رده رپورتاژ آگهی آساس بهترین گزینه سرمایه‌گذاری سال 1400

آساس بهترین گزینه سرمایه‌گذاری سال 1400

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رضا رضایی
11 اردیبهشت 1400

به‌طور معمول هر سرمایه‌گذاری در انتخاب گزینه‌های سرمایه‌گذاری ابتدای امر به پوشش تورم و کسب سود بالاتر از تورم توجه دارد. معمولاً و مرسوما در اقتصادهای با نرخ تورم بالا (مثل ایران با تورم 42 درصدی در سال 1399) که به لحاظ شاخص‌های اقتصادی و سیاسی ثبات را تداعی نمی‌کند، انتظار تداوم شرایط تورمی در نرخ‌های بالاتر می‌رود. انتخاب مناسب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری در این شرایط شما را به بازارهای دارای ریسک هدایت می‌کند؛ چرا که بازارهای بدون ریسک مثل بانک توان جبران تورم و کسب بازدهی را ندارند.

گزینه‌های مرسوم سرمایه‌گذاری در ایران بازارهای سهام (بورس)، مسکن، طلا و ارز است. مسکن با شرایط تورم رکودی مواجه شده است که به نظر می‌رسد به دلیل قفل شدن نقدینگی نمی‌تواند گزینه مناسب سرمایه‌گذاری قلمداد شود. شاخص‌های بورس، طلا و ارز نیز در کانال‌های قیمتی محاصره شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت بهبود معناداری برای آنها متصور بود. تحلیلگران مالی معتقدند که کسب بازدهی‌های رویایی سال 1399 را نیز باید از ذهن دور کرد. به نظر می‌رسد که پوشش تورم و کسب بازدهی معقول تنها دغدغه سال 1400 باید باشد؛ اما چه بازاری می‌تواند این پتانسیل را در اختیار ما قرار دهد؟

تحلیلگران مالی و اقتصادی با فرض ثبات شرایط کنونی یا تجدید برجام و رفع تحریم‌ها، گزینه مناسب را بورس می‌دانند؛ نه به این معنا که روند رو به رشد شدیدی را متصور باشیم، بلکه با چیدمان سهام و مدیریت حرفه‌ای آن می‌توان اعداد قابل قبولی را محقق ساخت.

تجربه یک سال گذشته سرمایه‌گذاران بورسی بدون شک این مهم را به آنها گوشزد می‌کند که باید از طریق شرکت‌های مدیریت دارایی و خدماتی چون سبدگردانی اختصاصی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ورود کنند.

لازمه انتخاب مجموعه‌های مدیریت دارایی و سبدگردان برای استفاده از خدمات نیازمند توجه ویژه به عملکرد این مجموعه‌ها دارد. بازدهی مناسب در بازارهای صعودی، حفاظت از سرمایه در بازارهای نزولی و ارائه مشاوره‌های کارگشا از جمله معیارهای انتخاب یک شرکت سبدگردان برای مدیریت دارایی است. با یک جست‌وجوی کوتاه در سایت مرکز پردازش اطلاعات ایران (فیپیران) بدون شک به نام صندوق‌های آسمان آرمانی سهام با نماد آساس و آسمان یکم برخورد خواهید کرد؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در اوج بازار سهام، بازدهی مطلوبی را ثبت کرد و در زمان نزول بازار نیز به‌خوبی از سرمایه مردم حفاظت کرد.

 

آسمان آرمانی با نماد «آساس»

صندوق آسمان آرمانی سبدگردان آسمان با نماد آساس در طی دوره شهریور 1398 تا مرداد 1399 که شاخص بورس روزهای صعودی عجیبی را تجربه کرد توانست بازدهی 568 درصدی محقق کند.

این صندوق همچنین طی یکسال منتهی به 31 فروردین 1400 توانسته با بازدهی 137 درصدی با فاصله معناداری جلوتر از شاخص کل بورس قرار گیرد.

اما کسب بازدهی فقط یک روی سکه سرمایه‌گذاری است و روی دیگر حفاظت از سرمایه در بازارهای نزولی است. طی دوره 6 ماهه منتهی به 31 فروردین 1400 که شاهد روند نزولی 14 درصدی شاخص کل بورس بودیم و تعداد زیادی از سهم‌ها زیان باورنکردنی را ثبت کردند، صندوق آسمان آرمانی سهام در محدوده مثبت خود را نگه داشت.

اگر برنامه دارید که از تورم جا نمانید و بازدهی معقولی کسب کنید و از طرف دیگر در بازارهای نزولی ریسک خود را مدیریت کنید، کافی است که از طریق پنل کارگزاری خود وارده شده و با جست‌وجوی نماد «آساس» اقدام به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق آسمان آرمانی سهام کنید.

 

آسمان یکم

صندوق آسمان یکم دیگر صندوق سهامی مدیریت دارایی آسمان است که در یکسال منتهی به 31 فروردین‌ماه 1400 با کسب بازدهی 104 درصدی، خود را در جمع برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار داده است.

این صندوق در 6 ماه منتهی به 31 فروردین‌ماه 1400 با کسب بازدهی 7 درصدی در مقایسه با ریزش 14 درصدی شاخص کل بورس نشان داد که گزینه قابل اتکایی برای سرمایه‌گذارانی است که با پذیرش ریسک بالا علاقه‌مند به کسب بیشترین بازدهی ممکن هستند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد