رده وام خرید مسکن وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکم بانک مسکن، وام خانه‌اولی‌ها است. اگر تابه‌حال تسهیلات وام مسکن دریافت نکرده‌اید و برنامه یک‌ساله برای خریدن خانه دارید و البته اهل کمی برنامه‌ریزی هم هستید، با شرح جزئیات این وام در جدول و متن بعدش می‌تواند اطلاعات مفیدی به دست آورید. این نکته‌ها را کسی نوشته که این راه را تا آخرش رفته است!

شرکت
نام وام
یکم
سود
8 %
  • نرخ سود تسهیلات احداث واحد مسکونی در دوران مشارکت و بازپرداخت همانند نرخ سود تسهیلات خرید خانه (در حال حاضر 8 درصد) است
  • نرخ سود برای بافت‌های فرسوده ۶ درصد است
سقف وام
160 میلیون تومان

سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد در شهر تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و سایر مناطق شهری معادل 40 میلیون تومان تعیین شده است. بنابراین برای هر زوج شاغل 80 میلیون تومان پرداخت می‌شود که مجموع ان به 160 میلیون تومان می‌رسد

نوع ضمانت
سند ملک
نیاز به سپرده
حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مدت زمان خواب سپرده
12 ماه

کسب حداقل متوسط موجودی تعیین‌شده برای هر سقف وام، برای حداقل مدت انتظار اولیه (دو دوره شش‌ماهه) الزامی است.

[توضیحات کامل‌تر در متن آمده است]

مسدودی سپرده
حداکثر زمان بازپرداخت
144 ماه

نکته: درصورتی‌که پرداخت تسهیلات در قالب مشارکت مدنی صورت پذیرد و طول دوران مشارکت مدنی (دوره مشارکت و دوره تأخیر بعد از مشارکت) از 12 ماه تجاوز کند، مدت بازپرداخت تسهیلات فروش اقساطی ناشی از سهم‌الشراکه با احتساب مدت مازاد بر 12 ماه، حداکثر 144 ماه تعیین خواهد شد

قسط وام
865,962 تومان

همچنین برای بافت فرسوده نیز رقم قسط ۷۸۰.۶۸۰ تومان است

کل سود وام
44,698,538 تومان
مجموع رقم وام و سود
120,386,667 تومان
سپرده جداگانه
-
شرایط و مقررات

[توضیحات کامل‌تر در متن آمده است]

وام مسکن یکم بانک مسکن دیگر ارائه نمی‌شود

بهره‌مندی از این تسهیلات مشمول افتتاح‌کنندگان حساب قبل از 1399/09/08 می‌شود

وام خرید مسکن ۴۸۰ میلیونی بانک مسکن

معرفی وام مسکن یکم

وام مسکن یکم بانک مسکن به خانه‌اولی‌ها یعنی کسانی که تابه‌حال از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برای خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم‌الشراکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، پرداخت می‌شود و دو حالت انفرادی و زوجین دارد.

این‌که شما در چه شهری قصد خرید خانه دارید در میزان مبلغ وام شما تاثیرگذار است؛ وام مسکن یکم انفرادی در شهر تهران، 80 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و در شهرهایی که جمعیتی کمتر از 200 هزار نفر دارند، 40 میلیون تومان تعیین شده است. وام مسکن یکم زوجین به همین ترتیب در شهر تهران 160 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 120 میلیون تومان و شهرهایی که جمعیت کمتر از 200 هزار نفر دارند 80 میلیون تومان مشخص شده است.

حداقل سپرده برای دریافت وام مسکن یکم

متقاضیان در شهر تهران برای دریافت وام 80 میلیون تومانی باید مبلغ 40 میلیون تومان و متقاضیان در شهرهای بالای 200 هزار نفری برای دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی باید مبلغ 30 میلیون تومان و متقاضیان در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر برای اخذ تسهیلات 40 میلیون تومانی باید مبلغ 20 میلیون تومان را به مدت یک سال در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کنند. نرخ سود تسهیلات احداث واحد مسکونی در دوران مشارکت و بازپرداخت همانند نرخ سود تسهیلات خرید خانه (در حال حاضر 8 درصد) است. نرخ سود برای بافت‌های فرسوده 6 درصد است.

 

جدیدترین شرایط وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکماز این‌جا به بعد حواستان را جمع کنید! شرایط وام‌گیرنده این‌هاست:

  1. متقاضی اعم از متأهل یا مجرد باید 18 سال تمام داشته و دارای درآمد مستقل باشند.
  2. متقاضی و همسر وی (برای متقاضیانی که از ابتدای آبان 97 افتتاح حساب کرده‌اند) از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برای خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم‌الشراکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.
  3. متقاضی و همسر وی (برای متقاضیانی که از ابتدای آبان 97 افتتاح حساب کرده‌اند) از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند. (استعلام فرم «ج» از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر عدم استفاده متقاضی از تسهیلات دولتی شامل زمین، مسکن، تسهیلات یارانه‌ای و...)
  4. متقاضی مذکر نباید از مشمولان غایب یا فراری خدمت سربازی باشد.

نکته یک: در زمان افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم الزامی به قرمز شدن یا ارائه فرم «ج» نبوده، اقرارنامه کتبی مبنی بر عدم استفاده از امکانات مذکور و سلب مسئولیت از بانک در صورت وجود سابقه در زمان پرداخت تسهیلات -که در نمونه فرم افتتاح حساب پیش‌بینی شده- از افتتاح‌کننده حساب اخذ می‌شود.

نکته ۲: دارندگان حسابی که از دریافت وام مسکن یکم انصراف می‌دهند (یا طبق مقررات مشمول دریافت تسهیلات طرح نمی‌شوند) در زمان فسخ حساب، از سودی معادل سود سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی دوره متناظر (در حال حاضر ۱۰ درصد) بهره‌مند می‌شوند.

نکته ۳: در صورتی‌که دارنده حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم واجد شرایط تسهیلات طرح خانه اولی نباشد، می‌تواند از مزایای تسهیلاتی حساب صندوق پس‌انداز مسکن (خرید و احداث واحد مسکونی) تا سقف‌های مقرر در حساب صندوق پس‌انداز مسکن عادی بهره‌مند شود.

شرایط ملک که به آن این وام تعلق می‌گیرد هم این‌هاست:

  1. ملک مورد معرفی متقاضی، باید تاییدیه آیین‌نامه ۲۸۰۰ و تأیید استحکام بنا را داشته باشد.
  2. از تاریخ صدور جواز ساخت آن بیش از ۱۵ سال سپری نشده باشد.
  3. خانه‌ای که خریداری می‌کنید باید در محدوده جغرافیایی شهر شعبه‌ای باشد که در آن اقدام به سپرده‌گذاری کرده‌اید.

نکته: دقت داشته باشید «سال صدور پروانه ساخت» خانه، برای بانک معیار است نه پایان کار.

 

مراحل دریافت وام مسکن یکم بانک مسکن به زبان ساده | اختصاصی رده

۱- اولین مرحله افتتاح حساب سپرده در بانک مسکن است. سپرده شما حداقل 12 ماه باید در این حساب بماند. کسب حداقل متوسط موجودی تعیین‌شده برای هر سقف وام، برای حداقل مدت انتظار اولیه (دو دوره شش‌ماهه ابتدایی موردمحاسبه) الزامی است.
۲- بعد از گذشت این مدت شما باید خانه خریداری‌شده خود را به بانک معرفی کنید. متصدی اعتبارات بانک سند شما را برای اخذ استعلامات موردنیاز خود اسکن می‌کند. در این مرحله مالک برای دریافت استعلام شهرداری و دارایی و ثبت حداقل یک‌هفته‌ای به زمان نیاز دارد.
۳- بعد از تهیه این مدارک (استعلام شهرداری و دارایی و ثبت) توسط مالک شما به همراه مالک و ضامن‌ها مجدداً به بانک می‌روید. حتماً اصل و کپی مدارک شناسایی خود و همسر خود (در صورت استفاده از وام زوجین)، مالک و ضامن‌ها را همراه داشته باشید. همچنین اصل و کپی سند ملک و قولنامه و بنچاق را همراه داشته باشید. ازجمله شرایط جدید بانک‌ها داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت تسهیلات است و بانک‌ها حق اعطای تسهیلات به مشمولان غایب یا فراری را ندارند.
۴- با وجود اینکه سند ملک شما به‌عنوان ضمانت وام در رهن بانک قرار می‌گیرد، اغلب شعبه‌ها برای وام مسکن یکم ضامن کسر از حقوق نیز از شما می‌خواهند. حتماً اطلاعات مربوط به تعداد ضامن‌ها را از شعبه خود بگیرید.
۵- در صورت داشتن تمام مدارک و شرایط لازم، بانک روز بازدید از خانه را تعیین می‌کند. کارشناس بانک در آن روز از خانه خریداری‌شده شما بازدید می‌کند و اطلاعات موجود در سند را با خانه مقایسه می‌کند.
۶- دفترخانه توسط خود بانک به شما معرفی می‌شود. در روز تعیین‌شده شما به همراه نماینده بانک به دفترخانه مراجعه کرده و کارهای انتقال سند انجام می‌شود. نماینده بانک پس از انتقال سند، چک وام شما را به مالک تقدیم می‌کند.

نکته یک:
قبل از رفتن به محضر به شعبه بانک خود مراجعه کنید. ابتدا شما سپرده‌ای که در بانک دارید را برداشت می‌کنید و سپس حساب سپرده شما توسط بانک مسدود می‌شود. شما باید یک حساب‌جاری در بانک مسکن باز کنید.
نکته ۲: حواستان به هزینه دفترخانه برای انتقال سند و همچنین هزینه ترهین سند باشد و مبلغ دقیق را از دفترخانه بپرسید و پول به میزان کافی همراه داشته باشید.

 

جزئیات افزایش وام مسکن یکم

این نکات را فراموش نکنید تا دچار مشکل نشوید یا بعدا سوال برایتان ایجاد نشود:

  1. به سپرده صندوق پس‌انداز مسکن یکم هیچ‌گونه سودی (مگر در حالت فسخ حساب و انصراف از دریافت تسهیلات) تعلق نمی‌گیرد.
  2. گیرنده وام مسکن یکم بایستی توانایی پرداخت اقساط را داشته و این موضوع به طرق مقتضی (حکم استخدامی، فیش حقوقی، گردش حساب بانکی و…) توسط شعبه محرز شود.
  3. دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌توانند صرفاً با بستگان نزدیک خود (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، نوه، پدربزرگ، مادربزرگ) افتتاح حساب، اخذ تسهیلات یا درخواست انتقال حساب فی‌مابین خود را بکنند.
  4. انتقال حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به سایر مناطق شهری برای استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با رعایت کمترینِ سقف‌های مقرر در منطقه افتتاح حساب اولیه یا منطقه استفاده از تسهیلات (هرکدام کمتر بود)، مطابق ضوابط حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن میسر است.
  5. هرگونه تغییر در ضوابط و تسهیلات این حساب‌ها که از طرف شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شود، موردقبول سپرده‌گذار است.
  6. هر فرد تنها مجاز به استفاده از یک فقره تسهیلات در قالب صندوق پس‌انداز مسکن یکم است.
  7. برای اطمینان از اینکه متقاضی تسهیلات، حائز شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات است، استعلام از سامانه‌های اطلاعاتی سازمان ملی زمین و مسکن برای متقاضی و همسر وی، همچنین استعلام از سامانه اطلاعاتی بانک مسکن و بانک مرکزی برای متقاضی، همسر و فرزندان صغیر وی در زمان استفاده از تسهیلات الزامی است.
  8. بازپرداخت تسهیلات طبق درخواست کتبی گیرنده وام مسکن یکم به‌صورت ساده یا پلکانی (سالانه و دوره‌ای) امکان‌پذیر است.
  9. خرید مشترک واحد مسکونی مطابق ضوابط حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن و با رعایت شرایط و ضوابط اختصاصی این طرح امکان‌پذیر است.
  10. پرداخت تسهیلات، صرفاً در مناطق شهری امکان‌پذیر بوده، در مناطق خارج از محدوده خدمات شهری میسر نخواهد بود.
  11. اعطای تسهیلات جعاله به گیرندگان تسهیلات خانه اولی، مطابق ضوابط و مقررات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن یا سایر انواع صندوق پس‌انداز مسکن امکان‌پذیر است.
  12. اعطای تسهیلات در طرح خانه اولی‌ها به اتباع خارجی امکان‌پذیر نیست.

 

نحوه بازپرداخت و اقساط مسکن یکم

با سود ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ساله برای خانه اولی‌ها

مبلغ وام انفرادی

اقساط ماهانه

سود دوره

کل بازپرداخت

80 میلیون تومان

865000 تومان

۴۵۰۰۰۰۰۰ تومان

۱۲۵۰۰۰۰۰۰ تومان

60 میلیون تومان

650000 تومان

34000000 تومان

94000000 تومان

40 میلیون تومان

433000 تومان

22000000 تومان

62000000 تومان

مبلغ وام زوجین

160 میلیون تومان

1700000 تومان

89000000 تومان

249000000 تومان

120 میلیون تومان

1290000 تومان

67000000 تومان

187000000 تومان

80 میلیون تومان

865000 تومان

45000000 تومان

125000000 تومان

 

با سود 6 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله در بافت فرسوده برای خانه اولی‌ها

اقساط ماهیانه

781،000 تومان

کل سود پرداختی

32،396،000 تومان

جمع بازپرداخت

112،396،000 تومان

شرایط وام مسکن بانک ها

 

[بحث‌های تخصصی درباره وام مسکن یکم]

نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله‌ای و مشارکتی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم

اگر می‌خواهید به صورت مشارکتی وام مسکن یکم بگیرید، به این جدول نیاز دارید:

ردیف شرح نرخ سود تسهیلات
1  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای خانه اولی‌ها 6 درصد
2  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در بافت‌های فرسوده به غیر از خانه اولی‌ها 8 درصد
3  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در خارج از بافت‌های فرسوده 8 درصد
4  تسهیلات مشارکت مدنی برای انبوه‌سازان برای ساخت در بافت‌های فرسوده 8 درصد

 

نرخ سود تسهیلات در جدول بالا فقط برای آن دسته از قراردادهای تسهیلاتی است که از تاریخ 1397/02/19 و به بعد منعقد (ثبت قطعی قرارداد) شوند.

نکته: در قراردادهای تسهیلاتی مشارکت مدنی و خرید خانه که در دفاتر اسناد رسمی ثبت می‌شود، تاریخ ثبت قرارداد در دفترخانه ملاک است و در خصوص قراردادهایی که به‌صورت داخلی تنظیم شده‌اند (همانند قراردادهای فروش اقساطی از محل سهم‌الشرکه) تاریخ امضا و ثبت قرارداد در بانک ملاک عمل خواهد بود. سررسید و موعد بازپرداخت اقساط نیز بر اساس همین تاریخ‌ها تعیین می‌گردد.

 

مدل تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم

درصورتی‌که متقاضی دریافت وام مسکن یکم در حال طی زمان یکی از طرح‌های قبلی بانک مسکن باشد با شرایط زیر می‌تواند طرح قبلی را با طرح مسکن یکم تجمیع کند:

  1. تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف 35 میلیون تومان و برای زوجین تا سقف 50 میلیون تومان با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکان‌پذیر است.
  2. دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن (شامل حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن (صرفا برای ساخت مسکن) و صندوق پس‌انداز مسکن و حساب پس‌انداز مسکن جوانان) با شرایط زیر می‌توانند از سقف تسهیلات جدید بهره‌مند شوند: الف. از تاریخ افتتاح حساب قبلی آنان تا تاریخ ابلاغ بخشنامه (94/03/16)، حداقل یک سال سپری شده باشد. ب. حداقل متوسط موجودی حساب آنان در دوره‌های سپرده‌گذاری منطبق با شرایط حساب صندوق مسکن یکم باشد. ج. باید یک فقره حساب صندوق مسکن یکم افتتاح کرده و حداقل یک دوره 6 ماهه سپری کنند. د. حداقل متوسط موجودی هر دوره در حساب جدید نیز مطابق با سقف تسهیلات درخواستی رعایت شود.

 

سوالات متداول وام مسکن یکم بانک مسکن

آیا تسهیلات مسکن یکم، بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود؟

خیر، این تسهیلات تنها از طریق سپرده‌گذاری امکان‌پذیر است. برای دریافت فوری وام مسکن باید اوراق مسکن تهیه کنید.

کوتاه‌ترین زمان سپرده‌گذاری جهت دریافت تسهیلات از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم چه مدت است؟

12 ماه معادل 2 دوره 6 ماهه | درصورتی‌که سپرده‌گذار قصد دریافت تسهیلات طی دو دوره 6 ماهه را داشته باید به‌گونه‌ای سپرده‌گذاری کند که حاصل مجموع متوسط موجودی دو دوره انتظار وی معادل سقف تسهیلاتی موردنظر شود. برای مثال پیشنهاد می‌شود جهت دریافت تسهیلات 80 میلیون تومان مبلغ 40 میلیون تومان، تسهیلات 60 میلیون تومان مبلغ 30 میلیون تومان و تسهیلات 40 میلیون تومان مبلغ 20 میلیون تومان به مدت یک سال در حساب سپرده‌گذاری شود. رعایت حداقل متوسط موجودی هر دوره انتظار برای هر سقف تسهیلاتی الزامی است. حداقل متوسط موجودی هر دوره در تسهیلات 80 میلیون تومان 13.5 میلیون تومان، در تسهیلات 60 میلیون تومان 10 میلیون تومان و در تسهیلات 40 میلیون تومان 6.7 میلیون تومان است.

خریدوفروش تسهیلات با سپرده بانک مسکن به چه نحوی امکان‌پذیر است؟

خریدوفروش تسهیلات به هر نحو ولو به‌صورت وکالتی از دیدگاه بانک مسکن غیرقانونی است. لیکن مشتری می‌تواند امتیاز تسهیلات با سپرده را به بستگان نزدیک خود انتقال دهد.

آیا امکان تجمیع دو یا چند حساب پس‌انداز مسکن جوانان وجود دارد؟

الف: حداقل مدت 5 سال از تاریخ افتتاح هر یک از حساب‌ها گذشته باشد. ب: سقف تسهیلات متعلق به تجمیع چند حساب حداکثر معادل سقف تسهیلات تعیین‌شده برای قدیمی‌ترین حساب از حساب‌های تجمیعی در مقطع استفاده از تسهیلات تعیین می‌شود.

رده‌بین:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

258 دیدگاه
  1. میلاد می‌نویسد

    اخه اون کسی که مبلغ وام تعیین میکنه واقعا نمیفهمه که با 160 تومان نمیشه تویله هم خرید. وقعا تو اران زندگی میکنه درک فهم این داشته باشه که فشار اقتصادی بالاست. خونه رو فروختم برای این وام دیگه نتونستم خونه بگیرم. خونه رو گرفتن هیچی پول 1ساله خوابمم کارکردن باهاش اینم از نظزیه کار شناسیشون.دم از خدا میزنن یه جایی باید وایستن جواب پس بده

    20
    2
  2. سیما می‌نویسد

    چرا وام مسکن یکم براداشته شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    رفتم بانک برای باز کردن حساب گفتن دیگه وام مسکن اولی نمیدیم
    فقط جعاله !!!!!!!!!!

    7
  3. گلناز می‌نویسد

    درود بر شما ،با وام مسکن یکم دیگه پارکینگ هم نمیشه خرید حتی تو شهر های خیلی کوچیک …می خواستم بدونم آیا میشه یه خونه روستایی خرید باهاش ؟

    15
    1
  4. ناثر می‌نویسد

    آخه کسی ک خانه داره نیاز به وام مسکن داره؟؟؟؟ […]

    3
    4
  5. Puriya می‌نویسد

    با سلام
    اگر میزان سپرده برای زوج ۴۰میلیون باشه باید چه مدت سپرده گذاری ادامه داشته باشه تا مبلغ کامل۱۲۰میلیون در شهر بالای ۲۰۰هرار نفر بهمون تعلق بگیره؟؟؟
    مثلاً ۱۸ ماه یا بیشتر

    28
    8
  6. amir amir می‌نویسد

    سلام یک سال است ۴۰ میلیون صندوق یکم گذاشتیم که ۸۰تومن وام بگیریم اما خونه گرون شده اخه من جوون با ۱۵۰میلیون تومن یه خونه ۱۰متری تو اصفهان میتونم بخرم اشتباه کردم پولم رو گذاشتم مسکن یکم هرکی این پیام میخونه ازمن بشنو پولتو تو بانک مسکن نگذار

    270
    11
  7. Alireza Rezanejad می‌نویسد

    خدالعنتشون کنه
    بعد از اینکه یکسال پولم رو گذاشتم تا امتیاز بیارم الان صدمدل بهونه اوردن و وام رو نمیدن خدا الهی همشون رو به خاک سیاه بشونه
    جوان های بدبخت با هزار دلخوشی میان پول میزارن تا بتونن وام بگیرن بعد صدتا بهونه میارن که خونه باید پروانه و پایان کار داشته باشه
    اگه ما جوان های بدبخت این مملکت پول خرید اینجور خونه هایی رو داشتم که نیاز به وام نداشتیم
    اینقدر سخت میگیرن به ملت ،به جای اینکه دست چندتا زوج رو بگیرن این بلاها رو سرشون میارن
    من ۱۰ماه هستم که امتیاز دارم و در به در دنبال خونه هستم که با شرایط بانک یکی باشه ولی هنوز پیدا نکردم
    اگر به جای اینکه پولم رو میزاشتم توی بانک میرفتم چیزی دیگه میخریدم الان حداقل ۳۰میلیونم نزدیک ۱۰۰میلیون شده بود
    خواهشا پولتون رو نزارید توی بانک مسکن

    241
    12
  8. بینام می‌نویسد

    سلام همش دروغه فقط به نفع کسایی کار کردین که ثروت دارن و میتونن بخرن به درد قشر ضعیف نمیخوره دوساله میخوام به طرح مسکن یکم شرکت کنم یا پول کم دارم یا بانک ها هزارتا شرط میزارن جلو یه کاری کردین با عقل جن هم سازگاری نداره مقدار وامی که میخواهین بدین تو تهران ۱۶۰ اونم به نفر خونه متری از ۱۲ میلیون شروع میشه پول ده یا بیست متر خونه رو بعد از یک سال میدین اونم بعد یک سال با این تورمی که داریم میشه پول دو یا سه متر خونه است.

    126
    4
  9. مهرنوش می‌نویسد

    سلام
    یه سوال
    خانم متاهل که همراه همسر برا وام میخوان ثبت نام کنن باید شاغل باشه?
    یعنی به خانم خانه دار وام نمیدن?

    55
    11
    1. امیر می‌نویسد

      سلام. اگر حقوق یک نفر به حدی باشه که ثابت بشه که میتونه اقساط را پرداخت کنه داده میشه.

      16
      11
  10. حمید می‌نویسد

    برای باز کردن حساب بانک مسکن آیا شعبه های بزرگ و شلوغ بهتر کار می کنند یا شعبه های کوچک ؟

    13
    14
  11. it76 می‌نویسد

    سلام-موقعی که نوبت گرفتن وام مسکن یکم بشود چه مدارکی نیاز است و چه مراحلی باید طی شود.به طور اختصاراگرذکر شود ممنونم

    24
    13
  12. عاطفه قاسمي می‌نویسد

    سلام من حدود يك ماه وام ٨٠ تومني رو گرفتم و سند به نام شد الان ميتونم اقدام به گرفتن وام جعاله كنم با مداركي كه نزد بانك هست امتياز تسهيلات تا چه مدتي شامل اين مورد ميشه ؟

    33
    8
  13. محمدعلی می‌نویسد

    سلام یکی خواهش میکنم دقیق بهم توضیح بده. حساب پس انداز توی بانک مسکن دارم و میخوام ماهی ۱ میلیون تومن پول بذارم توش . میشه بعد از چندسال از طریق همین حساب وام خرید مسکن گرفت؟ چطوری؟؟؟

    19
    11
  14. علي می‌نویسد

    در صفحه وام صندوق يكم ، در سايت بانك مسكن تغييري در مبلغ وام اعمال نشده است.

    12
    5
    1. محمدرضا ناصري می‌نویسد

      سلام فعلانه

      1
    2. Armin می‌نویسد

      قرار نبود تغييري کنه. مسکن يکم مرد. البته در حقيقت ما سپرده گزاران مرده ايم

      24
      1
  15. یوسف می‌نویسد

    با سلام
    من میخوام 100 میلیون پول برای وام مسکن یکم به اسم خودم سپرده گذاری کنم.آیا این امر امکان پذیر است یا نه؟

    10
    8
  16. ناهید می‌نویسد

    وام سپرده یساله که 60 تومن گذاشتیم قراره تیر ماه بهمون 120 تومن وام بدن؟میخام بدونم 60تومن سپرده خودمونو کامل بهمون برمیگردونن؟

    13
    4
    1. صادق می‌نویسد

      بله

      1
  17. Zynb می‌نویسد

    دوستان اگه ۲۰میلیون بخوابونم واسه بانک چقدر بهم وام میدن؟

    7
    4
    1. ME می‌نویسد

      با شرايط کنوني : بعد شش ماه 20 تومن و بعد يکسال 40 تومن

      7
      1
  18. حسن می‌نویسد

    با توجه به افزایش دو برابری مسکن در سال 97 افزایش وام خرید امری اجباریه.. ولی دولت با این کار مخالفه..چرا بعد حداقل یکسال اعتماد به بانک و سپرده گذاری پشت این همه جوان رو خالی کردن و طبق همون نرخ سال های قبل وام میدن؟ بنده به نوبه ی خودم به نماینده ی خودمون درخواستی دادم برای پیگیری این موضوع.. واقعا با وام های فعلی نمیشه خونه خرید

    29
    2
  19. میثم می‌نویسد

    سلام.میشه پول رو به مدت کمتری بخوابونیم مثلا 6ماه اگه کمتر هم بهم وام بدن مورد نداره

    4
    3
    1. حسن می‌نویسد

      نمیشه..حداقل زمان خواب 1 ساله

      2
  20. هادی می‌نویسد

    با سلام آیا بعد 15 اسفند تا ۲۸ که روزی کاری بانک وام مسکن یکم پرداخت می شود.

    2
    1
  21. ar می‌نویسد

    سلام من شش ماهه وا من دراومده 13/500 تو خیالم هست الان به دلیل احتیاج مالی میخواهم پولم و برداشت کنم آیا وا من میسوزه؟

    8
    3
    1. امیر می‌نویسد

      سلام. نه تا زمانی که 13.5 تو حسابت باشه وامت نمیسوزه

      4
      3
  22. ME می‌نویسد

    يک فکري به حال ما مسکن يکمي ها هم بکنيد. يکسال پولمان در بانک مسکن بود ولي الان با وام هم هيچ ارزشي نداره. البته براي بانک خيلي خوب شده که به دليل ارزش کم وام کسي حتي بعد از يکسال هم از آن استقاده نميکنه. چرا صدايي از هيچ کس در نمياد؟ وزير که بالاشهر تهران خونه چند ده ميلياردي داشته باشه معلومه که فکر من احمق که گول بانک مسکن را خوردم نيست. افزايش که نداديد ، حداقل بازپرداختش طولاني بشه يا يکسال بعد خريد تنفس بدن و بعدش قسط شروع بشه

    46
    2
  23. mosafer می‌نویسد

    سلام.چرا عمر ساختمان رو نمیبرن بالای 20سال.چرا اصلا کاری انجام نمیدن؟؟؟؟

    27
  24. HOJAT می‌نویسد

    آیا از وام مسکن یکم میتوان برای ساخت هم استفاده کرد؟

    18
    1
  25. من می‌نویسد

    من حدود دوماه مبلغ 45 میلیون سپرده گذاری کردم برای وام مسکن یکم ولی بعد از دوماه چون پول لازم شدم حسابمو خالی کردم و فقط 500 هزار در حسابم موجوده ایا امکانش هست دوباره سپردمو افزایش بدم و اون دوماهی که سپرده ام 45 میلیون بود برام امتیازش مخسوب میشه یا خیر? متاسفانه من اطلاعی نداشتم که نباید نبلغ سپره از 6 میلیون و هفتصد هزار نباید کنتر بشه ایا میشه کاری کرد? لطفا راهنماییم کنید ممنون

    4
    1
    1. مهدي می‌نویسد

      امتياز روزهايي که زير مبلغ کف ( تهران13500000و بالاي 200 هزار 10000000 و زير 200 هزار 6700000) صفر مي باشد. يعني هر مبلغي باشد ولي کمتر از کف باز هم معدل آن روز شما صفر مي باشد. اگر به بانک مراجعه کني (دايره خدمات بانکي) به شما ميگه که چقدر معدل شما هست و ميتونه بگه که چه مبلغي بايد در حسابت باشه که در پايان دوره يکساله وام کامل دريافت کني..
      البته دقت کن که معدل حساب هر 6 ماه يا يکسال محاسبه ميشه. حتماً به بانک مراجه کن

      2
    2. حمید می‌نویسد

      اصلا اینطور نیست آقا سهیل کلا کمترین موجودی که مجاز هست تو حساب باشه 13 تومنه وگرنه باید از اول سرمایه گذاری شروع بشه اون چیزی که میگین میانگین حساب واسه وقتی هست که موجودی از حداقل مجاز کمتر نشه

      2
      3
    3. سهیل می‌نویسد

      اره میشه مجدد پول رو تو حساب واریز کنید چون معدل حساب شش ماهه حساب میکنن ولی چون تو یه بازه مبلغ از ششو هفتصد کمتر شده زمانی که موعد وام تون رسید فقط یکسال فرصت استفاده از وام داریدو بعد از اون مبلغ وام کمتر میشه.

      6
    4. yas می‌نویسد

      خیر امتیازتون حفظ نمیشه چون اصلا نباید موجودیتونو زیر 13 میلیون و پانصد کنین. از اول باید شروع کنید

      1
      3
  26. جواد می‌نویسد

    سلام
    بعد از اتمام یک سال سپرده ایا میشه با حفظ امتیاز وام مبلغ سپرده رو برداشت کرد.
    الان بعد از یک سال نوبتم شده هفت خوان رستم درست کردن میگن ضامن کارمند دولت بیار به هر کی میگم بیا 180 میلیون 12 سال ضامنم شو یه دلیلی میاره که نمیتونه و فرار میکنه حقم دارن طرف ضامن بشه 12 سال شب خوابش نمیبره.
    از یه طرفم هر روزی که بگذره نه به سپردم سود تعلق میگیره نه بازپرداخت بیشتر میشه

    8
    1. مهدي می‌نویسد

      اگر کامل برداشت کني تا 10 ماه يا يکسال مهلت داري تا وام دريافت کني. اما اگر بخواهي بيشتر صبر کني بايد حداقل مانده مربوط به شهر مورد نظر( تهران13500000و بالاي 200 هزار 10000000 و زير 200 هزار 6700000) در حسابت بمونه.

      1
      1
    2. yas می‌نویسد

      من پرسیدم گفتن میشه سپرده رو برداشت کرد ولی 10 ماه مهلت دارین از وامتون استفاده کنین

      1
  27. Nadiya می‌نویسد

    من و همسرم از وام مسکن اولی استفاده کردیم اما به دلیل گرانی منزل از پر شوهر قرض کرده و زودتر خانه رو خریدیم و به نام ایشان وقتی موعد وام برسد میتوانیم از وام استفاده کنیم؟ امکان انتقال از پدر به پسر و عروس وجود دارد؟

    8
    2
    1. ریحانه می‌نویسد

      اگر از یستگاه درجه 1 خونه رو بخرید نمیتونید وام بگیرید.

    2. yas می‌نویسد

      فکر نمیکنم مشکلی باشه

      3
      1
  28. مرتضی می‌نویسد

    سلام مدت بازپرداخت رو خودمون تعیین میکنیم یا بر اساس مدت زمانی که پول تو حسابمون میمونه است؟ مثلا یک سال 30 تومن بزاریم 60 تومن 12 ساله میدن؟

    2
    2
  29. مژگان می‌نویسد

    سلام
    ایا حتما باید یک سال پول در بانک باشه؟ مثلا نمیشه برای وام هشتاد میلیونی پولی بیشتر از چهل میلیون گذشت اما در‌مدت کمتر؟

    3
    3
    1. mosafer می‌نویسد

      سلام.داخل توضیحات نوشته حداقل 12 ماه (دو دوره 6 ماهه) باید سپرده داشته باشید

      3
      2
      1. مهدی می‌نویسد

        چرته باید شروع سپرده گذاری قبل از سال ۹۹باشه .وگرنه باید اوراق بهادر بخری ۲۰ میلیون ک کلا از جیبت رفته.۱۴۰ تومن دستتو میگیره باز پرداختش میشه ۳۰۰ میلیون ک اگه ب موقع برگردونی

        1
  30. سعید می‌نویسد

    سلام میشه به جای ۴۰ میلیون یک سال، مبلغ کمتری در زمان طولانی تر سپرده گذاشت؟
    چجوری میتونم برای سه سال یا پنج سال مقدارش رو بدست بیارم؟

    1. mosafer می‌نویسد

      مثلا هر کدوم 7میلیون(جمع14) بزارید هر سال که از سپردتون بگذره 28 میلیون به مبلغ وام درخواستیتون اضافه میشه.یا علی

    2. mosafer می‌نویسد

      سلام.تا اونجا که من از شعبه پرسیدم(شهر زیر 200 هزار نفر) حداقل موجودی 7 میلیون باید باشه.ولی مدت بیشتری طول میکشد تا به سقف وامتون برسید.

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی