رده بررسی چگونه برای سفر وام بگیریم؟

چگونه برای سفر وام بگیریم؟

بررسی

راهنمای دریافت وام گردشگری

نویسنده: محمد امیرپور
1 خرداد 1402
وام سفر

گروه بررسی رده، گردشگری و مسافرت از آن صنایعی است که حتی در رکود اقتصادی دنیا هم از رونق نیفتاد. اگر چه این حوزه در دوران کرونا به واسطه محدودیت‌ها آسیب دید اما باز هم اگر مردم شرایطی را فراهم می‌دیدند برای سفر برنامه‌ریزی می‌کردند. هرقدر هم که سیاست‌ها و اقدامات دولت‌ها برای فراهم کردن امکانات برای گردشگران داخلی ناکافی بوده و تلاششان برای جذب گردشگران خارجی کم‌رمق برعکس آن مردم ایران برای رفتن به مسافرت علاقه و اشتیاق خیلی زیادی دارند و برای این کار هم از هیچ فرصتی صرف‌نظر نمی‌شود. کافی است یک تعطیلی رسمی‌ای در تقویم به روز چهارشنبه یا شنبه بخورد که موج مسافرت را به‌خصوص از تهران به شمال را شاهد باشیم. سفر رفتن خیلی خوب است اما این روزها که مخارج زندگی کمرشکن شده و سفر رفتن جزو اولویت‌های اولیه زندگی هیچ‌کدام‌مان نیست، چطور می‌توان بودجه یک سفر را جمع‌وجور کرد.

اگر دلتان برای یک مسافرت اساسی لک زده است و فعلاً هم موجودی شما به‌اندازه کافی نیست، می‌توانید به راه دیگری هم برای تأمین هزینه‌ها فکر کنید. پلتفرم «ایران‌سفر» که قرار است به هر کسی که عضو این پلتفرم شود، وام سفر تعلق بگیرد. علاوه بر این پلتفرم، یک بانک هم تحت شرایط خاصی به متقاضیان سفرهای زیارتی وام می‌دهد.

زیارت با وام!

اگر فکر می‌کنید وام سفر را از بانک گردشگری بگیرید،  سخت در اشتباهید. تنها بانکی که در حال حاضر عنوانی به نام «وام سفر» در تسهیلاتش دارد، بانک رسالت است. وامی که البته تنها به فرهنگیان تعلق می‌گیرد، آن هم تحت عنوان وام سفر زیارتی. سقف این وام 30 میلیون تومان بوده و باید اقساطش را در 24 ماه بپردازید. هر قسط وام سفر بانک رسالت چیزی حدود یک میلیون و 365هزار تومان است. برخلاف بیشتر وام‌های بانکی در حوزه سفر که تحت عنوان کارت سفر به متقاضیان داده می‌شدند و وام‌گیرنده تنها می توانست در برخی هتل‌ها و خطوط هوایی از این کارت کمک‌هزینه سفر استفاده کند، وام بانک رسالت به صورت نقدی به حساب‌تان ریخته می‌شود و خودتان هر جور صلاح بدانید، امکان خرج کردن آن را دارید. در حال حاضر این تنها وامی است که بابت سفر به متقاضیان داده می‌شود. ظاهرا بانک‌ها هم صلاح نمی‌دانند با وجود تورم و فشار اقتصادی مردم وام بگیرند و سفر بروند.

جزییات پلتفرم ایران‌سفر

چندماه پیش بود که مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اعلام کرد با هدف افزایش تمایل مردم و کارکنان دولت به سفر، پلتفرم ایران‌سفر را راه‌اندازی کرده‌اند. این پلتفرم که در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بهمن 1401 هم از آن رونمایی شد، قرار است با همکاری بانک شهر به متقاضیان سفر وام بدهد. مبلغ وام در این طرح 30 میلیون تومان خواهد بود. سود و کارمزد این تسهیلات هم 4درصد است. البته این وام به یک خانواده ایرانی تعلق می‌گیرد. وامی که هنوز خیلی‌ها می‌گویند دستور پرداخت آن به شبکه بانکی ابلاغ نشده است، اما اگر بانک‌ها وام سفر 30 میلیونی با سود 4درصد به متقاضیان سفر بدهند، جزو تسهیلات کم سود و اقتصادی است و می‌تواند در این روزهای پرفشار اقتصادی هزینه‌های یک سفر داخلی را رتق‌وفتق کند. امکان دریافت دو وام هم برای یک خانوار ایرانی دیده شده است، اما لازمه دریافت وام دوم این است که وام اول را در حوزه سفر گرفته و هزینه شده باشد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. فرشته می‌نویسد

    سلام.ممنون از اطلاعاتتون.من در مورد شاپ کارت بانک ملت شنیده بودم که از 2 تا 20 ملیون وام سفر می ده, با سود 16 درصد یک ساله,که فقط در دفتر هواپیمایی طرف قرارداد قابل مصرف است و دفتر حدود 5 درصد کم می کنه و مابقی آنرا نقد می کنه, در مورد جزئیات باید از بانک پرسید

    1
    1
  2. فرزانه حسنی می‌نویسد

    به نظرم بازپرداختش مقرون به صرفه نیست.سود بانکی بانک گردشگری زیاد هست.۲۲درصد نمی صرفه.اونم واسه ۵میلیون تومن

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد