رده وام خرید مسکن وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکم بانک مسکن، وام خانه‌اولی‌ها است. اگر تابه‌حال تسهیلات وام مسکن دریافت نکرده‌اید و برنامه یک‌ساله برای خریدن خانه دارید و البته اهل کمی برنامه‌ریزی هم هستید، با شرح جزئیات این وام در جدول و متن بعدش می‌تواند اطلاعات مفیدی به دست آورید. این نکته‌ها را کسی نوشته که این راه را تا آخرش رفته است!

شرکت
نام وام
یکم
سود
8 %
  • نرخ سود تسهیلات احداث واحد مسکونی در دوران مشارکت و بازپرداخت همانند نرخ سود تسهیلات خرید خانه (در حال حاضر 8 درصد) است
  • نرخ سود برای بافت‌های فرسوده ۶ درصد است
سقف وام
160 میلیون تومان

سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد در شهر تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و سایر مناطق شهری معادل 40 میلیون تومان تعیین شده است. بنابراین برای هر زوج شاغل 80 میلیون تومان پرداخت می‌شود که مجموع ان به 160 میلیون تومان می‌رسد

نوع ضمانت
سند ملک
نیاز به سپرده
حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مدت زمان خواب سپرده
12 ماه

کسب حداقل متوسط موجودی تعیین‌شده برای هر سقف وام، برای حداقل مدت انتظار اولیه (دو دوره شش‌ماهه) الزامی است.

[توضیحات کامل‌تر در متن آمده است]

مسدودی سپرده
حداکثر زمان بازپرداخت
144 ماه

نکته: درصورتی‌که پرداخت تسهیلات در قالب مشارکت مدنی صورت پذیرد و طول دوران مشارکت مدنی (دوره مشارکت و دوره تأخیر بعد از مشارکت) از 12 ماه تجاوز کند، مدت بازپرداخت تسهیلات فروش اقساطی ناشی از سهم‌الشراکه با احتساب مدت مازاد بر 12 ماه، حداکثر 144 ماه تعیین خواهد شد

قسط وام
865,962 تومان

همچنین برای بافت فرسوده نیز رقم قسط ۷۸۰.۶۸۰ تومان است

کل سود وام
44,698,538 تومان
مجموع رقم وام و سود
120,386,667 تومان
سپرده جداگانه
-
شرایط و مقررات

[توضیحات کامل‌تر در متن آمده است]

وام مسکن یکم بانک مسکن دیگر ارائه نمی‌شود

بهره‌مندی از این تسهیلات مشمول افتتاح‌کنندگان حساب قبل از 1399/09/08 می‌شود

وام خرید مسکن ۴۸۰ میلیونی بانک مسکن

معرفی وام مسکن یکم

وام مسکن یکم بانک مسکن به خانه‌اولی‌ها یعنی کسانی که تابه‌حال از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برای خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم‌الشراکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، پرداخت می‌شود و دو حالت انفرادی و زوجین دارد.

این‌که شما در چه شهری قصد خرید خانه دارید در میزان مبلغ وام شما تاثیرگذار است؛ وام مسکن یکم انفرادی در شهر تهران، 80 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و در شهرهایی که جمعیتی کمتر از 200 هزار نفر دارند، 40 میلیون تومان تعیین شده است. وام مسکن یکم زوجین به همین ترتیب در شهر تهران 160 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 120 میلیون تومان و شهرهایی که جمعیت کمتر از 200 هزار نفر دارند 80 میلیون تومان مشخص شده است.

حداقل سپرده برای دریافت وام مسکن یکم

متقاضیان در شهر تهران برای دریافت وام 80 میلیون تومانی باید مبلغ 40 میلیون تومان و متقاضیان در شهرهای بالای 200 هزار نفری برای دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی باید مبلغ 30 میلیون تومان و متقاضیان در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر برای اخذ تسهیلات 40 میلیون تومانی باید مبلغ 20 میلیون تومان را به مدت یک سال در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کنند. نرخ سود تسهیلات احداث واحد مسکونی در دوران مشارکت و بازپرداخت همانند نرخ سود تسهیلات خرید خانه (در حال حاضر 8 درصد) است. نرخ سود برای بافت‌های فرسوده 6 درصد است.

 

جدیدترین شرایط وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکماز این‌جا به بعد حواستان را جمع کنید! شرایط وام‌گیرنده این‌هاست:

  1. متقاضی اعم از متأهل یا مجرد باید 18 سال تمام داشته و دارای درآمد مستقل باشند.
  2. متقاضی و همسر وی (برای متقاضیانی که از ابتدای آبان 97 افتتاح حساب کرده‌اند) از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برای خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم‌الشراکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.
  3. متقاضی و همسر وی (برای متقاضیانی که از ابتدای آبان 97 افتتاح حساب کرده‌اند) از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند. (استعلام فرم «ج» از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر عدم استفاده متقاضی از تسهیلات دولتی شامل زمین، مسکن، تسهیلات یارانه‌ای و...)
  4. متقاضی مذکر نباید از مشمولان غایب یا فراری خدمت سربازی باشد.

نکته یک: در زمان افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم الزامی به قرمز شدن یا ارائه فرم «ج» نبوده، اقرارنامه کتبی مبنی بر عدم استفاده از امکانات مذکور و سلب مسئولیت از بانک در صورت وجود سابقه در زمان پرداخت تسهیلات -که در نمونه فرم افتتاح حساب پیش‌بینی شده- از افتتاح‌کننده حساب اخذ می‌شود.

نکته ۲: دارندگان حسابی که از دریافت وام مسکن یکم انصراف می‌دهند (یا طبق مقررات مشمول دریافت تسهیلات طرح نمی‌شوند) در زمان فسخ حساب، از سودی معادل سود سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی دوره متناظر (در حال حاضر ۱۰ درصد) بهره‌مند می‌شوند.

نکته ۳: در صورتی‌که دارنده حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم واجد شرایط تسهیلات طرح خانه اولی نباشد، می‌تواند از مزایای تسهیلاتی حساب صندوق پس‌انداز مسکن (خرید و احداث واحد مسکونی) تا سقف‌های مقرر در حساب صندوق پس‌انداز مسکن عادی بهره‌مند شود.

شرایط ملک که به آن این وام تعلق می‌گیرد هم این‌هاست:

  1. ملک مورد معرفی متقاضی، باید تاییدیه آیین‌نامه ۲۸۰۰ و تأیید استحکام بنا را داشته باشد.
  2. از تاریخ صدور جواز ساخت آن بیش از ۱۵ سال سپری نشده باشد.
  3. خانه‌ای که خریداری می‌کنید باید در محدوده جغرافیایی شهر شعبه‌ای باشد که در آن اقدام به سپرده‌گذاری کرده‌اید.

نکته: دقت داشته باشید «سال صدور پروانه ساخت» خانه، برای بانک معیار است نه پایان کار.

 

مراحل دریافت وام مسکن یکم بانک مسکن به زبان ساده | اختصاصی رده

۱- اولین مرحله افتتاح حساب سپرده در بانک مسکن است. سپرده شما حداقل 12 ماه باید در این حساب بماند. کسب حداقل متوسط موجودی تعیین‌شده برای هر سقف وام، برای حداقل مدت انتظار اولیه (دو دوره شش‌ماهه ابتدایی موردمحاسبه) الزامی است.
۲- بعد از گذشت این مدت شما باید خانه خریداری‌شده خود را به بانک معرفی کنید. متصدی اعتبارات بانک سند شما را برای اخذ استعلامات موردنیاز خود اسکن می‌کند. در این مرحله مالک برای دریافت استعلام شهرداری و دارایی و ثبت حداقل یک‌هفته‌ای به زمان نیاز دارد.
۳- بعد از تهیه این مدارک (استعلام شهرداری و دارایی و ثبت) توسط مالک شما به همراه مالک و ضامن‌ها مجدداً به بانک می‌روید. حتماً اصل و کپی مدارک شناسایی خود و همسر خود (در صورت استفاده از وام زوجین)، مالک و ضامن‌ها را همراه داشته باشید. همچنین اصل و کپی سند ملک و قولنامه و بنچاق را همراه داشته باشید. ازجمله شرایط جدید بانک‌ها داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت تسهیلات است و بانک‌ها حق اعطای تسهیلات به مشمولان غایب یا فراری را ندارند.
۴- با وجود اینکه سند ملک شما به‌عنوان ضمانت وام در رهن بانک قرار می‌گیرد، اغلب شعبه‌ها برای وام مسکن یکم ضامن کسر از حقوق نیز از شما می‌خواهند. حتماً اطلاعات مربوط به تعداد ضامن‌ها را از شعبه خود بگیرید.
۵- در صورت داشتن تمام مدارک و شرایط لازم، بانک روز بازدید از خانه را تعیین می‌کند. کارشناس بانک در آن روز از خانه خریداری‌شده شما بازدید می‌کند و اطلاعات موجود در سند را با خانه مقایسه می‌کند.
۶- دفترخانه توسط خود بانک به شما معرفی می‌شود. در روز تعیین‌شده شما به همراه نماینده بانک به دفترخانه مراجعه کرده و کارهای انتقال سند انجام می‌شود. نماینده بانک پس از انتقال سند، چک وام شما را به مالک تقدیم می‌کند.

نکته یک:
قبل از رفتن به محضر به شعبه بانک خود مراجعه کنید. ابتدا شما سپرده‌ای که در بانک دارید را برداشت می‌کنید و سپس حساب سپرده شما توسط بانک مسدود می‌شود. شما باید یک حساب‌جاری در بانک مسکن باز کنید.
نکته ۲: حواستان به هزینه دفترخانه برای انتقال سند و همچنین هزینه ترهین سند باشد و مبلغ دقیق را از دفترخانه بپرسید و پول به میزان کافی همراه داشته باشید.

 

جزئیات افزایش وام مسکن یکم

این نکات را فراموش نکنید تا دچار مشکل نشوید یا بعدا سوال برایتان ایجاد نشود:

  1. به سپرده صندوق پس‌انداز مسکن یکم هیچ‌گونه سودی (مگر در حالت فسخ حساب و انصراف از دریافت تسهیلات) تعلق نمی‌گیرد.
  2. گیرنده وام مسکن یکم بایستی توانایی پرداخت اقساط را داشته و این موضوع به طرق مقتضی (حکم استخدامی، فیش حقوقی، گردش حساب بانکی و…) توسط شعبه محرز شود.
  3. دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌توانند صرفاً با بستگان نزدیک خود (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، نوه، پدربزرگ، مادربزرگ) افتتاح حساب، اخذ تسهیلات یا درخواست انتقال حساب فی‌مابین خود را بکنند.
  4. انتقال حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به سایر مناطق شهری برای استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با رعایت کمترینِ سقف‌های مقرر در منطقه افتتاح حساب اولیه یا منطقه استفاده از تسهیلات (هرکدام کمتر بود)، مطابق ضوابط حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن میسر است.
  5. هرگونه تغییر در ضوابط و تسهیلات این حساب‌ها که از طرف شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شود، موردقبول سپرده‌گذار است.
  6. هر فرد تنها مجاز به استفاده از یک فقره تسهیلات در قالب صندوق پس‌انداز مسکن یکم است.
  7. برای اطمینان از اینکه متقاضی تسهیلات، حائز شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات است، استعلام از سامانه‌های اطلاعاتی سازمان ملی زمین و مسکن برای متقاضی و همسر وی، همچنین استعلام از سامانه اطلاعاتی بانک مسکن و بانک مرکزی برای متقاضی، همسر و فرزندان صغیر وی در زمان استفاده از تسهیلات الزامی است.
  8. بازپرداخت تسهیلات طبق درخواست کتبی گیرنده وام مسکن یکم به‌صورت ساده یا پلکانی (سالانه و دوره‌ای) امکان‌پذیر است.
  9. خرید مشترک واحد مسکونی مطابق ضوابط حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن و با رعایت شرایط و ضوابط اختصاصی این طرح امکان‌پذیر است.
  10. پرداخت تسهیلات، صرفاً در مناطق شهری امکان‌پذیر بوده، در مناطق خارج از محدوده خدمات شهری میسر نخواهد بود.
  11. اعطای تسهیلات جعاله به گیرندگان تسهیلات خانه اولی، مطابق ضوابط و مقررات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن یا سایر انواع صندوق پس‌انداز مسکن امکان‌پذیر است.
  12. اعطای تسهیلات در طرح خانه اولی‌ها به اتباع خارجی امکان‌پذیر نیست.

 

نحوه بازپرداخت و اقساط مسکن یکم

با سود ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ساله برای خانه اولی‌ها

مبلغ وام انفرادی

اقساط ماهانه

سود دوره

کل بازپرداخت

80 میلیون تومان

865000 تومان

۴۵۰۰۰۰۰۰ تومان

۱۲۵۰۰۰۰۰۰ تومان

60 میلیون تومان

650000 تومان

34000000 تومان

94000000 تومان

40 میلیون تومان

433000 تومان

22000000 تومان

62000000 تومان

مبلغ وام زوجین

160 میلیون تومان

1700000 تومان

89000000 تومان

249000000 تومان

120 میلیون تومان

1290000 تومان

67000000 تومان

187000000 تومان

80 میلیون تومان

865000 تومان

45000000 تومان

125000000 تومان

 

با سود 6 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله در بافت فرسوده برای خانه اولی‌ها

اقساط ماهیانه

781،000 تومان

کل سود پرداختی

32،396،000 تومان

جمع بازپرداخت

112،396،000 تومان

شرایط وام مسکن بانک ها

 

[بحث‌های تخصصی درباره وام مسکن یکم]

نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله‌ای و مشارکتی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم

اگر می‌خواهید به صورت مشارکتی وام مسکن یکم بگیرید، به این جدول نیاز دارید:

ردیف شرح نرخ سود تسهیلات
1  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای خانه اولی‌ها 6 درصد
2  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در بافت‌های فرسوده به غیر از خانه اولی‌ها 8 درصد
3  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در خارج از بافت‌های فرسوده 8 درصد
4  تسهیلات مشارکت مدنی برای انبوه‌سازان برای ساخت در بافت‌های فرسوده 8 درصد

 

نرخ سود تسهیلات در جدول بالا فقط برای آن دسته از قراردادهای تسهیلاتی است که از تاریخ 1397/02/19 و به بعد منعقد (ثبت قطعی قرارداد) شوند.

نکته: در قراردادهای تسهیلاتی مشارکت مدنی و خرید خانه که در دفاتر اسناد رسمی ثبت می‌شود، تاریخ ثبت قرارداد در دفترخانه ملاک است و در خصوص قراردادهایی که به‌صورت داخلی تنظیم شده‌اند (همانند قراردادهای فروش اقساطی از محل سهم‌الشرکه) تاریخ امضا و ثبت قرارداد در بانک ملاک عمل خواهد بود. سررسید و موعد بازپرداخت اقساط نیز بر اساس همین تاریخ‌ها تعیین می‌گردد.

 

مدل تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم

درصورتی‌که متقاضی دریافت وام مسکن یکم در حال طی زمان یکی از طرح‌های قبلی بانک مسکن باشد با شرایط زیر می‌تواند طرح قبلی را با طرح مسکن یکم تجمیع کند:

  1. تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف 35 میلیون تومان و برای زوجین تا سقف 50 میلیون تومان با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکان‌پذیر است.
  2. دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن (شامل حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن (صرفا برای ساخت مسکن) و صندوق پس‌انداز مسکن و حساب پس‌انداز مسکن جوانان) با شرایط زیر می‌توانند از سقف تسهیلات جدید بهره‌مند شوند: الف. از تاریخ افتتاح حساب قبلی آنان تا تاریخ ابلاغ بخشنامه (94/03/16)، حداقل یک سال سپری شده باشد. ب. حداقل متوسط موجودی حساب آنان در دوره‌های سپرده‌گذاری منطبق با شرایط حساب صندوق مسکن یکم باشد. ج. باید یک فقره حساب صندوق مسکن یکم افتتاح کرده و حداقل یک دوره 6 ماهه سپری کنند. د. حداقل متوسط موجودی هر دوره در حساب جدید نیز مطابق با سقف تسهیلات درخواستی رعایت شود.

 

سوالات متداول وام مسکن یکم بانک مسکن

آیا تسهیلات مسکن یکم، بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود؟

خیر، این تسهیلات تنها از طریق سپرده‌گذاری امکان‌پذیر است. برای دریافت فوری وام مسکن باید اوراق مسکن تهیه کنید.

کوتاه‌ترین زمان سپرده‌گذاری جهت دریافت تسهیلات از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم چه مدت است؟

12 ماه معادل 2 دوره 6 ماهه | درصورتی‌که سپرده‌گذار قصد دریافت تسهیلات طی دو دوره 6 ماهه را داشته باید به‌گونه‌ای سپرده‌گذاری کند که حاصل مجموع متوسط موجودی دو دوره انتظار وی معادل سقف تسهیلاتی موردنظر شود. برای مثال پیشنهاد می‌شود جهت دریافت تسهیلات 80 میلیون تومان مبلغ 40 میلیون تومان، تسهیلات 60 میلیون تومان مبلغ 30 میلیون تومان و تسهیلات 40 میلیون تومان مبلغ 20 میلیون تومان به مدت یک سال در حساب سپرده‌گذاری شود. رعایت حداقل متوسط موجودی هر دوره انتظار برای هر سقف تسهیلاتی الزامی است. حداقل متوسط موجودی هر دوره در تسهیلات 80 میلیون تومان 13.5 میلیون تومان، در تسهیلات 60 میلیون تومان 10 میلیون تومان و در تسهیلات 40 میلیون تومان 6.7 میلیون تومان است.

خریدوفروش تسهیلات با سپرده بانک مسکن به چه نحوی امکان‌پذیر است؟

خریدوفروش تسهیلات به هر نحو ولو به‌صورت وکالتی از دیدگاه بانک مسکن غیرقانونی است. لیکن مشتری می‌تواند امتیاز تسهیلات با سپرده را به بستگان نزدیک خود انتقال دهد.

آیا امکان تجمیع دو یا چند حساب پس‌انداز مسکن جوانان وجود دارد؟

الف: حداقل مدت 5 سال از تاریخ افتتاح هر یک از حساب‌ها گذشته باشد. ب: سقف تسهیلات متعلق به تجمیع چند حساب حداکثر معادل سقف تسهیلات تعیین‌شده برای قدیمی‌ترین حساب از حساب‌های تجمیعی در مقطع استفاده از تسهیلات تعیین می‌شود.

رده‌بین:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

258 دیدگاه
  1. حسینی می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم وام 80تومنی وام یکمی ها ایا بیشتر میشه یا نه هنوز ؟

    1. yas می‌نویسد

      خیر بیشتر نشده

  2. fatemeh می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من و همسرم سپرده گذاشتیم بانک مسکن شعبه اسلامشهر ، از آذر ماه ، مبلغ 120 میلیون میخوایم بگیریم حالا یه مشکلی برامون پیش اومده میخوایم طرف های تبریز بخریم، میخواستم بپرسم میشه وام رو انتقال بدیم به بانک مسکن شعبه تبریز و اونجا خونه بخریم؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    1
    1. Tahere می‌نویسد

      بله میشه، موقع سررسید وام تون میتونین انتقال بدین به تبریز
      برای منم همین حالت پیش اومد و از تهران به کرج انتقال دادم

      1
  3. ح غریب می‌نویسد

    سلام من حدود یکسال پیش سپرده کردم برای وام مسکن ۱ ولی موضوعی پیش آمد که با قرض کردن از دوستان در سال ۹۶ خانه رو خریدم و سند زدم به امید اینکه وام حاضر بشه و بتونم قرض خود رابدم اما الان بانک میگه وام مخصوص خرید خانه هست ونمیتوانی روی این خانه که سندش هم آزاد هست این وام را بگیرم وباید دنبال خانه جدید باشم آیا راهی هست که بتونم وام خودم رو بگیرم و بدهیم رو بدم خانه من سندش آزاد هست و ۶سال ساخته ممنون میشم راه حلی پیش روم بگذارید ….خیلی جالب هست ملیاردی وام میدن میرن از این کشور بیرون ما که قیمت خونه ۳۵۰ تومن هست و سند آزاد حالا میگن نمیشه و تو ایندگرونیها برم خانه بخرم یادخونه خودم رو بفروشم جایی دیگه بگیرم واقعا این کار ملانصرالدین نیست اگر همین پارسال هم که ۶۰ تومن با قرض از این و اون نمیگرفتم و به انتظار وام مسکن بودم که باید ۱۸۰ تومن میذاشتم روش به جای ۷۰ تومن

    1
  4. پ.موسی پور می‌نویسد

    يكي جوابم بده

    1
  5. پ.موسی پور می‌نویسد

    سلام.ایاوام مسکن خانه اولی شامل خریدزمین هم میشود؟؟

    1
    1. S.m می‌نویسد

      برای زمین شما وام ساخت باید اقدام کنید

      1
  6. داود می‌نویسد

    باسلام
    بنده روی سند خانه ٨۰ میلیون وام مسکن یکم و ۲۰ میلیون هم وام جعاله دریافت کردم، اکنون نیاز به پول دارم ٱیا امکان دارد با خرید اوراق مسکن و به نام زدن ۳ دانگ از خانه برای همسرم هم بتوانم وام بگیرم.
    اگر ممکن است، حداکثر وامی که میتوانم بگیرم چه میزان خواهد بود.

  7. محمدباقر می‌نویسد

    سلام پدرهمسر من فوت کردن و ما قصد داشتیم با توجه به موعد وام مسکن یکمی که داریم سهم برادرخانممو بخریم تا هم همسرم خونه ی پدریشو داشته باشه و هم اینکه برادر خانمم به سهمش رسیده باشه ولی چون عمر منزل 20 ساله بانک قبول نکرد و این بی انصافیه،لااقل باید یه موارد خاصی مثل اینو در نظر داشته باشن.

    1
  8. م_ق می‌نویسد

    ایاهمز مان با استفاده از تسهیلات مسکن صندوق یکم میتوان اوراق ممتاز نیز برای خرید همان منزل خرید‌‌‌؟

    1. ایمان می‌نویسد

      آره میشه

  9. Moni می‌نویسد

    سلام وقت ب خیر
    می خواستم بدونم قولنامه تهیه شده و در ادامه برای سند تو وام مسکن یکم زوجین باید 3 دنگ 3 دنگ باشه یا ب میزان پولیه ک گذاشتیم؟

    1. yas می‌نویسد

      باید حتما 3 دونگ 3 دونگ باشه

  10. حسین می‌نویسد

    سلام دوستان کسی اطلاع داره ایا استفاده از اوراق هم برای کسایی که مسکن یکم هستن سودش همون 8 درصد (مثل وام صندوق مسکن یکم ) هست یا نه؟

    1. S.m می‌نویسد

      خیر اوراق 18درصد محاسبه میشه

  11. علی می‌نویسد

    با درود خدمت شما آیا در صورت استفاده از تسهیلات دولتی خرید مسکن امکان استفاده از طرح مسکن یکم در بافت های غیر فرسوده می باشد ؟

    1. yas می‌نویسد

      اگر یکبار از هر تسهیلات مسکنی استفاده کرده باشید دیگر شامل طرح مسکن یکم نمیشوید

  12. سامان می‌نویسد

    من نوبت وام مسکنم رسیده ولی نمیخوام بگیرم و انصراف بدم .چه اتفاقی میفته؟؟؟ میتونم چهار سال دیگه مجدد وام مسکن اسم نویسی کنم؟؟؟

    1
    1. S.m می‌نویسد

      فقط سود 10 درصد عاید شما میشه و مشکلی بذای وام در اینده ندارید

    2. yas می‌نویسد

      در صورت انصراف فکر میکنم سود ناچیزی بهتون میدن و بعدا دوباره میتونید حساب باز کنید چون از تسهیلات استفاده نکرده اید نباید مانعی وجود داشته باشه

  13. مهرداد انصاری می‌نویسد

    قبلا وام مسکن گرفتم،الان به همراه همسر سپرده کردم برای وام صندوق یکم که طبق قانون باید خونه ای که میخرم در بافت فرسوده باشد
    حال با توجه به اینکه نرخ وام در بافت فرسوده 6 درصد هست،قرارداد وام صندوق یکم ما چند درصد خواهد بود؟ همان 6درصد است یا 8درصد می شود؟

    1. yas می‌نویسد

      شما که قبلا وام مسکن گرفتید اصلا شامل طرح مسکن یکم نمیشید و به شما تعلق نمیگیره وقع دریافت وام وقتی استعلاماتون بیاد بهتون میگن نمیتونید بگیرید. اصلا پولتونو بیخود نخوابونید همسرتون میتونن بگیرن شما چون قبلا وام مسکن گرفتید نمیتونین

  14. پری می‌نویسد

    میخام خونه بخرم ی مقدار کم دارم خونه ب اسمم باشه با سندش بهم وام میدن ۳۰ تا نیاز دارم چندروزه بهم میدن چجوریاست

  15. آرش می‌نویسد

    سلام.سپرده رو که گذاشتم ، چند روز دیگه یکسالش پر میشه..برای وام زوجین دو تا حساب ۴۰تومانی و ۲۰ تومانی باز کرده بودم..الان اگه بخوام سپرده رو بگیرم تا زمانی که سندم آماده میشه ، چقدرش رو میتونم بگیرم؟؟ بیشت هم اون حساب ۲۰ تومانی برام سوال شده.

    1. yas می‌نویسد

      از بانک سوال کنید بهتره ولی فکر میکنم برای حفظ امتیاز وامتون حداقل 13 میلیون و 500 هزار تومان باید در حسابتون بمونه

      1
  16. مهران می‌نویسد

    باسلام
    قصد خرید یک منزل دوطبقه دارم،اما تاریخ صدور پروانه ساختمان بالای 15سال میباشد،«سال 79»،پایان کار ساختمان سال 91میباشد،تاریخ نصب کنتور برق ساختمان 1383میباشد،آیا وام مسکن اولی به این ملک تعلق میگیرد؟ ممنون

    1. رضا می‌نویسد

      سلام. ملاک برای وام تاریخ صدور پروانه است.

  17. علی می‌نویسد

    سلام اگر کسی قبلا خونه داشته باشه امکان استفاده ازین طرح هست?

    1. رضا می‌نویسد

      سلام. طبق اعلام بانک مسکن شرط وام گرفتن “خانه اولی بودن زوج ها” و “متقاضی از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشد” می باشد.

  18. کیان می‌نویسد

    سلام،یک سال 60میلیون پول تو حساب گذاشتم،حالا بعد تشکیل پرونده و پیگری استعلام ها با وجود اینکه هیچ وقت وامی نداشتیم فقط چند سال پیش اقدامی کردیم که نشد حالا قسمت بند ج قرمز هست اعتراض راهی داره؟

    1. جواد می‌نویسد

      خونه آخرش انتقال بده به پدر، برادر یا یکی از اعضای درجه یک از طریق اون اقدام کن

    2. بهنام می‌نویسد

      واقعا خیلی زور داره….خیلی نامردیه….حتی اگر بخوای انصراف بدی سود 10 درصد بهت میدن که بازم ظلمه نسبت به بلند مدت ….به نظرم عقب گرد نکن یا از طرح های دیگه بانک مسکن استفاده کن یا برو با رئیس شعبه صحبت کن که حداقل یه امتیاز بهت تعلق بگیره که انتقالش بدی به یکی دیگه و از طریق اون شخص بتونی وامتو بگیری

  19. علی می‌نویسد

    برای وام مسکن یکم ثبت نام کردم و آپارتمانی که میخوام بخرم پیاینکار داره ولی هنوز سند آماده نشده. می خواستم بدونم براش وام تعلق می گیره یا نه ؟

    1. مانیا می‌نویسد

      منم همین مشکلو دارم.بانک میگه تا سندنیاری وام نمیدیم.صاحب ملک هم اول پول میخواد بعدسند میده.نمیدونم باید چیکارکنیم

    2. مانیا می‌نویسد

      منم همین مشکلو دارم.بانک میگه تا سندنیاری پام نمیدیم.صاحب ملک هم اول پول میخواد بعدسند حاضرمیده.نمیدونم باید چیکارکنیم.

  20. علی می‌نویسد

    اگر خونه بجای سند ، قراردادی باشه براش وام مسکن یکم میدن ؟؟؟

    1. رضا می‌نویسد

      سلام. سند ملاک هست.

  21. رضا می‌نویسد

    سلام. ایا به غیر از سند ملک تضنین دیگه ای نیخواد وام بانک مسکن؟ مثلا ضامن معتبر یا ضامن با کسر از حقوق نمیخواد؟

    1. عباس می‌نویسد

      چرا ضامن حتما باید فیش کسر از حقوق بیاره -خود من بخاطر همین قانون مسخرشون خونه ای که قولنامه کرده بودم را فسخ کردم

      1
  22. مهدي می‌نویسد

    بزرگترين اشتباهه اين وام را گرفتن به تعداد هر سالي كه قسط ميبندي 3060000م حدودا سه ميليون و شصت هزار تومن سالي ميكشن رو وامي كه ميگيري.غير از30م ك توبانك بايد بخوابوني ك يك ريال بش سود نميدن.تو60م وام ميگيري اما بايداگه تو سه سال قسطت راببندي 77ميليون تقريبا پس بدي يعني 12 ميليون تو سه سال بانكي بخوره خيلي زياده.من 60ميليون وام گرفتم كه يكسال تمام30 ميليون گذاشتم توحساب كه يك ريال سود بهم ندادن تاتونستم اين وام را بگيرم.30ميليون رابهت ميدن سر سال و با60ميليون وام برا وام خونه اي كه ميخري زير15 سال ساخت باشه يك سري هزينه بايد مسكن وشهرسازي بدي100تومن80تومن استعلام شهرداري،دارايي بستگي به ارزش ملك.كلي دوندگي تا60 را بگيري من سه ساله قسط بستم ماهي 2 ميليون كه تو اين سه سال9ميليون و نيم ازم ميگيرن بابت سودخودشون.ي مبلغي محضر ميگيره خونه رابه نامت بزنه بعد تازه ميگن سند خونتم بزار تو رهن بانك كه اونم محضر خونه بستگي به ارزش خونه حدود يك ميليون ازت ميگيره تا خونتا بزاره تو رهن بانك من كه خيلي پشيمونم اين وام را گرفتم.بد بختم كرد..
    نتيجه گيري:
    وام60م ميگيري باپرداخت سه ساله ماهي2ميليون قسط(72ميليون پول پس دادي)
    30م پولتا يكسال خابوندي تو بانك كه سودت نميدن كه اگه ميدادن رو20درصدتقريبا سالش يودش ميشدحدود6ميليون
    يك ميليونم بسته به ارزش ملك محضر ميگيره كه سندت را بزاره تو رهن بانك
    هزينه تشكيل پرونده بانك25ت ويك 75ت دفترخدمات ارتباطي(شهداري)80ت داراييهم تقريبا بسته به خونت1.5ميليون
    سر جمع بشي تو سه سال80م بايد پس بدي درصورتي كه60 وام گرفتي
    حاالا حساب كن تو12سال قسط بخواي ببندي چقدر بانك توش ميخوره….

    1. Reza.h می‌نویسد

      ۱۲ سال بخوای قسط ببندی تقریبا ۹۴ میلیون باید بدی یعنی ۶۴ تومن بیشتر از ۳۰ تومنی که بهت میدن …

  23. عباس می‌نویسد

    سلام به همه.
    یه سوال دارم.
    واسه دریافت وام مسکن یکم طرح زوجین همسرم هم حتماً باید شاغل باشه تا شرایط دریافت وام رو داشته باشه؟؟؟؟
    لطفاً راهنماییم کتین

    1. yas می‌نویسد

      بستگی به رئیس شعبه داره بعضیا قبول میکنن

  24. اکبر می‌نویسد

    دوستان برای مجرد ها هم میدن ؟ و اینکه موقع پرداخت وام یکسال بعد گیر ندن که باید عقد نامه بیاری بعد بدیم؟

    1. پویا می‌نویسد

      آره میدن.

  25. حمید ملائی می‌نویسد

    سلام.آیا امکان داره برای خانم خانه داری که هیچ گونه منبع درآمدی نداره حساب مسکن یکم افتتاح کرد؟

    1. ...... می‌نویسد

      نه ضامن می خواد و فیش حقوقی خریدار

  26. علي می‌نویسد

    سلام. بانك گفته حداكثر بازپرداخت 12 سال هست. آيا امكانهش هست زمان تنظيم وام، آنرا 8 ساله قرارداد ببندي و زمان بازپرداخت را همان اولش كوتاهتر در نظر بگيري و بانك با كوتاه كردن زمان بازپرداخت در اول تنظيم قرارداد موافقت ميكند؟

  27. متین می‌نویسد

    سلام . خواستم بپرسم زوجین بخوان وامِ مسکن با سپرده بگیرن باید هر دو شاغل باشن ؟ یعنی اگه خانم شاغل نباشه بهش تعلق نمیگیره ؟

    1
  28. akbar می‌نویسد

    سلام حداقل مبلغ اقساط در پرداخت پلکانی چقدر است؟

  29. محمد می‌نویسد

    سلام لطفا درباره شرایط رهن به طور خلاصه توضیح میدید. می خواستم بدونم وقتی خونه ای که می خرم میره تو رهن بانک یعنی چی؟ سند دست بنک می مونه یا دست خودمه؟ خیلی ممنون

    1
  30. عباس می‌نویسد

    با سلام و خسته نباشید.میشه لطفا در مورد مبلغ اقساط وام ها یخورده بیشتر توضیح بدین؟ من خواهان استفاده از تسهیلات 120 میلیونی هستم اما مبالغ اقساطی که تو سایت نوشته با مبالغی که از بانک به ما گفته میشه مغایرت هست.مثلا برای همین مبلغ وام با سود 9.5 درصد مبلغ قسط میشه 1115000 تومان اما در واقع چیزی که بانک میگه حدود 1400000 تومان در ماه میشه.که اونوقت سود برگشتی چیزی حدود 11.5 درصد میشه نه 9.5 . لطفا بنده رو راهنمایی کنین. با تشکر

    1. akbar می‌نویسد

      در کلیه وام ها برای محاسبه قسط باید مبلغ درصد سود اعلام شده را در 1/2 ضرب کنید یعنی 9/5 درصد میشه 11/4 درصد .
      البته قبل از دولت احمدی نژاد این ضریب 1/2 نبود

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی