رده رپورتاژ آگهی صندوق‌های بورسی بهترین گزینه سرمایه‌گذاری 98

صندوق‌های بورسی بهترین گزینه سرمایه‌گذاری 98

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رده
12 تیر 1398

رپورتاژ آگهی/ بازارهای سهام، ارز، طلا و مسکن مهم‌ترین بازارهایی هستند که طی دو سال اخیر بارها و بارها از آن‌ها شنیده‌اید و هر کس به‌تناسب نوع و زمان سرمایه‌گذاری خود، از آن‌ها بهره‌های متفاوتی برده‌اند؛ اما عواملی چون ریسک بالای برخی از بازارها و از سوی دیگر نقدشوندگی پایین برخی دیگر باعث شده است که چشم‌انداز روشنی برای یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای سرمایه‌گذاران وجود نداشته باشد. در جدول زیر سطح بازدهی، ریسک و قدرت نقدشوندگی برخی از این بازارها آورده شده است.

برای مشاهده لیست تمام صندوق های سرمایه گذاری سهامی و درآمد ثابت و مختلط روی لینک زیر کلیک کنید:

لیست صندوق های سرمایه گذاری

 

نام بازار بازدهی 10 سال اخیر نسبت رشد 10 سال اخیر میزان ریسک قدرت نقدشوندگی
بازار سهام (بورس) 2500% 25 برابر بالا بالا
بازار طلا 1900% 19 برابر متوسط بسته به وضعیت بازار
بازار مسکن 800% 8 برابر متوسط کم
بانک 600% 6 برابر کم بالا
بازار ارز 1300% 13 برابر بالا بسته به وضعیت بازار

بدون شک علاقمندی همه سرمایه‌گذاران این است که در بازاری حضور پیدا کنند که ریسک پایین و بازدهی و قدرت نقدشوندگی بالا داشته باشد. همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید، هیچکدام از بازارهای بالا همه این ویژگی‌ها را یکجا ندارند؛ اما نگران نباشید ما می‌خواهیم صنعتی را به شما معرفی کنیم که بتواند همه ویژگی‌های خوب یک بازار را یکجا داشته باشد؛ صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری.

انواع صندوق‌های سرمایه گذاری
گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری متوسط بازدهی 10 صندوق برتر/یک سال گذشته ترکیب دارایی میزان ریسک قدرت نقدشوندگی
با درآمد ثابت 29% حداقل 75% اوراق با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی کم ریسک بالا
حداقل 5% و حداکثر 20 درصد در سهام، حق تقدم سهام و اختیار معامله
حداقل 5 درصد و حداکثر 30 درصد در صندوق های سرمایه گذاری
مختلط 93% حداقل 40% و حداکثر60% درصد در سهام، حق تقدم سهام و اختیار معامله ریسک متوسط کنترل شده بالا
حداقل 40% و حداکثر60% درصد در اوراق با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی
حداکثر 5% در گواهی سپرده کالایی
در سهام 167% حداقل 70% درصد در سهام، حق تقدم سهام و اختیار معامله ریسک بالا بالا
حداکثر 15% درصد در اوراق با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی
حداکثر 5% در گواهی سپرده کالایی

صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک دهه است که فعالیتش را در ایران و زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار شروع کرده است. طبق گزارش مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران طی این دهه حدود 200 صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت داشته‌اند و هم‌اکنون افراد حقیقی و حقوقی نزدیک به 160 هزار میلیارد تومان در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ یعنی نزدیک به 10 درصد نقدینگی کشور.
سازمان بورس و اوراق بهادار طی جدیدترین آمارها گزارش داده است که نزدیک به 2 میلیون و 137 هزار شخص حقیقی و 5272 شخص حقوقی (شرکت، سازمان، نهاد و …) پول خود را در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
تنوع ترکیب دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند که از یک‌سو ریسک موجود در بازارها را به حداقل رساند و قابل‌کنترل کرد و از سوی دیگر بازدهی‌های مناسب را دریافت کرد. ضمن این‌که صندوق‌ها از قدرت نقدشوندگی بالایی برخوردارند و سرمایه‌گذاران هر زمان که تمایل داشتند می‌توانند با فروش واحدهای سرمایه‌گذاری خود از صندوق‌ها خارج شوند.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ترکیب دارایی مختلف در سهام، اوراق با درآمد ثابت، سپرده بانکی، گواهی سپرده سکه طلا، اوراق تسهیلات مسکن و … قدرت مانور بالایی در کسب بازدهی دارند، ضمن اینکه مدیریت این صندوق‌ها را اغلب متخصصین مالی، اقتصادی و حسابداری مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار بر عهده دارند.

در کدام صندوق، سرمایه‌گذاری کنم؟

مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (fipiran) به‌طور مرتب جدیدترین آمار بازدهی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد، ضمن اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار نیز عملکرد این صنعت را نیز منتشر می‌کند. بعد از بررسی عملکرد این صندوق‌ها می‌توانید با مراجعه و تماس با مدیر آن، در صندوق موردنظر سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.
شرکت سبدگردان آسمان به‌عنوان پربازده‌ترین شرکت مدیریت دارایی کشور با دارا بودن 4 صندوق سرمایه‌گذاری آسمان خاورمیانه، آسمان امید، آسمان یکم و آسمان آرمانی سهام، نزدیک به یک دهه فعالیت توانسته است بازدهی‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاران با سطح ریسک متفاوت ایجاد کند.
طبق آخرین گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، صندوق‌های شرکت سبدگردان آسمان جزو برترین صندوق‌ها با کسب بالاترین سود معرفی شده‌اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛ سود 23 درصدی

شرکت سبدگردان آسمان با پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آسمان امید در بهمن‌ماه 1397، توانست دایره خدمات خود را به سرمایه‌گذاران ریسک گریز و علاقمند به ابزارهای با درآمد ثابت توسعه دهد.
این صندوق طی 5 ماه اول فعالیت، با کسب بازدهی سالیانه 20.2، 23.2، 22، 24 و 23.3 درصد توانست خود را در میان مدعیان پرداخت بازدهی مناسب در بین صندوق‌های با درآمد ثابت اثبات کند؛ صندوق آسمان امید در حالی توانست سود سالیانه شده 23.3 درصدی را در خرداد امسال نصیب سرمایه‌گذاران خود کند که در دوره کوتاه فعالیت خود توانسته است با رتبه چهارم، پربازده‌ترین‌های صندوق‌های بادرآمد ثابت قابل معامله در فرابورس، یکی از بالاترین سودهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.
صندوق با درآمد ثابت آسمان امید با ترکیب دارایی 70 درصدی اوراق با درآمد ثابت، 25 درصدی سپرده بانکی و 5 درصدی سهام تلاش دارد بتواند مناسب‌ترین سودها را نصیب سرمایه‌گذاران ریسک گریز خود نماید.

این صندوق به دلیل ماهیتش که اغلب در اوراق بادرآمد ثابت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌کند، در دسته صندوق‌های «کم ریسک» قرار می‌گیرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط؛ سود 102 درصدی

صندوق سرمایه‌گذاری آسمان خاورمیانه صندوق مختلط شرکت سبدگردان آسمان است؛ این صندوق با ترکیب بیشتر در سهام و اوراق با درآمد ثابت توانست طی یک سال منتهی به 31 خردادماه 1398، 102 درصد بازدهی به دست آورد. هم‌اکنون ترکیب دارایی این صندوق شامل 50 درصد سهام، 29 درصد اوراق با درآمد ثابت و 21 درصد سپرده بانکی است.

این صندوق به دلیل ماهیتش که با نسبت‌های نزدیک به هم در اوراق بادرآمد ثابت، سهام و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌کند، در دسته صندوق‌های با «ریسک متوسط» قرار می‌گیرد. بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری آسمان خاورمیانه در این مدت جزو بالاترین سودهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور بود.
صندوق آسمان خاورمیانه طی 6 سال فعالیت مستمر خود علاوه بر کسب عنوان برترین صندوق سرمایه‌گذاری مختلط از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، طی سال 1392 معادل 51 درصد، 1393 معادل 23 درصد، سال 1394 معادل 38 درصد، سال 1395 معادل 29 درصد، 1396 معادل 29 درصد و سال 1397 معادل 76 درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

صندوق‌های در سهام؛ سود 123 درصدی

شرکت سبدگردان آسمان همچنین دارای 2 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام است. صندوق آسمان یکم که صندوقی مبتنی بر صدور و ابطال در پیشخوان مدیر است توانست طی یک سال منتهی به 31 خردادماه 1398 بیش از 120 درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

صندوق آسمان آرمانی سهام دیگر صندوق در سهام این شرکت است که در فرابورس قابل معامله (ETF) است؛ این صندوق نیز با بازدهی 100 درصد توانست جوابگوی صندوق بازان بورسی باشد و جزو بهترین سودهای گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در فرابورس باشد. این صندوق رتبه اول این گروه را در بهار 1398 کسب کرد.

جهت راهنمایی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ما تماس بگیرید
تلفن: 41793000 – 88551623 – 88551637 – 88551632

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 دیدگاه
  1. ابراهیم دهقان کلیشادی می‌نویسد

    سلام چطوری برداشت ازرابین کش انجام بدم

    1
  2. محمد می‌نویسد

    یک سئوال: اگر گزینه سبد سرمایه را انتخاب کنیم، آیا ممکنه سبد گردان نسبت به منافع ما بی اعتنا باشد یا به تعبیر شما غبطه ما را رعایت نکند و از این رهگذر دچار ضرر شویم و از انتفاع بیافتیم؟ آیا ممکنه تضاد منافعی پیش بیاید؟
    خدا نگهدار، مممد

    7
    4
    1. اخمد می‌نویسد

      چنان شما رو از درآمد سرشار ، که به این پول نیاز نداشته باشن !

      7
      7
    2. حمید می‌نویسد

      از لحاظ ژئوفیزیک و ژئوتکنیک می توان درصد بالای پرتفوی و پرتفال را با میزان مصرف کم و صرفه جویی با حداکثر ریسک متریال انفورماتیک قیاس کرد که سبب سود دهی بالا با ریسک کم می شود

      1
      5
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد