رده رپورتاژ آگهی آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در بیت 24

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در بیت 24

رپورتاژ آگهی
نویسنده: امیرحسین ناصری
24 بهمن 1401

بیت 24 یکی از سریع‌ترین صرافی‌های ایرانی است که حدودا از 370 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی کرده و به بیش از 500 هزار کاربر خدمت رسانی می‌کند. اپلیکیشن موبایل حرفه‌ای و پشتیبانی 24 ساعته از جمله مزایای دیگر این پلتفرم هستند. خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی به آموزش خاصی نیاز ندارد، اما با این حال در ادامه تمام مراحلی که باید برای خرید رمز ارز  یا فروش در بیت 24 طی شود را به صورت قدم به قدم آموزش خواهیم داد.

ثبت نام و تایید حساب کاربری

ابتدا به آدرس رسمی Bit24.Cash مراجعه کرده و گزینه «ورود و ثبت نام» را انتخاب کنید. در این قسمت باید یک شماره تلفن وارد کرده و سپس کد دریافت شده را در قسمت مربوطه وارد نمایید. در ادامه باید یک رمز عبور قوی (شامل اعداد، حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و ترجیحا کاراکترهایی مانند @) انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان وارد کردن کد معرف هم وجود دارد و می‌توانید کد دوستان خودتان را وارد نمایید. حالا ثبت نام اولیه شما تکمیل شده و می‌توانید «ورود به بیت 24» را انتخاب کنید. برای ورود نیز کافیست شماره تلفن و رمز عبور خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد یکبار مصرف باشید.

پیش از پرداختن به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با بیت 24، باید در مورد روش احراز هویت صحبت کنیم. فرآیند تایید هویت صرافی بیت 24 معمولا با سرعت بالایی انجام می‌شود و می‌توانید هر دو مرحله آن را از طریق وبسایت رسمی یا اپلیکیشن موبایل دنبال کنید. در مرحله اول کاربر باید اطلاعات شخصی خود را وارد کند و در مرحله دوم هم باید با در دست داشتن کارت شناسایی و بانکی، یک سلفی واضح بگیرد. پس از آپلود عکس سلفی، از شما خواسته می‌شود برای تسریع فرآیند احراز هویت یک شماره تلفن ثابت هم وارد کنید، که البته یک مورد اجباری نیست.

در پایان کاربر می‌تواند برای افزایش امنیت حسابش به بخش «تنظیمات امنیتی» مراجعه کرده و امکاناتی مانند تایید دو مرحله‌ای گوگل، تایید دو مرحله‌ای ایمیل، تایید دو مرحله‌ای پیامک و درخواست رمز عبور برای کلیه عملیات‌ها را فعال کند. لازم به ذکر است که کاربر می‌تواند هر کدام از این امکانات را به دلخواه فعال و غیر فعال کند، ولی اگر همه آن‌ها فعال باشند حساب کاربر از سطح امنیتی بهتری برخوردار خواهد بود.

آموزش خرید ارز دیجیتال با بیت 24

 

پس از اینکه هویت شما تایید شد، می‌توانید از تمام امکانات بخش «خرید و فروش» استفاده کنید. پس از ورود به این بخش، ابتدا روی «خرید» کلیک کرده و سپس ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای راحت‌تر شدن کارتان هم می‌توانید نام فارسی یا نماد انگلیسی ارز را در کادر جست و جو وارد کرده و سپس مقدار خرید را به تومان وارد کنید. در حال حاضر حداقل میزان خرید معادل 400 هزار تومان است و برای مبالغ کمتر باید با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید. پس از وارد کردن مبلغ، مقدار ارزی که دریافت خواهید کرد برایتان نمایش داده خواهد شد.

حالا باید یکی از دو گزینه «واریز به کیف پول ارزی بیت 24» و «واریز به کیف پول شخصی» را انتخاب کنید. انتخاب کیف پول ارزی باعث می‌شود هیچ نوع کارمزدی برای انتقال پرداخت نکنید، اما برای ارسال به کیف پول شخصی باید با توجه به نوع ارز و شبکه انتخابی، کارمزد انتقال را پرداخت نمایید. با انتخاب گزینه اول، مستقیما به مرحله انتخاب نحوه پرداخت هدایت خواهید شد. ولی اگر «کیف پول شخصی» را انتخاب کرده باشید، ابتدا باید شبکه و آدرس کیف پول خود را وارد نمایید. در ادامه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با بیت 24، توضیحات بیشتری در مورد انتخاب شبکه و اهمیت آن ارائه خواهیم کرد.

بعضی ارزهای دیجیتال مانند تتر (USDT) روی بلاک چین‌های مختلفی عرضه شده‌اند و به همین دلیل کاربر باید با توجه به نوع آدرس و کیف پولش، یکی از شبکه‌های اتریوم (ETH)، ترون (TRX) و… را انتخاب کند. لازم به ذکر است که کارمزد هر بلاک چین متفاوت خواهد بود و در صورتی که شبکه انتخابی با آدرس مقصد مطابقت نداشته باشد، تمام مسئولیت بر عهده خود کاربر خواهد بود. بنابراین در انتخاب شبکه نهایت دقت را به خرج دهید.

در مرحله آخر باید روش پرداخت را انتخاب کنید. در صورتی که موجودی ریالی حسابتان کافی باشد، می‌توانید هزینه سفارش را از طریق آن پرداخت کنید. در غیر این صورت باید گزینه «از طریق درگاه پرداخت» را انتخاب نمایید. سپس باید شماره کارتی که به نام خودتان است را وارد کرده و پرداخت را هم از طریق آن انجام دهید. پس از تکمیل پرداخت، سفارش شما ثبت شده و ارز دیجیتال مورد نظر را در کمترین زمان ممکن در مقصد انتخابی خود دریافت خواهید کرد.

آموزش فروش ارز دیجیتال با بیت 24

برای فروش به بیت 24 کافیست به بخش «خرید و فروش» مراجعه نموده، روی گزینه «فروش» کلیک کرده و ارز مورد نظر خود را از طریق لیست پیدا کنید. در ادامه باید مشخص کنید که دارایی مورد نظر شما از طریق کیف پول بیت 24 یا ولت شخصی فروخته خواهد شد. سپس مبلغ فروش (که در زمان ثبت سفارش باید حداقل 350 هزار تومان ارزش داشته باشد) را اعلام کرده تا میزانی که به تومان دریافت خواهید کرد را مشاهده نمایید.

در مرحله بعد انتخاب خواهید کرد که مبلغ را در کارت بانکی یا کیف پول ریالی بیت 24 دریافت کنید. اگر از طریق کیف پول شخصی فروش را انجام می‌دهید، در مرحله بعد نوع شبکه را انتخاب خواهید کرد. برای مثال اگر تترهای مبتنی بر شبکه ترون دارید، باید گزینه TRX را انتخاب کرده و مبلغ را به آدرسی که در پایین نمایش داده می‌شود ارسال نمایید. توجه داشته باشید که ارسال ارز دیجیتال به شبکه اشتباه، می‌تواند باعث از دسترس خارج شدن آن شود و مسئولیت تماما بر عهده کاربر خواهد بود.

پس از این که فرآیند ارسال را از طریق کیف پول شخصی خود تکمیل کردید، کد پیگیری (TXID) را در قسمت مربوطه وارد کرده و با کلیک کردن روی «تایید و ادامه» سفارش خود را ثبت نمایید. اکنون باید منتظر بمانید تا تراکنش در بلاک چین تاییدیه‌های لازم را دریافت کند و سپس مبلغ سفارش در اسرع وقت به کارت بانکی یا حساب شما در بیت 24 ارسال خواهد شد.

سخن پایانی

همان طور که در آموزش بالا نشان داده شد، خرید و فروش ارز دیجیتال با بیت 24 حتی برای کاربران تازه‌کار هم آسان خواهد بود. اما چیزی که این صرافی را از سایر رقبا متمایز می‌کند، سرعت آن است. تکمیل سریع سفارشات همواره یکی از تعهدهای اصلی بیت 24 بوده و این پلتفرم به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به 500 هزار کاربر کنونی خود است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی