رده تعریف و آموزش رمز ارز آموزش تصویری و بررسی کیف پول کوینومی (Coinomi)

آموزش تصویری و بررسی کیف پول کوینومی (Coinomi)

تعریف و آموزش رمز ارز

همه آنچه می‌خواهید و باید درباره این کیف پول محبوب بدانید

نویسنده: رضا رضایی
24 خرداد 1400
کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی کیف پول مورد اعتماد میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان است. کوینومی یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در بستر بلاکچین فعالیت می‌کند.

 

کیف پول کوینومی چیست؟

کوینومی یک کیف پول مبتنی بر بلاکچین است که به کمک آن می‌توانید ۱۵۰۰ نوع ارز دیجیتال را خریداری کنید، بفروشید یا آن‌ها را ذخیره و مدیریت کنید. این کیف پول، از بیت کوین و آلت‌کوین‌های مشهور و هزاران نوع رمزارز دیگر پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل جزو کیف پول‌هایی است که در سراسر جهان مورد استقبال عموم قرار گرفته است. تاکنون هیچ کیف پولی به اندازه کوینومی، ارزهای دیجیتال مختلف را پوشش نداده است. البته لازم به ذکر است که این کیف پول، در پشتیبانی از برخی ارزهای فیات هنوز هم مشکلاتی دارد.

شرکت کوینومی، کیف پول خود را برای سیستم‌ عامل‌های مختلفی مانند اندروید، IOS، ویندوز، MAC و حتی لینوکس هم توسعه داده است. اهمیتی ندارد که کدامیک از ۱۵۰۰ ارز دیجیتالی که کوینومی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند را در اختیار دارید. شما می‌توانید بلافاصله‌ آن‌ها را با رمزارزهای دیگر مبادله کنید و گزارش آن را در پورتفوی خود ببینید. بنابراین کوینومی، هم می‌تواند یک کیف پول سرد برای ذخیره‌سازی باشد و هم یک کیف پول گرم برای خرید و فروش و انجام تراکنش.

 

ویژگی های مهم کیف پول کوینومی

تنوع خدمات و ویژگی‌های کیف پول کوینومی و همچنین رابط کاربری ساده آن، باعث شده است که این کیف پول، کیف پول مناسبی برای تمام کاربران مبتدی و حرفه‌ای باشد. بعضی از ویژگی‌های آن این‌هاست؛

  • پشتیبانی از ۱۲۵ شبکه بلاکچین و ۱۵۰۰ ارز دیجیتال
  • ارائه برنامه برای سیستم عامل‌های مختلف
  • پشتیبانی از ۲۵ زبان زنده دنیا
  • قابلیت معامله ارزهای دیجیتال بدون نیاز به استفاده از صرافی
  • پشتیبانی از SegWit (طرحی برای به‌روزرسانی بیت‌کوین)
  • دارای قابلیت استیکینگ (staking) ارزهای دیجیتال به صورت سرد (حتی هنگامی که آفلاین هستید هم دارایی‌های شما در گردش خواهند بود و سود کسب می‌کنید)
  • رابط کاربری ساده
  • قابلیت اتصال به کیف پول‌های دیگر و حساب‌های صرافی‌ها
  • عدم نیاز به احراز هویت هنگام ورود به برنامه
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • کارمزد کیف پول کوینومی کاملاً رایگان است و کاربران فقط لازم است تا کارمزدهای شبکه را پرداخت کنند که متعلق به ماینرهاست
  • کاربر می‌تواند هزینه‌های ماینر را خودش تعیین کند. به عنوان مثال اگر قصد دارید معاملات شما سریع‌تر انجام شوند، می‌توانید هزینه بیش‌تری برای ماینرها در نظر بگیرید. اما اگر صبر ایوب دارید و می‌توانید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.
  • ذخیره کلیدهای خصوصی روی دستگاه؛ کلیدهای خصوصی تولید شده در کیف پول کوینومی کاملاً بر روی دستگاه گفته شده نگهداری می‌شوند و به سرورهای کوینومی ارسال نمی‌شوند. این به آن معنی است که اگر از نسخه تلفن همراه استفاده می‌کنید، کلیدها روی موبایل و اگر از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کنید، کلیدهای خصوصی شما در رایانه ذخیره می‌شوند.
  • بخشی از کیف پول کوینومی منبع‌باز (Open source) است. در گذشته تمام کدهای این کیف پول در دسترس بود، اما امروزه بخش امنیتی آن غیرقابل دسترس است.

 

تاریخچه کیف پول کوینومی

این کیف پول در سال ۲۰۱۴ توسط جورج کیمیونیس (George Kimionis) ، سرباز با سابقه نیروهای ویژه و فارغ‌التحصیل لیسانس علوم و تکنولوژی از دانشگاه منچستر وارد بازار شد و یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌ها محسوب می‌شود. همه اعضای تیم توسعه‌دهنده این کیف پول، برنامه‌نویسان حرفه‌ای و متخصصان بلاکچین هستند و سوابق بسیار خوبی در فناوری مالی (fintech) و ارزهای دیجیتال دارند.

کوینومی هیچ دفتر فیزیکی در هیچ نقطه‌ای از دنیا ندارد و همه توسعه‌دهندگان به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند. اعضای تیم کوینومی می‌گویند که هدف اصلی آن‌ها ایجاد یک بستر ایمن برای انجام فعالیت‌های مبتنی بر بلاکچین است.

کوینومی تاریخچه درخشانی در بازار ارزهای دیجیتال دارد. این کیف پول هیچ‌گاه مورد سوءاستفاده قرار نگرفته است و میلیون‌ها کاربر دارد. میزان رضایت کاربران از این برنامه هم در سطح مطلوبی قرار دارد.

کیف پول Coinomi

کارمزد تأیید تراکنش کوینومی

اگر مبدأ یا مقصد تراکنش‌های شما کیف پول کوینومی باشد، هزینه تراکنش با کوینومی صفر می‌شود. اگر معامله شما خروجی باشد، شما باید هزینه‌های ماینر را پرداخت کنید. در حالت عادی این هزینه معمولا زیاد نیست، اما اگر شبکه شلوغ باشد یا نیاز داشته باشید که تراکنش با سرعت بیشتری تایید شود، باید هزینه بیشتری بپردازید.

جالب است بدانید که کاربران خودشان کارمزد تایید تراکنش کوینومی را تعیین می‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر هزینه تعیین شده خیلی کم باشد، ممکن است فرآیند تایید تراکنش، مدت زیادی طول بکشد. چرا که ماینرها ترجیح می‌دهند اول تراکنش‌هایی را تایید کنند که برای‌شان سود بیشتری دارد. هزینه معاملات معمولا ۰.۲۵ تا ۰.۵ درصد است.

باید بدانید تمام نسخه‌های کیف پول کوینومی کاملا رایگان هستند و برای نصب و استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

 

اضافه کردن ارزهای دیجیتال به کیف پول Coinomi

برای اضافه کردن ارزهای دیجیتال به کیف پول کوینومی ۲ روش وجود دارد. روش اول زمانی است که برای اولین بار این کیف پول را نصب می‌کنید و قصد ساخت کیف پول جدید دارید. در یکی از مراحل صفحه‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال خریداری شده خود را انتخاب کنید. با انتخاب آن‌ها در این مرحله برای هر کدام از ارزها یک کیف پول ایجاد می‌شود که می‌توانید با آن کار کنید.

چگونه ارز دیجیتال به کیف پول اضافه کنیم

روش دوم بعد از نصب کیف پول است. بعد از نصب در منوهای اپلیکیشن به بخش کیف پول بروید. در قسمت پایین روی +coins کلیک کنید. در این بخش آلت‌کوینی که قصد افزودن آن به منو دارید را انتخاب کنید. بعد از آن کیف پول جدید برای ارز دیجیتال مورد نظر ایجاد خواهد شد و می‌توانید با آن کار کنید.

 

تبدیل ارزهای دیجیتال در کیف پول Coinomi

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، به کمک کیف پول کوینومی می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را بخرید یا آن‌ها را بفروشید. برای تبدیل ارزهای دیجیتال در این کیف پول باید ۶ مرحله زیر را طی کنید.

  1. برنامه را باز کنید و از بخش exchanges یکی از گزینه‌های ShapeShift یا Changelly را انتخاب کنید.
  2. در این بخش باید ارزهای دیجیتالی که باهم مبادله می‌شوند را انتخاب کنید. تعداد کوین‌هایی که قصد فروش آن‌ها را دارید هم در این بخش مشخص می‌شود. بعد از آن قیمت ارز به صورت تقریبی مشخص خواهد شد. تبدیل ارزهای دیجیتال در کیف پول Coinomi
  3. در صفحه بعدی می‌توانید ارزش ارزهایی که با هم مبادله می‌شوند را ببینید. در قسمت transaction fee هزینه تراکنش را مشخص می‌کنید. بعد از آن مطمئن شوید که همه اطلاعات را درست وارد کرده‌اید. سپس پسورد خود را وارد کرده و روی گزینه confirm کلیک کنید. تبدیل ارزهای دیجیتال در کیف پول Coinomi
  4. به بخش سوابق کیف پول کوینومی بروید. در این بخش وضعیت تراکنش جدید شما ثبت شده است.
  5. زمانی که تراکنش کامل شد، با کلیک روی آن می‌توانید جزئیات را مشاهده کنید.
  6. موجودی کیف پول خود را چک کنید تا مطمئن شوید ارز دیجیتالی که به تازگی خریداری کرده‌اید، به آن اضافه شده است.

برای دیدن قیمت و نمودار تغییرات آن در رمزارزها، صفحه «قیمت لحظه ای ارز دیجیتال» را مشاهده کنید.

مزایا و معایب کیف پول کوینومی

برخی از مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب این کیف پول را با هم بخوانیم؛

مزیت‌های کیف پول کوینومی

  • امنیت و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع ۲ ویژگی مهمی هستند که باعث شده‌اند که کوینومی، کیف پول مورد علاقه بسیاری از مردم جهان باشد.
  • محیط کاربری ساده این کیف پول، کار با آن را برای کاربران راحت‌تر کرده است.
  • کاربران خودشان می‌توانند هزینه تراکنش‌ها را با توجه به سرعت مورد نیازشان، تعیین کنند.
  • پشتیبانی از صرافی‌های ShapeShift و Changelly هم جزو مزیت‌های این کیف پول محسوب می‌شود. چرا که در انتقال دارایی‌ها و انجام تراکنش‌های مورد نیاز به شما کمک می‌کنند.
  • با هر سیستم عامل و دستگاهی می‌توان به کیف پول کوینومی وصل شد. تمامی نسخه‌های این برنامه رایگان هستند.

معایب کیف پول کوینومی

  • بخشی از کدهای آن منبع‌باز نیست و نمی‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. البته از آن‌جایی که بخش بسیاری از کیف پول کوینومی منبع‌باز است، پرایوت بودن بخشی از آن، معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • والت کوینومی جزو کیف پول‌های گرم به شمار می‌رود. به همین دلیل برخی از افراد بر این باورند که این کیف پول، امنیت کافی ندارد. اما تاکنون هیچ گزارشی مبتنی بر عدم امنیت این کیف پول منتشر نشده است.
  • زمان همگام‌سازی و به‌روزرسانی موجودی، گاهی اوقات در برخی بلاکچین‌ها مانند بلاکچین اتریوم، تا چندین ساعت طول می‌کشد.

چگونه ارز دیجیتال رایگان دریافت کنیم؟

آموزش راه اندازی کیف پول کوینومی برای اندروید در موبایل

روش راه‌اندازی نسخه‌های مختلف کوینومی یکسان است. به همین دلیل در این مطلب تنها روش راه‌اندازی آن در موبایل و دسکتاپ، که پرکاربردتر هستند را، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  1. کاربران آیفون می‌توانند برنامه Coinomi را از اپ استور دانلود کنند. کاربران اندروید برای دانلود باید از گوگل‌پلی استفاده کنند.
  2. بعد از ورود به برنامه اگر قبلا کیف پولی داشته‌اید، نیازی به ایجاد کیف پول جدید ندارید. تنها کافی است که روی گزینه بازیابی کلیک کنید و در مرحله بعد عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای را وارد کنید. اگر قبلا کیف پولی نداشته‌اید، روی گزینه Create a New Wallet کلیک کنید.
  3. در این مرحله برنامه به شما یک عبارت بازیابی جدید می‌دهد که باید آن را یادداشت کنید. به کمک این عبارت، با هر دستگاهی می‌توانید به والت کوینومی خود دسترسی داشته باشید. بعد از یادداشت، تیک گزینهI have safely stored my recovery phrase را فعال کنید و روی next‌ بزنید.
  4. در این مرحله دوباره باید عبارت بازیابی خود را تایید کنید.
  5. اکنون باید یک پسورد که حداقل ده کاراکتر دارد، تعیین کنید. بهتر است از کاراکترهای متنوع برای ساخت پسورد استفاده کنید. هم‌چنین پسورد باید به گونه‌ای باشد که همیشه در خاطرتان بماند.
  6. در مرحله بعد باید ارزهای دیجیتالی که قرار است در کیف پول کوینومی ذخیره شوند را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که بعد از ورود به برنامه، امکان حذف و اضافه کردن این ارزها وجود دارد.
  7. بعد از آن باید شرایط استفاده از کیف پول کوینومی را تایید کنید.
  8. اکنون وارد کوینومی شده‌اید و به عنوان یک کاربر این کیف پول شناخته می‌شوید.

 

امنیت کیف پول کوینومی اندروید

جالب است بدانید که از ابتدای فعالیت کوینومی هیچ‌کدام از کیف پول‌های آن تاکنون هک نشده‌اند. امنیت این والت‌ها بسیار زیاد است و تاکنون هیچ موردی مبتنی بر سوءاستفاده از این کیف پول گزارش نشده است.

حریم خصوصی در کوینومی اهمیت بسیاری دارد. شما می‌توانید به صورت کامل دارایی‌های خود را مدیریت کنید و کلیدهای خصوصی نیز در اختیار خودتان است. از طرفی کوینومی IP کاربران خود را در سرورها ذخیره نمی‌کند. IP ناشناس باعث می‌شود که هکرها و نرم‌افزارهای ردیابی IP دیگر به اطلاعات کاربران دسترسی نداشته باشند.

این کیف پول برای تأمین امنیت حساب‌های کاربران، علاوه بر تمام روش‌های دیگر، از عبارات بازیابی ۲۴ کلمه‌ای هم استفاده می‌کند. به کمک این عبارت ۲۴ کلمه‌ای می‌توانید کیف پول خود را روی دستگاه‌های دیگر هم بازیابی کنید.

ترفند دیگری که شرکت کوینومی برای تأمین امنیت معاملات کاربران از آن استفاده می‌کند، ایجاد والت برای هر معامله است. آدرس جدید والت برای هر معامله، باعث می‌شود که دیگر قابل ردیابی نباشد.

 

آموزش ساخت کیف پول کوینومی دسکتاپ

ساخت کیف پول کوینومی برای دسکتاپ کار ساده‌ای است. تنها کافی است که یک بار آن را روی سیستم خود نصب کنید. بعد از نصب، این برنامه روی سیستم شما باقی می‌ماند و می‌توانید هر بار از آن استفاده کنید. در ادامه روش انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم.

  1. برنامه کوینومی را از سایت این مجموعه دانلود کنید. در وب‌سایت کوینومی تمام نسخه‌های مربوط به موبایل و کامپیوتر آن قابل دانلود است.
  2. بعد از دانلود، فایل نصبی را باز کنید. در فایل باز شده، ابتدا گزینه next فریز شده است. اما زمانی که گزینه I accept the agreement را بزنید، باز خواهد شد.
  3. بعد از آن، مراحل نصب را یک به یک پیش ببرید. محل نصب برنامه را تعیین کنید و گزینه install را بزنید و منتظر بمانید تا برنامه نصب شود.

ورود به کیف پول کوینومی

روش ورود به کیف پول کوینومی

وقتی برای اولین بار وارد این برنامه می‌شوید یا باید کیف پول قبلی خود را بازیابی کنید یا یک کیف پول جدید بسازید. اگر قبلا کیف پول داشته‌اید، با وارد کردن عبارت ۲۴ کلمه‌ای بازیابی، می‌توانید آن را در برنامه بازیابی کنید و از آن استفاده کنید.

روش ورود به کیف پول کوینومی

اگر قصد دارید که یک کیف پول جدید بسازید، با کلیک روی گزینه create new wallet، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در آن یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای به شما نشان داده می‌شود. این عبارت را یادداشت کنید و در محل امنی آن را نگه دارید. به یاد داشته باشید که بدون این عبارت دیگر نمی‌توانید از طریق سیستم‌های دیگر به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. هم‌چنین توجه کنید که اگر شخص دیگری به این عبارت بازیابی دسترسی پیدا کند، می‌تواند به کیف پول شما دسترسی داشته باشد و از آن سوءاستفاده کند. در این صورت اگر پشت گوش‌تان را دیدید، سرمایه‌تان را هم می‌بینید!

در صفحه بعدی باید عبارت بازیابی که یادداشت کرده بودید را، دوباره وارد کنید. این کار برای اطمینان کوینومی از این که شما عبارت ۲۴ کلمه‌ای خود را ذخیره کرده‌اید، انجام می‌شود.

در مرحله بعدی باید پسوردی که از حداقل ۱۰ کاراکتر تشکیل شده است را وارد کنید.

روش انتخاب کوین در کیف پول کوینومی

بعد از آن صفحه‌ای مطابق با تصویر بالا باز می‌شود. در این صفحه شما می‌توانید ارزهای دیجیتالی که قصد خرید و فروش آن‌ها را دارید، انتخاب کنید. البته با زدن گزینه skip می‌توانید از این مرحله  بگذرید و بعدا این ارزها را انتخاب کنید. در این مرحله کیف پول کوینومی برای هر ارز انتخاب شده یک والت ایجاد می‌کند. امکان اضافه کردن یا حذف کردن والت‌های ایجاد شده هم وجود دارد.

بعد از کلیک روی گزینه next یا skip صفحه‌ای که در آن شرایط و قوانین کیف پول کوینومی نوشته شده است را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی گزینه accept وارد مراحل بعدی خواهید شد و می‌توانید با کیف پول کار کنید.

کار کردن با کیف پول کوینومی

در ابتدای ورود به برنامه می‌توانید کیف پولی که برای کوین‌های مختلفی که در ابتدا انتخاب کرده‌اید را مشاهده کنید.

چگونگی کار با کیف پول کوینومی

اکنون می‌توانید ارزهای دیجیتالی که خریداری کرده‌اید را از حساب صرافی به کیف پول کوینومی خودتان منتقل کنید تا به کلیدهای خصوصی نیز دسترسی داشته باشید. برای این کار باید روی گزینه wallet در منوی سمت چپ کلیک کنید. همه تراکنش‌های ارسال و دریافت وجه از طریق این بخش انجام می‌شود. گزینه سوم منوی سمت چپ هم exchange است که برای تبادل ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

به شما تبریک می‌گوییم. اکنون شما یکی از کاربران کیف پول کوینومی هستید. می‌توانید به راحتی از این کیف پول برای ذخیره، معامله و مدیریت ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید.

 

امنیت کیف پول کوینومی دسکتاپ

همان‌طور که پیش از این گفتیم، کوینومی یکی از امن‌ترین والت‌های جهان است و تاکنون هک نشده. تنها مشکلی که در امنیت کیف پول کوینومی به وجود آمد، باگی بود که در ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ در نسخه دسکتاپ این والت مشاهده شد. البته این باگ بسیار جزئی بود و سریع از بین رفت. در باگ به وجود آمده، اگر سیستم به اینترنت وصل می‌بود و کاربر عبارت بازیابی را وارد می‌کرد، گوگل عبارت را برای ترجمه به یک سرویس خارجی می‌فرستاد. این مشکل به سرعت از بین رفت و بعد از آن دیگر هیچ مشکلی در امنیت هیچ‌کدام از نسخه‌های این کیف پول مشاهده نشد.

جمع‌بندی

کیف پول کوینومی خدمات و ویژگی‌هایی دارد که نیاز کاربران مختلف را برآورده می‌کند. به همین دلیل جزو محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در جهان به شمار می‌رود. مهم نیست که کدام یک از ارزهای دیجیتال را خریداری کرده‌اید یا قصد دارید آن را نگه دارید یا معامله کنید، در هر صورت کوینومی می‌تواند به شما در مدیریت سرمایه‌تان کمک کند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 دیدگاه
  1. Nazanin می‌نویسد

    سلام ممنون از آموزش خوبتون
    من نصبش کردم و ولت رو ساختم ، اما موقع ساخت اصلا مرحله دوم برای من وجود نداشت و هیچ عبارت ۲۴ یا هرچند کلمه ایی رو برای من نمایش نداد ، مستقیم رفت ایجاد پسورد و اد کردن ارز !
    ممنون میشم راهنماییم کنید الان باید چکار کنم ؟

  2. رضا می‌نویسد

    درود
    کارمزد چنج تو این کیف پول حدود 7% هست…وحشتناک بالاس

  3. امیر می‌نویسد

    عالی

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی