رده بررسی راهنمای آزمون و شرایط استخدام در بانک ها

راهنمای آزمون و شرایط استخدام در بانک ها

بررسی

شرایط استخدام در بانک برای سال 1402 چطور خواهد بود و برای استخدام شدن باید از کجا شروع کرد.

نویسنده: محمد امیرپور
1 اسفند 1401
شرایط استخدام در بانک ها

اگر مایلید بدانید شرایط استخدام در بانک ها چیست، قبل از هر چیز باید این نکات مهم را بدانید. اول اینکه بانک‌ها فارغ التحصیلان کدام رشته‌ها را قبول می‌کنند. دوم اینکه آزمون هر کدام از بانک‌ها در چه زمانی برگزار می‌شود. مرحله بعد هم رفتن سراغ منابع آزمون و مطالعه آنها و نمونه سوالات سال‌های قبل است. آخرین مرحله هم گرفتن برگه ورود به جلسه و رفتن سر جلسه آزمون است. بعد از همه این مراحل و قبولی در آزمون استخدامی بانک ها دیگر فاصله‌ای تا یک شغل آخر و عاقبت‌دار باقی نمانده و به شغل دلخواه‌تان رسیده‌اید.

شرایط استخدام در بانک

بانکداری یکی از مشاغل محبوب بین ایرانی‌هاست. همیشه هم متقاضیان شرایط استخدام در بانک را جستجو می‌کنند. اما اولین نکته برای متقاضیان کار، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته‌هایی است که مورد نیاز بانک است. تا دهه 70شمسی برای بانک‌ها اهمیتی نداشت در کدام رشته تحصیلی مدرک دانشگاهی گرفته‌اید و بعد از قبولی در آزمون ورودی، قبول شدگان در یک دوره فشرده قرار می‌گرفتند تا کار با قواعد مالی بانک را یاد بگیرند. اما در حال حاضر مهمترین شرط برای شرکت در آزمون ورودی استخدام بانک، داشتن مدرک تحصیلی متناسب با بانکداری است. استخدام شدن در بانک هم مانند دیگر مشاغل اداری شرایط و ضوابط خودش را دارد. اما شرایط کلی برای استخدام شدن اینهاست.

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • متدین بودن به یکی از ادیان رسمی کشور
  • همراه داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا داشتن کارت معافیت دائم قانونی
  • تاریخ ترخیص از خدمت نظام وظیفه یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از تاریخ برگزاری آزمون استخدامی باشد.
  • ادامه مراحل استخدامی دارندگان کارت معافیت دائم پزشکی، درصورت توفیق در مراحل مربوطه پس از تایید پزشک معتمد بانک بلامانع خواهد بود.
  • عدم اشتغال (رسمی یا پیمانی) و نداشتن تعهد خدمت به سازمان‌ها، دستگاه‌ها یا سایر موسسات دولتی و غیردولتی
  • تندرستی و توانایی جسمی و گرفتن تاییدیه سلامت پزشکی از دکتر مورد اعتماد بانک
  • نداشتن محکومیت یا سوءپیشینه کیفری با تایید مراجع قضایی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • همراه داشتن یکی از مدارک دانشگاهی مورد تایید بانک برای استخدام

شماره شبای بانک ملی

بانک‌ها فارغ‌التحصیلان کدام رشته‌ها را استخدام می‌کنند؟

اما کدام رشته‌ها امکان استخدام در بانک 1403 را دارند. رشته‌های بانکداری، مدیریت امور بانکی، حسابداری یا حسابرسی، مهندسی مالی، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریتMBA، آمار، ریاضی و کامپیوتر بیشترین جذب را در بانک‌های ایران دارند. گاهی وقت‌ها هم رشته‌هایی مانند حقوق، مدیریت دولتی، مدیریت کسب‌وکار، فناوری اطلاعات و مدیریت و حتی مهندسی برق و مکانیک با اعلام نیاز توسط بانک جذب می‌شوند.

شماره شبای بانک صادرات

منابع آزمون استخدامی بانک

برای استخدام در بانک باید از آزمون ورودی سربلند بیرون بیایید. پس بهترین راه رفتن سراغ نمونه سوالات سال‌های گذشته است. اما منابع آزمون استخدامی شامل کدام دروس است. برای قبولی در آزمون استخدام بانک باید دروس عمومی و اختصاصی را مطالعه کنید. اما دروس عمومی و اختصاصی شامل کدام مواد امتحانی می‌شود.

دروس عمومی: ادبیات و نگارش اداری، معرف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، هوش و استعداد تحصیلی، اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی

دروس اختصاصی: اصول حسابداری 1 و 2 ، حسابداری میانه، قانون تجارت، اقتصاد خرد و کلان، بانکداری الکترونیک، مدیریت مالی، آمار و کاربرد آن در مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، حسابداری شرکت‌ها.

نکته: با توجه به موقعیت شغلی باز شده در بانک، ممکن است مواد امتحانی و منابع آزمون هم تغییر کنند.

آزمون استخدامی بانک چه زمانی برگزار می‌شود؟

اگر عزم‌تان را جزم کرده‌اید که در یکی از بانک‌ها استخدام شوید، مهمترین شرایط استخدام برای خانم‌ها و آقایان اطلاع از زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون است. برای این کار هم جز سر زدن به سایت بانک‌ها یا دنبال کردن صفحات آنها در فضای مجازی و در نهایت پیگیری رسانه‌های بانکی و اقتصادی، راه دیگری ندارید. بانک‌ها معمولا هر یکی دو سال یکبار، درباره جذب نیرو و گرفتن آزمون اطلاع‌رسانی می‌کنند. پس مهم است که با دنبال کردن آنها در فضای مجازی یا پیگیری از طریق رسانه‌ها در امتحان ورودی‌شان شرکت کنید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 دیدگاه
  1. حیدری می‌نویسد

    با کاردانی حسابداری شانس واسه استخدام داریم؟؟

  2. وحید آقاگل زاده افروزی می‌نویسد

    سلام
    وقت بخیر
    ممنون میشم خبر و اطلاعات روزانه و هفتگی یا ماهانه
    رو برای من ایمیل بفرمائید

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی