رده بررسی مراحل کامل دریافت دسته چک صیادی

مراحل کامل دریافت دسته چک صیادی

بررسی

شرایط و مدارک گرفتن دسته چک چیست؟ +نمونه درخواست دسته چک

نویسنده: رده
3 خرداد 1400
دریافت دسته چک

مراحل لازم برای گرفتن دسته چک برای افراد حقیقی و حقوقی

برای دریافت دسته چک اگر یک شخص حقیقی مثل همه ما باشید، باید ابتدا مراحل زیر طی شود؛

  1. اول از همه باید یک حساب قرض الحسنه جاری داشته باشید که حداقل ۲ سال از زمان افتتاح آن گذشته باشد.

نکته: زمانی که می‌خواهید برای درخواست دسته چک به بانک بروید، حتماً یک فرد خوش‌حساب را که در همان بانک حساب دارد، به عنوان معرف همراه خود ببرید. خیلی تاثیر دارد!

  1. می‌بایست درخواست دریافت دسته چک را به رئیس شعبه تحویل دهید. برخی از بانک‌ها این امکان را فراهم ساخته‌اند تا کاربران از طریق اپلیکیشن‌ بانکی درخواست صدور چکشان را ثبت کنند.
  2. پس از ثبت درخواست، رئیس شعبه استعلام می‌گیرد. در صورتی که سوابق بانکی شما خوب باشد و نتیجه استعلام‌تان سفید باشد، اقدامات لازم برای تحویل دست چک به شما انجام خواهد شد.
  3. اما اگر در سوابق بانکی شما، سابقه چک برگشتی وجود داشته باشد، باید نسبت به رفع سوءاثر آن اقدام کنید و مجددا درخواست دهید.

اگر شما شخص حقوقی باشید هم همین مراحل را باید طی کنید. البته شرایط، مدارک و متن نامه درخواستی شما کمی متفاوت از یک فرد حقیقی است.

مدارک لازم افتتاح حساب برای افراد حقیقی

همان‌طور که خواندید، برای اینکه دسته چک به شما تعلق بگیرد، ابتدا باید یک حساب جاری در بانک موردنظر خود باز کنید. اگر می‌خواهید  حساب خود را افتتاح کنید و بعد از آن درخواست دریافت دسته چک بدهید به مدارک زیر نیاز دارید؛

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه (اتباع خارجی؛ گذرنامه و برگ اقامت معتبر)

نکته: اگر قرار است حساب توسط قیم باز شود، علاوه بر مدارک شناسایی دارنده حساب، وجود مدارک شناسایی قیم و قیم‌نامه یا وکالت‌نامه معتبر نیز ضروری است.

  • فرم افتتاح حساب تکمیل شده
  • یک قطعه عکس
  • در صورت مستأجر بودن، کپی اجاره‌نامه
  • کپی از تمامی مدارک شغلی
  • یکی از قبض‌های آب، برق، گاز و… برای نشان دادن آدرس و کدپستی دقیق محل سکونت
  • همراه داشتن معرف

مدارک لازم برای افتتاح حساب در افراد حقوقی

اگر به عنوان یک فرد حقوقی می‌خواهید حساب باز کنید و دسته چک بگیرید، همراه داشتن مدارک زیر ضروری است؛

  • درخواست افتتاح حساب بانکی با امضای صاحبان امضای مجاز شرکت
  • تایید امضای صاحبان امضای مجاز شرکت
  • اصل و کپی گواهی‌نامه ثبت شرکت یا شرکت‌نامه
  • اصل و کپی اظهارنامه ثبت شرکت یا اساسنامه
  • اصل و کپی آخرین آگهی رسمی ثبت شرکت در روزنامه رسمی
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی هیئت مدیره شرکت

درخواست برای گرفتن دسته چک

خوانید که در همان ابتدای کار باید درخواستی برای گرفتن دسته چک خود تنظیم کنید و آن را به دست رئیس شعبه برسانید. این درخواست باید با لحن یک نامه اداری و رسمی و بسیار مختصر و مفید نوشته شود. سعی کنید که متن شما محترمانه و به دور از غلط املایی باشد. اگر این نامه را به طور حضوری به دست رئیس بانک می‌رسانید، آن را تایپ شده تحویل دهید.

نمونه درخواست دسته چک

برای اینکه راحت‌تر باشید، یک نمونه درخواست دریافت دسته چک برای یک فرد حقیقی را اینجا بخوانید؛

رئیس محترم بانک —– شعبه —–

با عرض سلام و احترام؛

اینجانب —– فرزند —– با کارت ملی به شماره —– و شماره شناسنامه —– صادره از —– و دارنده شماره حساب —– به دلیل نیاز مبرم به دریافت دسته چک برای انجام امور مالی، درخواست دریافت دسته چک از شعبه شما را دارم.

خواهشمندم با تقاضای اینجانب موافقت کرده و دستور فرمایید تا اقدامات لازم انجام شود.

با تشکر

—–

قانون جدید چک چیست؟

شرایط دریافت دسته چک

متوجه شده‌اید یکی از شرایط لازم برای گرفتن دسته چک این است که حسابی داشته باشید که حداقل ۲ سال از افتتاح آن گذشته باشد.

پس اگر نیاز به اخذ دسته چک فوری دارید و از قبل هم حساب بانکی ندارید، برخی از بانک‌ها این امکان را فراهم آورده‌اند تا با تایید رئیس شعبه، فردی که به تازگی حساب باز کرده نیز بتواند دسته چک دریافت کند. این در صورتی است که در حساب درخواست‌کننده چک حداقل مبلغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون موجودی داشته باشد.

اما سایر شرایط دریافت دسته چک از این قرار است؛

  • نداشتن هرگونه سابقه چک برگشتی و بدهی غیرجاری
  • دائمی بودن محل کار یا داشتن سند ملکی
  • همراه داشتن یک معرف خوش‌حساب در بانک موردنظر

افراد حقوقی غیر دولتی هم باید علاوه بر شرایط دریافت دسته چک ذکر شده، یک سپرده بلندمدت ۵۰ میلیون تومانی داشته باشند که حداقل ۶ ماه از افتتاح آن گذشته و یک سال به سررسید آن باقی مانده باشد. علاوه بر این لازم است تا حداقل ۱۰ سال در شغل خود فعالیت داشته باشد.

چگونه بعد از تمام شدن برگ‌های چک، دسته چک جدید بگیریم؟

بر طبق قوانین بانکی کشور همه بانک‌ها موظف هستند تا اولین دسته چک مشتریان خود را ۱۰ برگی صادر کنند. بعد از اینکه آنها خوش‌حسابی خود را نشان دادند و برگه‌های دفترچه خود را به اتمام رساندند، دسته چک بعدی ۲۵ برگی و پس از آن هم دسته چک بعدی ۵۰ برگی صادر خواهد شد. برای اینکه هربار دسته‌چک جدیدی به شما داده شود باید حداقل ۸۰ درصد برگه‌های دسته‌چک قبلی خود را -بدون مشکل و تاخیر- پاس کرده باشید.

 

استعلام گرفتن از شخص متقاضی

حتما این سوال برایتان پیش آمده که وقتی رئیس بانک استعلام شما را می‌گیرد، کدام سوابقتان را مورد بررسی قرار می‌دهد و در چه صورتی درخواست شما مبنی بر دریافت دسته چک را رد می‌کند؟ جواب چندان سخت نیست؛ مهم‌ترین مساله برای رئیس بانک، احراز هویت شما و اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که هیچ‌گونه سابقه چک برگشتی یا بدهی پرداخت نشده‌ای نداشته باشید. این را باید سامانه صیاد بانک مرکزی که به همه حساب‌ها و سوابق شما دسترسی دارد، بررسی و اعلام کند.

استعلام آنلاین چک برگشتی

شرایط معرف برای گرفتن دسته چک

داشتن معرف، یکی از شروط الزامی برای گرفتن دسته چک است. معرف شخصی است که دارای حساب بانکی بوده و قرار است شما را به بانک معرفی کند. بهتر است این فرد از گردش حساب خوبی برخوردار باشد. مهم‌ترین تفاوتی که میان معرف و ضامن وجود دارد این است که معرف هیچ‌گونه مسئولیت قانونی بر عهده ندارد.

 

سامانه صیاد چیست؟

طبق اعلام بانک مرکزی دسته‌چک تمامی بانک‌ها باید از طریق سامانه صیاد (صدور یکپارچه دسته‌چک) برای متقاضیان صادر شود که به آن اصطلاحا چک صیاد یا چک صیادی می‌گویند. در شیوه جدید، دسته‌چک‌های تمامی بانک‌ها کاملاً یک‌شکل و یک‌رنگ صادر می‌شوند که باهدف یکپارچه‌سازی و استانداردسازی طراحی‌شده و هویت اوراق بهادار را پیدا خواهد کرد. طبق روال، دیگر شعب بانکی مرجع صدور دسته‌چک نیستند و متقاضی دسته‌چک از طریق سامانه بانک مرکزی اعتبارسنجی شده و دسته‌چک برایش صادر می‌شود.

نحوه نوشتن چک

 

مزیت‌های دسته چک جدید صیاد

در این سامانه امکان استعلام از پیشینه صادرکننده چک برای دریافت‌کننده وجود دارد که بزرگترین مزیت برای کاهش آمار چک‌های برگشتی خواهد بود. با اجرایی شدن صدور دسته‌چک‌های جدید که علاوه بر متحدالشکل بودن، در نحوه صدور نیز از روش یکسانی پیروی می‌کنند، ارتباط متقاضی دسته‌چک با شعبه به ارتباط متقاضی با سامانه صیاد تغییر می‌کند.

بنابراین با کنار رفتن شعبه و عوامل انسانی، فرآیند اعتبارسنجی، صدور و رصد استفاده از چک کاملاً مکانیزه می‌شود و امکان اینکه صدور دسته‌چک بر اساس روابط شعب و مشتریان شکل بگیرد، دیگر وجود نخواهد داشت. با راه‌اندازی این سیستم یک‌پارچه صدور چک، اطلاعات چک به‌صورت آنلاین در دسترس متقاضیان است که امکان شناسایی و اعتبارسنجی را فراهم می‌کند. این سیستم باعث منحصربه‌فرد بودن چک و آنلاین بودن آن بدون در نظر گرفتن بانک صادرکننده می‌شود.

  • خدمت غیرحضوری دریافت چک
  • رفع مشکل چک‌های جعلی و کاهش مخاطرات جعل برگه چک
  • استعلام اعتبار صاحبان حساب و صاحبان امضاء
  • عدم ارائه دسته‌چک به افراد دارای سوءعملکرد
  • افزایش اعتبار دسته‌چک با بررسی کامل و دقیق سوابق درخواست‌کننده
  • حذف قدرت شعب در صدور دسته‌چک

راهنمای رفع سوء اثر چک برگشتی

 امنیت دسته‌چک‌های جدید

طبق اعلام بانک مرکزی دسته‌چک‌های جدید صیادی که از طریق سامانه صیاد صادر می‌شوند دارای سه نوع ویژگی امنیتی هستند؛

  1. سری و سریال‌های چک به‌صورت برجسته چاپ‌شده که کاملاً قابل‌لمس هستند.
  2. واتر مارک و طرح مخفی در برگه چک وجود دارد که به‌راحتی توسط عموم مردم قابل‌تشخیص است.
  3. ویژگی‌های امنیتی حرفه‌ای که قابل‌تشخیص توسط ابزارهاست و برای بانکداران و اشخاصی که استفاده مستمر و مکرری از چک‌ها دارند قابل‌استفاده خواهد بود.

 

شماره چک یکتا چیست؟

یکی دیگر از تغییراتی که در دسته‌چک‌های جدید به وجود آمده، داشتن شماره یکتا است. شماره یکتا، شماره اختصاصی هر برگ چک است که به گیرنده چک امکان می‌دهد تا تنها با یک پیامک از میزان اعتبار فرد صادرکننده چک مطلع شود. با پیامک شماره یکتا به شماره‌ای که اعلام می‌شود اطلاعات‌پایه فرد صادرکننده چک برای گیرنده چک ارسال می‌شود که مشکلات ناشی از صدور چک‌های بی‌محل را به حداقل می‌رساند.

همچنین با این سامانه ابعاد چک‌های مختلف دولتی و خصوصی در یک استاندارد مناسب قرار می‌گیرد و درنتیجه امکان جعل این چک کمتر خواهد شد. در این خصوص وجه تمایز چک‌ها فقط درج نام و آرم بانک صادرکننده است. با صدور این نوع چک‌ها به‌محض اینکه اولین چک شخص برگشت بخورد، به دلیل وجود امکان استعلام و مطلع شدن افراد مبنی بر فاقد بودن اعتبار، امکان صدور چک جدید از سوی صادرکننده و دریافت آن از سوی دریافت‌کننده عملاً منتفی می‌شود.

چطور چک‌های صیادی را استعلام بگیریم

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

83 دیدگاه
  1. رامین می‌نویسد

    گل کل مطلب همون اولشه معرف یا به زبان عامه پارتی بدون هیچ کارکردی و به سهولت چک گرفتم

  2. محسنی می‌نویسد

    ببخشید اگه ممکن هست کمکم کنید چون واقعن احتیاج مبرم دارم و هر بانکی هم رفتم چون پارتی نداشتم جواب ندادن…اگه ممکن هست یک بانک به من معرفی کنید که بتوانم یک اختلاس پنجاه میلیارد دلاری را در آن انجام دهم ..ممنون از شما

    2
    1. مهران می‌نویسد

      مرد حسابی ۵۰ میلیارد دلار میدونی چقده آخه. ثروت ترامپ ۳ میلیارد دلار نمیشه! 🙂

      7
      1
  3. الی می‌نویسد

    سلام من تا حالا دسته چک‌نگرفتم میتونم بگیرم. پارسال توی‌بانک‌ملی حساب داشتم همه رو برداشتم
    بعد اینکه چک‌گرفتیم میگن ی‌سره باید باهاش کار‌کنی یعنی‌چند وقت ی باری باید چک‌کشید؟؟؟

    2
    4
  4. رسول می‌نویسد

    سلام وقتتون بخیر، بنده شغل آزاد دارم ، مبلغ ۱ میلیارد و خورده‌ای سپرده بلند مدت در بانک ملی‌ دارم خواستم ببینم میتونم روی سپرده‌ای که دارم دسته چک بگیرم؟

    7
    5
  5. پدرام می‌نویسد

    سلام
    صدور دسته چک ملی چقدرطول میکشه

    21
    11
  6. علی می‌نویسد

    سلام برای دریافت دسته چک باید کارت پایان خدمت داشته باشیم؟

    12
    7
  7. علیرضا می‌نویسد

    سلام من هشت چک دادم یکی از اونها یکساله و مابقی کوتاه مدت بودن..که سه تا عملا توی بانک پاس شد و مابقی هم توافقی زودتر یا دیرتر پاس شده ولی برگ چک نرفته بانک..میخواستم بدونم برای دریافت دست چک جدید مشکلی ایجاد میشه واسم؟!

    18
    9
  8. محمد می‌نویسد

    سلام وعرض ادب لطفااگرامکان پذیرهست جواب این سوالم روبدید خواستم بدونم از زمان درخواست دسته چک ازبانک‌ملی تازمانی که بدستم برسه توی شعبه چندروز طول میکشه

    57
    22
    1. فربد می‌نویسد

      بین ۸تا ۱۲روز

      1
  9. محمد رضا می‌نویسد

    سلام بنده سال89دسته چک از بانک سپه گرفتم و حسابم هم خیلی خوب بود و در سال 95دوستانه 20قطعه چک به دوستم دادم که ماشین بخره و دوستم هیچ کدام را پاس نکرد خودم 4تا چک پاس کردم و دیگر نتونستم به دوستم کمک کنم که چک پاس نکرد و من هم نتونستم و برگشت خورد ودیگر دسته چک نگرفتم الان با وجود اینکه چکها رو رفع سواثر کردم بهم میگن چون بالای 15عدد چک برگشتی داری بهت دسته چک نمیدن ایا راهی برای گرفتن مجدد دسته چک برای بنده هست یا خیر اگه هست لطفا راهنمایی کنید ممنون

    19
    6
  10. مهرداد می‌نویسد

    سلام برای دسته چک توی بانک سپه اقدام کردم و مبلغ ۵میلیون از حسابم کسر شده میخواستم بدونم آیا اون پول برمیگرده بحسابم

    20
    9
  11. علیرضا می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید
    من میخام تازه واسه دسته چک اقدام کنم و همه چیزم اوکی هستش و موافقت شده فقط ی مشکلی که دارم اینه که نه سند ملکی خونه بنامم هست نه اجاره نامه و نه هیچ قبوضی و محل زندگیم تو استان آدرس مشخص نداره
    خودم آیا بعدا تو تاریخ مقرر میتونم به بانک مراجعه کنم و از همونجا تحویل بگیرم یا حتما باید اداره پست برام بفرسته؟؟؟؟

    3
    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      شرایط بانک‌ها و امکانی که به مشتریانشون میدند با هم فرق داره، ولی قانون اینه که توسط اداره پست تحویل بشه تا صحت نشانی شما سنجیده بشه.

      1
      4
  12. سعید امینی می‌نویسد

    ایا برای دسته چک صیاد وام از بانک اوردم و وام هم هرماهه پرداخت میکنم باز هم دسته چک بهم میدن اگه وام داشته باشم بهم میدن ممنونم راهنمایی کنید

    3
    5
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      وام مانع دریافت دسته چک نیست. بد حسابی در پرداخت وام، باعث مشکل در اعتبار بانکی شما می‌شود.

      1
  13. حسین کفیل می‌نویسد

    سلام من چند ماه پیش ورشکست شدم اکثر چک هام برگشت خورد ولی همه اشو وصول کردم بعدش هم رفتم رفع سو اثر کردم ولی الان میرم بانک دسته چک بگیرم میگن خیلی برگشتی داشتی نمیشه دسته چک داد تو حسابم هم همیشه 30 الی 40 میلیون هست دیگه کلا من تا آخر عمرم دسته چک نمیدن یا باید چیکار کنم وضعیتم تو استعلام سفید هست ولی تو سامانه چک های برگشتیمو میاره

    6
    1
  14. کوروش می‌نویسد

    با سلام و عرض ادب و احترام ابتدا بابت مطالب و اطلاعات مفیدتون سپاسگذارم .
    در ادامه خواهشمندم بفرمایید که چنانچه شخصی از افتتاح حساب جاریش چند سال گذشته باشه و طی این سالها هم حسابش فعال بوده باشه ولی گردش حسابش با مبالغ زیر ۱۰ میلیون تومان انجام شده باشه البته جمعا عرض نمیکنم ، منظور بنده اینه که در یک وعده مبلغ واریزی از ۱۰ میلیون بیشتر نبوده نه جمع واریزها ؛ حال با توجه به توضیح فوق دارنده این حساب چنانچه تقاضای صدور دسته چک از بانک مزبور کند با درخواستش موافقت خواهد شد یا خیر؟***لازم به ذکر هست که شخص مورد نظر تا به حال از هیچ بانکی دسته چک نگرفته و نیز هیچگونه بدهی معوقه ای به سیستم بانکی ندارد.

    با تشکر از زحمات وافر همه
    عوامل و تقدیم احترامات
    فائقه

    کوروش.ج

    6
    4
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      اعطای چک به شعبه و بانک وابسته است. ولی معمولا باید گردش حساب بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیون باشه

      1
      1
  15. عباس می‌نویسد

    سلام عزیز من ۷۰ میلیون سپرده دارم تو بانک صادرات میخواستم بدونم آیا به من دسته چک میدن؟

    3
  16. فرهاد محمدی می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من ۷ ساله حساب جاری دارم،و ۳ سال پیش به مشکل مالی خوردم چند فقره چکام برگه خورد،الان بعد سه سال به تازه گی تمام چکا رفع سو شد و وضیعت سفید هستش.
    الان مجدد دخواست دسته چک کنم بهم تعلق میگیره با قانون جدید؟!

    4
    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      مدت زیادی (برخی بانک‌ها یک ماه و برخی تا ۳ ماه) طول میکشه تا این اتفاقات از پرونده بانکی شما پاک بشه. بهتره این سوال رو از بانکتون بپرسید و امیدوار باشید که سیستم به‌روز باشه.

      1
      2
  17. حسینعلی سیفی مزرعه می‌نویسد

    سلام بنده چک نوشته داشتم ویه چک نیز سفید امضا استم وگم کردم چطور جلوگیری کنم از سؤاستفاده چک

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      شماره چک رو گم شده رو باید به بانکتون اعلام کنید فوری.

      1
  18. رضا می‌نویسد

    باسلام قربان من حساب جاری دارم که یه چکم ضمانت کردم برگشت خورده بود که سوءاثر کردم ولی چند تا برگه چک قدیمی دارم که یا پاره شده یا دوسه بار پشت نویسی شده واسه درخواست چک صیادی باید چکار کنم اگه همه برگه های چکم نباشه یا کم باشه

    3
    1
  19. میثم می‌نویسد

    برای تعویض چک سنتی ملی حتما باید به همان شعبه مراجعه کرد یا شعب دیگه هم انجام میدن

    7
    3
    1. رده می‌نویسد

      به شعبه صادرکننده

  20. توحید می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    از کجا بفهمیم که به نام ما دست چک گرفتند و یا حساب باز کردند
    با تشکر

    2
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      علی‌القاعده بدون حضور شخص شما و بدون مدارک شناسایی نمی‌شود چنین کاری کرد ولی تنها راه اطمینان مراجعه به بانک است

  21. توحید می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    از کجا بفهمیم که به نام ما دست چک گرفتند
    باتشکر

    2
  22. نیما نیک زاد می‌نویسد

    سلام روز بخیر
    من به بانکی مراجعه کردم برای دریافت حساب جاری بعد از چند روز حساب قبلی که داشتم بسته شد که با بانک تماس گرفتم گفتتند برای اینکه بتونیم حساب جاری باز کنیم باید حساب قبلی رو می بستیم ولی باز هم نشد و گفتند چون در بانک دیگه حساب جاری دارید افتتاح حساب جاری در بانک دیگه مقدور نیست باید حساب های جاری بسته بشه تا ما بتونیم در این بانک حساب جاری برای شما افتتاح کنیم آیا چنین چیزی صحت دارد یا خیر
    ضمنا حساب قبلی پس انداز من بسته شد و حساب جدیدی برام باز کردند.

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      خیر چنین قوانینی وجود نداره. تخلف شعبه رو باید به بازرسی بانکتون گزارش کنید.

      1
  23. علیرضا می‌نویسد

    سلام من دوهفته فرم درخواست دست چک صیاد دوم درخواست دادام هنوز نه پیامی نه آبلا فی به ما نشده فارس جهرم بخش سیمکان روستای ارجویه پست بانک ارجوبه […] بخاطر ایراد گرفتنی ها همه چک ها پاس کردم الان گیرم متشکرم علیرضا کجوری

    2
  24. سعید می‌نویسد

    سلام من یک برگ چک قدیمی داشتم بانک نبامده الان شعبه صادرات دیگه میگه برواون حساب ببندبانک هم میگه بایدتکلیف این برگ روروشن کنی تابتونیم ببندیم الان من چکارکنم بااین برگ چک گمشده

    3
    1. قاسم می‌نویسد

      سلام برو دادسرا بگو گم کردم نامه بهت میده برای بانک و درست میشه

  25. سعیدخاکسار می‌نویسد

    باسلام. آیا پشت چکهای صیاد را شخص دیگری میتوان ضامن پرداختش شود؟

    1
    7
  26. احسان می‌نویسد

    سلام وقت بخیر من نزدیک ۱۵۰ فقره چک صیادی ام برگشت خورده از طریق انتقال چک صورت گرفته و تمام حساب های بنده مسدود شده آیا بنده بعد از چه مدتی میتوانم حساب بانکی مجدد داشته باشم

    1
    11
    1. کوروش می‌نویسد

      عزیزم شما خیییییییلی خوبی
      فقط جسارتا، خواهش میکنم یکم گذشت داشته باش و بذار دوزارم بقیه گیرشون بیاد .
      داداچ تو با صد و پنجاااااااااه فقره چک برگشتی بازم دنبال گرفتن دسته چکی؟!؟!:)
      خداییش ادم دلش میسوزه چقد تو کمرو و خجالتی هستی اصلا این بانکها خیلی کثافتن که به تو دسته چک نمیدن:):):)

      35
      3
  27. عین اله کریمیان می‌نویسد

    با سلام وسلامتی چک صیاد خیلی چک مهم وباارزش ی هم از نظر اقتقادی هم ازنظر پرداخت خیلی جالب است وشخص که کالا وخدمات انجام میدهد وچک صیاد دریافت میکند خیالش از پرداخت راحته

    2
  28. sahar می‌نویسد

    سلام ببخشید برای دهیاری که ما مسیول مالیش هستیم بخوایم چک صادر کنیم چه جوریه بانک برام همراه بام نصب کرده ولی فقط حسابهای خودم که تو بانک ملی دارم میاد و اصلا حساب دهیاری توش نیست امکانش هست با همون اطلاعات حساب خودم وارد بشم و چک دهیاری رو ثبت کنم یا نه حتما باید اطلاعات حساب دهیاری هم برام بیاد

    1. مصطفی می‌نویسد

      باید دهیاری شمارا به عنوان کاربر امینِ حساب دهیاری به بانک معرفی کنند تا شما امکان ثبت صدور،انتقال و دریافت چک را داشته باشید.

  29. a azizi می‌نویسد

    ممنون از مطالب خوبتون

    1
  30. a azizi می‌نویسد

    ممنون از مطلب خوبتون، لطفا برای استعلام چک صیادهم توضیح بدین
    من با نرم افزار ساد24 استعلام گرفتم معتبرهستیا فقط از طربق سامانه پیامکی استعلام بگیرم؟

    1
    1. مهدی می‌نویسد

      منم از ساد استفاده میکنم خیلی نرم افزار خوبیه فک نکنم پیامک لازم باشه دیگه

    2. رده می‌نویسد

      چون هر بانک شرایط ویژه و اختصاصی داره نمیشه توضیح کلی داد. ولی استعلام از اپلیکیشن بانکی بهتر و مطمئن‌تره.

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد