رده تعریف و آموزش رمز ارز استخراج بیت کوین با کامپیوتر معمولی و گوشی سودآوری دارد؟

استخراج بیت کوین با کامپیوتر معمولی و گوشی سودآوری دارد؟

تعریف و آموزش رمز ارز

پیشنهاد استفاده اشتراکی از وسایل الکترونیکی را نپذیرید

نویسنده: رضا رضایی
8 خرداد 1400
استخراج بیت کوین با کامپیوتر گوشی

اگر بخواهیم رک بگوییم، استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوتر و البته لپ‌تاپ شدنی هست ولی به‌صرفه نیست. این استخراج باید با دستگاه‌های مخصوص خودش (ASIC) انجام شود. جدا از این‌ها، به دلیل فشار زیادی که به دستگاه شما وارد می‌کند، مصرف برق شما را هم افزایش می‌دهد و بازی دو سر باختی را برای‌تان رقم می‌زند! یعنی هم به گوشی و کامپیوتر فشار می‌آورد، هم پول برق‌تان را به طور سرسام‌آوری زیاد می‌کند. بهتر است به استخراج بیت کوین با کامپیوتر، به دید سرگرمی نگاه کنید تا کاری اساسی و مطمئن.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی به صرفه است؟

بستگی دارد چه ارز دیجیتالی را می‌خواهید استخراج کنید. تا همین چند سال پیش، بهترین گزینه برای استخراج بیت کوین کامپیوتر‌ها بودند. آن زمان بیت کوین چندان ارزشی نداشت که بخواهیم خودمان را برایش به زحمت بیندازیم و یک سیستم جدید تهیه کنیم.

کمی بعد، طرفداران بیت کوین متوجه شدند که کارت‌های گرافیکی مبتنی بر ATI که ساختۀ شرکت AMD هستند، بهتر و بیشتر کارشان را راه می‌اندازند. در همین زمان، توان پردازشی بیت کوین افزایش یافت و قیمت بیت‌کوین نیز جهش کرد و از 30 سنت به 14 دلار رسید. یعنی 46 برابر!

لازم است بدانید سخت‌افزارهای کامپیوتری قدرتمندی وجود دارند که راستِ کار استخراج بیت کوین هستند. مانند کارت گرافیک شرکت AMD با مدل Radeon VII. این کارت گرافیک 1400 هرتز کار می‌کند، 16 گیگابایت رم دارد و 300 وات هم برق می‌خواهد! این تنها یکی از کارت‌های گرافیک مؤثر برای استخراج بیت کوین است.

البته نمی‌شود از نقش کامپیوتر در دنیای ارزهای دیجیتال بگذریم؛ قلب و مرکز اصلی اداره امنیتی و اجرایی هر شبکه دیجیتال، کامپیوتر است. حتی با وجود دستگاه‌های ماینردیجیتال که برای همین کار ساخته شده‌اند. کامپیوتر در تراکنش‌های بیت کوین هم نقش مؤثری دارد که عمدۀ آن نیز برای جلوگیری از تقلب استفاده می‌شود. کامپیوتر را باید در هر ارز دیجیتالی فرمانده بدانیم ؛ بدون کامپیوتر ول معطلیم.

پس زمانی استفاده از کامپیوترها به صرفه است که نوع آن ارز را بدانیم. کامپیوتر برای استخراج بیت کوین به صرفه است، البته به شرطی که دستگاه انت ماینر (Antminer) داشته باشید.

 

استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر چقدر طول می‌کشد؟

گفتیم که باید در کنار انت ماینرها، کامپیوتر هم مشارکت داشته باشد. مثلا اگر شما ماینر قدرتمندی از شرکت ASIC داشته باشید، تقریبا به 1200 روز زمان نیاز است تا از استخر استخراج، یک دانه بیت‌کوین استخراج کنید!

الگوریتم استفاده شده در بیت‌کوین، به صورت گروهی است. به این شکل که گروهی از استخراج‌کننده‌ها، بلاک‌ها را کشف و تراکنش‌ها را به آن اضافه می‌کنند. در کل، باید 10 دقیقه زمان بدهید تا یک بلاک کشف شود که باعث می‌شود مقدار ثابتی بیت کوین در هر بلاک کشف شود.

یکی از راه‌های استخراج بیت کوین با کامپیوتر، استفاده از ابزار CryptoTab Browser است. از این طریق شما حتی می‌توانید دوستان‌تان را هم دعوت کنید تا یک گروه استخراج‌کننده تشکیل دهید و از استخر استخراج، بیت کوین ماین کنید. بنابراین، با توجه به روش و سیستمی که از آن برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌کنید، مدت زمان استخراج بیت کوین هم متفاوت خواهد بود. از سیستم‌های قدرتمند استفاده کنید تا سرعت استخراج بیت کوین بیشتر شود و روندی طولانی نداشته باشد.

 

آیا با گوشی می‌شود بیت کوین استخراج کرد؟

دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین به قدری گران هستند که افراد ترجیح می‌دهند یا عطایش را به لقایش ببخشند، یا از راه کم‌هزینه‌تری برای رسیدن به آن استفاده کنند. معمولا اولین راه هم استخراج بیت کوین با گوشی تلفن همراه است. اما ضرر این روش، بیشتر از منفعت و سود آن است! راهی که قطعا به موبایل شما آسیب می‌زند و چیزی جز پشیمانی برای‌تان نخواهد داشت.

استخراج بیت کوین با اندروید

دور استفاده از گوشی‌هایی با سیستم عامل آیفون را هم خط بکشید! چون آیفون محدودیت دارد و نمی‌‌توانید به راحتی هر نرم‌افزاری را که بخواهید روی آن نصب کنید. اما اگر خیلی اصرار دارید که حتما با یک موبایل بیت کوین استخراج کنید، بهتر است از دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده کنید.

سیستم عامل اندروید به دلیل تنوع بسیار در نرم‌افزارهایش، گزینه‌های بیشتر و بهتری را برای شما دارد. اما باز هم می‌گوییم که این کار اصلا به‌صرفه نیست و باعث آسیب رساندن به CPU و گوشی شما می‌‌شود و در نتیجه، ضررش بیشتر از منفعتش است.

برنامه‌های اندروید برای استخراج بیت‌کوین وجود دارد؟

برنامه‌های زیادی برای استخراج بیت کوین وجود دارد، که چند مورد از آن‌ها عبارتند از این‌ها؛

  • MinerGate Mobile Miner این نرم‌افزار یکی از بهترین‌هاست که می‌توانید با آن بیت کوین استخراج کنید. این نرم‌افزار به شما کیف پول دیجیتال می‌دهد تا بتوانید هر چه استخراج می‌کنید را ذخیره کنید. از قابلیت‌های جالب‌تر این نرم‌افزار، انتخاب تعداد هسته‌ها و پردازنده‌های گوشی برای استخراج بیت‌کوین است. حتی می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید که هنگام ته کشیدن شارژ گوشی‌تان ماینینگ انجام نشود
  • Crypto Miner رابط کاربری زیبایی ندارد، اما ارزهای دیجیتال بیشتری را ساپورت می‌کند. البته، برای دسترسی به ویژگی‌های اضافی آن، باید هزینه کنید. در این نرم‌افزار، باید به یک استخر ماینینگ متصل شوید.
  • NeoNeon Miner این‌جا هم لازم است تا به یک استخر ماینینگ متصل شوید. نرم‌افزاری رایگان که البته از تبلیغات درون برنامه‌ای آن هم در امان نیستید.
  • AA Miner برنامه‌ای که بیش از 50 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و بهترین الگوریتم‌های ماینینگ را ارائه می‌کند.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

معایب استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوتر چیست؟

کاملا واضح است که بهترین و اساسی‌ترین راه برای استخراج بیت کوین استفاده از دستگاه‌های انت‌ماینر است. اما امروزه سایت‌های زیادی این پیشنهاد را به کاربران می‌دهند که برای استخراج بیت کوین از گوشی یا کامپیوتر استفاده کنند.

خوب است در جریان باشید که شما با این کار به راحتیِ آب خوردن، اطلاعات و منابع سیستم خود را در اختیار آن سایت قرار می‌دهید. البته، چیزی در قبال ارائه این اطلاعات به شما داده نمی‌شود و تنها کارمزدی ناچیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. خودتان انتخاب کنید، حاضرید در مقابل ارائه اطلاعات خود مقدار ناچیزی کارمزد دریافت کنید؟

به جز این، فشاری که به سیستم شما وارد می‌شود، توان پردازش آن را ندارد و خیلی شیک و مجلسی نابود می‌شود! بنابراین چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ همچنین، از قبض برق‌تان هم غافل نشوید که ممکن است با اعداد و ارقام عجیب و غریب روبرو شوید.

این معایب، برای گوشی‌ها هم به همین شکل است؛ علاوه‌بر نابود شدن پردازندۀ گوشی، طول عمر باتری آن هم کم می‌شود. شاید اگر با همین فرمان جلو بروید، مجبور شوید که یک گوشی جدید بخرید! بنابراین تا جایی که امکان دارد، بیخیال استخراج بیت کوین با گوشی شوید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

5 دیدگاه
  1. Hanid می‌نویسد

    ببخشید hamid

    1
    1
  2. مصطفی می‌نویسد

    من خودم ته این داستانا رو در اوردم. الانم درامد دلاری دارم با استخراج بیت کوین از سایت اصلیش، لینکشو میذارم این زیر از اینجا برید تو سایت کریپتو دانلود کنید رو سیستمتون روشنش کنید خودش بیت کوین استخراج میکنه. ایدی تلگرامم میذارم اگه سوال داشتید بیاید بپرسید […]

    51
    31
    1. Abed می‌نویسد

      سلام دوست عزیز لطفا در رابطه با این موضوع که فرمودید میشه بنده رو راهنمایی کنید و با شما در ارتباط باشم سپاسگزارم

    2. Mohammad می‌نویسد

      لطفان ب من پیام بدین راهنماییم کنین ممنون میشم

      2
    3. یاسر می‌نویسد

      سلام راه ارتباطی با شما به چه صورت میباشد لطفا کمکم کنید.

      3
      1
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد