نیز تاثیر خواهد گذاشت.

با توجه به این که این یک دفترچه عمومی است، هر نوع اشتباه یا اقدام به کلاهبرداری توسط هر شخص به راحتی قابل مشاهده و اصلاح است. کیف پول کاربران می‌تواند اعتبار هر تراکنش را تایید کند. صحت هر معامله توسط امضاهای دیجیتالی مربوط به آدرس‌های ارسال کننده محافظت می‌شود. به دلیل فرآیند تایید و بسته به بستر معاملات، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا معاملات بیت کوین انجام شود. پروتکل بیت کوین به صورتی طراحی شده که هر بلوک 10 دقیقه طول می‌کشد تا استخراج شود.

آموزش استخراج بیت کوین

 

مزایا و معایب بیت کوین

مزایای بیت کوین چیست؟ جواب این سوال را می‌شود اینطور تعریف کرد:

اصلی‌ترین مزیت بیت کوین استقلال آن از دولت‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های جهانی است. هیچ یک از نهادها و دولت‌ها نمی‌توانند در معاملات بیت کوین مداخله کنند، هزینه‌های معاملات را تعیین کنند و یا پول افراد را از بین ببرند

  • نقدشوندگی بالا؛ بازار بیت‌کوین یک بازار دائمی و فعال است که شما در هر لحظه از شبانه‌روز به راحتی می‌توانید بیت کوین خود را به ارزهای رایج دنیا تبدیل کنید.
  • بی‌واسطه بودن تراکنش‌ها؛ تراکنش‌های بیت‌کوین به‌صورت نظیر به نظیر (p2p) است؛ یعنی فقط بین آدرس مبدأ و مقصد انجام می‌شود و شخص ثالثی اجازه دخالت ندارد.
  • امنیت در تراکنش‌ها؛ بیت‌کوین در پرداخت‌های خود از الگوریتم و پروتکل‌های پیچیده رمزنگاری استفاده می‌کند؛ این یعنی دور زدن آن یا دستکاری حساب‌ها در شبکه بیت‌کوین عملاً غیرممکن است.
  • محدودیت عرضه؛ مطابق اطلاعات ارائه‌شده در وایت پیپر بیت‌کوین، این ارز رمزنگاری شده دارای محدودیت عرضه ۲۱ میلیون واحدی است و همین مسئله سبب افزایش ارزش بیت کوین در بلندمدت خواهد شد.
  • غیرقابل مسدود شدن؛ شبکه بیت‌کوین زمانی از کار می‌افتد که دیگر اینترنت و نیروی برق وجود نداشته باشد و یا اینکه هیچ ماینری حاضر به فعالیت در شبکه بیت کوین نباشد. اگرنه هیچ دولت یا نهاد و یا سازمانی، توانایی جلوگیری از فعالیت شبکه بیت کوین را ندارد.

معایب بیت کوین چیست؟ مثل هر چیز دیگری در دنیا، هر مزیتی، معایبی هم دارد. از نکته‌های منفی بیت کوین باید به این‌ها اشاره کرد:

  • فعالیت‌ در بازار سیاه؛ به دلیل ویژگی غیرقابل ره‌گیری بودن بیت کوین، این رمزارز بین مجرمین و افراد فعال در بازارهای سیاه که در دارک‌وب (Dark Web) فعالیت می‌کنند، بسیار محبوبیت دارد. از این ارز برای پولشویی، حملات سایبری، معاملات مواد مخدر و قاچاق سلاح در بازار سیاه استفاده می‌شود.
  • نوسانات قیمت؛ نوسانات روزانه قیمت بیت کوین بسیار بالا و بدون محدودیت است و این موضوع باعث شده که شرکت‌های سرمایه‌گذاری کلان تا به امروز، در پذیرش بیت‌کوین مردد باشند.
  • سرعت پایین تراکنش‌ها؛ شبکه بیت‌کوین به دلیل محدودیت‌هایی که در الگوریتم آن طراحی شده است در هر ثانیه فقط می‌تواند حدود ۷ تراکنش را تایید کند و همچنین تایید هر تراکنش حدود 10 دقیقه زمان می‌برد. این محدودیت می‌تواند به عنوان مانعی برای کاربردی‌تر شدن بیت‌کوین در برآورده کردن نیازهای روزمره جامعه امروز باشد.

ارز دیجیتال چیست؟

درآمد بیت کوین به چه صورت است؟

با گسترش روزبه‌روز دنیای رمزارزها، بسیاری از افراد تمایل دارند تا از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند و از این طریق به کسب سود بپردازند. راه درآمد بیت کوین چیست؟ روش‌های زیادی برای کسب درآمد از بیت کوین وجود دارد که به 3 روش آن اشاره می‌کنیم:

  1. ترید یا خرید و فروش بیت کوین؛ در این روش شما به عنوان معامله‌گر منتظر فرصتی هستید که قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند، سپس مقداری بیت‌کوین می‌خرید و بعد از گذشت مدتی که قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کرد، آن را می‌فروشید و از این طریق سود بسیاری کسب می‌کنید. اگر چه این روش درآمد بالایی دارد اما لازم است زمان زیادی صرف کنید تا دانش کافی در این زمینه را فرا بگیرید.
  2. استخراج بیت کوین؛ عملیات استخراج بیت کوین که به آن ماینینگ (Mining) نیز گفته می‌شود، شامل یک سری محاسبات طولانی و دشوار برای حل یک سری مسائل پیچیده است که بر پایه الگوریتم رمزنگاری SHA256 بنا شده است. اگر امکان خرید دستگاه ماینر را دارید می‌توانید به استخراج بیت‌کوین بپردازید اما با توجه به اینکه هزینه‌های استخراج بالاست، شاید کار چندان به‌صرفه‌ای نباشد.
  3. فروش محصولات و خدمات و دریافت بیت کوین در قبال آن؛ یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از بیت کوین، فروش محصولات و یا خدمات است. اگر وبسایت فروشگاهی دارید می‌توانید امکانی را در قسمت پرداخت فراهم کنید که خریداران به جای ریال، بیت کوین به حساب شما واریز کنند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ مانند آمازون نیز از این روش برای دریافت مبلغ کالاهایشان استفاده می‌کنند.

 

با بیت‌کوین چه چیزی می‌توان خرید؟

در سال 2009 وقتی که بیت کوین برای اولین بار معرفی شد، کاملا مشخص نبود که چگونه و از کجا می‌توان آن را خرج کرد. اما اکنون تقریبا هر چیزی را می‌توانید با استفاده از بیت کوین خریداری کنید. به عنوان مثال شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و دل امکان پرداخت از طریق بیت‌کوین را برای محصولات خود فراهم کرده‌اند.

همچنین شما می‌توانید از طریق بیت کوین بلیط شرکت‌های هواپیمایی مانند AirBaltic و Air Lituania را تهیه کنید و به سمت مقصد خود پرواز کنید. از کاربردهای دیگر بیت کوین نیز می‌توان به پرداخت هزینه هتل، خرید ملک، پرداخت صورت‌حساب کافه‌ها و رستوران‌ها و …. اشاره کرد. هر روز مشاغل بیشتر و بیشتری از کافی شاپ‌های محلی گرفته تا غول‌های صنعت پرداخت از طریق بیت کوین را قبول می‌کنند. علاوه بر این بیت کوین به دلیل نوسانات مداومش به یک فرصت اصلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. به این صورت که با خرید و فروش آن در موقعیت‌های مناسب می‌توان سود خوبی از آن کسب کرد.

 

ثبت نام بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین
نوسانات روزانه قیمت بیت کوین بسیار بالا و بدون محدودیت است و این موضوع باعث شده که شرکت‌های سرمایه‌گذاری کلان تا به امروز، در پذیرش بیت‌کوین مردد باشند

ساده‌ترین راه تهیه بیت کوین چیست؟ بیت‌کوین در صرافی‌های مختلفی در دسترس است، اما اگر قصد پرداخت کارمزد به صرافی را ندارید می‌توانید آن را مستقیما از افرادی که بیت کوین دارند بخرید. اما این را هم در نظر داشته باشید که در صورت خرید مستقیم از افراد، امکان کلاهبرداری نیز وجود دارد. راه دیگر برای به دست آوردن بیت کوین، استخراج آن است.

چندین سال پیش هر شخص با یک کامپیوتر به اندازه کافی قدرتمند می‌توانست بیت‌کوین استخراج کند، اما الان اینطور نیست. محبوبیت روز افزون بیت‌کوین و افزایش قیمت آن باعث شده است که شرکت‌های بزرگ با دستگاه‌های پیشرفته به استخراج بیت کوین بپردازند و از آنجا که عرضه بیت کوین محدود است و فقط به میزان 21 میلیون واحد بیت کوین وجود دارد، با استخراج بیشتر بیت کوین، فرآیند ماینینگ روزبه‌روز سخت‌تر شده و امکان استخراج به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

بیت‌کوین قابل اعتماد است؟

بیت کوین کاملا متن باز بوده و تمرکز زدایی شده است؛ این یعنی هر شخص هر زمان که بخواهد می‌تواند به تمام کد منبع آن دسترسی داشته باشد. بنابراین هر توسعه‌دهنده‌ای در جهان می‌تواند درستی سازوکار بیت کوین را آزمایش کند و همچنین هر شخصی می‌تواند شفافیت تمامی تراکنش‌ها و بیت‌کوین‌های استخراج شده را مورد بررسی قرار دهد.
تمامی پرداخت‌ها را می‌توان بدون نیاز به شخص ثالثی انجام داد و کل سیستم از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری شده محافظت می‌گردد. هم‌چنین حتی اگر تمامی کاربران نتوانند به این شبکه اعتماد کنند، امنیت شبکه پابرجاست.

 

آیا امکان جعل بیت کوین وجود دارد؟

راه جعل بیت کوین چیست؟ پاسخ منفی است، جعل کردن بیت کوین به دلیل ویژگی پروتکل آن امکان‌پذیر نیست. این امر مانع از آن می‌شود که اشخاص حمله‌ای را انجام دهند که با نام هزینه‌های مضاعف شناخته می‌شود. هزینه مضاعف عملی کلاهبرداری است که در آن کاربر سعی دارد از یک عملیات مشابه دو یا چند تراکنش ایجاد کند. این شبکه اجازه می‌دهد تا فقط تراکنش‌هایی که قبلا قبل از آن هزینه نشده اند به بلاکچین اضافه شوند و دارای یک امضای معتبر باشند. اگر کاربر دو معامله را با همان ارز انجام دهد، فقط یکی از این دو معامله تایید می‌شود زیرا که با قوانین اجماع ساده هماهنگی ندارد.

همه این قوانین عملیاتی برنامه‌ریزی شده‌اند، اما عدم امکان جعل بستگی به کد یا راه‌حل ریاضی ندارد بلکه به ماینرها بستگی دارد. این عوامل که دستگاه‌هایی با قدرت پردازش بالا هستند، معاملات موجود را به صورت تصادفی بررسی می‌کنند و معاملات از قبل انجام شده را تایید نمی‌کنند زیرا آن‌ها قوانین اجماع را نقض می‌کنند. از طرف دیگر ماینرها نیز به دلیل این مکانیسم‌های اجماع نمی‌توانند بیت کوین‌های جعلی صادر کنند. همه این‌ها اجازه می‌دهد که هر معامله بیت کوین ثبت شده در بلاکچین بی نظیر و غیرقابل تکرار باشد. تا جایی که جعل بیت کوین غیر ممکن است.

 

آیا بیت کوین قانونی است؟

راز بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چیست که عموما در اکثر کشور‌های جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند. با این وجود، برخی از کشورها عملا بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده یا استفاده از آن‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند. اما اصلا اهمیتی ندارد اینکه کسی به شما بگوید که نمی‌توانید از بیت‌کوین استفاده کنید. ویژگی غیرمتمرکز بودن بیت کوین تضمین می‌کند که هیچکس نمی‌تواند واقعا شما را از استفاده از آن منع کند. کشورهایی مانند پاکستان، قطر، بولیوی و بنگلادش بیت کوین را کاملا غیرقانونی اعلام کرده‌اند و برخی دیگر از کشورها نیز ارزهای دیجیتالی مخصوص به خود را صادر کرده‌اند و فقط آن را به رسمیت می‌شناسند.

اقتصاددان مشهور امریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۱، معتقد است پس از فروکش کردن تب بیت کوین و به فراموشی سپرده شدن آن توسط مردم، قیمت بیت کوین به ۱۰۰ دلار خواهد رسید درحالی‌که برخی معتقدند این قیمت به صفر هم خواهد رسید

مشکل ممنوعیت چیزی مانند بیت کوین (که نمی‌توان آن را به راحتی سانسور کرد) در یک منطقه جغرافیایی این است که تلاش برای اجرای چنین ممنوعیتی بسیار دشوار است. در واقع تنها کاری که دولت‌ها برای جلوگیری از استفاده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند انجام دهند، این است که مردم را از کاربردهای منفی بیت کوین بترسانند تا مردم را از استفاده از آن منصرف کنند، اما به دلیل متمرکز نبودن بیت‌کوین در واقع نمی‌توانند جلوی استفاده افراد را بگیرند. اما به طور کلی می‌توان گفت که ارسال، دریافت و استخراج بیت‌کوین در اکثر کشورهای جهان قانونی اعلام شده است.

 

آیا بیت‌کوین پشتوانه دارد؟

پشتوانه بیت کوین چیست؟ امروزه هیچ پولی در دنیا پشتوانه ندارد؛ بیت کوین هم همینطور. بعد از بحران مالی در سال 2008، مردم فهمیدند که نظام مالی جهانی فعلی بسیار ضعیف تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. می‌توان گفت آنچه که به بیت کوین ارزش می‌دهد، میزان استقبال و اعتماد افراد به آن است. یعنی در واقع هرچه افراد بیشتری بیت کوین را بپذیرند و تقاضا برای آن افزایش پیدا کند، قیمت بیت کوین روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

 

هدف بیت‌کوین و آینده آن چگونه است؟

چشم‌انداز بیت کوین چیست؟ موضوع بحث‌برانگیز جالبی است. هر یک از بزرگان و سرمایه گذاران حوزه کریپتو آینده متفاوتی را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند. تام لی، یکی از تحلیلگران دنیای ارزهای دیجیتال، معتقد است قیمت بیت کوین به ۲۵ هزار دلار می‌رسد. در واقع او بر این عقیده است که ارزش بیت کوین به تعداد کاربران آن وابسته است و این وابستگی به صورت یک تابع لگاریتمی است نه یک تابع خطی.

به این معنا که اگر کاربران بیت‌کوین ۲ برابر شوند، ارزش آن ۴ برابر خواهد شد. تیم دراپر، سرمایه گذار مطرح دنیای ارزهای دیجیتال نیز همانند تام لی، پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین به دلیل وجود تکنولوژی‌هایی مانند شبکه لایتنینگ، رشد خوبی را تجربه خواهد کرد و قیمت آن تا سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. بابی لی، بنیان‌گذار شرکت بالِت (تولید کننده کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال) معتقد است قیمت بیت کوین تا ۱۰ سال آینده و پس از گذر از فراز و فرودها و موج و حباب‌های بسیار، به حدود ۱ میلیون دلار خواهد رسید. از طرفی برخی دیگر از کارشناسان و تحلیلگران امیدی به آینده بیت کوین ندارند.

جدول قیمت لحظه‌ای تمامی ارزهای دیجیتال

در این بین جوزف استیگلیتز، اقتصاددان مشهور امریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۱، معتقد است پس از فروکش کردن تب بیت کوین و به فراموشی سپرده شدن آن توسط مردم، قیمت بیت کوین به ۱۰۰ دلار خواهد رسید. جو دیویس، اقتصاددان ارشد شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ونگارد، معتقد است که قیمت بیت کوین تنها تابعی از سفته بازی است. به همین دلیل او پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین پس از فروکش کردن تب تقاضایی آن، روزی به صفر دلار می‌رسد. با این حال با توجه به ویژگی‌های بیت کوین و کاربردهای گسترده آن و استقبال عمومی مردم، خوش‌بینی به افزایش قیمت بیت کوین محتمل‌تر است.

سوالات متداول درباره بیت کوین

بیت‌کوین چگونه کار می‌کند؟

هر تراکنشی که هر شخصی با استفاده از بیت کوین انجام می‌دهد، در دفترچه عمومی این شبکه که بلاکچین نام دارد ثبت می‌شود. صحت هر معامله توسط امضاهای دیجیتالی مربوط به آدرس‌های ارسال‌کننده محافظت می‌شود. پروتکل بیت کوین به صورتی طراحی شده که هر بلوک ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا استخراج شود.

چه کسی بیت‌کوین را کنترل می‌کند؟

اصلی‌ترین مزیت بیت کوین استقلال آن از دولت‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های جهانی است. هیچ یک از نهادها و دولت‌ها نمی‌توانند در معاملات بیت کوین مداخله کنند، هزینه‌های معاملات را تعیین کنند یا پول افراد را از بین ببرند.

با بیت کوین چگونه می‌توان کسب درآمد کرد؟

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از بیت کوین وجود دارد که به ۳ روش آن اشاره می‌کنیم: ترید یا خرید و فروش بیت کوین، استخراج بیت کوین و فروش محصولات و خدمات و دریافت بیت کوین در قبال آن.

استخراج بیت کوین به چه معناست و چگونه انجام می‌شود؟

به عملیات استخراج بیت کوین، ماینینگ (Mining) گفته می‌شود که شامل یک سری محاسبات طولانی و دشوار برای حل یک سری مسائل پیچیده است که بر پایه الگوریتم رمزنگاری SHA256 بنا شده. دستگاه مورد نیاز برای استخراج بیت کوین، ماینر نام دارد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از طریق لینک آموزش استخراج بیت کوین به‌دست آوردید.

چگونه می‌توانیم بیت کوین تهیه کنیم؟

بیت‌کوین در صرافی‌های مختلفی در دسترس است، اما اگر قصد پرداخت کارمزد به صرافی را ندارید می‌توانید آن را مستقیما از افرادی که بیت کوین دارند بخرید. راه دیگر برای به دست آوردن بیت کوین، استخراج آن است.

آیا امکان جعل بیت کوین وجود دارد؟

خیر، بیت‌کوین در پرداخت‌های خود از الگوریتم و پروتکل‌های پیچیده رمزنگاری استفاده می‌کند؛ این یعنی دور زدن آن یا دستکاری حساب‌ها در شبکه بیت‌کوین عملاً غیرممکن است.


مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 دیدگاه
  1. محمد یاری می‌نویسد

    مطلب خوبی بود

    1
  2. بابایی می‌نویسد

    سلام خوب بود عالی ولی شما سایتهایی سراغ دارید که بشه درامد داشت میشه برام ارسال کنید که منم عضو بشم ممنون میشم

    3
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی