رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 14 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 57,304,404,217,867 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.03 %
بازده سه ماهه 6.13 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.97 %
بازدهی از آغاز فعالیت 274.53 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 13
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,013,371 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,012,296 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 34.46 %
سپرده بانکی 50.38 %
وجه نقد 0.01 %
سهام 11.36 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.31 %
دارایی‌های دیگر 0.56 %
قیمت آماری 1,027,496 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 56,608,331
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,393 دیدگاه
  1. احسان می‌نویسد

    دوستان در جواب باید بگم ک طبق اعلام اوراق بورس تهران فقط میشه از طریق خود سایت امین آشنا صدور زدhttps://www.iafi.ir/ وارد قسمت ورود سرمایه گذاران میشین و بعد گزینه دریافت نام کاربری و رمز عبور میزنید سپس به همین راحتی میتونید صدور و ابطال بزنید

    1. مهدی می‌نویسد

      سلام
      یه چیزی خیلی عجیبه
      آدرس ثبت نام صندوق https://aaif.irbrokersite.ir/Customerهست ولی نماد اعتماد الکترونیکی نداره آدرس سایت اصلی صندوق https://www.iafi.ir/ اینه که نماد الکترونیکی اعتماد رو داره چطور اعتمادکردید؟

  2. Mah sa می‌نویسد

    میشه خواهش کنم از یه عزیزی بگه چرا صندوق یک ماهه صدورش بسته هست….؟؟؟؟؟ چجوری میشه صدور زد….؟؟؟ از طریق سایت eshop.samf.ir میرم نمیشه……

    1. حسینی می‌نویسد

      دوست عزیز، از بازار، همراه صندوق رو دانلود کن میشه صدور بزنی ولی امین آشنا دیگه ضامن نقد شوندگی ندارد

    2. ياسر می‌نویسد

      سلام از طريق سامانه صندوق يا اپليكيشن همراه صندوق اقدام كن

    3. محمدM می‌نویسد

      ازطریق سایت صندوق صدوربزنین هیچ مشکلی درصدوروجود نداره

    4. علی001 می‌نویسد

      برادر شما مثل اینکه مطالب قبلی نمیخونید صندوق بازه و فقط دیگه از طریق ای بی شاپ به جز صندوق های تامین سرمایه تمدن مثل گنجینه شهر و توسعه ارمانی و ثروت افرین تمدن دیگه امکان صدور برای سایر صندوق ها وجود نداره.شما به ادرس http://www.iafi.ir برو و در قسمت ورود سرمایه گذاران وارد شو و دریافت نام کاربری کلیک کن و اونجا یوزر و پاسورد جدید بساز و بعد این با این یوزر و پاسورد و از طریق خود سایت صندوق یا اپلیکیشن همراه صندوق صدور و ابطال بزنید.موفق باشید

      1
    5. مهدی می‌نویسد

      سلام روز شما بخیر، ببینید از طریق خود سایت صندوق امین آشنا می تونید صدور بزنید، البته وقتی وارد سایت شدید دریافت نام کاربری را بزنید بعدش با کدملی که وارد می کنید می تواند وارد سایت شده و صدور بزنید

    6. من می‌نویسد

      سلام از ای بی شاپ واپ نمیشه ولی از تارنما همان سایت بالا زده.قسمت سرمایه گذاران میتونی ثبت نام وهم صدور وابطال بزنی…از نرم افزار صندوق همراه هم میشه..از بازار بگیر.

    7. عرفان می‌نویسد

      ibshop صدور رو بسته
      شما باید برید توی سایت خود صندوق و از منوی ورود سرمایه گزاران گزینه دریافت رمز عبور و نام کاربری رو انتخاب کنید و مثل ibshop یک پسورد طراحی کنید و از طریق خود سایت صندوق صدور و ابطال بزنید

    8. فرزان می‌نویسد

      درسته از این طریق بسته است ولی اگر وارد سایت اصلی صندوق https://www.iafi.ir بشید و وارد حساب کاربریتون بشید اونجا صدور بازه . البته اگر برای اولین باره میخواید وارد سایت اصلی بشید باید در سایت ثبت نام کرده باشید و تایید هم شده باشید تا رمزو نام کاربری بهتون داده بشه . این رمز و نام کاربری با رمز و نام کاربری آی بی شاپ فرق داره . موفق باشید

    9. mb می‌نویسد

      از طریق سایت صندوق صدور بزنید

  3. سیروس می‌نویسد

    آقا چرا سرمایتونو تو این وضع گرونی میدید صندوق با درآمده ثابت بزید اون اجناسو سهامش نو بخرید اون موغع که با تمورم حرکت میکنین بلدم نیستین صندوقچه سهامی

  4. مرتضی می‌نویسد

    چرا سایت صندوق در دسترس نیست؟ممنون میشم یکی توضیح بده

    1. فرزان می‌نویسد

      سایت صندوق برای ما مشکلی نداره احتمالا از اینترنت یا ویندوز شما است که مشکل دارد .با گوشی هم امتحان کنید شاید با نوع اینترنت آن بشود وارد شد. آدرس سایت https://www.iafi.ir

  5. فرزان می‌نویسد

    دوستان دقت کنید با هربار صدور زدن تفاوت قیمت 200 تا 250 تومانی نصیب این صندوقها میشه که اینهم اگر در سطح بالا در حد 500 هزار و یک میلیون در نظر بگیریم درآمد چندصد میلیونی برای صندوق داره و در این بین فقط سرمایه گذاران هستند که هزینه آنرا پرداخت میکنند و شاید یکی از اهداف صاحبان صندوق هم همین باشد که میزان صدور و ابطال را بالا ببرند تااز این طریق نیز درآمدی کسب نمایند .پس ما سرمایه گذاران باید تحقیقات لازم را قبل از صدور انجام دهیم تا نیاز به ابطال و صدور بی دلیل نداشته باشیم .

    1
    1. علی001 می‌نویسد

      این تفاوت صدور و ابطال مربوط به خود هزینه های صندوق هست بالاخره از همون خرید اوراق مشارکت تا سهام و حتی ابطالش برای صندوق مالیات و هزینه داره حقوق پرسنل و شرکت حسابرسی و ضامن نقد شوندگی از این پول ها تامین میشه و برای یک بار از فرد گرفته میشه پس بهتره بی مورد صندوق عوض نکنید و مدام جابه جا نشید پون هر صندوقی برید این هزینه ها رو ازتون میگیره

      1
  6. امین آشنا می‌نویسد

    دوستان به شایعه توجه نکنید من صدور زدم هیچ مشکلی صندوق نداره هرکی ناراحت میتونه ابطال بزنه

  7. حسین می‌نویسد

    سلام دوستان نظرات دوستان رو میخوندم لازم دونستم تجربیات و دانش خودم رو با شما به اشتراک بزارم. من ده ساله در بورس معامله میکنم حتی قبل تولد این صندوق ها دو چیز ادم رو بیچاره میکنه یکی ترس یکی طمع چیزی که در مورد این صندوق این روزها شاهد هستیم ترس هست پس تصمیم عجولانه نگیرید من قسمتی از سرمایه ام در این صندوق هست و همیشه صورت های مالی و روند سودساز ی رو پیگیر هستم با قوانین جدید بانک مرکزی بانک ها دیگه نمیتونن ضامن نقدشوندگی باشن یکی می خواد ضامن خود اونا باشه در هر صورت دیر یا زود صندوق ها به این سمت و اصلاح اساسنامه و امیدنامه خواهند رفت هرکسی اختیار پولشو داره من دوساله تو این صندوق از نظر شفافیت وارایه اطلاعات عملکرد خوبی داره پرداخت هاشم منظم هست چه ابطال و چه سود چه اون موقع که 10000 سرمایه گذار بودیم چه حالا هیچ فرقی نکرده تو روند سود دهی و باقی مسایل پس موندن یا اضافه شدن شما هیچ نفعی برای من نوعی نداره ولی در کل اصل سرمایه گذاری اینه که همه تخم مرغها تو یک سبد نباشه تقسیمش کنید اگر استرس دارید. در مورد صندوق بانک آینده هم به نظر بیشتر کنید خیلی وقت ها ضرر ما از عدم آگاهی کافی هست مطالعه کنید و مشاوره بگیرید و یک نقد هم به صندوق امین آشنا دارم ای کاش تصمیمات رو قبل طرح در مجمع بصورت نظرسنجی در کانال تلگرامی بیان کنند و به نظرات سرمایه گذارانشون در حد مقدوریات احترام بگذارند چون منافع صندوق و سرمایه گذاران در یک راستا میباشد. امید است دوستان با آرامش سرمایه گذاری کنند .

  8. امین آشنا می‌نویسد

    دوست عزیز به جای اینکه جو بدی اول دقت کن نحوه ابطال بعد 3روزکاری میاد به حساب مشتری
    حداکثر 7 روز

  9. مهدی می‌نویسد

    سلام تو سایت صندوق ضامن نقد شوندگی بانک حکمت ایرانیان نیست ؟؟؟؟؟؟مبزان ابطال هم این چند روزه خیلی بیشتر صدور است

  10. Benyamin Moosavi می‌نویسد

    با سلام
    آیا روزهای پنج شنبه روز کاری صندوق امین آشنا محسوب میشه یا خیر؟

    1. ياسر می‌نویسد

      خير

    2. محمدm می‌نویسد

      پنجشنبه وجمعه بورس کلاتعطیله

  11. بابک می‌نویسد

    باسلام.
    با توجه به رشد شاخص بورس به نظرتون الان هم میشه تو صندوق های سهامی سرمایه‌گذاری کرد؟؟ریسک سرمایه‌گذاری تو این مقطع چقده؟
    ممنون از راهنمایی تون.

  12. کارگر همیشه بیکار می‌نویسد

    سلام، من میخوام ۲۰ میلیون صندوق یکم اکسیر فارابی در سهام سرمایه گذاری کنم،به نظر شما کار درستیه یا نه،لطفا کسایی که در مورد سهام اطلاعات دارن منو راهنمایی کنید

    1. محمدm می‌نویسد

      شما سرمایتوبزارصندوقهای ثابت صندوقهای سهامی ریسکش بیشتره

  13. بهروز می‌نویسد

    بنده در تاریخ هفتم اردیبهشت واریزی اینترنتی داشتم توی دهم هم برام صادر شده در طول این یک ماه گذشته این چهارمین باره که برام با موفقیت صادر شده اضافه پرداختم هم دو روز دیگه به حسابم برگشته

    1. امیر می‌نویسد

      این روند طبیعی و روتین صندوق هست.اگه روز کاری باشه نهایت دو روز طول میکشه.ب حرفای اونایی ک نا اگاه هستن و الکی جو میدن توجهی نکنین.

  14. پناهنده می‌نویسد

    خداوند پناه میبرم برتو از این جماعت جاهل

  15. M.ky می‌نویسد

    ادمین پیام منو پاک نکن

  16. M.ky می‌نویسد

    امین آشنا پول ابطال رو یک هفته نگه میداره میگید نه ….یک واحد ابطال بزنید مثل من بدبخت نشید که لنگ پولم آبروم داره میره

    1. پسر قشمی می‌نویسد

      من یک ساله تو صندوق تا حالا نشده دیر کنن برای واریزی به موقع واریز کردن

  17. M.ky می‌نویسد

    آقا امین آشنا پول ابطال رو

  18. M.ky می‌نویسد

    ابطال امین آشنا ۷ روزه هست من ابطال زدم امروز

  19. M.ky می‌نویسد

    ببخشید ۷ روز

  20. M.ky می‌نویسد

    برای چی حذف میکنی ؟؟ واقعیته …زنگ بزن تا بهت بگم این دیگه یعنی چی؟ ابطال میزنی ۷۷ روز طول میکشه پول بیاد؟

  21. M.ky می‌نویسد

    این دیگه یعنی چی؟ ابطال میزنی ۷ روز طول میکشه پول بیاد؟

  22. M.ky می‌نویسد

    این دیگه یعنی چی؟ ابطال میزنی ۷۷ روز طول میکشه پول بیاد؟

  23. ن2 می‌نویسد

    سلام، هر موسسه، صندوق، شرکت و….. بدنبال حفظ اعتبار و حتی سعی در بیشتر شدن اعتبارش هست، ولی متاسفانه این صندوق بدلیل عدم شفاف سازی داره به اعتبارش ضربه میزنه و باعث عدم آرامش و مشوش شدن روح و روان سرمایه‌گذاران میشه، در صورت عدم شفاف سازی توسط مدیران مربوطه خود به شایعات دامن میزنه و باعث پذیرش شایعات میشه، از مدیران صندوق تقاضا دارم جهت روشنگری افکار عمومی به شبهات و سوالات منطقی سرمایه‌گذاران که در اساسنامه ام ذکر نشده پاسخگو باشند و دلایل و نظرات کارشناسی خود را از منابع معتبر همچون سایت و صفحه تلگرامی صندوق ارائه فرمایند، عدم شفافیت و پاسخ گویی ذهن آدمی را منحرف و به شایعات و پشت پرده ها و….بعضاً اشتباه سوق می دهد،امیدوارم در زمان مناسب ترتیب اثر داده شود. والسلام

  24. علی001 می‌نویسد

    همونجوری که یکی از دوستان پایین هم اشاره کرد باید نکات مثبت و منفی سرمایه گذاری ها رو مطرح کرد بانظرشون موافق هستم صحبت هاای که بنده کردم و نظرات قبلیم در ارتباط با شرایط حال حاضر و تحلیل های حال حاضر هست البته من کامنت هام برای معرفی صندوق های سهام از شاخص 170 هزار که شیب صعودی شاخص بالارفت خدمت دوستان گفتم و اونجام گفتم تا 200 هزار راحت بالامیره بعدش ریسک بیشتر میشه.دوستان میدونن سود با ریسک نسبت مستقیمی داره. تابلوی بورس روزهای سبز و قرمز داره دید کوتاه مدت نباید داشت همونطور که تابلوی بورس توی مهر 97 شاخص ریزش 25 هزار واحدی کرد.اونایی که با دید میان مدت و اگاهی از اینکه بازار سهام طبق رویه ای خودش در گذشته(که توی بحران مالی سال90 تا 93که دلار 3 برابر شد شاخص بورس هم از 23 هزار واحد طی یکسال و خوردی متناسب با دلار سه برابر شد و به 68 هزار رسید) خودش با دلار مچ میکنه و واحد ها ی صندوق سهامی یا سهامشون نگه داشتن و از ریزش بورس جا نخوردن الان سود های 70 تا 80 درصد طی چند ماه اخیر و سود سالانه 150 درصدم بردن.هر چی شاخص به صورت شیب تند و شارپی بالا میره ریسک هم به همون نسبت بالاست دیروز کامنت گذاشتم شاخص 216 بود الان 220 هزار رسیده و احتمالا هفته بعد یه ریزش داشته باشه و ادامه روند تا سطوح پیش بینی ادامه بده.مطالبی که اینجا ذکر میشه برای اشنایی دوستان با بازارهای مالی هست اطلاعاتشون بالابره.یکی از دوستان پایین راجع به صندوق ها پرسیده بودن خدمتشون عرض کنم توی 4 ماه اخیر بالاترین بازدهی صندوق های سهامی مربوط به اکسیر اول فارابی و گنجینه رفاه و مشترک توسعه ملی و همین سهامی سهم اشنا بود که توی جریان ریزش بورس کمترین زیان داشت والانم شما به سایت صندوق سهم اشنا مراجعه کنید هر روز چند هزار صدور واحد صندوق سهامی دارن.دوستان توی سایت کدال میتونن بازدهی یک ماهه و 3 و 6 و سالانه و عمرصندوق ارزیابی کنن. با ارزوی موفقیت برای دوستان

  25. به این وضعیت سر و سامان دهید می‌نویسد

    چرا تاوان دعوای امین آشنا و شرکت سرمایه گذاری معین ملت رو باید سپرده گذارها پس بدهند که بانک آینده هم این وسط بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیره ، بانک آینده دنبال سپرده گزارهای بالای 100ملیون هست مگر بانک آینده چند مرتبه میتونه سود صندوق رو بالاتر از امین آشنا بده فقط امید دارم بحران امین آشنا حاد نباشه که سپرده گذاری 100 میلیونی مثل خود من قصد ترک صندوق رو میگیرن به امید اینکه امروز با قیمت صدور و ابطال بتونن جوابشون رو بدن چون خیلی فاصله بین ما و اونها افتاده .

    1. پیمان می‌نویسد

      هیچ دعوای وجود ندارد .بین هیچ شخصیت حقوقی .کس هم توان کسی را نمی دهد . هر کسی هم مختار هست ابطال بزند .
      بانک اینده هر وقت ظرفیتش پر می شود 100 میلیونی هر وقتی هم کم می شود با 1میلیون پذیرش می کند . هر صندوقی یک جور مدیریت مالی می کنند. این مدیریت هم مسیر خودش را پیش گرفته بهتر سوابق سود پرداختی را ملاحضه کنید بد نیست میانگین سود پرداختی صندوق امین آشنا ایرانیان به حساب سرمایه‏ گذاران در طول سال 1395 معادل 25.2%، . 1396 معادل 23% و سال 1397 معادل 23.1% بوده است. جهت اطلاع دوستان . کجا بهتر از اینجا سراغ دارید کاربران عزیز

  26. فرخ می‌نویسد

    ضمن احترام به دیگران مثل اینه واسم روشنه که دوستانی که این ماه ابطال میزنن اول اخربرج یه کمی ناراحت شدن ازبابت جابجایی کدوم کار درستی که انجام میدن همون سرمایه رابرمیگردانن به صندوق چون این عمل واسه خودم اتفاق افتاده گفتم چون تجربه اینکاررادارم موفق وپیروزباشبد

  27. ن2 می‌نویسد

    دوست محترم، بیشتر نظراتتون مفیده چه اینجا چه در صندوق های دیگه، ازاینکه اطلاعاتتون رو به اشتراک می گذارید بگونه ای میتوان گفت مشاوره میدهد، (یا اطلاع رسانی می کنید) نشانگر طبع بلندتون هست…… با تایید اکثر نظراتتون لازم می دونم خدمتتون عرض کنم در اطلاع رسانی در هر موردی نکات مثبت و منفی رو با هم ارائه دهید، اینکه شما در سرمایه‌گذاری در خرید سهام تنها تاکید در جنبه های مثبت دارین منطقی نیست، لطف کنید نکات منفی از جمله ریسک پذیری و این که شاید سود آوری که نداشته باشه ممکنه قسمتی از سرمایه نیز کم بشه….. را ذکر بفرمایید. امیدوارم از نقد دوستانه بنده دلخور نشین، موفق باشید.

    1. پیمان می‌نویسد

      در صورتی که سود صندوق از میزان 20% کمتر شود چه اتفاقی می افتد؟ در صورتی‏که سود تحقق یافته صندوق از میزان سود پیش ‏بینی شده کمتر باشد، میزان کسری سود از محل کارمزد مدیر صندوق جبران می‏شود تا جایی‏ که کارمزد مدیر به صفر برسد.>>> آیا سود صندوق تضمین شده است ؟ در حال حاضر هیچ صندوق سرمایه‏ گذاری با ضامن سودآوری در حال فعالیت در بازار سرمایه نمی‏باشد. بلکه صندوق‏ها دارای پیش‏ بینی سود هستند به این معنی که پیش بینی می‏شود که حداقل 20% سود سالیانه به سرمایه‏ گذار تعلق بگیرد. امیدوارام مفید باشد برای شما

  28. ن2 می‌نویسد

    دوستان محترم سود مرکب خوبه، اما این نکته را در نظر داشته باشیم سود مرکب واسه کسانی خوبه که به سود نیاز نداشته باشند، هستند کسانی که با همین سودها مخارج زندگیشون یا قسمتیش رو تأمین میکنن و اگه یک ماه پرداخت سود چند روز دیرتر انجام بشه به مشکل میخورند،

  29. علی001 می‌نویسد

    دوستانی که توی کامنت های قبلی که تو شاخص 170 هزار و 190 هزار توصیه کردم و رفتن واحد های صندوق های سهامی خریدن سود های میلیونی و خیلی بالاتر از یکسالی که قرار بود از صندوق های امین اشنا و گسترش فردا بگیرن بدست اوردن پیش بینی ما این بود شاخص بورس توی تیر ماه به به کانال 220 هزار برسه ولی خوب الان به کانال 216 هزار رسیده.علت رشد بورس هم این هست که ارزش سهام و کارخانجات و محصولاتشون هنوز به دلار 14 هزار تومان نرسیده و کم کم با حدف دلار 4200 و اینجور که پیش میره بالارفتن نرخ سامانه نیما و تشکیل بازار متشکل ارزی که نتیجش چیزی جز واقعی شدن نرخ دلار نیست کارخانجات محصولاتشون با دلار های بالای 10 تومان مبادله میکنن. با نرخ تورم که وجود داره شاخص بورس برای تطبیق خودش امسال تا اخر سال کانال 260 هزار طبق نظر کارشناسا رد کنه بعید نیست.البته این تو کشور ما که اقتصاد درستی نداره به معنی شکوفایی نیست بلکه نشانگر تورم و هجوم سرمایه هایی هست که نتونستن از تورم در امان بمانن و خودشون از کانال بورس میخوان در برابر اثرات تورمی حفظ کنن.همونجور که توی ونزویلا هم بورس با قدرت بالا میره و علتش تطبیق شرکت ها و محصولاتشون با تورم و همینطور گرون شدن مواد در سط جهانی هست. در هر صورت توصیه میکنم همه سرمایه خودتون توی درامد ثابت نزارید پون اخر سال با تورم 30 درصد و سود 24 درصد حدود 6 درصد قدرت پولتون کاسته خواهد شد.موفق باشید

    1. کاوه می‌نویسد

      کدوم صندوق سهامی را توصیه می‌فرمایید؟

  30. شوخی با مدیر می‌نویسد

    سلام ، حالا که دیگه ضامن برداشته شده چرا بروز رزاسانیتون دیر انجام میشه صندوق ما 5 ستاره است مراقب باشین از بانک آینده جا نمونید یکسری به قیمت صدور و ابطال آینده بزنین نا سلامتی ما 5 ستاره هستیم .

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی