رده تعریف و آموزش رمز ارز چین لینک چیست؟ همه‌چیز درباره رمزارز چین لینک

چین لینک چیست؟ همه‌چیز درباره رمزارز چین لینک

تعریف و آموزش رمز ارز

این رمزارز صعودهای شگفت‌انگیزی را پشت سر گذاشته است

نویسنده: رضا رضایی
11 اردیبهشت 1400
چین لینک چیست

چین لینک چیست؟ این رمزارز یک پلتفرم بلاکچین است که از طریق برنامه‌های API کار می‌کند. این رمزارز در اوایل تأسیس قرارداد هوشمند نامگذاری شده بود، تراکنش‎های داخل شبکه‌ای عبارت بود از قراردادهای هوشمند با ویژگی‎های مشخص که در سطح خدماتی انجام می‎شد. در این پلتفرم اطلاعات تراکنشی گردآوری می‎شود و مورد تأیید قرار می‎گیرد تا از هر نوع اتک زدن و دستکاری در امنیت کامل باشد.

قیمت لحظه‌ای چین لینک

تاریخچه چین‌لینک و سازنده آن

آغاز چین‎لینک به سال 2014 برمی‎گردد و ربطی هم به کشور چین ندارد! این رمزارز در یک استارت‎آپ هوشمند و توسط گروهی به اسم Data Collective در شهر سانفرانسیسکو ساخته شد. چین لینک با اهداف ساخت قراردادهای هوشمند به بازار آمد و ذهنیت ساخت آن بر اساس نظر Sergey Nazarov شکل گرفت که پیش از این، نظریه بورس اوراق بهادار امن را به اجرا درآورد و هم‌اکنون نیز در حال تأسیس یک ایمیل غیرمتمرکز به اسم cryptomail است.

 

تفاوت چین لینک با سایر رمز رازها

۳ تفاوت اساسی بین چین لینک با دیگر رمزارزها وجود دارد، این تفاوت‎ها باعث وجود ویژگی‎های منحصربه‌فرد در رمزارز چین‎لینک شده‎اند؛

  1. حذف فاصله‌های بین قراردادهای هوشمند با دنیای واقعی.
  2. به کار بردن شبکه غیرمتمرکز برای حذف مشکل تأیید اطلاعات. در دیگر رمزارزهای متمرکز در زمان تأیید اطلاعات مشکلاتی به وجود می‌آمد که اکنون با ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز دیگر این مشکلات در شبکه‌های متمرکز رخ نخواهد داد.
  3. وجود قراردادهای هوشمند که پیش از این در دیگر رمزارزها وجود نداشت.

تفاوت چین لینک و بقیه رمزارزها

دلیل جهش قیمت‌های چین لینک چیست و آینده آن چگونه است؟

چین لینک آغاز فعالیتش را با قیمت هر واحد 4.70 دلار شروع کرد. این قیمت در چند ماه به 8.66 دلار رسید. این افزایش قیمت در کوتاه‌مدت تبدیل به یک رکورد تاریخی شد، زیرا هیچ‌یک از دیگر رمزارزها به یکباره و در مدت کوتاهی افزایش قیمت نداشتند. اما بعد از گذشت یک ماه افت قیمت کمی داشت و با 7.80 دلار معامله شد. درواقع می‎توان گفت در طول فقط 40 روز این رمزارز افزایشی 186 درصدی داشت و به‌طور کل در 12 ماه 470 درصد و در 24 ماه، رشدی 4600 درصدی را تجربه کرد.

بر اساس برخی دیدگاه‌های طولانی‌مدت دلیل این افزایش نجومی شامل نقش شبکه چین لینک در تمرکززدایی، تیم فوق‌العاده قوی، شریک‎های بزرگ کاری، انجام فرایند راه بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده است.

برخی نظریه‎های دیگر نیز مربوط به رشد نجومی قیمت چین لینک در کوتاه‌مدت وجود دارد که مهم‌ترین موارد مؤثر در جهش نجومی، بالا رفتن ارزش آلت‎کوین‎ها است. پیش‌بینی قیمت چین لینک بر اساس گذشته پر باری که در چند سال اخیر داشته است، بسیار مثبت پیش‌بینی می‌شود و اکثر تحلیلگران آینده‎ای مثبت برای سرمایه‌گذاری در چین‎لینک متصورند.

 

نحوه عملکرد چین لینک چیست؟

باید بدانید که رمزارز چین لینک یک توکن است؛ بر روی بلاکچین رمزارز اتریوم فعالیت می‌کند، زیرا بر اساس پروتکل ERC20 برنامه‌ریزی‌شده است. سازنده اتریوم با ارائه دادن انواع قراردادهای هوشمند تغییراتی عظیم در بازار دیجیتال به وجود آورد، ولی در این خصوص مشکلی قرار داشت و این مشکل در مورد چگونگی برقراری ارتباط و تعامل در رمزارزها با دنیای بیرونی بلاکچین بود. یعنی این قراردادها مربوط به فعالیت‌های مجازی بود اما چطور می‌شد که این ارتباط‌ها و قراردادها با دنیای واقعی نیز صورت بگیرد.

به تعریفی ساده‎تر می‎توان گفت امکان منتقل کردن اطلاعات بیرونی محیط بلاکچین به قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر نبودند، به همین دلیل رمزارز چین‌لینک باهدف اصلیِ برطرف کردن این مشکل بزرگ از طریق شرکتی به اسم اسمارت کانترکت طراحی و به بازار عرضه شد.

کاربرها می‎توانند در این شبکه داده‎ها را از رابط کاربری دیگر شبکه‎های بیرون از فضای بلاکچین استخراج کنند و آن‌ها را با بلاکچین ادغام کنند  و به این شکل داده‌های دیگر برنامه‌های خارج از این شبکه را بردارند و به فضای بلاکچین منتقل کنند.

 

کاربردهای چین لینک چیست؟

در زیر مهم‌ترین کاربردهای چین لینک را می‌خوانید؛

کاربرد برای سیستم‌های پرداختی

همان‌طور که متوجه شدید در قراردادهای هوشمند امکان انجام تراکنش‌ها از طریق رمزارزهایی که بر روی پلتفرم بلاکچین قرار دارند امکان‌پذیر است و به‌راحتی قابل انجام است.

کاربرد برای پرداخت بانکی

دیگر کاربردهای چین‎لینک امکان برقراری ارتباط بین سیستم‎های بانکی با قراردادهای هوشمند است، همچنین در این شبکه امکان تراکنش‌های بین‌المللی نیز وجود دارد.

ایجاد شبکه‌های پرداختی

دیگر کاربرد رمزارز چین‎لینک امکان دسترسی داشتن به قراردادهای هوشمند از طریق کارت‌های اعتباری رمزارز چین‎لینک است. از این راه امکان ساخت شبکه‎های پرداختی پی‎پال وجود دارد.

امکان استفاده دیگر رمزارها از قراردادهای هوشمند

این کاربرد چین‎لینک به‌خوبی این امکان را می‎دهد که دیگر رمزارزها نیز از قراردادهای هوشمند چین‎لینک برای انجام تراکنش‎های خود استفاده کنند.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

کیف‌پول‌های مناسب چین‌لینک

کیف‎‌پول‎های زیادی برای نگهداری چین لینک وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سیستم‌عامل خود آن را تهیه و استفاده کنید.

  1. کیف‎پول‎های نرم‌افزاری یا تحت وب که به‌صورت آنلاین هستند و اکثر سیستم‌عامل‌ها و اندروید را پشتیبانی می‎کند.
  2. کیف‏پول‎های سخت‌افزاری که آفلاین هستند و امنیت بسیار عالی در مقابل سایر کیف‌پول‌ها دارند. به شکل فیزیکی هستند و برای سرمایه‌گذاری بلندمدت بهترین گزینه هستند.
  3. کیف‌پول‌های کاغذی، امنیت این نوع کیف‌پول‌ها نیز بسیار زیاد است اما تنها مشکل آن پشتیبانی نکردن از ارزهای متفاوت است و تنها از یک رمزارز پشتیبانی می‎کند.

آنچه درباره کیف پول چین‌لینک باید بدانیم

باید در زمان انتخاب کیف‎پول برای چین لینک و یا هر رمزارز دیگری نکاتی را مدنظر داشت که عبارتند از:

  • سطح امنیتی بالایی داشته باشد.
  • طراحی آن به‌گونه‌ای باشد که هر فرد مبتدی نیز به‌راحتی بتواند از کیف‌پول استفاده کند.
  • اعتبار برابر است با امنیت بالای کیف‎پول. چنانچه کیف‎پول خود را از سایت‎های غیر معتبر تهیه کنید امکان به خطر افتادن سرمایه شما بسیار زیاد است،. پس توجه داشته باشید که کیف‌پول خود را از سایت‎های معتبر انتخاب کنید تا بتوانید با خیالی آسوده‎تر به خرید چین‎لینک بپردازید.

کیف پول مناسب چین لیک چیست؟

با توجه به موارد ذکرشده در بالا در خصوص نکات و شرایط لازم برای خرید رمزارز چین‌لینک و نگهداری سرمایه در کیف‌پول‌های مناسب چین لینک می‎توانید یکی از کیف‌پول‌های زیر را که از این رمزارز پشتیبانی می‎کند، انتخاب کنید؛

  • کیف‌پول اتمیک (Atomic Wallet)
  • کیف‌پول کوین‎بیس (Coinbase Wallet)
  • کیف‌پول متامسک (MetaMask Wallet)
  • کیف‌پول کوینومی (Coinomi Wallet)
  • کیف‌پول تراست (Trust Wallet)
  • کیف‌پول My Ether Wallet
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی