رده بررسی خودبانک ایران زمین | تجربه بانکداری مدرن

خودبانک ایران زمین | تجربه بانکداری مدرن

بررسی
نویسنده: رده
9 اسفند 1398
خودبانک ایران زمین

خودبانک ایران زمین چه امکاناتی دارد؟ «رده» برای آموزش دقیق استفاده از این دستگاه‌ها سراغ این پیشخوان‌ها رفت و به کمک متصدی بانک ایران‌زمین سعی کرده است اطلاعات مفیدی از خودبانک ایران زمین به دست آورد.

 

کیوسک بانک ایران‌زمین چه خدمتی می‌دهد؟

نمای کلی خودبانک ایران زمیندر ابتدا دستگاه کیوسک بانک ایران‌زمین را به شما معرفی می‌کنیم؛ این دستگاه بسیار شبیه به دستگاه ATM است با این تفاوت که یک خدمت نسبت به دستگاه ATM اضافه‌تر دارد و یک خدمت کمتر!

با استفاده از دستگاه کیوسک می‌توان «کارت هدیه» صادر کرد اما در این دستگاه امکان برداشت وجه وجود ندارد. کیوسک خدماتی مانند انتقال وجه، کارت به کارت، تغییر رمز، صورت‌حساب، ده گردش آخر حساب و صدور کارت هدیه را به‌عنوان اصلی‌ترین خدمت این دستگاه به مشتریان ارائه می‌دهد.

پس به یاد داشته باشید کیوسک بانک ایران‌زمین تمام خدماتی که دستگاه ATM به شما ارائه می‌دهد را داراست به‌جز امکان برداشت وجه. شما اگر هر هنگام از شبانه‌روز نیاز به دریافت کارت هدیه داشته باشید، می‌توانید از کیوسک بانک ایران‌زمین استفاده کنید. کیوسک دستگاهی مناسب برای مکان‌های شلوغ و پرتردد شهری بدون نیاز به پول نقد است.

 

خودپرداخت و خوددریافت بانک ایران‌زمین چگونه کار می‌کند؟

باجه پرداخت و برداشت خودبانک ایران زمینیکی دیگر از دستگاه‌هایی که بانک ایران‌زمین در راستای بانکداری غیرحضوری مدرن خود در سطح شهر برای مشتریان قرار داده است دستگاه CRS است. این دستگاه تمام امکانات و خدماتی را که دستگاه ATM دارد مانند برداشت وجه، انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و… را انجام می‌دهد و در عین‌حال این دستگاه یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد: امکان واریز وجه. این دستگاه امکان واریز وجه را -تا 15 میلیون تومان در روز- برای شما فراهم می‌کند. پس مشاهدات عینی ما را بخوانید از سازوکار واریز وجه از طریق دستگاه CDS؛

پس از واردکردن کارت ایران‌زمین علاوه بر گزینه برداشت وجه، گزینه واریز وجه بر روی نمایشگر مشاهده می‌شود. وقتی گزینه واریز وجه را انتخاب کردیم درِ کاست موجود روی دستگاه باز شد. وجه موردنظر خود را داخل کاست قرار دادیم و دستگاه شروع به شمارش اسکناس‌ها کرد. در این مرحله مبلغ پولی که قصد واریز آن را داشتیم بر روی نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود. در این مرحله اگر این مبلغ مورد تائید است دکمه ثبت را می‌زنیم ولی اگر مبلغ مورد تائید نیست، می‌توان دکمه انصراف را زد و در این صورت دستگاه مجدداً شمارش انجام می‌دهد، اشتباهاش را اصلاح می‌کند تا واریز انجام شود.

ویژگی اسکناس برای واریز وجه

اسکناسی‌هایی که در دستگاه CRS قرار می‌دهید باید کاملاً سالم باشند و پارگی شدید و چسب خوردگی نداشته باشند. دستگاه CRS توانایی تشخیص ایرادات پول مانند نداشتن گوشه را دارد. همچنین این دستگاه پول تقلبی را از پول واقعی به سادگی تشخیص می‌دهد. دستگاه CRS پس از تشخیص اسکناس‌های مشکل‌دار، آن‌ها را به شما پس می‌دهد و بقیه مبلغ محاسبه شده (یعنی همان اسکناس‌های سالم) را به‌حساب واریز می‌کند.

 

دستگاه VTM خودبانک ایران‌زمین چیست؟

VTM ایران زمیناصلی‌ترین دستگاهی که بانک ایران‌زمین در راستای خدمات بانکداری مدرن در شعب دیجیتال خود قرار داده است، خودبانک یا دستگاه VTM است. این پیشخوان غیرحضوری بانک ایران‌زمین کلیه خدمات بانکی را که به یک کاربر پشت باجه شعبه‌های کلاسیک ارائه می‌شود، در اختیار مشتری قرار می‌دهد. این دستگاه با استفاده از فناوری کنفرانس از راه دور، تعامل بین مشتری و فرد مستقر در شعبه مجازی بانک را برقرار کرده و خدمات بانکی موردنیاز را به مشتری ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین خدمات خودبانک ایران زمین

دستگاه VTM تقریباً همه کارهایی که در یک شعبه بانک انجام می‌شود به‌صورت 24 ساعته ارائه می‌کنند:

نمونه کارت هدیه خودبانک ایران زمین

  • این دستگاه امکان عملیات افتتاح حساب را برای متقاضی فراهم کرده است.
  • امکان واریز وجه بدون محدودیت از خدمات دیگر این دستگاه است.
  • برداشت وجه بیش از وجه شتاب از این دستگاه مقدور است.
  • بین حساب‌های بانک ایران‌زمین می‌توانید به‌راحتی عملیات جابجایی را انجام دهید اما به سایر حساب‌های سایر بانک‌ها این جابجایی از طریق شماره شبا یا پایا میسر می‌شود.
  • صدور کارت جدید و حتی کارت المثنی در همین بخش فراهم شده است.
  • صدور رمز جدید هم با همین دستگاه امکان‌پذیر است.
  • صدور کارت هدیه با طرح و متن دلخواه هم از خدمات این دستگاه و این شعبه‌های مجازی است.
  • حتی وصول چک! چک‌بانک ایران‌زمین در این دستگاه آنی وصول می‌شود و می‌توانید با همین دستگاه به حساب فرد موردنظر واریز داشته باشید.
  • دریافت رمز اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن‌بانک و فعال کردن اس‌ام‌اس بانک هم شدنی است.
  • درخواست تمکن مالی برای مثال برای ارائه به سفارت هم همینجا انجام می‌شود.
  • درخواست صورت‌حساب سپرده هم از ساده‌ترین کارهایی است که دستگاه VTM ارائه می‌دهد.

در منوی درخواست‌های خود بانک ایران‌زمین یک گزینه سایر درخواست‌ها وجود دارد. این گزینه شامل درخواست‌هایی است که در داخل منو وجود ندارد اما این قابلیت روی دستگاه وجود دارد که این درخواست‌ها را انجام دهد. برای مثال درخواست دستگاه پوز روی دستگاه وجود ندارد اما این کار را هم می‌تواند انجام دهد.

 

تجربه افتتاح حساب در خودبانک ایران زمین

دریافت مدارک در خودبانک ایران زمینبرای افتتاح حساب توسط دستگاه VTM در خودبانک ایران زمین ابتدا دو گزینه کارت ملی قدیم و جدید را خواهید دید. کارت‌های ملی قدیم عملاً منسوخ شده‌اند و خدمتی به این کارت‌ها ارائه نمی‌شود. شما با انتخاب گزینه کارت ملی جدید کار را آغاز می‌کنید.

مطابق عکس کارت ملی اطلاعات شناسایی هر بخش کارت ملی خود را وارد می‌کنید و دستگاه یک استعلام از سامانه ثبت‌احوال و یک استعلام از سامانه مرکزی خود بانک ایران‌زمین می‌گیرد تا مشخص شود شما مشتری بانک هستید یا نه. اگر شما مشتری بانک ایران‌زمین نباشید شما به صفحه تعریف مشتری ارجاع داده می‌شوید و می‌بایست یک سری اطلاعات را در این صفحه پرکرده و مدارک موردنظر را توسط خود دستگاه اسکن کنید و سپس عملیات افتتاح حساب را انجام دهید.

اما اگر مشتری بانک ایران‌زمین باشید و بانک اطلاعات شما را تائید کند با متصدی Teller شعبه مجازی بانک از طریق ویدیوکنفرانس ارتباط برقرار می‌کنید. خدمتی که مشتری انتخاب می‌کند برای متصدی شعبه مجازی بانک قابل‌مشاهده است و او مشتری را راهنمایی می‌کند که چطور مراحل را انجام دهد. اگر نیاز باشد مدارکی را اسکن شود مانند کارت ملی یا شناسنامه، از مشتری خواسته می‌شود مدارک خود را داخل اسکنر موجود بر روی دستگاه بگذارد. به همین سادگی و بی‌نیازی به حضور در شعبه و محدود شدن در ساعات اداری.

 

تجربه برداشت وجه از خودبانک ایران زمین

امضای الکترونیک در خوبانک ایران زمینمتصدی مجازی فرم برداشت وجه را به‌صورت الکترونیکی برای مشتری ارسال می‌کند. شما فرم را روی نمایشگر دستگاه می‌بینید و باید آن را پرکنید. مبلغ موردنظر خود را مشخص کنید. حساب موردنظری که قصد برداشت از آن دارید را انتخاب کنید. دستگاه پس از بررسی، نام صاحب حساب را اعلام می‌کند.

سپس به مرحله امضا می‌رسیم. لازم است یک امضای الکترونیک با استفاده از خودکار مخصوص موجود بر روی دستگاه بزنید. برای اطمینان بیشتر، متصدی خودبانک ایران زمین از شما یک امضای جوهری نیز درخواست می‌کند. متصدی مجازی فرم کاغذی را برای شما می‌فرستد و شما با خودکار جوهری آن را امضا می‌کنید و در قسمت اسکنر قرار می‌دهید و دستگاه امضاها را مطابقت می‌دهد. در صورت مغایرت امضاها عملیات متوقف می‌شود و دستگاه نمی‌تواند این خدمت را به مشتری ارائه دهد. اما اگر مشکلی نباشد، کارها به همین سرعت انجام می‌شود.

شعبه ونک خودبانک ایران زمین

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد