تتر چیست؟

تعریف و آموزش رمز ارز

همه آنچه درباره رمزارزی به نام تتر باید بدانیم

نویسنده: رضا رضایی
4 بهمن 1399
تتر چیست

همین اول قبل از اینکه توضیح دهیم تتر چیست بدانید با یک رمزارز طرفیم که با علامت اختصاری USDT شناخته می‌شود. این رمزارز در محور بلاکچین فعالیت می‌کند و هدف اصلی آن نقل و انتقالات مالی از نقطه‌ای به نقطه دیگر است. حالا بیشتر درباره این رمزارز جذاب بدانید.

سازنده تتر کیست؟ تاریخچه آن

تتر در سال 2010 توسط یک شرکت هنگ‌کنگی ساخته شد، متخصصان عرصه فناوری بر این باور بودند که بلاکچین بیت‌کوین این قابلیت را دارد که بتوان چندین رمزارز را بر روی آن به اجرا درآورد. به همین دلیل دو گروه این ایده را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند و در نتیجه توانستند با ادغام تحقیقات و پروژه‌های به‌دست‌آمده از این بررسی‌ها تتر را ایجاد کردند. این دو گروه عبارت بودند از استارت‌آپی به نام ریل کوین و صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس.

قیمت لحظه‌ای تتر

چرا تتر نقش مهمی در دنیای رمزارزها دارد؟

ویژگی متغیر نبودن قیمت تتر یا در واقع نداشتن نوسانات قیمتی مهم‌ترین نقش در دنیای رمزارزهاست. این ثبات قیمت باعث شده که اکثر تریدرها تصمیم بگیرند که برای حفظ سرمایه خود در مقابل نوسانات موجود در بازار رمزارزها و پیشگیری از ضرر در زمان افت قیمت‌ها پول خود را به‌سرعت به تتر تغییر دهند که همیشه ارزش آن با دلار آمریکا برابر است.

ناگفته نماند که گاهی اوقات ارزش تتر به خاطر درخواست‌های زیاد و عرضه به مقدار 0.95 تا 1.05 دلار کاهش پیدا می‌کند اما این مقدار در برابری نوسانات دیگر رمزارزها بسیار ناچیز است. از همین رو تریدرها به‌راحتی در زمان افت قیمت دیگر رمزارزها همچون بیت‌کوین یا اتریوم با همان مقدار تتری که در حساب خود دارند، میزان بیشتری رمزارز خریداری کنند، همین امر موجب مهم شدن نقش تتر در بازار رمزارزها شده است.

 

روش استخراج تتر چگونه است؟

روش استخراج تتر چیست؟ در مقابل هر یک واحد تتر که استخراج شود یک دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگه داشته می‌شود، که درواقع یک پشتیبان برای این ارز خواهد بود. به این معنی که چنانچه 2.000.000 واحد تتر در بازار عرضه شود، می‌بایست برابر با همان مقدار یعنی 2.000.000 دلار در بانک نگه‌داشته شود. این کار به دلیل ثابت ماندن قیمت تتر است.

رمزارز تتر در آغاز تأسیس بر روی لایه اومنی عرضه شد، هر یک واحد تتر با توجه به نیاز و درخواست ابتدا به صرافی‌ها عرضه می‌شود و پس از آن خریدوفروش می‌شود. روند کار تتر کاملاً یک روش غیرمتمرکز است و باوجود همه ویژگی‌های آن و فرآیند کار به‌عنوان یک ارز دیجیتالی غیرمتمرکز شناخته نمی‌شود.

اکنون فرآیند خریدوفروش رمزارز تتر از طریق کاربرهای معمولی همچون دیگر رمزارزها در صرافی‌های آنلاین و موسسه‌های واسط به شکل گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

 

تفاوت انواع تتر در چیست؟

تتربرای شرح تفاوت‌های انواع تتر ابتدا باید با انواع آن آشنا شویم، در زیر لیست انواع تتر آمده است:

  • USDT ERC20 مبتنی بر بلاکچین اتریوم
  • USDT Omni مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین
  • USDT TRC20 مبتنی بر بلاکچین ترون
  • USDT EOS مبتنی بر شبکه ای او اس

بیشترین میزان تفاوت انواع تتر در شبکه‌های بلاکچین آن است. همان‌طور که در لیست ارائه‌شده می‌بینید هرکدام از آن‌ها مبتنی بر شبکه‌ای متفاوت هستند و تنها راهی که بتوان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد آدرس کیف‌پول آن‌هاست. لازم به ذکر است که بین این تترها نمی‌توان تراکنش تتری انجام داد و برای انجام هر نوع تراکنشی می‌بایست از همان شبکه بلاکچینی که تتر را خریداری کرده‌اید فروش هم داشته باشید.

 

کیف‌پول مناسب نگهداری تتر

بهترین کیف‌پول‌ها برای نگهداری تتر عبارت‌اند از:

  • کیف‌پول تراست والت تتر: این کیف‌پول برای تلفن همراه است و برای استخراج تتر با موبایل نیز بسیار مناسب است. کار کردن با آن نیز راحت و ساده است.
  • کیف‌پول کوینومی تتر: کیف پول کوینومی یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین کیف‌پول‌های موجود در بازار ارز است.
  • کیف‌پول اتمیک تتر: این نوع کیف‌پول هم برای تلفن همراه و هم برای نسخه ویندوز طراحی شده و از اکثر رمزارزها پشتیبانی خواهد کرد.
  • کیف‌پول سخت‌افزاری لجر نانو: یکی از ایمن‌ترین کیف‌پول‌های موجود در جهان است که در چندین مدل مختلف ارائه شده.
  • کیف‌پول ترزور: در این کیف‌پول امکان انجام تراکنش‌ها به شکل آفلاین وجود دارد و امنیت منحصربه‌فردی دارد.
  • کیف‌پول اصلی تتر: این کیف‌پول نیز با ثبت حساب کاربری در سایت تتر خریداری می‌شود، اما اکنون تتر در ایران به دلیل تحریم‌های موجود قابل‌استفاده نخواهد بود.

 

مزایا و معایب تتر چیست؟

رمزارز تتر نیز همچون سایر رمزارزها مزایا و معایبی دارد که در زیر به‌صورت جداگانه هرکدام را برای شما شرح می‌دهیم.

مزایای تتر

  1. سرعت‌بالا در انجام تراکنش‌ها: یکی از ویژگی‌ها و درواقع مزایای تتر سرعت کم در نقل و انتقالات مالی است و این در حالی است که برای انجام هرگونه تراکنشی در سیستم بانکی بین‌المللی چندین روز طول خواهد کشید تا نقل و انتقالات صورت گیرد.
  2. ثابت بودن قیمت: یکی دیگر از ویژگی‌های تتر که این رمزارز را از سایر رمزارزها متمایز می‌کند ثابت بودن قیمت آن است، این در حالی است که رمزارزهای دیگر با توجه به مقدار تراکنش‌ها و درخواست‌های کاربران افزایش یا کاهش خواهند داشت.
  3. کارمزد کم: کمترین میزان کارمزد مربوط به تتر است، درواقع کارمزد تتر به حدی پایین است که می‌توان گفت تقریباً صفر است.

ویژگی‌ها یا درواقع مزایای تتر که شامل سرعت‌بالا، ثبات قیمت و کارمزد پایین است موجب شده است که هرروزه به طرفداران این رمزارز اضافه شود و بتواند جایی ثابت و محکم در تراکنش‌های بین‌المللی پیدا کند.

معایب تتر چیست؟

معایب تتر چیست؟ تتر تاکنون هیچ عیبی نداشته و رشد قابل قبولی در بازار دارد. فقط یک نگرانی در این خصوص وجود دارد آن‌هم این است که اگر زمانی دیگر دلار از تتر پشتیبانی نکرد، تکلیف آن همه سرمایه چه خواهد شد.

 

مدت‌زمان انتقال تتر چقدر است؟

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، مدت زمان انتقال تتر بسیار کم است. درواقع می‌توان گفت فقط چند دقیقه طول خواهد کشید تا تراکنش‌ها در این رمزارز انجام شود.

قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در Tether چگونه است؟

چنانچه می‌خواهید در تتر سرمایه‌گذاری کنید باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید:

  • اولین کار برای سرمایه‌گذاری در تتر بررسی میزان عرضه و درخواست‌هاست و باید به نمودار قیمت‌های بازار ارز توجه کرد
  • برای سرمایه‌گذاری هرگز در زمانی که قیمت بسیار بالاست هیچ رمزارزی خریداری نکنید
  • تحقیق در مورد سایت‌ها یا کارگزاری‌های معتبر آنلاین برای خرید رمزارز
  • بررسی و تحقیق در رابطه با میزان کاربران رمزارز، درصورتی‌که کاربران شبکه یا سایت موردنظر کم باشند این یعنی شبکه‌ای معتبر نیست
  • توجه به توان مالی برای سرمایه‌گذاری؛ فقط به‌اندازه توان مالی خود سرمایه‌گذاری کنید
  • در شبکه‌های متفاوت و با رمزارزهای متفاوتی سرمایه‌گذاری کنید

 

تفاوت بیت‌کوین با تتر در چیست؟

بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت تتر با بیت‌کوین در قیمت آن‌هاست، همان‌طور که می‌دانید قیمت تتر ثابت است اما قیمت بیت‌کوین با توجه به عرضه و درخواست‌ها به شکل لحظه‌ای در حال تغییر است.

دومین تفاوتی که می‌توان برای بیت‌کوین و تتر ذکر کرد مقدار کارمزد آن‌هاست، همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، میزان کارمزد تتر بسیار کم است و این در حالی است که میزان کارمزد بیت‌کوین با میزان تراکنش‌های صورت گرفته طی یک ماه محاسبه می‌شود و به‌طورمعمول این میزان بیشتر از کارمزد در نظر گرفته‌شده برای تتر خواهد بود.

 

کارمزد شبکه تتر به چه صورت است؟

کارمزد تتر تقریباً صفر است اما برای محاسبه دقیق‌تر کارمزدها بهتر است بدانید که هزینه انتقال دلار تتر از کیف‌پول مختص به این رمزارز به کیف‌پولی دیگر متفاوت خواهد بود، اما به‌طورمعمول کارمزد تراکنش‌ها در کیف‌پول تتر به حساب‌های موجود در بانک نه یک کیف‌پول دیگر به مقدار 20 دلار در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که اکنون این ویژگی تتر برای کشور ما امکان‌پذیر نیست.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

5 دیدگاه
  1. جوان می‌نویسد

    این متن اطلاعاتی برای من که تازه آشنا شدم خوب بود

  2. مصطفی می‌نویسد

    با سلام میخواستم بپرسم وقتی که قیمت رمز ارز تتر ثابت است پس چگونه سود میدهد؟

    2
    2
  3. سعید فخار می‌نویسد

    سلام. ارز دیجتیال یک فرصته سرمایه گذاری. البته هر کاری ریسک داره باید دل گنده باشیم

    2
    1
  4. یاشار امینی می‌نویسد

    من که چیزی نفهمیدم، اگه بعدا فهمیدم که مطمن نیستم، میام شما رو هم میفهمونم، ولی در کل یک لیوان اب بعد از خواب برای بدن مفیده

    2
    5
  5. مریم زمانی پور می‌نویسد

    به نظر بنده، قطعا برای یک تازه کار معامله در بورس ایران آسان تر است. ارز های دیجیتال با توجه به تازگی و قابلیت های متعددی که دارد برای تازه واردان کمی گیج کننده خواهد بود. بورس بستری امن برای سرمایه گذاری های قانونی بلند مدت است و نظارت ها بیشتر است، اما در ارزهای دیجیتال دامنه نوسان زیاد است و هیچ دولت و سازمانی آن را کنترل نمیکنند. همچنین در ارزهای دیجیتال قابلیت هایی مثل بازار دوطرفه و اهرم وجود دارد که در بورس ایران وجود ندارد.

    22
    9
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد