رده بررسی سقف وام بانکی به افراد عادی چقدر است؟

سقف وام بانکی به افراد عادی چقدر است؟

بررسی

اگر هنوز نمی‌دانید تا چه سقفی می‌توان تقاضای وام کرد و گرفتن کدام تسهیلات بانکی به طور همزمان منعی ندارد، این مطلب را بخوانید.

نویسنده: محمد امیرپور
19 اردیبهشت 1403

پیگیری‌های رده از بانک مرکزی نشان می‌دهد سقف مشخصی برای گرفتن هر نوع وام برای افراد عادی وجود ندارد. یعنی شما می‌توانید به شرط داشتن رتبه اعتباری مناسب و عدم داشتن اقساط معوق، می‌توانید به طور همزمان چند وام بانکی با مبلغ حدود ۱.۵میلیارد تومان بگیرید. فقط یادتان باشد تسهیلات دریافتی نباید عنوان مشترک داشته باشند. مثلا نمی‌توان وام خرید خودرو را از دوبانک مختلف گرفت. اما امکان گرفتن چند تسهیلات مختلف از هر کدام از بانک‌ها منع قانونی ندارد. در این مطلب رده، سقف وام بانکی برای هر فرد را بررسی کرده‌ایم.

هر فرد چقدر می‌تواند وام بگیرد؟

فرض ما برای تهیه این گزارش افراد عادی هستند. یعنی شبکه بانکی برای پزشکان هم تسهیلات جداگانه‌ای دارد. یا وام فرزندآوری هم به افراد تعلق می‌گیرد. اما این نوع تسهیلات چون مخصوص افرادی است که باید شرایط دریافت آن را داشته باشند، در این گزارش آورده نشده‌اند. پس منظور از سقف وامی که هر فرد می‌تواند از شبکه بانکی بگیرد، مربوط به تسهیلاتی است که همه افراد بدون داشتن شرایطی که آنها را خاص کند، امکان گرفتنش را دارند. اما به عنوان یک فرد عادی شما می‌توانید تا چه مبلغی از بانک‌ها وام بگیرید.

نکته: چون هر فرد عادی به طور طبیعی یکبار ازدواج می‌کند و خرید خانه هم جزو نیازهای طبیعی زندگی هر فردی است و گرفتن وام ازدواج و خرید مسکن هم شرایط خاصی ندارد و به عموم مردم داده می‌شود، داخل گزارش آمده‌اند. طبق بررسی‌های «رده» در حال حاضر امکان گرفتن ۵وام بدون شرایط خاص و به طور همزمان برای افراد عادی وجود دارد که هم آنها را به‌تان معرفی می‌کنیم، هم سقفی که از هر وام می‌توانید دریافت کنید.

وام خرید کالا

سقف وام: ۲۰۰میلیون تومان

همان‌طور که از اسمش هم معلوم است، این تسهیلات برای خرید لوازم گران‌قیمت خانه مانند مبل، یخچال، تلویزیون و… داده می‌شود. فراموش نکنید وام خرید کالا فقط به شرط خرید کالای ایرانی به وام‌گیرنده اعطا می‌شود و با وام‌تان جنس خارجی نباید بخرید. بعضی بانک ها هم فروشگاه‌های تعیین‌شده‌ای را برای خرید به شما معرفی می‌کنند و برخی بانک‌ها دست مشتری را در این مورد باز می‌گذارند. این وام با سود بین ۱۸ تا ۲۳ درصد و بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماه داده می‌شود.

از کجا بگیریم: بانک آینده، بانک ملی، بانک صادرات، بانک انصار و بانک شهر بیشتر وام خرید کالا را به مشتریانشان می‌دهند.

 

سقف انواع تراکنش بانکی چه میزان است؟

وام با میانگین حساب

سقف وام: ۳۰۰میلیون تومان

نام دیگر این نوع وام، «مسدودی حساب» هم هست. برای گرفتن این وام باید مبلغی را در بانک سپرده‌گذاری کنید و بعد از مدت زمان مشخصی، به اندازه سپرده‌تان وام بگیرید. بیشتر تبلیغاتی هم که این روزها روی بیلبورد خیابان‌ها و در قالب انواع طرح‌های تسهیلات بانکی می‌بینید، مربوط به همین نوع وام‌هاست. هر قدر هم پول‌تان زمان بیشتری در حساب بماند، نسبت وام دریافتی بالاتر رفته و حتی تا ۵برابر مبلغ سپرده‌گذاری هم می‌رسد.

از کجا بگیریم: بانک ملی، بانک سپه، بانک صادرات، بانک سینا، بانک سرمایه

وام ازدواج

سقف وام: ۳۰۰ میلیون تومان

کم‌سود‌ترین و محبوب‌ترین وام بانکی. شاید خیلی از افراد هنوز مجرد باشند و مشمول دریافت این وام نشوند. اما بالاخره ازدواج یکی از مراحل زندگی محسوب می‌شود که بیشتر افراد بالاخره تجربه‌اش می‌کنند و برای همین هم آن را بین وام‌هایی آورده‌ایم که هر فرد عادی می‌تواند بگیرد. طبق اعلام بانک مرکزی هم از ۵میلیون متقاضی دریافت این وام در سال گذشته، ۴.۴میلیون نفر وام‌شان را گرفته‌اند. پس با وجود سختی ثبت نام در سامانه و زمانبر بودن مراحل تکمیل پرونده، خیال‌تان آسوده باشد که وام‌تان را بالاخره بعد از حداکثر دو،سه ماه خواهید گرفت.

از کجا بگیریم: بانک ملی، بانک صادرات، بانک سپه، بانک ملت، بانک کارآفرین، بانک سامان، بانک رفاه، بانک تجارت، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، بانک مهر ایران

وام خرید مسکن

سقف وام: ۴۰۰میلیون مسکن + ۱۶۰میلیون جعاله: ۵۶۰میلیون تومان

وام خرید مسکن هم جزو تسهیلاتی است که برای دریافت آن شرایطی خاصی نیاز ندارید و اگر قسمت شد و پس‌اندازی جمع کردید و سراغ قورت دادن قورباغه بزرگ – خرید خانه – رفتید، می‌توانید روی دریافت این وام هم حساب کنید. این وام به افراد مجرد هم داده می‌شود. ۱۶۰میلیون وام جعاله هم به‌تان تعلق می‌گیرد. خلاصه این بزرگ‌ترین وامی است که می‌توانید از بانک‌ها بگیرید. هر چند حتی اگر سقف این وام – یعنی ۵۶۰میلیون تومان – را هم بگیرید، این روزها در بهترین حالت ۱۵ تا ۲۰درصد پول خرید یک خانه است. یعنی خودتان باید یک پس‌انداز ۳میلیارد تومانی داشته باشید تا با گرفتن وام بتواند صاحبخانه شوید.

از کجا بگیریم: بانک مسکن

 

وام بدون ضامن

سقف وام: ۱۰۰ میلیون تومان

اگر بازنشسته یا کارمند دولتی‌اید، یا صاحب حساب در یکی از نئوبانک‌ها هستید، می‌توانید براساس اعتبار حقوقی که می‌گیرید، یا اعتبار حساب بانکی‌تان بین یک تا ۱۰۰میلیون تومان وام بگیرید. مزیت بزرگ وام بدون ضامن، دریافت سریع این‌جور وام‌هاست. شما می‌توانید بعد از افتتاح حساب آنلاین و به شرط گردش حساب، از ویپاد پاسارگاد، بلوبانک یا هر کدام از بانک‌های دیگر بدون مراجعه حضوری و داشتن ضامن وام بگیرید. این وام با سود ۲۳درصد داده می‌شود و بازپرداخت بیشتر طرح‌های این نوع وام بانکی ۱۲ماهه است. پس قبل گرفتن وام، حواس‌تان به مبلغ اقساط آن باشد که معمولا زیاد است.

از کجا بگیریم: ویپاد پاسارگاد، بلوبانک، بانک شهر راحت‌ترین وام بدون ضامن را می‌دهند. البته همگی 100 میلیون نیستند و این طرح‌ها وام‌های تا 100 میلیون تومان را شامل می‌شوند.

سقف وام بانکی دریافتی چقدر است؟

مجموع طرح‌های بانکی که به افراد اعطا می‌شود هم با یک جمع ساده به مبلغ  یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان می‌رسد. پس شما می‌توانید به عنوان یک فرد عادی – به شرط داشتن ضامن معتبر و رتبه اعتباری مناسب – به طور همزمان تمام وام‌های بالا که معرفی شده‌اند را بگیرید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 دیدگاه
  1. محمد می‌نویسد

    سلام. طرح وام بدون ضامن برنامه ویپاد، تا ۵۰میلیون میده. شما نوشتین تا ۱۰۰میلیون!!! اشتباه نوشتین. بلوبانک هم حتی ۵۰ میلیون ،سقفش نیست.
    بانک شهر رو نمیدونم چه طرح هایی داره،غیر از خرید کالای دیجی شهر.
    اطلاعات تون دقیق باشه. این اشتباه گفتین.
    مثلا در مورد نئوبانکه سیبانک بانک سینا هم، از روابط عمومی بانک، طرح های به روز رو بپرسین. برای هر بانک رو، از روابط عمومی یا تلفن بانک ها، بپرسین. اطلاعات دقیق بدین.

  2. مجید جیالی می‌نویسد

    الان سه ماهه یه حساب جاری را نتوانستین انتقال بدین ومشتری را سرگردان میکنید کم کاری کم کاری فقط پاسدادن به همدیگه

  3. ناشناس می‌نویسد

    وام فوری بانک مهر بدون ضامن و راحت ترین وام تا سقف ۵۰ملیونه

    1
  4. سلیمانی می‌نویسد

    تمامی دروغ است احتمالا چهارتا ضامن معتبر دارای چک نیاز دارد

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی