رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری ره آورد آباد مسکن

ره آورد آباد مسکن

آخرین به‌روز رسانی: 09 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام ره آورد آباد مسکن
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 115,808,089,231,866 ریال
بازده روزانه 0.06 %
بازده هفتگی 0.43 %
بازده ماهانه 1.95 %
بازده سه ماهه 5.85 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.32 %
بازدهی از آغاز فعالیت 198.55 %
مدیر صندوق تامین سرمایه بانک مسکن
مدیران سرمایه‌گذاری ندا کریمیان خلیفه لو، مهدیه رستم خانی، محمد اسمعیل قبادیان
متولی صندوق موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام نگر آریا
حسابرس موسسه حسابرسی ارکان سیستم
درصد حقیقی 3
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,013,681 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,012,225 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي تامین سرمایه بانک مسکن
اوراق مشارکت 42.98 %
سپرده بانکی 39.95 %
وجه نقد 0 %
سهام 15.77 %
پنج سهم با بیشترین وزن 8.13 %
دارایی‌های دیگر 0.42 %
قیمت آماری 1,015,939 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 114,409,422
تاریخ آغاز فعالیت 1392/01/24
آدرس وب‌سایت http://maskanfund.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری ره آورد آباد مسکن

صندوق سرمایه‌گذاری ره آورد آباد مسکن یا صندوق آباد بانک مسکن فعالیت خود را از فروردین ۱۳۹۲ آغاز کرده است و یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت سابقه‌دار است. ارزش خالص دارایی‌های این صندوق به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که از این نظر یکی از بالاترین رقم‌ها در بین صندوق‌های با درآمد ثابت است. همین نکته نشان می‌دهد که مدیریت این صندوق به دانش و مهارت ویژه‌ای نیاز دارد.

ویژگی‌های مهم این صندوق را می‌شود به این صورت خلاصه کرد:

  • به مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها
  • ریسک سرمایه‌گذاری پایین
  • شفافیت اطلاعاتی
  • نقدشوندگی بالا

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ره‌آورد آباد مسکن

صندوق ره‌آورد آباد مسکن از نوع سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت است و تقسیم سود ماهانه دارد. صندوق ره‌آورد آباد مسکن مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند و عملکرد آن در چارچوب اساسنامه و امیدنامه آن است.

بیش از ۸۵ درصد از ترکیب دارایی‌های این صندوق در اوراق مشارکت، اوراق خزانه، سپرده بانکی و سایر اوراق بهادارد با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شده است. دقت کنید که میزان سرمایه‌گذاری این صندوق در بورس (سهام و حق تقدم خرید سهام) کمتر از ۱۵درصد است و در نتیجه نوسان‌های منفی و مثبت بورس تأثیر زیادی بر عملکرد این صندوق ندارد.

نمودار زیر تصویری کلی از ترکیب دارایی‌های این صندوق را نشان می‌دهد:

نمودار دارایی های صندوق ره آورد مسکن این نمودار هم سهم صنایع مختلف در بخش دارایی‌های بورسی صندوق ره‌آورد آباد مسکن را مشخص کرده است:

سهم صنایع در صندوق ره‌آورد مسکن

ارکان صندوق آباد بانک مسکن

هنگام سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها باید به ارکان صندوق موردنظرمان توجه داشته باشیم. مثلا اگر بخواهیم بدانیم که چه کسی صندوق را اداره می‌کند، شیوه نظارت بر عملکرد صندوق چگونه است یا ضامن نقدشوندگی صندوق کیست باید به ارکان آن دقت کنیم.

برای نمونه، منظور از ضامن نقدشوندگی رکنی از صندوق سرمایه‌گذاری است که وظیفه دارد نقدینگی لازم برای انجام پرداخت‌های ضروری صندوق و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری را فراهم کند. دقت کنید که وجود این رکن در صندوق ضروری نیست و ممکن است بعضی از صندوق‌ها ضامن نقدشوندگی نداشته باشند. به عبارت دیگر، کار ضامن نقدشوندگی این است که اگر مدیر صندوق در تأمین نقدینگی‌های مورد نیاز کوتاهی کند، رکن ضامن نقدشوندگی نقدینگی لازم را فراهم می‌کند. پس می‌توانیم بگوییم صندوق‌هایی که ضامن نقدشوندگی دارند از مطمئن‌ترین صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.

در تصویر زیر تعدادی از مهم‌ترین ارکان صندوق ره‌آورد آباد مسکن را می‌‌توانید ببینید:

مهم‌ترین ارکان صندوق ره‌آورد آباد مسکن

روش سرمایه‌گذاری و ثبت نام در حساب آباد بانک مسکن

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها دو روش کلی وجود دارد:

  1. سرمایه‌گذاری از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق
  2. خرید و فروش واحدهای صندوق از طریق بورس

دقت کنید که این دو روش معمولا هم‌پوشانی ندارند. یعنی سرمایه‌گذاری در هر کدام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا به یکی از دو روش بالا صورت می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در صندوق ره‌آورد آباد مسکن به روش اول یعنی از طریق صدور و ابطال صورت می‌گیرد.

مراحل سرمایه‌گذاری در حساب آباد مسکن

سابق بر این برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها مراجعه حضوری به شعبه‌های بانک و کارگزاری ضروری بود، اما در حال حاضر بسیاری از این مراحل غیرحضوری و آنلاین شده است. مراحل کلی برای سرمایه‌گذاری در صندوق ره‌آورد آباد مسکن از این قرار است:

ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام

درباره این مرحله به‌طور مفصل در رده توضیح داده‌ایم. اگر هم قبلا در سجام ثبت‌نام و احراز هویت کرده‌اید، دیگر نیازی به انجام این مرحله نیست و باید به مرحله بعدی بروید.

چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

احراز هویت آنلاین صندوق ره آورد آباد مسکن

با مراجعه به نشانی ehraz.maskanbourse.com لینک دانلود اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌او‌اس برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون موجود است. از این قسمت اپلیکیشن متناسب با گوشی موبایل‌تان را دانلود و با استفاده از این اپلیکیشن مراحل احراز هویت را انجام دهید.

مراجعه به سایت اینترنتی صندوق

در این صفحه (www.maskanfund.ir) ابتدا روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کنید و در صفحه بعدی، وارد بخش «ثبت‌نام در صندوق» شوید. در ادامه با واردکردن اطلاعات لازم، ثبت‌نام‌تان کامل خواهد شد و می‌توانید وارد پنل کاربری خودتان شوید. از طریق این پنل می‌توانید برای صدور یا ابطال واحدهای این صندوق اقدام کنید.

پنل کاربری صندوق ره آورد آباد مسکن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1,454 دیدگاه
  1. reza می‌نویسد

    ایا صندوق ایرانیان اشنا ریسک ورشکستگی بیستر نسبت مسکن داره ؟یا هردو از یک جا نظارت میشن؟

  2. میشل می‌نویسد

    دوستان عزیز با توجه به تحریم جدید شرکت های پتروشیمی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا فکر کنم این ماه صندوق یه سود بالایی رو رقم بزنه چیزی حدود ۲۶ درصد رو چون این صندوق روی فرآورده های پتروشیمی سرمایه گذاری داره و چون جنس کم میشه به شدت قیمت ها میره بالا و شرکت سود خوبی خواهد کرد اما اگه فقط به فکر جیب مبارک خودشون باشن که هیچی ولی امیدوارم این تحلیل درست باشه و دوستان خوشحال بشن از پرداخت سود بالا ان شالله به امید خدا

    2
  3. میشل می‌نویسد

    آقای مهدی اسدی گل اینجوری که شما از اینگونه سود دادن صندوق آباد دفاع می کنید آدم رو به شک وا می دارین که نکنه کارمند رده بالای بانک مرکزی مسکن باشی داداش گلم ما میگیم حداقل مثل بقیه بانک ها سود بده مثل تجارت مثل ملت البته من صندوق های با درآمد ثابت این بانک ها رو مثال میزنم یا مثل توسعه صادرات که همه اشون هم از مسکن خیلی رتبه بهتری دارن ولی حداقل دارن زیر ۲۰ درصد نمیدن ولی مشکل اینجاست که فعلا صدور واحد جدید ندارن و صندوق هاشون همه پر هستش وگرنه همه خیلی زودتر این صندوق لاک پشتی رو ترک کرده بودن بله از بانک حکمت بهتره فقط از لحاظ اینکه بانک دولتی هستش ولی دلیل نمیشه که بخوان اینقدر سود رو پایین نگه دارن چون مجبور میشن وقتی خیل عظیمی واحد ابطال زدن دوباره سود رو بالا نگه دارن چند سطر پایین تر قبل اینکه سود این ماه رو واریز کنند من دقیق حدس این مقدار سود رو دادم و فکر میکنم این ماه دوباره سود بالایی بدن چون میدونن همه ناراضی هستند از این مقدار سود الا شما که دارین کامنت منفی میدین که از این سود راضی هستی لطفاً شما یه نفر هستی و یک نظر آن رو هم عنوان نکنی بهتره چون باعث ناراحتی هزاران نفر میشی که از این سود ناراضی هستن و دارن با این سود زندگی میکنن شاید شما الحمداله دارا باشی و به این پول احتیاج نداشته باشی ولی فکر۹۹ درصد دیگه رو هم بکن که تمام زندگیشون روی این سود صندوق میچرخه ببخشید طولانی شد و امیدوارم از حرفهام ناراحت نشی و آن رو به فال نیک بگیری

    1
  4. دانشجو می‌نویسد

    هر چی واحد داشتمو ابطال زدمو راحت شدم /سر همین ۳ روز کاری طول دادناشون باعث میشه که یه معامله پر سود به پستتون بخوره بخاطر این معطلی که در اصل یه هفته معطلتون میکنه رو از دست بدید /ترجیح دادم جایی ببرم که هم یه روزه پولمو میدن و هم بازدهیش بهتره

    1
  5. دریا می‌نویسد

    من پولم بانک آینده بود ۲۳ درصد سود میگرفتم بعد از شایعات ورشکستگی پولمو کلا کشیدم بیرون اوردم بانک مسکن الان واقعا پشیمونم سود پولم با این گرونی کلی کم شده
    نمیدونم چکار کنم ناراحتم برا آینده ام
    به نظرتون بزارم بانک شهر یکساله ۲۰ درصد خوبه؟؟؟
    دوستان گرامی میشه راهنمایی کنید منو
    متشکرم

  6. دریا می‌نویسد

    سلام
    اگد بخوایم از مبلغ سپرده مون کم کنیم و مقداری رو خارج کنیم آیا بابت ابطال سهم ازمون هزینه کسر میشه ؟

  7. مهدی اسدی می‌نویسد

    بعضی از دوستان سود صندوق درآمد ثابت رو با تورم معاینه میکنن، چه ربطی دراه!
    الان شما میری بانک حساب کوتاه مدت باز میکنی، میگه بهت 10% ، میگی چرا ده درصد، تورممون که الان 50% ؟!
    یا صندوق مسکن رو با امین اشنا که ارزش اون یک دهم مسکنه، مقایسه میکنن
    اگر ناراضی هستید میتونید برید موسسات یا صندوق هایی که طبعا ریسک بیشتری دارن و دو سه درصد سود بیشتر در سال بگیرید …

    1
    1. سعید می‌نویسد

      سلام آقای عزیز قبل از گرانی ها بانک مرکزی میگفت چون نرخ تورم کمه (فکر کنم میگفتند نرخ تورم تک رقمی هستش) باید نرخ سودهای بانکی رو هم کم کنیم که بانک مرکزی چندین بار اقدام به کاهش سود کرد و میگفتن چون نرخ تورم تک رقمی هست باید نرخ سود بانکی هم تک رقمی بشه آقا مهدی عزیز ربط سود بانکی با تورم اینه

      1
  8. Kian می‌نویسد

    با این تورمی که تو جامعه حاکمه و با سودی که این صندوق میده، انگار ما پولمون رو زیر فرش پس انداز کردیم و هر روز پولمون داره بی ارزش تر میشه.کار عاقلانه ابطاله…

    1
  9. رضا می‌نویسد

    تورم بالای ۳۰۰ درصد

  10. رضا می‌نویسد

    واقعا سود این دوره افتضاحه،دستتون درد نکنه با این سود دادن

    1
  11. امید می‌نویسد

    سلام
    ۱۰ میلیون تومن,چند واحد میشه؟؟؟

  12. ل می‌نویسد

    1400معادل 17درصد….فقط ابطال بزنید

    1
  13. m-e می‌نویسد

    سود این ماه برای هرواحد 16138 ریال (تقریبا 19%) اعمال شد تا عصر امروز واریز میشه

  14. Alirez می‌نویسد

    دوستان به سایت سر زدین.
    اطلاعات سرمایه گذاری واسه ۹۸/۳/۱۲ هست.
    بابا بلند شین از خواب امروز ۱۸ ام هست.

  15. Alirez می‌نویسد

    سلام.عزیزان برای کسی سود واریز شده آیا؟؟؟
    واسه من واریز نکردن.
    لطفا اطلاع بدین.
    ممنون.

  16. میشل می‌نویسد

    سلام دوستان به نظر من فکر میکنم این ماه رو فردا ساعت ۱۶ به تاریخ ۱۸ خرداد واریز کنند جدول که ۱۶ درصد رو نشون میده و ۲ درصد هم عرف معمول بخوان اضافه کنند چیزی حدود ۱۸ درصد میخوان واریز کنن اما اگه این وسط بخوان برامون دلسوزی کنند خیلی و منت بزارن سرمون من حدس میزنم احتمالا حدود ۲۰ درصد بخوان بدن که باعث فرار زیادی واحد نشن البته اگه اینها زرنگ باشن و یه اشتباه رو دو بار تکرار نکنند مثل ماههای گذشته که چیزی بالاتر از حد انتظارشون واحد ابطالی داشتن و مجبور شدن از فرار بیشتر پولها و ورشکستگی صندوق جلوگیری کنند طی مراسم خاصی با هزار تا چهره عبوس و ناراحت مجبور به واریز سود ۲۳ درصد شدن و چند هفته البته خواب نداشتن برا انجام این کار الان هم دوستان خواهش میکنم اگه زیر ۲۰ درصد دادن نمیگم کل واحد هاتون رو ابطال بزنید مثل خود من که روز اول سال ۹۴ ۲۵۰ میلیون تو این صندوق داشتم و الان رسوندمش به ۱۰۰ تومن و طی چند ماه هی واحد ها رو کم کردم به امید اینکه یه روزی دوباره صندوق برگرده به روزهای اوج خودش و الان موندم اگه این ماه کم داد ۵۰ تا دیگه اش رو هم باطل کنم شما هم به نظرم این کار رو انجام بدین بهتره شاید مسئولین این صندوق یه کاری بکنند و سود رو بیشتر کردن بعد میتونیم دوباره واحد بخریم و همه پولمون رو باز بیاریم تو این صندوق آباد اگه اقدام درستی انجام دادن اگه نه هم که هیچی فقط خودشون ضرر کردن که این همه مشتری رو دارن تو ابن آشفتگی بازار بانک ها دو دستی تقدیم بانک های مثل گرگ در کمین نشسته سپرده گذاران کردن خودشون بیشتر از این اوضاع خرابه بانکی اطلاع دارن از ما ها خیلی بیشتر و کاملا بازار رو رصد می کنند و میدونند که باید دل سپرده گذاران رو به دست بیارن نه دل آنها رو با سود کم چندرغازشون بشکنند و راهی بانک های دیگه کنند حالا خود دانید این گوی و این میدان مسئولین محترم صندوق آباد بانک مسکن ما همه گفتنی ها رو گفتیم حالا همه چیز دست شماست و به قول معروف بیاید خودتون رو به مشتریان اینقدر وفادار بانک اتون نشون بدین با یه سود بالا که دل همه رو خوشحال کنید امیدوارم حداقل این همه کامنت که میزارن ببینید و درد دل مردم رو بشنوید و ببینید مردم چقدر گرفتار هستن كه این همه دارن به آب و آتش میزنند که چند درصد سود بیشتر که حق واقعی خودشون هم هست رو بگیرن ان شالله که این حرف ها یه ذره روی وجدان تون تاثیر بزاره و به فکر زندگی سخت ما هم باشین امیدوارم..

    1. دریا می‌نویسد

      سلام
      وقتی از سهمتون ابطال میزنید و مبلغی از سپرده تون رو خارج میکنید هزینه میگیرن ازتون

  17. سروش می‌نویسد

    ابطال فقط ابطال من شنبه ابطال میزنم و میزارمش بانک قرض الحسنه مهر برای امتیاز وام چهاردرصد صندوق آباد پارسال هم دو ماه سود خوبی داد و بقیه ماها 17 یا 18 درصد داد

  18. غ می‌نویسد

    این صندوق ها ماله بورسه نه بانک ……اینده 27 داد این ماه….هیچ ربطی به بانک مرکزی هم نداره ….اگه به بانک مرکزی ربط داره باید یک برگه بده خود بانک و زیرشم امضا کنه مثل قدیما که میداد………هر جا زیر 25داد ابطال باید زد با این تورم 500دزصدی

  19. غ می‌نویسد

    این صندوق ها ماله بورسه نه بانک ……اینده 27 داد این ماه….هیچ ربطی به بانک مرکزی هم نداره ….اگه به بانک مرکزی ربط داره باید یک برگه بده خود بانک و زیرشم امضا کنه مثل قدیما که میداد………هر جا زیر 25داد ابطال باید زد با این تورم 500دزصدی

  20. علی می‌نویسد

    کسی خبر داره این ماه سود چقدر ریختن؟؟

  21. میشل می‌نویسد

    سلام دوستان به نظر شما جریان این صندوق چیه چون الان همه صندوق های مالی با درآمد ثابت طبق آخرین اعلامیه بانک مرکزی پایین ترین سود رو ۲۰ درصد در نظر گرفته و خود صندوق آباد هم طبق قرارداد ما بین خود و سپرده گذاران موظف شده که حداقل ۲ درصد بالاتر از عرف معمول بانک مرکزی بهمون باید سود پرداخت کنه و جالب اینجاست که الان دو ماه اول سال رو تقریبا درست پرداخت کردن و مونده این ماه که طی یک یا دو روز دیگه ببینم میخواد چکار کنه و چجوری سود رو در نظر بگیرن امیدوارم منصفانه که هیچ فقط همون چیزی که معمول هست و حق داریم رو بهمون پرداخت کنند.

    1. مهدی اسدی می‌نویسد

      اگر این وقتی که اینجا میذاری و این کامنتا رو مینویسی ، اختصاص میدادی به خود ، الان دنبال یه درصد بالا یا پایین درصد سود صندوق نبودی

  22. دریا می‌نویسد

    سلام
    برای بیرون کشیدن پولمون از صندوق ره اورد آیا ازمون مبلغ کسر میشه؟
    من ۸۰ تومن پول گذاشتم بعد که رفتم بانک سند حسابمو بگیریم دیدم ۲۰۰ تومن کمتر از پولم برام سهم خریدن گفتن ماه بعد با سودت میریزیم ولی چیز اضافه ای ندادن واسه شمام موقع ثبت نام همینطوری بود
    من ۸۰ میلیون پول سپرده گذاری کردم ولی ۷۹۸۰۰ سهم دارم

    1. سعید می‌نویسد

      سلام صندوق بانک مسکن شانزدهم هر ماه سودهارو پرداخت میکنه شما مثلا اگه بیستم ماه پولتون رو واریز کرده باشید بعد از واریز هم دو سه روز طول میکشه تا واحدهاتون تو صندوق ثبت بشه شانزدهم ماه بعد که سود براتون واریز میشه سود این پنج شش روز رو هم که پولتون رو دیرتر از شانزدهم واریز کرده اید براتون میریزن سود یک ماه رو کامل براتون میدن

  23. یدولا می‌نویسد

    سلام‌
    کسی خبر داره چقدر این ماه سود دادن؟؟
    با تشکر

  24. میشل می‌نویسد

    دوستان انصافاً بیاین اگه این ماه زیر ۲۰ درصد دادن با ابطال زیادی واحد بهشون اینجوری بفهمونیم که حتی سود ۲۲ درصد هم با این تورم خیلی پایین هست چه برسه به این که بخوان ۱۷ درصد بدن ممنونم از همه بیشتر نظر بزارین در مورد سود کم دادن و ضعف این صندوق فقط در دادن سود کم به سپرده گذاران.

  25. m-e-b می‌نویسد

    با توجه به شاخص ها اگر این ماه 17 درصد سود بده خیلی خوب داده مگر اینکه صندوق جبرانی کمک کنه

  26. ث می‌نویسد

    سود 15درصدی مبارکتون فقط ابطال

  27. میشل می‌نویسد

    یعنی میشه این صندوق آباد که این ماه از لاک پشت هم حرکتش کندتر بوده بیاد وبزنه تو این دو سه روز تعطیلی همه امون رو خوشحال کنه خدا کنه… البته مگه یه معجزه ای این ماه بیاد و مثل دو ماه گذشته باشه و آن هم معجزه ای به اسم ابطال فقط

  28. احسان می‌نویسد

    بدترین صندوق که دیدم همین صندوق سود پایین مدت ابطال 3 روز در صورتی که بقیه صندوق ها 1 تا 2 روز

  29. حسین می‌نویسد

    سلام تا علام چقدر تقریبن سود این ماه ؟ با تشکر

  30. میشل می‌نویسد

    امیدوارم این ماه بیان از روی انصاف بهمون سود بدن نه از روی جدول تحلیل و نموداری که هنوز به پانزده درصد نرسیده و برا یکبار هم که شده خودشون رو جای مایی بزارن که میخوایم با این پول قسط بدم کرایه خونه بدم و ازش تا ماه آینده هم داشته باشم با این تورم بالای ۳۰۰ درصد جامعه آن هم فشاری که دیگه کمر همه مردم رو شکسته و جانی برامون نزاشته ای مسئولین محترم صندوق آباد میدونم اینها رو به گوشتون حداقل میرسونند پس بیاید در حق ما دیگه ظلم نکنید ممنونم ازتون التماس دعا برای همه.

    1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی