رده خبر جزئیات وام جدید کرونا

جزئیات وام جدید کرونا

خبر

مدت بازپرداخت و میزان قسط‌های وام جدید چگونه است؟

نویسنده: محمد اشعری
27 آذر 1400
وام با یارانه یک میلیون تومانی

وام یک میلیون تومانی کرونا با یارانه برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نوسانات اقتصادی کرونا پرداخت می‌شود. ولی این همه ماجرا نیست و تسهیلات دیگری هم در راه است. شاید از بار سختی این ‌روزها اندکی بکاهد.

 

شرایط وام جدید کرونا | فرصت تا پایان آذر

به‌روزرسانی ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه‌محوری آغاز شد و بر این اساس ۴ گروه حمل‌و‌‌نقل، گردشگری، فرهنگ‌و‌هنر و ورزش‌و‌جوانان می‌توانند وام جدید کرونا دریافت کنند.

صاحبان مشاغل چهارده‌گانه آسیب‌دیده از کرونا در ۴ گروه ذکر شده تا پایان آذر ماه مهلت دارند برای دریافت وام به سامانه کارا مراجعه کنند. پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که پیش از این، برای بهره‌مندی از وام کرونا به فهرست کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اضافه شدند، یک هفته برای دریافت این وام جدید کرونا وقت دارند.

بازپرداخت وام جدید کرونا ۲ ساله و با نرخ سود ۱۲ درصد است و تایید و بررسی و پرداخت، در سیستم بانکی انجام می‌شود.

 

واریز وام ادامه دارد

به‌روزرسانی ۱۸ آذر ۹۹ | اگر در مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا ثبت‌نام کرده‌اید و هنوز پولی به حسایتان واریز نشده است، نگران نشوید! آنطور که مسئولان قول داده‌اند، تا پس‌فردا وام یک میلیون تومانی مرحله دوم به حساب بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر از سرپرستان خانوار واریز می‌شود. به گفته معاون وزیر کار تاکنون بیش از ۴ و نیم میلیون نفر از سرپرستان خانوار این وام را دریافت کرده‌اند که تا پایان هفته نیز به حساب بقیه متقاضیان واریز می‌شود.

 

ثبت‌نام وام کرونا تا ۱۱ آذر

به‌روزرسانی ۴ آذر ۹۹ | رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به خبرگزاری‌ها خبر داده که دولت به صورت هدفمند در قالب ۲ طرح از افرادی که در دوران کرونا متضرر شده‌اند قصد حمایت دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها ۱۱ میلیون خانوار یا به عبارتی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که شغل ثابت و درآمد تضمین‌شده‌ای ندارند، مشمول این ۲ طرح جدید حمایتی دولت هستند. مثلا کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و همین‌طور رانندگان تاکسی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند. اما بازنشستگان محترم به دلیل اینکه درآمد ثابت دارند مشمول نخواهند شد.

حالا این دو طرح حمایت معیشتی در دوران کرونا چیست؟ یکی همانند ابتدای سال، دریافت وام یک میلیونی و دومی، بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی. یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد و وزارت رفاه مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است.

اما دریافت وام یک میلیون تومانی نیاز به ثبت‌نام دارد و همانند وام قبلی، باید شماره ملی سرپرست خانوار از خطی که به نام او ثبت شده، به شماره ۶۳۶۹ ارسال کرد (جزئیات و چگونگی ارسال درست شماره ملی را در ادامه مطلب بخوانید). متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک، از ۴ آذر تا سه‌شنبه ۱۱ آذر وقت دارند.

نکته اینکه تمام کسانی که وام یک میلیون تومانی تعلق می‌گیرد، خودبه‌خود مشمول کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی هم هستند. حواستان باشد که همان ارسال پیامک به ۶۳۶۹ تنها کاری است که باید انجام دهید. فریب تبلیغات ثبت‌نام وام را نخورید.

 


تمدید ثبت‌نام وام + شیوه درست ارسال شماره ملی

به‌روزرسانی ۳۰ فروردین ۹۹ | بنابر اعلام وزارت رفاه، فرصت ثبت درخواست وام یک میلیون تومانی تا ۷ اردیبهشت تمدید شد. سرپرست خانوار یارانه‌بگیر می‌تواند با شماره همراهی که به نام خود اوست و ارسال شماره ملی به ۶۳۶۹، وام یک میلیون تومانی با یارانه دریافت کند.

باید بدانید شماره ملی می‌بایست به شکلی که دقیقاً روی کارت ملی نوشته شده (مثلاً با خط تیره) به رقم‌های فارسی به سرشماره وزارت رفاه ارسال شود. در صورت ارسالِ درست شماره ملی باید چنین پیامی دریافت کنید: «پیامک شما دریافت شد. نتیجه بررسی طی روزهایی آینده از طریق سرشماره V.Refah ارسال خواهد شد.» اگر شماره ملی را به درستی ارسال نکنید، هیچ پیامی از وزارت رفاه دریافت نمی‌کنید.

افرادی که هنوز سیمکارتی به نام خود ندارند تا ۱۸ اردیبهشت وقت دارند تا با خرید سیمکارت ثبت‌نام کنند ولی وام خود را انتهای اردیبهشت دریافت خواهند کرد.

 

قسط وام با یارانه چقدر است؟

قسط وام یک میلیون تومانی با یارانه با تنفس دو ماهه، از تیرماه به صورت ماهانه از همان مبلغ پرداختی یارانه وام‌گیرندگان کسر خواهد شد. این قسط با احتساب کارمزد ۴ درصدی و در مدت ۳۰ ماه، حدود ۳۵ هزار تومان در هر ماه می‌شود. گیرندگان تسهیلات، نباید/نمی‌توانند حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط ،تغییر دهند.

پیش از این قرار بود به پیشنهاد بانک مرکزی وام حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر در مبارزه با کرونا، با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه باشد ‌که با انتقادات فراوانی روبرو شد و حالا کارمزد قرض‌الحسنه برای این وام در نظر گرفته شده و بقیه آن را نظام بانکی پرداخت می‌کند. این وام به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با توجه به تعداد اعضای خانوار، تا دو میلیون تومان قابل افزایش است.

درباره انواع وام بانکی بخوانید

مراقب کلاهبرداران وام یک میلیون تومانی با یارانه باشید

حالا که خبر رسیده قرار است مراحل تایید این وام به سرپرستان خانوار، غیرحضوری و از طریق پیامک انجام شود، مراقب کلاهبردارانی که با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و با پیامک دنبال کسب اطلاعات یا سرقت هستند باشید. این پیامک از طریق سرشماره (یعنی بدون شماره قابل رویت در موبایل‎ها) و با نام وزارت رفاه ارسال می‌شود و هیچگونه اطلاعات از مخاطب نمی‎گیرد یا درخواست پرداخت مالی در آن وجود ندارد.

 

اطلاعیه وزارت رفاه درباره شرایط بهره‎مندی از وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران

به‌روزرسانی 27 فروردین ۹۹ | بخش‌های مهم اطلاعیه وزارت رفاه که در آخرین ساعات ۲۶ فروردین منتشر شد، به این شرح است:

  • تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و می‌خواهند از این تسهیلات برخوردار شوند، باید کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا یکشنبه 31 فروردین با شماره تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، به شماره 6369 پیامک کنند.
  • خانوارهای یارانه‌بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.
  • تاکید می‌شود برای اعلام تقاضا، هیچگونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.
  • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه به همه سرپرستان خانوار دریافت‌کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.
  • ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد پرداخت این وام از سوی متقاضی است.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

88 دیدگاه
  1. ابولفضل مودب می‌نویسد

    سلام والا در رابطه این وام من به هر جا مراجعه کردم گفتن اصن همچین چیزی وجود ندارد

  2. میلاد شیرزاد می‌نویسد

    سلام چرا به بانک ها ابلاغیه نفرستادید مامیریم میگن اینا همش دروغ هست ادم فکر میکنه مرذم زو خرفرض میکنن خواهشا توزوخدا بااحساسات مردم بازی نکنید تشکر

    4
    1
  3. بدبختی تا کی می‌نویسد

    واقعا که ملتو … فرض کردن اینا ی کارت بهت میدن واسه خرید اونم جاهایی که خودشون میخوان من خودم مغازه دارم این کارت فقط واسه خرید جنس بنجل ایرانیه وقتی رفتی فروشگاه فروشنده هم اگه بخواد پولشو بهت بده ده درصدشو کم میکنه یعنی پونصد هزار تمن تازه اگه قبول کنه یعنی نزدیک به بیستو هشت درصد باهاتون در میاد اونم واسه چهار میلیونو پونصد هزار تمن ببین ملت به چه روزی افتادن

    1
  4. همايون می‌نویسد

    يكي منو توجيه كنه لطفا بالا گفته سقف اين وام 5 ميليون تومان ست .. ولي در پارگراف آخر گفته براي كارت هاي طلايي تا سقف 50 ميليون تومان بالاخره 5 ميليون يا 50 ميليون ؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بديد يا مسئولين سايت يا دوستاني كه فهميدن چطور شد و كي به كجا شد

    1
    1. ناشناس می‌نویسد

      وام (کارت اعتباری) با ضمانت یارانه سرپرست خانوار جداکثر ۵ میلیون تومان است. آن ۵۰ میلیون سقف اعطایی کارت اعتباری است.

      1
  5. حسین می‌نویسد

    به نظر من دوربین مخفیه بیخیال یا اینکه میخوان بدونن چقدر از مردم میدونن سود فعلی چند درصده یا اینکه مردم را گذاشتن سر کار

    1
  6. ناصر می‌نویسد

    با سلام
    ظاهراً که خوبه اگر که بانک ها تبصره ای اضافه نکنند.
    از کِی می تونیم بریم بگیریم؟
    بانک ملَّت هم میده؟

    1
    1. نیما می‌نویسد

      من که زنگ زدم بانک گفت چرت و پرته نمیدیم :d

    2. Amir می‌نویسد

      انگار هیچ بانکی پاسخگو نیس هر بانکی رفتیم هیچ جوابی نداشتن و گفتن طرحش ابلاغ نشده

      1
  7. محمدعلی می‌نویسد

    به نظر میرسه که عده ای مردم رو کاملا نا آگاه فرض کردن!! شاید هم دارن مردم رو مسخره میکنن!! شاید هم از اضطرار و بیچارگی مردم دارن سوء استفاده میکنن!! 18 درصد بابت یک کارت اعتباری پنج میلیون تومنی!!!! واقعا خنده داره…توجه کنید که نرخ تورم 8 درصده، ما در یک کشور اسلامی و با قوانین اسلامی زندگی میکنیم نه کشوری که در آن ربا حرام نیست، این کارت فقط یک کارت اعتباری است که پول نقد نیست بلکه فقط میتوان با آن خرید کرد یعنی قابلیت انتقال یا برداشت نقدی ندارد، یارانه نقدی شما با یک کارت اعتباری ساده که نامش بر روی آن است یعنی فقط اعتبار است و نه پول، به راحتی قطع میشود!!!!!!!
    خدایا فقط تو به داد مردم برس!

    1
    1. سارا می‌نویسد

      احسنت…درود بر شما…تحلیلتون منطقی به نظر میاد…این ربا به معنای واقعی کلمه ست…

    2. پریسا می‌نویسد

      سلام…آقای محمدعلی شما چققدزیبا وپرمحتوا صحبت کردین…واقعا بهتون احسنت میگم..بله سود18 درصدواقعا تعجب اوره درقبال کارتی ک 5میلیونه…حرفاتون آدمو قانع میکنه..من ازحرفای شما خوشم اومد.

      3
  8. zahed می‌نویسد

    من سرپرست خانواده هستم فقط به یارانه تعلق میگیرد به خانم ودخترم یارانه تعلق نمیگیره آیا این وام به من میرسه .. .من شرایط وام گرفتن دارم

    2
    1
  9. اهورا می‌نویسد

    با سلام يارانه من با بانك ملت هست اگر به بانك براي گرفتن اين وام مراجعه كرديم و مسئولين بانك در پاسخ گفتند كه اين هنوز به ما ابلاغ نشده … يا اينچنين وام هايي ما نداريم به كدام مرجع يا منبع ذي صلاح بايد مراجعه كنيم ؟؟

  10. سناتور می‌نویسد

    چرا 18درصد؟
    در کشورهای دیگه برای خرید ماشین خانه از همین کارتهای اعتباری بدون سود در صورت پرداختن نکردن بدهی ماهانه در وقت معین درصدی رو بهش اضافه میکنند 18درصد میدونین چقد میشه چند برابر یارانه مونم بگیرین خلاص

    1
    1. وحید می‌نویسد

      سلام دوستان دیگه پست نذارید یکی نیست جوابگو باشه لااقل اینهمه پست گذاشتن جواب یکی از این پستها را بذارید خجالت نمی کشید این چه وضعیه برای ملت درست کردید عیبی نداره ولی بدونید شما بانکیها اولین مکانی خواهید بود که مردم بر سرتون خراب خواهند شد به امید همان روز

      5
      2
    2. وحید می‌نویسد

      سلام در راستای خالی کردن جیب مردم بهر طریقی وارد شدن و به هدف خودشون رسیدن و آنقدر به نام تحت عقود اسلامی با وامهای مثلا 18درصد که در واقع بالای 25درصد مردم را تحت فشار گذاشتن که همه به بیچارگی افتادیم تا الان . اینم نوعی دیگر از کلاهبرداری بانک مرکزیه .بنظر من دشمن این ملت نه داعش است و نه امریکا .دشمن ما مردم همین بانکیهاست .کاری کردن که برای 5میلیون وام 25درصدی به هر کس و ناکسی رو بزنیم بله دشمن همین نزدیکیهاست

      2
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی