رده بررسی چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

بررسی

پاسخ به همه سوالاتی که درباره دریافت کد بورسی حضوری و آنلاین و مراحل انجام آن پرسیده می‌شود

نویسنده: رده
13 دی 1399
ثبت نام سامانه سجام

سامانه سجام چیست؟

احراز هویت یکباره و واحد برای فعالیت در بازار سرمایه، ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان از «سجام» داشت. سجام یا همان «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به‌ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و در راستای اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی (مصوب 1386) و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (مصوب 1394) راه‌اندازی شده است. ثبت نام در سامانه سجام برای هر فعالیت بورسی لازم است.

 

چرا ثبت نام در سامانه سجام ضروری است؟

طبق اعلام شرکت «سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه» کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف به ثبت‌نام در این سامانه هستند. ثبت‌نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظف‌اند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آن‌ها اقدام کنند. در پایان مهلت تعیین‌شده هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون ثبت‌نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خریدوفروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … را دریافت کند.

ثبت نام در بورس تهران

مزایای عضویت در سجام چیست؟

طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت‌نام در سجام یک‌بار برای همیشه و یک‌بار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل‌های خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. ثبت‌نام‌کنندگان پس از احراز هویت، از ارائه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی‌نیاز می‌شوند و با یک‌بار ثبت‌نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت.

  • در مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و… دیگر نیاز به احراز هویت مجدد نخواهید داشت.
  • ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه‌شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می‌گیرد.
  • تغییر اطلاعات ارتباطی خود از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً در سامانه سجام انجام می‌دهید.
  • پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه، به شماره‌حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد و شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را در صورت صلاحدید تغییر دهید.

 

 مراحل ثبت نام در سامانه سجام

کلیه فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) که ملیت ایرانی یا خارجی هستند برای ثبت‌نام در سامانه سجام طی مراحل مختلف که در ذیل آمده اطلاعات شخصی خود را ثبت کنند.

1. انتخاب گزینه ثبت‌نام در سایت سجام
2. واردکردن شماره تلفن همراه و کد ملی به نام ثبت‌نام‌کننده
3. ارسال کد تأیید ۵ رقمی به تلفن همراه متقاضی
4. واردکردن کد تأیید در سایت
5. تعیین ملیت و حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی
6. اعلام هزینه ثبت‌نام در سامانه
7. پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق درگاه بانک
8. تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خواسته شده (تصویر شناسنامه و کارت ملی و اطلاعات کامل بانکی لازم است)
9. استعلام اطلاعات واردشده از سوی سامانه
10. ارسال نتیجه استعلام از طریق پیامک به متقاضی (ارسال کد رهگیری در صورت استعلام موفق و اعلام اشکال و بازگشت به بخش ویرایش اطلاعات در صورت ناموفق بودن استعلام)
11. مراجعه به لیست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب دفتر پیشخوان موردنظر
12. مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی هوشمند
13. چهره‌نگاری از متقاضی و نهایی کردن اطلاعات
14. ارسال کد بورسی (تشکیل شده از حروف نام‌خانوادگی و شماره) به شماره همراه

 

هزینه ثبت نام سامانه سجام چقدر است؟

متقاضیان ثبت نام سامانه سجام برای احراز هویت در این سامانه باید مبلغ 10٬000 تومان به‌صورت آنلاین پرداخت کنند که در نخستین مرحله ثبت‌نام و از طریق درگاه الکترونیکی بانک انجام می‌شود. در ادامه مراحل احراز هویت و مراجعه به دفاتر پیشخوان برای ثبت عکس و تطبیق اطلاعات، متقاضی با توجه به درخواست برای تکمیل ثبت‌نام سجام یا عضویت در یکی از کارگزاری‌های بورسی، هزینه‌های متفاوت باید پرداخت کند و این مبلغ از 5 هزارتومان تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان -با توجه به نوع درخواست و کاری که اپراتور انجام می‌دهد- متغیر است.

اما کل هزینه ورود به بازار بورس و سهامداری، کمتر از ۵۰ هزار تومان برای هر شهروند هزینه خواهد داشت.

 

ثبت نام رایگان سجام | احراز هویت رایگان و آنلاین سجام

همیشه راه‌های ساده‌تر پیدا می‌شود تا متقاضیان را جذب کند. یکی از این راه‌ها هم ثبت‌نام رایگان و آنلاین سجام همراه با احراز هویت است که دیگر نیازی به مراجعه حضوری به پیشخوان‌های دولت نباشد. البته از آنجا که هیچ امتیازی به دلیل نیست، این خدمات را معمولا کارگزاری‌هایی انجام می‌دهند که شما با ثبت‌نام سجام و احراز هویت در همان کارگزاری فعالیت کنید.

۳ نوع خدمات ثبت نام رایگان و احراز هویت آنلاین سجام توسط کارگزاری‌ها و بانک‌ها انجام می‌شود؛

  1. ثبت‌نام آنلاین رایگان سجام در ۱۴ کارگزاری
  2. احراز هویت آنلاین رایگان سجام در ۴ کارگزاری و یک بانک
  3. احراز هویت حضوری رایگان سجام در شعبه‌های ۶ بانک و ۵۹ کارگزاری

چون فهرست این بانک‌ها و کارگزاری‌ها بسیار طولانی می‌شود، نسخه PDF همراه با لینک ثبت‌نام آنلاین این خدمات سجامی را در لینک زیر مشاهده و دانلود کنید.

فهرست ثبت نام و احراز هویت رایگان در سجام

نکته یک: اپلیکیشن سیگنال و کارگزاری سهم‌آشنا برای احراز هویت الکترونیک سجام مبلغ ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، ولی احراز هویت سجام از طریق بانک مهر ایران و کارگزاری کارآمد رایگان است.

نکته ۲: کارگزاری سهم‌آشنا اپلیکیشن iOS ندارد.

مدارک لازم برای احراز هویت آنلاین

از آنجا که در مرحله ثبت‌نام سجام، متقاضی اطلاعاتش را در فرم ثبت‌نام وارد می‌کند، در مرحله احراز هویت آنلاین و نهایی کردن ثبت‌نام، فقط به یک ویدئوی سلفی کوتاه نیاز است. اما ممکن است سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خدمت احراز هویت غیرحضوری سجام را ارائه می‌کنند، مدارک بیشتری هم لازم داشته باشند.

  1. کد پیگیری ده‌رقمی سجام
  2. کارت ملی هوشمند یا رسید آن
  3. تصویر امضا

نکته: احراز هویت الکترونیک سجام برای افراد زیر ۱۸ سال میسر نیست و این دسته از افراد باید همراه قیم خودشان به مراکز احراز هویت مراجعه کنند.

مراحل احراز هویت آنلاین سجام

مراحل احراز هویت الکترونیک یا آنلاین سجام نسبتا ساده و سرراست و مانند یک فرایند ثبت‌نام معمولی است. در اینجا فرض ما این است که قبلا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اید و کد پیگیری ده‌رقمی سجام را دریافت کرده‌اید. باید این مراحل را طی کنید:

  1. ورود به بخش «ثبت‌نام آنلاین و احراز هویت سامانه سجام» اپلیکیشن‌ها یا سایت‌ها
  2. وارد کردن شماره موبایل و دریافت کد تایید و تایید شماره موبایل به کمک این کد
  3. وارد کردن شماره ملی، کد ده‌رقمی سجام و شماره سریال کارت ملی هوشمند
  4. دریافت کد پنج‌رقمی تایید احراز هویت از طریق پیامک و وارد کردن این کد در اپلیکیشن یا سایت
  5. مطالعه قوانین و شرایط احراز هویت (پیش از ادامه فرایند احراز هویت حتما این بخش را با دقت مطالعه کنید)
  6. ارسال عکس سلفی
  7. ارسال تصویر نمونه امضا
  8. ضبط و ارسال ویدئو سلفی (در این مرحله باید جمله‌ای تصادفی را که اپلیکیشن نشان‌تان می‌دهد رو به دوربین گوشی بگویید و ویدئوی ضبط‌شده را آپلود کنید)
    برای این مرحله حالتی هم برای افرادی که توانایی تکلم ندارند در نظر گرفته شده؛ این دسته از افراد به جای خواندن متن جلوی دوربین، می‌توانند از حرکات اشاره دست استفاده کنند.
  9. تایید نهایی و ارسال مدارک
  10. پرداخت هزینه احراز هویت (معمولا ۱۰ هزار تومان) به‌صورت آنلاین

اگر در مراحل احراز هویت خطایی رخ بدهد، می‌توانید مراحل احراز هویت را بدون پرداخت هزینه دوباره انجام بدهید.

نکته یک: قبل از پرداخت هزینه احراز هویت آنلاین در مرحله نهایی، می‌توانید در صورت لزوم، با استفاده از گزینه «ویرایش اطلاعات و فایل‌های ارسالی» مراحل قبلی را دوباره انجام بدهید.

نکته ۲: بعد از انجام مراحل احراز هویت آنلاین سجام، معمولا یک تا دو روز طول می‌کشد تا مدارک شما بررسی و تایید نهایی شود. بعد از تایید احراز هویت، پیامکی دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد احراز هویت‌تان موفقیت‌آمیز بوده است.

آشنایی با سود مجمع بورسی و روش دریافت آن

سوالات متداول درباره سجام

شاید قبل یا هم‌زمان با انجام روند ثبت‌نام در سامانه سجام، سؤالات و ابهاماتی برای شما به وجود بیاید که سامانه جامع اطلاعات مشتریان این سؤالات مشابه را پاسخ داده است که گزیده‌اش را اینجا می‌خوانید.

منظور از راستی آزمایی در سامانه سجام چیست؟

بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام و پذیرفتن تعهدات استعلام اطلاعات هویتی، اطلاعات کدهای سهامداری و اطلاعات حساب بانکی شخص گرفته‌شده و در صورت تأیید کد پیگیری برای شخص پیامک می‌شود. در این مرحله شخص راستی آزمایی شده و از قسمت ثبت‌نام اولیه فرایند ثبت‌نام را آغاز می‌کنید.

سجامی شدن شخص حقوقی چگونه است؟

سجامی شدن شخص حقوقی بعد از سجامی شدن اعضای هیئت‌مدیره، صاحبان امضا و اشخاص مجاز به سفارش آن شخصیت حقوقی به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

برای سهامدارانی که فوت کرده‌اند چه اقدامی در سجام انجام دهیم؟

ثبت‌نام و تأیید مشتریان سجام تنها مختص افراد در قید حیات است و سهامدارانی که در قید حیات نیستند نیازی به ثبت‌نام در سجام ندارند.

منظور از نماینده در سامانه سجام چیست؟

یک شخص حقیقی که دارای وکیل، قیم، وصی و یا ولی باشد، می‌تواند یکی از این افراد را به‌عنوان نماینده در نظر گرفته و جهت احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت معرفی کند. این امکان با مراجعه به مرحله سمت و شرایط نماینده و بارگذاری مدارک موردنیاز نماینده و اطلاعات آن امکان‌پذیر می‌شود.

نماینده شخص حقیقی باید دارای چه شرایطی باشد؟

یک نماینده علاوه برداشتن مدرک حقوقی مورد تأیید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قبل از شروع ثبت‌نام برای شخص حقیقی موردنظر خود باید در سامانه سجام راستی آزمایی شده باشد.

آیا برای دریافت کد سهامداری نیاز به مراجعه به مراکز احراز هویت است؟

خیر، تنها با راستی آزمایی و دریافت کد پیگیری از طریق کارگزاری می‌توانید کد سهامداری دریافت کنید و به شماره شما ارسال می‌شود.

روش ثبت اطلاعات بانکی مانند شماره حساب چیست؟

در صفحه حساب بانکی بعد از انتخاب گزینه افزودن شماره‌حساب، انتخاب نام بانک، اطلاعات خود را ذخیره می‌کنید. دریان بخش انتخاب حداقل یک شماره‌حساب پیش‌فرض الزامی است و تنها حساب‌هایی مورد تأیید خواهند بود که به نام خود شخص ثبت‌نام شونده باشد. شماره شبا هم الزامی است.

چه زمانی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنیم؟

بعد از دریافت کد پیگیری 10 رقمی پیامکی و انتشار اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانید جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.


 

دریافت شماره شبا همه بانک‌ها

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

210 دیدگاه
  1. مجتبی می‌نویسد

    چرا برای احراز هویت دوباره درخواست هزینه میکنه من یک بار پولو پرداخت کردم

    2
    1. رده می‌نویسد

      شما در سایت سجا، هزینه ثبت‌نام رو پرداخت کردید. بقیه مراحل (با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید) هزینه جدایی داره. در بالا توضیح داده شده.

  2. بشکار می‌نویسد

    سلام ببخشید ما روش غیر مسقیم هستیم لازم است باید ثبت نام کنیم اجباری است؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      برای دریافت سود سالانه سهامی که دارید، باید در سجام ثبت‌نام کنید.

      1
      5
  3. اصغربیگدلی می‌نویسد

    سلام عرض ادب من کدپیگیری دریافت کردم الان اون سریال کارت ملی هرچقدر میزنم قبول نمیکنه باید چیکار کنم

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      سریال کارت ملی رو برای کجا لازم دارید؟ گاهی ارتباط بین سامانه‌ها موقت قطع میشه.

      1
  4. سجاد می‌نویسد

    خسته نباشید
    بنده برای چهار نفر ثبت نام در سجام رو انجام دادم برای دونفر تا اخر ین مرحله رفتم و کد معاملاتی رو دریافت کردم ولی برای دونفر دیگر مرحله پر کردن فرم ها پیش رفتم و شماره حساب و شبا رو هم پر کردم به مرحله ای رسیدم که پیغام داد (پس از این مرحله اطلاعات شما در سجام ثبت شده و امکان بازگشت وجود ندارد) ممنون میشم مشکل رو برطرف کنید تا به مرحله دریافت کد پیگیری ۱۰ رقمی برسم و برم به مرحله احراز هویت

    تشکر از شما

    1
    1
    1. رده می‌نویسد

      ما درباره سجام اطلاع‌رسانی و راهنمایی می‌کنیم. وضعیت ثبت‌نام و اصلاح اون دست ما نیست.

  5. مهدی می‌نویسد

    سلام من یک هفته میشه ثبت نام کردم ولی کد احراض هوییت نیومده برام چیکار کن دفتر پیشخوان هم رفتم اونا میگن باید صبر کنی تا بیاد

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      مجدد وارد سجام بشید، احتمال اینکه در مراحلی ایراد گرفته شده و به همین دلیل پیامک برای شما نیامده، وجود داره.

  6. فاطمه می‌نویسد

    سلام الان این سایت سجام و ثبت نام اون به چه علت هست و اگه ثبت نام نکنیم چه میشود

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      برای دارندگان سهام عدالت، ثبت‌نام در سجام اجباری است. برای بقیه ایرانیان هم چنانچه بخواهند در بورس فعالیت کنند، نیاز به ثبت‌نام در سجام دارند.

      1
  7. مهدی می‌نویسد

    سلام وقت بخیر …….

    آیا ثبت نام سجام برای همه الزامیست یا فقط برای سهام عدالت داران می باشد.

    الان من سهام عدالت ندارم میتونم سجام ثبت نام کنم؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      بله. چنانچه به فعالیت در بورس علاقه دارید، می‌تونید ثبت‌نام کنید.

  8. مهدی می‌نویسد

    سلام وقت بخیر …….

    آیا ثبت نام سجام برای همه الزامیست یا فقط برای سهام عدالت داران می باشد.

    الان من سهام عدالت ندارم میتونم ثبت نام کنم؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      دریافت کد بورسی و فعالیت در بورس با ثبت‌نام سجام امکان دارد. داشتن و نداشتن سهام عدالت شرط فعالیت نیست.

  9. امیر رزاقی می‌نویسد

    سلام خسته نباشد موقع ویرایش اطلاعات شماره همراه یه مورد اورد که گفت شماره تلفن باید به اسم شماره ملی فرد باشه برای افراد زیر 18 سال که این امکان وجود نداره چیکار باید کرد?

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      در خود مراحل ثبت‌نام، مشخص شده که برای زیر سن قانونی باید چه کرد تا به این مشکل مواجه نشد.

  10. ناهید می‌نویسد

    سلام ما در سامانه سجام از طریق دفتر پیشخوان ثبت نام کردیم البته فعلا کد برامون نیومده و احرازهویت نکردیم ولی ازمون نپرسیدند که برای خرید و فروش سهام ثبت نام میکنید یا برای دریافت سودسالانه.من فقط گفتم که ما سهاممون را آزاد نکردیم.باید میگفتم که برای دریافت سود ثبت نام میکنیم نه خریدوفروش سهام؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      نه لازم نیست اطلاعاتی رو به دفتر پیشخوان ارائه بدید. همین که مراجل ثبت‌نام در سجام رو طی کنید، خودبه‌خود هم برای دریافت سود سهام، شماره شبای شما ثبت میشه و هم اگه روزی به فعالیت در بازار بورس علاقه‌مند شدید، امکان فعالیت دارید.

  11. روناک می‌نویسد

    با سلام … اگر بعد از ثبت نام در سجام و دریافت کد ده رقمی و انجام کامل ثبت احراز هویت و دریافت کد معاملاتی (برای دریافت سود سالانه) نیازی به ثبت نام در کارگذاری مفید است یا نه؟ اگه جواب بدید ممنونتون میشم

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      برای خرید و فروش سهام نیاز به کارگزاری دارید، ولی اگه فقط برای دریافت سود ثبت‌نام کرده‌اید نیازی به حضور در کارگزاری‌ها نیست.

  12. علی نظری می‌نویسد

    سلام ، من شنیدم که فرزندان بالای 7سال میتونن در سجام ثبت نام کنند این حقیقت داره ؟ چه کسانی میتونن ثبت نام کنن؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      بله. هر ایرانی میتونی کد بورسی داشته باشه و در سجام ثبت‌نام کنه. برای افراد زیر سن قانونی، ثبت‌نام توسط ولی انجام میشه. در مراحل ثبت‌نام مشاهده خواهید کرد.

      1
  13. کاظم عبدالهی می‌نویسد

    سلام خسته نباشد مادر من سواد ندارد آنلاین صحبت کند چکار بایت کرد

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      حضوری به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. مراحل اولیه و آنلاین ثبت‌نام رو حتما انجام بدید.

  14. انیر می‌نویسد

    سلام، برا برخی افراد که مثلا در روستا زندگی میکنند و شماره تلفن ثابت ندارند، و از طرفی تلفن ثابت جز اطلاعات الزامی است، چه باید کرد؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      این نکته مغفول مانده‌ای است… شماره همراه را وارد کنید، شاید به مرحله بعدی رفت. اگر نه، باید با شماره سجام تماس بگیرید.

  15. یوسف می‌نویسد

    با سلام
    برای ثبت نام مادر که شماره تلفن به اسم خود ندارد می توان ولی را انتخاب کرد و مدارک پدر را به عنوان ولی بار گذاری کرد یا حتما باید سیم کارت به اسم خرید

    2
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      شماره ملی ایشون بررسی میشه و چنانچه فرزند نباشه، امکان ثبت‌نام ولی وجود نداره. مگر سرپرست.

      1
  16. سعید می‌نویسد

    سلام من رفتم واسه ثیت نام سجام دفتر امر پیشخان به من گفتن باید حتما فقط یه خط به نامت باشه الان من سه تا خط به ناممه ثبتنام انجام نمیدن . چرا اینجوریه؟؟؟

    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      چنین نکته‌ای تا حالا مطرح نشده! مهم این است که خطی که با آن ثبت‌نام انجام داده‌اید باید به نام شما باشد.

  17. آفتاب می‌نویسد

    ببخشید عکس شناسنامه ولی برای کودک زیر 18سال رو pdf میخواد یعنی چی؟ ممنون میشم جوابمو سریعتربدید

    1
    1
    1. رده می‌نویسد

      شناسنامه رو بارگذاری کنید، لازم نیست وقتی زیر ۱۸ ساله.

  18. اعظم می‌نویسد

    سلام اگر روش سهامداری مستقیم داشته باشیم نیاز به ثبت نام سجام داریم؟

    4
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      در صورتی روش مستقیم دارید که قبل‌تر در سجام ثبت‌نام کردید. بدون این راه مگه امکان داره؟

      4
  19. Kosar می‌نویسد

    سلام.من روش آزاد سازی سهام عدالتم رو مستقیم انتخاب کردم.آیا لازمه که تو سامانه سجام ثبت نام کنم؟

    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      بله. در صورتی مدیریت مستقیم سهام رو به دست می‌گیرید که کد بورسی داشته باشید، کد بورسی بدون ثبت‌نام در سجام شدنی نیست.

      3
  20. علی می‌نویسد

    سلام
    برای روش مستقیم هم باید در سجام ثبت نام کنیم؟
    اگه ثبت نام نکنیم مشکلی پیش میاد؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      پاسخ به بقیه دوستان رو بخونید

      3
  21. مریم می‌نویسد

    سلام من اقدام به احراز هویت کردم پیامک اومده موفقیت آمیز ولی کد بورسی نیومده نوشته خودتون اقدام کنید، یعنی چی من باید چیکار کنم

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      از کدام روش استفاده کردید؟ در سایت ثبت‌نام کردید؟ باید حضوری به پیشخوان دولت مراجعه کنید تا مراحل احراز هویت کامل بشه و کد بورسی ارسال بشه.

  22. ساقی می‌نویسد

    سلام من وارد سایت شدم و مبلغ رو واریز کردم اومدم بیرون دوباره وارد شدم گفت دوباره باید پرداخت کنم چیکار باید کنم؟؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      با ثبت شماره ملی و شماره تلفن شما، اگه پرداخت موفقیت‌آمیز بوده باشه، در سرویس شما ثبت شده است.

  23. عارف می‌نویسد

    با سلام… آیا بعدار ثبت نام سجام افراد زیر 18 سال توسط نماینده قانونی(ولی) ودریافت کد ده رقمی سجام باید افراد زیر 18 سال احراز هویت بشوند و چگونه ؟ لطفا سریع جواب بدید ممنون میشم

    1
    1. رده می‌نویسد

      به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

      2
  24. Kh می‌نویسد

    سلام برای بچهای زیر ۱۸سال که سیم کارت و کارت ملی ندارن چطور باید ثبت نام کرد!!!

    3
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      در مراحل ثبت‌نام، بخشی برای ثبت‌نام توسط ولی وجود دارد و راهنمایی می‌شوید.

  25. Hossein می‌نویسد

    سلام کسانی که قبلا سجام ثبت نام کردن و معاملات بورسی انجام میدهند برای سهام عدالت باید دوباره ثبت نام کنند یا نیازی نیست

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      هر فرد فقط یکبار توسط سجام احراز هویت میشه. پس اگه این کار رو انجام دادید یعنی کد بورسی دارید، نیازی به کار دیگه نیست.

  26. محمد می‌نویسد

    سلام از کجا باید بفهمیم که سهام عدالت مستقیم هست یا غیر مستقیم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      اگه تا الان اقدامی برای سهام عدالت نکردید، یعنی اتوماتیک، در روش مدیریت غیرمستقیم هستید. برای دریافت سود این مدیریت، باید در سجام ثبت‌نام کنید.

      1
  27. رحمت آبیار می‌نویسد

    هیچی اقدامی برای دریافت کارت ملی نکردم فاقدکارت ملی هستم لطفا راهکار برای کسانی که کارت ملی ندارندواقدام برای دریافت کارت ملی نکردن چیه

    1. رده می‌نویسد

      همه این شرایط تعیین می‌شه تا شما مجبور به اقدام برای کارت ملی بشید. غیر از ثبت‌نام سجام، بانک‌ها هم دیگه بدون کارت ملی جدید خدماتی ارائه نمی‌دند. پس بهتره ابتدا برای گرفتن کارت ملی اقدام کنید. رسید کارت ملی جدید هم برای انجام فعالیت‌های بانکی و مالی کفایت می‌کنه.

      1
      1
  28. زینب می‌نویسد

    سلام من روش غیر مستقیم و برای سهامم انتخاب کردم حالا برای دریافت سود سالانه توی سجام ثبت نام کردم وبرام کد احراز هویت اومد ایا لازمه ادامه احراز هویت و برم چون گفته برای شما کد بورسی ارسال میشه یا همین ثبت نام کافیه؟؟ممنون میشم جواب بدید

    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      باید مراحل ثبت‌نام رو تا انتها و تخصیص کد بورسی ادامه بدید. وگرنه شماره شبا در سیستم ثبت نمیشه و سودی دریافت نمی‌کنید.

      3
  29. مصطفی می‌نویسد

    ممنون از پاسخ گوییتون .

    2
  30. مصطفی می‌نویسد

    بنده روش غیر مستقیم انتخاب کردم در سامانه میخوام ثبت نام کنم برای دریافت سود ایا ثبت نام کافیه یا باید کد بورسی بگیرم .یعنی لازمه به دفاتر پیشخوان مراجعه کنم .یاغیر حضوری میشه .

    1
    1. رده می‌نویسد

      ثبت‌نام در سجام یعنی طی کردن مراحل احراز هویت و دریافت کد بورسی. برای مدیریت سهام و شناخته شدن توسط سیستم بورس، نیاز به کد بورسی دارید.
      اما نگران مشکلات حضور در دفاتر پیشخوان نباشید. در همین مطلب بالا لینک سایت‌های رسمی که مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، وجود دارد. مشاهده کنید.

      1
      4
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی