رده بررسی چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

بررسی

پاسخ به همه سوالاتی که درباره دریافت کد بورسی حضوری و آنلاین و مراحل انجام آن پرسیده می‌شود

نویسنده: رده
13 دی 1399
ثبت نام سامانه سجام

سامانه سجام چیست؟

احراز هویت یکباره و واحد برای فعالیت در بازار سرمایه، ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان از «سجام» داشت. سجام یا همان «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به‌ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و در راستای اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی (مصوب 1386) و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (مصوب 1394) راه‌اندازی شده است. ثبت نام در سامانه سجام برای هر فعالیت بورسی لازم است.

 

چرا ثبت نام در سامانه سجام ضروری است؟

طبق اعلام شرکت «سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه» کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف به ثبت‌نام در این سامانه هستند. ثبت‌نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظف‌اند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آن‌ها اقدام کنند. در پایان مهلت تعیین‌شده هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون ثبت‌نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خریدوفروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … را دریافت کند.

ثبت نام در بورس تهران

مزایای عضویت در سجام چیست؟

طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت‌نام در سجام یک‌بار برای همیشه و یک‌بار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل‌های خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. ثبت‌نام‌کنندگان پس از احراز هویت، از ارائه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی‌نیاز می‌شوند و با یک‌بار ثبت‌نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت.

  • در مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و… دیگر نیاز به احراز هویت مجدد نخواهید داشت.
  • ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه‌شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می‌گیرد.
  • تغییر اطلاعات ارتباطی خود از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً در سامانه سجام انجام می‌دهید.
  • پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه، به شماره‌حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد و شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را در صورت صلاحدید تغییر دهید.

 

 مراحل ثبت نام در سامانه سجام

کلیه فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) که ملیت ایرانی یا خارجی هستند برای ثبت‌نام در سامانه سجام طی مراحل مختلف که در ذیل آمده اطلاعات شخصی خود را ثبت کنند.

1. انتخاب گزینه ثبت‌نام در سایت سجام
2. واردکردن شماره تلفن همراه و کد ملی به نام ثبت‌نام‌کننده
3. ارسال کد تأیید ۵ رقمی به تلفن همراه متقاضی
4. واردکردن کد تأیید در سایت
5. تعیین ملیت و حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی
6. اعلام هزینه ثبت‌نام در سامانه
7. پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق درگاه بانک
8. تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خواسته شده (تصویر شناسنامه و کارت ملی و اطلاعات کامل بانکی لازم است)
9. استعلام اطلاعات واردشده از سوی سامانه
10. ارسال نتیجه استعلام از طریق پیامک به متقاضی (ارسال کد رهگیری در صورت استعلام موفق و اعلام اشکال و بازگشت به بخش ویرایش اطلاعات در صورت ناموفق بودن استعلام)
11. مراجعه به لیست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب دفتر پیشخوان موردنظر
12. مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی هوشمند
13. چهره‌نگاری از متقاضی و نهایی کردن اطلاعات
14. ارسال کد بورسی (تشکیل شده از حروف نام‌خانوادگی و شماره) به شماره همراه

 

هزینه ثبت نام سامانه سجام چقدر است؟

متقاضیان ثبت نام سامانه سجام برای احراز هویت در این سامانه باید مبلغ 10٬000 تومان به‌صورت آنلاین پرداخت کنند که در نخستین مرحله ثبت‌نام و از طریق درگاه الکترونیکی بانک انجام می‌شود. در ادامه مراحل احراز هویت و مراجعه به دفاتر پیشخوان برای ثبت عکس و تطبیق اطلاعات، متقاضی با توجه به درخواست برای تکمیل ثبت‌نام سجام یا عضویت در یکی از کارگزاری‌های بورسی، هزینه‌های متفاوت باید پرداخت کند و این مبلغ از 5 هزارتومان تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان -با توجه به نوع درخواست و کاری که اپراتور انجام می‌دهد- متغیر است.

اما کل هزینه ورود به بازار بورس و سهامداری، کمتر از ۵۰ هزار تومان برای هر شهروند هزینه خواهد داشت.

 

ثبت نام رایگان سجام | احراز هویت رایگان و آنلاین سجام

همیشه راه‌های ساده‌تر پیدا می‌شود تا متقاضیان را جذب کند. یکی از این راه‌ها هم ثبت‌نام رایگان و آنلاین سجام همراه با احراز هویت است که دیگر نیازی به مراجعه حضوری به پیشخوان‌های دولت نباشد. البته از آنجا که هیچ امتیازی به دلیل نیست، این خدمات را معمولا کارگزاری‌هایی انجام می‌دهند که شما با ثبت‌نام سجام و احراز هویت در همان کارگزاری فعالیت کنید.

۳ نوع خدمات ثبت نام رایگان و احراز هویت آنلاین سجام توسط کارگزاری‌ها و بانک‌ها انجام می‌شود؛

  1. ثبت‌نام آنلاین رایگان سجام در ۱۴ کارگزاری
  2. احراز هویت آنلاین رایگان سجام در ۴ کارگزاری و یک بانک
  3. احراز هویت حضوری رایگان سجام در شعبه‌های ۶ بانک و ۵۹ کارگزاری

چون فهرست این بانک‌ها و کارگزاری‌ها بسیار طولانی می‌شود، نسخه PDF همراه با لینک ثبت‌نام آنلاین این خدمات سجامی را در لینک زیر مشاهده و دانلود کنید.

فهرست ثبت نام و احراز هویت رایگان در سجام

نکته یک: اپلیکیشن سیگنال و کارگزاری سهم‌آشنا برای احراز هویت الکترونیک سجام مبلغ ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، ولی احراز هویت سجام از طریق بانک مهر ایران و کارگزاری کارآمد رایگان است.

نکته ۲: کارگزاری سهم‌آشنا اپلیکیشن iOS ندارد.

مدارک لازم برای احراز هویت آنلاین

از آنجا که در مرحله ثبت‌نام سجام، متقاضی اطلاعاتش را در فرم ثبت‌نام وارد می‌کند، در مرحله احراز هویت آنلاین و نهایی کردن ثبت‌نام، فقط به یک ویدئوی سلفی کوتاه نیاز است. اما ممکن است سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خدمت احراز هویت غیرحضوری سجام را ارائه می‌کنند، مدارک بیشتری هم لازم داشته باشند.

  1. کد پیگیری ده‌رقمی سجام
  2. کارت ملی هوشمند یا رسید آن
  3. تصویر امضا

نکته: احراز هویت الکترونیک سجام برای افراد زیر ۱۸ سال میسر نیست و این دسته از افراد باید همراه قیم خودشان به مراکز احراز هویت مراجعه کنند.

مراحل احراز هویت آنلاین سجام

مراحل احراز هویت الکترونیک یا آنلاین سجام نسبتا ساده و سرراست و مانند یک فرایند ثبت‌نام معمولی است. در اینجا فرض ما این است که قبلا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اید و کد پیگیری ده‌رقمی سجام را دریافت کرده‌اید. باید این مراحل را طی کنید:

  1. ورود به بخش «ثبت‌نام آنلاین و احراز هویت سامانه سجام» اپلیکیشن‌ها یا سایت‌ها
  2. وارد کردن شماره موبایل و دریافت کد تایید و تایید شماره موبایل به کمک این کد
  3. وارد کردن شماره ملی، کد ده‌رقمی سجام و شماره سریال کارت ملی هوشمند
  4. دریافت کد پنج‌رقمی تایید احراز هویت از طریق پیامک و وارد کردن این کد در اپلیکیشن یا سایت
  5. مطالعه قوانین و شرایط احراز هویت (پیش از ادامه فرایند احراز هویت حتما این بخش را با دقت مطالعه کنید)
  6. ارسال عکس سلفی
  7. ارسال تصویر نمونه امضا
  8. ضبط و ارسال ویدئو سلفی (در این مرحله باید جمله‌ای تصادفی را که اپلیکیشن نشان‌تان می‌دهد رو به دوربین گوشی بگویید و ویدئوی ضبط‌شده را آپلود کنید)
    برای این مرحله حالتی هم برای افرادی که توانایی تکلم ندارند در نظر گرفته شده؛ این دسته از افراد به جای خواندن متن جلوی دوربین، می‌توانند از حرکات اشاره دست استفاده کنند.
  9. تایید نهایی و ارسال مدارک
  10. پرداخت هزینه احراز هویت (معمولا ۱۰ هزار تومان) به‌صورت آنلاین

اگر در مراحل احراز هویت خطایی رخ بدهد، می‌توانید مراحل احراز هویت را بدون پرداخت هزینه دوباره انجام بدهید.

نکته یک: قبل از پرداخت هزینه احراز هویت آنلاین در مرحله نهایی، می‌توانید در صورت لزوم، با استفاده از گزینه «ویرایش اطلاعات و فایل‌های ارسالی» مراحل قبلی را دوباره انجام بدهید.

نکته ۲: بعد از انجام مراحل احراز هویت آنلاین سجام، معمولا یک تا دو روز طول می‌کشد تا مدارک شما بررسی و تایید نهایی شود. بعد از تایید احراز هویت، پیامکی دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد احراز هویت‌تان موفقیت‌آمیز بوده است.

آشنایی با سود مجمع بورسی و روش دریافت آن

سوالات متداول درباره سجام

شاید قبل یا هم‌زمان با انجام روند ثبت‌نام در سامانه سجام، سؤالات و ابهاماتی برای شما به وجود بیاید که سامانه جامع اطلاعات مشتریان این سؤالات مشابه را پاسخ داده است که گزیده‌اش را اینجا می‌خوانید.

منظور از راستی آزمایی در سامانه سجام چیست؟

بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام و پذیرفتن تعهدات استعلام اطلاعات هویتی، اطلاعات کدهای سهامداری و اطلاعات حساب بانکی شخص گرفته‌شده و در صورت تأیید کد پیگیری برای شخص پیامک می‌شود. در این مرحله شخص راستی آزمایی شده و از قسمت ثبت‌نام اولیه فرایند ثبت‌نام را آغاز می‌کنید.

سجامی شدن شخص حقوقی چگونه است؟

سجامی شدن شخص حقوقی بعد از سجامی شدن اعضای هیئت‌مدیره، صاحبان امضا و اشخاص مجاز به سفارش آن شخصیت حقوقی به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

برای سهامدارانی که فوت کرده‌اند چه اقدامی در سجام انجام دهیم؟

ثبت‌نام و تأیید مشتریان سجام تنها مختص افراد در قید حیات است و سهامدارانی که در قید حیات نیستند نیازی به ثبت‌نام در سجام ندارند.

منظور از نماینده در سامانه سجام چیست؟

یک شخص حقیقی که دارای وکیل، قیم، وصی و یا ولی باشد، می‌تواند یکی از این افراد را به‌عنوان نماینده در نظر گرفته و جهت احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت معرفی کند. این امکان با مراجعه به مرحله سمت و شرایط نماینده و بارگذاری مدارک موردنیاز نماینده و اطلاعات آن امکان‌پذیر می‌شود.

نماینده شخص حقیقی باید دارای چه شرایطی باشد؟

یک نماینده علاوه برداشتن مدرک حقوقی مورد تأیید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قبل از شروع ثبت‌نام برای شخص حقیقی موردنظر خود باید در سامانه سجام راستی آزمایی شده باشد.

آیا برای دریافت کد سهامداری نیاز به مراجعه به مراکز احراز هویت است؟

خیر، تنها با راستی آزمایی و دریافت کد پیگیری از طریق کارگزاری می‌توانید کد سهامداری دریافت کنید و به شماره شما ارسال می‌شود.

روش ثبت اطلاعات بانکی مانند شماره حساب چیست؟

در صفحه حساب بانکی بعد از انتخاب گزینه افزودن شماره‌حساب، انتخاب نام بانک، اطلاعات خود را ذخیره می‌کنید. دریان بخش انتخاب حداقل یک شماره‌حساب پیش‌فرض الزامی است و تنها حساب‌هایی مورد تأیید خواهند بود که به نام خود شخص ثبت‌نام شونده باشد. شماره شبا هم الزامی است.

چه زمانی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنیم؟

بعد از دریافت کد پیگیری 10 رقمی پیامکی و انتشار اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانید جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.


 

دریافت شماره شبا همه بانک‌ها

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

210 دیدگاه
  1. م رضایی می‌نویسد

    سلام ، ما مستقیم و غیرمستقیم چیزی انتخاب نکردیم هیچ اطلاعاتی هم نداریم ، باید چیکار کنیم ؟؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      ابتدا باید ببینید سهام عدالت دارید یا خیر. اگر بله، امکان انتخاب مدیریت مستقیم وجود ندارد ولی می‌توانید با ثبت‌نام در سجام، سود سهام به حسابتون واریز بشه.

      1
      2
  2. زهرا می‌نویسد

    سلام ببخشيد من مي خواهم براي پدر ومادر و خواهر برادرم ثبتنام انجام بدم چه نوع نماينده اي بايد بزنم ؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      باید خودشون ثبت‌نام کنند. داشتن سیمکارت به نام خود فرد و حساب بانکی با شماره شبا به نام خود فرد اجباری است. مگر اینکه به سن قانونی نرسیده باشند که در مثال شما، صدق نمی‌کنه.

      1
  3. محمددهقانی ساری می‌نویسد

    باسلام ،یادم نیست ثبت نام کرده ام یا نه چطور بفهمم واگرثبت نام نکردم کجا و چگونهثبت نام کنم ممنونم

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      وارد سایت سجام بشید، با وارد کردن اطلاعات فردی (شماره موبایل و شماره ملی) مشخص می‌شود که قبل‌تر ثبت‌نام کردید یا خیر…

  4. mrym می‌نویسد

    سلام من‌ خودم میخاستم با گوشی ثبت نام کنم ولی نمیشه خطای سرور میده چیکارکنیم؟؟باید بیرون ثبت نام بشه

    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      امکان داره در زمانی امتحان کردید که سایت دچار مشکل شده. دوباره امتحان کنید.

  5. فرشته می‌نویسد

    سلام وقت بخیر
    پدر بنده تحصیلات ندارند و به دلیل کهولت سن شرایط بیرون رفتن رو هم خیر، شماره تلفن و شماره حساب در بانک کشاورزی به اسم خودشونه البته ظاهرا به این دلیل که کارهای بانکی ایشون رو بنده انجام میدم. بنده دانشجوی دکترا هستم و در حال حاضر پیششون نیستم سوالم اینه اگر ایشون رو ثبت نام نکنم مشکلی پیش میاد آیا؟؟؟ ضمن اینکه مبلغ این سود چه مقدار هست اصلا و به طور متوالی هرچند مدت یه بار واریز میشه؟
    امکان داره برگه ها خدمت خود ایشون باشن بدون ثبت نام در سامانه؟
    بنده چون مسئول کارهای بانکی ایشون هستم براشون باید توضیح بدم، فقط اگر امکان داره پاسخ رو به ایمیل خودم ارسال بفرمایید.
    مچکرم
    پاینده باشید.

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      معمولا سود سهام، سالانه محاسبه و پرداخت میشه.
      با ثبت‌نام نکردن ایشون اتفاقی نمی‌افته؛ نه سهام از دستشون خارج میشه و نه حق دریافت سود سالانه، خرید و فروش سهام و… از بین میره. اما سود سهام رو در زمان ارزش پول دریافت نمی‌کنند و این مبلغ نزد شرکت سهامی باقی می‌ماند.

      1
      1
  6. امیرحسین می‌نویسد

    سلام.ممنون میشم به سوالام پاسخ دهید.پدر من برگه سهامی از خیلی وقت پیش دارد و سهام دار بوده اما خیلی وقت است که خرید و فروش نکرده است.روی برگه سهام یک کد سهام داری است.و اینکه یک قسمت در ثبت نام سجام داخل سایت موجود است(قسمت ثبت کد سهام دار) ایا باید کد سهام داری که از قبل داشته اند انجا وارد کنند؟و اگر این چنین است از کجا باید بدونیم این سهام مربوط به سهام انرژی یا کلا یا فرابورس است؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      کد را وارد کنید و مراحل را پشت سر بگذارید. وقتی اطلاعات به پرتفوی شما اضافه بشه مشخص است که چه نوع سهامی دارید و متعلق به کجاست.

  7. Setare می‌نویسد

    سلام اول ممنون برای پاسخگوییتون
    من روش مستقیم انتخاب کردم ولی تا الان ثبت نام سجام نکردم الان می خوام ثبت نام کنم چندتا سوال دارم
    من ثبت نام کنم و احراز هویت انجام بدم در دفتر پیشخوان کد بورسی برام فرستاده می شه ؟؟ وقتی در کارگزاری هم ثبت نام کنم هم کد بورسی جداگانه ای برام صادر می شه ؟
    اصلا استفاده کد بورسی به چه صورته؟
    اگه احراز هویت سجام انجام بدم و کارگزاری ثبت نام نکنم بازم می تونم سهام بفروشم ؟؟
    وقتی در سایت کارگزاری ثبت نام کنم اوراق مسکنی که به خاطر سپرده تعلق گرفته می شه در سایت کارگزاری دید برای فروش منظورمه؟؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      ۱. هر فرد حقیقی فقط یک کد بورسی دریافت می‌کنه و فرقی بین ثبت‌نام از طریق کارگزاری یا دفاتر پیشخوان وجود نداره. هرکدوم براتون ساده‌تر بود رو انجام بدید.
      ۲. کد بورسی یعنی شما اجازه فعالیت در بورس دارید.
      ۳. بدون استفاده از کارگزاری‌ها، امکان خرید و فروش آسان سهام براتون وجود نداره.
      ۴. بعد از ثبت‌نام در کارگزاری و فعال شدن پرتفوق شما، بعد از مدت کوتاهی (حداکثر ۴۸ ساعت) تمام دارایی سهامی شما نمایش داده میشه و امکان فروش براتون فراهمه.

      برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر به زبان ساده می‌تونید متن‌های نوشته «رده» در این بخش رو مطالعه کنید:
      https://www.rade.ir/category/%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3/

      1
  8. امید می‌نویسد

    من روش مستقیم رو انتخاب کردم باید در سامانه‌سجام ثبت نام کنم ؟ لطفا راهنمایی بفر مایید

    1
    1
    1. رده می‌نویسد

      بدون ثبت‌نام در سجام و داشتن کد بورسی امکان خرید و فروش سهام و اختصاص سود سهام رو ندارید.

      1
  9. عباس فراهانی می‌نویسد

    باسلام من سبت سجام انجام دادم اما برای فروش اقدام نکردم الان نیاز ب پول دارم ررای فروش باید چ اقدامی بکنم بعنوان سریعترین راه کارگذاریم هم مفید تعیین شد اونموقع ممنون میشم بهترین راهو بعپهم بگید با تشکر فراوان

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      با مراجعه به سایت و مطالعه توضیحات کارگزاری‌تون، وارد پنل کاربری بشید و درخواست فروش رو ثبت کنید. کارگزاری‌ها معمولا مشاوره و راهنمای تلفنی هم دارند.

  10. فائزه می‌نویسد

    سلام.من روش غیر مستقیم رو انتخاب کردم. مراحل رو تا اخر رفتم و کد بورسی هم گرفتم. حالا باید کار خاصی انجام بدم یا تا همینجا مال ما بود؟
    ۲)اگر کسی کد بورسی داشته باشه ثبت نام سجامش بدون هزینه هست؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      ۱. کد بورسی دارید و الان شماره شبای شما در سیستم ثبت شده و چنانچه سود سالانه سهام به شما تعلق بگیره، به حسابتون واریز میشه.
      ۲. خیر دریافت کد بورسی بدون پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام امکان نداره. از جمله هزینه‌های مندرج در سجام.

      1
  11. امیر می‌نویسد

    سلام من با اینکه سیمکارتم ب اسم خودمه بازهم سامانه اخطار میزنه و میگه سیم با شماره ملی یکی نیست مشکل !؟!

  12. سمیه می‌نویسد

    سلام من چند تا حراز زدم با سامانه بانک مسکن ولی بعد اتمام احراز با موفقیت انجام شد یک پیام با متن (جهت تکمیل فرایندثبتنام ودریافت کد بورسی خواهشمندیم تا یکبار دیگر فرایند راانجام دهید)الان من باید چیکار کنم ؟یعنی صبر کنم یا رد شده؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      مجدد انجام بدید تا ببینید ایراد از کجاست.

      1
  13. مهیار می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من شماره اهراز هویتم رو اشتباه زدم و اهراز هویت رو تا مرحله اخر رفتم و مرحله پرداخت پول رو کم کرد و خطا زد من فکر کردم نتم ضعیفه دوباره صفحه پرداخت اومد و من پرداخت کردم و بازم خطا زد الان ۲۰تومان از حساب من رفته و اهراز هویت هم انجام نشد بعد که یادم اومد شماره اشتباه زدم دوباره اهراز هویت رو با این شماره که سجام ثبت نام کرده بودم زدم ولی کد تایید برام ارسال نمیشد به نظر شما باید چی کار کنم

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      اتفاقی که برای شما افتاده بسیار پیچیده است و باید برای حلش با خود سجام تماس بگیرید.

      1
  14. امیررضا می‌نویسد

    سلام این کد سهامداری اینا چیه من تا مرحله رفتم اما کد ندارم برای ثبت نام هم میزنم اسم شرکت و موسسه میپرسه؟!!

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      بعد از ثبت‌نام در سجام و احراز هویت، باید براتون کد بورسی ارسال بشه. نام اسم و موسسه برای ثبت‌نام حقوقی است، نه شما

  15. زهرا می‌نویسد

    میخواهم ثبت نام سهام عدالت کنم کمک کنیدممنون

    1
    1. رده می‌نویسد

      کار سختی نیست. مراحل ثبت نام رو به دقت انجام بدید.

  16. جابر می‌نویسد

    سلام و خداقوت.پدرم متولد 1290میباشد.برای ثبت نام غیر حضوری.سال1300 تا 1399داریم.راهنمایی کنید چیکار کنم

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      مورد شما ویژه است. اگه امکان ثبت همان سال ۱۳۰۰ وجود نداره باید با خود سامانه سجام تماس بگیرید.

  17. مریم می‌نویسد

    از وقتی کرونااومده بجزچندباراون هم بنابه ضرورت از خونه بیرون نرفتم الان بایدبه اجبارواردخیل جمعیت بشم وبه اجبارکرونابگیرم این بجزغرض ورزی چیز دیگه ای هست؟ این همه دستورالعمل برای کنترل کروناصادرمیکنن دراین زمینه نظری ندارن برای این تجمع توجیهی تنبیهی توصیه ای ندارن مردم فقط تو مهمونی ویاخیابون وخریدکرونامیگیرن جاهایی که دولت تعیین میکنه کرونانیست؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      از روش آنلاین استفاده کنید. بدون مراجعه حضوری، ثبت نام کنید. لینکش در مطلب بالا هست

      2
  18. حبیبی می‌نویسد

    سلام ،ممنون می شم جواب سوالم رو بدید?
    برایِ احراز هویت الکترونیکی با موبایل و در منزل به طور اتفاقی و رَندُم یک کارگزینی رو انتخاب کردم و مراحل رو درست پیش بردم و بعد چند ساعت اس ام اس تایید احراز هویت برام ارسال شد ولی کد بورسی نبود،فقط پیامی با مضمونِ احراز هویت شما در سامانه سجام با موفقیت انجام شد دریافت کردم.
    میخواستم بدونم قدم اول احراز هویت با انتخاب کارگزینی به طور تصادفی و قدم آخر ارسال اس ام اس که فقط تایید احراز هویت بود بدونِ گرفتن کد بورسی رو درست انجام دادم یا خیر؟
    ممنون میشم پاسخِ سوال طولانی ام رو بدید…

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      اگه مراحل احراز هویت رو کامل و بدون نقص انجام داده باشید، بعد از بررسی مدارک و تایید اونا، براتون کد بورسی ارسال میشه. اون پیامک یعنی ثبت‌نام‌تون کامل شده ولی هنوز مرحله بررسی و تایید باقی مانده که کمی زمان میبره.

      1
  19. علیرضا می‌نویسد

    مسخره بازیا چیه فقط بلدین مردم رو تیغ بزنین .

    7
  20. صارمی می‌نویسد

    سلام
    برای مادربزرگم سیم کارت گرفتم خواستم تو سجام ثبت نام کنم میزنه با کارت ملی همخوانی ندارد

    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      علت این مشکل رو باید از اپراتور تلفن همراه بپرسید که آیا در سیستم، این شماره رو به نام شماره ملی مادربرگ شما ثبت کرده‌اند یا اشتباهی داشته‌اند. شاید نیاز باشد مدتی زمان بگذرد…

  21. araz می‌نویسد

    سلام خسته نباشید ببخشید من روش مستقیم رو انتخاب کردم همون خرداد! و از اون موقع تا الانم تو سجام ثبت نام نکردم ۶0درصد سهامم رو هم تو یکی از کارگزاری ها بصورت اینترنتی فروختم و پول هم واریز شده! الان من باید ثبت نام کنم؟ اگه ضروریع چطور ۶۰درصد فروخته شده!؟ ممنون میشم جواب بدین!

    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      پیش از این برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی، در سیستم مدیریت سهام، اطلاعات ثبت شده شما در سهام عدالت، مورد استفاده قرار گرفته و کارگزاری هم به‌جای شما، سهامتون رو فروخته. ولی برای انجام بقیه معاملات (۴۰ درصد باقیمانده) یا دریافت سود سهامتون، نیاز به دریافت کد بورسی (ثبت‌نام در سجام) دارید.

  22. محسن می‌نویسد

    سلام شماره حسابی که من برای سهام عدالت دادم بانک ملت هست و شماره حسابی که به سجام دادم یک بانک دیگر هست میخوام بدونم که برای واریز سود سهام عدالت مشکلی نیست من در سجام ثبت نام کردم و احراض هویت شدم و کد بورسی گرفتم آیا الآن برای گرفتن سود سهام عدالت باید با کد بورسی کاری کرد و سود سهام عدالت با شماره ای که به بانک ملت دادم واریز میشه یا به حسابی که به سجام دادم و تا کی زمان ثبت نام در سجام هست با تشکر

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      آنچه در سجام ثبت شده و بر اساس اون کد بورسی گرفتید، ملاک عمل واریز سود سهام شماست. مگر شرکت واریزکننده استثنایی قایل بشه.
      محدودیتی برای ثبت‌نام در سجام اعلام نشده.

      1
  23. sahar می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    ممنون از سایت خوبتون
    من سهامم رو آزاد سازی نکردم . آیا بازم لازم هست که در سجام ثبت نام کنم؟

    6
    3
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      آیا می‌خواهید سود سالانه سهام‌تون رو بگیرید یا نه؟ پس باید در سجام ثبت‌نام کنید و احراز هویت بشید.

  24. ریحانه می‌نویسد

    سلام ببخشید من هر چی اطلاعات بانک وارد میکنم میگه مورد تایید نیست، باید چیکار کنم؟قرض الحسنه مشکل داره؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      حساب به نام خودتان است؟ شماره شبا را درست وارده کرده‌اید؟ بانک را تغییر دهید در بسیاری موارد با تغییر حساب، ایراد سجام رفع شده است

      1
  25. Maryam می‌نویسد

    سلام خسته نیاشید من هنوز ۱۸ سالم نشده باید سیمکارت ب اسم خودم باشه یا سرپرستم؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      تا قبل از ۱۸ سال طبیعتا سیمکارت هم به نام خود شما نیست و مراحل ثبت‌نام رو باید با نام ولی پر کنید.

  26. ??mohammad?? می‌نویسد

    سلام اگه فرد زیر 18 سال باشد باید چکار کند منظورم سیمکارتو این چیزاست

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      ولی باید این ثبت‌نام رو انجام بده که سیمکارت به نام داشته باشه. در مراحل ثبت‌نام جای ویژه‌ای در نظر گرفته شده.

  27. حسین می‌نویسد

    سلام بنده روش مستقیم وکارگزاری بانک کشاورزی را انتخاب کردم.لازم است برای احراز هویت وکدبورسی در سامانه سجام ثبت نام کنم

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      طبیعتا اگه روش مستقیم رو انتخاب کردید باید کد بورسی داشته باشید.

  28. mostafa می‌نویسد

    سلام ما از جا ماندگان سهام عدالت هستیم .ایا حتما باید ثبت نام .ودوم اینکه تا کی فرصت داره

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      بله حتما ثبت‌نام رو انجام بدید. مهلت ثبت‌نامی تعیین نشده ولی هرچه زودتر انجام بدید، امکان واریز سود سهام فراهم میشه.

      1
  29. مهدی می‌نویسد

    با سلام وتشکر
    من پولو با اپ سجام واریز کردم ولی وسط کار غط شد نت حالا باید دوباره بزنم ؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      اگه از حسابتون کسر شده باشه، معمولا واریز در هر شرایطی به نام شما ثبت شده است

  30. مهدی می‌نویسد

    سلام
    ایا می شود دو نفر را با یک شماره تماس ثبت کرد
    چون من یک نفرو ثبت نام کردم ولی دفعه دوم که اومدم یکی دیگه رو با اون شماره ثبت نام کنم دیدم که لحظه تایید اطلاعات دوباره فرد اول را اورد نه فرد دوم رو

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      خیر، باید سیمکارت به نام فرد ثبت‌نام‌شده باشد. برای همین وقتی شماره را وارد می‌کنید، همان نام فرد اول نمایش داده می‌شود.

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی