رده رپورتاژ آگهی با یک میلیون چقدر بیت کوین میشه خرید؟

با یک میلیون چقدر بیت کوین میشه خرید؟

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رده
27 آذر 1402

قیمت بیت کوین چند روز پیش رکورد 2 میلیارد تومان را رد کرد. پادشاه ارزهای دیجیتال در حال حاضر در هفته دوم آذر 1402، در محدوده 43,950 تومانی معامله می‌شود که با توجه به قیمت تقریبا 51 هزار تومانی تتر، چیزی حدود 2 میلیارد و 241 میلیون تومان قیمت دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای خرید بیت کوین، باید کل 1 واحد آن را خریداری کنند و به همین خاطر، از سرمایه گذاری در این رمز ارز جا مانده‌اند. اما باید بگوییم حتی با 1 میلیون تومان هم امکان خرید رمز ارز BTC وجود دارد. در این مطلب، این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم.

قیمت هر 1 ساتوشی چقدر است؟

پیش از پرداختن به مبحث اصلی، بد نیست ابتدا با نحوه کار آن آشنا شوید. بر خلاف ارزهای سنتی که واحدهای پولی مشخصی دارند و مثلا امکان شکستن 1 سنت وجود ندارد، رمز ارزها تا هزاران واحد نیز ریزتر می‌شوند. مثلا واحد شمارش بیت کوین، ساتوشی (Satoshi) است و هر 1 واحد BTC، از 100 میلیون ساتوشی تشکیل می‌شود. بنابراین از نظر تئوری، امکان خرید حتی 1 واحد ساتوشی هم وجود دارد.

البته از نظر عملی، این کار نشدنی است. چرا؟ به‌خاطر عاملی به‌نام کارمزد. امروزه به‌خاطر شلوغی شبکه بیت کوین و افزایش استفاده از آن، ماینرها بسته به کارمزدی که پرداخت می‌کنید، تراکنش‌های شما را در اولویت قرار می‌دهند. حالا برای اینکه مثلا تراکنش خرید بیت کوین شما مقرون‌به‌صرفه باشد، باید مقداری بیشتر از مقدار کارمزد معمول این شبکه خریداری کنید.

حداقل خرید مقرون‌به‌صرفه بیت کوین

با توجه به قیمت 43,950 دلاری هر 1 واحد بیت کوین، هر 1 واحد ساتوشی برابر 0.0004395 دلار ارزش دارد. این یعنی شما با پرداخت کمتر از 1 سنت قادر به خرید 1 واحد ساتوشی هستید، اما چون انجام تراکنش در شبکه بیت کوین در حال حاضر در هفته دوم آذر 1402 حدود 15 دلار کارمزد دارد، بنابراین خرید 1 ساتوشی به قیمت زیر 1 سنت و پرداخت 15 دلار کارمزد غیر منطقی است.

البته ناگفته نماند که کارمزدهای بیت کوین همیشه انقدر بالا نیستند و اخیرا به‌خاطر جهش بازار کریپتو این کارمزدها نیز افزایش یافته‌اند. تا هفته گذشته و پیش از صعود بیت کوین به بالای 40 هزار دلار، متوسط هزینه کارمزدها زیر 2 دلار بود.

علاوه بر این، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز یک آستانه حداقلی را برای خرید و فروش رمز ارزها در پلتفرم‌هایشان تعیین کرده‌اند. مثلا در صرافی بیت 24، حداقل خرید رمز ارزها از جمله بیت کوین برابر 100 هزار تومان است که در حال حاضر، باز هم خرید 100 هزار تومان بیت کوین و پرداخت متوسط 750 هزار تومان کارمزد، غیرمنطقی می‌شود.

تعداد بیت کوین قابل خرید با 1 میلیون تومان

با توجه به موارد بالا، می‌توان گفت که خرید 1 میلیون تومان بیت کوین تصمیم معقولانه‌تری است. برای اینکه به‌صورت لحظه‌ای بدانید با 1 میلیون تومان چند واحد بیت کوین به شما تعلق می‌گیرد، بهتر است به‌جای محاسبه دستی، از یک صرافی ارز دیجیتال نظیر بیت24 استفاده کنید.

برای این کار، ابتدا وارد سایت این صرافی به آدرس bit24.cash/coins/btc شوید. در این قسمت، با وارد کردن مقدار 1 میلیون تومان در کادر اول، به‌صورت خودکار و بر اساس قیمت لحظه‌ای بیت کوین، تعداد واحد قابل خریداری برای شما در کادر بعدی نمایش داده می‌شود:

همانطور که مشاهده می‌کنید، با 1 میلیون تومان در حال حاضر می‌توان 0.00044521 واحد BTC خریداری کرد.

آموزش خرید بیت کوین به ارزش 1 میلیون تومان

برای خرید بیت کوین می‌توانید به https://bit24.cash/coins/btc/ مراجعه کنید. در این قسمت، پس از ثبت نام و ساخت حساب کاربری، روی گزینه “خرید BTC” کلیک کنید.

در صفحه جدید، «انتخاب نحوه دریافت ارز» را مشخص کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، دو گزینه شامل «ذخیره در کیف پول ارزی بیت۲۴» و «واریز به کیف پول شخصی» وجود دارد. خرید و فروش‌های آنی در صرافی بیت 24 بدون کارمزد هستند و با انتخاب گزینه اول، به دلیل ذخیره بیت کوین‌ها در والت داخلی این صرافی، از پرداخت کارمزد شبکه حدودا 15 دلاری که پیشتر ذکر کردیم نیز معاف خواهید شد. اما در صورت انتخاب گزینه دوم، ملزم به پرداخت این کارمزد هستید که به ماینرهای شبکه بیت کوین تعلق خواهد گرفت.

فرض کنید همان گزینه اول یعنی «ذخیره در کیف پول ارزی بیت۲۴» را انتخاب می‌کنیم. در ادامه، باید از بین دو گزینه «از طریق کیف‌پول نقدی بیت‌۲۴» و «از طریق درگاه پرداخت آنلاین»، یکی را به‌عنوان «انتخاب نحوه پرداخت مبلغ تراکنش» انتخاب نمایید. فرض کنید گزینه دوم را انتخاب می‌کنیم.

پس از آن، به صفحه درگاه امن پرداخت آنلاین هدایت می‌شوید. پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، رمز ارزهای بیت کوین به کیف پول داخلی شما در صرافی بیت24 ارسال خواهند شد و از این مرحله به بعد، امکان ارسال آن‌ها به کیف پول شخصی یا ترید و سفارش‌گذاری روی آن‌ها در بازار همتابه‌همتای این صرافی نیز وجود دارد.

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
  1. رضا می‌نویسد

    سلام جهت کسب در آمد از فیس بوک و اینستا و یوتیوپ چگونه حساب ارزی باز کنیم با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای تحریم هست و نمی توان حساب باز کرد با توجه به این یوتیوبرها که در ایران مشغول هستند چگونه کسب درآمد میکنند در فیس بوک من اعلام شده با که زمینه ستارگان میتوانید به کسب درآمد برسید ولی من نتونستم حساب باز کنم میشه راهنمایی کنید تشکر

    1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی