رده تعریف و آموزش رمز ارز آموزش استخراج بیت کوین

آموزش استخراج بیت کوین

تعریف و آموزش رمز ارز

متفاوت‌ترین روش‌ها و بهترین دستگاه‌های ماینیگ بیت‌کوین کدامند؟

نویسنده: رضا رضایی
8 دی 1399
استخراج بیت کوین

استخراج بیت‌کوین چیست؟

چنانچه بخواهیم تعریفی ساده از استخراج بیت کوین ارائه دهیم، می‌توان این‌گونه گفت که استخراج بیت‌کوین همان ماینینگ است که به شکل فعالیتی داوطلبانه اجرا می‌شود که برخی اشخاص کارکرد و قدرت سیستم‌های خود را به شبکه بیت‌کوین واگذار می‌کنند تا در شبکه امنیت تراکنش‌ها افزایش یابد و همچنین تراکنش‌های صورت‌گرفته نیز تأیید شوند.

می‌توان گفت استخراج بیت‌کوین به هدف انجام ۳ کار صورت می‌گیرد:

  1. تأیید شدن و یا تأیید گرفتن از انجام تراکنش‌های بیت‌کوین
  2. بالابردن امنیت شبکه بیت‌کوین
  3. ساخت و ارائه واحدهای تازه بیت‌کوین به شکلی کاملاً غیرمتمرکز

اما این کار فقط برای شبکه بیت‌کوین نیست بلکه مزایایی نیز برای شخص استخراج‌کننده داده؛ از این طریق می‌توانند بلاک معتبر بسازند و به بیت‌کوین برسند و به یک پاداش عالی خواهند رسید.

بیت کوین چیست؟

بهترین روش‌های استخراج بیت‌کوین

خوشبختانه در حال حاضر روش‌های استخراج بیت کوین بسیار زیادی برای انتخاب و سرمایه‌گذاری وجود دارد، اما همچنان باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشته باشید زیرا در کنار این وب سایت‌های معتبر، سایت‌هایی نیز وجود دارند که از حساب و اعتماد شما سوءاستفاده می‌کنند. بیشتر آن‌ها موجب تلف شدن وقت شما می‌شوند و سودی که باید را به دست نخواهید آورد. ما در این بخش لیستی از بهترین دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود و ویژگی‌های ارائه شده از هر روش، تصمیم مناسب‌تری برای انتخاب استخراج بیت‌کوین بگیرید.

فاست بیت‌کوین

این امکان به شما داده می‌شود که در هر یک دقیقه یک مقدار بیت‌کوین رایگان دریافت کنید. اما ناگفته نماند که مقدار بیت کوین دریافت شده از این روش بسیار کم است یعنی چیزی حدود 0.001 دلار. با اسم 3 سایت منتخب فاست بیت کوین آشنا شوید؛

  • Cointiply
  • BonusBitcoin
  • Moon Bitcoin

فریلنسری بیت‌کوین

چنانچه مهارت‌های برنامه‌نویسی، تولید محتوا و… دارید و به زبان انگلیسی نیز مسلط هستید توصیه می‌کنیم این سایت را برای استخراج بیت‌کوین انتخاب کنید، زیرا درآمد بسیار خوبی برای شما خواهد داشت. با اسم 3 سایت منتخب برای ملحق شدن فریلنسری آشنا شوید؛

  • ارز دیجیتال
  • crypto.jobs
  • cryptogrind

پیوندهای ارجاع یا لینک‌های referral

این لینک‌ها یکی از راحت‌ترین روش‌های استخراج بیت‌کوین برای کسب درآمد هستند. روش کار آن به این صورت است که ثبت‌نام می‌کنید، لینک مختص به خود را دریافت می‌کنید، لینک را به اشتراک می‌گذارید و در مقابل هر ثبت‌نام یا یک عضو جدید پورسانت می‌گیرید. در زیر ۳ صرافی معتبر در جهان را مشاهده می‌کنید؛

  • بیتمکس
  • پکس فول
  • بایننس

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین + نمودار تغییرات قیمت

تجهیزات و لوازم ماینینگ بیت‌کوین

برای استخراج بیت‌کوین داشتن وسایل و سیستم‌های مجهز و قوی لازم است. نوع و مقدار سیستم‌های موردنیاز ماینینگ می‌بایست با توجه به وسعت فعالیت انتخاب شود. یعنی مقدار سیستم‌های که لازم است تا استخراج بیت‌کوین شکل گیرد به میزان بزرگ بودن یا کوچک بودن فعالیت متفاوت است. اما در هر صورت برای تجهیزات و لوازم ماینینگ بیت‌کوین شامل این موارد می‌شود:

دستگاه استخراج یا به عبارتی همان ASIC: درگذشته به‌جای تراشه‌های ASIC از پردازنده‌های کامپیوترهای خانگی استفاده می‌شد اما اکنون به دلیل گسترش شبکه این رمزارز و قوی شدن ماینرها تنها راه استخراج به‌صرفه، استفاده از تراشه‌های مخصوص ASIC است.

کیف‌پول رمزارز بیت‌کوین: نصب کردن کیف‌پول رمزارز بیت‌کوین یکی از الزامات است، زیرا فقط از طریق کیف پول می‌توانید درآمد خود را دریافت و نگهداری کنید. نرم‌افزارهای کیف پول بیت‌کوین را به شکل رایگان می‌توانید بر روی گوشی همراه یا سیستم خانگی خود نصب کنید.

اینترنت ثابت: برای استخراج بیت‌کوین باید حتماً اینترنت داشته باشید. کم و زیاد بودن سرعت اینترنت و یا مقدار حجم آن اصلاً موضوع اصلی نیست بلکه موضوع اصلی داشتن یک ارتباط دائم بدون هیچ قطع شدنی است. توصیه می‌شود از سرویس‌های ADSL و یا TD-LTE استفاده کنید.پ

منبع برق، کابل و تمام تجهیزات لازم برقی: یکی از اصلی‌ترین موارد برای استخراج بیت‌کوین، تهیه برق مصرفی است. زیرا سیستم‌های استخراج بیت‌کوین بسیار پرمصرف هستند و برق زیادی نیاز دارند. ناگفته نماند که در قانون ایران استفاده از برق خانگی برای استخراج رمزارزهای بیت‌کوین و همچنین دیگر رمزارزها را غیرقانونی می‌دانند و این کار ممنوع شده است.

دستگاه خنک‌کننده: تهیه و نصب دستگاه خنک‌کننده برای افزایش طول عمر سیستم‌های استخراج بسیار مهم است. زیرا این دستگاه‌ها حرارت زیادی ایجاد می‌کنند و چنانچه از سیستم‌های خنک‌کننده استفاده نشود دستگاه‌ها به دلیل گرمای زیاد زود آسیب خواهند دید.

روش‌های نقد کردن بیت کوین

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین

در حال حاضر در بازار دستگاه‌های و تجهیزات بسیار زیادی برای استخراج بیت کوین وجود دارند. پیش‌تر لیست وسایل موردنیاز برای استخراج بیت‌کوین را شرح دادیم در این بخش نیز شما را بهترین دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین آشنا می‌کنیم تا بتوانید بهترین‌های این عرصه را برای انجام فعالیت خود انتخاب کنید. همچون سایر وسایل موجود در بازار که هرکدام از یک برند خاص هستند دستگاه‌های ماینر نیز در مارک‌ها و برندهای مختلفی به بازار ارائه شده‌اند.

مدت‌زمان استخراج یک بیت‌کوین بستگی به میزان قدرت دستگاه‌های ماینری دارد و به همین دلیل می‌تواند گفت میانگین مدت‌زمان استخراج یک بیت‌کوین 10 دقیقه است. اما چنانچه نتوانید بهترین راه را برای استخراج بیت‌کوین انتخاب کنید این مقدار بیشتر خواهد بود و در واقع فقط وقت خود را تلف می‌کنید پس دقت کنید که بهترین روش را برای استخراج بیت‌کوین انتخاب کنید

در زیر به اسامی 5 برند برتر ارائه‌دهنده دستگاه ماینر اشاره می‌کنیم:

  • مارک کنان (Cannan) عرضه‌کننده دستگاه‌های آوالون
  • مارک اینوسیلیکون (Innosilicon) عرضه‌کننده دستگاه‌های ترمیناتور
  • مارک بیت‌مین (Bitmain) عرضه‌کننده دستگاه‌های انت‌ماینر
  • مارک میکرو بی‌تی (MicroBT) عرضه‌کننده دستگاه‌های واتس ماینر
  • مارک ای‌بنگ (Ebang) عرضه‌کننده دستگاه‌های ای‌بیت

 نکات مهم برای انتخاب بهترین دستگاه استخراج بیت کوین

قدرت دستگاه: هر مقدار قدرت دستگاه بیشتر باشد هش بیشتری نیز تولید می‌کند.

مصرف برق: هرقدر میزان برق مصرفی بیشتر باشد قدرت دستگاه کمتر خواهد شد در نتیجه مقدار مصرف برق کمتر برابر است با قدر بیشتر دستگاه و در پایان، برابر است با سوددهی بیشتر.

قیمت: هرگز دستگاه‌های ماینر را با توجه به کم یا زیاد بودن قیمت آن انتخاب نکنید، دستگاهی بهتر است که کارایی بیشتر و بهتری داشته باشد. برندهای معتبر دستگاه‌های ماینری به بازار ارائه می‌دهند که در کنار بیشترین قدرت و کارایی بالا قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

 

استخر استخراج بیت‌کوین چیست؟

استخر استخراج فضایی مجازی است که گروهی از ماینرها با سیستم‌های استخراج خود در آن محیط با یکدیگر همکاری می‌کنند تا درصد سود ماینینگ را بیشتر کنند. با توجه به افزایش میزان رقابت‌ها برای حل کردن مسائل سخت ماینرها قدرت سیستم‌های خود را به استخر استخراج به‌صورت داوطلبانه می‌دهند. ناگفته نماند که این ملحق شدن و در اختیار گذاشتن قدرت پردازش به استخر استخراج بی‌هدف و رایگان نیست بلکه به مقدار افزایش تراکنش‌ها پاداش دریافت خواهند کرد.

 

مدت‌زمان استخراج یک بیت کوین

بیت کوین چیستمدت‌زمان استخراج یک بیت‌کوین بستگی به میزان قدرت دستگاه‌های ماینری دارد و به همین دلیل می‌تواند گفت میانگین مدت‌زمان استخراج یک بیت‌کوین 10 دقیقه است. اما چنانچه نتوانید بهترین راه را برای استخراج بیت‌کوین انتخاب کنید این مقدار بیشتر خواهد بود و در واقع فقط وقت خود را تلف می‌کنید پس دقت کنید که بهترین روش را برای استخراج بیت‌کوین انتخاب کنید.

 

آیا استخراج بیت کوین رایگان امکان‌پذیر است؟

این موضوع می‌تواند یک خبر خوشحال‌کننده برای طرفداران رمزارز بیت‌کوین باشد که اکنون برنامه‌های دریافت بیت‌کوین رایگان فراوانی وجود دارد که از طریق آن‌ها به‌راحتی می‌توانید بیت‌کوین رایگان دریافت کنید:

  • Free Bitcoin: برنامه‌ای که با مشاهده فیلم و بازی‌های آن بیت‌کوین رایگان خواهد داد.
  • Storm Play: یک برنامه است که با دیدن فیلم‌های آن می‌توانید بیت‌کوین رایگان دریافت کنید.
  • Free Bitcoins: یک برنامه تبلیغاتی که با دیدن آن‌ها می‌توانید بیت‌کوین رایگان بگیرید.
  • Blockchain: بلاک‌چین یک بازی است که از طریق آن می‌توانید بیت‌کوین رایگان دشت کنید.

 

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

روشی که شما می‌توانید بدون خرید و تهیه وسایل و تجهیزات ماینری بیت کوین استخراج کنید، یعنی افراد یا ماینرهایی که دستگاه‌ها و تجهیزات استخراج دارند، قدرت پردازش سیستم خود را به دیگران اجاره می‌دهند تا افرادی که قادر به تهیه سیستم ماینری نیستند، بتوانند بیت‌کوین استخراج کنند و در قبال آن مبلغی به‌عنوان اجاره به ماینرهای خواهند داد.

نکته: توجه داشته باشید که برای انتخاب این روش شرکت‌ها و سایت‌های معتبر را انتخاب کنید زیرا برخی افراد سودجو نیز در تلاشند تا از هر روشی از استخراج‌کننده‌ها کلاهبرداری کنند.

جدول قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را ببینید

درآمد استخراج بیت‌کوین چقدر است؟

در خصوص میزان درآمد استخراج بیت کوین باید گفت عوامل بسیار زیادی در تعیین مقدار آن تأثیرگذارند و این مقدار هرگز ثابت نخواهد بود بلکه وابسته به عوامل زیر ممکن است بسیار زیاد یا در حد رضایت‌بخشی نباشد، از جمله عوامل مؤثر بر درآمد استخراج بیت‌کوین عبارتند از:

قدرت دستگاه استخراج: هر مقدار دستگاه استخراج قوی‌تر باشد سود دهی بیشتری نیز خواهد داشت.

مصرف انرژی و هزینه برق مصرفی: برق مصرف شده توسط دستگاه‌های استخراج نیز بر درآمد و سوددهی استخراج بیت‌کوین تأثیر مستقیم دارد یعنی هر مقدار مصرف برق بیشتر باشد قدرت دستگاه کمتر می‌شود و در نتیجه درآمد نیز کمتر خواهد شد.

قیمت بیت‌کوین: قیمت بیت‌کوین یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار بر درآمد استخراج بیت‌کوین است.

کارمزد استخر استخراج: میزان کارمزدها نیز با توجه به تراکنش‌های صورت‌گرفته طی یک ماه تعیین می‌شود که بیشتر بودن یا کمتر بودن آن نیز به طور مستقیم بر روی درآمد استخراج بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد.

سختی استخراج: هر مقدار سختی استخراج بیشتر باشد زمان استخراج یک بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند و کم شدن میزان بیت‌کوین برابر است با ارزان شدن آن و این پایین آمدن قیمت نیز درآمد استخراج را کاهش می‌دهد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی