رده تعریف و آموزش رمز ارز روش‌های نقد کردن بیت کوین و اصطلاحات آن

روش‌های نقد کردن بیت کوین و اصطلاحات آن

تعریف و آموزش رمز ارز

حالا که رونق بیت‌کوین‌ها سر زبان‌ها افتاده، روش‌های رایج نقد کردن آن به دلار و ریال را اینجا بخوانید

نویسنده: رضا رضایی
16 دی 1399
نقد کردن بیت کوین

همیشه مهم‌ترین سؤالی که برای افراد خواهان سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها وجود دارد چگونگی نقد کردن بیت کوین است. یا اصلاً نقد کردن بیت کوین امکان‌پذیر است؟ به همین دلیل ما در این مطلب در مورد چگونگی تبدیل بیت کوین به پول نقد و بیت‌کوین به دلار، دلار مجازی و ریال و مراحل نقد کردن بیت‌کوین می‌پردازیم. اگر نیاز دارید که با بیت کوین بیشتر آشنا شوید، مقاله «بیت کوین چیست» را بخوانید.

نقد کردن بیت کوین امکان‌پذیر است؟

وقتی بیت‌کوین را به‌عنوان یک ارز ارزشمند در نظر بگیریم تبدیل بیت کوین به پول و ارزهای رایج امکان‌پذیر است. درواقع شما چه بیت کوین را یک کالا در نظر بگیرید و چه ارز، همیشه برای این رمز ارز خریدار و فروشنده‌ای وجود دارد. پس با در نظر گرفتن این دیدگاه، نقد کردن بیت کوین و تبدیل آن به دلار و ریال و تومان نیز امکان‌پذیر است. امروزه افراد برای نقد بیت کوین و تبدیل آن به پول از اصطلاحات مختلفی استفاده می‌کنند که همه آن‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد. پس این دغدغه که ﺁیا تبدیل ریالی بیت کوین امکان‌پذیر است را نداشته باشید و با خیالی آسوده در این بازار سرمایه‌گذاری کنید.

آموزش استخراج بیت کوین

دلیل ارزش مالی ارزها چیست؟

زمانی یک ارز ارزش پیدا می‌کند که در طول مدت‌زمانی، ارزش نسبی خود را حفظ کند در این صورت است که ارزها ارزش مالی پیدا می‌کنند. لذا ارزی که ارزش داشته باشد و بتوان با آن برای خرید کالا و خدماتی اقدام کرد آن ارز دارای ارزش مالی است که بیت‌کوین نیز از این قاعده مستثنا نیست.

از آنجایی که بیت‌کوین‌ها کاربردی هستند، مردم هم حاضرند به خاطر ﺁن پول پرداخت کنند. درواقع هر ارزی که کاربردی باشد مردم طرفدار و خواهان آن می‌شوند و لذا تقاضا برای داشتن آن بیشتر می‌شود ازاین‌رو آن ارز ارزشمند می‌شود و ارزش مالی پیدا می‌کند.

 

اصطلاحات تبدیل بیت کوین به پول

طبیعتاً وقتی شما فعالیت خود را شبکه‌های بیت کوین آغاز کنید با چندین اصطلاح برخورد می‌کنید که این اصطلاحات در زمان تبدیل و نقد کردن بیت‌کوین به شما کمک خواهد کرد. ازجمله عبارات کاربردی در زمان نقد کردن بیت کوین عبارتند از: تبدیل بیت کوین به تومان،فروش بیت‌کوین به دلار و یورو، فروش بیت کوین به ریال، تبدیل کردن بیت‌کوین به پول‌های رایج، تبدیل کردن بیت کوین به پول‌های ایران و خارج و…

منظور از تمام اصطلاحات بالا یعنی اینکه بیت‌کوین بدهید و پول دریافت کنید؛ اما به این نکته توجه کنید که هر زمان تصمیم به فروش و نقد بیت‌کوین گرفتید باید خریدار، بیت‌کوین را از شما دریافت کند و پول رایج مملکت را به‌حساب شما واریز کند. به همین سادگی!

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین + نمودار تغییرات قیمت

مراحل نقد کردن بیت کوین و دریافت پول

صرافی‌ها امروزه به یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای نقد کردن بیت کوین تبدیل‌شده‌اند چراکه این صرافی‌ها آنلاین هستند و به‌روزترین قیمت ارزهای دیجیتال را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند و مشتریان به‌راحتی می‌توانند بیت کوین خود را بفروشند. این صرافی‌ها این امکان را به مشتریان خود می‌دهند که بیت‌کوین خریداری‌شده را به دلار و تومان و یورو و… بفروشند. عموماً هر صرافی راه و روش خود برای نقد کردن بیت کوین دارد اما به‌طورکلی فروشندگان باید این مراحل را برای نقد بیت کوین خود طی کنند:

  1. پیدا کردن یک صرافی مطمئن و معتبر
  2. مطمئن شدن از معامله؛ برای این کار بهتر است به صرافی موردنظر پیام دهید که ﺁیا خریدار بیت‌کوین هست یا خیر چراکه بسیاری از صرافی‌ها فقط فروشنده بیت‌کوین هستند.
  3. عضو شدن در وب‌سایت صرافی و احراز هویت؛ احراز هویت عموماً در بسیاری از سایت‌های صرافی در زمان خریدوفروش بیت کوین الزامی است.
  4. ارسال درخواست فروش بیت‌کوین؛ این درخواست بسته به سایت صرافی‌ها متفاوت است.
  5. فرستادن بیت کوین به وب‌سایت خریدار؛ در این مرحله وارد کیف پولتان شوید و مقدار بیت‌کوینی که قصد فروش آن را دارید به آدرس خریدار بفرستید.
  6. انتظار برای تأیید تراکنش؛ این مدت‌زمان عموماً بین 10 تا 30 دقیقه است.
  7. دریافت پول در حساب بانکی؛ پس از دریافت بیت کوین توسط صرافی باید به حساب شما مبلغ موردنظر واریز شود، مدت‌زمان واریز پول از صرافی به‌حساب شما بستگی به سیاستگذاری صرافی دارد لذا قبل از انجام معامله باید در مورد آن صحبت کنید.

باید بدانید این مراحل و روش‌های نقد کردن بیت کوین بسته به شرایط مختلف و قوانین صرافی‌های مختلف، متفاوت است.

 

تفاوت صرافی، پلتفرم واسط P2P و پلتفرم معاملاتی در نقد کردن بیت کوین

عموماً تمام ارزهای دیجیتال خصوصاً بیت‌کوین‌ از طریق سایت‌های آنلاین خریدوفروش می‌شوند این سایت‌ها به ۳ دسته صرافی‌ها و پلتفرم واسط P2P و پلتفرم معاملاتی تقسیم می‌شوند؛ اما این سایت‌ها چه تفاوتی باهم دارند؟

صرافی‌های آنلاین نقد کردن بیت کوین

این سایت‌ها خودشان بیت کوین را از شما خریداری می‌کنند و می‌فروشند. خریدوفروش و معاملات در این سایت‌ها عموماً کند است و شما در این سایت‌ها با افراد عادی روبرو هستید. این نوع سایت‌ها برای فراهم کردن نقدینگی خود گاهی از سایر صرافی‌ها هم کمک می‌گیرند.

پلتفرم واسط P2P

این سایت‌ها خریدوفروش و معاملات را آسان‌تر می‌کنند. به این صورت که باواسطه شدن بین خریدار و فروشنده سبب تأمین امنیت معامله می‌شوند. این سایت‌ها به ازای واسطه‌گری مقداری کارمزد دریافت می‌کنند. این سایت‌ها برعکس صرافی‌ها خودشان خریدار و فروشنده بیت‌کوین نیستند.

پلتفرم معاملاتی یا همان تریدینگ

کارکرد این سایت‌ها کمی شبیه صرافی‌هاست ازاین‌رو به پلتفرم‌ها هم گاهی صرافی گفته می‌شود این سایت‌ها مخصوص خریدوفروش سریع رمزارزها است. ولی این سایت‌ها مخصوص کسانی است که می‌خواهند از نوسانات موجود در بازار ارز، سود دریافت کنند. پلتفرم‌ها در ایران فقط مخصوص تبدیل کردن ارزهای دیجیتال به هم است و برای نقد کردن بیت کوین کاربردی ندارد.

تبدیل بیت کوین به تومان

کدام روش برای نقد کردن بیت کوین و دریافت ریال است؟

همان‌طور که گفتیم تریدینگ‌ها در ایران کاربردی ندارند. صرافی‌ها هم برای معامله کند هستند، لذا بهترین روش برای تبدیل بیت کوین به ریال پلتفرم واسط P2P است. علاوه بر این ازآنجایی‌که خود صرافی‌ها هم در این پلتفرم‌ها فعالیت دارند و در کل این سایت‌ها کاربران زیادی برای خریدوفروش دارند می‌توان بیت کوین را با قیمت بهتری نقد کرد.

تبدیل بیت کوین و دریافت دلار

طبیعتاً برای نقد کردن و تبدیل بیت‌کوین به دلار راه‌ها و گزینه‌های بیشتری نسبت به تبدیل کردن بیت کوین به ریال وجود دارد.

تبدیل بیت کوین به دلار کاغذی

تبدیل بیت‌کوین به دلار کاغذی در ایران اصلاً کار ﺁسانی نیست چراکه در ایران هیچ صرافی برای چنین تبدیلی وجود ندارد. برای این تبدیل شما باید شخصی را پیدا کنید که به ازای دریافت بیت‌کوین به شما دلار کاغذی بدهد.

تبدیل بیت کوین به دلار مجازی

تبدیل بیت کوین به دلار مجازی به نوع حساب دلاری شما بستگی دارد. اگر حساب شما از نوع پرفکت مانی و وب‌مانی باشد برخی از صرافی‌های ایران این تبدیل را برای شما انجام می‌دهند.

جدول قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی