رده خبر جزئیات وام جدید کرونا

جزئیات وام جدید کرونا

خبر

مدت بازپرداخت و میزان قسط‌های وام جدید چگونه است؟

نویسنده: محمد اشعری
27 آذر 1400
وام با یارانه یک میلیون تومانی

وام یک میلیون تومانی کرونا با یارانه برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نوسانات اقتصادی کرونا پرداخت می‌شود. ولی این همه ماجرا نیست و تسهیلات دیگری هم در راه است. شاید از بار سختی این ‌روزها اندکی بکاهد.

 

شرایط وام جدید کرونا | فرصت تا پایان آذر

به‌روزرسانی ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه‌محوری آغاز شد و بر این اساس ۴ گروه حمل‌و‌‌نقل، گردشگری، فرهنگ‌و‌هنر و ورزش‌و‌جوانان می‌توانند وام جدید کرونا دریافت کنند.

صاحبان مشاغل چهارده‌گانه آسیب‌دیده از کرونا در ۴ گروه ذکر شده تا پایان آذر ماه مهلت دارند برای دریافت وام به سامانه کارا مراجعه کنند. پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که پیش از این، برای بهره‌مندی از وام کرونا به فهرست کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اضافه شدند، یک هفته برای دریافت این وام جدید کرونا وقت دارند.

بازپرداخت وام جدید کرونا ۲ ساله و با نرخ سود ۱۲ درصد است و تایید و بررسی و پرداخت، در سیستم بانکی انجام می‌شود.

 

واریز وام ادامه دارد

به‌روزرسانی ۱۸ آذر ۹۹ | اگر در مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا ثبت‌نام کرده‌اید و هنوز پولی به حسایتان واریز نشده است، نگران نشوید! آنطور که مسئولان قول داده‌اند، تا پس‌فردا وام یک میلیون تومانی مرحله دوم به حساب بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر از سرپرستان خانوار واریز می‌شود. به گفته معاون وزیر کار تاکنون بیش از ۴ و نیم میلیون نفر از سرپرستان خانوار این وام را دریافت کرده‌اند که تا پایان هفته نیز به حساب بقیه متقاضیان واریز می‌شود.

 

ثبت‌نام وام کرونا تا ۱۱ آذر

به‌روزرسانی ۴ آذر ۹۹ | رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به خبرگزاری‌ها خبر داده که دولت به صورت هدفمند در قالب ۲ طرح از افرادی که در دوران کرونا متضرر شده‌اند قصد حمایت دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها ۱۱ میلیون خانوار یا به عبارتی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که شغل ثابت و درآمد تضمین‌شده‌ای ندارند، مشمول این ۲ طرح جدید حمایتی دولت هستند. مثلا کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و همین‌طور رانندگان تاکسی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند. اما بازنشستگان محترم به دلیل اینکه درآمد ثابت دارند مشمول نخواهند شد.

حالا این دو طرح حمایت معیشتی در دوران کرونا چیست؟ یکی همانند ابتدای سال، دریافت وام یک میلیونی و دومی، بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی. یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد و وزارت رفاه مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است.

اما دریافت وام یک میلیون تومانی نیاز به ثبت‌نام دارد و همانند وام قبلی، باید شماره ملی سرپرست خانوار از خطی که به نام او ثبت شده، به شماره ۶۳۶۹ ارسال کرد (جزئیات و چگونگی ارسال درست شماره ملی را در ادامه مطلب بخوانید). متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک، از ۴ آذر تا سه‌شنبه ۱۱ آذر وقت دارند.

نکته اینکه تمام کسانی که وام یک میلیون تومانی تعلق می‌گیرد، خودبه‌خود مشمول کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی هم هستند. حواستان باشد که همان ارسال پیامک به ۶۳۶۹ تنها کاری است که باید انجام دهید. فریب تبلیغات ثبت‌نام وام را نخورید.

 


تمدید ثبت‌نام وام + شیوه درست ارسال شماره ملی

به‌روزرسانی ۳۰ فروردین ۹۹ | بنابر اعلام وزارت رفاه، فرصت ثبت درخواست وام یک میلیون تومانی تا ۷ اردیبهشت تمدید شد. سرپرست خانوار یارانه‌بگیر می‌تواند با شماره همراهی که به نام خود اوست و ارسال شماره ملی به ۶۳۶۹، وام یک میلیون تومانی با یارانه دریافت کند.

باید بدانید شماره ملی می‌بایست به شکلی که دقیقاً روی کارت ملی نوشته شده (مثلاً با خط تیره) به رقم‌های فارسی به سرشماره وزارت رفاه ارسال شود. در صورت ارسالِ درست شماره ملی باید چنین پیامی دریافت کنید: «پیامک شما دریافت شد. نتیجه بررسی طی روزهایی آینده از طریق سرشماره V.Refah ارسال خواهد شد.» اگر شماره ملی را به درستی ارسال نکنید، هیچ پیامی از وزارت رفاه دریافت نمی‌کنید.

افرادی که هنوز سیمکارتی به نام خود ندارند تا ۱۸ اردیبهشت وقت دارند تا با خرید سیمکارت ثبت‌نام کنند ولی وام خود را انتهای اردیبهشت دریافت خواهند کرد.

 

قسط وام با یارانه چقدر است؟

قسط وام یک میلیون تومانی با یارانه با تنفس دو ماهه، از تیرماه به صورت ماهانه از همان مبلغ پرداختی یارانه وام‌گیرندگان کسر خواهد شد. این قسط با احتساب کارمزد ۴ درصدی و در مدت ۳۰ ماه، حدود ۳۵ هزار تومان در هر ماه می‌شود. گیرندگان تسهیلات، نباید/نمی‌توانند حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط ،تغییر دهند.

پیش از این قرار بود به پیشنهاد بانک مرکزی وام حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر در مبارزه با کرونا، با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه باشد ‌که با انتقادات فراوانی روبرو شد و حالا کارمزد قرض‌الحسنه برای این وام در نظر گرفته شده و بقیه آن را نظام بانکی پرداخت می‌کند. این وام به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با توجه به تعداد اعضای خانوار، تا دو میلیون تومان قابل افزایش است.

درباره انواع وام بانکی بخوانید

مراقب کلاهبرداران وام یک میلیون تومانی با یارانه باشید

حالا که خبر رسیده قرار است مراحل تایید این وام به سرپرستان خانوار، غیرحضوری و از طریق پیامک انجام شود، مراقب کلاهبردارانی که با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و با پیامک دنبال کسب اطلاعات یا سرقت هستند باشید. این پیامک از طریق سرشماره (یعنی بدون شماره قابل رویت در موبایل‎ها) و با نام وزارت رفاه ارسال می‌شود و هیچگونه اطلاعات از مخاطب نمی‎گیرد یا درخواست پرداخت مالی در آن وجود ندارد.

 

اطلاعیه وزارت رفاه درباره شرایط بهره‎مندی از وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران

به‌روزرسانی 27 فروردین ۹۹ | بخش‌های مهم اطلاعیه وزارت رفاه که در آخرین ساعات ۲۶ فروردین منتشر شد، به این شرح است:

  • تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و می‌خواهند از این تسهیلات برخوردار شوند، باید کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا یکشنبه 31 فروردین با شماره تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، به شماره 6369 پیامک کنند.
  • خانوارهای یارانه‌بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.
  • تاکید می‌شود برای اعلام تقاضا، هیچگونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.
  • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه به همه سرپرستان خانوار دریافت‌کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.
  • ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد پرداخت این وام از سوی متقاضی است.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

88 دیدگاه
  1. رضاقاسمی می‌نویسد

    با عرض سلام خدمت شما.من رضا قاسمی هستم ساکن سهرستان ساطانیه روستای ویر.من ناراحتی کلیه دارم.وبا اومدن کرونا مشکلاتم ۱۰برابر شده.۳تا دختر کوچیک دارم.خودمم مستاجرم.زندگی برام خیلی سخت شده.تو رو خدا اگه خیری هست بهم کمک کنه.تا منم ی سرپناه واسه دخترام داشته باشم.ممنون

  2. سعید بری می‌نویسد

    با سلام ببخشید من تازه متوجه شدم که وقت وام مرحله دوم تموم شده حالا باید چیکار کنم

    2
  3. سعید بری می‌نویسد

    من الان تاره متوجه شدم وام مرحله وقتش تموم شده حالا باید چیکار کنم وام اون ممرحله اول هم نگرفتم ایا راهی هست خیلی لازم دارم وام

    2
  4. زهرا می‌نویسد

    ایا ما که سهام عدالت نداریم ولی سهام دارایکم و پلایش را گول دولت را خوردیم بلانسبت شکر خوردیم :وام سهام تعلق نمیگیرد ؟ حداقل برای رضای خدااینجا عدالت را خجالت ندید بشه بی عدالتی اون بی عدالتی را اسم گذاشتن عدالت دل عدالت را خوش کنید نشه بی عدالتی

    2
  5. جعفر می‌نویسد

    با سلام من صاحب دو فرزند و پسر بزرگم برای مسابقات جهانی نینجا باید برود خارج ومن دستم خالیه لطف کنید یک وام کرونا برای من در نظر بگیرید با تشکر

    4
  6. حسین کاشکی می‌نویسد

    سلام معلولین ناشنوای هستم
    وام یک میلیون من ندادم چیکارکنم
    پیام کد ملی فرستادم جواب ندادی
    شماره پیام 6369
    شماره پیام 986369+ دریافت نگردی
    شماره همراه پیام بدین خواهش میکنم پول ندارم بچه دو قلو دخترم من

    3
  7. حسین کاشکی می‌نویسد

    سلام معلولین ناشنوای هستم
    وام یک میلیون من ندادم چیکارکنم
    پیام کد ملی فرستادم جواب ندادی
    شماره پیام 6369

  8. رصاتاج ابادی می‌نویسد

    سلام من هیچ در امدی ندارم هیچ کجا بیمه هم نیستم ماشین فقط به نام من ثبت نام شده تقاصای وام کرونا وکمک معیشتی رودارم

    1
    1
  9. محمدعادل کریمی می‌نویسد

    سلام لطفا پیگیری کنیدقسط وام از من کم میشه ولی بانک میگه واریز نشده وام یارانه بانک عامل هم بانک ملت

    1. ghasem می‌نویسد

      روش ثبت نام وام رایانه چی دوستان میشه یکی توضیع بده

      1
  10. محمدعادل کریمی می‌نویسد

    سلام قسط یارانه یک میلیونی از یارانه من کسر میشه ولی بانک میگه بدهی داری این پول کجا رفته خدا میداند منم بدهکار بانک

    2
    1
  11. وحید می‌نویسد

    سلام من وام یک میلیونی اردیبهشت ماه رونگرفتم هنوزمیتونم بگیرم خط به نام خودم ندارم.ممنون

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      مناسفانه زمان آن تمام شده است. به اداره کار محل زندگی خود مراجعه کنید.

  12. زارع می‌نویسد

    سلام اگه ممکنه جواب ما زنایه سرپرست خانواده هم بدید نه بیمه دارم نه حقوق ثابت وام 1میلیونی قبلی هم گرفتم معیشتی هم بهم میدن اما والا ما اصلا نفهمیدیم می اعلام شد کی قطع شد اخه این چه کاریه این همه ملت کمترین مهلتش باید 1ماه میبود اخه ما اینقدر دنباله بدبختیمونیم خیر از تلویزیونو گوشی نداریم الان چیمار باید بکنم دقیقاااا..

    4
    4
  13. جمال یارحمدی می‌نویسد

    سلام من دوره قبلی وام دریافت کردم اما این دوره که نیاز بیشتری داریم تا کنون دریافت نکردم. از چه روشی بفهمیم که ایا مشمول هستیم یانه.پیامک کد ملی رو هم ارسال کردم

    1
    1. رده می‌نویسد

      متاسفانه روشی برای مشاهده وضعیت اعلام نشده. با اداره کار و رفاه محل سکونت‌تون تماس بگیرید

      1
  14. ایمان عزیزخانی می‌نویسد

    سلام خواهش جواب ما رابده اقا دونفر هستم منو و پدرم هستم بلاخره به ما میدن ۶۳۶۹ ارسال کردم حواب نداده شغلم ازاد سن من ۳۷ ثابت درامد ندارم بلاخره چکار کنیم خواهش حواب بده راهنمایی کنیذ

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      لازم نیست اطلاعات شخصی‌تون رو بنویسید.
      در وام کرونا، همه اطلاعات و بررسی‌ها بر عهده وزارت رفاه بوده و بر اساس درخواست‌های رسیده از گیرندگان یارانه نقدی ماهانه مشخص شده. یعنی درخواست‌ها رو بررسی کردند و تشخیص دادند که این وام به چه کسی تعلق میگیره. سیستم بانکی فقط پرداخت‌کننده این وام بوده و نقشی در انتخاب و گزینش وام‌گیرندگان نداشته.
      پیشنهاد می‌کنیم به اداره کار و رفاه محل زندگی‌تون مراجعه کنید.

      1
  15. ناصر کمالخواه می‌نویسد

    سلام من از وجدان شرایط این وام هستم ولی مطلع نشدم لطفآ تمدید کنیین

    1
  16. فاطمه رنجبر می‌نویسد

    سلام من به 6369ارسال کردم پیام تآیید دریافت نکردم به+986369هم ارسال کردم بازم تایید نیامد

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      شاید از نظر سیستم مشمول این طرح نشدید.

      1
  17. علی رضا طالب زاده گان می‌نویسد

    شماره.ملی.خود.را.ارسال.کردم.ولی.پیام.تایید.دریافت.نکردم.از.۶۳۶۹

    1
    1. رده می‌نویسد

      چنانچه پیامک ارسال نشد، حتما شماره ملی را به شماره 986369+ بفرستید.

      2
  18. علی رضا طالب زاده گان می‌نویسد

    پیام.تایید.دریافت.نکردم

  19. کامی می‌نویسد

    الحق آدم مات و مبهوت میشه چه استادهایی مدیریت می کنند ارزش پول رو ۲۰ برابر پایین میارن ، پول بدون پشتوانه هی چاپ می کنند فکر می کنن کسی حالی نمیشه …..
    این هم نحوه کمک کرونایی با پول خود ملت

    1
    1
  20. اعظم اسلامی اراللوی بزرگ می‌نویسد

    اعظم اسلامی 47ساله متعلقه تنها تو یه خونه مستاجر هستم و در حال حاظر بیکار وبه شدت مریض از ناحیه گردن و دست راست و همینطور ناحیه گوارش .قبل از طلاقم ارایشگری میکردم بعده طلاقم چون جا نداشتم تو منازل میرفتم برای کار کردن الانم که کرونا اجازه کار کردن به امثال منو نمیده .تورو جانه عزیزانتون اگر از دستتون کاری برمیاد برام انجام بدید .?

    13
    5
  21. اعظم اسلامی اراللوی بزرگ می‌نویسد

    با سلام و خسته نباشید .واقعا کارتون عالیه مخصوصا برای کسانی امثال من که خودشون سرپرست خودشون هستن و از جایی حمایت نمیشن.با سپاس و خسته نباشید خدا قوت

  22. عسگر می‌نویسد

    سلام من چندین سال قهوه خونه کارمیکردم کرونا قهوه خونه روازم گرفت خرج خونه مریضی مادروبرادرم هرماه داروودکترش یک میلیون فقط داروهاش خرج خانه.من اگرکارندهند خودمومیکشم جلوی استانداریافرماندار و مینویسم توسینه ام خودکشی بهتراست گریه های خانواده ام.من کارمیخام میخام فوق دیپلم برقم شبانه خوندم مینویسم صدای فقیراروچراکسی نمیشنود

  23. ناشناس می‌نویسد

    من میخوام درخواست وام بدم ولی از اون طرف میگم شاید اون 4 ماه که قراره نفری صد هزار کمک معیشتی پرداخت کنند قطع بشه آیا همچنین چیزی هست؟

    3
    1
  24. Alireza yadkuri می‌نویسد

    ۴ سال پیش ب محض ازدواج کردنم یارانم ک سرپرستم پدرم بود قطع شد..و من تا هفته پیش اقدام نکردم..رفتم ۷ روز پیش فرمانداری و پیگیری کردم اونها هم نمیدونستن..فقط گفتن زنت از خانوادش جدا کنه یارانشو و سرپرست من بشه.تا حالا کارت ملی نگرفته بودم و ۴ روز پیش ثبت نام کارت ملی کردم و زنم جدا کرد و سرپرست من شد
    الان میخوام بدونم وام شاملم میشه یا نه؟؟؟

    10
    7
  25. مجیدسال افزون می‌نویسد

    سلام من چندین بار است که کد ملی خودمو برای ۶۳۶۹ پیام میکنم اما جوابی دریافت نمیکنم لطفا کمکم کنید ممنون

    19
    8
  26. hafez Masuodi می‌نویسد

    سلام.این آخر کجا وامه یک میلیون از پول خودت برات باصطلاح وام میدن. دوباره با درصد اونو پس میگیرن. نهایت دوباره برمیگرده به جیب دولت. یه درصدی هم استفاده شون شده . سود دوسره هم اصل پول که مال ملته هم سود.حالا ماندیم این پول رو که فردی مثل من 6ماهه سال بیکار بودم با سه سر عائله بدون هیچ درآمدی. خرج کدام بدبختیم کنم.
    ممنونم

    11
    5
  27. Ana می‌نویسد

    سلام من هرکاری میکنم کدملیمو بفرستم نمیشه اصلا راهنمایی کنید لطفا.خطا میزنه

    8
    5
    1. رده می‌نویسد

      به انگلیسی بفرستید و دقیقا به همون شکلی که روی کارت ملی‌تون ثبت شده.
      سامانه وزارت رفاه پیغام خطا ارسال نمی‌کند. شاید پیغام خطا برای موبایل خودتان باشد که هشدار می‌دهد ممکن است این پیام هزینه داشته باشد. موافقت کنید تا پیام ارسال شود.

      1
      1
  28. مرصیه صفری می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من خانمی هستم که با بچم زندگیم میکنم و یارانه من و بچم از شوهرم به دلیل بد سرپرست بودن جدا شده میخوام بدونم این وام به من و پسرم تعلق میگیره یا به حساب شوهرم واریز میشه ممنون میشم جواب بدید

    13
    9
    1. رده می‌نویسد

      اگر در سیستم وزارت رفاه نام سرپرست خانوار تغییر کرده باشه (و در واقع در ثبت احوال به ثبت رسیده باشه)، مشکلی نیست. پیامک ارسالی از سوی وزارت رفاه نشون میده که شما به عنوان سرپرست خانوار هستید یا خیر.

      1
      3
  29. رقیه حیاتی می‌نویسد

    پروژه بسیار خوب وسبکی رو برامون ساختید کار بازپرداخت ایندمون رو هم اسون کردین خودتون پول یارانه مون رو برای وام از حساب مون کسر می کنید و پرداخت میشه ونیازی به فعالیت باز پرداخت و رفت وامد به بانک و کارای بانکی و اداری نداره بسیار راحت و سبکه با تشکر از شما و همکارانتون

    3
    11
  30. Rahim Sheikhi می‌نویسد

    خیلی از دولت محترم سپاسگزارم

    8
    14
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد