رده بورس دریافت کارت اعتباری سهام عدالت +نکته‌های جدید

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت +نکته‌های جدید

بورس

همه خبرها و نکته‌ها درباره اختصاص تسهیلات برای سهامداران عدالت

نویسنده: رضا رضایی
6 مهر 1402
سهام عدالت

دلیل صدور و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟ برای اینکه حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سودی که امسال برای اوراق بهادار برآورد شده است، میان ۵۰ میلیون نفر ایرانی به خوبی توزیع شود و سهامداران هم از رضایت بیشتری برخوردار باشند، صدور این کارت‌های اعتباری پیشنهاد شد.

به این شکل سهامدارانی که نیاز دارند تا مبلغی کمتر از ۶۰ درصد از ارزش سهام خود را دریافت کنند، دیگر مجبور نمی‌شوند سهامشان را بفروشند و قادر خواهند بود تا از طریق اخذ کارت اعتباری سهام عدالت، نیاز خود را برطرف کنند. در حقیقت دارایی سهام عدالت پشتوانه صدور کارت اعتباری برای هر فرد خواهد بود. کارت اعتباری که دارندگان سهام عدالت بتوانند آن را در مراکز فروش و خدمات خرج کنند. این کارت‌ها برای همه سهامداران عدالت (مستقیم و غیرمستقیم) که سهام خود را نفروخته باشند، فعال می‌شود.

اما اگر قصد مشاهده سود سهام عدالت، فروش سهام عدالت یا اطلاع از وضعیت سهام‌تان را دارید، اولین کار ورود به سامانه سهام عدالت است.

نحوه ورود به سامانه سهام عدالت

بهترین راه برای مشاهده سهام عدالت با کد ملی، ثبت نام سهام عدالت، مشاهده مدارک لازم برای کارت اعتباری سهام عدالت، فروش سهام عدالت یا هر کار دیگری ورود به سامانه سهام عدالت است. نشانی سامانه سهام عدالت هم «samanese.ir» است. مراحل ورود هم به این ترتیب است:

بعد از ورود، عبارت «ورود به سامانه» را انتخاب کنید.

حالا صفحه مقررات سامانه برایتان نمایش داده می‌شود. با مطالعه قوانین، گزینه تیک سبز را انتخاب کنید.

مشاهده سهام عدالت با کد ملی انجام می‌شود و باید کد ملی خودتان را در سامانه وارد کنید.

بعد از ورود به سامانه ۴پنجره روبه‌رویتان باز می‌شود: صورت وضعیت دارایی سهام، شماره شبا بانکی، شماره تلفن همراه و آزادسازی سهام عدالت.

نکته مهم: تنها در صورتی که دارای سهام عدالت باشید، وارد سامانه می‌شوید. در غیر این صورت با پیغام « این شماره در سامانه ثبت نشده است»، مواجه می‌شوید و امکان ورود به سامانه وجود ندارد.

 

 وام خرید اقساطی

مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت چقدر است؟

هر بانک بسته به سطح پوشش ریسک خود درصد اعتبار این کارت‌ها را مشخص می‌کند؛ این درصد از ۵۰ درصد ارزش روز دارایی فرد تا ۱۰۰ درصد متغیر است. اما آنطور که رئیس‌جمهور اعلام کرد، سقف ۶۰درصد ارزش سهام عدالت، اعتبار در نظر گرفته خواهد شد. یعنی معادل درصدی که امکان آزادسازی آن فراهم شده بود.

  • کارت اعتباری برای دارنده سهام عدالت یک میلیون تومانی: ۱۴ میلیون تومان
  • کارت اعتباری برای دارنده سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی: ۷ میلیون تومان

یعنی اگر در خانواده‌ای، ۳ نفر سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند (اغلب دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی هستند) و آن را نفروخته‌اند، می‌توانند به ازای هر نفر، ۷ میلیون تومان و در کل ۲۱ میلیون تومان اعتبار از بانکشان بگیرند. یعنی از مجموع ۴۹ میلیون نفر، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که سهام خود را فروخته‌اند، کارت اعتباری دریافت نمی‌کنند. بقیه نکات این اعتبار را در ادامه بخوانید.

نحوه بازپرداخت اقساط کارت اعتباری سهام عدالت

اگر تا ۲۹ روز (و در برخی بانک‌ها ۲۶ روز) پس از استفاده از کارت‌تان مبلغی را که خرج کرده‌اید تسویه کنید، هیچ سودی به مبلغ بازپرداخت تعلق نمی‌گیرد و وام قرض‌الحسنه محسوب می‌شود. ولی در غیراینصورت، تسهیلات ارائه شده با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله محاسبه می‌شود.

  • بنابراین افرادی که سهام عدالتشان یک میلیون تومان است و امکان دریافت وام ۱۴ میلیون تومانی دارند، باید ماهیانه ۴۶۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند.
  • افرادی هم که سهام عدالتشان ۵۰۰ هزار تومان است و می‌توانند وام ۷ میلیون تومانی بگیرند، ماهیانه ۲۳۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

نکته: اگر بازپرداخت‌های خود را به طور منظم انجام ندهید یا بی‌خیال پس دادن اعتبار شوید، این امکان وجود دارد که دارایی سهام عدالت شما از طریق بانک به فروش برود. مثل همه وثیقه‌ها دیگر که در صورت عدم بازپرداخت، توسط بانک تملک می‌شود!

 

نفروختن سهام عدالت به کارت اعتباری سهام عدالت چه ربطی دارد؟

شرط ارائه اعتبار به سهامداران عدالت این است که فروش سهام عدالت را انتخاب نکرده باشند. یعنی سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، حتی اگر یک سهم هم از پرتفوی سهام عدالت خود فروخته باشند، نمی‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

آنهایی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند مشکلی برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت ندارند ولی باید در سجام ثبت‌نام کنند. از آن‌سو اگر متقاضی روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده باید گزینه تغییر کارگزار ناظر را فعال کند تا بانک بتواند مدیریت سهم را در اختیار بگیرد.

نکته: اگر یک مرجع قانونی به هر دلیل و شکلی، به شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرده که سهام فرد توقیف است، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند. حالا چه روش مستقیم انتخاب کرده باشد و چه نه.

کارگزار ناظر کیست و چگونه می‌توان آن را تغییر داد؟

چه بانک‌هایی کارت اعتباری سهام عدالت می‌دهند؟

به‌روزرسانی ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | در حال حاضر ۱۰ بانک به‌طور قطعی با بورس تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌اند و درحال عملیاتی کردن فرآیند صدور کارت اعتباری برای سهامداران عدالت هستند. اما بانک مرکزی به ۵ بانک ملی، ملت، صادرات، تجارت و رفاه کارگران دستور داده تا ۲۰۰ هزار کارت رفاهی و اعتباری با سقف اعتبار ۷ میلیون تومانی برای شهروندان صادر کنند.

نکته یک: فرایند ارائه این تسهیلات (به دلیل چک کردن با چند نهاد و سازمان، زمان‌بر است. باید صبورتر از حالت معمول باشید!

نکته ۲: کارت اعتباری سهام عدالت یک کارت مجزا و فیزیکی نیست. بلکه نوعی دسترسی و اعتبار است که از سمت بانک به مشتری داده می‌شود. مثلا اگر از بانک ملی کارت اعتباری گرفته باشید، می‌توانید به فروشگاه طرف قرارداد این بانک مراجعه و خرید کند.

 

چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟ | راهنمای گام به گام

  1. از شروط اولیه برای اخذ کارت اعتباری سهام عدالت ثبت‌نام در سامانه سجام است. اگر تا به حال در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اید، ابتدا باید به سایت سجام بروید و این کار را به راحتی انجام دهید. لینک زیر کمک‌تان می‌کند تا راحت‌تر این کار ضروری را انجام دهید.

  2.  در یکی از بانک‌های عاملی که این طرح را اجرا می‌کند (فعلا بانک ملی و تجارت) حساب دارید؟ فعال هست؟ حتما آن را فعال کنید و احراز هویت بانکی را انجام دهید.اگر همه این‌ها را به‌طور معمول دارید، که مشکلی نیست!
  3. فعال کردن موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک بانک‌های عامل. چراکه شیوه ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت غیرحضوری است و برای این کار باید هم حساب‌تان فعال باشد و هم راه‌های بانکداری الکترونیک‌تان در دسترس.
  4. حالا نوبت بانک‌تان است که هر کدام به شیوه‌ای ثبت‌نام را انجام می‌دهند. یکی اپ اختصاصی زده و یکی در همان موبایل‌بانک و اینترنت‌بانک به شما امکان ثبت‌نام و امضای الکترونیک می‌دهد. [روش استفاده از اپلیکیشن بانک ملی برای کارت اعتباری سهام عدالت را در انتهای همین مطلب بخوانید]
  5. اگر روش مدیریت غیرمستقیم سهام را انتخاب کرده‌اید، مشکلی دیگری نیست و بقیه مراحل را خود بانک انجام می‌دهد و سهام‌تان را وثیقه این اعتبار می‌کند.
  6. اگر روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اید و سهام هم نفروخته‌اید، همچنان مشمول کارت اعتباری هستید ولی همانطور که بالاتر هم توضیح داده شد و خواندید، باید کارگزار ناظر را به بانک عامل تغییر دهید تا بانک بتواند سهام‌تان را تا هنگام بازپرداخت تسهیلات در اختیار بگیرد.
  7. طبیعتا مدتی طول می‌کشد که همه این کارها در سیستم اداری-بانکی انجام شود و اعتبار به حساب‌تان تخصیص داده شود. مبلغ تقریبی این اعتبار هم در بالا آمده است. چرا تقریبی؟ چون امکان دارد بانکی به‌جای ۶۰ درصد سهام عدالت، ریسک نکند و ۵۰ درصد را وثیقه کند. در نتیجه عدد نهایی مبلغ اعتبار کمتر می‌شود.

  8. نحوه اختصاص کارت اعتباری سهام عدالت هم به تصمیم بانک عامل بستگی دارد. یعنی بانک‌ می‌تواند این مبلغ را به کارت عادی مشتری‌های خود اضافه کند، آن را به شکل کارت خرید از فروشگاه‌های مشخص‌شده ارائه دهد یا به کمک روش‌های نوین پرداخت، شارژ کند.

راهنمای ثبت نام در سجام

مدارک لازم برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، برای اینکه کارت اعتباری عدالت خود را دریافت کنید نیاز به جمع‌آوری مدارک خاصی ندارید و همان احراز هویتی که توسط سجام انجام می‌شود و سپس به بانک اطلاع داده می‌شود، مبنای دریافت کارت اعتباری شماست. یعنی یک‌بار برای همیشه احراز هویت می‌شوید و با کد بورسی که دریافت کرده‌اید دیگر نیاز به مدارک جدیدی نیست. پس از دریافت کد بورسی، آن را همیشه همراه داشته باشید و فراموشش نکنید.

 

کارت اعتباری سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

تمامی سهامدارانی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی دارند، چه روش مستقیم و چه غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند و در سامانه سجام هم ثبت‌نام کردند، مجاز به اخذ کارت اعتباری سهام عدالت هستند.

نکته یک: برای کسانی که روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده باشند، شرط اصلی این است که حتی یک سهم خود را نفروخته باشند تا مشمول این طرح شوند. در غیراین‌صورت امکان بررسی میزان ۶۰درصد سهام وجود ندارد و مشمول دریافت کارت اعتباری سهام عدالت نمی‌شوند.

نکته ۲: برای کسانی که روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده باشند، باید گزینه تغییر کارگزار ناظر را فعال کنند تا بانک بتواند سهام آن‌ها را وثیقه کند.

 

با کارت اعتباری سهام عدالت از چه فروشگاه‌هایی خرید کنیم؟

با وام سهام عدالت چه چیزهایی می‌شود خرید؟ توجه داشته باشید که «اعتبار» با «وام نقدی» تفاوت دارد. هر بانکی مجاز است که شیوه هزینه‌کرد اعتبار را تعیین کند. در حال حاضر و تا جایی که اعلام شده، با کارت اعتباری سهام عدالت می‌توانید از ۳ فروشگاه افق‌ کوروش، رفاه و وین‌ مارکت خرید کنید. پس نه امکان جابه‌جایی پول وجود دارد و نه خریدهایی متفرقه. پس یادتان باشد تنها راه نقد کردن بن خرید کالا سهام عدالت فروشگاه رفاه خرید کردن از یکی از شعبه‌های فروشگاه رفاه است و راه دیگری وجود ندارد.

نکته: کارت اعتباری شما همه محصولات این فروشگاه‌ها را پوشش می‌دهد. حتی اگر به لوازم خانگی نیاز پیدا کردید، می‌توانید به همراه کارت اعتباری‌تان به فروشگاه‌های مشخص‌شده بروید و کالای موردنظرتان را خریداری کنید.

راهنمای انتقال سهام عدالت متوفیان

شماره تماس کارت اعتباری سهام عدالت

برای این کار نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری، مدرک متفاوت یا سند و ضامن ندارید و تنها باید به سراغ سامانه سجام بروید و احراز هویت‌تان را انجام دهید تا اطلاعات شما در سیستم بورس و بانک یکی باشد. اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت سهام عدالت خود مطلع شوید، تنها کافی است با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرید.

روش ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت با اپلیکیشن‌های بانکی

اگر مدارک لازم برای کارت اعتباری سهام عدالت را نمی‌دانید، جای نگرانی نیست. به کمک اپلیکیشن‌های بانکی به راحتی و خیلی سریع ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت انجام می‌شود و اصلا نیازی نیست که حضوری به بانک مراجعه کنید. در حال حاضر از بین ۳ بانک ملی، ملت و صادرات تنها بانک ملی است که ثبت‌نام خود را اپلیکیشنی انجام می‌دهد و ۲ بانک دیگر منتظر اجرایی شدن این خدمت هستند. پیگیری‌های ما نشان داد که هنوز بخشنامه‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح، به دست بانک‌ها نرسیده است؛ سوخت و سوز ندارد ولی دیر و زود دارد!

راهنمای گام‌به‌گام ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت در اپلیکیشن بانک ملی

بانک ملی ۳ اپلیکیشن شصت، بله و ایوا را به دارندگان سهام عدالت خود معرفی کرده است. برای شروع عملیات ثبت‌نام، یکی از این اپلیکیشن‌ها را انتخاب کنید، گزینه نشان بانک را در آن پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. برای استفاده از سرویس‌های نشان بانک حتما باید نمونه امضا خود را ثبت کرده باشید.

برای ثبت امضا باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • شماره موبایل خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کد کلیک کنید.
  • بعد از ثبت کدی که برایتان پیامک شد، تصویر پشت و روی کارت ملی خود را در کادر بارگذاری کرده و شماره ملی‌تان را دستی وارد کنید.
  • برای تطبیق چهره‌تان با عکس کارت ملی، باید دوربین جلوی گوشی را مقابل صورت خود قرار دهید، عکس بگیرید و صورتتان را به آرامی جابه‌جا کنید. اطلاعات سه بعدی چهره شما به سرور داده می‌شود.
  • در قسمت مشخص‌شده امضا کنید.

حال باید به بخش نشان اعتباری مراجعه کنید. نشان اعتباری برای آن دسته از افرادی است که روش آزادسازی غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند و حالا می‌خواهند سهام آنها نزد بانک ملی وثیقه شود.

در این قسمت شماره ملی خود و کد امنیتی را وارد کنید، سپس گزینه با قوانین و مقررات موافق هستم را انتخاب کرده و بعد از خواندن صفحه‌ای که پیش رویتان قرار می‌گیرد، بر روی گزینه تایید و امضا کلیک کنید.

بعد از ثبت کد ارسالی، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید گزینه‌های درخواست توثیق سهام و قرارداد مراجعه صدور نشان اعتباری را مرحله به مرحله انتخاب کنید و پس از خواندن متن‌ها بر روی گزینه تایید و امضا کلیک کنید. کد امنیتی آخر هم که وارد کنید ثبت‌نامتان به پایان می‌رسد.

به همین راحتی درخواست شما تکمیل و کارت اعتباری سهام عدالت شما طی ۲۴ ساعت آینده برایتان صادر خواهد شد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

215 دیدگاه
  1. زهرا می‌نویسد

    سلام وقتتون به خیر.بعد از پر کردن گواهی امضا که بعد از گذشت چن روز غیر فعال میشه و دوباره ازمون میخواد پر کنیم ….اگه بخواییم صد وهفت که موقع افتتاح حساب پرداخت کردیم باز پس بگیریم چیکار کنیم.حتما باید کالا بخریم

  2. مهری می‌نویسد

    سلام
    من همه ی مراحل بالا رو درست و دقیق انجام دادم ولی به مرحله اخر که رسیدم برام انجام نشد ارور داد ارورش هم اینه:
    (نماد استانی سهام عدالت شما یافت نشد لطفا نحوه آزاد سازی سهام عدالت خود را بررسی نمایید)
    کسی میتونه راهنماییم کنه که مشکلش چیه؟

    5
    1. الی می‌نویسد

      برای شش استان تعلق نمیگیره احتمالا جزو اونا هستید منم برای تهران هستم و میزنه نماد شما قابل معامله نیست

  3. رضا می‌نویسد

    سلام وقتی میگیددوسه روزه وام روشارژمیکنیدروحرفتون وایسید سهام وتوقیف میکنیدبعدمردم سگ دو کنند شما کی میریزید کارت مردمو شارژکنیدبدبختی دارن
    ..

    6
    1
  4. مجید می‌نویسد

    سلام من از طریق اپلیکیشن زمرد بانک تجارت ثبت نام کردم بعد همه مراحل رفتم سهام من 1تومن بود ک 6800000بهم وام تعلق گرفت ولی بعد پیام اومد کارت صادر گردید و به آدرس شما ارسال می‌شود ولی العا 10 روزه خبری نیست کسی میدونه چیشده ممنون از شما و سایت خوبتون

    1
  5. متین می‌نویسد

    سلام نزدیک به دوهفته ست ک کارت اعتباری م زده فعال هنوز تو بخش نشان بانک فعال نیست ملت رو سرکار گذاشتن از14میلیون اومدن 7میلیون اونم نمیدن

    1
  6. علی می‌نویسد

    الان یک ماهه نمیشه از کارت استفاده کرد کلانم 3 ملیون ریختن
    اصلا گول سه روز و نخورین […]

    3
  7. فاطی می‌نویسد

    سلام من دوهفتس همه مراحل کارت اعتباری رو انجام دادم هم کارتم فعاله همم نوشته که صادر شده ولی وقتی تو رفاه خواستم با ایوا پرداختو انجام بدم نوشت کارت اعتباری شما هنوز صادر نشده لطفا بگین که چیکار باید بکنم

    6
    2
    1. متین می‌نویسد

      سلام زمان میبره واسه من دو هفته طول کشید چک کن هروقت تو قسمت نشان اعتباری مبلغ وام و اسکنر رو دیدین یعنی فعال شده اگه ندیدن و زده بود کد ملی وارد کنین هنوز فعال نشده

    2. رده می‌نویسد

      سلام
      متاسفانه موارد این اتفاق‌ها درباره کارت اعتباری سهام عدالت و رویکرد بانک‌های مختلف، اینقدر متعدده که نمیشه پاسخ یکسانی براش یافت. شاید هنوز اعتبار شما در سیستم وارد نشده. کمی صبر کنید و با بانک تماس بگیرید.

      2
      1
      1. محسن می‌نویسد

        دوست عزیزگوشی روروبروی مانیتورفروشگاه بگیرازدستگاه پوزپیغام نامعتبرمیده من دوروزه گرعتم خریدهم کردم مشکلی نداشت فقط بارکدروروبروی مانیتوربگیرزد

  8. چوم می‌نویسد

    کارت اعتباری همش الکیه من ثبت نام کردم بعد دو هفته 3 تومن ریختن برام که الان دوماهه نمیشه ازش استفاده کنم توی هر فروشگاهی میرم نمیشه همش الکیه خودتونو خسته نکنید

    2
    1
  9. حسین می‌نویسد

    سلام من دانشجو هستم و کارت پایان خدمت ندارم چگونه کارت وام تجارت سهام عدالت بگیرم.ممنون

    4
  10. بینام ااا می‌نویسد

    سلام من برای کارت اعتباری ثبت نام کردم ولی برای وضعیتش نوشته غیر فعال چرا

    8
    1
  11. محمد می‌نویسد

    من که کارت ملیم هنوز نیومده باید چیکار کنم سامانه بانک عکس کارت ملی میخاد کارت ملی نیومده که عکس بگیریم

  12. محمد می‌نویسد

    سلام وقت بخیر کارت اعتباری ما در وضعیت فعال قرار داره ولی نمیدونم چطور ازش استفاده کنم .هر چی گشتم کد QR هم بهم نداده میشه توضیح بدین لطفا

    6
    1
    1. رده می‌نویسد

      ما هم در حال بررسی هستیم.

      مخاطبان رده که تجربه استفاده دارند، میتونند در همین کامنت‌ها به دوستان دیگر کمک کنند.

      1. محسن می‌نویسد

        چندتاپیام بالاترتوضیح دادم

      2. Sahar می‌نویسد

        با سلام
        کسایی که کارتشون فعال شده و نمیدونن چجوری استفاده
        کنن…
        وقتی به رفاه یا وین مارکت مراجعه کردید…
        خرید انجام میدید و فروشگاه طبق روال گذشته قیمتها رو حساب میکنه…
        و تما کاری که شما انجام میدید
        وارد اپلیکیشن ایوا میشید و به قسمت نشان پرداخت مراجعه میکنید و دکمه ی بارکد خوان رو لمس میکنید که یک مربع برای خواندن بارکد رفاه یا وین میاره ، اون رو آروم از روی بارکد qr code رفاه رد میکنید و یک قسمت میاره که نوشته مبلغ به ریال و توضیحات
        این قسمتهارو پر میکنید ، مبلغ رو مینویسید و توضیح میدید که از این فروشگاه خرید کردید و ادامه ….
        موفق باشید

        6
        1
  13. مینا می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    برای من اعتبار فعال شده ولی بانک که کارت نمیده چطور با نرم افزار از فروشگاه خرید کنیم؟

    6
  14. الی می‌نویسد

    تو برنامه بله و ایوا نوشته در روش غیرمستقیم توثیق سهام برای شرکت هایی سرمایه گذاری شش استان تعلق نمیگیره و وقتی میزنم گزینه رو میزنه نماد شما قابل معامله نیست

    2
    1
  15. صادق می‌نویسد

    سلام
    الان برای من تو نرم افزاز ایوا ۳ میلیون فعال شده.
    برای خرج باید چکارکنم؟
    یعنی براش کارت صادر میشه یا باهمین نرم افزار میتونم برم فروشگاه؟

    1
    1
    1. عای می‌نویسد

      شما برو خرید کن، از طریق ایوا برو تو نشان پرداخت qc رو بزن و اسکن کد پرداختش میکنه

  16. nilay می‌نویسد

    سلام ، من مراحل کارت اعتباری رو رفتم فقط تو مرحله آخر (توثیق سهام عدالت) نوشته اعتبار تا سقف ۲ میلیون تومن مگه قرار نبود ۷ تومن باشه

  17. الی می‌نویسد

    سلام چرا توثیق سهام برای استان تهران و البرز و… تعلق نمیگیره پس تکلیف ما چی میشه

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      چنین چیزی اعلام نشده

  18. Sahar می‌نویسد

    سلام وقتتون بخیر برای من داخل قسمت کارت اعتباری زده فعال ولی هنوز نمیتونم خرید کنم میگه کارت صادر نشده .چیکار کنم

    13
  19. علی می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    وقتی از کارت اعتباری خرید کنیم
    جریان این چیه باید بعداز چند روز همون مبلغ خرید رو به بانک بدیم میشه کامل توضیح بدید آیابعدخرید از فروشگاه وقتی از کارت اعتباری استفاده کردیم دیگه بعدش چی میشه باید پول ب بانک بدیم یعنی این وام هستش

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      متن رو با دقت بخونید؛ نوشته شده که در صورتی‌که اعتبار رو در یک ماه برگردونید، بدون سود محسوب میشه ولی اگه نه، با سود ۱۸ درصد و تا سه سال فرصت دارید که اعتبار اختصاص‌داده شده رو برگردونید

  20. کاربر می‌نویسد

    اگه قصد استفاده از اعتبار رو نداشته باشم باز هم باید کارت اعتباری بگیرم؟ اگه کارت اعتباری بگیرم و استفاده ای نکنم چی میشه؟اون مبلغ و ارزش ثابت میمونه یا ممکنه تغییر کنه؟

    1. رده می‌نویسد

      اجباری به استفاده از کارت اعتباری نیست و در صورتی که از این اعتبار استفاده نکنید، اتفاقی هم برای پس دادن آن در حساب شما نمی‌افتد. بهترین راه این است که در صورتی‌که نیازی به کارت اعتباری سهام عدالت ندارید، ثبت‌نام نکنید.

  21. محمدرضا می‌نویسد

    سلام
    آیا میتوانیم در چند نوبت خرید کنیم یا اینکه باید یک بار کارت و مصرف کنیم یا اینکه میتوانیم خرد خرد خرجش کنیم و خرید کنیم،،،مثلا امروز من بروم 2میلیون خرید کنم و فردا هم 4میلیون اینطوری میشود یا اینکه باید مستقیم یکبار خرید کنیم؟؟؟

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      محدودیتی در دفعات خرید و مبلغ آن نیست.

      1
  22. عبدالرضا رضایی می‌نویسد

    با تشکر،اکثر مردم ما درفشار اقتصادی هستند چه خوب بود به جای خرید کالا بانک برای بعضی از مردم وجه نقد پرداخت میکرد برای رهن خانه،ان وقت شاید عدالتی باشد،اما اگر بخواهند فقط خرید بکنند وسود ان برای افراد سهامدار فروشگاه رفاه وافق کورش باشد هیچ وقت عدالتی وجود ندارد فقط منافع خودشان را قرار داده اند وبه نفع خودشان تصمیم گرفته اند باید ازاد بود بعضی افراد خرید کالا وبعضی برای ودیعه مسکن استفاده میشد به امید اینکه مسولین تصمیم درست را اجرا بکنند نه اینکه فقط منافع خودشان را درنظر بگیرند بنده اگر از افق کورش خرید بکنند چون متعلق به سازمان بازنشستگی میباشد شاید درصد سودی به خود بنده برسد اما با این حال راضی نیستم به چنین تصمیمی چون مردم پول ودیعه مسکن ندارند واز همه چیز واجبتر میباشد به امید تصمیم درست برای مردم شریف ایران،،،،،،

    5
    1
  23. اسماعیل می‌نویسد

    […] واسه سهام 1تومنی فقط7 تومن میدن. […] ثبت نان نکنید من مثل سگ پشیمونم. فقط میشه باهاش از رفاه خریدکرد.

  24. الناز می‌نویسد

    این وام سهام عدالت هفت میلیونی؟!?
    نقد هست یا نه؟
    فقط خرید کالا ست؟
    ممنون اگه کسی جوابمو بده
    سپاسگزارم

    1
    1
    1. رده می‌نویسد

      نقد نیست و به صورت اعتبار اختصاص پیدا می‌کنه. برای خرید کالا مورد استفاده قرار می‌گیره. به بانک ربط داره که روش مصرفش رو مشخص کنه، استفاده برای خرید از همه فروشگاه‌ها یا فروشگاه‌هایی مشخص‌شده

      1
  25. علیرضا می‌نویسد

    سلام میشه با کارت اعتباری سهام عدالت گوشی خرید

    1. محسن می‌نویسد

      بله میشه خریدبروفروشگاه رفاه نازی آبادگوشی داره جالب اینکه گوشی که من خریدم ازبازارمبایل ۳۰۰هزارهم ارزونتربودبعدیه رم ۶۴هم اشانتیون میده

      1. mostafasabouri4@gmail.com می‌نویسد

        سلام خسته نباشید شما نازی آباده کدوم شهرو میگین

    2. رده می‌نویسد

      سلام
      اگه در فروشگاه‌های تعیین شده توسط هر بانک، گوشی برای فروش وجود داشته باشه مشکلی نیست.

      2
  26. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من ثبت نام کردم بانک ملی فقط چجوری کارت اعتباری تحویل بگیریم

    2
  27. فتاح صالحی می‌نویسد

    خوبه

  28. سعید می‌نویسد

    سلام ، من آزاد سازی کردم ولی نفروختم سهمی رو ، گزینه نشان اعتباری برای من فعال نمیشه ، چکار باید بکنم ، از چه طریقی ادامه مراحل رو انجام بدم؟

    1
  29. Serveh می‌نویسد

    سلام
    من امضامو در ایوا ثبت کردم و قسمت نشان اعتباری برام فعال شده ، ولی تا به قسمت قبول شرایط میرسه میگه فعلاً ارتباط با سیستم امکان پذیر نیست !
    الان من که میخوام کارت اعتباری بگیرم باید چکار کنم ؟!
    ممنون میشم راهنمایی کنید…

    5
  30. فرزاد می‌نویسد

    سلام خسته نباشد
    ببخشید جریان این پنجاه درصدی که میگن رو توضیح میدید
    سایت ها اعلام کردن 50 درصد از 60 درصد ارزش سهام کارت میدن یعنی نصف ارزش میدن یا خودش میدن
    ممنون

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      هر بانک وارد چرخه ارائه این کارت اعتباری بشه، شرایط و مقتضیات خودش رو اعلام خواهد کرد. نمیشه پیش‌بینی کرد که منظورشون چیه.

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی