رده وام خرید مسکن وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکم بانک مسکن، وام خانه‌اولی‌ها است. اگر تابه‌حال تسهیلات وام مسکن دریافت نکرده‌اید و برنامه یک‌ساله برای خریدن خانه دارید و البته اهل کمی برنامه‌ریزی هم هستید، با شرح جزئیات این وام در جدول و متن بعدش می‌تواند اطلاعات مفیدی به دست آورید. این نکته‌ها را کسی نوشته که این راه را تا آخرش رفته است!

شرکت
نام وام
یکم
سود
8 %
  • نرخ سود تسهیلات احداث واحد مسکونی در دوران مشارکت و بازپرداخت همانند نرخ سود تسهیلات خرید خانه (در حال حاضر 8 درصد) است
  • نرخ سود برای بافت‌های فرسوده ۶ درصد است
سقف وام
160 میلیون تومان

سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد در شهر تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و سایر مناطق شهری معادل 40 میلیون تومان تعیین شده است. بنابراین برای هر زوج شاغل 80 میلیون تومان پرداخت می‌شود که مجموع ان به 160 میلیون تومان می‌رسد

نوع ضمانت
سند ملک
نیاز به سپرده
حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مدت زمان خواب سپرده
12 ماه

کسب حداقل متوسط موجودی تعیین‌شده برای هر سقف وام، برای حداقل مدت انتظار اولیه (دو دوره شش‌ماهه) الزامی است.

[توضیحات کامل‌تر در متن آمده است]

مسدودی سپرده
حداکثر زمان بازپرداخت
144 ماه

نکته: درصورتی‌که پرداخت تسهیلات در قالب مشارکت مدنی صورت پذیرد و طول دوران مشارکت مدنی (دوره مشارکت و دوره تأخیر بعد از مشارکت) از 12 ماه تجاوز کند، مدت بازپرداخت تسهیلات فروش اقساطی ناشی از سهم‌الشراکه با احتساب مدت مازاد بر 12 ماه، حداکثر 144 ماه تعیین خواهد شد

قسط وام
865,962 تومان

همچنین برای بافت فرسوده نیز رقم قسط ۷۸۰.۶۸۰ تومان است

کل سود وام
44,698,538 تومان
مجموع رقم وام و سود
120,386,667 تومان
سپرده جداگانه
-
شرایط و مقررات

[توضیحات کامل‌تر در متن آمده است]

وام مسکن یکم بانک مسکن دیگر ارائه نمی‌شود

بهره‌مندی از این تسهیلات مشمول افتتاح‌کنندگان حساب قبل از 1399/09/08 می‌شود

وام خرید مسکن ۴۸۰ میلیونی بانک مسکن

معرفی وام مسکن یکم

وام مسکن یکم بانک مسکن به خانه‌اولی‌ها یعنی کسانی که تابه‌حال از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برای خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم‌الشراکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، پرداخت می‌شود و دو حالت انفرادی و زوجین دارد.

این‌که شما در چه شهری قصد خرید خانه دارید در میزان مبلغ وام شما تاثیرگذار است؛ وام مسکن یکم انفرادی در شهر تهران، 80 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و در شهرهایی که جمعیتی کمتر از 200 هزار نفر دارند، 40 میلیون تومان تعیین شده است. وام مسکن یکم زوجین به همین ترتیب در شهر تهران 160 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 120 میلیون تومان و شهرهایی که جمعیت کمتر از 200 هزار نفر دارند 80 میلیون تومان مشخص شده است.

حداقل سپرده برای دریافت وام مسکن یکم

متقاضیان در شهر تهران برای دریافت وام 80 میلیون تومانی باید مبلغ 40 میلیون تومان و متقاضیان در شهرهای بالای 200 هزار نفری برای دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی باید مبلغ 30 میلیون تومان و متقاضیان در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر برای اخذ تسهیلات 40 میلیون تومانی باید مبلغ 20 میلیون تومان را به مدت یک سال در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کنند. نرخ سود تسهیلات احداث واحد مسکونی در دوران مشارکت و بازپرداخت همانند نرخ سود تسهیلات خرید خانه (در حال حاضر 8 درصد) است. نرخ سود برای بافت‌های فرسوده 6 درصد است.

 

جدیدترین شرایط وام مسکن یکم بانک مسکن

وام مسکن یکماز این‌جا به بعد حواستان را جمع کنید! شرایط وام‌گیرنده این‌هاست:

  1. متقاضی اعم از متأهل یا مجرد باید 18 سال تمام داشته و دارای درآمد مستقل باشند.
  2. متقاضی و همسر وی (برای متقاضیانی که از ابتدای آبان 97 افتتاح حساب کرده‌اند) از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برای خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم‌الشراکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.
  3. متقاضی و همسر وی (برای متقاضیانی که از ابتدای آبان 97 افتتاح حساب کرده‌اند) از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند. (استعلام فرم «ج» از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر عدم استفاده متقاضی از تسهیلات دولتی شامل زمین، مسکن، تسهیلات یارانه‌ای و...)
  4. متقاضی مذکر نباید از مشمولان غایب یا فراری خدمت سربازی باشد.

نکته یک: در زمان افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم الزامی به قرمز شدن یا ارائه فرم «ج» نبوده، اقرارنامه کتبی مبنی بر عدم استفاده از امکانات مذکور و سلب مسئولیت از بانک در صورت وجود سابقه در زمان پرداخت تسهیلات -که در نمونه فرم افتتاح حساب پیش‌بینی شده- از افتتاح‌کننده حساب اخذ می‌شود.

نکته ۲: دارندگان حسابی که از دریافت وام مسکن یکم انصراف می‌دهند (یا طبق مقررات مشمول دریافت تسهیلات طرح نمی‌شوند) در زمان فسخ حساب، از سودی معادل سود سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی دوره متناظر (در حال حاضر ۱۰ درصد) بهره‌مند می‌شوند.

نکته ۳: در صورتی‌که دارنده حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم واجد شرایط تسهیلات طرح خانه اولی نباشد، می‌تواند از مزایای تسهیلاتی حساب صندوق پس‌انداز مسکن (خرید و احداث واحد مسکونی) تا سقف‌های مقرر در حساب صندوق پس‌انداز مسکن عادی بهره‌مند شود.

شرایط ملک که به آن این وام تعلق می‌گیرد هم این‌هاست:

  1. ملک مورد معرفی متقاضی، باید تاییدیه آیین‌نامه ۲۸۰۰ و تأیید استحکام بنا را داشته باشد.
  2. از تاریخ صدور جواز ساخت آن بیش از ۱۵ سال سپری نشده باشد.
  3. خانه‌ای که خریداری می‌کنید باید در محدوده جغرافیایی شهر شعبه‌ای باشد که در آن اقدام به سپرده‌گذاری کرده‌اید.

نکته: دقت داشته باشید «سال صدور پروانه ساخت» خانه، برای بانک معیار است نه پایان کار.

 

مراحل دریافت وام مسکن یکم بانک مسکن به زبان ساده | اختصاصی رده

۱- اولین مرحله افتتاح حساب سپرده در بانک مسکن است. سپرده شما حداقل 12 ماه باید در این حساب بماند. کسب حداقل متوسط موجودی تعیین‌شده برای هر سقف وام، برای حداقل مدت انتظار اولیه (دو دوره شش‌ماهه ابتدایی موردمحاسبه) الزامی است.
۲- بعد از گذشت این مدت شما باید خانه خریداری‌شده خود را به بانک معرفی کنید. متصدی اعتبارات بانک سند شما را برای اخذ استعلامات موردنیاز خود اسکن می‌کند. در این مرحله مالک برای دریافت استعلام شهرداری و دارایی و ثبت حداقل یک‌هفته‌ای به زمان نیاز دارد.
۳- بعد از تهیه این مدارک (استعلام شهرداری و دارایی و ثبت) توسط مالک شما به همراه مالک و ضامن‌ها مجدداً به بانک می‌روید. حتماً اصل و کپی مدارک شناسایی خود و همسر خود (در صورت استفاده از وام زوجین)، مالک و ضامن‌ها را همراه داشته باشید. همچنین اصل و کپی سند ملک و قولنامه و بنچاق را همراه داشته باشید. ازجمله شرایط جدید بانک‌ها داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت تسهیلات است و بانک‌ها حق اعطای تسهیلات به مشمولان غایب یا فراری را ندارند.
۴- با وجود اینکه سند ملک شما به‌عنوان ضمانت وام در رهن بانک قرار می‌گیرد، اغلب شعبه‌ها برای وام مسکن یکم ضامن کسر از حقوق نیز از شما می‌خواهند. حتماً اطلاعات مربوط به تعداد ضامن‌ها را از شعبه خود بگیرید.
۵- در صورت داشتن تمام مدارک و شرایط لازم، بانک روز بازدید از خانه را تعیین می‌کند. کارشناس بانک در آن روز از خانه خریداری‌شده شما بازدید می‌کند و اطلاعات موجود در سند را با خانه مقایسه می‌کند.
۶- دفترخانه توسط خود بانک به شما معرفی می‌شود. در روز تعیین‌شده شما به همراه نماینده بانک به دفترخانه مراجعه کرده و کارهای انتقال سند انجام می‌شود. نماینده بانک پس از انتقال سند، چک وام شما را به مالک تقدیم می‌کند.

نکته یک:
قبل از رفتن به محضر به شعبه بانک خود مراجعه کنید. ابتدا شما سپرده‌ای که در بانک دارید را برداشت می‌کنید و سپس حساب سپرده شما توسط بانک مسدود می‌شود. شما باید یک حساب‌جاری در بانک مسکن باز کنید.
نکته ۲: حواستان به هزینه دفترخانه برای انتقال سند و همچنین هزینه ترهین سند باشد و مبلغ دقیق را از دفترخانه بپرسید و پول به میزان کافی همراه داشته باشید.

 

جزئیات افزایش وام مسکن یکم

این نکات را فراموش نکنید تا دچار مشکل نشوید یا بعدا سوال برایتان ایجاد نشود:

  1. به سپرده صندوق پس‌انداز مسکن یکم هیچ‌گونه سودی (مگر در حالت فسخ حساب و انصراف از دریافت تسهیلات) تعلق نمی‌گیرد.
  2. گیرنده وام مسکن یکم بایستی توانایی پرداخت اقساط را داشته و این موضوع به طرق مقتضی (حکم استخدامی، فیش حقوقی، گردش حساب بانکی و…) توسط شعبه محرز شود.
  3. دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌توانند صرفاً با بستگان نزدیک خود (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، نوه، پدربزرگ، مادربزرگ) افتتاح حساب، اخذ تسهیلات یا درخواست انتقال حساب فی‌مابین خود را بکنند.
  4. انتقال حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به سایر مناطق شهری برای استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با رعایت کمترینِ سقف‌های مقرر در منطقه افتتاح حساب اولیه یا منطقه استفاده از تسهیلات (هرکدام کمتر بود)، مطابق ضوابط حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن میسر است.
  5. هرگونه تغییر در ضوابط و تسهیلات این حساب‌ها که از طرف شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شود، موردقبول سپرده‌گذار است.
  6. هر فرد تنها مجاز به استفاده از یک فقره تسهیلات در قالب صندوق پس‌انداز مسکن یکم است.
  7. برای اطمینان از اینکه متقاضی تسهیلات، حائز شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات است، استعلام از سامانه‌های اطلاعاتی سازمان ملی زمین و مسکن برای متقاضی و همسر وی، همچنین استعلام از سامانه اطلاعاتی بانک مسکن و بانک مرکزی برای متقاضی، همسر و فرزندان صغیر وی در زمان استفاده از تسهیلات الزامی است.
  8. بازپرداخت تسهیلات طبق درخواست کتبی گیرنده وام مسکن یکم به‌صورت ساده یا پلکانی (سالانه و دوره‌ای) امکان‌پذیر است.
  9. خرید مشترک واحد مسکونی مطابق ضوابط حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن و با رعایت شرایط و ضوابط اختصاصی این طرح امکان‌پذیر است.
  10. پرداخت تسهیلات، صرفاً در مناطق شهری امکان‌پذیر بوده، در مناطق خارج از محدوده خدمات شهری میسر نخواهد بود.
  11. اعطای تسهیلات جعاله به گیرندگان تسهیلات خانه اولی، مطابق ضوابط و مقررات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن یا سایر انواع صندوق پس‌انداز مسکن امکان‌پذیر است.
  12. اعطای تسهیلات در طرح خانه اولی‌ها به اتباع خارجی امکان‌پذیر نیست.

 

نحوه بازپرداخت و اقساط مسکن یکم

با سود ۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ساله برای خانه اولی‌ها

مبلغ وام انفرادی

اقساط ماهانه

سود دوره

کل بازپرداخت

80 میلیون تومان

865000 تومان

۴۵۰۰۰۰۰۰ تومان

۱۲۵۰۰۰۰۰۰ تومان

60 میلیون تومان

650000 تومان

34000000 تومان

94000000 تومان

40 میلیون تومان

433000 تومان

22000000 تومان

62000000 تومان

مبلغ وام زوجین

160 میلیون تومان

1700000 تومان

89000000 تومان

249000000 تومان

120 میلیون تومان

1290000 تومان

67000000 تومان

187000000 تومان

80 میلیون تومان

865000 تومان

45000000 تومان

125000000 تومان

 

با سود 6 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله در بافت فرسوده برای خانه اولی‌ها

اقساط ماهیانه

781،000 تومان

کل سود پرداختی

32،396،000 تومان

جمع بازپرداخت

112،396،000 تومان

شرایط وام مسکن بانک ها

 

[بحث‌های تخصصی درباره وام مسکن یکم]

نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله‌ای و مشارکتی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم

اگر می‌خواهید به صورت مشارکتی وام مسکن یکم بگیرید، به این جدول نیاز دارید:

ردیف شرح نرخ سود تسهیلات
1  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای خانه اولی‌ها 6 درصد
2  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در بافت‌های فرسوده به غیر از خانه اولی‌ها 8 درصد
3  تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی مسکن (خرید، واگذاری سهم‌الشرکه) در خارج از بافت‌های فرسوده 8 درصد
4  تسهیلات مشارکت مدنی برای انبوه‌سازان برای ساخت در بافت‌های فرسوده 8 درصد

 

نرخ سود تسهیلات در جدول بالا فقط برای آن دسته از قراردادهای تسهیلاتی است که از تاریخ 1397/02/19 و به بعد منعقد (ثبت قطعی قرارداد) شوند.

نکته: در قراردادهای تسهیلاتی مشارکت مدنی و خرید خانه که در دفاتر اسناد رسمی ثبت می‌شود، تاریخ ثبت قرارداد در دفترخانه ملاک است و در خصوص قراردادهایی که به‌صورت داخلی تنظیم شده‌اند (همانند قراردادهای فروش اقساطی از محل سهم‌الشرکه) تاریخ امضا و ثبت قرارداد در بانک ملاک عمل خواهد بود. سررسید و موعد بازپرداخت اقساط نیز بر اساس همین تاریخ‌ها تعیین می‌گردد.

 

مدل تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم

درصورتی‌که متقاضی دریافت وام مسکن یکم در حال طی زمان یکی از طرح‌های قبلی بانک مسکن باشد با شرایط زیر می‌تواند طرح قبلی را با طرح مسکن یکم تجمیع کند:

  1. تجمیع امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف 35 میلیون تومان و برای زوجین تا سقف 50 میلیون تومان با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکان‌پذیر است.
  2. دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن (شامل حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن (صرفا برای ساخت مسکن) و صندوق پس‌انداز مسکن و حساب پس‌انداز مسکن جوانان) با شرایط زیر می‌توانند از سقف تسهیلات جدید بهره‌مند شوند: الف. از تاریخ افتتاح حساب قبلی آنان تا تاریخ ابلاغ بخشنامه (94/03/16)، حداقل یک سال سپری شده باشد. ب. حداقل متوسط موجودی حساب آنان در دوره‌های سپرده‌گذاری منطبق با شرایط حساب صندوق مسکن یکم باشد. ج. باید یک فقره حساب صندوق مسکن یکم افتتاح کرده و حداقل یک دوره 6 ماهه سپری کنند. د. حداقل متوسط موجودی هر دوره در حساب جدید نیز مطابق با سقف تسهیلات درخواستی رعایت شود.

 

سوالات متداول وام مسکن یکم بانک مسکن

آیا تسهیلات مسکن یکم، بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود؟

خیر، این تسهیلات تنها از طریق سپرده‌گذاری امکان‌پذیر است. برای دریافت فوری وام مسکن باید اوراق مسکن تهیه کنید.

کوتاه‌ترین زمان سپرده‌گذاری جهت دریافت تسهیلات از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم چه مدت است؟

12 ماه معادل 2 دوره 6 ماهه | درصورتی‌که سپرده‌گذار قصد دریافت تسهیلات طی دو دوره 6 ماهه را داشته باید به‌گونه‌ای سپرده‌گذاری کند که حاصل مجموع متوسط موجودی دو دوره انتظار وی معادل سقف تسهیلاتی موردنظر شود. برای مثال پیشنهاد می‌شود جهت دریافت تسهیلات 80 میلیون تومان مبلغ 40 میلیون تومان، تسهیلات 60 میلیون تومان مبلغ 30 میلیون تومان و تسهیلات 40 میلیون تومان مبلغ 20 میلیون تومان به مدت یک سال در حساب سپرده‌گذاری شود. رعایت حداقل متوسط موجودی هر دوره انتظار برای هر سقف تسهیلاتی الزامی است. حداقل متوسط موجودی هر دوره در تسهیلات 80 میلیون تومان 13.5 میلیون تومان، در تسهیلات 60 میلیون تومان 10 میلیون تومان و در تسهیلات 40 میلیون تومان 6.7 میلیون تومان است.

خریدوفروش تسهیلات با سپرده بانک مسکن به چه نحوی امکان‌پذیر است؟

خریدوفروش تسهیلات به هر نحو ولو به‌صورت وکالتی از دیدگاه بانک مسکن غیرقانونی است. لیکن مشتری می‌تواند امتیاز تسهیلات با سپرده را به بستگان نزدیک خود انتقال دهد.

آیا امکان تجمیع دو یا چند حساب پس‌انداز مسکن جوانان وجود دارد؟

الف: حداقل مدت 5 سال از تاریخ افتتاح هر یک از حساب‌ها گذشته باشد. ب: سقف تسهیلات متعلق به تجمیع چند حساب حداکثر معادل سقف تسهیلات تعیین‌شده برای قدیمی‌ترین حساب از حساب‌های تجمیعی در مقطع استفاده از تسهیلات تعیین می‌شود.

رده‌بین:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

258 دیدگاه
  1. مهدی می‌نویسد

    با سلام.معدل حساب من برای وام مسکن یکم اول تیرماه بعد از یک ماه به حد نصاب رسید و بعد از آن پول رو کامل دراوردم حالا بعد از ۷ماه از اون تاریخ میشه بانک وام رو کامل بهم بده شرایط چیه؟

    1. zamen می‌نویسد

      درودبرشما، جهت اطلاع از بهترین شرایط وام تعلق گرفته به شما، از ریاست شعبه عامل خود سؤال نمایید.

  2. akbar می‌نویسد

    سلام قرار بود مدت انتظار 10 ماهه بشه وهمچنین سود وام 8% بشه کی اجرا میشه؟

    1. zamen می‌نویسد

      درود بر شما، این مورد در حد یک پیشنهاد (ابتدا در سال 1392) از طرف وزیر راه به ریاست جمهوری ارائه شده است!

  3. ایمان می‌نویسد

    من و خانمم شرایط مسکن یکم بهم میخوره ( تا بحال هیچ تسهیلات بانکی اعم از مسکن و… استفاده نکرده ام ) ولی در مورد شرایط ملک ،
    من میخواهم 2 دنگ یک خونه ای که 2 دنگ دیگه ی این خونه به نام من و 2 دنگ دیگه آن به نام خانمم هستش را از برادرم بخرم ( در اصل این خونه 2 دنگ 2 دنگ به نام من و برادر و همسرم هستش )
    آیا امکان گرفتن وام یکم برایم هست؟

    1. ی می‌نویسد

      خونه داشتن مهم نیست.نباید تا به حال از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشه

    2. yas می‌نویسد

      نه شما وقتی خانه به اسمتون هست دیگه شرایط مسکن اولی را ندارید چطور میگید دارید.

    3. zamen می‌نویسد

      برای این مورد، شما بایستی ابتدا با برادر و همسر خود به توافق برسید، بعد از رسیدن به توافق به بانک مسکن مراجعه نمایید.

  4. فرشته می‌نویسد

    سلام با سپرده خودمان میشود صدوبیست یا صدو بیست به اضافه ی سپرده ای که گذاشته بودیم؟

    1. zamen می‌نویسد

      درود بر شما، برای زوجین که هر کدام 30 میلیون به مدت 12 ماه سرمایه گذاری کنند علاوه بر پول خودتان(60 میلیون)، مبلغ 120 میلیون وام تعلق میگیرد(120+60)!

  5. سیدصادق می‌نویسد

    سلام رده جان لطفا منو راهنمایی کنید من الا هشت ماه از پولی که حساب مسکن یکم گذاشتم میگذرد و کامل گذاشتم یعنی دو تا بیست میلیون کامل ولی منظور از دوره شش ماه نمیفهمم یعنی من باید در هر دو دوره پولم کامل گذاشته باشم تا بتونم هشتادتومن کامل بگیرم یا نه الان میتونم از مقداریش استفاده کنم و چقدرشو میتونم بردارم و سوال بعدی اینکه میشه برا ساخت مسکن هم استفاده کرد یا فقط برای خرید مسکن هست؟ بانک جواب درستی بهم نمیدهد خواهشا جوابمو بدهید

    1. zamen می‌نویسد

      درود بر شما، طبق بخشنامه بانک، به ازای هر 6 ماه یک برابر میانگین موجودی به شما تعلق میگیرد، اگر خواهان دریافت 80 میلیون وام مسکن یکم هستید بایستی 40 میلیون به مدت 12 ماه در حسابتان داشته باشید و همچنین خانه نداشته باشید، برای ساخت مسکن بایستی ابتدا با سرمایه ی خودتان کار ساخت را تا جایی پیش ببرید که بانک عامل، خانه ی شما را بتواند قیمت گذاری کند بعد مشمول دریافت وام شوید، با توجه به اختیار تام شعبه ی عامل خودتان در اعطای وام ساخت مسکن به شما، این مورد را حتما از رئیس شعبه ی خود سؤال نمایید که حتما پاسخگوی شما خواهند بود!

  6. لیا راد می‌نویسد

    سلام
    من برای وام مسکن یکم سپرده گذاری کردم و همسرم چهل میلیون تومان امتیاز وام مسکن جوانان دارد با توجه به اینکه سقف این تسهیلات در شهر ما 60 میلیون تومان است آیا میتونیم با سپرده گذاری یکساله برای 20 میلیون تومان باقیمانده از تجمیع امتیاز وام مسکن جوانان با طرح مسکن یکم برای همسرم استفاده کنیم؟

  7. حامد می‌نویسد

    بعضی از دوستان میگن این طرح مناسب نیست.لطفا طرحی مناسب تر که بانک‌های دیگر دارند معرفی کنند .رفتم از بانکی که گردش حساب خوبی دارم وام بگیرم میگه ۳۰تومن بهت وام میدیم ۱۸درصد سقفش ۵ساله ولی ۱۰تومن باید تا ۵سال بزاری قسطت تموم بشه:حالا بانک مسکن ۱۲ساله میده و ایشالا ۱۵ ساله هم خواهد شد. کدام بانک ۸۰تومن وام می‌دهد با قسط ماهی ۷۰۰ تومن؟

  8. حسین می‌نویسد

    من صندوق یکم حساب باز کردم اما فقط یه کارت طلایی رنگ دادن. نه گواهی نه سندی نه هیچ چیز دیگه. به نظرتون فقط یه کارت دادن درسته؟

  9. radin می‌نویسد

    سلام
    کسی که داره وام صنوق یکم میگیره آیا میتونه برای جبران کسریه پولش از وام اوراق هم استفاده کنه؟

  10. علی می‌نویسد

    واقعا باید آدم خیلی نادان باشه از بانک مسکن وام بگیره . امتحان کنید ببین به چه روزی میفتین . سند تو رهن . چند برابر پولت باید پس بدی . پولت یه سال باید بخوابه . دزدی در روز روشن . نگیرید . وام های بانک های دیگر بهتره

    1
    1
    1. جواد می‌نویسد

      یه حساب کتاب کنید میبینید طرح خوبیه. لطفا حتما محاسبه کنید بعد قضاوت

      1
  11. حمید می‌نویسد

    آیا حساب مسکن یکم رو میشه از شهری به شهر دیگه منتقل کرد و در شهر جدید مسکن خرید؟

    1
  12. اکبر چودار می‌نویسد

    با سلام بنده 6 ماه اول مبلغ 131 میلیون سپرده داشتم . اگر در 6 ماه دوم میانگین 29 میلون داشته باشم مشکلی پیش نمی اید. سپاس

    1
  13. علی می‌نویسد

    آیا برای ضمانت می توان سند زمین گرو گذاشت یا باید حتما ساختمان باشد

    1. ح الف می‌نویسد

      همون ملکی که معامله شده در گرو بانک خواهد بود .

  14. محمد می‌نویسد

    کسی خبر داره شرایط جدیدی که واسه مسکن یکم گذاشتن اجرا میشه یا نه؟(بازپراداخت 12 سال میشه 15 سال و مدت انتظار یک ساله میشه ده ماه ونرخ سود هم هشت درصد )

    1. ح الف می‌نویسد

      فعلا طرح پیشنهادیست و باید شورای پول و اعتبار موافقت کنه . با ادامه رکود معاملات مسکن ممکنه بانکها شرایط رو شلتر بکنن

    2. tara می‌نویسد

      12 سال

      1
  15. سعیده می‌نویسد

    رده جان لطفا جواب منو بده
    ما زمان موعد دریافت وام مسکنمون رسیده. دوتا سی تومن یکساله گذاشتیم. ولی الان نمیخوایم خونه بخریم. بانک میگه دوتا بیست تومن بردارین، دوتا ده تومن ته حساب بمونه. ولی آخه ما یکسال گذاشتیم. این چه پول زوریه که باز میخواد نگهداره؟
    بانک میگه اگه کل شصت تومنو برداری، باید در مدت یکسال خونه روخریده باشی و همه کاراشم کرده باشی. که این مراحل حداقل دوماااه! طول میکشه. ولی من تو اینترنت شش ماه و یازده ماهم خوندم.
    لطفا بگین دقیقا چقدر فرصت داریم؟ و اینکه از زمان نوشتن قولنامه خونه تا آخر مراحل چقدر طول میکشه که ماببینیم باید چیکار کنیم آخرش!

    1. تره می‌نویسد

      اپلیکیشن وام مسکن یکم رو نصب کنید خیلی راهنمای خوبیه

  16. مجید می‌نویسد

    سلام
    من یک خونه با خرید اوراق از بورس خریدم یعنی خودم وام گذاشتم روش حالا اگه خونم رو بفروشم وامم واگذار کنم میتونم از مسکن یکم استفاده کنم ؟ اگه نمیشه میتونم واسه همسرم وام مسکن یکم بگیرم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. احمد می‌نویسد

      اگر به اسم خودت اوراق وام گرفتی.نمیتونی بگیری.مگر به اسم خانمت وام بگیری

  17. مهدی می‌نویسد

    با سلام میخواستم بدونم زمانی که یکسال سپرده گذاری واسه مسکن یکم تموم بشه آیا محدودیت زمانی برای گرفتن خونه وجود داره یا خیر
    ممنون

  18. مرتضی می‌نویسد

    من همه پیامهای شما (به جز چند نفر عاقل) آدمهای بی عقل و نادان و خوندم آره به قول اون دوستمون واقعا دل خجسته ای دارید همتون که با بی فکری کامل سوالهای چرت و پرت پرسیدید متاسفم به حال خودم که با شما سدیم 80ملیون جمعیت ایران

    1
    1
    1. رکسانا می‌نویسد

      شما نمیدونی اجاره نشینی چقدر سخته.وام مسکن بهتر از اجاره نشینیه.ماهی یک تومن که اجاره میدی بهتره بدی قسط که حداقل بعدش خونه مال خودته.بانکهای دیگه قسطشون بالاست.کمتر هم وام میدن.خیلی هم اذیت میکنن.

      1
      1
  19. مهران می‌نویسد

    با سلام بنده پدرم یک بار با معامله صوری با من وام مسکن گرفته که الان واگذار شده آیا می توانم حساب سپرده مسکن یکم به نام خودم باز کنم و هنگام گرفتن تسهیلات وام و خانه رو با نام کسی دیگر بگیرم؟

    1
  20. حسن می‌نویسد

    سلام دوستان …میخواستم بدونم میشه وام مسکن یکم گرفت برای خونه ای که خودش وام مسکن مهر داره؟ به عبارت دیگه برای خرید خونه ای که وام مسکن مهر داره ادم میتونه وام مسکن یکم بگیره؟

    1
  21. مجتبی می‌نویسد

    با سلام
    من می خوام وام 120 میلیونی مسکن رو بگیرم. آیا امکانش هست که به جای اینکه 60 میلیون یکسال سپرده بزارم؛ 120 میلیون 6 ماه سپرده بزارم و وام رو ظرف 6 ماه دریافت کنم؟؟؟؟؟؟؟
    با تشکر

    1
    1. ح الف می‌نویسد

      گفته حداقل باید یکسال بمونه ، 6 ماه اول پولت زیاد باشه ف 6 ماهه دوم باید 10 تومن حداقل بمونه

      1
      1
    2. حمید رضا می‌نویسد

      سلام نه نمیشه من هم رفتم بانک همچین پیشنهادی دادم ولی گفتن نمیشه.

      1
  22. محمد می‌نویسد

    با سلام. بنده یک سوال داشتم. من حدود سال ۹۰ مدارک رو برای دریافت مسکن مهر دادم و یک میلیون هم پول دادم ولی دیگه پول ندادم و کلا بیخیال شدم. هیچ کد و شماره پرونده ای هم ندارم. وام مسکن مهر هم خوب قاعدتا نگرفتم دیگه. الان امتیاز وام مسکن یکم من و همسرم رسیده.میخواستم بدونم مشکلی ایجاد میشه یا نه؟ خیلی نگرانم.

    1
  23. شورلت می‌نویسد

    سود ۹ درصد یه جور الکی به نظر میاد. وقتی وام رو فوری ندن. مثلا یک سال پول بخوابون که چی بشه. خب اگر حساب کنیم سود یک سال رو عملا سود وام میاد رو ۱۶ درصد.شاید بیشتر بسته به مدت وام
    و یا جوانان یکجا بریزی ۱۵ سال یا ماهانه بدی( انگار قسط میدی! قبل شروع وام ) بعد ۱۵ سال پول سه برابر میشه و سود که نمیدن در اصل دوباره همون اش و کاسه بالایی
    اوراق که دیگه بدتر
    وقتی هم که میگین بهشون میگن ملک چند سال بعد خیلی گرون میشه
    خب بشه! مگه من دلال هستم!

    1
    1. سودا می‌نویسد

      کاملا حرفه ای و منطقی
      کسی که فایننس خونده این رو میفهمه
      سود کاملا الکی هست. درسته در فرمول 9 درصد میزارن ولی سود پولی که خوابوندی رو بیار روش ببین چی به چیه
      80 تومن با سود 20 درصد صندوق سک یاله میشه 16 میلیون یعنی عملا 16 میلیون از جیبت رفته. اون رو بیار روی اقساط حالش رو ببر!!
      سود وقتی 9 درصد هست که فورا وام رو بدن بدون خواب پول

      1
  24. سیداحمد می‌نویسد

    میشه به صورت صوری از عمو یا فامیل دیگر خانه گرفت؟ یعنی سند رو به اسم کرد گذاش بانک؟

    1
  25. گلستان می‌نویسد

    سلام شرمنده من اگر بخوام وام رو بگیرم و وسط اقساط بتونم مابقی رو نقدا بدم ، سود نیاز نیست که بدم برای اون نصف که می خوام نقدی پس بدم؟

    1. سید می‌نویسد

      محاسبات اقساط وام بانکی طوری است که شما در ابتدا درصد بیشتری از اقساط ماهانه رو داری سود وام رو می دی تا قسط وام رو. یعنی مثلا اگر شما وام رو با بازپرداخت 12 ساله دریافت کردی و 6 سال پرداخت کنی و بخوای تسویه کنی، باید خیلی بیشتر از نصف مبلغ وام دریافتی رو یکجا بدی.

  26. محسن می‌نویسد

    سلام من از تسهیلات مسکن یکم نمیتوانم استفاده کنم آیا همسرم که خانه دار است میتواند از تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن یکم استفاده کند.

  27. علی می‌نویسد

    اگر من سپردم در بانک مسکن به صورت زیر باشه آیا بعده یکسال واحد 80 میلیونی میگیرم؟ 6 ماه اول: 13.5 میلیون تومان 3ماه: 13.5 میلیون تومان 3 ماه: 119.5 میلیون تومان

    1. مجید می‌نویسد

      بله، فکر نکنم مشکلی باشه، چون میانگین هر دوره ۶ماهه را می گیرند و با هم جمع می زنند.

  28. مصطفی می‌نویسد

    با سلام
    لطفا راهنمایی کنید که این وام به کسانی که قبلا به نام خودشون خانه خریدند ولی از تسهیلات فوق استفاده نکرده باشند، تعلق میگیره؟

  29. مجید می‌نویسد

    با سلام و وقت بخیر
    سوال بنده در مورد خرید مشارکتی یک واحد مسکونی و دریافت وام مسکن یکم هست، که در بند 10 همین مطلب ذکر شده ولی خیلی توضیح ندادن.
    اگر من و خواهرم یک واحد را به شراکت خریداری کنیم (ارزش واحد 200 میلیون تومان باشد) آیا ممکن هست هر کدام 80 میلیون وام مسکن یکم دریافت کنیم؟
    با تشکر

  30. علی می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    اگر برای گرفتن وام 160 تومنی در شش ماهه اول 90 تومن (به جای 80 تومن) گذاشته باشیم امکانش هست در شش ماهه دوم این مبلغ را 70 تومن کنیم و بازم از سقف 160 تومن استفاده کنیم با هر دوره جدا میانگین گیری میشه؟؟؟
    (در اصل میانگین همان 80 تومن است ولی در 2 دوره) لطفا جواب بدید…… سپاس فراوان از سایت خوبتان

    1
    1. تره می‌نویسد

      نخیر.
      دوره 6 ماهه ملاک است. دوره 12 ماهه نیست که جمعا بتوان میانگین گرفت. شش ماه اول جدا و شش ماه دوم جدا. بعدش بین این دو، مینیمم میگیرن.

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی