رده رپورتاژ آگهی سبدگردان کاریزما چه می‌کند؟

سبدگردان کاریزما چه می‌کند؟

رپورتاژ آگهی

در مسیر ترسیم آینده‌ای روشن برای بازار سرمایه کشور

نویسنده: رده
20 اسفند 1398
سبدگردان کاریزما
تاریخچه شرکت سبدگردان کاریزما
تاریخچه شرکت سبدگردان کاریزما

سبدگردان کاریزما به‌عنوان پیشگام در امر سبدگردانی حرفه‌ای در کشور، با هدف کمک به رشد و بالندگی کلیه ذینفعان، اعم از مشتریان، سهامداران و مجموعه بازار سرمایه کشور و نیز با بکارگیری سرمایه انسانی خبره و کارآمد خود، همواره تلاش دارد تا با ارائه محصولات و خدمات خود در فضایی ارزش‌آفرین، خلاق و متعالی، سهم بسزایی در جذب منابع مشتریان و هدایت این منابع از بازار پول به بازار سرمایه کشور ایفا کند.

سبدگردان کاریزما برای مشتریان خود به دنبال فرصت‌هایی است که بازدهی تعدیل‌شده با ریسک (Risk-Adjusted Return) بالاتری از بازار دارند. فرآیندهای مدیریت پورتفو و مدیریت ریسک در کاریزما به گونه‌ای اجرا می‌شود که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تکنیک‌های مدیریت ثروت و دارایی، قادر به برآورده‌سازی اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت سرمایه‌گذاران از حیث میزان بازدهی باشد.

خدمات سبدگردانی کاریزما

به‌طور کلی در حال حاضر، طیف متنوعی از خدمات توسط شرکت سبدگردان کاریزما در قالب دو ابزار اصلی سبدگردانی اختصاصی و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران ارائه‌ می‌گردد. سبدهای اختصاصی کاریزما با حداقل 5 میلیارد ریال طی یک قرارداد یک‌ساله سبدگردانی قابل تشکیل است.

مدیران حرفه‌ای سبد با لحاظ کردن میزان ریسک‌پذیری مشتریان و اهداف مالی مدنظرشان در افق‌های زمانی و مراحل مختلف چرخه عمر آنها، اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار در راستای حداکثرسازی منافع سرمایه‌گذاران می‌کند. مدیران سبد برای رسیدن به این اهداف از تکنیک‌هایی نظیر تنوع‌بخشی پرتفو، حداقل‌سازی ریسک، شناسایی ارزش ذاتی و ارزش‌گذاری منصفانه دارایی‌ها استفاده می‌کند. در حال حاضر ارزش روز سبدهای اختصاصی شرکت سبدگردان کاریزما بالغ بر 3,500 میلیارد ریال با بازدهی متوسط ۲۲۰ درصد طی یک سال اخیر است.

دستاوردهای سبدگردان کاریزما

یکی دیگر از خدمات اصلی کاریزما در قالب ابزار صندوق‌های سرمایه‌گذاری به مشتریان ارائه می‌شود. در حال حاضر شرکت سبدگردان کاریزما مدیریت طیف متنوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از با درآمد ثابت، در سهام و اختصاصی بازارگردانی را عهده‌دار است. در این میان دو صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) با نمادهای «کمند» (از نوع با درآمد ثابت و پرداخت سود ماهیانه) و «کاریس» (از نوع در سهام) سهولت بالایی را برای انجام معاملات از سوی سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند.

هردو صندوق مذکور در رده بزرگترین صندوق‌های هم نوع خود در بازار سرمایه است. بازدهی صندوق کاریس طی یکسال گذشته بالغ بر ۲۰۰ درصد بوده و ارزش خالص دارایی‌های آن قریب به ۱,۸۰۰ میلیارد ریال است. ارزش خالص دارایی‌های صندوق کمند بالغ بر ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال بوده و این صندوق با درآمد ثابت در آخرین دوره تقسیم خود ۲۳ درصد به سرمایه‌گذاران خود پرداخت کرده است. همچنین صندوق اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا با هدف افزایش نقدشوندگی، کارایی، شفافیت و تسهیل معاملات اوراق بهادار، بازارگردانی 8 نماد هم از نوع سهام و هم اوراق بدهی را بر عهده دارد. این صندوق با بهبود نقدشوندگی اوراق بهادار، منافع خریداران و با برخورداری از تخفیف‌های کارمزدی قابل‌ملاحظه در مقایسه با معاملات عادی، منافع شرکت‌ها و سهامداران عمده آنها را تأمین می‌کند.

شرکت‌های اقماری سبدگردان کاریزما

شایان ذکر است خدمت قابل توجه دیگری که صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت سبدگردان کاریزما طی یک سال اخیر به بازار سرمایه کشور ارائه کرده‌اند، مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی 5 فقره از انواع اوراق بدهی دولتی (سنفت981، سنفت 2991، سنفت993، افاد53) و غیردولتی (مشهد0112) با حجمی بالغ بر 30,000 میلیارد ریال بوده. در واقع مجموعه کاریزما (صندوق‌های تحت مدیریت شرکت سبدگردان به‌همراه گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما) در این زمینه به نوعی پیشگام است.

شرکت سبدگردان کاریزما در راستای تکمیل زنجیره خدمات خود در حال اخذ مجوز تاسیس برای چندین صندوق جدید اعم از صندوق مختلط، صندوق زمین و ساختمان، صندوق جسورانه و صندوق با درآمد ثابت نوع دوم از سازمان بورس و اوراق بهادار است. در این بین توجه ویژه‌ای نیز به بحث زیرساخت‌های اینترنتی ارائه خدمات سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با ایجاد سامانه آنلاین ivest.ir، کلیه خدمات شرکت سبدگردان کاریزما از طریق سامانه مذکور بدون مراجعه حضوری قابل دسترسی است. علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری ازطریق سامانه آی‌وست در صورت انجام ثبت‌نام و تکمیل احراز هویت در سامانه سجام می‌توانند به صورت غیرحضوری دسترسی ورود به سایت را دریافت کنند.

برای مشاوره آنلاین توسط کارشناسان شرکت سبدگردان کاریزما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره آنلاین

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد