رده وام خرید مسکن وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق

وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق

در این تسهیلات شما می‌توانید با خرید اوراق حق تقدم در شعبه‌های بانک مسکن و رسیدن موعد دریافت وام،‌ بصورت فردی تا سقف 400 میلیون و بصورت زوجین تا سقف 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

شرکت
نام وام
خرید مسکن
سود
22.5 %

برای مناطق درون بافت فرسوده سود ۲۱ درصد است

سقف وام
800 میلیون تومان
  • سقف تسهیلات فردی ۴۰۰ میلیون و سقف تسهیلات زوجین ۸۰۰ میلیون تومان است.
  • همچنین ۱۶۰ میلیون تومان نیز تسهیلات جعاله تعلق می‌گیرد تا کل سقف وام ۹۶۰ میلیون تومان شود.
  • سقف این وام در شهرهای بزرگ به غیر از تهران ۶۴۰ میلیون و در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر ۴۸۰ میلیون تومان است.
  • طبق قانون جدید حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سقف تسهیلات خرید مسکن به ازای هر  فرزند ۲۵٪ به سقف وام خرید مسکن و جعاله اضافه می‌شود.
نوع ضمانت
سند ملک
نیاز به سپرده

برای دریافت این تسهیلات نیاز به خرید اوراق حق تقدم است.

حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مسدودی سپرده
حداکثر زمان بازپرداخت
144 ماه
قسط وام
16,110,096 تومان

همچنین قسط وام تعمیرات مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۴.۴۶۴.۶۳۱ میلیون تومان است.

کل سود وام
1,519,853,847 تومان

همچنین این مبلغ برای وام تعمیرات مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۱۰۷.۸۸۷.۸۷۳ میلیون تومان است.

مجموع رقم وام و سود
2,322,313,847 تومان

همچنین این مبلغ برای وام تعمیرات مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۲۶۸.۷۳۷.۸۷۳ میلیون تومان است.

سپرده جداگانه
-
هزینه‌های جانبی

۲ میلیون ۴۶۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و کارشناسی ملک

شرایط و مقررات
  • وام‌گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد.
  • سند ملک در رهن بانک دیگری نباشد.

شرایط دریافت وام خرید مسکن بانک مسکن

برای دریافت وام خرید مسکن بانک مسکن ابتدا باید اقدام به خرید اوراق حق تقدم در نزد شعبه‌های بانک مسکن کنید. سپس با انجام اقدامات تشکیل پرونده و طی کردن مراحل اداری، منتظر نویت سررسید اوراق مسکن و دریافت وام شوید.

قیمت اوراق مسکن

سقف تسهیلات وام خرید مسکن

شماره شبا بانک مسکناین تسهیلات به ۲ صورت زوجین و فردی پرداخت می‌شود؛ اگر شخص بصورت فردی اقدام به دریافت تسهیلات کند، سقف وام 400 میلیون تومان است. اما اگر آقا و خانمی که همسر هستند به بانک مراجعه کنند، با ارائه عقدنامه یا سند ازدواج می‌توانند بصورت زوجین و تا سقف 800 میلیون تومان (هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان) اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

نکته: اصل ماجرا اینجاست که ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله نیز به زوجین ارائه می‌شود تا در مجموع سقف تسهیلات برای زوجین 960 میلیون تومان شود. برای همین در بین گفته‌های عمومی، این وام خرید مسکن بانک مسکن به وام ۹۶۰ میلیونی مشهور شده است؛ یعنی دو وام فردی به‌علاوه یک وام جعاله.

فهرست وام تعمیرات (جعاله) مسکن

بازپرداخت و سود وام با اوراق حق تقدم مسکن

باید بدانید بازپرداخت این تسهیلات به ۲ صورت ساده و پلکانی است. برای مناطق خارج بافت فرسوده شهری به ۲ صورت ساده و پلکانی، بازپرداخت ۱۲ سال و سود ۲۱ درصد است. برای مناطق بافت فرسوده شهری به روش ساده، ۱۵ سال و به روش پلکانی حداکثر ۱۲ سال با سود ۲۲.۵ درصد است. جدول بالا می‌تواند بیشتر کمک کند. البته ما در این جدول قسط وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق حق تقدم را در میزان سقف آن محاسبه کرده‌ایم.

اوراق مسکن چیست؟

مدارک لازم برای دریافت وام

برای این سند به همه آنچه درباره خانه و زمین‌تان نیاز دارید. از روز اول تا الان! از سند و بنچاق گرفته تا کد رهگیری مبایعه‌نامه. مطمئنیم با همه این فهرست، باز هم روزی که مدارک و کپی‌هایش را تحویل می‌دهید، یک چیزی کم است!

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی [جدید] خریدار و فروشنده
  • حساب قرض‌الحسنه به نام خریدار
  • کارت حساب یا اوراق حق تقدم
  • اصل و کپی مبایعه‌نامه همراه با کد رهگیری
  • اصل و کپی صفحات سند (تا معلوم شود سند شما رهن جایی نیست)
  • اصل و کپی بنچاق (اگر ملک نوساز است، ارائه تقسیمنامه به‌جای بنچاق)
  • اصل و کپی تمام پروانه‌های ساخت
  • اصل و کپی ملک مورد خریداری (با کدپستی)
  • گواهی اشتغال متقاضی تسهیلات

 

جدول تعداد اوراق مسکن مورد نیاز وام‌های مسکن

نام وام مبلغ تسهیلات مدت بازپرداخت نرخ سود (درصد) تعداد اوراق مورد نیاز
جعاله (تعمیرات) ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ۵ سال 22.5 ۳۲۰
زوجین خانه اولی تهران ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۱۶۰۰
مجردها تهران ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۸۰۰
زوجین شهرهای بزرگ ۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۱۲۸۰
مجردها شهرهای بزرگ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۶۴۰
زوجین شهرهای کوچک ۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال ‍22.5 ۹۶۰
مجردها شهرهای کوچک ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۴۸۰

 

نکته‌هایی درباره این وام مسکن

  • قسط وام خرید مسکن بانک مسکن به طور خالص، حدود ۱۶.۱۱۰.۰۹۶ تومان می‌شود ولی درصورتی‌که وام ۱۶۰ میلیونی جعاله هم همراه با این وام بگیرید، باید حدود ۴.۴۶۴.۶۳۱ میلیون تومان به این عدد اضافه کنید و در نتیجه قسط این وام برای زوج می‌شود ماهانه 20.574.727. یعنی هر فرد برای این وام باید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ کنار بگذارد.
  • برای افرادیکه امسال افتتاح حساب داشته باشند و هنوز در اولویت وام قرار نگرفته باشند سود تسهیلات ۲۲.۵ درصد است.
  • همان‌طور که در جدول بالا و لینک وام جعاله (تعمیر مسکن) بانک مسکن در «رده» مشاهده می‌کنید، سود هر دو وام ۲۲.۵ درصد در نظر گرفته شده است که فقط نیم درصد کمتر از سقف سود وام‌های بانکی است.
  • با اعلام این روش دریافت وام، قیمت اوراق مسکن سیر صعودی داشته و برای همین نمی‌توان عدد ثابتی برای این اوراق در نظر گرفت. پس بهتر است صفحه ویژه اعلام قیمت آنلاین تسه را مشاهده کنید.
  • تا لحظه نوشتن این مطلب، برای دریافت وام مسکن زوج در تهران، متقاضیان باید حدود ۹۶۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که اگر مبلغ این برگه‌ها را ۶۳ هزار تومان محاسبه کنیم (میانگین هفته) حدود ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه اولیه این وام خواهد شد.

 

آیا وام مسکن ۹۶۰ میلیونی به صرفه است؟

این سوالی است که این روزها بسیاری می‌پرسند؛ چون عدد وام و شرایط آن قابل توجه است. با این مبلغ (یعنی سقف وام خرید مسکن وام مسکن) می‌توان در اطراف تهران خانه خرید و در بخش‌هایی از تهران هم می‌تواند حجم قابل‌توجهی از هزینه خرید مسکن را تامین کند. اما تردید در اینجاست که قسط این وام ۱۲ سال طول می‌کشد که زمان بسیار زیادی است. بازپرداخت این وام با سود ۲۲ و نیم درصد، یعنی چیزی بیش از دو میلیارد باید به بانک پس داده شود. پس آیا دریافت وام ۹۶۰ میلیونی بانک مسکن می‌صرفد؟

در کشور ما که شرایط اقتصادی کنونی، تورم بسیار بالا و افسارگسیخته‌ای را به همه تحمیل می‌کند، دریافت وام برای تهیه کالای سرمایه‌ای (اینجا یعنی مسکن) نه تنها بد نیست که قابل پیشنهاد است. اگرچه قسط وام خرید مسکن بانک مسکن برای سال‌های ابتدایی پرداخت آن، رقم درشت و سنگینی می‌شود ولی در طول زمان، با افزایش قیمت مسکن، این هزینه سنگین تا حدودی تامین می‌شود.

فراموش نکنیم وقتی تورم بالای ۴۰ درصدی را تجربه می‌کنیم، وقتی سود همین پول در بانک کمی بیش از ۲۰ درصد است، وقتی رشد قیمت مسکن (به عنوان یک کالای سرمایه‌ای) تضمین شده است، دریافت وام برای تهیه سرمایه، توصیه مقبولی است.

اما از سویی دیگر؛ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران بیش از ۵۳ میلیون تومان است. این یعنی قیمت یک واحد ۵۰ متری، حدود ۲ میلیارد و 650 میلیون تومان می‌شود؛ پس این وام فقط 25 تا 30 درصد قیمت یک واحد مسکونی را تامین می‌کند.

تاثیر هر فرزند بر وام مسکن چقدر است؟

براساس قانون جدید،‌ به ازای هر فرزند ۲۵ درصد به سقف تسهیلات خرید و جعاله مسکن اضافه می‌شود. که این مبلغ تا ۴ فرزند به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

چنانچه خانواده ای دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشد و پدر و فرزندان در تهران متولد شده باشند، براساس قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» این امکان برای  خانواده وجود دارد تا درحالت انفرادی علاوه بر ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون و در مجموع تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و در سوی دیگر برای تعمیر مسکن علاوه بر ۱۶۰ میلیون تومان، به ازای هر فرزند ۴۰ میلیون تومان و به عبارت کلی تا ۳۲۰ میلیون تومان درقالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن بهره‌مند شوند.

تعداد فرزند درصد افزایش وام افزایش سقف وام مسکن سقف وام فعلی جعاله زوجین سقف وام مسکن افزایش یافته افزایش وام جعاله مسکن سقف وام فعلی مسکن زوجین سقف وام جعاله افزایش یافته مجموع کلی وام جعاله و مسکن زوجین دارای فرزند
فرزند اول ۲۵%       200.000.000              160.000.000           1.000.000.000         40.000.000              800.000.000             200.000.000                                      1.200.000.000
فرزند دوم ۵۰%       400.000.000              160.000.000           1.200.000.000         80.000.000              800.000.000             240.000.000                                      1.440.000.000
فرزند سوم ۷۵%       600.000.000              160.000.000           1.400.000.000       120.000.000              800.000.000             280.000.000                                      1.680.000.000
فرزند چهارم ۱۰۰%       800.000.000              160.000.000           1.600.000.000       160.000.000              800.000.000             320.000.000                                      1.920.000.000

 

نظر شما چیست؟ به نظر شما این وام با محاسبه پول برگشتی به بانک مسکن و قسط‌های آن به‌صرفه است؟ نظرتان را کامنت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

179 دیدگاه
  1. محمد می‌نویسد

    با سلام
    چرا بانک مسکن این وام رو پرداخت نمیکنه
    و هربار که میپرسم میگن هنوز ابلاغ نشده در صورتی که تاریخ 7 تیر ماه ابلاغ شده به بانک که در خبرگزاری ها آمده بود

    14
    1
    1. امیر می‌نویسد

      امروز ابلاغ شد

      2
      1
  2. مسعود می‌نویسد

    سلام وقت بخیر
    دوستان کسی اطلاع داره که مبلغ جدید کی به بانک ابلاغ میشه؟

    8
    1
  3. علی می‌نویسد

    این وام اصلأ به درد نمی‌خورد همان مستاجر باشی بهتر از این است که ۱۲ سال به بانک ربا پس بدی و ۱۲ سال در مضیقه باشی برای پس دادن قسط سنگین آن

    22
    14
    1. داود می‌نویسد

      به هیچ عنوان دیدگاهت درست نیست من سال ۹۴ مبلغ ۲۳۰ میلیون آپارتمان خریدم که ۴۵ میلیون که میشد ۲۰ درصد پول آپارتمان وام مسکن گرفتم از سال ۹۶ به اینور قسط بانک دیگر مبلغی نیست و آپارتمان الان ۴ میلیارد قیمت می خوره

      1
      1
  4. ایمان می‌نویسد

    سلام کی ابلاغ میشه لطفا پاسخ دهید

    8
    4
  5. مهدی می‌نویسد

    چرا به شعب ابلاغ نمیشه؟

    7
    3
  6. کاتب می‌نویسد

    هنوز به بانک مسکن ابلاغ نشده

    12
  7. سعیده می‌نویسد

    سلام به نظرمن اگه به فکر آینده هستید یه چند سالی خودتونو به درد سر بندازید واین کار انجام بدید

    15
    5
  8. اسماعیل می‌نویسد

    دقیقا سر گردنسب

    4
    1
  9. اصلانی می‌نویسد

    با حقوق کارگر ۷ میلیون چطور وام بگیریم
    بازم ما خانه دار نمی شویم
    به فکر مردم باشید

    19
  10. Sajad می‌نویسد

    سلام دوستان گرامی بله درسته با ۴۰۰ تومن نمیشه خونه خرید ولی با ۱ میلیارد میشه ولی تا حالا فکر کردید همین وامی هم که منابعش از جیب اقشار پایین جامعه تأمین میشه رو بانک ها دوست ندارن مردم به راحتی دریافت کنند میدونید چرا؟
    جواب سوأل در تعارض منافع است
    رهبری تأکید داشتند به مبارزه با تعارض منافع در همه بخش ها مثلاً تعارض منافع در پزشکی باعث میشه نمایندگان پزشک مجلس و وزیر بهداشت اجازه ندهند ظرفیت کنکور پزشکی افزایش کنه اگه منم پزشک بودم و نماینده مجلس با این موضوع مخالفت می کردم چون نون خودم و همکارانم و احتمالا بچه ام که با پول رفته خارج مدرک پزشکی گرفته و اومده کشور مطب زده آجر میشه(درآمد پزشکان ایران ۷برابر پزشکان آمریکا)
    ولی تعارض منافع در سیستم بانکی کشور خیلی وضعش خرابه مثلاً دولت برای گسترش انرژی های نو پول تزریق می کنه در بانک ها که وام تعلق بگیره برای جوانی که تو این حوزه تحصیل کرده و میخواد کارآفرینی کنه ولی بانک ها به هزار بهونه و گذاشتن شرایط بسیار سخت و زمان بر همه رو از کارآفرینی که هیچ اصلاً از زندگی پشیمون می کنند ولی خوب تکلیف این پول های دولت چی میشه فکر می کنید بر میگرده؟
    جوابشو برید با جستجوی عبارت بانک ها چقدر به کارمندانشون وام می دهند پیدا کنید
    اونم چه وامی بدون سپرده و قرض‌الحسنه با بازپرداخت۱۰، ۱۵،۲۰ و.. ساله برخی هم بعد بازنشستگی تازه مثل مردم هم نیاز نیست از هفت خان رستم بگذرن خود به خود میره تو حسابشون و ماهی ۵۰۰تومن هم از فیش حقوقی چند ۱۰ میلیونیشون کسر میشه که هر کدوم از این وام ها رو به مردم عادی می دادند زندگیشون از این رو به اون رو میشد یعنی مردم عادی توانایی ماهی ۵۰۰ تومن قسط رو ندارن
    جالبه این وام های ۱۸،۲۰درصدی که با منت میدن به مردم(که همش براشون ضرره)رو خودشون هیچ وقت نمیگیرن فقط به ریش ملت می‌خندند
    حتی برای وام هایی مثل فرزندآوری هم که منابعشو مشخصه میگن تو که سپرده نداری اصلاً غلط کردی اومدی بانک ما باور کنید خودم همیشه همچين حسی بهم دست میده میرم بانک همیشه هم با خجالت و ناراحتی برمیگردم
    البته فکر نکنید این پول ها حرامه نه حلال حلاله کاملاً قانونی( که در بانک مرکزی تدوین میشه)
    این است داستان نظام بانکی کشور ما که حتی در لیبرال ترین کشور ها هم وجود نداره
    چی شد که اینجوریه؟
    جواب ناآگاهی مردم(تا فرهنگ چیزی نباشه خود اون چیز پدید نمی آد)
    تا مردم آگاه نشن بانک اصلاح نمیشه و پول از جیب عده بسیاری از مردم میره تو جیب ی عده کم(اون عده هم اصلاً وقت فکر کردن به این چیزا رو ندارن چون برای زنده موندن باید صبح تا شب سگ دو بزنند) یا اینقد گرفتارن مثل بیکاری جوان ها که فقط میخوان ی جا بند بشن به این چیزا کار ندارن
    حالا بگید چرا اینقدر بانکی ها حساس هستند مردم بفهمند که چی زیر سر سیستم بانکی کشور میگذره؟

    45
    16
    1. سعید می‌نویسد

      شما اکر بایک خانواده بانکی رفت و امد کنید متوجه اشتباه بودن صحبتهایتان میشوید متاسفم که مامردم روبروی هم قرارگرفتیم بعلت عدم اجرای صحیح قانون درکشور.
      کارمندان بانک حقوق وزارت کار میگیرند اگر تعارضی دیدید احتمالا از منابع دیگه هست که درهرصنفی وجود داره. قضاوت ساده هست لطفا دل خانواده های بانکهارو بدرد نیارید پرداخت وامهاشون هم عین بقیه باهمون سود هست. اگرم اینطور که شما تصور میکنید لااقل پیشنهاد یکسان سازی بدید جای تخریب همدیگه. دل همه پر هست پس باهم باشیم نه روبروی هم

      19
      42
      1. فرزانه می‌نویسد

        کارمند بانک با کمتر از ۸ ساعت کار دارن ۱۱ تومن حقوق ثابت در میارن

        وام هاشون هم با سود ۴درصد هست به هر مناسبتی براشون واریزی میشه هر سال وام خرید پوشاک وام خرید لوازم خونه بهشون داده میشه

        اخر هم فوت کنن تمام وام هاشون بخشیده میشه

        هر جا مسافرت برن بهشون امکانات میدن

        ما سه تا بانکی تو خانوادمون داریم دیگه این موارد رو نمیخواد چشم پوشی کنین.

        25
        3
      2. رسول می‌نویسد

        دقیقا هم درست می فرمایند ، تو هر فامیل یه بانکی پیدا می شه و کاملا اینی که می گن ملموس هست نه تنها این موضوع که وام با درصد پایین و بلند مدت می گیرند درسته بلکه موضوع مهم تر اینه که هر ایرانی تو عمرش یک بار بیشتر نمی تونه وام مسکن بگیره در حالیکه بانکی ها هر بار که سقف وام مسکن افزایش پیدا می کنه ( مثلا همین الان که از 400 شده 800) می تونند تفاوت این مبلغ رو ( 400 میلیون تفاوت ) رو دوباره از بانک به عنوان وام مسکن ، وام دریافت کنند ! مسخره است نه !
        همه با هم برابریم فقط بعضی ها برابرترند !

        21
        2
  11. مرضیه می‌نویسد

    برا ۵۰۰ میلیون چقد باید اوراق خرید؟
    اینجور که نوشته ۴۸۰ میلیون ۹۶۰ اوراق میخواد هر اوراق ۱۰ تومن باشه میشه حدود ۱۰ میلیون درسته؟؟؟
    پس چرا بانک رفتم گفت ۱۸۰ میلیون اوراق میخواد؟؟؟

    1
    1
  12. موسوی می‌نویسد

    باسلام- محاسبات بر اساس سود بانکی سال 1401 است. متاسفانه بروز رسانی نشده!!!!!!!!!!

    2
    1. حمید می‌نویسد

      2تا چهارصد تومن با ۱۶۰ در کل ۹۶۰ تومان وام
      به ازای هر پانصد هزار تومان ،۹۵ هزار تومن اوراق تسه در کل ۱۸۰ تومان
      مبلغ دریافتی ۷۸۰ میلیون تومان میباشد،
      بعد ۱۲ سال مبلغ ۲ میلیارد ۷۸۰ میلیون به بانک پرداخت میکنی
      عملا سود ۲۲.۵ درصد تبدیل به ۲۹ درصد میشود
      اگر تضمینی باشد که تورم به مدت ۱۲ سال بالای ۲۹ درصد هست این وام به صرفه میباشد،

      10
      1. رضا می‌نویسد

        این چند ساله زیر 30 درصد نبوده هیچ. تحلیل هر کارشناس دولتی یا غیردولتی هم مطالعه کنید طبق امار پایه پولی و هزارتا عامل دیگه خبر از ابرتورم میدن، کسی که این مبلغ رو میتونه کنار پول نقدش بذاره و خونه دار بشه شک نکنه بیوفته دنبالش

        5
        1
  13. محسن می‌نویسد

    دقیقا انتخاب بین بد و بدتر است!
    تازمانیکه دست دولت در جیب مردم است از طریق دریافت سود بانکی ازمردم یا ارزش افزوده ویا مالیات هاوفروش منابع خدادادی واینکه درامدهای ارزی صادراتی یهویی یا غیب میشود یا در کشور دیگر بلوکه میشود و… و درصد زیادی از سرمایه کشور در خفا بیهوده برای این کشور اون کشورخرج میشود،! و نهایتا تحریم هم عامل مهم حاد شدن وضع میشود . وضع همینه و درست شدنی نیست و نخواهد بود
    به نظر من و همه بایدرویکرد کشورداری اصلاح بشه و قوانین دموکراسی به معنای واقعی اجرابشه و… تا مردم هم اندک نفسی راحت بکشند
    اگر نظام بخواهد درامان باشد باید رویکردشو اصلاح کند وگرنه چندی بعد با این وضع دور از جان فروپاشی حتمی است و اوضاع قمر در عقرب خواهد بود.
    یادمون نره شکم گرسنه ایماااان ندارد

    27
    5
  14. مهدی می‌نویسد

    سلام . من ۲ تا فرزند دارم و بیش از ۱۳ ساله که مستاجر هستم.
    حقوق بنده تازه از پارسال شده ۱۰ تومن ولی از همون اول واسه من دهک ۷ بود. نه سهام عدالت دریافت کردم و نه مسکن بهم تعلق گرفته . این کجاش عدالت علی ، والا خسته شدم از بس اینور و انور زدم .
    تا کی باید شرمنده زن و بچه باشم .
    چند شب که کلا خواب نداره آخه پسر۷ ساله ام همین چند روز پیش وقتی داشتم از این بنگاه به اون بنگاه میرفتم بهم گفت بابا کی واسه ما خونه میخری …
    بخدا مردم از شرمندگی ، لطفا یه فکری بردارید . یه تیکه زمین هم به ما بدید خودمون میسازیم . تو رو خدا واسه ماهایی از این دست یه فکری بکنید .
    این وام برای منکه در شهر مرزی سرخس زندگی میکنم حتی پول زمین هم نمیشه چه برسه به خرید خانه . حالاتهران و شما بگید .

    65
    1
  15. فاطمه عظیمی راد می‌نویسد

    نه واقعا هرکس خونه میخره جزپول این وام برای مبلغ اولیه هم مطمئنا وام گرفته و مکر حقوق یک فرد چقدره که بتونه ماهانه فقط 8میلیون یدونه قسط بده و واقعا برای به جون خیلی مشکله این مبلغ

    25
  16. Noora می‌نویسد

    اگه پارسال ۱۰ نفر میتونستن برجی ۶تومن بدن به شما ها الان شما باید به ما پول بدین چون هیچی دیگه نمونده
    ۴۰۰ تومن شد پول؟ خودتون با ۴۰۰ تومن میتونین خونه بگیرید؟ اگه بگید آره فلان روستا میشه پس اشتباه میکنید وامی میدید که تو شهر پر تراکم باید تهیه بشه و زندگیش اما تو شهر نیست! اینجوری نمیشه!
    حداقل باید ۵میلیارد وام مسکن بدید با ماهی ۵ تومن اقساط بلکه کمتر حتی. وظیقتونه باید انجام بدید حق مردمه که باید بهمون بدید

    98
    4
  17. Hosein می‌نویسد

    در واقع وام مسکن رو به مبلغ خرید اوراق به مردم میفروشن ، حدوداً ۶۵ میلیون من اوراق خریدم تا بهم وام دادن

    15
    6
    1. مرضیه می‌نویسد

      سلام چقد وام گرفتین؟

      2
  18. ناشناس می‌نویسد

    با سلام
    با 400 میلیون میشه خونه خرید خونه 60 متری 5 میلیارد شده جوون باید از کجا بیاره خونه بخره اگر پدرومادر سالخورده داشته باشه که باید به اونها هم برسه با همسرش چطور میتونه خونه تهیه کنه باید بره اجاره نشینی با این حقوق های وزارت کاری یک جوان متاهل چطور زندگی کنه من ازدواج نمیکنم ولی دلم برای جوانانی که در این مملکت به سمت اعتیاد فساد و هزارتا راه بیراهه میفتن دلم برایشون میسوزه ، اخه چطور نمیتونید تورم رو مهار کنید . اینجوری پیش بره کار هممون ساختست. تو رو خدا به قیمت ماشین و مسکن نظارت کنید ……. به جای اینکه اصولی مسئله رو حل کنید دخترهای مردم که دچار افسردگی هستند

    52
    1
  19. ناشناس می‌نویسد

    یه جایی یه بانکی نوشته بود بدون وام مسکن نمیتوان خانه خرید و مبلغ زیادی از هزینه خرید خانه توسط وام تامین میشود یعنی 200 میلیون تومان که چهل میلیون هم همون اول باید اوراق بخری یعنی 160 تومن گیرت میاد . خودتون قضاوت کنید با قیمت خانه حداقل هفت هشت میلیاردی. فکر میکنم کسانی که این مطالب را مینویسند تو این مملکت زندگی نمیکنند .

    51
    4
  20. سلمان می‌نویسد

    تو کشوری که توش زاده شدی نتونی ی خونه بخری. ماشین بخری. نتونی کار پیدا کنی. فقط میگم ای کاش بجای اینکه اینور خلیج فارس اومدم بدنیا ای ای کاش اونور خلیج فارس بدنیا می اومدم

    92
    6
  21. من می‌نویسد

    نیازهای اولیه زندگی تو ایران شده برامون آرزو

    49
    2
  22. عمو جواد می‌نویسد

    الان پروانه ساخت ملک ما 81 و شده 20 سال میشه وام گرفت؟؟؟
    مادرم دارای دو فرزند و بیوه است مبتونه وام زوجین 400 میلیونی رو بگیره؟

    10
  23. بهمن می‌نویسد

    خدا خیرتون بده بنده اگه بخوام ۱۶۰‌تومن که برا مجرد هست سقفش وام بگیرم باید ۴۰ تومن اوراق بهادار بگیرم یعنی کلا از وام ۱۲۰ تومن میمونه ۱۲۰‌تومن برا یک خانه که حداقل قیمتش ۷۰۰ میلیون هست چیه مسخره کردید

    29
    2
  24. علی می‌نویسد

    درود همه نقطه نظرهارو خوندم از۱۰۰نفر ۹۹نفر بااین شرایطی که بانک گذاشته موافق نیستن بعبارتی اگه دولت اینجوری میخاددرآمدزایی کنه درانتهای جهنم جاش هست

    41
    4
  25. مجتبی می‌نویسد

    سه سال پیش یک خانه خریدم 540م 160 وام زوجین 300 نقد مابقی هم وام سایر بانک ها
    اقساط وام 160م 2700 بود سال اول خیلی سخت بود سال دوم تقریبا معادل اجاره همون خانه شد امسال همان 2700 تقریبا دو سوم مبلغ اجاره هست ضمن اینکه قیمت خانه الان یک میلیارد هم بیشتر شده. بنابراین اگر کسی توانایی پرداخت اقساط داره بخرد واصلان فکر سود و بازپرداخت 2 برابری، وام تو 12 سال نکنه قول میدم تو 3 سال اول جبران بشه. هر چند میدونم هم خیلی بی انصافی هست هم خیلی سخته ولی بجای اینکه بنشیشنی و به تاریکی لعنت بفرستی بلند شو و شمعی را روشن کن

    108
    21
  26. دنیا مدنی می‌نویسد

    واقعا که … هیچی باید بریم از یه بانک دیگه 100میلیون وام بگیریم که این اوراق بخریم خدا ازتون نگذره ..

    60
    3
  27. منصور می‌نویسد

    چیزی راجع به چند سال بیشتر از ساخت نگذشته باشه نگفته

    6
    1
  28. یوسف می‌نویسد

    اگه میگن نداشته باشی از اجاره نشینی هر سال جابجایی بهتره

    4
    1
  29. حالا به هر حال می‌نویسد

    مسخره شونو در اوردن..شیطونه میگه منم مسخرمو در ببیارم

    41
    6
  30. علی می‌نویسد

    بااین‌بیکاری‌ودرآمدناچیزوحقوق‌بخورنمیرامکان‌
    خانه‌دارشدن‌رابایددرمصلی‌وبهشت
    زهراجستجوکرد.

    33
    3
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی