رده تعریف و آموزش رمز ارز آموزش استخراج اتریوم

آموزش استخراج اتریوم

تعریف و آموزش رمز ارز

بهترین روش استخراج اتریوم چیست؟ این مطلب به سوال‌هایتان جواب می‌دهد

نویسنده: رضا رضایی
2 دی 1399
استخراج اتریوم

استخراج اتریوم چگونه است؟ پیش از آن لازم است توضیح کوتاهی در مورد اتریوم داشته باشیم. در واقع اتریوم دومین جایگاه از رمزارزهای موجود در بازار ارزها را دارد و جایگاهی پیدا کرده که موجب شده اشخاص فراوانی به گروه ماینرهای این رمزارز ملحق شوند؛ تهیه سیستم سخت‌افزاری قوی یا به تعریفی دیگر ریگ استخراج، ساخت کیف پول اتریوم جهت دریافت اترهای استخراج‌ شده (مانند کیف پول کوینومی)، آغاز کار با نصب نرم‌‌افزار ماینینگ و ملحق شدن به استخر استخراج از مهم‌ترین ویژگی‌های این رمزارز است.

اتریوم چیست؟

استخراج اتریوم چیست؟

استخراج اتریوم توسط الگوریتمی به نام Ethash انجام می‌شود، کارت گرافیک یکی دیگر از وسایل و سخت‌افزارهایی است که برای این استخراج به کار برده می‌شود. زمان موردنیاز هم برخلاف دیگر رمزارزها فقط 12 ثانیه طول می‌کشد.

مراحل استخراج اتریوم

  1. تهیه سخت‌افزار مناسب
  2. نصب نرم‌افزار ماینینگ
  3. انتخاب بهترین استخر استخراج و ملحق شدن به آن
  4. ساخت کیف پول اتریومی و شارژ آن
  5. برنامه‌ریزی برای داشتن زمان مناسب و کافی برای نظارت و محاسبه و بررسی مراحل استخراج

 

چگونه اتریوم استخراج کنیم؟

برای استخراج رمزارز اتریوم می‌بایست سیستم‌ها و تجهیزات ماینر متفاوتی داشته باشید، انتخاب سیستمی که بتواند از الگوریتم‌ها پشتیبانی کند، مهم‌ترین و اصولی‌ترین نکته در نحوه استخراج اتریوم است، زیرا رمزارز کلاسیک اتریوم بر اساس الگوریتم EtHash فعالیت دارد.

برای استخراج کلاسیک و چگونگی انجام آن شرایط و تجهیزات ماینری موردنیاز است که ۲ روش دارد؛می‌توانید سیستم و قطعات موردنیاز را به شکل آماده یا به تعریفی اسمبل شده تهیه کنید یا می‌توانید قطعات را به شکل جدا تهیه کنید و خود آن‌ها را اسمبل کنید. قطعات ریگ ماینینگ مورد نیاز شامل موارد زیر می‌شود:

  • مادربرد B250 Asus
  • کارت گرافیک Rx 580 Asus
  • کارت گرافیک P 104 – 100
  • رم حداقل 4 گیگابایت
  • پردازنده یا CPU Core I3
  • هارد یا حافظه 120 Adata
  • منبع تغذیه یا پاور با حداقل ظرفیت 1000 وات
  • ریگ یا محفظه
  • تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم
  • استخراج اتریوم با ماینر

ماینرهای سنگ‌بناهای رمزارزها هستند یعنی محاسبات استخراج اتریوم و سایر رمزارزها را انجام می‌دهند. در واقع اثبات کار برای انجام تراکنش‌ها و استخراج اتریوم با ماینرها فراهم می‌‎شود. غیر از موارد ذکر شده ایجاد توکن‌های جدید توسط ماینرها صورت می‌گیرد. هر مقدار ماینرهای افزایش پیدا کنند زمان و قدرت لازم برای انجام محاسبات نیز بیشتر خواهد شد و همین امر سبب کم شدن پاداش ماینرها می‌شود.

 

استخراج اتریوم آسان‌تر است یا بیت ‌کوین؟

  • زمان موردنیاز برای انجام تراکنش‌ها در اتریوم فقط 10 تا 12 ثانیه است، اما در رمزارز بیت کوین این زمان، حداقل 10 دقیقه است.
  • میزان سکه‌های اتریوم بیشتر از بیت کوین است.
  • اتریوم نامحدود است اما بیت کوین محدود است.
  • امنیتی که برای استخراج اتریوم در نظر گرفته شده، در بیت کوین وجود ندارد.
  • نحوه محاسبه کارمزد در اتریوم بر اساس تراکنش‌ها است و کمترین میزان کارمزد را نسبت به بیت‌کوین دارد.

استخراج اتریوم با گوشی امکان پذیر است؟

استخراج اتریوم با گوشی یکی از مواردی است که همه دوست دارند به آن دسترسی داشته باشند، اما وسایل موردنیاز برای آن بسیار گران هستند و افراد کمی می‌توانند به آن دست پیدا کنند، به همین دلیل برخی به این فکر می‌کنند که وسایل مورد نیاز ماینینگ خریداری کنند و از آن طریق به استخراج اتریوم بپردازند. در ادامه این بخش سعی داریم به استخراج اتریوم با اندروید و همینطور چگونگی استخراج اتریوم رایگان با گوشی بپردازیم.

استخراج اتریوم با اندروید از طریق نرم‌افزارهای متفاوتی انجام می‌شود، که شما با تهیه این نرم‌افزارها می‌توانید فعالیت خود را در خصوص استخراج اتریوم آغاز کنید.

نکته: در حال حاضر این مورد برای افرادی که گوشی اپل دارند امکان‌پذیر نیست زیرا کمپانی اپل تمامی نرم‌افزارهای موجود مربوط به استخراج ‌مرارز را به خاطر ایجاد امنیت بیشتر برای پیشگیری از حمله‌های هکرها به گوشی‌های موبایل حذف کرده و فقط کسانی که گوشی اندروید دارند قادر به انجام این کار توسط گوشی‌های خود هستند.

مزایای استفاده از گوشی

  • پرداخت نکردن هزینه برای تجهیزات استخراج
  • روشی آسان برای استخراج
  • وجود نرم‌افزارهای فراوان

معایب استفاده از گوشی

  • کم شدن سرعت تلفن همراه
  • افزایش دمای گوشی موبایل
  • خراب شدن گوشی موبایل

قیمت لحظه‌ای اتریوم + نمودار تغییرات قیمت

نرم‌افزار استخراج اتریوم

برای انتخاب بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم ابتدا باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید و با توجه به آن اقدام به تهیه و نصب نرم‌افزار کنید، این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • نرم‌افزار باید متناسب با سخت‌افزار انتخاب شود
  • نرم‌افزار باید با سیستم عامل همخوانی داشته باشد
  • نرم‌افزار باید کاربردی باشد

از جمله نرم‌افزارهایی که می‌توانید برای این کار استفاده کنید عبارتند از:

  • WinEth
  • Dual Miner
  • Minergate
  • Claymore
  • CGMiner
  • MinerGate
  • Ethminer
  • Geth

فرآیند استخراج تا کی ادامه دارد؟

بر اساس یک برنامه از قبل مشخص شده اتریوم یک روز برنامه استخراج را به پایان می‌رساند و برای جایگزین آن از روش اثبات سهام استفاده می‌کند، البته ناگفته نماند که پایان کار استخراج اتریوم تا یک سال آینده نیز اتفاق نخواهد افتاد. این پایان کار موجب بیشتر شدن مقدار تراکنش‌ها و همچنین سرعت‌دهی به فرایند تراکنش است که به جای استفاده کردن از الگوریتم‌های قدیمی همچون اثبات کار، الگوریتم‌های جدید و کاربردی‌تری به اسم اثبات سهام به کار برده می‌شود.

الگوریتم اثبات سهام علاوه بر سرعت‌دهی و افزایش مقادیر تراکنش، ارزان‌تر نیز از روش‌های استخراج اثبات کار خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های روش جدید استخراج اتریوم دریافت کردن واحد‌های تازه رمزارز اتریوم و همچنین بی‌نیاز شدن از نصب سخت‌افزارهای گران‌قیمت است.

فاز جدید اتریوم در اواخر سال 2020 راه‌اندازی می‌شود که در آن اثبات سهام فعال می‌شود، اما بهتر است بدانید ماینینگ‌ها از بین نخواهند رفت و ماینینگ‌ها در فاز یک اتریوم پایان خواهند یافت که این فاز هنوز اجرایی نشده است و زمان آن نیز تعیین نشده است. لازم به ذکر است که در پایان استخراج اتریوم ماینرها تمام نخواهند شد و می‌توانند به گروه‌های دیگر همچون اتریوم کلاسیک، بیت‌کوین و… که قابلیت استخراج از طریق کارت گرافیک دارند تغییر مکان دهند.

 

استخراج ابری چگونه است؟

استخراج اتریوم ابری به مرحله‌ای گفته می‌شود که شما طی آن مرحله به شخصی پول انتقال می‌دهید تا سیستم ماینینگ، برق و استخراج آن، شخص را به اجاره خود درآورید. در حال حاضر هستند کسانی که هیچ شناختی از ارزها ندارند اما به مرور و با شناخت بیشتر مردم رمزارزها بیشتر از گذشته اهمیت پیدا خواهند کرد، در این بخش شما را با چگونگی استخراح اتریوم ابری بیشتر آشنا خواهیم کرد.

انتخاب بهترین استخر استخراج اتریوم برای داشتن یک کسب و کار مناسب و پر سود بسیار با اهمیت و مهم است زیرا ممکن است با انتخابی اشتباه نه تنهاد سودی به دست نیاورید، بلکه متحمل ضرر نیز شوید. شاید شما نیز قصد ملحق شدن به یک استخر استخراج داشته باشید، اما قبل از انجام هر اقدامی بهتر است بدانید با ملحق شدن به گروه بازده و سود فعالیت شما کمتر می‌شود، به این دلیل که میزان سود به دست آمده باید به تعداد افرادی که در آن گروه فعالیت دارند تقسیم شود

به تعریفی ساده‌تر افراد حقیقی و یا موسسه‌های حقوقی که خدماتی از قبیل استخراج اتریوم ابری به کاربران خواهند داد، فضای بسیار زیادی در اختیار دارند. به عبارتی دیگر یک مزرعه دارند که در آن تجهیزات و سیستم‌های استخراج بسیار زیادی قرار داده‌اند و در محیطی خاص در حال فعالیت هستند. ناگفته نماند که برای اجرایی شدن این روند لازم است که حتما سیستم و تاسیسات منحصربه‌فردی داشته باشند، از جمله این امکانت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای بزرگ برای جا دادن تمام تاسیسات ماینینگ
  • داشتن خنک کننده‌های پیشرفته و قوی
  • منابع عظیم برق

چنانچه شما می‌خواهید استخراج اتریوم انجام دهید اولین قدم پیدا کردن یک شخص میزبان برای اجاره دادن سیستم استخراج ابری است. شما باید تاسیسات و سیستم او را خریداری و سپس شروع به استخراج کنید. به طور معمول نحوه خدمات ارائه شده از سمت میزبان‌ها به دو صورت است:

  1. سرمایه‌گذاری جزئی با سود جزئی
  2. سرمایه‌گذاری عظیم با سود عمده

نکته یک: توصیه می‌شود افرادی که تجربه زیادی در زمینه استخراج اتریوم ندارند ابتدا از سطح کم شروع کنند و با بیشتر شدن تجربه و اطمینان یافتن از نحوه سود کردن، می‌توانند قرار داد بسته شده با میزبان را ارتقا داده و سرمایه‌گذاری عظیم انجام دهند.

نکته ۲: تعدادی از میزبان‌ها تاسیسات خود را رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهند که به آن‌ها استخر اتریوم رایگان گفته می‌شود، اما در پایان هر ماه درصدی توافقی از سود شما را به عنوان اجاره خواهند گرفت.

بهترین استخر استخراج رمزارز

انتخاب بهترین استخر استخراج اتریوم برای داشتن یک کسب و کار مناسب و پر سود بسیار با اهمیت و مهم است زیرا ممکن است با انتخابی اشتباه نه تنهاد سودی به دست نیاورید، بلکه متحمل ضرر نیز شوید. شاید شما نیز قصد ملحق شدن به یک استخر استخراج داشته باشید، اما قبل از انجام هر اقدامی بهتر است بدانید با ملحق شدن به گروه بازده و سود فعالیت شما کمتر می‌شود، به این دلیل که میزان سود به دست آمده باید به تعداد افرادی که در آن گروه فعالیت دارند تقسیم شود.

اولین نکته برای داشتن بهترین انتخاب برای شما انتخاب استخر استخراجی است که کارمزد پایین‌تری به نسبت دیگر استخرهای استخراجی داشته باشد. دومین نکته مهم کم بودن فاصله مکانی استخر استخراجی با سرور شما است. یعنی باید سیستمی را برای ملحق شدم انتخاب کنید که نزدیک‌ترین فاصله را با شما دارد زیرا این نزدیکی باعث می‌شود بازده بیشتری به شما برسد.

  • سایت استخر استخراج نانوپول: این سایت سومین رتبه از سایت‌های استخراج اتریوم را به خود اختصاص داده است به شکلی که 13.2% از نرخ هش شبکه به این سایت متعلق است و میزان کارمزد آن نیز فقط یک درصد است.
  • سایت استخر استخراج دوورف پول: این سایت پیشتر یکی از بهترین‌های این عرصه بود اما اکنون فقط 4.3% از قیمت هش اتریوم به این سایت تعلق دارد.
  • سایت‌های استخر استخراج اتپول و اترماین پول: این دو سایت با یکدیگر در حال همکاری هستند و می‌توان گفت با قیمت هش25% توانسته اند به جایگاهی برسند که به عنوان بزرگترین استخر شناخته شوند.

 

درآمد استخراج اتریوم چقدر است؟

با توجه به موارد ذکر شده در بالا می‌توان گفت درآمد استخراج‌اتریوم به برخی شرایط از قبیل سایت انتخابی، استخر استخراج، مقدار کارمزد دریافت شده، مقدار فاصله سیستم شما با سرور استخر استخراج و میزان کاربران یا به عبارتی ماینرهای عضو استخر استخراج بستگی دارد.

اما با توجه به برخی آمار به دست آمده از استخراج اتریوم کلاسیک می‌توان گفت اکنون با مقایسه هزینه برق مصرفی که 86 دلار تخمین زده شده، با میزان سود به دست آمده از یک ماه که 157 دلار محاسبه شده، مقدار و نسبت سود به هزینه 181% به دست آمده است. این یعنی میزان هزینه پایین و بازدهی عالی، که به طور قطع یک فرصت استثنایی برای افرادی است که به استخراج علاقه دارند.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 دیدگاه
  1. امین قادری می‌نویسد

    سلام من دو عدد کارت گرافیک rx580 دارم
    اما متاسفانه نرم افزار استخراج کار نمیکند (نرم افزار claymore یا phonic وقتی در geth فرمان -rpc رو میزنم نمیشناسد )
    برای درست کردنش اگه بیان هزینه اش چقدر میشه
    یا کسی هست تصویری اموزش بده و درستش کنه من هزینشو میپردازم

    1
  2. Peyman می‌نویسد

    الکی دل خوش نکنید خانم ها اقایان بچه پیرمرد جوان کار استخراج اتریوم بیت کوین دستگاه ماینر میخواد خوب دانلود کردن چندتا برنامه موبایل کاری نداره همش توی اینترنت سرچ میکنید از این صفحه به اون صفحه از این سایت به اون سایت اگه اشنا دارین برین این همه دستگاه های ماینر هر روز کشف و ضبط میکنند یه اشنا پیدا کنین دستگاه رو نصف قیمت خریداری کنین این همه ارز دیجیتال توی هوا درحال چرخ هستش براورد شدش تا ۵۰سال اینده تمام شدنی نیست نیازی نیست تا ۲ سال اینده هم گیرتون نیومد چیزی دستتون نگرفت پشیمان بشید

    2
  3. Peyman می‌نویسد

    الکی دل خوش نکنید خانم ها اقایان بچه پیرمرد جوان کار استخراج اتریوم بیت کوین دستگاه ماینر میخواد خوب دانلود کردن چندتا برنامه موبایل کاری نداره همش توی اینترنت سرچ میکنید از این صفحه به اون صفحه از این سایت به اون سایت اگه اشنا دارین برین این همه دستگاه های ماینر هر روز کشف و ضبط میکنند یه اشنا پیدا کنین دستگاه رو نصف قیمت خریداری کنین این همه ارز دیجیتال توی هوا درحال چرخ هستش براورد شدش تا ۵۰سال اینده تمام شدنی نیست نیازی نیست تا ۱سال اینده هم گیرتون نیومد چیزی دستتون نگرفت پشیمان بشید

    1
    1. علی می‌نویسد

      خدا شفات بده

      1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی