رده بررسی این شماره شبا برای کدام بانک است؟

این شماره شبا برای کدام بانک است؟

بررسی

برای استعلام شماره شبا، دانستن نام صاحب شماره شبا و اطمینان از صحت شماره شبا مقصد حتما این مطلب را در سایت رده بخوانید.

نویسنده: محمد امیرپور
4 آبان 1401
کد بانک در شبا

هر کسی برای واریز پول به حسابی دیگر به اطلاعات بانکی نیاز دارد؛ شماره حساب، شماره کارت و شماره شبا. اما برخلاف شماره حساب و شماره کارت که محدودیت‌هایی برای انجام نقل و انتقال پول در آنها وجود دارد، کاربرد استفاده از شماره شبا این است که به شما اجازه می‌دهد مبلغ جابه‌جایی پول را تا بالاترین مبلغ و سقفی که بانک مرکزی مجوز آن را داده، انتقال دهید. اضافه بر اینها کد 24رقمی شبا بالاترین استاندارد و امنیت را برای انتقال پول به متقاضی می‌دهد و از هر اطلاعات شخصی و بانکی دیگر بی‌نیاز خواهید بود. در صورتی که خدا نکرده شماره‌ای را اشتباه وارد کرده باشید، مبلغ واریز شده به حساب خودتان باز خواهد گشت.

تشخیص بانک شماره شبا

24رقم کد شبا در اصل این مشخصات بانکی هستند؛ دو عدد اول چک دیجیت یا ارقام کنترلی شناسه شبا هستند. 3 عدد بعدی مربوط به کد ثبت شده هر بانک است و بعد هم شماره حساب افراد. برای همین هم هر شماره مختص یک حساب بانکی و منحصر به همان مشتری بانکی است. حالا اگر می‌خواهید بدانید شماره شبا مقصدتان متعلق به کدام بانک است، کافی است دو عدد اول را کنار بگذارید و سه عدد بعدی را با جدول زیر تطبیق بدهید. اعداد سوم تا پنجم متعلق به کد بانک است. پس کافی است­ این اعداد را با جدول زیر مطابقت دهید تا به سادگی متوجه شوید کد شبا مربوط به کدام بانک است.

کد بانک در شماره شبا

 

استعلام شماره شبا

ساده‌ترین راه برای شما، ورود به سایت یا اپلیکیشن رده و تبدیل شماره حساب یا شماره کارت به شبا است. به همین سادگی می‌توانید از اعتبار شبا مقصد مطمئن شوید. با ورود به سایت «رده» و طی کردن مراحل گرفتن شبا از روی شماره کارت یا شماره حساب، امکان گرفتن نام صاحب حساب مقصد را هم دارید تا مطمئن شوید که برای آدم درست پول واریز می‌کنید.

پس اگر قصد استعلام اسم صاحب حساب مقصد را دارید، کافی است به سادگی و بدون پرداخت هیچ پولی این کار را طبق مراحل بالا در سایت رده انجام بدهید. خیلی وقت‌ها پولی به حساب ما آمده است که نمی‌دانیم مبدا پول کجا بوده یا در واقع چه کسی این پول را برایمان واریز کرده است. برای دانستن نام صاحب حساب واریزکننده پول، کافی است شماره حساب پول واریز شده را از قسمت گردش حساب خودتان دربیاورید. برای دانستن نام صاحب حساب تنها باید همان شماره حساب را در بخش دریافت شماره شبا «رده» وارد کنید.

 استعلام شماره شبا

نام بانک از روی شبا

کافی است اعداد 3 تا 5 شماره شبای 24 رقمی خودتان را با جدولی که همین بالا آورده‌ایم و کد بانک‌ها در آن قید شده تطبیق دهید. نام بانک مقصد با انطباق همین عدد سه رقمی و جدول بالا معلوم خواهد شد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

5 دیدگاه
  1. Amin می‌نویسد

    با سلام
    060 هم برای بانک مهر ایران هست

  2. منصور نورعلی آهاری می‌نویسد

    با سلام و احترام
    یعتی من الان باید لوگو همه بانک ها را حفظ باشم؟؟؟ بعد چرا لیستتان کامل نیست. توقع از سایت شما به عنوان مرجع اطلاعات بانکی کشور خیلی بیشتر است..

    3
    1
  3. حسن ملایجردی می‌نویسد

    سلام IR4407500263 برای کدام بانکه؟با تشکر فراوان

    1
  4. مهدی می‌نویسد

    توسعه تعاون ۲۲ است و ۵۱ هم موسسه توسعه بود که منحل شد باقی بانکهای خصوصی مثل رسالت هم نگذاشتید

    1
    1
    1. حسن ملایجردی می‌نویسد

      سلام اقا مهدی من 075 اعداد ۳ تا ۵ شماره شبا منه که سهام عدالت واریز میشه نمیدونم کدوم بانکه!

      2
      1
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد