رده بررسی همراه بانک ایران زمین | یکپارچگی خدمات بانکی

همراه بانک ایران زمین | یکپارچگی خدمات بانکی

بررسی
نویسنده: رده
3 دی 1398
همراه بانک ایران زمین

همراه بانک ایران زمین با هدف ارائه یک تجربه جدید از خدمات مالی با رویکرد یک «سوپرمارکت مالی» در اختیار مشتریان قرار گرفته است. رویکرد بانک ایران‌زمین برای یکپارچه‌سازی کانال‌های ارائه خدماتی چون همراه بانک با اینترنت بانک است. مشتریان می‌توانند درخواست‌های خود مانند درخواست دسته چک و درخواست تمکن‌مالی را بدون مراجعه به شعبه انجام دهند.

 

همراه بانک ایران زمین چه خدمات بانکی ارائه می‌دهد؟

همراه بانک ایران زمینمی‌توانید با یک‌بار مراجعه به شعبه و گرفتن نام کاربری بانک ایران زمین، وارد این اپلیکیشن شوید و کلیه امور بانکی خود از انتقال وجه و امور مرتبط با چک و وام گرفته تا پرداخت‌هایی نظیر خرید شارژ و پرداخت قبوض همچنین درخواست صدور دسته چک و تمکن مالی را انجام دهید. ویژگی مهم همراه بانک ایران زمین این است که اگر گوشی شما امکان تایید اثر انگشت داشته باشد، این اپلیکیشن هم می‌تواند با همین امکان راهی امن برای ورود به حساب کاربری‌تان باشد.

روش‌های ورود به همراه بانک ایران زمین

بعد از دانلود همراه بانک ایران زمین، برای فعال‌سازی باید شماره همراه خود را وارد کنید تا کد فعال‌سازی ارسال شود. بعد از وارد شدن به همراه بانک ایران زمین ۳ تب فعال شده است که شامل «بانک/ سوپرمارکت مالی/ بیشتر» است.

در بخش بانک خدماتی چون انتقال از کارت، گزارش‌ها، شعب بانک، ماشین حساب بانکی، کارت‌های پیوند سپرده‌ها و کارت‌ها، شماره مشتری در باشگاه و امتیازات کسب شده در آن را می‌توان مشاهده کرد. در سوپرمارکت مالی هم بخش‌هایی همانند پرداخت قبض، نیکوکاری، کدشارژ، شارژ مستقیم و اسکنر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در بخش بیشتر هم امکاناتی همچون باشگاه، مخاطبین، دستگاه‌های متصل، اعلان‌ها، تقویم، تنظیمات، ارتباط با ما، راهنما و غیرفعال‌سازی دیده می‌شود.

در همه این بخش‌ها چه می‌گذارد و چه خدماتی به مخاطب ارائه می‌شود؟ بررسی تخصصی رده را ادامه می‌خوانید.

 

بخش اول: «بانک» چه امکاناتی دارد؟  

سپرده‌ها و کارت‌ها در همراه‌بانک ایران زمین

همراه بانک ایران زمینسپرده: در این بخش، حساب‌‌های تعریف شده بانک ایران زمین خود را مشاهده می‌کنید که با انتخاب هر حساب می‌توانید از خدمات آن که شامل موجودی، شماره و نوع سپرده، شماره شبا، صورتحساب، گزارش نموداری و تولید بارکد است، استفاده کنید. در صورتحساب، امکان فیلترکردن و ارسال به ایمیل به صورت اکسل و پی‌دی‌اف در بازه یک‌ساله و اشتراک‌گذاری هر تراکنش در شبکه‌های اجتماعی فراهم آمده است.

همچنین امکان اشتراک‌گذاری شماره و عنوان سپرده، شماره شبا در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. امکان مشاهده تاریخ و ساعت آخرین به‌روزرسانی سپرده‌ها وجود دارد. در گزارش نموداری هم امکان مشاهده نمودار خطی واریز/برداشت ده روز گذشته، نمودار دایره‌ای گردش ۳۰ روز گذشته و نمودار میله‌ای موجودی 10 روز گذشته وجود دارد.

در بخش «بانک» امکاناتی مانند انتقال وجه عادی، انتقال وجه مستمر، انتقال وجه دسته‌ای، خدمات چک، کارپوشه و باجه دیجیتال وجود دارد.

کارت: در این بخش، کارت‌های تعریف شده بانک ایران زمین خود را مشاهده می‌کنید که با انتخاب هر کارت می‌توانید از خدمات آن که شامل موجودی، مشخصات و ویرایش کارت، صورتحساب، تغییر رمز دوم، سپرده‌های متصل، مسدودکردن و تولید بارکد است، استفاده کنید.

امکان اشتراک‌گذاری هر تراکنش کارت در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. همچنین امکان اشتراک‌گذاری شماره کارت و تاریخ انقضا در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. امکان مشاهده تاریخ و ساعت آخرین به‌روزرسانی کارت‌ها وجود دارد. از امکانات دیگر مشاهده سپرده‌های متصل به کارت و مسدودکردن کارت است. علاوه بر کارت بانک ایران زمین، امکان اضافه کردن کارت‌‌بانک‌های انصار، ملی، شهر، آینده و پست بانک نیز وجود دارد.

با کلیک روی هر کارت در همین صفحه مستقیما امکانات بانک و سوپرمارکت (که در ادامه بیشتر می‌خوانید) فعال می‌شود. در بانک امکان انتقال کارت ‌به‌کارت، به سپرده و موبایل وجود دارد. در سوپرمارکت امکاناتی مانند پرداخت قبض، نیکوکاری، کدشارژ، اسکنرو شارژ مستقیم وجود دارد.

باشگاه: برای عضویت در باشگاه مشتریان بانک ایران زمین، می‌توانید با ارسال عدد 3 (فونت لاتین) به سرشماره 30006905 نام کاربری و کلمه عبور را دریافت کنید. با انجام تراکنش‌های بانکداری الکترونیک و افزایش مانده موجودی، می‌توانید به کسب امتیاز و افزایش رتبه خود بپردازید و امتیازها را در انواع سبد هدایای نقدی، غیرنقدی، خدماتی، قرعه‌کشی، احسان و نیکی، بازی و سرگرمی هزینه کنید. در این بخش امکان مشاهده امتیاز باشگاه، امتیاز بانکداری الکترونیک و امتیاز قابل خرج وجود دارد. همچنین امکان ثبت‌نام، ورود به پنل کاربری، راهنما و قوانین باشگاه مشتریان، دریافت کد تخفیف و ورود به پنل توسعه‌دهندگان وجود دارد.

خدمات بانکی در همراه بانک ایران زمین

انواع انتقال وجه:

  • انتقال از کارت: برای انتقال وجه کارتی باید مبدا یکی از کارت بانک‌های ایران زمین، انصار، ملی، شهر، آینده و پست بانک باشد. از بخش «نوع مقصد» روش انتقال وجه را مشخص کنید. در این بخش بسته به نوع مقصدی که انتخاب کرده‌اید، باید شماره کارت، شماره سپرده بانک ایران زمین یا موبایل گیرنده (برای اعضای باشگاه مشتریان ایران زمین) را وارد کنید. سقف انتقال روزانه در این تراکنش 3 میلیون تومان است. امکان افزودن حساب مقصد به لیست پرمراجعه‌ها وجود دارد ولی امکان یادداشت‌گذاری روی تراکنش وجود ندارد. مبالغ هم در این بخش به تومان نمایش داده می‌شود. طبیعتا در این نوع سرویس به رمز خرید اینترنتی (رمز پویا) نیاز است. جالب است بدانید انتقال وجه با مبدا کارت پاسارگاد فعلا کار نمی‌کند.
  • انتقال از سپرده: انتقال وجه از شماره حساب بانک ایران زمین به حساب سپرده بانک ایران زمین، شماره شبا و یا شماره تلفن گیرنده (برای اعضای باشگاه مشتریان ایران زمین) است. انتقال وجه حساب به حساب خودتان در بانک ایران زمین نامحدود است و حساب به حساب بانک ایران زمین دیگران در طول شبانه روز 4 تا 50 میلیون تومان است. سقف انتقال وجه بین بانکی 50 میلیون تومان است. البته برای مبالغ بالای 15 میلیون کد امنیتی به شماره همراه ارسال می‌شود. امکان یادداشت‌گذاری روی تراکنش وجود دارد. در این نوع سرویس نیز نیاز به رمز انتقال وجه یکبار مصرف وجود دارد.
  • انتقال مستمر: انتقال وجه مستمر نوعی از انتقال است که در بازه زمانی (روزانه، هفتگی و ماهانه) و به تعداد معین، از سپرده بانک ایران زمین به یک مقصد (سپرده یا شبا) صورت می‌گیرد. در این قسمت می‌توانید کلیه انتقال‌های مستمر در جریان را مشاهده کنید. همچنین از این صفحه می‌توانید نسبت به توقف فرآیند انتقال وجه مستمر (یعنی عدم انجام انتقال‌های بعدی) اقدام کنید.
  • انتقال دسته‌ای: انتقال وجه دسته‌ای به نوعی از انتقال‌ها می‌گویند که از سپرده بانک ایران زمین به تعدادی سپرده یا شبا، انتقال وجه‌های همزمان با مبلغ مشابه یا متفاوت انجام پذیرد. تمامی مقصدها می‌توانند سپرده بانک ایران زمین یا شماره شبا باشند. امکان انتخاب مقاصد ترکیبی وجود ندارد. برای افزودن مقصدها، می‌توان به دو صورت «یک به یک» و «یکجا» نسبت به افزودن مقصدها اقدام کرد. در روش یک به یک، باید هر مقصد و مبلغ را به صورت دستی وارد کرد. در روش یکجا می‌توان فایل لیست تراکنش‌ها را به نرم‌افزار داد تا دستور پرداخت به صورت خودکار کامل شود. باید توجه داشته باشید فایل مذکور باید در قالب استاندارد تهیه شده باشد. در این نوع سرویس هم به رمز انتقال وجه رمز دوم نیاز است.

خدمات چک:

صفحه خدمات چک شامل دو بخش اصلی «دسته چک‌ها» و «چک‌هاي دریافتی» است. در بخش «دسته چک‌ها» می‌توان با انتخاب سپرده‌های مختلف خود، دسته چک‌های مربوط به آن سپرده را مشاهده کرد. با انتخاب هر دسته چک، برگه‌های آن دسته چک نمایش داده می‌شود و می‌توان با استفاده از دکمه‌های زیر هر برگه، مبلغ چک صادره را ثبت کرده یا نسبت به مسدودی آن اقدام کرد. در بخش «چک‌های دریافتی» می‌توان با انتخاب سپرده‌های مختلف خود، وضعیت چک‌های مختلفی را که برای وصول به بانک واگذار شده است، مشاهده کرد.

تسهیلات:

صفحه تسهیلات شامل دو بخش اصلی «فهرست» و «سررسیدها» است. در بخش «فهرست» می‌توان تسهیلات مختلف دریافتی خود را ببینید. با کلیک بر هر مورد، می‌توان در دو بخش مختلف «جزئیات» و «تاریخچه» تسهیلات دریافتی را مشاهده کرد. از بخش «سررسیدها» می‌توان اقساطی را که موعد پرداخت‌شان رسیده است، مشاهده و با انتخاب هر مورد نسبت به پرداخت آن اقدام کرد. از بخش «فهرست»، می‌توان تسهیلات مورد نظر خود را براي اعمال تنظیم پرداخت خودکار، انتخاب کرد. سپس بر دکمه تنظیمات پرداخت خودکار در پایین بخش «جزئیات» از صفحه اطلاعات تسهیلات کلیک کرد. در صفحه مربوط به «تنظیمات پرداخت خودکار»، می‌‌توان حساب مربوط به پرداخت خودکار قبض را انتخاب و یا نسبت به غیرفعال کردن آن اقدام کرد. همچنین می‌توان با ورود شماره تسهیلات، مبلغ و انتخاب سپرده مورد نظر برای پرداخت، نسبت به پرداخت قسط اقدام کرد. در پرداخت اقساط نیاز به رمز انتقال وجه یا همان رمز دوم پویا است.

گزارش پایا/ ساتنا:

در این صفحه می‌توان تاریخچه کلیه تراکنش‌های پایا و ساتنا را مشاهده کرد. امکان فیلتر کردن گزارش‌ها در یک بازه زمانی یک ساله وجود دارد. اما چون در انتقال وجه، گزینه ساتنا دیده نمی‌شود بهتر است عنوان این بخش به «گزارش بین بانکی» تغییر کند.

گزارش ها:

اینجا فهرستی از تراکنش‌های مختلف انجام شده توسط همراه بانک ایران زمین به شما نمایش داده می‌شود. این عملیات شامل عملیات انتقال وجه، پرداخت قبض، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت تسهیلات، نیکوکار و غیر پرداختی‌ها است. می‌توان بر اساس نوع تراکنش و بازه زمانی مورد نظر خود (امروز، روز گذشته، 7 روز گذشته و 30 روز گذشته) گزارش‌ها را فیلتر کرد.

شعب بانک:

با دادن دسترسی لازم، موقعیت شعب مختلف بانک بسته به موقعیت مکانی ما نمایش داده خواهد شد. با تپ روی علامت‌های نشانگر شعب روی نقشه، اطلاعات بیشتر مربوط به شعبه (از جمله کد شعبه بانک ایران زمین) نمایش داده می‌شود.

ماشین حساب بانکی:

با انتخاب دکمه «نرخ ارز» می توان نرخ برابری ارزهای مختلف با ریال با مرجعیت بانک مرکزی را مشاهده کرد. با این بخش شما از انواع اپ‌های مشابه بی‌نیاز می‌شوید. همچنین می‌توان سود سپرده‌های کوتاه مدت و بلندمدت را بر حسب 30 و 31 روزه بودن ماه‌ها محاسبه کرد. امکان تبدیل سپرده بانک ایران زمین به شبا و بالعکس را هم در همین بخش مشاهده می‌کنید.

کارپوشه (مدیریت تراکنش‌های حساب‌های چند امضایی):

انجام تراکنش‌های انجام یافته از حساب‌های چند امضایی، مستلزم تائید دو یا چند نفر از دارندگان حق امضای حساب است. شروع این تراکنش‌ها در اپلیکیشن موبایل مشابه تراکنش‌های عادی انجام می‌گیرد، اما بعد از ایجاد تراکنش، مدیریت ادامه مسیر در بخش کارپوشه اپلیکیشن قابل انجام است. فهرستی از تراکنش‌های مبتنی بر کارپوشه نمایش داده می‌شود. می‌توان با انتخاب هر مورد نسبت به نقشی که در آن تراکنش دارید، گزینه‌های مختلف را انتخاب کرد. اگر ایجادکننده تراکنش باشید، می‌توان نسبت به تائید، رد، لغو، ویرایش و در صورت تائید سایر افراد، اجرای نهایی تراکنش اقدام کرد. اگر صرفا یکی از افراد صاحب امضای تراکنش باشید، می‌توان نسبت به تائید یا رد تراکنش فرمان دهید.

باجه دیجیتال:

با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، امکان استعلام وضعیت گواهی‌های درخواست شده پیشین یا درخواست گواهی تمکن مالی جدید وجود دارد.  همچنین امکان استعلام وضعیت دسته چک‌های درخواستی و درخواست صدور دسته چک جدید در همین بخش باجه دیجیتال همراه بانک ایران زمین انجام می‌شود.

 

بخش دوم: «سوپرمارکت مالی» چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

در این بخش، امکان پرداخت قبض، نیکوکاری، کدشارژ، شارژ مستقیم و اسکنر وجود دارد و طراحان همراه بانک ایران زمین اسم جذابی برای آن انتخاب کرده‌اند: سوپرمارکت مالی.

برای پرداخت قبض‌ها علاوه بر اضافه کردن دستی شناسه قبض و پرداخت، امکان اسکن بارکد قبض هم وجود دارد. برای عملیات نیکوکاری، امکان انتخاب سازمان بهزیستی و بچه‌های آسمان و واریز مبلغ دلخواه پیش‌بینی شده. برای کد شارژ، امکان خرید شارژ هزار تا 20 هزار تومان ایرانسل و همراه اول و 2هزار تا 50 هزار تومان رایتل وجود دارد. از طریق سپرده با داشتن رمز اینترنتی یا کارت با داشتن رمز دوم یکبار مصرف، CVV2 و تاریخ انقضا می‌توان خرید شارژ را انجام داد. همچنین در این قسمت می‌توان تاریخچه خرید شارژها را هم مشاهده کرد.

همراه بانک ایران زمینبرای شارژ مستقیم، امکان شارژ مستقیم اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل با مبلغ بین هزار تا 10هزار تومان وجود دارد. تنها از طریق کارت با داشتن رمز دوم پویا، CVV2 و تاریخ انقضا می‌توان شارژ مستقیم برای خود و دیگران را انجام داد.

اسکنر (انتقال وجه مبتنی بر بارکد دوبعدی) از جمله امکانات ویژه‌ای است که برای حساب‌های متصل به بانک ایران زمین کاربرد دارد. یعنی برای پرداخت از طریق بارکد، کافی است بارکد دوبعدی تولید شده توسط همراه بانک ایران زمین را اسکن کرده و باقی فرآیند پرداخت را طی کنید. برای ایجاد بارکد دوبعدی، از بالا سمت چپ صفحه دکمه مربوط به ایجاد بارکد دوبعدی را انتخاب کنید. در صفحه ایجاد بارکد می توانید حساب یا کارت مقصد موردنظر خود را انتخاب کرده و در صورت تمایل بارکد دارای مبلغ ایجاد کنید.

 

بخش سوم: چه امکاناتی در «بیشتر» به مشتریان بانک ایران زمین ارائه می‌شود؟

همراه بانک ایران زمیندر این بخش اطلاعات جامع مربوط به باشگاه مشتریان نمایش داده می‌شود. امکان اضافه کردن اطلاعات سپرده، کارت، شبا و موبایل دیگران وجود دارد. دستگاه‌های متصل به همراه بانک ایران زمین هم نمایش داده می‌شود که یکی از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن است. در بخش اعلان‌ها، امکان نمایش و فیلتر کردن پیام‌های مختلف در همراه بانک ایران زمین مانند پیام‌های باشگاه، پیام‌های پرداختی، پیام‌های متفرقه و پیک بانک وجود دارد. همچنین دسترسی به اخبار بانک ایران زمین در بخش اعلان‌ها وجود دارد. در این بخش امکان مشاهده تقویم سال 98 به صورت ماهانه و ثبت رویدادهای مربوط به هر روز هم وجود دارد.

در بخش تنظیمات، امکان کم یا زیاد کردن میانبرها، استفاده از اثر انگشت دستگاه برای ورود (این تنظیم فقط برای یک مشتری بانک قابل اعمال است). امکان تغییر تمپلیت اپلیکیشن و فضای ابری امن (با فعال‌سازی این گزینه، اطلاعات مقصدها در سرویس ذخیره‌سازی ابری بانک ایران زمین ذخیره شده و در سایر دستگاه‌ها از طریق همراه بانک ایران زمین در اختیار خواهد بود) وجود دارد. امکان دسترسی‌های سیستمی نیز وجود دارد. در بخش مدیریت حساب همراه بانک، امکان مشاهده شماره مشتری و مشاهده و تغییر نام کاربری وجود دارد. همچنین امکان تغییر رمز ورود و رمز انتقال نیز دارد. اطلاعات مربوط به نسخه همراه بانک ایران زمین، تلفن و ایمیل مربوط به مرکز ارتباط مشتریان، راهنمای کاربری و غیرفعال‌ سازی از امکانات دیگر در بخش بیشتر همراه بانک ایران زمین است.

 

روش‌های دانلود همراه بانک ایران زمین چگونه است؟

مشتریان همراه بانک ایران زمین می‌توانند برای دریافت نسخه اندروید و iOS از طریق وب‌سایت بانک، مارکت‌های موبایلی، سامانه پیامکی بانک ایران زمین اقدام کنند. اگر از موبایل با سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید عدد ۴ و اگر آیفون‌باز هستید، عدد ۵ را به سرشماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال کنید. از لینک‌های زیر هم می‌توانید هر دو نسخه را مستقیم دانلود کنید.

دانلود اندروید همراه بانک ایران زمین

دانلود iOS همراه بانک ایران زمین

 

رده‌بندی همراه ‌بانک ایران زمین

مزایا:

  • ورود امن همراه‌ بانک ایران زمین از طریق اثر انگشت
  • درخواست دسته چک و تمکن مالی
  • امکان انتقال وجه دسته‌ای و مستمر در همراه بانک ایران زمین
  • همراه ‌بانک ایران زمین نیاز به نام کاربری و رمز عبور مجزا ندارد و با همان حساب اینترنت بانک می‌توان از آن استفاده کرد
  • نمایش مبلغ به تومان هم دارد
  • داشتن امکانات گسترده برای بانکداری شخصی و شرکتی

معایب:

  • با وجود داشتن امکانات زیاد به دلیل ضعف رابط کاربری و عدم چیدمان مناسب، کاربر هنگام استفاده دچار سردگمی می‌شود
  • بعد از هر تراکنش موجودی به‌روز نمی‌شود. حتما باید از همراه بانک خارج/وارد شویم تا به‌روز شود
  • گاهی اوقات پیغام‌ها به درستی داده نمی‌شود مثلا هنگام کمبود موجودی در انتقال پیغام می‌دهد: «مشتری نامعتبر است»
  • عدم مشاهده مانده سقف انتقال وجه روزانه و ماهیانه هنگام انتقال ‌وجه‌های پایا و ساتنا

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8 دیدگاه
  1. محسن می‌نویسد

    رمز انتقال برای انتقال وجه بین حسابهام در بانک ایران زمین را از کجا باید بگیرم

  2. حسنک وزیر می‌نویسد

    چی میشد اگه مثه باقی بانک ها برنامه رو طراحی میکردن. از هر سه کلیک یکیش با خطا مواجه میشه. برای انتقال وجه مبلغ بالا باید از هفت خوان رستم بگذری

  3. محمد می‌نویسد

    خیلی تعریفی نیست
    من آنقدر که وقت گذاشتم نسبت به بانک های دیگر نتیجه نداد.

  4. محمد می‌نویسد

    خیلی تعریفی نیست

  5. علی می‌نویسد

    رمز عبور ام رو فراموش کردم به جز مراجعه به بانک راه دیگه ای نیست برای بازیابی رمز عبور ؟

    5
    7
  6. مجید می‌نویسد

    واقعا برنامه آشغال ومبهمیه

  7. هوشنگ پرویزی می‌نویسد

    با عرض سلام من ممنون خواهم شد اگر بفرمایید چگونه من میتوانم از بلیت امنیتی استفاده کنم من قبلا از اینترنت بانک استفاده میکردم
    اخیر قادر نیستم از آن استفاده نماییم با تشکر فراوان

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      حتما از شعبه بانک‌تون پرس‌وجو کنید.

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد