رده بررسی گرفتن وام بدون کارت پایان خدمت

گرفتن وام بدون کارت پایان خدمت

بررسی

اگر هنوز سربازی نرفته‌اید و کارت پایان خدمت ندارید، اما دنبال گرفتن وام و تسهیلات می‌گردید، کدام وام‌ها را می‌توانید بگیرید.

نویسنده: محمد امیرپور
12 اردیبهشت 1402
وام سربازی

اگر تا چند سال پیش کارت پایان خدمت توی جیب‌تان نداشتید، از خیلی امکانات محروم بودید. از مشکلاتی مثل غیرقابل دسترس بودن گواهینامه برای سربازی‌نرفته‌ها بگیرید، تا عدم امکان سند زدن خانه و ماشین و دارایی‌های دیگر. پس طبیعی بود که اگر فردی دوران خدمت سربازی را پشت سر نگذاشته باشد، علاوه بر همه این‌ها نمی‌توانست وام و تسهیلات از بانک بگیرد. اما در حال حاضر دنیا به سربازی نرفته‌ها آنقدرها هم سخت نمی‌گیرد. آنها هم می‌توانند گواهینامه بگیرند و هم خانه و ماشین به نام خودشان بزنند. علاوه بر اینها، امکان گرفتن وام و تسهیلات هم برایشان فراهم شده است. پس اگر هنوز کارت پایان خدمت‌تان را نگرفته‌اید و دنبال گرفتن وام هستید، باید سراغ گرفتن یکی از این چهار تسهیلات بروید. وام‌هایی که گرفتن‌شان نیازی به داشتن کارت پایان خدمت ندارد.

وام دانشجویی

اگر در دانشگاه دولتی یا آزاد قبول شدید و برای پرداخت هزینه‌های شهریه دانشگاه، خوابگاه، اجاره خانه و البته هر مشکل دیگری که به دانشجوها مربوط باشد، می‌توانید روی دریافت وام دانشجویی حساب باز کنید. بزرگ‌ترین مزیت وام دانشجویی هم این است که نیازی به کارت پایان خدمت ندارد. طبیعتا خیلی از دانشجویان پسر بعد از پایان دوران دبیرستان وارد دانشگاه می‌شوند و فرصتی برای سربازی رفتن نداشته‌اند. پس منطقی نیست که وام دانشجویی را به شرط پایان خدمت به متقاضیان بدهند. برای گرفتن وام دانشجویی نیازی به سربازی رفتن ندارید، اما حواس‌تان باشد که به مشروط‌شده‌ها این وام را نمی‌دهند. اولین قدم برای گرفتن وام دانشجویی هم رفتن به سایت صندوق رفاه دانشجویی است. شرایط گرفتن این تسهیلات را در رده کامل توضیح داده‌ایم و کافی است به صفحه «وام دانشجویی» سر بزنید.

وام فرزندآوری

اگر هنوز سربازی نرفته‌اید اما ازدواج کرده‌اید و آن قدر دل‌تان دریا بوده که بچه‌دار هم شده‌اید، اشکالی ندارد. در عوض همه دردسرها و هزینه‌های بچه‌داری، یک مزیت هم برایتان کنار گذاشته‌اندِ؛ وام فرزندآوری. دریافت وام فرزندآوری به کارت پایان خدمت نیاز ندارد، اما تاریخ تولد کودک خیلی مهم است. تنها فرزندانی که از اول فروردین 1400 به بعد دنیا آمده‌اند، مشمول دریافت وام قرار می‌گیرند. برای دریافت تسهیلات دانشجویی، اولین شرط دانشجو بودن است. گام دوم هم ورود به سایت «صندوق رفاه دانشجویان» و ثبت‌نام در پورتال آن است. برای طی کردن موفق مراحل ثبت نام و انجام مراحل تایید، حتما با شماره تلفن همراهی ثبت‌نام کنید که به نام خودتان است. در نهایت هم یادتان باشد که برای گرفتن این وام نباید شاغل باشید، چون صندوق رفاه دانشجویان وضعیت شغلی شما را استعلام می‌کند و اگر کد بیمه‌ای به نام شما وجود داشته باشد، امکان دریافت وام را ندارید.

وام ازدواج

در سال‌های اخیر مزایای خوبی برای جوانان فراهم شده تا با دغدغه کمتری ازدواج کنند. یکی از این مزیت‌ها آسان‌گیری برای دریافت وام ازدواج است. از ساده‌تر کردن مراحل دریافت وام، تا کمتر شدن تعداد ضامن‌ها و البته افزایش مبلغ وام که برای امسال است (180 میلیون تومان برای هر کدام از زوجین و 220 میلیون تومان برای مردان زیر 25سال و زنان زیر 23سال).  کارمزد 4درصدی این وام و البته اقساط بلندمدت 10ساله هم از دیگر مزایای گرفتن وام ازدواج است. پس اگر هنوز سربازی نرفته‌اید و قصد گرفتن وام ازدواج را دارید،  بدون هیچ مانعی امکان‌پذیر است. اولین کار برای گرفتن تسهیلات ازدواج هم رفتن به سامانه « تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج» است.

 

وام ازدواج

وام ودیعه مسکن

در دوران کرونا، با موافقت رییس جمهور قرار شد که دریافت وام ودیعه مسکن هم نیازی به کارت پایان خدمت نداشته باشد. تصمیمی که مهرماه سال 1400 هم به بانک‌ها ابلاغ شد و همه آنها ملزم هستند به پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان بدون طلب کردن کارت پایان خدمت. البته یادتان باشد برای دریافت این وام حتما باید متاهل بوده و حداقل 5سال در همان شهری که خانه اجاره کرده‌اید، سابقه سکونت داشته باشید. وسعت خانه هم نباید از 75متر در تهران و 90 متر در باقی شهرها بیشتر باشد. البته گرفتن وام ودیعه مسکن شرایط دیگری هم دارد که برای اطلاع از این شرایط و سقف وامی که می‌توانید از بانک بگیرید، بهتر است مطلب «وام ودیعه مسکن» سایت رده را یکبار بخوانید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 دیدگاه
  1. kiamehr می‌نویسد

    سلام من در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستم. یعنی مشمول نیستم سنوات تحصیلی دارم.مجرد هم هستم یکی بگه میتونم وام بانکی دریافت کنم یا خیر

  2. Mehdi می‌نویسد

    نمیدن اقا بدون کارت پایان خدمت ، همش حرفه اگه جایی هست ک میدن ب مام بگین حدقل کارمون راه بیفته.

    26
    4
  3. Mostafa می‌نویسد

    پس چرا وام ودیعه مسکن منو بخاطر نداشتن کارت پایان خدمت ندادن من همه کاراشو کرده بودم ضامن هم گذاشته بودم گفتن پایان خدمت ندارید وام نمیدیم تو سایتم برام ثبت کردن نداشتن کارت پایان خدمت

    48
    15
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی