رده خبر جزئیات وام جدید کرونا

جزئیات وام جدید کرونا

خبر

مدت بازپرداخت و میزان قسط‌های وام جدید چگونه است؟

نویسنده: محمد اشعری
27 آذر 1400
وام با یارانه یک میلیون تومانی

وام یک میلیون تومانی کرونا با یارانه برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نوسانات اقتصادی کرونا پرداخت می‌شود. ولی این همه ماجرا نیست و تسهیلات دیگری هم در راه است. شاید از بار سختی این ‌روزها اندکی بکاهد.

 

شرایط وام جدید کرونا | فرصت تا پایان آذر

به‌روزرسانی ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه‌محوری آغاز شد و بر این اساس ۴ گروه حمل‌و‌‌نقل، گردشگری، فرهنگ‌و‌هنر و ورزش‌و‌جوانان می‌توانند وام جدید کرونا دریافت کنند.

صاحبان مشاغل چهارده‌گانه آسیب‌دیده از کرونا در ۴ گروه ذکر شده تا پایان آذر ماه مهلت دارند برای دریافت وام به سامانه کارا مراجعه کنند. پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که پیش از این، برای بهره‌مندی از وام کرونا به فهرست کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اضافه شدند، یک هفته برای دریافت این وام جدید کرونا وقت دارند.

بازپرداخت وام جدید کرونا ۲ ساله و با نرخ سود ۱۲ درصد است و تایید و بررسی و پرداخت، در سیستم بانکی انجام می‌شود.

 

واریز وام ادامه دارد

به‌روزرسانی ۱۸ آذر ۹۹ | اگر در مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا ثبت‌نام کرده‌اید و هنوز پولی به حسایتان واریز نشده است، نگران نشوید! آنطور که مسئولان قول داده‌اند، تا پس‌فردا وام یک میلیون تومانی مرحله دوم به حساب بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر از سرپرستان خانوار واریز می‌شود. به گفته معاون وزیر کار تاکنون بیش از ۴ و نیم میلیون نفر از سرپرستان خانوار این وام را دریافت کرده‌اند که تا پایان هفته نیز به حساب بقیه متقاضیان واریز می‌شود.

 

ثبت‌نام وام کرونا تا ۱۱ آذر

به‌روزرسانی ۴ آذر ۹۹ | رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به خبرگزاری‌ها خبر داده که دولت به صورت هدفمند در قالب ۲ طرح از افرادی که در دوران کرونا متضرر شده‌اند قصد حمایت دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها ۱۱ میلیون خانوار یا به عبارتی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که شغل ثابت و درآمد تضمین‌شده‌ای ندارند، مشمول این ۲ طرح جدید حمایتی دولت هستند. مثلا کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و همین‌طور رانندگان تاکسی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند. اما بازنشستگان محترم به دلیل اینکه درآمد ثابت دارند مشمول نخواهند شد.

حالا این دو طرح حمایت معیشتی در دوران کرونا چیست؟ یکی همانند ابتدای سال، دریافت وام یک میلیونی و دومی، بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی. یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد و وزارت رفاه مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است.

اما دریافت وام یک میلیون تومانی نیاز به ثبت‌نام دارد و همانند وام قبلی، باید شماره ملی سرپرست خانوار از خطی که به نام او ثبت شده، به شماره ۶۳۶۹ ارسال کرد (جزئیات و چگونگی ارسال درست شماره ملی را در ادامه مطلب بخوانید). متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک، از ۴ آذر تا سه‌شنبه ۱۱ آذر وقت دارند.

نکته اینکه تمام کسانی که وام یک میلیون تومانی تعلق می‌گیرد، خودبه‌خود مشمول کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی هم هستند. حواستان باشد که همان ارسال پیامک به ۶۳۶۹ تنها کاری است که باید انجام دهید. فریب تبلیغات ثبت‌نام وام را نخورید.

 


تمدید ثبت‌نام وام + شیوه درست ارسال شماره ملی

به‌روزرسانی ۳۰ فروردین ۹۹ | بنابر اعلام وزارت رفاه، فرصت ثبت درخواست وام یک میلیون تومانی تا ۷ اردیبهشت تمدید شد. سرپرست خانوار یارانه‌بگیر می‌تواند با شماره همراهی که به نام خود اوست و ارسال شماره ملی به ۶۳۶۹، وام یک میلیون تومانی با یارانه دریافت کند.

باید بدانید شماره ملی می‌بایست به شکلی که دقیقاً روی کارت ملی نوشته شده (مثلاً با خط تیره) به رقم‌های فارسی به سرشماره وزارت رفاه ارسال شود. در صورت ارسالِ درست شماره ملی باید چنین پیامی دریافت کنید: «پیامک شما دریافت شد. نتیجه بررسی طی روزهایی آینده از طریق سرشماره V.Refah ارسال خواهد شد.» اگر شماره ملی را به درستی ارسال نکنید، هیچ پیامی از وزارت رفاه دریافت نمی‌کنید.

افرادی که هنوز سیمکارتی به نام خود ندارند تا ۱۸ اردیبهشت وقت دارند تا با خرید سیمکارت ثبت‌نام کنند ولی وام خود را انتهای اردیبهشت دریافت خواهند کرد.

 

قسط وام با یارانه چقدر است؟

قسط وام یک میلیون تومانی با یارانه با تنفس دو ماهه، از تیرماه به صورت ماهانه از همان مبلغ پرداختی یارانه وام‌گیرندگان کسر خواهد شد. این قسط با احتساب کارمزد ۴ درصدی و در مدت ۳۰ ماه، حدود ۳۵ هزار تومان در هر ماه می‌شود. گیرندگان تسهیلات، نباید/نمی‌توانند حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط ،تغییر دهند.

پیش از این قرار بود به پیشنهاد بانک مرکزی وام حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر در مبارزه با کرونا، با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه باشد ‌که با انتقادات فراوانی روبرو شد و حالا کارمزد قرض‌الحسنه برای این وام در نظر گرفته شده و بقیه آن را نظام بانکی پرداخت می‌کند. این وام به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با توجه به تعداد اعضای خانوار، تا دو میلیون تومان قابل افزایش است.

درباره انواع وام بانکی بخوانید

مراقب کلاهبرداران وام یک میلیون تومانی با یارانه باشید

حالا که خبر رسیده قرار است مراحل تایید این وام به سرپرستان خانوار، غیرحضوری و از طریق پیامک انجام شود، مراقب کلاهبردارانی که با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و با پیامک دنبال کسب اطلاعات یا سرقت هستند باشید. این پیامک از طریق سرشماره (یعنی بدون شماره قابل رویت در موبایل‎ها) و با نام وزارت رفاه ارسال می‌شود و هیچگونه اطلاعات از مخاطب نمی‎گیرد یا درخواست پرداخت مالی در آن وجود ندارد.

 

اطلاعیه وزارت رفاه درباره شرایط بهره‎مندی از وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران

به‌روزرسانی 27 فروردین ۹۹ | بخش‌های مهم اطلاعیه وزارت رفاه که در آخرین ساعات ۲۶ فروردین منتشر شد، به این شرح است:

  • تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و می‌خواهند از این تسهیلات برخوردار شوند، باید کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا یکشنبه 31 فروردین با شماره تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، به شماره 6369 پیامک کنند.
  • خانوارهای یارانه‌بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.
  • تاکید می‌شود برای اعلام تقاضا، هیچگونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.
  • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه به همه سرپرستان خانوار دریافت‌کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.
  • ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد پرداخت این وام از سوی متقاضی است.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

88 دیدگاه
  1. Mortezaz می‌نویسد

    سلام من یک نفر هستم ایا به من تعلق میگیرد

    10
    3
    1. رده می‌نویسد

      اگر نامتان در فهرست وزارت رفاه به عنوان سرپرست خانوار باشد، بله

      6
      3
  2. عبدالرحمن ملازهی مقدم می‌نویسد

    سلام من میخام ی وام ۵میلیونی یارانه بگیرم بایدچکارکنم

    10
    3
    1. رده می‌نویسد

      وام ۵ میلیون تومانی دیگه ارائه نمیشه. فقط وام یک تا دو میلیون تومانی برای حمایت از آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا اختصاص داده میشه.

      3
      3
  3. کیوان می‌نویسد

    سلام.برای دریافت وام ۵ م تومانی چکار باید بکنم؟چطور باید ثبت نام کنم؟آیا شامل حال من میشه؟خانواده ۴ نفره

    29
    6
  4. مهردادفرسوده می‌نویسد

    سلام خسته نباشی من سرپرست خانواده هستم که میخام ازاین وام 5 میلیونی استفاده کنم لطفا نتجه رابه من بگین ممنون میشم

    15
    6
  5. جواد می‌نویسد

    وام با یارانه

    8
    1
  6. saqqez saqqeze می‌نویسد

    سلام وامی که با کارته یارانه میدید کو

    6
    5
  7. Sh می‌نویسد

    اثلن هیچ کس نماید سوال مردم رو بخونه چه برسه که وام بدن. وام میدن با بهره کم اونم به از ما بهترون بعدم بهشون میگن هر وقت داشتین بیان پس بدین اگر هم نداشتی فرار کن برو کانادا پیش خاوری اونجا قست بده، راستی یادم نرفت زامن نمی خاد. برو حالشو ببر

    5
    10
  8. سارا توسلی می‌نویسد

    سلام من با یارانه خودم و پسرم میخوام وام بگیرم لطفا راهنماییم کنید ک کجا باید مراجعه کنم و چ مدارکی لازمه؟

    7
    14
  9. حسن می‌نویسد

    واقعا برای خودم متاسفم که تو کشوری به دنیا اومدم که بیشترین ذخایر رو از نفت و طلا و مس و هزارکوفت و زهر مار داره ولی مردم بیچاره ما و البته خودم باید هر روز به بانکها سر بزنیم که ایا وام میدن یا نه.اونوقت یارو میلیاردی از بیست تا بانک وام میگیره بعد تازه متوجه میشن.اونوقت واسه یه میلیون وام اینقدر تو سرت میزنن که پشیمون میشی.کاش دیگه نمیگفتن بانکداری اسلامی!!! البته امنیت داریم

    33
    7
  10. فرهادحمیدی می‌نویسد

    سلام‌
    اگر۲۳‌میلیون‌‌سپرده‌قرض‌الحسنه‌بگذاریم‌وبخواهیم‌۱۰
    میلیون‌وام‌قرض‌الحسنه‌بگیرم‌‌و۳۶‌ماهه‌پس‌دهم‌چه
    مدت‌باید‌بماند؟
    باتشکر

    9
    8
  11. محسن می‌نویسد

    عالییییییست

    3
    6
  12. مرجان نورزاده می‌نویسد

    سلام خسته نباشید ببخشید چرا پاسخ ندارن هیچ کدام از متقاضیان گیج شدم

    5
    6
  13. ایرانی می‌نویسد

    اگه مردم یکم به خودشون بیان و از خواب غفلت بیدار بشن خیلی حرفای دروغ واقعیت پیدا میکنه سرمون رو مثل کبک کردیم تو برف که چی بشه چرا باید حقمونو بخورن و یه ابم روش

    11
    2
  14. سرپرست خانوار فریبا می‌نویسد

    تنها بانک کشاورزی وام یارانه میدهد.هیچ بانکی قبول نکرده این وام بده من از بانک ملت یارانه میگرم و میگه به ما هیچ بخشنامه ای نیومده با بهره ۱۸ درصد هم نمیخوان وام بدهن ۵ میلیون میگریم ۷ میلیون پس میدیم ولی کو…… من راضی هستم ولی بازم کو این وام

    8
  15. taher sadeghi می‌نویسد

    با سلام و خسته نباشید
    باید برای این وام ۵میلیونی به کدوم بانک مراجعه کنم ممنون اگه راهنمایی بفرمایید

    9
    6
  16. محمداسمعیل می‌نویسد

    میخواستم ببینم چجوری میتونن اقدام کنم برای این وام.ممنون میشم رلهنمایی کنید

  17. قیصرخان می‌نویسد

    همش سر کاری هست، میخان مردم رو ساکت کنن تا تو خیابون نریزن و اعتراض نکنن وگرنه من از خرداد تا امروز که ۱۴ مرداد هست تمام بانک ها رو چند بار سرزدم ولی همش میگن چیزی تصویب نشده به ما چیزی اعلام نشده یا خود مسولین بانک فقط استفاده میکنن یا وام ها رو نگه میدارن واسه روز مبادا و به میلیاردر ها وام کلان میدن اینم از نظام مقدس ایران اسلامی، پولدارها پولدارتر فقرا فقیرتر

    3
    5
  18. امیر می‌نویسد

    سلام من که رفتم پرسیدم گفتن فعلاشایعه هست واقعیت نداره

    3
    2
  19. Sh می‌نویسد

    یادم افتاد به جریان کارت بنزین که به بهانه های مختلف مردمو گول زدنو بنزینو گرون کردن اخرشم اون کارتا بی اعتبار شد و قیمت بزنین ازاد بالا رفت. الانم یه چند سالی با کارت یارانه مردمو سرگرم کردن درمقابلش مردم به گدایی افتادن و خرج زندگی و تحصیل بالا رفت. یه عده ای هم چنان دم از امنیت میزنن انگار امنیت نداشتن فقط تو تجاوزه که اونم تو کشور ما همچین کم هم نیست.نبود امنیت در ایران به وضوح قابل مشاهده هست.امنیت شغلی.جانی.مالی.اقتصادی.کشاورزی .تحصیلی و… دقیقا کجای ایران هست من نمیدونم.واقعا شرم اور تر از کارای اینا اون عده نادان ها هستن که میخوان سرپوش بزارن رو کارای اینا.

    6
    2
  20. علی می‌نویسد

    مگه نمیدونین؟
    باید #ژن_خوب داشته باشین اگر ندارین به قول بعضیا “گاو” حساب میشین!!! و خود اون بعضیای “ژن_خوب دار هم شیرسلطان حساب میشن البته از گاو جلوتر “کفتار” هم میتونین به قول آقا مصطفی ، حساب بشین ایران رو معدن طلا خوابیده ، اون وقت ما جوون ها باید برای چندرغاز خار و خفیف بشیم ، مرد باشین و کمک کنین نه اینکه تو روز روشن دست کنین تو جیب من و امثال من

    2
    2
  21. فریبا می‌نویسد

    از یارانه کارت چه خریدی میشه کرد و نوع خدماتش چیه لطفا توضیح دهید

    3
  22. Sadra می‌نویسد

    خدا بگم اینا رو چیکار کنه.یکی از یکی دزد تر

    4
    3
  23. عزیزالله دشتیان می‌نویسد

    باسلام ،ایاهربانکی که یارانه دران واریز میشود وام می دهند یابانک های بخصوصی ؟تشکر

    2
  24. مهناز محمدی چهره برق می‌نویسد

    من پنج میلیون لازم دارم برای گرفتارم

    2
    3
  25. رحیمی می‌نویسد

    در کشوری که مردمش فقط از بدبختی نالیدن بلدن نباید انتظار اقتصاد دانستن داشت…
    نسبت بهره تسهیلات بانکی با نرخ تورم رو میشه با یه تحقیق جزئی فهمید…
    همین ملت رو اگ فردا بگن وام ۵ میلیونی کنسل شد همدیگرو میخورن و نالایق بار مسئولان اجتماع می‌کنن…
    این ۵ میلیون برای کمک به بنگاه های اقتصادی و رشد تولید استفاده میشه ، که همزمان کاهش نرخ تورم رو به دنبال میاره
    اگر به صورت پول نقد بود امکان انباشته شدن پول در بانک ها و افزایش تورم بود پس به همین علت به صورت کارت اعتباری تصویب شد…
    مسلما سیستم نظام بانک داری با ابهامات زیادی روبروست که همشون هم نتیجه انتخاب های سلیقه ایی و واگذاری تصمیم گیری به افراد ناصالح هستش و این مهم با کامنت گذاشتن های الکی حل نمیشه …خیلی راحت میتونید موضوع رو در سطح وزارتی مطرح کنید این کشور مال همه مردمه…البته به شرط پیوستگی و یکدلی و برادری…
    در پناه حق
    رحیمی

    3
  26. حسین می‌نویسد

    باتوجه به اینکه دولتمردان ما از نا کار آمدی و زیان بار بودن پرداخت یارانه به مردم همیشه سخن میگویند و در صدد قطع کردن آن هستندو مشخص نیست که تا کی یارانه پرداخت شود بعید است بانکها ریسک کنند و بر مبنای آن وام به مردم دهند.بانک مرکزی فقط با این حرف مردم را به جان بانکها می اندازد

  27. علی می‌نویسد

    پدرم وامی رو گرفت از بانک رفاه (کارگران)!!!این وام 8تومان با سود18درصد بود ولی وقتی محاسبه کردم 38/5!!! درصد باید سود پرداخت میشد حالا یکی از دوستان ازهمون بانک 10 تومن وام گرفت باز با سود 18درصد،درعین ناباوری محاسبه کردیم که میشد 42/5 !!! درصد حالا شما ببینید ما کجا هستیم.

    1
    1
    1. حامد می‌نویسد

      علتش اینه که سودش رو سالیانه حساب میکنن
      آدم تا مجبور نشده نباید وام بگیره یا وام های کم بهر استفاده کنه مثل وام ازدواج با 4 درصد
      یا وام یکم مسکن با سود 9.5 درصد

  28. ... می‌نویسد

    ما رفتیم ۲۰تومن وام بگیریم واسه رهن خونمون کاراش که تموم شده بهمون کارت خرید دادن که از فروشگاههای مجازشون خرید کنیم، بعدشم میگیم بابا ما پول میخاستیم میگن همینه هقبلش بهتون گفتیم در حالیکه یک کلمه هم حرف نزدن
    ۲۰۰تومن اول گرفتن میگن ۳۰۰تومن دیگه هم بدین که انصراف بدین یا برین یک فروشگااه کارت بکشین که ۱میلیونشو بانک میگیره بعد از ۲۴ساعت که پول تو حساب طرف بود بهتون ۱۹تومن میدن
    اصلا از کجا معلوم که بعد ۱۹تومن رو بدن؟
    حالا کار به سوداشونم ندارم که ۲۰میلیون میدن بعدش ۲۷میلیون پس میگیرن
    مثلا کشورمون اسلامیه
    اصلا منطقیه کسی که سپرده داره ۱۵درصد سود میگیره از بانک ما که وام میگیریم ۱۷درصد سود بدیم بانک البته اگه واقعا ۱۷درصد باشه…

    1
  29. سحر می‌نویسد

    واقعا که براتون متاسفم که با نشر چنین اطلاعات کذبی بامردم بازی میکنین من باخوندن ابتدای متن امیدوارشدم چون واقعانیاز شدیدی به مول این وام دارم اما باخوندن انتهای متن و نطر بقیه دوستان متوجه شدم واقعا وضع مملکت خرابه چطور میتونین اینطور بی مسئولیت باشین دربرابر مردمی که روز ب روز فقیر ترازقبل میشن ایران فقط برای مرفهان بی دردی ک میلیاردی از بانک وام میگیرن و در ارامشن خوب شده.ن برای ادمایی امثال ما که برا پنج ملیون وام باید زندگیمون بهم بریزه.واقعا متاسفم برای خودم ک تواین کشور متولدشدم

    4
  30. فهیم می‌نویسد

    تمامی طرح های بانک مرکزی در درجه اول به نفع خود است ، بیشتر برنامه ها و طرح بر اساس بازگشت و سودآوری و سرمایه سازی است ، 5 میلیون تومان در حال حاضر عددی نیست , اما بازگشت سرمایه میلیاردی و خالی کردن حساب یارانه ، عدد چند ده میلیاردی خواهد بود و اگر در کل کشور عملیاتی شود ، درآمد خیلی خوبی را نصیب بانک خواهد کرد ، توجه امروز بانک ها در دنیا به سرمایه های خرد است ، اما متاسفانه در ایران دریافت یود ربوی و نابودی خانواده ایرانی است ، این طرح با سود یا کارمزد حداقل 2 درصد ایده خوبی است ، اما غیر از این فقط نزول خوری کلان و ربا در قالب بانکی است ، باید گفت لعنت بر ارحامی که چنین شیطانهایی از دامان خود بوجود آورد ، که روند جاری در بانکداری را با افسام و عنواین بعنوان‌طرح به مردم تحمیل می کنند

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی