رده خبر حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در سال 1403

حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در سال 1403

خبر

+ جدول مقایسه‌ای حداقل حقوق سال به سال

نویسنده: رضا رضایی
29 اسفند 1402
حداقل حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان

حداقل دستمزد کارگران در 1403

پس از یکی دو جلسه ناموفق میان نماینده کارگران، نماینده کارفرمایان و نماینده دولت، بالاخره درجلسه سیصد و بیست و نهم شواری عالی کار، بر افزایش 35.3 درصدی حقوق پای کارگران در سال 1403 توافق شد. بر اساس تصمیم‌گیری این شورا، حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار 3/3 نفر به 11 میلیون و 107 هزار تومان در سال 1403 افزایش خواهد داشت.

در سایر سطوح یعنی به جز پایه، افزایش حقوق 22 درصد به اضافه 697 هزار تومان خواهد بود.  حق اولاد، 530 هزار تومان، کمک هزینه مسکن 900 هزار تومان و حق تاهل هم 500 هزار تومان تعیین شد. کمک هزینه اقلام مصرفی نیز به یک میلیون و چهارصد هزار تومان افزایش یافته است.

نکته قابل توجه این بود که نماینده کارگران در اعتراض به این تصمیم و این اعداد مصوبه را امضا نکرد و از جلسه بیرون آمد.

حداقل دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳

طبق لایحه پیشنهادی دولت که متوسط افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ را ۱۸درصد اعلام کرده بود، کمیسیون تلفیق بودجه کلمه حداقل را جایگزین متوسط کرد و حداقل میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ را به ۲۰ درصد تغییر داد. بر این اساس حداقل کف حقوق در سال ۱۴۰۳ برای کارمندان حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. مطابق تصمیم دولت و تایید مجلس حداکثر حقوقی که فردی می‌تواند از دولت دریافت کند ۶۵ میلیون تومان است. البته این مورد استثنائاتی هم دارد. بر این اساس کارانه گروه پزشکی، فوق‌العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق‌التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و حق‌التدریس اعضای هیأت‌علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی، حق محرومیت از مطب (تمام وقت جغرافیائی)، اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و عیدی پایان سال و همچنین بیمه بازنشستگی ایثارگران و معافیت مالیاتی موضوع مواد (۳۷) و (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از حکم این جزء مستثنی است.

جدول حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲

۵٫۳۰۸٫۲۸۴ تومان

پایه حقوق

۱٬۱۰۰٫۰۰۰  تومان

بن کارگری

۹۰۰٫۰۰۰  تومان

حق مسکن

۵۳۰٫۸۲۸  تومان برای هر فرزند

حق اولاد

۲۱۰٫۰۰۰  تومان

پایه سنوات

۸٫۲۰۸٫۳۰۰  تومان

جمع کل

بر اساس خانوار ۳/۳ نفره

قانون عیدی، سنوات و پاداش سال 1400 + نحوه محاسبه

جدول حداقل حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی

تمام افرادی که در شرکت‌های خصوصی، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مشاغل آزاد کار می‌کنند و جزو بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستند، در بخش حقوق و دستمزد جزو کارگران تامین اجتماعی به حساب می‌آیند. یعنی حتی اگر شما کارمند شرکتی خصوصی باشید، اما بیمه تامین اجتماعی دارید، باز هم جزو کارگران تامین اجتماعی محسوب خواهید شد.

سال ۹۸

میزان افزایش

سال ۹۹

میزان افزایش

سال ۱۴۰۰

میزان افزایش

سال ۱۴۰۱

حداقل دستمزد مجرد ۱,۸۷۶,۸۸۲ تومان حدود ۲۶ درصد ۲,۶۱۰,۴۸۲ تومان حدود ۳۹ درصد ۳,۸۴۵,۴۹۵ تومان حدود ۵۷.۴ درصد حدود 5,679,750 تومان
حداقل دستمزد با یک فرزند ۲,۰۲۸,۵۷۰ تومان ۲,۶۰۵,۸۸۲ تومان ۳,۹۷۱,۰۴۱ تومان حدود 6,307,725 تومان
حداقل دستمزد با دو فرزند ۲,۱۸۰,۲۵۸ تومان ۲,۶۰۵,۸۸۲ تومان ۴,۲۳۶,۵۹۱ تومان حدود 6,725,700 تومان

نکته: این رقم‌ها، برای کارگران با یک سال سابقه کار محاسبه شده و برای افرادی که سنوات بیشتری دارد، متفاوت است. در این جدول، نرخ افزایش درصد اهمیت دارد و می‌توانید بر اساس آن، حقوق سال آینده خود را محاسبه کنید.

تصمیم‌های مالی بانکی قانون بودجه 1401

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

برای بازنشستگان کشوری و لشگری هم افزایش ۲۰ درصدی نسبت به آنچه در سال ۱۴۰۱ دریافت می‌کردند اعمال خواهد شد. اما تصمیمات مرتبط با حقوق و دستمزد این بخش از کشور به اینجا ختم نشد زیرا در مورد سن بازنشستگی هم نکاتی مصوب شد. به طور مثال در صورت درخواست فرد سیستم اداری می‌ةواند ۲ سال سن بازنشستگی متقاضی را به تاخیر بیندازد. با تصویب مجلس، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی‌سال و تا سقف ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

نکته: خوب است بدانیم به چه کسانی بازنشستگان کشوری می‌گویند؛ طبق قوانین حقوق اداره کار، هر کسی که بین 25 تا 30 سال برای یکی از ادارات دولتی یا وابسته به دولت کار کرده باشد و البته بالای 55 سال هم سن داشته باشد، بازنشسته کشوری به حساب می‌آید. البته دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد کرده بود سن بازنشستگی ۲ سال افزایش پیدا کند که با مخالفت مجلس مواجه شد.

وام صد میلیونی بدون ضامن

افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1401 شامل افرادی می‌شود که در حقیقت بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستند و بعد از 30 سال کار در کارگاه یا شرکت حصوصی یا مشاغل آزاد دیگر، بازنشسته این سازمان بیمه‌ای شده‌اند، اما در اصطلاحات حقوق و دستمزد، به این بازنشستگان، مستمری بگیران تامین اجتماعی گفته می‌‌شود.

سال گذشته با طرح همسان‌سازی حقوق که هدفش نزدیک کردن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به بازنشستگان کشوری بود، مستمری بگیران از افزایش 39 درصدی حداقل حقوق بهره بردند؛ یعنی سال گذشته حداقل حقوق یک مستمری بگیر تامین اجتماعی با 30 سال سابقه کار، چیزی حدود  4 میلیون و 200 هزار تومان بود. اما درباره افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1401 هنوز خبری به بیرون درز نکرده و همه‌چیز بستگی به جلسه شورای عالی کار دارد که در اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود و درباره پایه حقوق سال 1401 تصمیم‌گیری می‌کند. اما شنیده‌ها از افزایش 10درصدی حقوق مستمری بگیران برای سال آینده خبر می‌دهند و احتمالا مبلغ ثابتی هم به آن اضافه خواهد شد.

مالیات حقوق و دستمزد چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

شورای عالی کار چه زمان تصمیم می‌گیرد؟

بر اساس ماده 41 قانون کار، تعیین حداقل حقوق کارگران بر عهده شورای عالی کار است:‌ «شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین کند: ۱- حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود. ۲- حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده را که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود، تامین کند.»

اعضای این شورا شامل ۳ نماینده كارگران، ۳ نماینده كارفرمایان و ۳ نماینده دولت به ریاست وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی است. متولی برگزاری جلسات شورای عالی کار، معاون وزیر کار است که دبیری این شورا را هم بر عهده دارد. این شورا البته میزبان اعضای غیررسمی بسیاری می‌شود. تجربه نشان داده که بحث‌های این شورا آنچنان طولانی و پرتب‌وتاب است که در یک جلسه توافقی به دست نمی‌آید.

چرا تعیین حداقل حقوق سخت است؟

چون تنها نمی‌شود به مزیت‌های افزایش حداقل دستمزد کارگران فکر کرد. این افزایش، همانند دومینو روی بسیاری از افزایش قیمت‌ها هم اثر خواهد داشت و از سویی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که سهم دستمزد در قیمت تمام ‌شده تولید هر کالا یا خدماتی آن‌ قدر بالا نرود که منجر به زیان تولید و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها شود و در آخر باز همان کارگران آسیب ببینند.

حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 چقدر بود؟

معمولا در دو ماه پایانی سال، همه به فکر تعیین حداقل حقوق برای سال آینده (در اینجا می‌شود سال 1401 شمسی!) هستند. خبرهایش به سرعت می‌چرخد و دست به دست می‌شود. چرا؟ چون تعیین حداقل حقوق، درصد افزایش همه حقوق‌ها را معلوم می‌کند، افزایش هزینه خدمات را مشخص می‌کند و…

بنابر اعلام وزیر کار، حداقل حقوق کارگران در سال 1401 حدود ۵۷.۴ درصد افزایش پیدا کرد. به این ترتیب این رقم‌ها را برای محاسبه حقوق باید در نظر داشت؛

  • کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.
  • بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند ۶ میلیون و ۷۲۵ هزارتومان تعیین شد. حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند هم ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان اعلام شد.

جزئیات دستمزد کارگران در سال 1401

  • حقوق روزانه: ۱۳۹,۳۲۵ تومان
  • حقوق ماهیانه: ۴,۱۷۹,۷۵۰ تومان
  • پایه سنوات روزانه: ۷,۰۰۰ تومان
  • حق مسکن: ۶۵۰ هزار تومان
  • بن کارگری: ۸۵۰ هزار تومان

حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 1400

به‌روزرسانی ۲۳ اسفند ۹۹ | حداقل حقوق و دستمزد کارگران 1400 مشخص شد و ردیف‌های آن به شرح زیر است. بعد از مشخص شدن جزئیات بیشتر، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد؛

  • دستمزد روزانه: ۸۸۵,۱۶۵ ریال
  • دستمزد ماهیانه: ۲۶,۵۵۴,۹۲۵ ریال
  • پایه سنوات: ۱,۴۰۰,۰۰۰ ریال
  • بن: ۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • مسکن: ۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال

به این ترتیب و با توجه به رقم‌هایی که تاکنون منتشر شده، حداقل دستمزد کارگران در سال 1400 حدود ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان برای خانواده ٣ نفری خواهد بود. در واقع حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 1400 حدود ٣٩ درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش حقوق کارمندان دولت در بودجه سال 1400

بد نیست بدانید بر اساس بودجه 1400 میزان افزایش کارمندان دولت و سازمان‌ها و نهادهای وابسته و خلاصه همه حقوق‌بگیران دولتی (شامل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات)، ۲۵ درصد پیش‌بینی شده است.

یعنی برخلاف تصمیم‌گیری سال گذشته، امسال میزان افزایش حقوق کارگران از کارمندان بیشتر خواهد بود. جزئیات بیشتر بودجه 1400 را می‌توانید در لینک زیر بخوانید؛

تصمیم‌های مالی بانکی بودجه 1400

حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 99

به‌روزرسانی 23 فروردین 99 | نمایندگان کارگری حاضر در جلسه، حاضر به توافق با دولتی‌ها و کارفرمایان نشدند و بدون امضای صورت‌جلسه، جلسه را ترک کردند. مزد تصویب‌شده به شرح زیر است:

  • افزایش حداقل دستمزد: ۲۱ درصد
  • بن ماهیانه: ۴۰۰ هزار تومان
  • مبلغ مزد روزانه: ۸۰,۹۶۱ تومان
  • پایه سنوات: ۱۷۵ هزار تومان
  • مسکن ماهانه: ۲۰۰ هزار تومان
  • افزایش سایر سطوح: ۱۵ درصد به‌اضافه روزانه ۳۰۳۳ تومان

با توجه به رقم‌های تصویب‌شده، دریافتی یک کارگر مجرد برای سال ۹۹، حدود ۲ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان خواهد بود. حالا با این تصمیم‌های تازه، در حقیقت حداقل حقوق کارگران در امسال، ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

34 دیدگاه
  1. سهراب می‌نویسد

    حالا دیگه خودشون میدونن به والله حقوق کم باشه رای بی رای فکر کردن فقط اینا بلدن پا روی خرخره ما بزارن با این تایین دستمزد کارگر داره پول خونشو میگیره کارفرما ها انصاف ندارن مثله رباط از آدم کار میکشن بقرآن ساله ۱۴۰۱ بوده از فشار کار تو گرمای تابستاون خوزستان داشتم از هوش میرفتم واسه چقد واسه ۳ میلیون و دویس

    2
    1
  2. سهراب می‌نویسد

    بخدا حداقل حقوق بازنشسته ها مستمری بگیراو کارگران زیره ۱۰ میلیون باشه امثال رای نمیدم نمیزارم خانوادمم رای بدن به رفیقامم میگم رای ندن هرکی رو ببینمم میگم رای نده دیگه خودتون میدونی ما که مسخره دولت نیستیم با این تورم میبایست ۴۰ یا ۵۰ میلیون حقوقمون بود نه اینقد دولت داره مارو مسخره میکنه .

    3
    4
  3. بازنشسه کشوری می‌نویسد

    برای سال1403هر بازنشسته ای با 30سال خدمت زیر14میلیون بگیرند ظلم بزرگی به خود بازنشسته واعضای خانواده ان میباشد الان بازنشستگان منتظر همسانسازی بعد از 12سال دولت محترم ومجلس انقلابی دراین دوسال این همه تبلیغات واین همه کمیسیون های مختلف مجلس ودولت برای افزایش این عزیزان ببینیم چه خواهد شدباید حداقل افزایش حقوق بازنشستگان دولت زیر 6میلیون نباشد تا این عزیزان بعد از یک عمر انتظار بتوانند یک زندگی نزدیک به طبقه 3مردم ایران زندگی کنند اخر پیری در این دو دهه گذشته بازنشستگان و اکثر مردم ایران بعداز دولت احمدی نزاد زندگی خوبی نگردند از اینکه دولتمردان نظام به قشر فقیر توجه ای نمیکنند وارزشی برایشان قایل نمیشوند خیلی ناراحت هستیم

    1
    1
  4. وحید می‌نویسد

    نکشی مون با این افزایش حقوق.. 8 میلیونی

    تو بهترین شرایط 3 تومان اجاره
    تو بهترین شرایط 3 تومان قسط
    توبهترین شرایط خرید منزل 3 تومان
    تو بهترین شرایط مریض نشیم. مهمون نیاد و بچه هامون حوس چیزی نکنن یا مسافرت
    و…..

    7
    3
  5. ایرانی می‌نویسد

    از دروغ گفتن خسته نشدید این حقوق من در سال 1402بعد افزایش است با سی سال در خرداد 1401بازنشسته شدم سابقه شرح حکم: در اجراي مواد 96 و 111 قانون تامين‌اجتماعي،ميزان مستمري و ساير مزاياي جنبي به شرح اين حکم افزايش مي‌يابد کمک هزینه مسکن 2,000,000
    کمک به تامین معیشت 2,660,000
    کمک هزینه عائله مندی 9,174,720
    حق سنوات 15,008
    جمع 66,932,568
    تاریخ اجرا: 14020101
    مبلغ قابل پرداخت ماهیانه: شصت و شش ميليون و نهصد و سي و دو هزار و پانصد و شصت و هشتريال 66,932,568

    10
    3
  6. علیرضافعله کری می‌نویسد

    سلام خدمت دوستان..
    تقریبا ۲۲ساله پدرم فوت شده مادرم مستمری بگیر تامین اجتماعیه‌.حقوق ۶میلیونی میدن.. دومیلیون تومن برای اجاره خونه پرداخت میکنه.. دومیلیون برای وام..خب بااون دوتومن چیکارمیکنیم؟بزار بگم دوتا خواهردارم یکیش متاهله هیچ..یکیش دوتا ازدواج سخت و ناموفق داشته با منومادرم زندگی میکنه خرج اون ب کنار خرج خوراک و پوشاک و فلان با دومیلیون تومن میگذره؟ خدا پیر پیغمبر همه دارن میبینن چطور زندگی میکنیم.‌ وسایل های خونمون مال ۳۰یا ۴۰سال پیشه هرخواستگاری برای خواهرم میاد فرارمیکنن چرا؟چون فقیریم کسیم نداریم کمکمون کنه والله جوان ۲۲ساله ایم انگیزه ای ب ادامه زندگی ندارم و رمقی برای کارکردن ندارم چون اینده بدردبخوری درانتظارم نیست کارگرم … زندگیمون با بی پولیو نداریو بدبختی میگذره روز قیامت قطعا جلوی مسئولین خواهیم گرفت و ازشون نمیگذریم یاعلی

    40
    3
    1. ایرانی می‌نویسد

      چرا اینطوری میگی عزیز برادر کشور به این خوبی همه در آسایش و رفاه و سفرهای داخلی و خارجی و ملت تو شادی و خارجی ها همه بدبخت هستن بدبخت فرانسه و انگلیس و آمریکا و همین بقل عربستان بدبخت بدبخت هستن زرشک آوردن میفروشند کیلویی دو ریال

      11
      1
  7. فرزین می‌نویسد

    با 10 سال بیمه تامین اجتماعی چقد حقوق بازنشستگی میدن
    و حق اولاد و مسکن هم بهش تعلق میگیره یانه؟

    22
    5
  8. فرزین می‌نویسد

    با 10 سال بیمه تامین اجتماعی چقد حقوق بازنشستگی میدن

    9
  9. کاوه مجنونی می‌نویسد

    سلام سال 1401 و 1402 مگر حقوق
    اضافه نشده ، پس هنوز 4400
    ریخته شد. جواب مرا بدهید.

    3
    5
  10. حمید می‌نویسد

    تاحالا به این موضوع فکر کردید هزینه پرداخت حقوق تمام کارمندان و مستمری‌بگیران دولت در یک‌سال شمسی چقدر است؟! (مبنا سال ۱۴۰۱) اگه تعداد کل حقوق‌بگیران را ۲۰ میلیون نفر حساب کنیم (که کمتر هست) و متوسط حقوق هر کدام رو ۱۰ میلیون بگیریم (که کمتر هست) می‌رسیم به عدد ۴۸ میلیون دلار در سال. حالا… اگه فروش ۳ میلیون بشکه نفت در روز رو با قیمت روز هر بشکه ۸۷ دلار حساب کنیم، درآمد ناخالص یک روز فروش نفت میشه ۲۶۱ میلیون دلار! نتیجه : فروش ” فقط یک روز نفت” در ایران برابر است با جمع کل پرداختی تمام کارمندان و مستمری‌بگیران طی “پنج سال کاری”!

    29
    5
    1. حسین می‌نویسد

      عزیزم یه کم روی ریاضیت بیشتر کار کن تا در آینده تبدیل به اپوزسیون نشی. اگر حقوق را 10 میلیون تومن یعنی 200 دلار (با حساب دلاری ۵۰ تومن) بگیری و در 20 میلیون کارمندی که گفتی ضرب کنی میشه 4 میلیارد دلار در هر ماه که میشه 48 میلیارد دلار در سال نه 48 میلیون!!
      ضمنا ایران در دوران طلایی اوس محمود حدود ۴ میلیون بشکه تولید نفت داشت که فقط حدود 2.5 میلیونش صادر میشد (بقیه اش میشد بنزین و گازوییل و نفت سفید …) و در روزگار فعلی هم میگن 1.5 میلیون صادرات داریم که با قیمت پیشنهادی شما میشه حدود 42 میلیارد دلار در سال! که تازه دولت موظف هست سالی 40 درصد این پول را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کنه یعنی کل عایدی پول نفت برای دولت فقط کفاف نصف سال حقوق کارمندها را میده!!

      3
      11
      1. ایرانی می‌نویسد

        آقای باسواد و حامی اختلاس گرها کجا 20میلیون حقوق بگیر داریم بخش خصوص هر ماه 30درصد خقوق کارگری را داده و یک دنیا پول بابت اسامی نامشخص از کارفرماها پول بیمه و جریمه گرفتن و مشکلات بازنشسته ها مربوط به کارکنان دولت است که با 10و 15و 20سال سابقه بازنشسته شدن با تمام مزایا و پاداش میلیاردی آخر سال کارمندانی که یک ریال برای کشور مفید نبودن و همین تامین اجتماعی از سرباز مجانی جنگ روزشمار پول میگیره این پولها باد هواست کدام دولت از سرباز مجانی جنگ پول میگیره خجالتم خوب چیزی است آدم نون به نرخ روز خور . تمام پس انداز مردم را یک شبه نابود کردن با بی ارزش کردن پول ملی به اسم تورم در کل دنیا تورم تو بیست سال گذشته 10درصد نبوده

        6
        3
  11. امین می‌نویسد

    اخیرا تو اینستاگرام یه ویدیو دیدم از یه زوج ایرانی ساکن اتریش که با حقوق یک روز کار، کم کم به اندازه یک هفته مواد غذایی خریدن!
    اون وقت هنوز عده ای هستن که می گن ایران جای خوبیه برای زندگی!

    20
    1. حسین می‌نویسد

      آخه بدبختی اینه که هزینه زندگی که فقط خوراک نیست. هزینه هایی مثل ایاب و ذهاب، قبوض انرژی، مالیات و … که توی مملکت ما خیلی چیزی به حساب نمیاد واسه اونا کابوس هست. انشالله قسمتتون بشه تشریف ببرید تا از نزدیک ببینید …

      7
      17
  12. عزت می‌نویسد

    حساب وکالتی برای فریب و پیچاندن عده ای ازمردم بود

    2
  13. رها می‌نویسد

    چیزی که جالبه اینه ک عنوان شده حقوق زیاد شه همه چی به نسبت گرون میشه . به این موضوع توجه نشده که در سرتاسر سال همه چی رو به افزایش هست ولی حقوق ها فقط یک بار افزایش پیدا میکنه. کاش یکم متفکرانه مطلب بزارید و امثال شما باعث مشکلات بشریت و تورم و سیر صعودی هستید.

    31
    2
  14. ماریا می‌نویسد

    هرجوری حساب می کنم با هیچ عقلی جور در نمیاداین دخل و خرج ما ، فقط ما با معجزه خداوند زندگی می کنیم وگرنه مسئولین برای ما هیچ خیری ندارند. واقعاً با این وضعیت تورم و اقتصاد و گرونی نابسامان دیگه هیچ برنامه ای برای یک دقیقه آیندمون نداریم چون همه چیز ثانیه ای افزایش پیدا می کنه ، ای کاش یکی بیاد بگه واقعاً گرونی و قیمت گذاری کالاها و خدمات دست کیه؟ چون من هرچی بررسی می کنم می بینم که هیچ کسی دست اندرکار نیست از پرتقال فروش گرفته تا شورای سیاست قیمت گذاری کالاها همه دست اندرکار و هیچ کاره اند. حالا واقعیت اینه که همه چیز وابسته به دلار ، و اون چیزی که بازار عرضه و تقاضا را تحت الشعاع خودش قرارداده فقط دلار ، سیب زمینی و پیاز هم به دلار وابسته اند. چرا؟ خب چون صادرات می چربه به فروش داخلی بنابراین عرضه کم می شه و قیمتها نجومی می ره بالا، ما چی کم داریم توو این مملکت ، ماشالله خدا بده برکت همه چیز هست تا سالهای سال هم هست ولی مدیریت نداریم که بتونیم مردم نازنین این کشور در رفاه نگه داریم. البته که تحریمها هم اتش بیار معرکه اند ولی با همین فرمون پیش بریم واقعاً همه از گرسنگی تلف می شن. خدا به دادمون برسه . من که راضی نیستم با فوق لیسانس باید اینقدر حقوق بگیرم . اون وقت زورتون میاد حقوق کارگرا و کارمندا را افزایش بدین البته در حوزه صنایع خصوصی وگرنه ماشاالله کارمندان دولتی اکثراً بی لیاقت هستند که با ارباب رجوع نمی دونن چطور صحبت کنند و حقوق های خوبی می گیرند ولی ما نه بایدنگاه کنیم چقدر کف دستمون می ذارید. بعد حساب کنید با این 7 تومن باید آتیه هم داشته باشیم.

    33
    1
  15. علی می‌نویسد

    امروز رفتم بعد مدت ها یک شیر گرفتم که ۲۶ تومان بود یک حساب سر انگشتی کردم اگر هر روز من و همسرم بخوایم شیر بخوریم در ماه فقط ۶۰۰ هزار تومان باید پول شیر بدیم که از الزامات بدن هستش
    یادمه سال ۹۳ خودم هر روز یک بطری میخریدم
    یعنی هر روز مردم رو دارند با این حقوق فقیر تر می‌کنند
    خدا ازتون نگذره

    49
    7
  16. ابی می‌نویسد

    جالبه وسط سال قراربود 10درصد حقوق کارگرا بالا بره، نرفت که هیچ آخرسال برای سال بعد قرارگزاشتن 20درصد بالا بره فقط اون ده درصد وسط سال چی شد!!!

    13
    3
  17. اصغر می‌نویسد

    بیسار متاسفیم که کارمند مانند یک برده باید کارکند زیر سوال برود وحقوق کمتری از یک کارگر دریافت کند . در بین کارمندان کارکنانی هستند با مدارک بالا که خیلی با سواد از اعضا هیات علمی هستند ولی در بنا به دلایلی از دست قضا کارمند شده اند چرا باید این کارمندان با سواد وبا مدارک بالا کمتر از اعضا هیات علمی حقوق بگیرند چرا همترازی اعضا هیات علمی برای کارمندان دولت اجرا ؟

    16
    17
    1. حسین می‌نویسد

      عجیجم! تو هم اگه میتوانی هیات علمی بشو. هر کسی که نمی تواند صرف داشتن مدرک هیات علمی شود.

      1
      4
  18. حمید می‌نویسد

    به فردی که تحصیلات وسابقه بالایی دارد حقوق اندکی اضافه می شود وفردی که زحمت نکشیده و سابقه وتجربه پایین تری دارد حقوق بیشتر اضافه می شود این یعنی عین عدالت ؟

    20
    9
  19. jalil می‌نویسد

    سلام
    خداوکیلی اینا سواد دارن یانه خداییش اینا ایران زندگی میکنن تا نه
    الان با این افزایش همه اجناس چند برابر میشه بخدا کارمندها بیچاره شدن
    البته دیگه کسی وقتش راکامل دراختیار سیستم نمیزاره

    16
    2
  20. کارفرمازاده می‌نویسد

    واقعا حرف در مورد حقوق کارگر زدن زشت و بده، کارگر فقط دستمزدش مرگه و خانوادش فلاکته و بدبختیه ، پس تیتر نزنید بی خود

    42
    2
  21. حسین می‌نویسد

    اخه با این حقوق میشه زندگی کرد چرا دولت به فکر مردم نیست چرا اینقدر مملکت ما زیر فقر و بدبخت باید قرار بگیره مگه ایران با این همه چاه نفت و گاز و این همه معدن طلا نقره و غیره باید حقوقش اینقدر باشه واقعا متاسفم اسمش جمهوری اسلامیه ولا کشورهای غیرمسلمان بهتر زندگی می کنند این همه شهیددادیم که بهترین کشور باشه اما از گرانی و فقر مردم را کردن تو شیشه و نمی توند حرف دلشون بزنند

    41
    1
  22. ازکارافتاده کلی تامین اجتماعی می‌نویسد

    سلام
    جناب کارشناس بعضی مطالب را برای مستمری بگیران تامین اجتماعی جا گذاشتن
    بنده عرض میکنم
    مثلا درگروه مستمری بگیران تامین اجتماعی دوگروه هستند بنام ازکارافتادگان کلی یا همان بیماران لاعلاج یا صعب‌والعلاج وبعدی بازماندگان
    ازکارافتادگان بیمارانی هستندکه باید حداقل یک دوم حداقل حقوق خودرا برای دارو درمان هزینه کند و باقی آنراا فقط برای زنده ماندن خانواده گذران زندگی میکنند وهیچکسی هم نیست که از خانواده این افراد بپرسد آیا چگونه زندگی میکنید ویا چطوری با شانس کم زنده مانده‌اید
    بله آخر هر سال عده‌ایی شکم سیر مینشینند در شورای عالی کار برای افراد گرسنه و ضعیف جامعه تصمیم میگیرند که به چه اندازه بهشون حقوق بدیم که فقط از گرسنگی نمیرند وبعد با افتخار از نشست شورای عالی کار مساحبه میکنند

    47
    3
  23. سیاوش می‌نویسد

    این دولت به اصطلاح مردمی داره روز به روز مردم را فقیرتر میکنه، یه لحظه خودشون را بجای مردم بذارن آیا با این حقوقها میشه زندگی کرد،در ضمن در سازمان تامین اجتماعی هم که ربطی به دولت نداره به ضرر مردم دخالت میکنه، کمی خجالت بکشید

    33
    1
    1. طهماسبی می‌نویسد

      نماینده ی کارگران واقعا جای تاسف دارد شما با این حقوق زندگی می کنید!!؟

      12
  24. علی می‌نویسد

    نمیدونم درخواستم ارسال شده یا خیر ؟

    3
    1
    1. علی می‌نویسد

      سلام خوبی

      1
  25. حمزه حسنزاده می‌نویسد

    بابت وام فوری و بدون سپرده بانک سپه ممنونیم اگه صحت داشته باشد ولا هر کای

    4
    3
  26. عابدین می‌نویسد

    هنوزعملکردی مستفیم نداشته ام.امتحان میکنم من قبلادوعدد دسته چک داشتم که سرقت شدحالاشرابط گرفتن بامساعدت این سامانه امکان دارد یاخیرممنون ومتشکر

    1
    1
  27. سکینه مغاری می‌نویسد

    سلام.چرا مسیولین فک میکنن،بازنشسته ،مستمری بگیر بازمانده،ازکارافتاده نبایست درست و کامل حقوق بگیرن؟بخدا بازنشسته وکسیکه همسرش فوت کرده ویاازکارافتاده شده،به اندازه ی کافی دردسر وبدبختی داره،تازه بچه هاشو نمیتونه تامین کنه.کی جوابگوی مردمه؟

    46
    5
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد