رده ویکی رده همه چیز درباره سامانه پایا

همه چیز درباره سامانه پایا

ویکی رده

هزینه، زمان و سقف انتقال وجه در سامانه جامع بین بانکی چقدر است؟

نویسنده: رضا رضایی
7 خرداد 1402
سامانه پایا

سامانه پایا چیست؟

اول از همه برویم سراغ تعریف بانک مرکزی از سامانه انتقال پول پایا: « پایا یک سیستم الکترونیکی جامع بین بانکی است که از سوی بانک مرکزی به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دستور پرداخت‌های متعدد را از یک بانک به عنوان بانک مبدأ دریافت کرده و بعد از پردازش، آن‌ها را برای انجام به بانک‌های مقصد ارسال کند. بانک‌ها نیز می‌توانند دستور پرداخت‌های مشتریان را به صورت انفرادی یا انبوه، دریافت و برای انجام در بانک‌های مقصد به «پایا» ارسال کنند. این سامانه دارای ۲ زیرسامانه است که عبارتند از واریز مستقیم (وم) و برداشت مستقیم (بم).»

 

کاربردهای سامانه پایا در بانکداری الکترونیک

این سامانه از ۲ بخش کاملا مستقل و مجزا، تشکیل شده است.

امکان واریز مستقیم در پایا (وم)

واریز مستقیم در سامانه پایا چیست؟ پرداخت به این صورت است که دارنده یا دارندگان هر حسابی در هر بانکی با ثبت شماره شبا این اجازه را به آن بانک می‌دهند که طی زمان‌هایی خاص و از پیش تعیین شده، میزان مشخصی پول را از حساب آن فرد یا شرکت برداشت کرده و به هر حساب یا حساب‌های دیگری در همان بانک یا دیگر بانک‌های کشور انتقال دهد. مثلا یکی از معمول‌ترین و پرکاربردترین موارد کارآمدی این سیستم پرداخت حقوق از سوی کارفرما به کارگران یا کارمندان است.

غیر از حقوق پرداخت سود سهام و اوراق بهادار و پرداخت بهای خدمات و کالا‌ها و پرداخت اقساط خرید کالا، وام و تسهیلات بانکی هم از طریق سیستم جامع پایا قابل اجراست؛ همچنین که پرداخت اجاره‌بها و حواله‌های بین بانکی انفرادی و بسیار موارد دیگر از همین دست انجام می‌شود.

کیست که برای انتقال وجه‌های اندک، زحمت رفتن به شعبه را به خود بدهد؟ پس فراموش نکنید روزی یکبار می‌توانید از یک ریال تا 100 میلیون تومان را با پایا جابه‌جا کنید؛ البته با کسر کارمزد و به‌صورت غیر آنی!

امکان برداشت مستقیم از پایا (بم)

امکان برداشت مستقیم از سامانه پایا چیست و چه روشی دارد؟ شیوه‌ای از انتقال وجه است که در آن مشتری، به بانک این اجازه را می‌دهد که باز هم مبالغ مشخصی را در زمان‌های از پیش تعیین‌‌شده‌ای از حساب‌های اشخاص یا نهادها و شرکت‌های دیگر در همان بانک‌ یا بانک‌های مختلف دیگر برداشت کرده و به حساب او واریز کند. البته اجرای این دستور، با توافق مکتوب و قبلی طرفین یعنی مشتریان بدهکار و بستانکار انجام می‌گیرد. آن هم توافقی که طی قراردادی در یکی از شعبه‌های بانک نهایی شده و به امضای طرفین رسیده باشد.

از جمله موردهای برداشت مستقیم برای مشتریان حقیقی و حقوقی بانک که کاربرد بسیار زیادی دارند می‌توان به برداشت‌های دسته‌ای اشاره کرد؛ مانند تمامی قبض‌های خدماتی از جمله پرداخت قبض آب، برق، گاز و تلفن. همچنین پرداخت انواع حق عضویت برای مراکز مختلف خدماتی، تفریحی و آموزشی مانند شهریه مدارس یا دانشگاه‌ها نیز از این دست به شمار می‌روند. همچنان که پرداخت حق بیمه و پرداخت مالیات و عوارض یا پرداخت اقساط خرید کالا و وام و انواع تسهیلات بانکی و تصفیه صورت حساب و بسیار موارد این‌چنینی نیز با امکان برداشت مستقیم از سامانه الکترونیکی پایا قابل پرداختند.

پایا ارایه کدام خدمات بانکی را ساده‌تر می‌کند؟

استفاده از سامانه پایا برای تمام مشتریان بانکی و کسانی که قصد انتقال پول به حسابی دیگر را داشته باشند، فراهم شده است. اما بیشترین مزیت این سامانه برای انجام این خدمات بانکی است:

پرداخت الکترونیکی اقساط: بسیاری از تسهیلا‌ت‌گیرندگان، معمولا وام را از بانکی می‌گیرند اما حسابی که دریافتی‌های ماهانه‌شان به آن واریز می‌شود، در بانکی دیگر است. استفاده از خدمات «پایا» امکان واریز وجه اقساط تسهیلات را بدون نیاز به مراجعه به شعب دو بانک و انتقال فیزیکی اسکناس، ایران‌چک یا اسناد بانکی کاغذی میسر خواهد ساخت. اگر هم مجموع اقساط شما از سقف تعیین شده برای کارت به کارت بالاتر است، مشکلی نیست. شما می‌توانید روزانه تا سقف 100 میلیون تومان از طریق پایا پرداخت اقساط یا واریز وجه داشته باشید.

پرداخت حقوق و مستمری: بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای پرداخت حقوق یا مستمری، از کارکنان یا مستمری‌بگیران خود می‌خواهند در یک بانک مشخص حساب باز کنند. استفاده از امکانات «پایا» به سازمان‌ها و کارکنان و بازنشستگان آنها امکان می‌دهد تا بدون نیاز به افتتاح حساب‌ در یک بانک مشخص،  امکان واریز حقوق را به بانک موردنظر کارمند بریزند. این مزیت سامانه پایا از باز شدن حساب‌های متعدد بانکی جلوگیری می‌کند.

پرداخت سود سهام: شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیادی دارای تعداد بالایی سهامدار هستند و می‌توانند با استفاده از امکانات «پایا» بدون نیاز به افتتاح حساب برای تک‌تک سهامداران یا ارائه فیش برای دریافت سود سهام، سود ماهانه آنها را مستقیما به حساب سهامداران واریز کنند.

اجاره: این روزها پرداخت اجاره ماهانه خانه، مغازه و دفاتر کوچک تجاری تبدیل به یک معضل شده است. تورم باعث شده که هزینه اجاره یک خانه کوچک هم بیشتر از 10 میلیون تومان در ماه باشد. از طرف دیگر شبکه بانکی محدودیت انتقال پول کارت به کارت را 10میلیون تومان در ماه اعلام کرده است که خیلی‌ها را دچار مشکل می‌کند. اگر شما هم جزو مستاجرهایی هستید که اول هر ماه باید اجاره بدهید، بهترین راه استفاده از سامانه پایا است.

ساعات انتقال وجه سامانه پایا

ساعت انتقال در پایا همانند انتقال وجه کارت به کارت، آنی و لحظه‌ای نیست. باید در نظر داشت که اگر حواله مورد نظر شما در سامانه پایا طی روز و در میان ساعات کاری بانک‌ها صادر شود، همان روز به حساب مقصد واریز خواهد شد، اما چنانچه حواله صادر شده در پایا در روز تعطیل یا بعد از به پایان رسیدن ساعت کاری بانک‌ها صادر شود، اول وقت روز کاری بعد به حساب مقصد واریز خواهد شد.

  • چرخه اول انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی 3:45 صبح جهت تسویه تراکنش‌های شاپرکی و غیر شاپرکی
  • چرخه دوم انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی 9:45
  • چرخه سوم انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی 12:45
  • چرخه چهارم انتقال وجه در سامانه پایا: حوالی 18:45

شروع چرخه پایا (شاپرکی) در روزهای تعطیل رسمی هم ساعت 12:45 انجام می‌شود ولی انتقال وجه در اولین چرخه روز غیر تعطیل واریز می‌شود.

نکته: ساعات انتقال وجه پایا و همین‌طور صدور حواله در روزهای تعطیل، با بخشنامه‌های بانک مرکزی تغییر می‌کند (مثلا در روزهای پایانی سال یا روزهای تعطیلی بابت پاندمی یا آلودگی هوا و…). پس -به هر تقدیر- حواستان جمع باشد که روی این سامانه به عنوان واریز دقیق پول حساب نکنید و ساعتی را برای انتقال وجه در نظر نگیرید و قول ندهید. اگر به واریز آنی و سریع پول نیاز دارید، کارت به کارت (شاپرک) و ساتنا گزینه‌های بهتری هستند.

ساتنا چیست | کارمزد آن چقدر است

سقف انتقال وجه سامانه پایا

در سامانه پایا می‌توان هر مبلغی را جابه‌جا کرد. سقف انتقال پول در سامانه پایا سال گذشته تا سقف 50میلیون تومان تعیین شده بود ولی الان سقف انتقال وجه تغییر کرده و مشتریان می‌توانند تا سقف 100 میلیون تومان از طریق سامانه پایا در شبکه بانکی پول جابه‌جا کنند. اگر در شعبه هم حضور داشته باشید، این سقف همین مبلغ خواهد بود. ولی کیست که برای انتقال وجه‌های اندک، زحمت رفتن به شعبه را به خود بدهد؟ پس فراموش نکنید روزی یکبار می‌توانید از یک تومان تا 100 میلیون تومان را با پایا جابه‌جا کنید؛ البته با کسر کارمزد و به‌صورت غیر آنی!

 

کارمزد یا هزینه انتقال وجه در پایا

تا قبل از آذر ۹۹ انتقال وجه پایا کاملا رایگان بود ولی بر اساس آخرین ابلاغیه بانک مرکزی در سال 1402 هزینه انتقال وجه در سامانه پایا یک‌صدم درصد مبلغ هر تراکنش تعیین شد؛ ولی کف این کارمزد 240 تومان و سقف کارمزد 3000 تومان است. مثلا برای جابه‌جایی یک میلیون تومان که یک صدم درصد آن ۱۰۰ تومان می‌شود، همان 240 تومان کسر می‌شود که باز از هزینه انتقال وجه کارت به کارت به‌صرفه‌تر است!

برخی از اپ‌های بانک‌ها، همچون گذشته پایا را بدون هزینه انجام می‌دهند. اما همه این کف و سقف‌ها در حالت انتقال وجه شخصی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بانک است. اگر انتقال وجه گروهی باشد (مثل پرداخت حقوق، واریز سود سهام و…) که بیش از ۱۰ انتقال وجه در هر دستور پرداخت است، ۱۰۰ تومان به‌ازای هر تراکنش مشخص شده و از اصل پول کسر می‌شود.

جدول کارمزد خدمات بانکی

روش پیگیری تراکنش و استعلام حواله پایا

روش استعلام پایا چیست؟ از آنجا که انتقال وجه در سامانه پایا بر اساس شماره شبا صورت می‌گیرد، امکان اشتباه در واریز و انتقال وجه وجود ندارد. مگر واریزکننده در مراحل انتقال وجه اشتباهی صورت دهد. با این‌حال، در صورت ایجاد مشکل در انتقال وجه از طریق سامانه الکترونیکی پایا یا برای استعلام حواله پایا داشتن شماره پیگیری حواله، دانستن بانک مبدا و مقصد و مبلغ دقیق حواله الزامی است. همراه این اطلاعات به یکی از شعبه‌های بانکتان مراجعه کنید با با شماره‌ای که هر بانک موظف است برای این انتقال‌های پایا و ساتنا ایجاد کند، تماس بگیرید.

 

مزایای استفاده از سیستم انتقال وجه پایا

پس همانطور که مشخص شد یکی از وجوه برجسته و شایان توجه این سامانه بانکی این است که با استفاده از این سامانه افراد مجبور نخواهند بود تا برای هر کاری حسابی تازه در بانکی دیگر باز کنند! اگر یادتان باشد، پیش از روی کار آمدن این سامانه هر شرکت یا سازمانی برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و کارگرانش دستور می‌داد تا حقوق‌بگیران حسابی نو در همان بانکی باز کنند. این البته نه تنها در ارتباط با دریافت حقوق و دستمزد که بسیاری موارد مشابه دیگر همچون پرداخت سود سهام نیز صادق بود که حالا با وجود پایا دیگری نیاز نیست.

از دیگر مزایای کارکردن با سامانه پایا این است که دیگر نیازی نیست برای پرداخت اقساط وام‌ها به شعبه‌های بانک تسهیلات ‌دهنده مراجعه کنیم. چرا که مشتری می‌تواند از هر بانک که حساب دارد، با پایا قسط خود را در زمان مشخصی پرداخت کند.

دریافت شماره شبا با شماره کارت و شماره حساب

تفاوت ساتنا با پایا

همانطور که می‌دانید هردوی این سیستم‌ها سامانه‌هایی برای انتقال وجوه بین بانک‌های مختلف است. هر دوی آن‌ها هم مطمئن‌اند و هم از بالاترین سرعت ممکن برخوردارند. اما هرکدام شرایط و قوانین خاص خود را دارند. پس تفاوت پایا و ساتنا چیست؛

  • سامانه پایاپای الکترونیکی یا همان سامانه پایا از روش‌های الکترونیکی برای پرداخت‌های خرد بهره می‌برد؛ در حالی که سامانه تسویه ناخالص آنی یا همان ساتنا برای پرداخت‌های کلان و حواله‌های فوری است که طراحی شده.
  • ساتنا عملیات انتقال را نهایتا طی نیم‌ساعت به انجام می‌رساند ولی این درحالی است که سیستم پایا همین عملیات را در زمان‌های مشخص‌شده‌ای به انجام می‌رساند.
  • در سیستم ساتنا تسویه حساب و واریز به حساب مشتری به صورت تک تک و در زمان درخواست به بانک مرکزی و بانک مقصد ارسال می‌شود و سرعت به نسبت قابل قبولی دارد که هم اکنون بین 2 ثانیه تا 20 دقیقه در بانک‌های مختلف متفاوت است. اما در پایا ارسال به بانک در ساعت‌های مشخصی و به صورت دسته‌ای از بانک مبدا به بانک مقصد صورت می‌گیرد.

 

تفاوت پایا با سامانه پل چیست؟

بانک مرکزی سامانه پل را برای جابه‌جایی پول رونمایی کرده است. به‌طور طبیعی این سوال پیش می‌آید که این همه سامانه به چه دردی می‌خورد و چه شباهت و تفاوتی دارند؟

  • استفاده از شماره حساب به‌جای شماره شبا: سامانه پل از شماره حساب برای جابه‌جایی و انتقال پول استفاده می‌کند. بانک‌هایی به این سامانه پیوسته‌اند که شماره حساب‌های استانداردی داشته باشند. پس برای جابه‌جایی شماره حساب دقیق طرف مقابل نیاز دارید. ولی برای پایا شما شماره شبا نیاز دارید.
  • انتقال در ساعت کاری: تفاوت مهم پایا با پل در همین ساعات انتقال پول است. پایا به دلیل شیوه انتقال پول، سیستم برخط و سریعی نیست و چرخه انتقال را در ساعت‌های مشخصی انجام می‌دهد ولی سامانه پل، در تمام ساعات شبانه‌روز این کار را انجام می‌دهد.
  • انتقال پول با کارمزد کمتر: سامانه پایا هم مانند سامانه پل محدودیت سقف انتقال وجه دارد. با این تفاوت که کارمزدش اندکی کمتر از پایا است.

نکته: در یک نگاه کلی، سامانه پل و پایا شباهت‌های بسیاری به هم دارند و به نوعی رقیب در انتقال وجه هستند. انتقال آنی مزیت یکی است، شماره شبا مزیت دیگری. باید دید این شیوه‌های متعدد انتقال پول چه سودی برای مردم دارد. با این‌حال اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره این سامانه تازه بانک مرکزی به دست آورید، این لینک را بخوانید.

همه چیز درباره سامانه پل

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

44 دیدگاه
  1. Mhdse می‌نویسد

    سلام من امروز ۱۴ میلیون ب حساب یکی از نزدیکانم از طریق پایا ریختم ولی متاسفانه تا الان براش نرفته چیکار باید بکنم؟؟

  2. فاطمه می‌نویسد

    سلام.برای من هم دو بار از پایا به حسابم پول واریز شده با مبالغ متفاوت.کسی میدونه چیه؟

    33
    17
  3. ندا می‌نویسد

    سایت های شرط بندی غیر قانونی فعالیت می کنند و دروغ می گویند پولی در واقع به حساب شما پرداخت نشده آدم عاقل تو سایت شرط بندی نمیره چون صاحبان این سایت ها دقیقا برای فریب شما از قبل برنامه ریزی میکنند و طوری جیب شما رو خالی می کنند که نفهمی از کجا خوردی… الان با هوش مصنوعی کلک میزنند رسید جعلی درست میکنند همه اطلاعات هم مو به مو شبیه واقعی از کجا بفهمی؟ فقط می تونی بانک مراجعه کنی پرینت حساب واقعی بگیری یا شخص حضوری کارت به کارت کنه یا هم بعد از اینکه پرداخت کرد، با همراه بانک خودتون موجودی رو چک کنید. از سایت دیوار و جاهای ناشناس اطمینان نکنید. پایا اینطوریه که در ساعات خاصی از روز غیر تعطیل پول به حساب شما میشینه. مثلاً تعطیلی رسمی شخصی پول برا شما واریز کرده روز غیر تعطیل ساعت اداری به حساب شما میشینه مگه اینکه کارت و حساب بانکی شما با اون کارت و حساب واریز کننده سازگار و در شبکه بانکی به هم متصل باشند. مثلاً من تجارت هستم از پاسارگاد طول می‌کشه واریز بشه….بعد هم خیلی ها وارد سایت های اینترنتی کلاه برداری شده و اطلاعات شخصی و بانکی رو خودشون وارد می کنند هکر می فهمه حسابشون رو خالی می‌کنه باید سواد داشته باشیم سرمون کلاه نرود.

  4. امید هستم می‌نویسد

    اقا شما روبه خدابگید من چه خاکی توسرم بریزم کل پول من پانزده میلیون قرض کردم برا بیمارستان الان سیزده میلیون برداشت شده ازحسابم به حساب پایا این چه بلایی است سرمن اوردید مگه اخه اینقدر دیگه بدشانسی برا همه اضافه شده برامن پدرمرده کسر شده من چی کنم الان پولو لازم دارم خدا جوابتونوبده اخه این دیگه چه کاریه با اعصاب ادم چرا بازی میکنید خدا روخوش نمیاد من گرفتارم خدا گرفتارکند هرکس این کاروکرده خسته شدیم خدا مرمونو نمیرسونه چرا پس

    15
    4
  5. مرتضی عبدالعلی زاده می‌نویسد

    سلام وقت بخیر. مبلغی از طريق سیستم پایا به حساب من واریز شده، چطور مبدا واریز کننده وجه رو شناسایی کنم. با تشکر از راهنمایی شما

    130
    39
  6. امیر می‌نویسد

    سلام، آیا سامانه پایا برای انجام تسویه های بین بانکی در انتهای هر دوره به سیستم ساتنا متصل میشه؟

    5
    6
  7. محمد می‌نویسد

    سلام من یه پولی از بیت کوین برام واریز شده ساعت 1 ظهر خواستم بدونم امکان داره امروز پنج شنبه هست نیاد تو کارتم؟جواب بدین

    4
    6
  8. Samira می‌نویسد

    سلام خوب هستید، انتقال ۳۰ میلیون از طریق پایا که انتقال کننده رو نوشته -darpa یعنی از کجاست؟

    12
    9
  9. Fatemeh می‌نویسد

    سلام برای مادرم توی یک ماه دوبار از شاپرک پایا پول واریز شده وهر دوبارم واریزیها ناچیز و متفاوت بوده واصلا نمیدونم شاپرک پایا چی هست وچرا این پولها واریز شده ،چون نه قراربوده پولی واریز کنم ونه پولی برام واریز بشه اگر میشه راهنماییمون کنید

    78
    32
    1. پسر ایران می‌نویسد

      سلام، دوستان اونایی که میگن مبلغ ناچیز صادر شده دوبار یا در روزهای متفاوت، خود صاحب حساب ی کوچولو فکر کنه یادش میاد، اخه بعضی ها از کمیته امداد و بعضی ها از بهزیستی مبلغ های متفاوت و کم گاهی واریز میشه، برای کمک به بیماران یا حقوق بگیران مستمری بگیران و غیره، فقط خواستم اگاهی داده باشم امیدوارم بدردتون خورده

      4
  10. afshin می‌نویسد

    سلام آقا خسته نباشی
    آقا برا من یه ۹۵میلیون پول با پایا طرف میگه فرستادم
    میخوام بدونم کی میشینه حساب
    یا اگه بخواد دروغ بگه من باید چجور
    اینو پیگیری کنم
    ی پیامک برا من فرستاده
    شاید این پیامو خودش نوشته باشه برام فرستاده
    ساعت ۱۰و بیست دیقه امروز ۱۶ فرستاده

    36
    8
  11. یونس قاسم خانی می‌نویسد

    سلام من پارسال یک ملیون سیصد از طریق پایا از طرف وزارت کار رفاه وتامین اجتماعی آمد قابل برداشت نیست بانک هم میری جواب نمیدن

    7
    7
  12. بیان امیری می‌نویسد

    سلام ببخشید من الان دوبار از پایا برام پول واریز شده وهر دوبارم واریزیها متفاوت بوده واصلا نمیدونم پایا چی هست وچرا این پولها واریز شده سرچ هم کردم چیزی نفهمیدم چون نه قراربوده پولی واریز کنم ونه پولی برام واریز بشه تا ازبانک درخواستی داشته باشم دخترم میکه شاید مال روبیکا باشه که کانال دارم وقراره بخاطرش بهم پول بدن آیا درسته ؟ کسی میتونه راهنماییم کنه؟

    120
    41
  13. سعید می‌نویسد

    سلام من ازسایت تتل بت 8600میلیون داخل قسمت پشتیبانی پرسیدم گفته پرداخت شده باید ازبانک پیگیری کنید درخواستشم برای شنبه بوده که تعطیلی بوده ممنون میشم بگین چکارکنم

    2
    7
  14. امین می‌نویسد

    این دیگر خداراخوش نمیاد که در روزغیرکاری وساعت غیرکاری معلوم نشودکی به حساب می‌آید

    1
    3
  15. علی می‌نویسد

    سلام من از سایت بت ویکتوری 15میلیون برداشت زدم پشتیبانی میگه زدم پایا
    یک هفتس نیومده، بنظرتون مشکل پایا بوده؟

    3
    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      پایا سامانه جامع بین بانکی است؛ یک فرد نیست که اشتباه کنه.

      3
      3
  16. علی اصغرکرمانشاهی می‌نویسد

    سلام ودرود ممنون ومتشکرم خیلی از زحمات شما سپاس گذارم مطالعه تمودم وبه پاسخ جامع خودم رسیدم برقرار وپایدار باشید طاعات وعبادات شما قبول باشه متشکرم یاعلی ع مدد

    3
    5
  17. م.م می‌نویسد

    باسلام ۳۴۲هزارتومان ازپایا پاسارگاد بحساب من اومده.سهام عدالت هم جز جامانده هاهستم.برای چی بوده؟

    26
    4
  18. امیر می‌نویسد

    سلام . از ی حسابی برایه من پول واریز شده ولی ۲روزه بحسابم نیومده .شماره سند و تاریخ و ساعت هم برام فرستاده شده .ولی هیچی نیومده .با بانک هم تماس گرفتم میکن باید از طرف اداره پایا پیگیری کنم

    6
    5
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      منتظر اولین ساعت کاری باشید. اگه واریز نشد باید با بانکتون تماس بگیرید.

      6
  19. موسی می‌نویسد

    سلام وقت بخیر من توی سایت پابلو بت ۲۲میلیون برداشت زدم تو سایت زده واریز شده اما تو حساب من نیومده و توی راهنمای سایت نوشته که از طریق پایا برای شما واریز میشه لطفا پیگیری کنید چرا واریز نشده به نام موسی روشنی

    4
    2
    1. علی می‌نویسد

      منم از سایت بت ویکتوری یک هفتس برداشت زدم هنوز نیومده پشتیبانی هم مثه ادم جواب نمیده موندم چ کنم؟؟

    2. علی می‌نویسد

      منم از سایت بت ویکتوری 15میلیون برداشت زدم یک هفتس ب حسابم نیومده پشتیبانی هم درست جواب نمیده موندم چ کنم

      3
      1
  20. لیدا می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من ۳۰۰ تومن پول امد به حسابم از طریق شاپرک پایا به چه دلیل بوده؟

    41
    13
    1. ارمان می‌نویسد

      سود سهام عدالته که به حسابتون واریز شده

    2. Maryam می‌نویسد

      برای منم ۳۰۰اومده پایا نمیدونم ازکجابوده؟

      9
      8
    3. رده می‌نویسد
  21. م می‌نویسد

    سود بانک و عدالت۲بدن سرمایه نمیدونم چجوره

    1
  22. سعید درخشان می‌نویسد

    سلام چطور میشه فهمیدپولی که به حسابم واریز شده توسط چه ‌بانکی یا کدام بنیاد و….. بوده؟؟؟

    41
    12
    1. فرهاد می‌نویسد

      سلام ازشرکت تپسی بحساب من مبالغی در3نوبت واریزشده ولی بحسابم نیومده چطورپیگیری کنم

      1
      1. رده می‌نویسد

        سلام
        باید از بانک مبدا پیگیری بشه.

        2
        2
  23. حسینی می‌نویسد

    سلام وقت بخیر
    من مبلغ ۳۰ میلیون به حساب نزدیکان پایا کرده ام اما الان ۲۴ ساعت هم بیشتر شده پلی به خساب طرف مقابل نرفته. چطوری میشه پیگیری کرد

    5
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      نگران نباشید. اگه اشتباهی در شماره شبا مقصد وجود داشته باشه یا بانک مقصد پاسخگو نباشه، پول در ۲۴ ساعت و در اولین روز کاری، به حساب مبدا برمی‌گرده.

  24. ehsan می‌نویسد

    باسلام و احترام
    بنده امروز چکی به مبلغ ۴۰میلیون تومن داشتم که یکهفته مونده به زمان چک
    چک رو به حساب خوابوندم
    حالا
    امروز به صاحب چک زنگ زدم گفت ۴۰تومن از حابم برداشته شده
    ولی الان موجودی گرفتم ۴۰تومن تو موجودیم نیست؟
    علتش چیه؟

    1
    7
  25. Sajad می‌نویسد

    سلام
    برای من مبلغی به عنوان پایا واریز شده که نمی‌دونم برای چیه؟ سیصد تومنی میشه دقیقا. زمان واریز حقوقم هم نیست و سهامی هم بعید می‌دونم داشته باشم. از کجا و چطور میتونم پیگیری کنم؟

    60
    22
    1. محمد می‌نویسد

      پول بیمه تکمیلی است

      8
      2
    2. رده می‌نویسد

      سلام
      به بانک مراجعه کنید.

      1
      1
  26. ممد می‌نویسد

    سلام
    برا حساب من در دو نوبت ی بار یک ملیون ۶۰۰ و با دوم ۵۰۰ تومن واریز شد همین پایا
    ولی نمیتونم ازشون برداشت کنم!؟

    18
    4
  27. ممد می‌نویسد

    سلام
    برا حساب من در دو نوبت ی بار یک ملیون ۶۰۰ و با دوم ۵۰۰ تومن واریز شد همین پایا
    ولی نمیتونم ازشون برداشت کنم!
    چند بار هم رفتم بانک پیگیری کنم جوابی ندادن مشکل از کجاست ینی!؟

    13
    4
  28. ممد می‌نویسد

    سلام
    برا حساب من در دو نوبت ی بار ی ملیون ۶۰۰ و با دوم ۵۰۰ تومن واریز شد همین پایا
    ولی نمیتونم برداشت کنم!
    چند بار هم رفتم بانک پیگیری کنم جوابی ندادن مشکل از کجاست ینی!؟

    4
    8
  29. امین می‌نویسد

    سلام دوست عزیز یه بنده خدایی ۶۰۰تومن برام واریز کرده میگه از سایت شما برام ارسال کرده ولی هنوز به حساب من واریز نشده من بهش مشکوک هستم میشه چجور پیگیر شد

    1
    6
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      سایت ما امکان واریز و جابه‌جایی حساب نداره. مگه شماره شبا رو از سایت ما گرفته باشه که باید صحت این شماره بررسی بشه.

      1
      5
  30. عابدیان می‌نویسد

    عالی بود. متشکر

    19
    10
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد