رده بررسی بررسی همراه بانک تجارت | بانکی آرام و متین

بررسی همراه بانک تجارت | بانکی آرام و متین

بررسی
نویسنده: رده
30 آذر 1398

همراه‌‌بانک ‌تجارت چه خدمات‌بانکی ارائه می‌دهد؟

می‌توانید با داشتن حساب‌اینترنتی بانک‌تجارت (نام‌کاربری یا کدملی) وارد این اپلیکیشن شوید و کلیه امور بانکی خود از انتقال وجه و امور مرتبط با چک و وام گرفته تا پرداخت‌هایی نظیر قبض تلفن، خرید بسته‌های اینترنت و خرید شارژ انجام دهید. ویژگی مهم محصول بانک تجارت این است که اگر گوشی شما امکان تایید اثرانگشت داشته باشد، این اپلیکیشن هم می‌تواند با همین امکان راهی امن برای ورود به حساب کاربری‌تان باشد. ویژگی منحصربفرد بعدی هم از اسکن کارت‌هاست که می‌توانید کارت‌های مبدا و مقصد را به سابقه کارت‌ها اضافه کنید. تنها با داشتن شماره همراه مقصد نیز امکان انتقال وجه به حساب مقصد وجود دارد.

میزان دانلود همراه بانک

 

روش‌های ورود به همراه‌بانک تجارت

۱. ورود با نام‌کاربری و رمز ورود بانک‌تجارت

کاربر با داشتن نام کاربری یا کدملی و رمز ورود می‌تواند وارد همراه‌بانک تجارت شود و از همه امکانات موجود در اپلیکیشن استفاده کند.

نکته:

  • نام کاربری برای اتباع خارجی، همان کد ده رقمی است که در زمان ثبت‌نام همراه‌بانک به مشتری تحویل داده می‌شود.
  • به مشتریان چندحسابی، برای تمام شماره حساب‌‌ها فقط یک رمز ورود و رمز همراه‌بانک (برای انجام تراکنش) داده می‌شود. با این وسیله از پراکندگی مشتری با حساب‌های متعدد جلوگیری می‌شود.

۲. ورود پیامکی (مخصوص گوشی‌های اندروید)

چنانچه به اینترنت دسترسی نداشته باشید، از طریق انتخاب ارسال پیامکی می‌توانید وارد برنامه شوید و از امکانات همراه بانک به این شکل استفاده کنید:

  • دریافت موجودی حساب و کارت تجارت
  • امکان انتقال وجه حساب به حساب تجارت و موبایلی
  • امکان پرداخت قبوض از طریق حساب و کارت‌های بانک تجارت

۳. ورود بدون شماره‌حساب بانک‌تجارت

اگر در بانک‌تجارت حساب ندارید یا برای دریافت رمز همراه‌بانک حساب‌های‌تجارتی خود به شعبه مراجعه نکرده‌اید و رمز همراه بانک ندارید، می‌توانید از قسمت «کارت‌های شتابی» بعد از وارد کردن کدملی و شماره تلفن‌همراه و وارد کردن رمز شتابی وارد و با تعریف کارت‌های بانکی مبدأ خود، عملیاتی مثل: عملیات انتقال‌وجه، شارژ سیمکارت خود و دیگران، خرید بسته‌های اینترنتی، پرداخت قبض خدماتی و موبایل، پرداخت‌های شناسه‌دار سازمانی و عملیات نیکوکاری.

هنگام استفاده از امکان خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی، امکان ذخیره شدن شماره‌های پرمصرف وجود دارد.

 

صفحه اصلی همراه‌بانک تجارت چگونه است؟

همان ابتدا شماره حساب خود و موجودی حساب را مشاهده می‌کنید. اگر چند حساب داشته باشید، با حرکت انگشت به سمت راست، می‌توانید وضعیت‌ حساب‌های دیگر را مشاهده کنید. حساب اصلی‌تان را هم می‌توانید با ستاره‌دار کردن مشخص کنید. گزینه‌های وجودی، انتقال وجه، شارژ سیمکارت، پرداخت قبوض،‌گردش حساب و بسته اینترنتی و… هم در همین اینترفیس وجود دارد.

صفحه اصلی همراه‌بانک تجارت، به 4 تب حساب‌ها، کارت‌ها، خدمات و حساب‌کاربری تقسیم شده است که هر کدام کارکردی دارد.

 

بخش اول: «حساب‌ها» چه امکاناتی دارد؟

در این بخش، حساب‌های تعریف شده بانک تجارت خود را مشاهده می‌کنید که با انتخاب هر حساب می‌توانید از خدمات آن که شامل موجودی، انتقال وجه، شارژ سیم‌کارت، پرداخت قبوض، گردش حساب، بسته اینترنت، نیکوکاری و پرداخت سازمانی است، استفاده کنید. همچنین از قسمت جزئیات امکان مشاهده، ویرایش و مسدودی حساب،کپی و اشتراک گذاری حساب در شبکه‌های اجتماعی و پیش‌فرض قراردادن حساب در انتقال‌وجه وجود دارد. برای اضافه‌کردن حساب جدید تجارت، نیاز به کد فعال‌سازی ارسال شده به تلفن‌همراه خود دارید.

انتقال وجه:

انتقال وجه در همراه بانک تجارت را می‌توان به سه روش انجام داد. این سه روش به این دلیل طراحی شده که در هر حالتی مثل داشتن شماره حساب مقصد، شماره موبایل مقصد و شماره شبا، امکان انتقال وجه وجود داشته باشد. یعنی مشتری در هر حالتی بتواند به سادگی از امکانات اپلیکیشن بهره ببرد.

  • در صورت داشتن شماره حساب مقصد: انتقال وجه حساب‌ تجارت به حساب‌های تجارت خود یا دیگران به همراه مبلغ و شرح انتقال و شناسه واریز برای پرداخت‌های شناسه‌دار است. سقف انتقال روزانه وجه بین حساب‌های شخصی به صورت نامحدود و به سایر حساب‌های تجارت ۵۰ میلیون تومان است.
  • در صورت داشتن شماره موبایل مقصد: انتقال وجه از شماره حساب به موبایل (دستی یا انتخاب از دفترچه تلفن) به همراه مبلغ (محاسبه مبلغ با ماشین‌حساب)  و شرح انتقال و شناسه واریز. این سرویس برای مشتریانی فعال است که در مبدا و مقصد، نرم‌افزار همراه بانک تجارت بر روی تلفن همراه نصب شده باشد و مشتری مقصد شماره تلفن همراه خود را به صورت پیش‌فرض بر روی یکی از حساب‌هایش تعریف کرده باشد. انتقال در این جابجایی برای حساب‌های تجارت تا سقف ۵۰ میلیون تومان امکان‌پذیر است.
  • در صورت داشتن شماره شبا: انتقال وجه از شماره حساب به پایا /ساتنا به همراه مبلغ (محاسبه مبلغ با ماشین حساب) و شناسه واریز. سقف انتقال روزانه وجه پایا هر تراکنش 1۵ میلیون تومان و ساتنا ۵۰ میلیون تومان است.

شارژ سیم‌کارت:

خرید شارژ در همراه بانک تجارت را می‌توان به دو روش انجام داد. این دو روش به این دلیل طراحی شده که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بتوان شارژ خریداری کرد.

  • مستقیم: امکان شارژ مستقیم سیمکارت خود یا دیگران با انتخاب اپراتور (همراه اول، ایرانسل و رایتل) و نوع شارژ و مبلغ شارژ که بسته به انتخاب اپراتور و نوع شارژ بین 1000 تا 100 هزار تومان متغیر است. بعد از تایید صحت اطلاعات، نیاز به وارد کردن رمز همراه‌بانک تجارت است.
  • رمز شارژ: امکان خریداری و دریافت رمز شارژ با انتخاب اپراتور (همراه اول، ایرانسل و رایتل) و مبلغ شارژ که بسته به انتخاب اپراتور و نوع شارژ بین 1000 تا 100 هزار متغییر است. بعداز تایید صحت اطلاعات، نیاز به وارد کردن رمز همراه‌بانک تجارت است.

پرداخت قبوض:

قبض های خدماتی، همراه اول و دوشناسه‌ای را در همراه بانک تجارت می‌توان به راحتی پرداخت کرد.

  • خدماتی: از سه روش بارکدخوان، قبض‌های پیامکی یا وارد کردن مستقیم شناسه قبض و شناسه پرداخت، می‌توان قبض‌های خدماتی را پرداخت کرد.
  • همراه اول: می‌توان مبالغ میان‌دوره و پایان‌دوره قبض‌های همراه اول خود و دیگران را پرداخت کنید. کافی است شماره تلفن را وارد کنید تا با استعلام از همراه اول، مبلغ میان‌دوره یا پایان‌دوره شما نمایش داده شود و امکان پرداخت فراهم شود.
  • دوشناسه‌ای: می‌توان به صورت مستقیم با شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض‌ها را پرداخت کنید. (برای پرداخت اقساط مشتریان شرکت مدیران خودرو یا بقیه پرداخت‌های اقساطی)

گردش حساب:

امکان فیلتر و نمایش صورت‌حساب بر اساس تعداد گردش، بازه زمانی مشخص (بدون محدودیت زمانی) و همین‌طور ارسال آن به ایمیل وجود دارد. خیلی راحت و بدون محدودیت‌های قدیمی.

بسته اینترنت:

بسته‌های اینترنتی در همراه بانک تجارت را می‌توان به دو روش اینترنت همراه و اینترنت ثابت TD-LTE خریداری کرد.

  • اینترنت همراه: امکان خرید بسته اینترنت برای موبایل خود و دیگران با انتخاب اپراتور (همراه اول، ایرانسل و رایتل) و نوع بسته (سیمکارت اعتباری و دائمی یا ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه) وجود دارد.
  • اینترنت TD-LTE: امکان خرید بسته اینترنت TD-LTE برای سیمکارت‌های دیتا برای خود و دیگران با انتخاب اپراتور ایرانسل و نوع بسته (هفتگی، ماهانه، سالانه) وجود دارد.

نیکوکاری:

برای عملیات نیکوکاری، امکان انتخاب موسسه موردنظر و واریز مبلغ دلخواه وجود دارد. کمک به موسسه‌های مختلفی از ستاد دیه و محک گرفته تا جمعیت هلال‌احمر و سازمان بهزیستی به عنوان پیش‌فرض در این اپلیکیشن قرار گرفته است. در این قسمت هم نیاز به رمز همراه‌بانک است.

پرداخت سازمانی:

برای پرداخت‌های سازمانی دارای شناسه واریز، امکان انتخاب سازمان موردنظر (تامین اجتماعی، بیمه‌های مختلف، صندوق رفاه وزارت علوم و…)، برای مشتریان خاص این سازمان‌ها وجود دارد.

جزئیات:

از قسمت جزئیات، امکان مشاهده، ویرایش، استعلام و مسدودی حساب، کپی و اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب مثل شماره شبا در شبکه های اجتماعی و پیش‌فرض قراردادن حساب در انتقال وجه وجود دارد. می‌توان مشخص کرد از حساب‌های تعریف شده، کدام حساب نمایش داده شود.

 

بخش دوم: «کارت‌ها» چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

در این بخش، کارت‌های تعریف شده تجارت و شتابی خود را مشاهده می‌کنید که با انتخاب هر کارت می‌توانید از خدمات موجود که شامل انتقال وجه، شارژ سیمکارت، پرداخت قبض‌ها، بسته اینترنت، نیکوکاری و پرداخت سازمانی است (به همان شکل تعریف شده در بخش حساب‌ها)، استفاده کنید. با این تفاوت در بخش کارت‌های شتابی نیاز به وارد کردن رمز دوم و cvv2 دارد. کارت بانک تجارت تنها به رمز دوم نیاز دارد.

همچنین از قسمت جزئیات امکان ویرایش، مسدودی و حذف کارت، کپی و اشتراک‌گذاری کارت در شبکه‌های اجتماعی (برای ارسال شماره کارت) و پیش‌فرض قرار دادن کارت در انتقال وجه وجود دارد. امکان اضافه کردن کارت به صورت دستی و اسکن کارت هم وجود دارد. توجه داشته باشید که مانده‌گیری تنها با کارت‌های بانک تجارت امکان‌پذیر است و بنا بر قانون اپلیکیشن‌های واسطه امکان نمایش موجودی حساب را ندارد.

انتقال وجه:

  • امکان انتقال وجه‌کارتی در همراه‌بانک تجارت به دو روش انتقال از طریق درج شماره‌کارت مقصد و انتقال از طریق وارد کردن شماره موبایل مقصد امکان‌پذیر است. به همان شرطی که مقصد هم شماره موبایلش را به حساب بانکی‌اش متصل کرده باشد.
  • ویژگی این اپلیکیشن، انتقال وجه به کارت‌های دیگر با اسکن کارت است. امکان انتقال وجه از تجارت‌کارت به کلیه کارت‌های شتابی امکان‌پذیر است و انتقال وجه از کارت سایر بانک‌ها به کلیه کارت‌های شتابی فعلا با کارت بانک‌های زیر که به عنوان مبدا انتخاب شوند، امکان‌پذیر است: ملی، ملت، سپه، کشاورزی، رفاه، پست‌بانک، صنعت و معدن، قوامین، انصار، مهراقتصاد، سرمایه، شهر، دی، حکمت ایرانیان، کارآفرین، اقتصادنوین، پارسیان، سامان، ایران‌زمین، آینده، خاورمیانه، موسسه ملل، موسسه نور و موسسه توسعه.
  • طبق قوانین بانک مرکزی سقف انتقال وجه روزانه بین کارت‌های عضو شتاب ۳ میلیون تومان است.

 

بخش سوم: «خدمات» چه امکانی را در اختیار مشتریان تجارت قرار می‌دهد؟

در این بخش، بقیه امکانات این اپلیکیشن طراحی شده است؛ امکان مشاهده حساب‌ها، کارت‌ها و شماره شباهای مقصدهای ذخیره شده، استعلام چک‌ها (واگذار شده)، ایجاد و مشاهده وضعیت دسته‌چک‌ها، ایجاد و مشاهده وضعیت تسهیلات بانکی، مشاهده سوابق تراکنش‌ها (انتقال وجه‌ها، موجودی، قبض‌ها و شارژ و بسته‌های اینترنت) در همراه‌بانک تجارت وجود دارد. در این بخش با فعال‌سازی سیستم موقعیت‌یاب گوشی، امکان مشاهده نزدیک‌ترین شعبه‌های بانک تجارت وجود دارد. همچنین برای پیدا کردن شماره حساب، شماره شبا و شماره کارت‌های بانک‌ها می‌توان از قسمت تبدیل‌ها استفاده کرد.

 

بخش چهارم: «حساب کاربری» چیست؟

در این بخش، امکان تنظیمات امنیتی مانند تغییر رمز ورود به سیستم، تغییر رمز همر‌اه‌بانک و فعال‌سازی ورود با اثر انگشت، پیامک لحظه ای، ورود شتابی و تکانک (بازی بی‌مزه شارژ سیمکارت با تکان دادن گوشی!) امکان‌پذیر است. همچنین امکان مدیریت حساب‌ها و کارت‌ها وجود دارد. در این بخش می‌توان تاریخ آخرین نسخه همراه بانک و تغییرات اعمال شده را مشاهده کرد. به راهنمای کاربری همراه‌بانک تجارت در این بخش دسترسی پیدا کرد و می توان نظرات خود را در مورد همراه بانک ارسال کرد.

 

نحوه دریافت موجودی بانک تجارت

اگر در همراه‌بانک تجارت در بخش حساب‌ها هستید، کافی است روی دکمه «موجودی» کلیک کنید. برای دریافت موجودی حساب بانک تجارت، با انتخاب شماره حساب موردنظرتان و زدن دکمه موجودی می‌توانید مانده حساب بروز شده بانک تجارت خود را مشاهد کنید. نیازی به وارد کردن مجدد رمز یا رمز دوم یا کسر از حساب نیست و به سادگی موجودی حساب به نمایش درمی‌آید.

اگر در بخش کارت‌های همراه بانک تجارت هستید، دکمه «موجودی» را فشار دهید. برای دریافت موجودی کارت بانک تجارت، بعد از انتخاب کارت تجارت موردنظر خود با زدن دکمه موجودی نیاز به وارد کردن رمز دوم کارت خود دارید. رمز دوم یا پویای کارت خود را می‌توانید  از دو روش پیامکی یا اتصال مستقیم به برنامه همراز دریافت کنید. بعد از وارد کردن رمز دوم کارت خود و زدن دکمه ارسال، می‌توانید مانده موجودی کارت بانک تجارت خود را مشاهده کنید.

 

روش‌های دانلود همراه بانک تجارت

 

همراز بانک تجارتدر همراه بانک تجارت چگونه از رمز دوم پویا استفاده کنیم؟

اپلیکیشن رمزساز بانک تجارت «همراز» نام دارد. نرم‌افزاری سبک و ساده که رمز دوم یکبار مصرف ارائه می‌کند و برای هر جابجایی و انتقال پول به آن نیاز دارید. طراحان همراه بانک تجارت برای استفاده آسان و اتصال راحت همراه بانک به همراز، یک ایده خوب رو کرده‌اند؛ در هنگام هر عملکردی که به رمز دوم پویا نیاز است، همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، یک دکمه برای اتصال سریع به همراز وجود دارد. با لمس این دکمه، بلافاصله همراز باز می‌شود و می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف خود را در کمتر از چند ثانیه کپی و در محل مشخص شده جای‌گذاری کنید.

 

رده‌بندی موبایل‌بانک تجارت

مزایا:

  • ورود امن همراه‌بانک از طریق اثر انگشت
  • امکان برگشت به مرحله قبل‌تر و صفحه اصلی رد یک دکمه
  • افزودن کارت‌های مبدا و مقصد تنها از طریق اسکن کارت
  • دانلود همراه‌بانک از طریق کد# *788*88
  • امکان انتقال وجه به حساب مقصد تنها با داشتن شماره همراه مقصد
  • همراه‌بانک نیاز به نام کاربری و رمز عبور مجزا نیست و با همان حساب اینترنت بانک می‌توان از آن استفاده کرد
  • پیاده‌سازی ماشین حساب در تمام قسمت‌هایی که مبلغ وارد می شود
  • حذف موردی سوابق تراکنش
  • استفاده از فضای ابری برای ذخیره عملیات همراه بانک و نمایش در سایر دستگاه‌های مشتری
  • طراحی کلید ساده و سریع برای اتصال به همراز (سامانه رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت)

معایب:

  • امکان پرداخت جریمه خودرو وجود ندارد.
  • امکان پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق وارد کردن شماره‌تلفن وجود ندارد.
  • نداشتن داشبورد مدیریتی برای دسته‌بندی اطلاعات واریز و برداشت هر حساب و فیلتر آن بر اساس ماه و سال
  • نداشتن ارتباط با مرکز پشتیبانی، گفت‌وگوی آنلاین در داخل اپلیکیشن از طریق چت با پشتیبانی
  • عدم نمایش معادل تومانی و حروفی وجه هنگام وارد کردن مبلغ در منوی انتقال وجه برای پرهیز از اشتباه
  • عدم مشاهده مانده سقف انتقال وجه روزانه و ماهیانه هنگام انتقال ‌وجه‌های پایا و ساتنا
  • اضافه شدن توضیحات برای تراکنش‌ها
  • عدم دریافت رمز پویا داخل برنامه همراه بانک

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
  1. محمد می‌نویسد

    همراز برنامه خوب و سبکیه
    اپلیکیشن تجارت هم خوبه
    ولی این ۲ تا با هم اصلا خوب کار نمیکنند و هر رمزی که همراز درست میکنه تو نرم افزار بانک تجارت غلطه و کار نمیکنه

    1
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد