بانک تجارت

بانک تجارت به‌عنوان یکی قدیمی‌تریم بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور است، به‌موجب مصوبه مورخ 25 مهر 1358 مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس، بین‌المللی ایران و ژاپن، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار در تاریخ 29 آذر 1358 تأسیس و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و سپس در سال 1360 بانک ایران و روس نیز به آن ملحق شد.
پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، سهام بانک تجارت به‌عنوان یکی از بانک‌های دولتی مشمول واگذاری، آماده عرضه در بورس شد. تغییر شخصیت حقوقی بانک به سهامی عام و جایگزینی اساسنامه جدید در تاریخ سوم اسفند 1387 در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری ثبت و آگهی شد و سهام بانک در تاریخ نهم اردیبهشت 1388 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.
بانک تجارت در سال مالی 1391 در فهرست 100 شرکت برتر ایران، در رتبه 18 قرار گرفت. بر اساس گزارش ارزشیابی عملکرد و رتبه‌بندی صد شرکت در طی سال‌های 1387 تا 1389 ، بانک تجارت به ترتیب در رتبه 13، 13و 10 قرارگرفته است.

نوع
بانک
هیات مدیره

هادی اخلاقی (مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره)
مرتضی ترک تبریزی (رئیس هیات‌مدیره)
علی کی لانی (عضو اجرائی هیات مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل)
سید مهدی حسینی دولت‌آبادی(عضو هیات مدیره)
حمیدرضا شریفیان (نائب رئیس هیات‌مدیره)

تلفن
81041
مرکز ارتباط
1554
فکس
آدرس
تهران - خیابان آبت اله طالقانی - نبش خیابان شهید استاد نجات الهی - پ 130
ایمیل
info@tejaratbank.ir
وب سایت
آدرس بانکداری‌ الکترونیک

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
  1. مجتبی اکبری می‌نویسد

    واریز یارانه چرا انجام نشده

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد