رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 17 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 57,592,578,195,253 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.02 %
بازده سه ماهه 6.13 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.51 %
بازدهی از آغاز فعالیت 274.73 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 13
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,015,416 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,014,344 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 34.37 %
سپرده بانکی 50.53 %
وجه نقد 0.02 %
سهام 11.3 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.25 %
دارایی‌های دیگر 0.58 %
قیمت آماری 1,029,162 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 56,778,110
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,393 دیدگاه
  1. سلام می‌نویسد

    سلام من یه مقدار از پولم لازم دارم میخام ابطال بزنم چند روز طول میکشه تا به حسابم بیاد؟

  2. محمد می‌نویسد

    و همين خريدارى سهام در قيمت بالا باعث شده كه در روزهاى بد بازار بيشترين بازده منفى و در روزهاى خوب كمترين بازده مثبت رو داشته باشن

    1. رضا می‌نویسد

      من آدرس این صفحه رو برای خود مسئولین سهم آشنا به نشانی ایمیل info[AT}abco.ir ارسال کردم که بیان و ببین چقدر همه ناراضی هستند. شاید فکری به حال جریان کنند.

  3. محمد می‌نویسد

    ماه پيش كه با كارگذارى بورسيران تماس گرفتم گفتن صندوق ظرفيت داره اما فعلن صدور نداريم،الان دليل كارشونو فهميدم

    1. علیرضا می‌نویسد

      دقیقا من که حضوری رفته بودم بورسیران (2 ماه گذشته) پرسیدم چرا صدور اینترنتی رو بستید خب وقتی اینترنتی باز باشه مقدار سرمایه گذاراتون خیلی بیشتر میشن. مسئولش بهم گفت چرخوندن پول توی بازار کار آسونی نیست. بعد گفت مثلا همین امروز 8 میلیارد تومن وارد صندوق شده هی از مرکز دارن به من تماس میگیرن میگن دیگه از کسی پول نگیر چون چرخوندنش تو بازار سخت شده.
      حدود 1-2 ماه گذشته سرمایه بورسیران حدود 2.805.099.043.448 ریال بود و سرمایه سهم آشنا 1.226.605.129.021 ریال، الان سرمایه بورسیران شده 3,877,084,939,264 ریال و سرمایه سهم آشنا 3,086,660,826,591 ریال. امیدوارم که مدیران صندوق اونقدر نادون نباشند که برای سود بردن از نرخ ابطال بیان اسم کل شرکتشون رو به فنا بدن

      1. زهرا می‌نویسد

        پیرو صحبت شما دوست عزیز من از عصر تا حالا دقیقا دارم به این فکر میکنم که این رفتارهای کورکورانه تا کی قراره ادامه پیدا کنه..از ماست که برماست…ظاهرا بعد از هجوم برای خرید طلا و ارز و صف کشیدن برای پراید الان نوبت به صندوق ها و بازار بورس رسیده…تنها بازاری که میشد بهش امید داشت که اینم ظاهرا با این رفتارهای هیجانی قراره به قهقرا بره…واقعا دوستان واحدی رو که بیش از 100درصد رشد داشته با چه استدلالی میان میخرن…بعد یهو توی یک روز13527 واحد ابطال میزنند و با خاطره ای بد از بورس و صندوق خارج میشن…سالهاست عادت کردیم اول اقدام کنیم بعد فک کنیم که چرا اینطور شد….

        3
  4. محمد می‌نویسد

    من كار به بازار بورس ندارم اما سهم اشنا احتمالاً در ماههاى اينده هم بازده كمترى نسبت به بقيه صندوقها داره حتى اگربازار خوب باشه،به اين دليل كه در ٢ ماه اخير اين صندوق بيشتراز ٢٠٠هزارواحد صدور داشته ،وبا اين سرمايه زياد كه وارد صندوق شده مجبور به خريدارى سهام در قيمتهاى بالا شده پس حالا حالا ها نبايد انتظارسود زياد داشت از اين صندوق،مسئولين صندوق به خاطر سود خودشون درگرفتن كارمزداز تمام طرفيت صندوق استفاده كردن وبا اين كار به سرمايه گذار ضررزدن،در صورتيكه بعضى از صندوقها از جمله بورسيران كه بازده خوبى هم داشته اين كاررو نكردن وبه خاطر مديريت سرمايه صندوق وسودسهامداراباوجودظرفيت صندوق از گرفتن سرمايه بيشتر خوددارى كردن و به خاطر سود خودشون به سرمايه گذار ضرر نزدن

    2
  5. فرزانه می‌نویسد

    سلام ممنون از دوستان آقای علی۰۰۱ و آقای حسین و آقای امیر
    مخصوصا آقای حسین که پرتفوی سهم اشنا رو برامون توضیح دادن. و علت عملکرد ضعیفش رو گفتن تا ما روشن بشیم. من کلی ضرر کردم ولی صبر میکنم چون نمیخوام با ضرر خارج بشم. اطلاعاتی که دوستان اینجا با ما به اشتراک میذارن و باعث آگاهی ما تازه واردها میشه موجب دلگرمیه. پس لطفا با همین روند ادامه بدید. و اطلاعات تون رو به اشتراک بذارید.
    در ضمن خانم زهرا درسته که هر کس اختیار سرمایه شو داره ولی اگر دوستان اینجا انتقاد میکنن این جواب شون نیست که بیایم بگیم که مثلا اگه راضی نیستید سرمایه تونو خارج کنید دوستانی که میان اینجا و ناراضی هستن به هر جهت دنبال یک پاسخ منطقی هستند. و قصد و غرضی ندارند. به هر حال این لازم بوده که صندوق سهم آشنا بستر مناسبی برای تبادل نظر سرمایه گذارهاش ایجاد میکرد که متاسفانه همچین بستری نیست و ما تنها اینجارو داریم که گله و شکایت کنیم، راهنمایی بگیریم و در نهایت خودمون تصمیم بگیریم اما امیدوارم دوستانی که ضرر کردن مثل من با ضرر خارج نشن. سپاس

    1. زهرا می‌نویسد

      دوست عزیزخانم فرزانه شما کامنت بنده رو کامل نخوندیداحتمالاو بد برداشت کردید …من پایین در جواب دوست عزیزی که نظرات دوستان رو جانبداری از صندوق سهم اشنا برداشت کرده بودن و میگفتن چرا میگید فعلا ابطال نزنیم یا جابه جا نشیم و حتما شما کارمند و ذینفع هستید اون کامنت رو گذاشتم و گفتم این فقط پیشنهاد هست برای ضرر کمترو تصمیم گیرنده نهایی خودتون هستید …پس لطفا جوسازی نکنیدظاهرا اینجا هرکه هرچی بگه یکی میخوادجبهه بگیره …همه سهامدار هستن و بازدهی صندوق براشون مهمه…بنده خودم اولین کسی بودم که از دوستان ازجمله اقای علی001 خواستم نظرشونو بگن بعد که با واکنش شدید دوستان مواجه شد گفتم ایشون فقط نظرشونو گفتن…

      4
  6. فرزانه می‌نویسد

    سلام ممنون از دوستان آقای علی۰۰۱ و آقای حسین و آقای امیر

  7. زهرا می‌نویسد

    دوست عزیزاقای حسین من خودم هم مثل شما به عملکرد صندوق سهم اشنا طی ماه گذشته انتقاد دارم و کاهش سود هم خودش نوعی ضرر هستش… من داخل کامنت قبلی هم عرض کردم هرکسی اختیار سرمایه اشو داره و همینطور حق انتخاب صندوق مناسب…دقیقابنده هم با دید اینکه این اصلاح و افت قیمت زمینه جهش و سود بیشتر درآینده رو فراهم کنه تا این مقدار کاهش سود صبر کردم در غیر اینصورت باید دنبال جایگزین مناسب بود….

    4
    1. زهرا می‌نویسد

      من نمیدونستم یه عده از دوستان میان از وسط پیام ها شروع میکنند به مطالعه و جبهه هم میگیرن در حالی که مخاطب اون پیام شخص دیگری هستش…من مجددا این پیام رو کپی و پیست میکنم و کاملتر پایین زیر پیام مربوطه منتقل میکنم…به قول اقای امیر حالا بیا و خوبی کن…خخخخ

      4
  8. علیرضا می‌نویسد

    سهم آشنا در 30 روز گذشته لطف کرده و بازدهی سود ماهیانه 0.88 درصد رو به دست آورده. مدیریت صندوق، عزیز دل خب اون تیم تحلیلگر رو اخراج کنین بفرستین برن دنبال یه کار دیگه چهار آدم درست حسابی بزارید. آبروریزی کردید که.

    2
  9. Parsa kiyan'taj می‌نویسد

    سلام علی 001یه سوال داشتم، چطور باید(ریز سهام) صندوق سهم آشنا رو متوجه بشیم، مثال شاخص بانکها ((پست بانک))که شما گفتی؟!

    داخل سهم صنایع در سبد دارائیهای صندوق کلی فقط نوشته محصولات غذایی و آشامیدنی یا مواد شیمیایی یا (((سایر محصولات کانی غیر فلزی که مثال از سال 88 دیگه فعالیت نداشته!!!)))

    امیدوارم منظورمو متوجه شده باشید. باتشکر

    1. حسین می‌نویسد

      سلام
      برید از سایت سهم آشنا در قسمت صورت های مالی (در منوی بالای سایت) صورت وضعیت سبد پرتفوی رو دانلود کنید

  10. جواد می‌نویسد

    من امروز ابطال زدم و فقط اين خواهشو از مسئولان صندوق سهم اشنا دارم كه حداقل بعد از كسر واحدها ظرف يك يا دو روز كارى پولو به حساب واريز كنن تا فرصت روبيشتر از اين ازدست نديم و سريع بتونيم تويك صندوق ديگه صدور بزنيم،من رو قيمت ٤١٩ صدور زدم،خدايى تو هر صندوق ديگه بودم حدقل ٨،٩ مليون بيشتر سود ميكردم،هى امروزو فردا كردم گفتم درست ميشه،ولى الان تقريباً٥٠روز كه صندوق داره خيلى خيلى ضعيف عمل مكنه و فقط درافت بازده ازبقيه سرترن،بى هيچ جوابى

    3
    1. زهرا می‌نویسد

      دوست عزیر چون میدونم انتظار سخت هست خدمتتون عرض کنم در بهترین حالت چهارروز کاری طول میکشه تا پول بحسابتون واریز بشه…یعنی احتمالا سه شنبه بعدازظهر…

      3
  11. علی001 می‌نویسد

    دوستان عزیز من خودمتو کامنت قبلیم هم از عملکرد ماه اخیر سهم اشنا انتقاد کردم و گفتم توقع عملکرد ضعیف نداریم. اینجا کسی کارمند سهم اشنا نیست و اصلا بعید میدونم بدونن ما اینجا تبادل نظر راجع به صندوقشون میکینم. دوست عزیز اقای امیر هم مثل من و شما یه سهامدار هستن زیاد جالب نیست که ایشون زحمت کشیدن نظرشون گفتن یا ما رو راهنمایی کردن اینجور قدرناشناسی کنیم. دوست عزیز اقای sasy من تبلیغ و حمایتی از صندوق نکردم و خوب به نظرم توی شرایط الان من به دوستان بگم برید صندوق گنجینه رفاه بازدهی خوبی داره اولا از کجا معلوم ماه بعد بازدهی این ماه تکرار بشه ثانیا یه ماه بعد بورس اصلاح شدید کرد اونوقت علاوه بر ضرر ریزش بازار صندوق هم بیاد 7 درصد جریمه ابطال بگیره خوب لعن و نفرینش به من میکنن. اره صندوق هایی مثل ثروت افرین تمدن یا گوهر نفیس تمدن یا کاریزما جریمه ابطال ندارن و یا اکسیر اول فارابی دوماه بعد میشه ابطال زد…اینجا یه محل تبادل نظر هست و درنهایت هر شخص خودش در انتخاب مستقل و مختار هست.امروز من نگاه میکردم چندتا از سهامی که سهم اشنا سهام دار درصدی اون هست مثل سیمان شاهرود و سیمان بهبهان و مداران و نماد ونفت و نماد ثشرق(سرمایه گإاری مسکن شمال شرق) صنایع نسوز توکا و صنایع دریایی سینا اکثرا صف خرید بودن یا مثبت معامله شدن.پس روزهای اینده واحدهای صندوق رشد خواهد داشت…دوستان از یه طرف دقت کنید که حجم پولی که به سهم اشنا وارد میشه مقایسه کنید با بورسیران یا بقیه صندوق ها..فقط 6 مهر مبلغ 15.5 میلیارد تومان توی یه روز پول وارد این صندوق شده و این پول توی اون اوج بازار که قیمت همه سهام خیلی بالاست سرمایه گذاری میشه و احتمال اینکه سود خوبی نده هست چون صندوق ها نمیتونن از یه درصدی ییشتر تو بانک یا جای دیگه نگه دارن..امروز حدود 13 هزار واحد ابطال زدن که تو قیمت های پایینی بود و به نظر کسانی که ابطال کردن ضرر کردن و 6 هزار صدوری زدن خوب موقعی و توی قیمت پایین بود.همیشه ما تو اوج رشد بازار واحد میخریم و موقع خرابی میفروشیم در حالیکه برعکس باید بشه وقتی قیمت ها ریزشی هست بخرید و فروشتون بزارید توی روزهایی که خوب رشد کرده.. ببخشید پرحرفی کردم.صحبت ها در حد اطلاعات و دانش ناقص خودم بود و جهت راهنمایی..اگر خدایی ناکرده جایی اشتباهی کردیم ببخشید مدیون کسی نباشیم… پرسود باشین…

    2
  12. جواد می‌نویسد

    جريمه ابطال در بعضى از صندوقها اعمال ميشه و به اين صورت :
    زير ٧ روز ٥٪
    بين ٧تا ١٥ روز ٤٪
    بين ١٥ تا ٣٠ روز ٣٪
    بين ٣٠ تا ٦٠ روز ٢٪
    بين ٦٠ تا ٩٠ روز ١٪
    يكى ازدلايل من براى انتخاب سهم اشنا همين بود چون جريمه ابطال نداشت اما دراين مدت تو اين صندوق خيلى بيشتر از اين ٥٪ نسبت به بقيه صندوقها عقب موندم

  13. امیر می‌نویسد

    بیا و خوبی کن.عزیز دل ک سهم اشنا سرمایه گذاری کردی این سایت فقط ب عنوان اطلاع رسانی هست چه توقعی دارین از این سایت.شما فقط دو راه دارین یا صبر کنین یا ابطال بزنین.بقیه اش ب خودتون بستگی داره چون سرمایه خودتونه.ولی چون مشخصه تازه وارد صندوق شدین اون فقط یه پیشنهاد هست ک صبر کنین چون شاید نمیدونین ک اگه ابطال بزنین بیشتر ضرر میکنین.من خودم دلم بشخصه میسوزه ک چرا بعلت عدم اگاهی سرمایتون از دست بره و ضرر بدین.اگه قرار بود ک همیشه یه جور سود بده ک میشد بانک یا درامد ثابت.ایکاش حداقل خودتون چند دقیقه مطالعه میکردین شرایط و صندوق سهامی.چندین بار خود من گفتم و خیلی از دوستان هم گفتن ک با درامد ثابت فرق داره شرایطش چه در صدور و چه در ابطال و چه در صدور این یعنی اینکه وقتی دررسهامی سرمایه میزارین یعنی شرایطشو پذیرفتین و موافق هستین.و نمیدونم شاخص کل چه ربطی ب بازده سهم اشنا داره ک همش با اون مقایسه میکنین؟همین موضوع سه ماه پیش تقریبا اتفاق افتاده بود و بعضیا همش شاکی بودن ولی ایکاش الان بیان بگن ک با صبر کردن چقد سود کردن .و در اخر اگه داد و بیداد نمیکنین این ماه امین اشنا سودشو 28 برج واریز میکنه بخاطر تعطیلات

    2
  14. هادی می‌نویسد

    امکان صدور فعال شده . دوستانی که منتظر بودن

  15. زهرا می‌نویسد

    دوستان صدور امین اشنا از ساعت 14 امروز شنبه20 مهر باز هست…بشتابییییدددد

  16. علی001 می‌نویسد

    با سلام خدمت دوستان. در خصوص دوستمون جناب “توصیه گیرنده” باید خدمتتون عرض کنم بخش عمده دوستانی که توی سایت رده هستن خیلی هاشون امسال برای اولین بار توی صندوق های سهامی وارد شدن و قبل اون توی درامد ثابت و حساب بانکی یا بازار های دیگه شاید سرمایه گذاری کردن و روی صحبت و توصیه ها بهم با اونهاست که حالا شما میفرمایید توصیه های تکراری و تحلیل های سطحی نکنید چشم حتما….بنده ادعای دانش بورسی هم ندارم بیشتر نظر و تجربه و مطالعه شخصی بوده و ملاک چیزی نیست و اینکه به صورت خودمونی و سطحی مینویسم برای این هست که قابل استفاده برای همه باشه بحث های شاخص گروه ها و تفسیر نمودارها و..اینجا به درد کسی نمیخوره.دوستانی که درمورد روند بورس سوال دارن خدمتشون عرض کنم طبق تحلیل تکنیکال شاخص بورس در مرداد ماه کانال 27 ساله صعودی رو شکسته و وارد کانال بالاتر شده توی کانال جدید شاخص در شکستن مقاومت 330 هزار واحد ناکام بوده و روند نزولی شد و طی منفی های اخیر حمایت 316 هزارش رو هم از دست داد که کمی نگران کننده بود اما خوشبختانه شاخص روز چهارشنبه در برخورد با حمایت محدوده 308 هزار با کندل خوبی برگشت زده و امروز شاهد رشد خوبی تو شاخص بودیم و الان امیدواریم بتونه با رد کردن 330 هزار واحد به سمت مقاومت های اصلی 340 تا 350 هزار برسه.تفسیرش هم به این صورت که دونده ای که بخواد از مانع بپره باید چند قدم عقب بره انرژی جمع کنه و با قدرت بیاد از مانع عبور کنه اصلاح و قرمز شدن این چند روزه شاخص هم اینجوری تفسیر میکینم…اگر چهارشنبه مقاومت 308 شکسته میشد احتمال اصلاح تا 294 هزار واحد هم بود.فعلا ارزش معاملات بازار بالا 2 هزار میلیارد هست و این یعنی پول تو بازار هست و از بازار خارج نشده پس فعلا نگرانی از بابت ریزش شدید نداریم بازارهای موازی طلا و دلار و سکه و مسکن که رکود سنگینی گرفتن و بازدهی دلار و طلا از اول سال تا الان منفی بوده و بانک هم که با این تورم جدابیتی برای پول فعلا نداره و فعلا پول های خوبی از کانال صندوق ها هم به بورس تزریق میشه پس فعلا به رشد امیدواریم. اما از یه طرف اسیلاتورهای rsi بالای محدوده 70 هستن که نشون میده اهالی بازار خرید فروش های هیجانی میکنن یعنی تا قرمز میشه چوب حراج به سهام میزنن و تا سبز میشه فوری تو صف خرید هستن که پیش بینی سخت کرده.ولی اخبار مثبت مثل فروش های خوب شرکت ها و خبر افزایش سرمایه ها به بازار امید میده که روند روبه رشدی داشته باشه. هر چند ترجیح میدیم که شاخص جای روزی چند هزارتا بالا رفتن و پایین اومدن رشد ملایم داشته باشه و اصلاح هم کنه بهترین حالت هست. دوستانی که تو بازار هستن حتما سهامی که میخرن به p/E سهام نسبت به هم گروهاشم دقت کنن p/e بالایی که هیچ خبری پشتشون نیست چیزی جز نیست.

    1. نیکا می‌نویسد

      سلام علی آقا مرسی از تحلیل هاتون و اینکه با کاربران سایت در تعامل هستید … راستش من تعدادی واحد در صندوق صنعت و معدن میخواستم بخرم چون دوستان گفتن عملکرد یکماهه و چند ماهه و یکساله رو هم در نظر بگیرید با توجه به اینکه درآمد ثابت هستش خوب بوده عملکردش … نظرتون در مورد این صندوق چیه به طور کلی ؟ چون مثلا دیدم از صبای هدف اینجا حرف زده بودن ولی در مورد این صندوق چیزی نوشته نشده بود در حالیکه بازدهی رو اینطور که در سایت فیپیران دیدم بد نبوده !!

  17. مرتضی می‌نویسد

    واقعا سهم اشنا عملکرد مزخرفی داره. چهارشنبه هفته گذشته شاخص حدود هزار واحد کاهش داشت قیمت ابطال امروز شنبه ۸ هزار تومن کم شد. حالا امروز شاخص بالای ۹۰۰۰ هزار واحد افزایش داشته نگاه کنید ببینید فردا چه قدر روی قیمت ابطال میره. خیلی زور بزنه فردا دو هزار تومن میره روی قیمت ابطال. منفی نباشه هنر کردن.

    1
    1
  18. رضا می‌نویسد

    صندوق سرمایه گذاری مشترک دماسنج که صدورش هم بسته است در هفته گذشته که بازار منفی بوده رشد مثبتی داشت. اما سهم آشنا در روزهای مثبت هم بازدهی نداره. لطفا افرادی که علت رو میدونن بیان و توضیح بدن و مارو از نگرانی دربیارن. سپاس

    1. حسین می‌نویسد

      در هفته قبل به دلیل توقف نماد وساخت که دومین نماد اصلی سهم آشنا بود و حراج شدنش به دلیل مسایل حقوقی سهم آشنا خیلی افت کرد.
      از طفی نمادهای ونوین و ثنوسا هم که به این قضیه ارتباط داشتن شدیدا افت کردن و نماد کسرا هم که پیش از این روزانه سقف رشد رو میزد به روند اصلاح و افت شدید رسید طوری که این افت امروز شنبه هم ادامه داشت.
      اما از امروز شنبه نماد وساخت مجدد بازگشایی شد و نماد های ونوین و ثنوسا هم به روند رشد برگشتن و عقب افتادن سهم آشنا از بورس کمتر میشه و امیدوارم از فردا کسرا هم به روند صعودی خودش برگرده.
      در کل در هفته قبل چند اتفاق بد با هم برای سهم آشنا افتاد طوری که امروز بازدهی هفتگیش 6- و بازدهی ماهانش به 0.88 درصد رسیده!
      اما در ادامه همه چیز به روند بورس بستگی داره و بعید میدونم در این حد بدشانسی برای صندوق تکرار بشه.
      باز میگم این نتایج بررسی های شخصی بنده است و بر اساس اون تصمیم گیری نکنید.

  19. زهرا می‌نویسد

    سلام به همگی
    اقایSasy_0121شماچرا اینقدر عصبانی هستید.اکثر دوستان شاکی احتمالا این اواخر خرید داشتن و بلافاصله پس از خرید قیمت افت کرده که اینقدر شاکی شدن…شما اختیار سرمایه خودتون رو دارید و هیچکس شما رو مجبور نکرده در صندوق سهام اشنا بمونیداینجا هرکس نظر شخصی خودشو بیان میکنه در نهایت تصیم نهایی با خودتونه این فقط یه پیشنهاد هست که گفته میشه فعلا صبر کنید و هیجانی تصمیم نگیرید و به محض منفی شدن شاخص ابطال نزنید چون بیشتر ضرر میکنید ..دوستان بارها تاکید کردند با دید بلندمدت وارد صندوق های سهامی بشید و زمانی که قیمت افت داره هیجانی تصمیم نگیریدوالا من به شخصه عملکرد سه یا 6ماهه صندوق ها رو با هم مقایسه میکنم میبینم تفاوت فاحشی باهم ندارن(فقط ممکنه دریک ماه یک صندوق بهتر عمل کرده باشه ولی درمجموع بازدهی ها به هم نزدیکه) بجز بورسیران که اون هم مدتهاست صدور نداره وصدورش هم حضوری هستش…ازطرفی هم قیمت هرواحدش بالای6میلیون و نیم هست..اگر بازدهی بیشتر از صندوق ثابت میخواید باید ریسک کنید هرچند اتفاق نظر اکثر کارشناس ها اینه که درنیمه دوم سال98همچنان روند بورس مثبت و صعودی هست اما ریسک سرمایه گذاری بیشتر از6ماهه اول شده…..دوستان بورس یعنی صبرو حوصله و همیشه زیان افراد عجول به صورت سود وارد جیب افراد صبور میشه..در ضمن بگم من خودم از نیمه دوم اردیبهشت 98 با پیشنهاد دوستان رده وارد صندوق شدم و از جمع 58 میلیون تومن سودی که داشتم این اواخر حدود 11 میلیون ونیم افت سود داشتم اما درمجموع خیلی بیشتر از صندوق ثابت سود کردم .اکثر صندوق های ثابت ظرفیتشون پرشده قبل اینکه ابطال بزنید حتما جایگزین مناسب پیدا کنید موفق باشید ..

    3
    1. حسین می‌نویسد

      با سلام.
      به نظر بنده دوستان حق دارن در مورد سهم آشنا نگران باشن و این انتقاد به عملکرد یک ماه اخیرش واقعا وارده که از بورس داره جا میمونه.
      فرض کنیم بورس 2 درصد بره بالا سهم آشنا 1.5 درصد میره بالا و اگه بورس 2 درصد بیاد پایین سهم آشنا 2.5 درصد میاد پایین. یعنی بورس در شرایطی که به نقطه قبلش برگشته سهم آشنا 1 درصد ضرر هم داده!
      از این بابت شما نمودار بورس رو بذارید کنار نمودار سهم آشنا این داستان در یک ماه اخیر بارها تکرار شده. خود بنده در این مدتی که تو این صندوق بودم عملکرد این ماه آخر رو به حساب آماده سازی جهت کسب سودهای بیشتر در آینده بهش نگاه میکنم. وگرنه هیچ توجیهی نداره بمونم و ضرر بدم حالا حتی میخواد از سودم باشه نه اصل پول.
      اگه این روند در آینده بهتر شد یعنی بازم صندوق داره یه کارایی میکنه وگرنه حتی تا پایان سال هم سرمایه ها رو به خطر میندازه!

      1. زهرا می‌نویسد

        دوست عزیزاقای حسین من خودم هم مثل شما به عملکرد صندوق سهم اشنا طی ماه گذشته انتقاد دارم و کاهش سود هم خودش نوعی ضرر هستش…همه ما برامون عملکرد صندوق مهم هستش من داخل کامنت قبلی هم عرض کردم هرکسی اختیار سرمایه اشو داره و همینطور حق انتخاب صندوق مناسببه این دلیل که ظاهر یه عده از دوستان نظرات خیر خواهانه دوستان رو هم غرض ورزی برداشت میکنند…دقیقابنده هم با دید اینکه این اصلاح و افت قیمت زمینه جهش و سود بیشتر درآینده رو فراهم کنه تا این مقدار کاهش سود صبر کردم در غیر اینصورت باید دنبال جایگزین مناسب بود….

        2
  20. رضا می‌نویسد

    چرا سهم آشنا اینطوری شده؟ امروز بازار ۹۰۰۰ واحد رشد داشته. یعنی فردا سهم آشنا میخواد هزارتومن بکشه رو هر واحدش؟ در ریزش هزارتایی بازار ۸ هزارتومن قیمتش اومد پایین. در ریزش ۷ هزار واحدی هم بیست و یک هزارتومن اومد پایین. فردا باید سی هزارتومن بره روی هر سهمش. ولی حالا ببین کی گفتم زیر هزارتومن میبره بالا. علی۰۰۱ بیا توضیح بده. هیچکس به ما جواب درست حسابی نداره بده

    1. حسین می‌نویسد

      بر اساس سبد پتفوی سهم آشنا در شهریور ماه امروز سهم آشنا بین 1.8 تا 2.1 درصد رشد داشته.
      امروز سهم کسرا عامل اصلی پایین بودن درصد بازدهی سهم آشنا بود.

  21. نیکا می‌نویسد

    علی آقا به نظر شما الان اگر مقداری واحد توی سهم آشنا بخرم ضرر نمیکنم ؟ قیمتش خب بالا رفته ولی به دید مثلا دوماه ینی تا 2 ماه دیگه فکر میکنم باید صعودی باشه … نمیدونم واقعا . دوستان لطفا نظراتتون رو بیان کنید مرسی

  22. Sasy_0121 می‌نویسد

    هر بار که شاخص 1000 هزار واحد هم میریزه سهم اشنا روز بعد دو تا سه درصد منفی میشه والله علی اقا001 یکبار یه 5 درصد ضرر و زیان بخوریم بریم صندوق های دارای جریمه ابطال زیر سه ماه خیلی بهتر از این هست هر روز با سهم اشنا دو تا سه درصد منفی بخوریم…. تازه اون 5 درصد در صورتی هست که بخوایم زیر سه ماه ابطال بزنیم که تاکید میکنم همه صندوق ها اینجور نیستن که دارای جریمه ابطال باشن و خیلی از صندوق ها از جمله همین سهم اشنا نفرین شده اینجور نیستن…

  23. Sasy_0121 می‌نویسد

    لامصب سهم اشنا اصلا طلاس از ابطال زدنش که هم نگم براتون حدود دو هفته پیش 22 واحد ابطال زدم بلافاصله فرداش تعداد سهم هایی که ابطال زده بودم از واحدهام کسر شد ولی کی پول رو ریخته باشن به حسابم خوبه؟7 روز کاری بعد…. زنگ زدم کارگزاریشون میگن که 3 تا 7 روز کار طول میکشه پول بیاد تو حسابتون دقیسا هم تا روز هفتم نگه داشتن با اینکه تعداد واحدهام رو کسر کرده بودن همون روز بعد ابطال…. دوستان خیلی از صندوق ها جریمه ابطال ندارن و این ویژگی فقط و فقط برای سهم اشنا نیست که بخوایم بخاطر این ویژگی ابطال نزنیم گیریم که اینجور باشه و فقط سهم اشنا اینطوره…. بعضی صندوق ها جریمه ابطال زیر سه ماه دارن که 5 درصد از دارایی کل شما به عنوان ضرر و زیان میره والله 5 درصد بهتر از ضررهای دو و سه درصدی سهم اشناست….

    1
  24. Sasy_0121 می‌نویسد

    لعنت به سهم آشنا امروزم 8 هزار دیگه از قیمت واحد هاش کم شد و قیمت ابطالش از 450 هزار به 442 رسید…. جالبه با کوچکترین ریزش که چهارشنبه رخ داد و هزار تایی بود سهم اشنا 8 هزار از قیمت سهم هاش کم میشه و با رشد های شارپ شاخص مثلا هفت هزار واحد دو سه تومن بیشتر بهش اضافه نمیشه…. جالبه الان ادن دوست عزیز حقوق بگیر سهم اشنا میاد میگه سهامداری بلد نیستین و…. سهامداری یعنی بهترین روزای بورس رو بخاطر تیم تحلیلگر ضعیف سهم اشنا از دست بدیم….؟ حداقل از علی اقا 001 انتظار نداشتیم بیان از سهم اشنا حمایت کنن بگن بهتره عوض نکنید صندوق رو

    1. امین می‌نویسد

      منم بدجور تو ضررم ۴۷۷ خریدم

      1. حسین می‌نویسد

        من هفته ای که خریدم 5 درصد ضرر کردم. اما این بالا و پایین شدن ها تکرار میشه. لطفا هیجانی تصمیم نگیرید. کافیه به وضعیت صدور و ابطال واحدها در روزچهارشنبه قبل نگاه کنید. مدتها بود که تعداد صدور سهم آشنا از ابطال بیشتر بود اما این موضوع در چهارشنبه برعکس شده. چرا چون همه از افت سه شنبه ترسیدن و واحدها رو چهارشنبه با یه افت دیگه فروختن. در صورتی که اگه شنبه این کارو میکردن کمتر ضرر می کردن.
        در این شرایط به نظرم چه برای صدور و چه برای ابطال باید پلکانی عمل کرد!

  25. مهناز می‌نویسد

    سلام آقای علی۰۰۱ ممنون از دانشی که در اختیار ما میذارید. لطفا هر بار تغییراتی در پرتفوی صندوق سهم آشنا ایجاد میشه مارو در جریان تحلیل این تغییرات بذارید. من چون به شخصه جدیدا سرمایه امو از امین آشنا به سهم آشنا انتقال دادم و همین ابتدا ضرر کردم به دلگرمی از طریق بالا بردن دانشم نیاز دارم. میگن سهام داری یعنی همین که با منفی های بازار سهام رو حفظ کنید و هنگام سوددهی خارج بشید. من چون ناشی بودم با یک روز منفی بازار خارج شدم و کلی سودهامو از دست دادم گرچه ضرر نکردم. ولی دوباره که وارد بازار شدم سودهایی رو از دست دادم ولی این بار صبر میکنم تا به سوددهی برسم. امروز هم که بازار مثبت بود‌ لطفا همیشه اینجا تحلیل هاتون رو به اشتراک بذارید. با سپاس از شما. ادمین و سایت رده.

  26. سالومه می‌نویسد

    دوستانی که سرمایه گذاری موفقی در بورس داشتید،
    ممکنه بفرمایید وضعیت بورس تا پایان سال نزولی خواهد بود یا خیر؟ چون من تا حالا چند میلیون ضرر کردم، خواستم بدونم اگه بورس دیگه جای رشد نداره ابطال بزنم. اگه راهنمایی بفرمایید خیلی ممنون میشم چون من واقعا به پولم نیاز دارم و میترسم سرمایه ام رو از دست بدم.

    پیشاپیش از محبتتون ممنونم.

    1. سیدعلیرضا می‌نویسد

      سلام
      بازار بعد از اصلاح قیمت روند صعودی داره
      البته بستگی داره چه سهامی خریدار کرده باشی

      1. سالومه می‌نویسد

        از راهنماییتون بی نهایت ممنونم آقای سید علیرضا.

  27. نیکا می‌نویسد

    عجیبه ! چرا کسی اینجا دیگه چیزی نمینویسه ؟ قبلا خیلی فعال تر بود که !

  28. حسام می‌نویسد

    سلام چرا امکان صدور وجود نداره؟

  29. نظر گیرنده می‌نویسد

    با احترام به همه نظرات…،
    دوستانی که سواد بورسی دارن، نظرشون درمورد وضعیت حال بورس چیه؟
    همینطور چه تحلیل و پیش بینی از 6 ماه دوم سال دارن؟ خواهشا نصیحت و توصیه های تکراری و تحلیل سطحی نکنید. ممنون

    1. رضا می‌نویسد

      داداش شما یه چیز کلی برای خودت میگی.هر کسی متناسب با سبدی که چیده بازدهیش فرق میکنه.شاخص ربطی به سود اوری همه نداره.روند کلی هم من با کارگزاریام صحبت کردم میگن بورس نمیشه پیش بینی کرد از شاخص 216 هزار و 240 هزار و 260 هزار و 280 و 300 و 320 و 330 هی گفتن بازار میریزه ولی نریخت.میگن با روند بازار دوست باشید..به تعداد کارشناس های کارگزاری ها نظرات متفاوت هست و شما دو نفر شبیه هم پیدا نمیکنی نظر مثل هم بدن

      1. نظر گیرنده می‌نویسد

        دوست عزیز، با عرض معذرت شما هم کلی گویی کردین، با توجه به اینکه میفرمایید، میگن، نمیشه روند بورس رو پیش بینی کرد و نظر کارشناسان متفاوته، با تجربه ای که دارید، نظر و راهکارتون برای یک سرمایه‌گذار مبتدی چیه؟ و چه شاخصه هایی رو باید مد نظر قرار بده؟ (در ضمن بعضی از دوستان بر این باورند که پیش بینی و احتمالات جزئی از بورسه).

  30. علی001 می‌نویسد

    در جواب به دوست عزیز بابک کامنتی که سه هفته پیش گذاشتم براتون کپی و پیست کردم””با سلام خدمت همه دوستان.چند تا کامنت اخیر دوستان نگاه کردم یکی در مورد صندوق صبای هدف بحث بود که تو کامنت های قبلی شرح دادم صندوق های سرمایه گذاری که تحت نظر بورس هستن و اسامی اونها توی سایت فیپیران هست ابزارهای مالی شفافی هستن و نگرانی نداره شاید دلیل اصلی نگرانی ها به خاطر نوظهور بودن این ابزارهای مالی هست که شروع الگوشون از ایالات متحده بوده و از سال 89 تو ایران شروع به فعالیت کردن و برای عموم جامعه هنوز خوب جا نیوفتاده و قدیمی تر ها باز ترجیح میدن به اندک سود بانک های دولتی دلخوش کنن.صندوق صبای هدف عمرش 3 سال هست سال 96 حدود میانگین 16 درصد 97 حدود میانگین 19 درصد و سال 98 از ابتدای سال تا الان 28 درصد سود برای 6 ماه که معادل 56 درصد سالانه بازده داشته.دوستان در مورد علت سود دهی بالای این صندوق باید بگم که اگر شما در سایت فیپیران دقت کنید جلوی هر صندوق ایتمی به اسم بتای صندوق میبینید هر چی بتای صندوق بالاتر باشه نشانگر این هست که صندوق سرمایه گذاری با ریسک بیشتر انجام داده.بتای صندوق اکثر صندوق های بانکی و حتی امین اشنا درحد 0.01 تا 0.03 هست.بتای صندوق های سهامی 0.8 تا 1.2 هست و از اونجایی که سودهی متناسب با درجه ریسک هم هست بازدهی ها یا گاهی ضرر های بالاتری هم میدن.درمورد صندوق صبای هدف بتای صندوق 0.18 هست که نشون میده این صندوق سرمایه گزاری های پر ریسک تری نسبت به سایر صندوق های درامد ثابت داشته و کل ظرفیت مجازی که داشته تو سهام سرمایه گذاری کرده و بازده فوق العاده ای به لطف بازار بورس جذاب سال 98 کسب کرده.فقط برخی مواقع قیمت صدور و ابطالش گاهی فاصله 300 تا 400 تومانی هم برخی روزها پیدا میکنن.دوستانی که تمایل دارن میتونن مقداری از سرمایه اونجا سرمایه گذاری کنن تا همه تخم مرغ هاتون توی یه سبد نباشه ولی خوب بازده صندوق احتمالا همیشه اینقدر بالا نخواهد ماند.صندوق ارزش افرین گلرنگ هم گزینه دیگری هست که قابل فکر کردن هست و جز صندوق های بزرگ با دارایی بالای صد میلیارد تومان هست بازده سه ماهه بهار 30 درصد و بازده سه ماهه تابستان 29 درصد و بتای صندوق هم 0.02 هست.و از مهرماه پرداخت سود صندوق از حالت سه ماه یکبار به ماهانه تغییر کرده.با ارزوی موفقیت برای همه دوستان””

    1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی