رده بررسی چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

بررسی

پاسخ به همه سوالاتی که درباره دریافت کد بورسی حضوری و آنلاین و مراحل انجام آن پرسیده می‌شود

نویسنده: رده
13 دی 1399
ثبت نام سامانه سجام

سامانه سجام چیست؟

احراز هویت یکباره و واحد برای فعالیت در بازار سرمایه، ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان از «سجام» داشت. سجام یا همان «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به‌ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و در راستای اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی (مصوب 1386) و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (مصوب 1394) راه‌اندازی شده است. ثبت نام در سامانه سجام برای هر فعالیت بورسی لازم است.

 

چرا ثبت نام در سامانه سجام ضروری است؟

طبق اعلام شرکت «سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه» کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف به ثبت‌نام در این سامانه هستند. ثبت‌نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظف‌اند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آن‌ها اقدام کنند. در پایان مهلت تعیین‌شده هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون ثبت‌نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خریدوفروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … را دریافت کند.

ثبت نام در بورس تهران

مزایای عضویت در سجام چیست؟

طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت‌نام در سجام یک‌بار برای همیشه و یک‌بار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل‌های خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. ثبت‌نام‌کنندگان پس از احراز هویت، از ارائه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی‌نیاز می‌شوند و با یک‌بار ثبت‌نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت.

  • در مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و… دیگر نیاز به احراز هویت مجدد نخواهید داشت.
  • ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه‌شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می‌گیرد.
  • تغییر اطلاعات ارتباطی خود از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً در سامانه سجام انجام می‌دهید.
  • پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه، به شماره‌حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد و شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را در صورت صلاحدید تغییر دهید.

 

 مراحل ثبت نام در سامانه سجام

کلیه فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) که ملیت ایرانی یا خارجی هستند برای ثبت‌نام در سامانه سجام طی مراحل مختلف که در ذیل آمده اطلاعات شخصی خود را ثبت کنند.

1. انتخاب گزینه ثبت‌نام در سایت سجام
2. واردکردن شماره تلفن همراه و کد ملی به نام ثبت‌نام‌کننده
3. ارسال کد تأیید ۵ رقمی به تلفن همراه متقاضی
4. واردکردن کد تأیید در سایت
5. تعیین ملیت و حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی
6. اعلام هزینه ثبت‌نام در سامانه
7. پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق درگاه بانک
8. تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خواسته شده (تصویر شناسنامه و کارت ملی و اطلاعات کامل بانکی لازم است)
9. استعلام اطلاعات واردشده از سوی سامانه
10. ارسال نتیجه استعلام از طریق پیامک به متقاضی (ارسال کد رهگیری در صورت استعلام موفق و اعلام اشکال و بازگشت به بخش ویرایش اطلاعات در صورت ناموفق بودن استعلام)
11. مراجعه به لیست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب دفتر پیشخوان موردنظر
12. مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی هوشمند
13. چهره‌نگاری از متقاضی و نهایی کردن اطلاعات
14. ارسال کد بورسی (تشکیل شده از حروف نام‌خانوادگی و شماره) به شماره همراه

 

هزینه ثبت نام سامانه سجام چقدر است؟

متقاضیان ثبت نام سامانه سجام برای احراز هویت در این سامانه باید مبلغ 10٬000 تومان به‌صورت آنلاین پرداخت کنند که در نخستین مرحله ثبت‌نام و از طریق درگاه الکترونیکی بانک انجام می‌شود. در ادامه مراحل احراز هویت و مراجعه به دفاتر پیشخوان برای ثبت عکس و تطبیق اطلاعات، متقاضی با توجه به درخواست برای تکمیل ثبت‌نام سجام یا عضویت در یکی از کارگزاری‌های بورسی، هزینه‌های متفاوت باید پرداخت کند و این مبلغ از 5 هزارتومان تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان -با توجه به نوع درخواست و کاری که اپراتور انجام می‌دهد- متغیر است.

اما کل هزینه ورود به بازار بورس و سهامداری، کمتر از ۵۰ هزار تومان برای هر شهروند هزینه خواهد داشت.

 

ثبت نام رایگان سجام | احراز هویت رایگان و آنلاین سجام

همیشه راه‌های ساده‌تر پیدا می‌شود تا متقاضیان را جذب کند. یکی از این راه‌ها هم ثبت‌نام رایگان و آنلاین سجام همراه با احراز هویت است که دیگر نیازی به مراجعه حضوری به پیشخوان‌های دولت نباشد. البته از آنجا که هیچ امتیازی به دلیل نیست، این خدمات را معمولا کارگزاری‌هایی انجام می‌دهند که شما با ثبت‌نام سجام و احراز هویت در همان کارگزاری فعالیت کنید.

۳ نوع خدمات ثبت نام رایگان و احراز هویت آنلاین سجام توسط کارگزاری‌ها و بانک‌ها انجام می‌شود؛

  1. ثبت‌نام آنلاین رایگان سجام در ۱۴ کارگزاری
  2. احراز هویت آنلاین رایگان سجام در ۴ کارگزاری و یک بانک
  3. احراز هویت حضوری رایگان سجام در شعبه‌های ۶ بانک و ۵۹ کارگزاری

چون فهرست این بانک‌ها و کارگزاری‌ها بسیار طولانی می‌شود، نسخه PDF همراه با لینک ثبت‌نام آنلاین این خدمات سجامی را در لینک زیر مشاهده و دانلود کنید.

فهرست ثبت نام و احراز هویت رایگان در سجام

نکته یک: اپلیکیشن سیگنال و کارگزاری سهم‌آشنا برای احراز هویت الکترونیک سجام مبلغ ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، ولی احراز هویت سجام از طریق بانک مهر ایران و کارگزاری کارآمد رایگان است.

نکته ۲: کارگزاری سهم‌آشنا اپلیکیشن iOS ندارد.

مدارک لازم برای احراز هویت آنلاین

از آنجا که در مرحله ثبت‌نام سجام، متقاضی اطلاعاتش را در فرم ثبت‌نام وارد می‌کند، در مرحله احراز هویت آنلاین و نهایی کردن ثبت‌نام، فقط به یک ویدئوی سلفی کوتاه نیاز است. اما ممکن است سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خدمت احراز هویت غیرحضوری سجام را ارائه می‌کنند، مدارک بیشتری هم لازم داشته باشند.

  1. کد پیگیری ده‌رقمی سجام
  2. کارت ملی هوشمند یا رسید آن
  3. تصویر امضا

نکته: احراز هویت الکترونیک سجام برای افراد زیر ۱۸ سال میسر نیست و این دسته از افراد باید همراه قیم خودشان به مراکز احراز هویت مراجعه کنند.

مراحل احراز هویت آنلاین سجام

مراحل احراز هویت الکترونیک یا آنلاین سجام نسبتا ساده و سرراست و مانند یک فرایند ثبت‌نام معمولی است. در اینجا فرض ما این است که قبلا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اید و کد پیگیری ده‌رقمی سجام را دریافت کرده‌اید. باید این مراحل را طی کنید:

  1. ورود به بخش «ثبت‌نام آنلاین و احراز هویت سامانه سجام» اپلیکیشن‌ها یا سایت‌ها
  2. وارد کردن شماره موبایل و دریافت کد تایید و تایید شماره موبایل به کمک این کد
  3. وارد کردن شماره ملی، کد ده‌رقمی سجام و شماره سریال کارت ملی هوشمند
  4. دریافت کد پنج‌رقمی تایید احراز هویت از طریق پیامک و وارد کردن این کد در اپلیکیشن یا سایت
  5. مطالعه قوانین و شرایط احراز هویت (پیش از ادامه فرایند احراز هویت حتما این بخش را با دقت مطالعه کنید)
  6. ارسال عکس سلفی
  7. ارسال تصویر نمونه امضا
  8. ضبط و ارسال ویدئو سلفی (در این مرحله باید جمله‌ای تصادفی را که اپلیکیشن نشان‌تان می‌دهد رو به دوربین گوشی بگویید و ویدئوی ضبط‌شده را آپلود کنید)
    برای این مرحله حالتی هم برای افرادی که توانایی تکلم ندارند در نظر گرفته شده؛ این دسته از افراد به جای خواندن متن جلوی دوربین، می‌توانند از حرکات اشاره دست استفاده کنند.
  9. تایید نهایی و ارسال مدارک
  10. پرداخت هزینه احراز هویت (معمولا ۱۰ هزار تومان) به‌صورت آنلاین

اگر در مراحل احراز هویت خطایی رخ بدهد، می‌توانید مراحل احراز هویت را بدون پرداخت هزینه دوباره انجام بدهید.

نکته یک: قبل از پرداخت هزینه احراز هویت آنلاین در مرحله نهایی، می‌توانید در صورت لزوم، با استفاده از گزینه «ویرایش اطلاعات و فایل‌های ارسالی» مراحل قبلی را دوباره انجام بدهید.

نکته ۲: بعد از انجام مراحل احراز هویت آنلاین سجام، معمولا یک تا دو روز طول می‌کشد تا مدارک شما بررسی و تایید نهایی شود. بعد از تایید احراز هویت، پیامکی دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد احراز هویت‌تان موفقیت‌آمیز بوده است.

آشنایی با سود مجمع بورسی و روش دریافت آن

سوالات متداول درباره سجام

شاید قبل یا هم‌زمان با انجام روند ثبت‌نام در سامانه سجام، سؤالات و ابهاماتی برای شما به وجود بیاید که سامانه جامع اطلاعات مشتریان این سؤالات مشابه را پاسخ داده است که گزیده‌اش را اینجا می‌خوانید.

منظور از راستی آزمایی در سامانه سجام چیست؟

بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام و پذیرفتن تعهدات استعلام اطلاعات هویتی، اطلاعات کدهای سهامداری و اطلاعات حساب بانکی شخص گرفته‌شده و در صورت تأیید کد پیگیری برای شخص پیامک می‌شود. در این مرحله شخص راستی آزمایی شده و از قسمت ثبت‌نام اولیه فرایند ثبت‌نام را آغاز می‌کنید.

سجامی شدن شخص حقوقی چگونه است؟

سجامی شدن شخص حقوقی بعد از سجامی شدن اعضای هیئت‌مدیره، صاحبان امضا و اشخاص مجاز به سفارش آن شخصیت حقوقی به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

برای سهامدارانی که فوت کرده‌اند چه اقدامی در سجام انجام دهیم؟

ثبت‌نام و تأیید مشتریان سجام تنها مختص افراد در قید حیات است و سهامدارانی که در قید حیات نیستند نیازی به ثبت‌نام در سجام ندارند.

منظور از نماینده در سامانه سجام چیست؟

یک شخص حقیقی که دارای وکیل، قیم، وصی و یا ولی باشد، می‌تواند یکی از این افراد را به‌عنوان نماینده در نظر گرفته و جهت احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت معرفی کند. این امکان با مراجعه به مرحله سمت و شرایط نماینده و بارگذاری مدارک موردنیاز نماینده و اطلاعات آن امکان‌پذیر می‌شود.

نماینده شخص حقیقی باید دارای چه شرایطی باشد؟

یک نماینده علاوه برداشتن مدرک حقوقی مورد تأیید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قبل از شروع ثبت‌نام برای شخص حقیقی موردنظر خود باید در سامانه سجام راستی آزمایی شده باشد.

آیا برای دریافت کد سهامداری نیاز به مراجعه به مراکز احراز هویت است؟

خیر، تنها با راستی آزمایی و دریافت کد پیگیری از طریق کارگزاری می‌توانید کد سهامداری دریافت کنید و به شماره شما ارسال می‌شود.

روش ثبت اطلاعات بانکی مانند شماره حساب چیست؟

در صفحه حساب بانکی بعد از انتخاب گزینه افزودن شماره‌حساب، انتخاب نام بانک، اطلاعات خود را ذخیره می‌کنید. دریان بخش انتخاب حداقل یک شماره‌حساب پیش‌فرض الزامی است و تنها حساب‌هایی مورد تأیید خواهند بود که به نام خود شخص ثبت‌نام شونده باشد. شماره شبا هم الزامی است.

چه زمانی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنیم؟

بعد از دریافت کد پیگیری 10 رقمی پیامکی و انتشار اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانید جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.


 

دریافت شماره شبا همه بانک‌ها

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

210 دیدگاه
  1. مصطفی می‌نویسد

    با سلام . پدر و مادر بنده شهرستان هستن شماره تماسی هم به نام خودشون ندارن و به دلیل کهولت سن پیگیری کار های اداری واسشون امکان پذیر نیست (خیلی سخته )ایا راهی وجود داره که بنده بتونم بدون حضور انها اطلاعات اونارو تو سامانه ثبت نام کنم . ممنون میشم سریع جواب بدین .

    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      در صورتی که وکالت تام‌الاختیار داشته باشید، در بخشی از مراحل ثبت‌نام امکان آن مشخص و فراهم است. ولی باید مدارک لازم را آپلود کنید تا بررسی شود.

      1
  2. بهروز می‌نویسد

    سلام همه کارا کردم از خانواده یک نفر مانده محصل هستش
    پیام اومده مصیب جهانی اطلاعات هویتی شما در سامانه سجام مورد تایید نمباشد.اخرش گفته ویرایش کنم

    1
  3. بهار می‌نویسد

    سلام آیا برای احراز هویت فقط باید شماره شبای همون شماره حسابی ک قبلا سود سهام میومد وارد کنیم یا شماره حساب دیگه ای از همین بانک هم مانعی نداره؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      محدودیتی در این زمینه اعلام نشده. با هر شماره شبایی که راحت هستید ثبت‌نام کنید.

  4. حامد می‌نویسد

    سلام وقت بخیر، برای ثبت نام در سجام برای سهام عدالت در قسمت کدهای سهامداری مشتری، نوع سهام کدوم گزینه رو باید بزنیم و اینکه کد سهامداری در این قسمت چیه؟
    ممنون

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      در خود سایت سجام در همون صفحه راهنمایی کرده. کد رو خالی بذارید و به صفحه بعدی برید.

  5. فاطمه می‌نویسد

    سلام
    من داشتم اینترنتی ثبت نام میکردم حتی پول هم واریز کردم، یهو دستم خورد کلا اومدم بیرون، الان چیکار کنم؟ دوباره باید ثبت نام کنم؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      بله ولی معمولا با ثبت شماره ملی و شماره تلفن، مراحل ثبت‌نام شده و بخصوص مبلغ واریز شده، محفوظ است.

  6. Lord Jamal می‌نویسد

    آیا برای روش غیر مستقیم، بعد از ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، نیازی به ثبت‌نام در کارگزاری ها هست یا نه،
    ممنون میشم سریع پاسخ دهید.

    2
    1. رده می‌نویسد

      خیر. چون مدیریت سهام عدالت به عهده شرکت‌های واسطه استانی است و شما امکان خرید و فروش ندارید. در صورتی‌که می‌خواهید سهام عدالت خود را به فروش برسنید، نیاز به کارگزاری دارید.

      1
  7. محمد می‌نویسد

    سلام
    برای ثبت نام سجام ایمیل باید متعلق به شخص ثبت نام کننده باشه یا با هر ایمیلی میشه ثبت نام کرد؟

    3
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      موبایل باید به نام ثبت‌نام‌کننده باشد و درباره ایمیل مشکلی وجود ندارد

      1
      1
  8. امین رضا می‌نویسد

    سلام وقتتون بخیر
    پدر من سیم کارت به نام خود ندارد برای ثبت نام میشود از سیم کارت خودم ثبت نام کرد؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      اگه به عنوان قیم ثبت‌نام کنید چنین امکانی وجود دارد. در غیر اینصورت باید به نام فرد باشد

  9. مسعود می‌نویسد

    سلام چطور میگیدهزینه ثبت نام ۱۵هزار تومنه بیایید یه دور بزنید هر جا میری برای ثبت نام یا ۴۵ی۵۵هزار تومانه کسی نیست پیگیری کنه؟؟؟

    3
    1
  10. میلاد می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    دارندگان سهام عدالت تا چه تاریخی مهلت دارند
    در سامانه سجام ثبت نام کنند

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      محدودیت زمانی مشخص نشده ولی در صورتی‌که می‌خواهند سود سهام به حسابشون واریز بشه، باید احراز هویت بشن

  11. مهدی می‌نویسد

    سلام،خسته نباشید.
    میخواستم بدونم فرق سهام مستقیم و غیر مستقیمی ها چیه؟!و کسایی هم که مستقیم هستن باید تو سجام ثبت نام کنن؟
    ممنون میشم جواب بدین.

    1
    4
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      منظور از مدیریت مستقیم یعنی مدیریت سهام عدالت به عهده خود شماست و مسئولیت خرید و فروش یا نگهداری اون رو به عهده دارید و در روش مدیریت غیرمستقیم، شرکت‌های استانی به نیابت از شما، مدیریت سهام عدالت شما رو به عهده دارند. مدیریت مستقیم بدون احراز هویت در سجام شدنی نیست و طبق دستور جدید، برای مدیریت غیرمستقیم هم باید در سجام ثبت‌نام کرد و احراز هویت شد.

      1
  12. اقای مهربون می‌نویسد

    سلام
    میکم کارت عابربانک خود همون کی باش سهام عدالت میگیریم
    یا یکی دیگه باشه مشکلی نیست

    2
    3
  13. رها می‌نویسد

    با سلام روز دوشنبه ۱دی ماه ۹۹ از قول رئیس هیت مدیره شرکت سپرده گذاری لرستان در سایت ها منتشر شد که هیچ ضرورتی برای ثبت نام در سجام واحراز هویت برای دارندگان سهام عدالت روش غیر مستقیم وجود ندارد و سود سالانه شان به شماره شبایی که قبلا در سامانه سهام عدالت تایید شده واریز میشود ،،خواهش جواب دهید ..ثبت نام ضروری است یا نه ؟؟

    6
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      طبق دستور جدید، بله باید تمامی دارندگان سهام در سجام احراز هویت بشن.

      1
      1
  14. علی زائری بصیر می‌نویسد

    سلام،من شغلی ندارم باید چی بنویسم محل کارو کد پستی محل کار می‌خواد

    1
    1
    1. رده می‌نویسد

      در خود متن راهنمایی کرده، همون محل زندگی رو وارد کنید

  15. قاسم می‌نویسد

    بچهاکه به سن قانونی نرسیدن وسیم کارت بنام بچهانمیدن اونوقت بایدچکارکنیم

    3
    1. رده می‌نویسد

      در مراحل پر کردن سجام، بخشی وجود داره که می‌تونید مشخص کنید ولی هستید و مشکلی از نظر سیمکارت نخواهید داشت.

      1
  16. اصغر می‌نویسد

    سلام.. من سهام عدالتم غیر مستقیم هست اگه به سامانه سجام ثبت نام نکنم سود سهام عدالت من به کی داده میشه … لطفا کامل ساده جواب بدید

    1
    6
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      در این مورد در حال تهیه مطلب هستیم، ابتدای هفته آینده بخوانید.
      سود سهام در اختیار شرکتی که از طرف شما و استان شما مدیریت سهام رو به عهده داره، واریز میشه. باید حتما در سجام احراز هویت بشید تا به حساب شما واریز بشه.

      1
  17. مهدی می‌نویسد

    ایا مستقیمی ها هم باید ثبت نام کنند تا بتوانند بفروشن سهامشون رو وسودشونو دریافت کنند

    3
    1. رده می‌نویسد

      در شیوه مدیریت مستقیم سهام عدالت که بدون ثبت‌نام در سجام امکان دریافت سهاو وجود نداشت.

      5
      3
  18. رویا می‌نویسد

    سود سهامشون بخوره تو سرشون،سالی 80 تومن میدن توی این وضعیت مردمو میکشن اینور و اونور تا کرونا هم بگیرن،میذاشتن بعد از کرونا هر غلطی میخواستن میکردن،اول و آخرشم این سهام بدست مردم نمیرسه یه مدت که گذشت میگن طرح شکست خورد،الانم بااین ثبت نام میخوان چهارقرون از جیب ملت گیرشون بیاد

    23
  19. سیده سمیه علوی شمس آبادی می‌نویسد

    من پدرم و شوهرم ثبت نام کردن هرکدوم ۵۶هزلر تومن.منو مامانم ۳۶ تومن.اینجاام گفتن که ۱۵ تومن..این چ وعض مملکته اخه

    9
    2
  20. علی می‌نویسد

    من با موبایل در سامانه سجام ثبت نام کردم،احراز هویت هم انجام دادم،،،ولی دلم به حال آن روستایی که دسترسی به اینترنت وامکاناتی از قبیل دفتر پبشخوان و…. ندارد می سوزد

    11
    2
  21. رضا می‌نویسد

    اونیکه طراحی کرده فکرشو نکرده یه نفر روستایی یا عشایر که دسترسی به تلفن ثابت و ایمیل نداره تکلیفش چیه؟ آخه غیرضروری میکردی حداقل مومن

    5
  22. جزف می‌نویسد

    دلم به حال مردمم میسوزد و برای دولتم متاسف هستم تو شرایط قرنتینه خانگی چرا باید مردم جلو کافینت ها الوده ویروس بشن چرا کاری که سال گذشته ماثبت نام شبا داشتیم امسال سجام سال اینده چی داریم

    10
  23. مهدی طبسی می‌نویسد

    سلام، من همان وقتی که از مردم خواستند(برای ‌سهام‌عدالت) یکی از 2 روش حضوری وغیرحضوری را انتخاب کنند، من غیرحضوری را انتخاب کردم، حالا آیا باز هم باید در سامانه [سجام] ثبت‌نام کنم؟ لطفا پاسخ بدین ممنون می‌شوم.

    11
    6
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      منظورتون روش مستقیم و غیرمستقیم مدیریت سهام است؟ در هر صورت و با توجه به تصمیمات آینده، ثبت‌نام و احراز هویت در سجام مفید است. بخصوص الان که خلوت‌تر شده و شیوه‌های آنلاین هم هست.

      3
  24. عبداله کریمی می‌نویسد

    من درسامانه سجام ثبت نام کردم 60هزارتومان هزینه ازمن گرفتن چراهزینه 60تومان میشه.رهنماییم کنید

    12
    2
  25. leila می‌نویسد

    برای مادربزرگم می خوام سجام ثبت نام کنم. موبایل ندارند، آیا می تونم با شماره موبایلی که توی سهام عدالت ثبت کردیم سجام رو ثبت نام کنیم؟

    41
    8
    1. رده می‌نویسد

      شرط ثبت‌نام در سجام این است که باید نام دارنده شماره همراه، با نام شماره ملی ثبت شده یکی باشد. اگر در این مورد، این شرایط موجود است، بله مشکلی نیست.

      5
      5
  26. reza می‌نویسد

    سلام من سجام ثبت نام و احراز هویت شدم ایا میتونم تو سایت کارگزاری ثبت نام کنم و غیرحضوری بدون احراز دوباره و باتماس تلفنی بهم کد بورسی میدن؟؟؟

    43
    21
  27. Saeed می‌نویسد

    سلام. خسته نباشید. افسریه بین اول و اتوبان هر موقع مراجعه کردیم. گفتن فعال نیست یا فعال نشده. در عجبم

    27
    8
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی