رده وام خرید مسکن وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق

وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق

در این تسهیلات شما می‌توانید با خرید اوراق حق تقدم در شعبه‌های بانک مسکن و رسیدن موعد دریافت وام،‌ بصورت فردی تا سقف 400 میلیون و بصورت زوجین تا سقف 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

شرکت
نام وام
خرید مسکن
سود
22.5 %

برای مناطق درون بافت فرسوده سود ۲۱ درصد است

سقف وام
800 میلیون تومان
  • سقف تسهیلات فردی ۴۰۰ میلیون و سقف تسهیلات زوجین ۸۰۰ میلیون تومان است.
  • همچنین ۱۶۰ میلیون تومان نیز تسهیلات جعاله تعلق می‌گیرد تا کل سقف وام ۹۶۰ میلیون تومان شود.
  • سقف این وام در شهرهای بزرگ به غیر از تهران ۶۴۰ میلیون و در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر ۴۸۰ میلیون تومان است.
  • طبق قانون جدید حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سقف تسهیلات خرید مسکن به ازای هر  فرزند ۲۵٪ به سقف وام خرید مسکن و جعاله اضافه می‌شود.
نوع ضمانت
سند ملک
نیاز به سپرده

برای دریافت این تسهیلات نیاز به خرید اوراق حق تقدم است.

حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مسدودی سپرده
حداکثر زمان بازپرداخت
144 ماه
قسط وام
16,110,096 تومان

همچنین قسط وام تعمیرات مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۴.۴۶۴.۶۳۱ میلیون تومان است.

کل سود وام
1,519,853,847 تومان

همچنین این مبلغ برای وام تعمیرات مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۱۰۷.۸۸۷.۸۷۳ میلیون تومان است.

مجموع رقم وام و سود
2,322,313,847 تومان

همچنین این مبلغ برای وام تعمیرات مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی برابر با مبلغ ۲۶۸.۷۳۷.۸۷۳ میلیون تومان است.

سپرده جداگانه
-
هزینه‌های جانبی

۲ میلیون ۴۶۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و کارشناسی ملک

شرایط و مقررات
  • وام‌گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد.
  • سند ملک در رهن بانک دیگری نباشد.

شرایط دریافت وام خرید مسکن بانک مسکن

برای دریافت وام خرید مسکن بانک مسکن ابتدا باید اقدام به خرید اوراق حق تقدم در نزد شعبه‌های بانک مسکن کنید. سپس با انجام اقدامات تشکیل پرونده و طی کردن مراحل اداری، منتظر نویت سررسید اوراق مسکن و دریافت وام شوید.

قیمت اوراق مسکن

سقف تسهیلات وام خرید مسکن

شماره شبا بانک مسکناین تسهیلات به ۲ صورت زوجین و فردی پرداخت می‌شود؛ اگر شخص بصورت فردی اقدام به دریافت تسهیلات کند، سقف وام 400 میلیون تومان است. اما اگر آقا و خانمی که همسر هستند به بانک مراجعه کنند، با ارائه عقدنامه یا سند ازدواج می‌توانند بصورت زوجین و تا سقف 800 میلیون تومان (هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان) اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

نکته: اصل ماجرا اینجاست که ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله نیز به زوجین ارائه می‌شود تا در مجموع سقف تسهیلات برای زوجین 960 میلیون تومان شود. برای همین در بین گفته‌های عمومی، این وام خرید مسکن بانک مسکن به وام ۹۶۰ میلیونی مشهور شده است؛ یعنی دو وام فردی به‌علاوه یک وام جعاله.

فهرست وام تعمیرات (جعاله) مسکن

بازپرداخت و سود وام با اوراق حق تقدم مسکن

باید بدانید بازپرداخت این تسهیلات به ۲ صورت ساده و پلکانی است. برای مناطق خارج بافت فرسوده شهری به ۲ صورت ساده و پلکانی، بازپرداخت ۱۲ سال و سود ۲۱ درصد است. برای مناطق بافت فرسوده شهری به روش ساده، ۱۵ سال و به روش پلکانی حداکثر ۱۲ سال با سود ۲۲.۵ درصد است. جدول بالا می‌تواند بیشتر کمک کند. البته ما در این جدول قسط وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق حق تقدم را در میزان سقف آن محاسبه کرده‌ایم.

اوراق مسکن چیست؟

مدارک لازم برای دریافت وام

برای این سند به همه آنچه درباره خانه و زمین‌تان نیاز دارید. از روز اول تا الان! از سند و بنچاق گرفته تا کد رهگیری مبایعه‌نامه. مطمئنیم با همه این فهرست، باز هم روزی که مدارک و کپی‌هایش را تحویل می‌دهید، یک چیزی کم است!

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی [جدید] خریدار و فروشنده
  • حساب قرض‌الحسنه به نام خریدار
  • کارت حساب یا اوراق حق تقدم
  • اصل و کپی مبایعه‌نامه همراه با کد رهگیری
  • اصل و کپی صفحات سند (تا معلوم شود سند شما رهن جایی نیست)
  • اصل و کپی بنچاق (اگر ملک نوساز است، ارائه تقسیمنامه به‌جای بنچاق)
  • اصل و کپی تمام پروانه‌های ساخت
  • اصل و کپی ملک مورد خریداری (با کدپستی)
  • گواهی اشتغال متقاضی تسهیلات

 

جدول تعداد اوراق مسکن مورد نیاز وام‌های مسکن

نام وام مبلغ تسهیلات مدت بازپرداخت نرخ سود (درصد) تعداد اوراق مورد نیاز
جعاله (تعمیرات) ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ۵ سال 22.5 ۳۲۰
زوجین خانه اولی تهران ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۱۶۰۰
مجردها تهران ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۸۰۰
زوجین شهرهای بزرگ ۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۱۲۸۰
مجردها شهرهای بزرگ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۶۴۰
زوجین شهرهای کوچک ۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال ‍22.5 ۹۶۰
مجردها شهرهای کوچک ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ سال 22.5 ۴۸۰

 

نکته‌هایی درباره این وام مسکن

  • قسط وام خرید مسکن بانک مسکن به طور خالص، حدود ۱۶.۱۱۰.۰۹۶ تومان می‌شود ولی درصورتی‌که وام ۱۶۰ میلیونی جعاله هم همراه با این وام بگیرید، باید حدود ۴.۴۶۴.۶۳۱ میلیون تومان به این عدد اضافه کنید و در نتیجه قسط این وام برای زوج می‌شود ماهانه 20.574.727. یعنی هر فرد برای این وام باید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ کنار بگذارد.
  • برای افرادیکه امسال افتتاح حساب داشته باشند و هنوز در اولویت وام قرار نگرفته باشند سود تسهیلات ۲۲.۵ درصد است.
  • همان‌طور که در جدول بالا و لینک وام جعاله (تعمیر مسکن) بانک مسکن در «رده» مشاهده می‌کنید، سود هر دو وام ۲۲.۵ درصد در نظر گرفته شده است که فقط نیم درصد کمتر از سقف سود وام‌های بانکی است.
  • با اعلام این روش دریافت وام، قیمت اوراق مسکن سیر صعودی داشته و برای همین نمی‌توان عدد ثابتی برای این اوراق در نظر گرفت. پس بهتر است صفحه ویژه اعلام قیمت آنلاین تسه را مشاهده کنید.
  • تا لحظه نوشتن این مطلب، برای دریافت وام مسکن زوج در تهران، متقاضیان باید حدود ۹۶۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که اگر مبلغ این برگه‌ها را ۶۳ هزار تومان محاسبه کنیم (میانگین هفته) حدود ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه اولیه این وام خواهد شد.

 

آیا وام مسکن ۹۶۰ میلیونی به صرفه است؟

این سوالی است که این روزها بسیاری می‌پرسند؛ چون عدد وام و شرایط آن قابل توجه است. با این مبلغ (یعنی سقف وام خرید مسکن وام مسکن) می‌توان در اطراف تهران خانه خرید و در بخش‌هایی از تهران هم می‌تواند حجم قابل‌توجهی از هزینه خرید مسکن را تامین کند. اما تردید در اینجاست که قسط این وام ۱۲ سال طول می‌کشد که زمان بسیار زیادی است. بازپرداخت این وام با سود ۲۲ و نیم درصد، یعنی چیزی بیش از دو میلیارد باید به بانک پس داده شود. پس آیا دریافت وام ۹۶۰ میلیونی بانک مسکن می‌صرفد؟

در کشور ما که شرایط اقتصادی کنونی، تورم بسیار بالا و افسارگسیخته‌ای را به همه تحمیل می‌کند، دریافت وام برای تهیه کالای سرمایه‌ای (اینجا یعنی مسکن) نه تنها بد نیست که قابل پیشنهاد است. اگرچه قسط وام خرید مسکن بانک مسکن برای سال‌های ابتدایی پرداخت آن، رقم درشت و سنگینی می‌شود ولی در طول زمان، با افزایش قیمت مسکن، این هزینه سنگین تا حدودی تامین می‌شود.

فراموش نکنیم وقتی تورم بالای ۴۰ درصدی را تجربه می‌کنیم، وقتی سود همین پول در بانک کمی بیش از ۲۰ درصد است، وقتی رشد قیمت مسکن (به عنوان یک کالای سرمایه‌ای) تضمین شده است، دریافت وام برای تهیه سرمایه، توصیه مقبولی است.

اما از سویی دیگر؛ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران بیش از ۵۳ میلیون تومان است. این یعنی قیمت یک واحد ۵۰ متری، حدود ۲ میلیارد و 650 میلیون تومان می‌شود؛ پس این وام فقط 25 تا 30 درصد قیمت یک واحد مسکونی را تامین می‌کند.

تاثیر هر فرزند بر وام مسکن چقدر است؟

براساس قانون جدید،‌ به ازای هر فرزند ۲۵ درصد به سقف تسهیلات خرید و جعاله مسکن اضافه می‌شود. که این مبلغ تا ۴ فرزند به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

چنانچه خانواده ای دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشد و پدر و فرزندان در تهران متولد شده باشند، براساس قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» این امکان برای  خانواده وجود دارد تا درحالت انفرادی علاوه بر ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون و در مجموع تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و در سوی دیگر برای تعمیر مسکن علاوه بر ۱۶۰ میلیون تومان، به ازای هر فرزند ۴۰ میلیون تومان و به عبارت کلی تا ۳۲۰ میلیون تومان درقالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن بهره‌مند شوند.

تعداد فرزند درصد افزایش وام افزایش سقف وام مسکن سقف وام فعلی جعاله زوجین سقف وام مسکن افزایش یافته افزایش وام جعاله مسکن سقف وام فعلی مسکن زوجین سقف وام جعاله افزایش یافته مجموع کلی وام جعاله و مسکن زوجین دارای فرزند
فرزند اول ۲۵%       200.000.000              160.000.000           1.000.000.000         40.000.000              800.000.000             200.000.000                                      1.200.000.000
فرزند دوم ۵۰%       400.000.000              160.000.000           1.200.000.000         80.000.000              800.000.000             240.000.000                                      1.440.000.000
فرزند سوم ۷۵%       600.000.000              160.000.000           1.400.000.000       120.000.000              800.000.000             280.000.000                                      1.680.000.000
فرزند چهارم ۱۰۰%       800.000.000              160.000.000           1.600.000.000       160.000.000              800.000.000             320.000.000                                      1.920.000.000

 

نظر شما چیست؟ به نظر شما این وام با محاسبه پول برگشتی به بانک مسکن و قسط‌های آن به‌صرفه است؟ نظرتان را کامنت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

181 دیدگاه
  1. حالا به هر حال می‌نویسد

    مسخره شونو در اوردن..شیطونه میگه منم مسخرمو در ببیارم

    41
    6
  2. علی می‌نویسد

    بااین‌بیکاری‌ودرآمدناچیزوحقوق‌بخورنمیرامکان‌
    خانه‌دارشدن‌رابایددرمصلی‌وبهشت
    زهراجستجوکرد.

    33
    3
  3. سعید می‌نویسد

    خب بگید در ۱۰ سال سود میشه صد در صد ک همه متوجه بشن چی ب چیه البته اوراق میدید پول نقد می گیرید

    13
    2
  4. رضا می‌نویسد

    در ابتدا بیش از ۱۳۰ تومن این وام سوخت می شود . در واقع شما حدود ۳۵۰ تومن وام می گیرید و حدود ۱ میلیارد پس می دهید ! این هم بانک بدون ربا

    62
    5
  5. بی خانه می‌نویسد

    الن این مباغ را برای پیش اجاره میگیرند با این مبلغ و این درصد سود و در امد پایین و قیمتهای بالای کالا با این چندر غاز 400 تومن کجا را میشه خرید؟

    13
  6. پریسا می‌نویسد

    سلام. کسی تاحالا این وام رو رگفته ؟ چقدر از زمان تشکیل پرونده طول میکشه تا وام رو بدن ؟

    31
    3
    1. حمید می‌نویسد

      سلام من گرفتم. زمانیکه شما تمام مدارک رو تحویل بانک میدی و پرونده شما کامل میشه، نزدیک یک ماه زمان میبره

      1
      1. شرمین می‌نویسد

        سلام ببخشید چطور فروشنده ملک منتظر وام نا میشه اونوقت سندشو در رهن بانک بزاریم

  7. مریم می‌نویسد

    این چ وامی هست ک باید دو برابرش پس داد چجور کمکی هست
    با چیزای ک خوندم واقعا امیدم ناامید شد
    […]
    پول نزول کنیم کم تر در میاد
    […]

    49
    2
  8. Ali می‌نویسد

    آقا یه چیزی متوجه شدید؟؟!
    امروز رفتم بانک مسکن برای تسهیلات خرید،
    گفتن که سپرده بذارید 1 سال بعد تسهیلات 7و8 درصد میدیم، میگم ندارم سپرده کنن، گفتن که فوری بخوای برای 320 میلیون باید 80 میلیون اوراق بخری بعد 10 میلیون هم اسناد رسمی میشه، گفتم چرا باید اوراق خرید دیگه؟؟؟! میفرمایند شما با اوراق امتیاز سپرده یکی دیگه رو ه تسهیلاتش نمیخواد بگیره میخرید، بعد با اوراق سودش 18 درصده؟؟!
    میگم اگر یکی دیگه سپرده کرده و من با اوراق امتیاز طرف رو میخرم پس بانک این وسط چکارست که سود رو از 8 درصد میکنه 18 درصد؟؟؟؟؟ اگر سپرده ای انجام شده و با اوراق امتیازش خریده میشه پس باید همون 8 درصد باشه نه بانک این وسط 10 درصد……. کنه

    117
    5
    1. hadi می‌نویسد

      […] وام ميديد يا سود 18 درصد . يعني وام 400 ميليليوني 1 ميليارد و خورده اي هم پس مي گيريد .
      از طرفي هم پول اوراق هم ميگيريد . اين مثال دزديه
      پول اوراق واسه چي مي گيريد . يعني حدود صد ميليون بايد بديم اوراق بخريم تا وام 400 ميليوني با بهر 18 درصد پس بديم .

      41
      2
  9. هما می‌نویسد

    تف به خودتون و جد و ابادتون
    امیدوارم نسلتون منقرض بشه
    بی شرفا تو تهران حتی تو منطقه شهرری هم نمیشه با 400 کاری کرد . تو مرکز شهر که خونه متری 35 تومن هست هم هیچ. این پول رهن یه خونست .
    به بچه های بی رف تر از خودتونم این طوری وام میدین. 400 وام بگیرم که 960 برگردونم. […] انشاله تو خرج زندگیتون بمونین که با مردم چه کردین.

    114
    1
  10. ول معطل می‌نویسد

    قبل از اینکه فشار مالی ایران را به لیبی و مصر تبدیل کند – دولت مردان یا مسئولین بهتره از محل پولهائی که غرب به ایران پرداخته به مردم ببخشند و هرکس خانه نداره بهش یک خانه در محل تولدش بدن ( محل تولد ) که لر ها و کردها و عشایر برند سر خونه زندگی اشان و تهران و حومه را تبدیل به جهنم و دیونه خونه نکنند. دولت پولهای مسدود شده را میگیرد و موشک و پوشک میسازد برای نبرد با اسرائیل – د رحالی که ملت دارند میپکنند. بی خانگی و هزینه ها قیامت میکند. موشک و پوشک را دولت درز بگیرد چون این پروژه ها کشور و ملت را فقیر میکند و باندازه کافی موشک و پوشک گربه اک داریم. خانه کمه در آمد نیست تورم قیامت میکنه فکری به حال شکم گرسنه و ایمان مردم بکنید. لبنان و فلسطین بعد از ایران !

    70
    47
    1. ایرانی می‌نویسد

      چرا الکی ربطش میدی به اقوام ایرانی؟؟؟
      هیچ جای ایران به اندازه شمال هزینه و خرج برنداشته (که قسمت ترک نشینن) قیمت های وحشتناک مسکن و رهن اونجا سرت سوت میکشه بیا جنوب با نصف اون قیمتا حداقل۲ مسکن میخری

      23
      4
    2. ملکی می‌نویسد

      آدمهای بی رگ ریشه در مورد اقوام دیگه بدبین هستند،همین کرد و لرها نبودند ناموس شما اسباب بازی عراقی ها میشد

      63
      13
    3. راد می‌نویسد

      با این نگاهی که به اقوام ایرانی داری، ول معطل هم به سرت زیاده!!!!!

      30
      3
  11. فرد می‌نویسد

    قبل از اینکه فشار مالی ایران را به لیبی و مصر تبدیل کند – دولت مردان یا مسئولین بهتره از محل پولهائی که غرب به ایران پرداخته به مردم ببخشند و هرکس خانه نداره بهش یک خانه در محل تولدش بدن ( محل تولد ) که لر ها و کردها و عشایر برند سر خونه زندگی اشان و تهران و حومه را تبدیل به جهنم و دیونه خونه نکنند. دولت پولهای مسدود شده را میگیرد و موشک و پوشک میسازد برای نبرد با اسرائیل – د رحالی که ملت دارند میپکنند. بی خانگی و هزینه ها قیامت میکند. موشک و پوشک را دولت درز بگیرد چون این پروژه ها کشور و ملت را فقیر میکند و باندازه کافی موشک و پوشک گربه اک داریم. خانه کمه در آمد نیست تورم قیامت میکنه فکری به حال شکم گرسنه و ایمان مردم بکنید. لبنان و فلسطین بعد از ایران !

    16
    24
  12. امید می‌نویسد

    واقعا باید گفت […] که این سیاست های پولی رو تدوین میکنی، توی مملکت سردرگمی که حداقل حقوق 4 میلیون هست، چطور میشه چنین وامی گرفت با اقساط 6 میلیونی که تازه فقط 30 درصد کمتر از ارزش ملکی میشه که میخری و اونم با متزاژ حداقلی که حتی نمیشه پاتو توش دراز کنی….. پس بقیش رو باید از کجا آورد؟؟؟؟؟؟ برای 30 درصد ارزش ملک باید 6 میلیون ماهانه تا 12 سال بدی پس 70 درصد بقیه رو چکار باید کرد؟؟؟؟ مگه یه زوج چقدر میتونن درآمد دشته باشن توی این مملکت کوفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    27
  13. محسن می‌نویسد

    سلام‌دوستان کسی میدونه من بعد از دریافت وام میتونم اوراقمو بلافاصله بفروشم یا نه؟

    14
    6
    1. ساناز می‌نویسد

      اوراق رو بانک میبره
      از دید من باید وام مسکن گرفت چون تورم بیشتر از سوریه که به بانک میدیم
      اما بعد از اینکه بازار راکد موند بهتره یا وام رو تسویه کنید یا ملک رو با وام بفروشین

      5
  14. Soheyla kazemi می‌نویسد

    بخدا دارم دیوونه …آخه این چه وامی هستش که آنقدر دردسر داره . چرا اینقدر قسطش زیااااده . همه زندگیتو بدی بعدش تا ۱۲ سال فقط مثل….کار کنی و قسط بدی .!!!!

    20
    2
  15. عابد می‌نویسد

    سلام.اگ کسی ک از وام استفاده کرده بخواد بعد چندسال ک قسط داده بخواد یکجا تسویه کنه چند ساله باقی مونده رو چطور حساب میکنن؟سودشو میگیرن؟

    14
    2
    1. ساناز می‌نویسد

      آره طبق روز محاسبه میکنن. مثلا اگه امروز بخوای تسویه کنی تا همین لحظه برات سود رو روز شمار حساب میکنن

      9
  16. Hhh می‌نویسد

    یکی نیست بگه الغ اگر ما میتونستیم برجی 6 میلیون قسط بدیم هر جا میرفتیم وام می‌دادند.

    18
    3
  17. Reza می‌نویسد

    با سلام

    برای دریافت وام ۴۰۰ میلیونی باید حدود ۱۰۰میلیون اوراق بخرید، در واقع بانک به شما ۳۰۰م پرداخت میکنه ولی از شما ۳۰۰م با سودش به علاوه اون ۱۰۰م که نگرفتند رو با سودش دریافت میکنه، در ضمن حدود ۲۰ م هم هزینه کارمزد کارگزاری بورس و بانک رو باید پرداخت کنید، بعدش هم که میگن ۱۵ م از حسابتون بلوکه میشه،
    جدیدا هم که تعداد اوراق رو نصف کردن ولی بهره وام رو نیم درصد بیشتر کردن تازه باید وام رو به جای ۱۲سال تو ۸سال پرداخت کنید،
    در کل باز پرداخت یه وام ۳۰۰م برای شما حدود یک میلیارد ت آب میخوره،
    […]

    با تشکر از سایت خوبتون.

    39
    1. محسن می‌نویسد

      بله هر برگ اوراق حدودا170000هزار تومن خریداری میشه البته بسته به بورس هم داره. ولی مسدودی نداره اوراق هم بعد از تسویه حالا قبل 12 سال یا همون 12 سال قابل برگشت نیست.

      2
      1
    2. یونس می‌نویسد

      دمتون گرم👍👍

      2
      6
  18. فاطمه می‌نویسد

    سلام کاملا مشخص است این مطلب توسط فردی بسیار باسواد نوشته شده زیرا طوری نوشته شده که افراد کاملا نا آشنا با مسائل مالی متوجه می شوند . بسیار متشکرم

    23
  19. آریان می‌نویسد

    سلام و درودبرشما!
    بنده یک بار(سال ۱۳۸۵) از وام مشارکت در ساخت مسکن بانک ملی استفاده کرده ام.آیا می توانم از وام اوراق تسهیلات مسکن (تسه،تملی،…)برای خرید مسکن استفاده کنم؟هم اکنون به اتفاق همسرم بازنشسته آموزش و پرورش هستیم.

    8
    2
    1. ساناز می‌نویسد

      بله میشه
      کلا شما ده تا خونه بخر رو ده تاش وام بگیر فقط باید خوش حساب باشید

  20. کینگ می‌نویسد

    مردم نزول بگیرن از سود این وام ها بهتره بیشتر از برابر این مبلغ و باید به سود بانک بدیم خدا نگذره چطور میخورن

    23
    1
  21. کورش می‌نویسد

    قطعا مقرون به صرفه است. من خودم دو سال پیش 120 میلیون وام مسکن گرفتم. در یکی از شهرک های اطراف تهران ملکی خریدم. آن زمان متری 4 میلیون بود. الان شده متری 16 میلیون. از طرفی کل بازپرداخت وام با سودش چیزی نزدیک به 300 میلیون میشه. اما همین الان با ضرب اضافه متراژی که با وام خریدم به رقم 480 میلیون می رسه.

    8
    16
    1. رسول می‌نویسد

      دوست عزیز ملک گرون نشده که ، ارزش پولی از بین رفته ، به دلار حساب کن چند گرفتی و الان چند می تونی بفروشی یا به طلا و سکه می بینی تفاوتی هم کرده باشه خیلی کم اهمیت می شه ، ما ارزش پولی مون داره از بین می ره اما به هر حال اینکه شما با این کار ( هر چند پرداخت بهره بالا ) تونستید از کسی که همین مقدار پول نقد رو نگه داشته بهتر ارزش دارایی ات رو حفظ کنی یه موضوع دیگه است !
      نباید اینطور بشه اما دارن تو کشوری مثل طلا ومملو معادن و نفت سگ کشی مون می کنن ، هیچ کسی از آقایون هم ککشون نمی گزه چون واسه خودشون جور دیگه ای حساب می شه !

  22. زهره می‌نویسد

    کاش یا مردم نابودشیم راحت شیم یا این بی….درعرض یکماه اوراق از78تومان شده114تومان آخه همه جوره دارین میکنین تو پاچه مردم نامردا…

    31
    5
    1. Ggggg می‌نویسد

      آن شاءالله اینها

      10
  23. mary می‌نویسد

    جالبه همه میدونن تو چه وضعیتی هستیما بازم عین اسب بچه میارن

    53
    29
  24. mary می‌نویسد

    جالبه همه اومدن نالیدن مشکل از خود ماس هی زارت و زورت میزایید بهتر از این نمیشه که

    28
    29
  25. سعید می‌نویسد

    سلام . هزینه خرید اوراق رو که نقدا باید پرداخت بشه رو اضافه کنید بعد رقم سود ببینید چند درصد میشه الان حدود 40 م باید اوراق بخری و 1.5م هزینه کارشناسی و ….هزینه ثبت سند رهنی
    خدایی یه جور حساب کنید مشتری شیم

    7
    1
    1. سعید می‌نویسد

      من امروز کاراشو تموم کردم. زوجین ۴۸۰ ملیونی. ۷۵ تومن اوراق، حدود ۳ تومن هزینه های بانک، ۱۵ تومن هزینه ی محضر. یعنی حدود ۳۸۰ وام گرفتم و قرار ۱ میلیارد پس بدم. چاره ای واسم نمونده بود ، کسی که بتونه ۴ تا وام صد تومنی به اسم نزدیکانش بگیره با قسطای حدود ۲۵۰۰،که ۴ تاش میشه ۱۰ تومن. خیلی به صرفه تر از اینه. چون ۵ ساله تموم میشه. و دردسرش هم واقعا کمتره، بانک مسکن بیچاره میکنه ادمو

      22
      3
      1. عنایت می‌نویسد

        اون اوراقی که خریدید در آخر پولش چی میشه

        6
      2. علی می‌نویسد

        سلام وقت بخیر چند تا ضامن خواستن من یه دونه ضامن دارم با حقوق ۱۱میلیون قبول میکنن

  26. نایب می‌نویسد

    آقایون بانکی برای خودشون وامهای طویل المدت و طولانی میگیرند . با بهره کم و سود کم . انوقت چطور مردم باید قسطهای با سودبالا و اقسط بالا بگیرند . مگر شما از کجا امدین .

    29
    1
    1. مخالف اخوند می‌نویسد

      از اشغال بازی بانک هاست و بالا دست هایی که رسیدگی نمیکنن

      3
      1
  27. نایب می‌نویسد

    سلام . کارشناسان عزیز و گرامی که نشسته اید و زحمت دستور العمل وامها را تنظیم کرده اید . آیا به حقوق یک زوج جوان توجه کرده اید ؟ از کجا بیاره ماهی 4/300 میلیون تومان قسط وام بانک مسکن بدهد . واقعا کارشناس هستید یا همینطور دیمی حرف میزنید . براتون خودم که یک کارشناس هستم متاسفم .
    خیلی . خیلی . متاسفم

    25
    2
  28. اکبری می‌نویسد

    خدااایش با این اوضاع اجتماعی پرداخت ماهی 8 میلیون و 800برا شهرای بزرگ کار شاقیه!!
    مسئولین بر چه اساسی تصمیم میگیرن الله اعلم!
    فقط میخان یه چیزی اعلام کنن که دهن مردم بسته شه که مبلغ وام رو بیشتر کردیم!!
    انگار تو این جامعه زندگی نمیکنن!

    19
  29. رضا بیات می‌نویسد

    خیلی مسخره هست هم ملک به نام بانک رهن میره هم دوتا ضامن میخوان.نمیدونم وقتی ملک خودش گرو بانک هست دوتا ضامن برای چی هست

    28
  30. علی می‌نویسد

    خودشونومسخره کردن ۶ میلیون قسط یه کارگر ۱۲ ساعت کارفرما ازش کار میکشه تا ۶ تومن بهشبده

    15
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی