رده رپورتاژ آگهی مدیریت اصولی فروشگاه چگونه است؟

مدیریت اصولی فروشگاه چگونه است؟

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رده
11 اردیبهشت 1401
مدیریت فروشگاه

یک فروشگاه بدون توجه به نوع کاربری آن، همیشه نیاز به جذب مشتریان جدید و تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان وفادار، خواهد داشت. با توجه به اهمیت بالای هر مشتری برای یک فروشگاه، فرایند تحویل کالا و خدمات به مشتریان باید به بهترین نحو ممکن انجام شود تا بقای آن فروشگاه حفظ شود. در این نوشتار 6 نکته برای مدیریت اصولی فروشگاهتان به شما خواهیم آموخت، که بتوانید موفقیت کسب و کارتان را تضمین کنید.

توجه به کسب و کارتان را زنده نگاه دارید

به وجود آوردن یک مشتری راضی که به تجارت شما وفادار است، نیازمند درگیر کردن و مشارکت دارد. یکی از راه‌های این کار و ایجاد توجه، استفاده از طرح‌های تشویقی مختلف است. با این طرح‌ها معمولاً مشتریان کالا و خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می‌کنند.

به خواسته‌های مشتریان خود توجه کنید

یکی دیگر از مهمترین عوامل مدیریت فروشگاه، توجه و برطرف کردن نیازهای مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش است. کسب رضایت مشتریان حتی به مقدار کم نیز باعث به وجود آمدن مشتریان وفاداری می‌شود که به صورت مستمر از شما خرید خواهند کرد.

سعی کنید کارکنان خود را برای پاسخگویی به مشکلات مشتریان در تمام زمان‌ها تعلیم دهید. در صورت رعایت نکردن حتماً خطای آنها را پیگیری کنید تا دیگر تکرار نشود.  این بدان معنی است که به محض به وجود آمدن این مشکل به آن رسیدگی کنید. مهربان بودن همیشه خصلت خوبی برای موفقیت کسب و کار نخواهد بود.

قسمتی از مدیریت فروشگاه شامل ترغیب مشتریان برای برگشت به فروشگاه است. اینگونه از مشتریان با کمال میل تبلیغ کسب و کار شما را به آشنایان خود خواهند کرد.

کارکنان خود را بروز و پرانگیزه نگاه دارید

از شناخت کافی کارکنان خودتان نسبت به محصولاتتان، اطمینان حاصل کنید. سعی کنید به صورت مداوم، آموزش محصولات جدید را به آنها دهید. برای آنها جوایزی را در صورت فروش، تعیین کنید. این کار به رضایت آنها و در نتیجه انگیزه بالاتر و کیفیت بیشتر کار، کمک می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید برا اولین شخصی که در 15 روز اول به میزان خاصی از فروش رسید، یک کارت هدیه جایزه دهید.

نگاه مشتریان را بدزدید

سعی کنید محصولات خود را به گونه‌ای بچینید که مشتریان به راحتی آنها را بیابند. محصولات خود را بر اساس یک منطق درست بخش‌بندی کنید. این کار به راحت‌تر دیده شدن آنها کمک خواهد کرد. همچنین اطمینان حاصل کنید که محصولاتتان همیشه تمیز باشند و به صورت مداوم عملیات تمیزکاری آنها را انجام دهید. هیچ چیز بیشتر از کثیفی باعث دور کردن مشتری از کسب و کار نمی‌شود. سعی کنید پوشش کارکنانتان همیشه زیبا و تمیز باشد و نام آنها بر روی لباسشان واضح باشد. اینگونه مشتریانتان می‌توانند به راحتی کارکنان فروشگاه را تشخیص دهند. حتی اگر امکانش وجود داشت، با سوال کردن از مشتریانتان، می‌توانید ارتباط بهتری با آنان برقرار کنید.

بر روی محصولات کم فروش شرایط قرار دهید

یکی از بزرگترین چالش‌های مدیریت یک فروشگاه مربوط به فروش اجناس کم فروش است. این نوع از اجناس با وجود اینکه فروش کمی دارند، وجودشان برای یک فروشگاه حیاتی است. برای فروش این نوع از اجناس سعی کنید شرایط و تخفیفات خوبی را قرار دهید یا به همراه کالاهای پرفروش آنها را پیشنهاد دهید، تا به واسطه فروش این نوع از اجناس هم سود کنید و هم فضای انبارتان را برای دیگر اجناس خالی کنید. همیشه دریافت سود کمتری بهتر از ضرر کردن و بدست آوردن هیچ است. این موضوع برای کالاهایی که تاریخ مصرف دارند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

همیشه از سود و انبارداری فروشگاهتان مطلع باشید

هدف اصلی هر فروشگاه و کسب و کاری مطمئناً، کسب سود و درآمد خواهد بود. این فروشگاه برای کسب درآمد معقول، نیاز به فروش بالا و مشتریان فراوان خواهد داشت. زمانی که تراکنش‌های یک فروشگاه بیشتر می‌شود، محاسبه اینکه این کسب و کار در حال سود دادن است یا ضرر دادن، دشوار خواهد بود. سعی کنید از طریق یک نرم افزار مالی مناسب همیشه از اینکه کسب و کارتان در حال سوددهی است مطمئن شوید. همچنین اکثر نرم افزارهای حسابداری موجود امکان اتصال به صندوق‌های فروشگاهی برای افزایش سرعت و دقت را دارند که این امر باعث افزایش رضایت مشتریان نیز خواهد شد.

علاوه بر موارد بالا، فروشگاه‌ها و صنوف مختلف نیازهای متفاوتی دارند. عملیات فروش و صدور فاکتور، سیستم مدیریت حقوق و دستمزد، عملیات مالی و بازرگانی، مدیریت منابع، فرایندهای انبارداری و انبارگردانی، چاپ و تولید بارکد و موارد بسیار دیگری هستند که اجرا و مدیریت آن‌ها در کسب و کارهای گوناگون متفاوت است. یک نرم افزار فروشگاهی خوب پاسخگوی تمام این امکانات در صورت نیاز شما خواهد بود.

بخش اساسی دیگری که در هر فروشگاه وجود دارد، انبار آن است. برای موفقیت و فعالیت بدون مشکل فروشگاه، موجودی انبار باید همیشه کنترل و در سطح بهینه قرار داشته باشد. با کنترل مداوم انبار خود می‌توانید از کاهش سود خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال اگر کالایی را در انبار خود تمام کنید، مشتریان شما برای تهیه آن کالا به رقبای شما مراجعه خواهند کرد و به این صورت یکی از مشتریان وفادار خود را از دست خواهید داد. همچنین اگر تعداد بالایی از یک کالا داشته باشید و آن کالا تا مدتی فروش نرود، هزینه بیهوده‌ای را متحمل خواهید شد. استفاده از یک نرم افزار حسابداری کاربردی این مشکل را نیز برای شما حل خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این نوشتار سعی کردیم هر آنچه برای مدیریت و موفقیت فروشگاه خود نیاز دارید، بیان کنیم. متوجه شدیم که یکی از مهمترین نکات در مدیریت فروشگاه مربوط به حساب و کتاب و مدیریت موجودی انبار می‌شود. اگر نیاز به نرم افزار مالی یکپارچه داشتید، یکی از بهترین گزینه‌ها می‌توانید نرم افزار حسابداری محک باشد که تمام امکانات مدیریت یک فروشگاه را در خود جای داده است. پس از مطالعه این نوشتار در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید سوال خود را در قسمت دیدگاه‌ها در زیر همین صفحه ثبت کنید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد