رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 30 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 54,804,398,008,407 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.04 %
بازده سه ماهه 6.15 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 25.02 %
بازدهی از آغاز فعالیت 275.61 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 9
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,003,140 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,002,049 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 37.27 %
سپرده بانکی 47.39 %
وجه نقد 0.01 %
سهام 11.53 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.5 %
دارایی‌های دیگر 0.6 %
قیمت آماری 1,010,517 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 54,692,300
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,395 دیدگاه
  1. نیکا می‌نویسد

    دوستان به نظر شما الان در صندوق سهم آشنا خرید داشته باشیم ؟
    و اینه آیا صبای هدف در سایت رده صفحه ای مثل اینجا داره که مردم نظراتشون رو نوشته باشن ؟ چطوری پیدا کنم صفحه اش رو ؟

    1
    1. علی می‌نویسد

      سلام دوستان من تازه وارد صندوق امین آشنا شدم،روز ۲۱ این ماه ۴۳۷ واحد صدور زدم،از پول واریزی حدودا ۱۲۰ تومن برداشت شد،آیا هزینه صدور داره؟چقده؟ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید

      2
      1. علی می‌نویسد

        کسی هست بنده رو راهنمایی کنه،آخه اطلاعی ندارم

        2
  2. زهرا می‌نویسد

    اینجا بحث کردن بی فایده هست یه عده واقعا بی منطق هستن اصلا متوجه نیستن صندوق سهامی ماهیتش کاملا متفاوته و ریسک بالایی داره ..کلا اومدن گارد بگیرن .هرچی میگیم عملکردوبازدهی صندوق سهامی رو در بلند مدت بررسی کنید چون هرصندوق خط مشی و سبد پرتفوی سهامش با صندوق دیگه فرق داره و سرمایه گذاریش ممکنه براساس اهداف بلندمدت و میان مدت باشه باز میگن پس چرا فلان صندوق طی یکماه قبل بهتر عمل کرده یا میگیم دوستانی که توی ضررن بدون توجه به محدوده حمایتی و مقاومتی و تحلیل ها در قیمت بالا صدور زدن و بهتربود با این رشد قیمت واحدهای صندوق ها پلکانی خرید میزدن تا ضررشون کمتر بشه چون الان اکثرا توی سود هستن و دارن میفروشن و خارج میشن و قیمت ها وارد فاز اصلاحی میشه واسه همین میگیم ریسک سرمایه گذاری در نیمه دوم سال افزایش پیدا کرده و انتظار سود شارپی 6ماهه اول رو نداشته باشید
    (به فرض اقای ایکس روز چهارشنبه 17 مهر صدورش هرواحد.448773 در زمان افت قیمت ثبت شده این اقا در اولین روزکاری هفته بعدیعنی شنبه 20مهر با رشد قیمت 9000 تومن به ازای هر واحد سود کردن اونم فقط یک روز ولی خانم ایکس که واحدهاشو 9 ام مهر481403 تومن و در اوج قیمت بدون توجه به تحلیل ها خریدن در ضرر هستن) …ما هرچی گفتیم فقط ازسر دلسوزی بود نه جانبداری..بنده و سایردوستانی که توی سود هستن اگر توی اون برهه زمانی که واردشدیم داخل هر صندوق سهامی دیگه ای هم سرمایه گذاری میکردیم به همین میزان و حتی بیشتراز سهم اشنا هم سود میکردیم بهرحال این انتخاب سلیقه ای هست چون اونزمان قیمت خرید تمام صندوق ها پایین بودپس اون دوستی که هی میگه شما چون سود کردی چشم بسته داری طرفداری میکنی سخت در اشتباهه ……سالم و پر سود باشید

    8
    2
    1. احمد می‌نویسد

      کی موقع خریده؟

      3
    2. h211 می‌نویسد

      ایول..کاملا صحیح

      8
      1
  3. Mehdi می‌نویسد

    امروز صندوق سهم اشنا تقريبا ٠/٥- درصد ضرر داد ، در حاليكه صندوق مشترك آگاه كمى بيش از يك درصد سود ده بود….

    2
    2
  4. Sasy_0121 می‌نویسد

    زهرا خانوم من طرفدار هیچ صندوقی نیستم چون میراث پدریم نیستن که بخوام سنگشون رو به سینه بزنم من فقط طرفدار سود صندوق هام اصلا هم برام مهم نیست چه صندوقی هست عاشق چشم و ابروشون نیستم که…. در ضمن من اصل همه تخم مرغ ها تو یه سبد نباشه رو رعایت کردم و کل سرمایم تو سهم اشنا نیست فقط 100 میلیون تو این صندوق نفرین شده هست بقیش رو بین سه تا صندوق دیگه تقسیم کردم که خدا رو شکر هر چقدر این صندوق داره گند میزنه صندوق های دیگم دارن جورش رو میکشن…. اره دیگه جواب منطقی شما رو هم دیدیم اگر ناراحتیم بریم صندوق های دیگه و اعتراض نکنیم…. بحث رو کشش نمیدم… فقط اینکه پیام های سهامدار های معترض اذیتتون میکنه از جمله من نیاز نیست خودتون رو اذیت کنید و کامنت ها رو مطالعه کنید و جنگ اعصاب واسه خودتون و دیگران درست کنید شما بیا اون 50 میلیون سودتو بین بچه ها تقسیم کن ما دیگه حرفی نمیزنیم خخخخخ سهم اشنا هم اینجوری به عنوان سهامدار نمونه ازتون تقدیر میکنه….پویا و مانا باشین بانو…بدرود

    1
    6
  5. Mehdi می‌نویسد

    سلام دوستان ، بنظر بنده تركيب سبد سهام صندوق سهم آشنا اصلا مناسب نيست هيچ خبري از گروه پتروشيمى و نفتي و دارويي و شركتهاي بزرگ سود ده در سبدش نيست . تعجب ميكنم كارشناساي محترم چطور همچين ريسكى رو ميكنن حتي سبد امين آشنا هم بسيار شبيه سهم آشناست.

    1
    1
  6. امیر می‌نویسد

    یکی از دوستان کاملا بدرستی ب یه نکته اشاره کرد و اینکه این صفحه امین اشنا هست و نه سهم اشنا و کاملا حق با ایشونه درسته بستر مناسبی نیس برای تبادل نظر سهم اشنا و مجبور شدیم اینجا بیان کنیم ولی کاملا حق با ایشونه و من خودم سعی میکنم دیگه بعد این کمتر درمورد سهم اشنا حرف بزنم و موضوع رو کشش بدم.و فقط نکته اخرمو میگم اون دوستی ک میگه ب چرخش دراوردن سرمایه سخته و چون سرمایه سهم اشنا زیاد شده قادر نیستن دوست عزیز البته نظر شخصی خودمه اتفاقا کاملا من مخالفم چون هم صدور واحد چند روز زمان میبره در سهم اشنا حتی ممکنه هفت تا ده روز زمان ببره ک براتون واحد صادر کنن و اینکه هرچقد سرمایه بیشتر باشه صندوق قادر هست بعنوان درصدی در یک سهم وارد بشه وبا قیمت سازی ک میتونه انجام بده اون سهم و بالا ببره یا پایین بکشه و منافع خودشو تامین کنه و از رانت اطلاعاتی استفاده کنه درست مثل سهم توکا ک اینو انجام دادن.پس بنظر خودم با سرمایه بیشتر خیلی بهتر میتونن .بله منو امثال من الان کاملا توی سود هستیم و این افت چند روزه از سود پولمون تنها کم شده وبازم این خودش ضرر حساب میشه.ولی به هر صورت توی سود خوبی هستیم ولی ایکاش دلیلشو متوجه بشین ک دلیل اصلی این صبر و صبر و صبر بوده وگرنه در گذشته هم صندوق افت قیمت مشابه این و داشته و دوستانی ک صبر کردن ب سود خوبی رسیدن.و دراخر تصمیم با خودتونه .دیگه سعی میکنم در مورد سهم اشنا حرفی نزنم و در مورد موضوع اصلی ک امین اشنا هست اگه نکته ای بود بگم.موفق باشین

    2
    1
  7. مهرداد می‌نویسد

    داره از سرمایه اصلیم کسر میشه. آقای علی۰۰۱ لطفا بگید چکار کنیم؟ از سهم آشنا خارج بشیم؟

    1
    1
  8. امیر می‌نویسد

    کاملا حق با شما ها هست.و سهم اشنا ک چندین هلدینگ بزرگ و باسابقه چند دهه رو اداره میکنه ناوارد و ناکارامد هستن.فقط یه خواهش ازتون دارم لطفا الان ک ابطال میزنین مبلغ و اون صندوقی ک میرید اونجا رو بگین.برای خودم میخام شاید منم دیدم شما جای بهتری رفتین خب منم ابطال میزنم میام.ممنون

    3
    1
    1. Sasy_0121 می‌نویسد

      سلام امیر جان… صندوق ارزش کاوان اینده…. ذوب اهن نوویرا…. صنایع بزرگ کاردان…. گنجینه رفاه و…..

      1
      3
      1. امیر می‌نویسد

        سلام عزیز.یعنی همه اینا میخای سرمایه گذاری کنین؟؟لطفا دقیق بگین الان اگه ابطال زدین کدوم صندوق سرمایه گذاری میکنین.واگه سرمایتون هم تقریبا بگین ک میبرین اون صندوق ممنون میشم.شاید منم ب شما ملحق شدم بعد دو ماه.

        2
  9. Rf می‌نویسد

    اکثر سرمایه گذاران نشان دادن ریسک پذیرن چون بسیاری از همین صندوق امین آشنا مقداری از سرمایه رو آوردن سهم آشنا ، امیدوارم فکری برای سود بیشتر صندوق امین آشنا بشود

    1
  10. Rf می‌نویسد

    اگر صندوق امین آشنا در صندوق از سپرده بانکی کم کنه وبه اوراق مشارکت بیافزاید به نظرم در این بازار رقابتی میتونه با صندوق هایی مثل صبای هدف و دیگر صندوقهایی که در پرتفوی خود بیشتر از اوراق استفاده کردن رقابت داشته باشه البته درسته شدت ریسک بیشتر میشود ولی در مقابل سود سرمایه گذار هم بیشتر میشود .
    چون واقعا دیگه با این اوضاع اقتصادی سود متوسط ۲۵ درصد یه شوخیه برای سرمایه گذار

    1
    1. امیر می‌نویسد

      دوست عزیز اوراق نهایت 22 درصد بازدهی داره.و معمولا صندوق درامد ثابت نمیتونه بالای 22 درصد سوددهی داشته باشه.واگه صندوقی و میبینن ک بالای اون سوددهی دارن بخاطر اون بیست درصد سهام هست ک میتونن سرمایه گذاری کنن.و هر چقد ریسک بالاتر داشته باشن یعنی سود بالاتر یا ضرر بیشتر

  11. علی001 می‌نویسد

    با سلام خدمت دوستان.متاسفانه امروز شاخص کل برای دومین بار در شکستن مقاومت 330 هزار ناکام بود و با افزایش فشار فروش و سیو سود عده ای که تو سود های خوبی هستن فشار فروش ایجاد شد و بازار مجدد وارد فاز اصلاحی شد احتمالا فردا هم با بازار قرمز و اصلاحی روبرو باشیم.دوستان شاخص کل ملاک قرار ندهند.شاخص کل بیشتر تحت تاثیر شرکت های بزرگ هست مخصوصا 50 شرکت بزرگ…صندوق هایی مثل صندوق بزرگ شاخص سی فیروزه یا صندوق شاخص کاردان سهامشون مطابق با سهام 30 شرکت بزرگ خرید میکنن پس بازدهی این صندوق ها مثل شاخص بورس هست اما سهم اشنا چنین نیست و نباید با شاخص کل مقایسه بشه.دوستان ایتمی که باید همیشه مورد توجه قرار بدین شاخص کل هم وزن هست این ایتم بدون در نظر گرفتن اندازه شرکت ها وضعیت بازار نشون میده برای مثال امروز شاخص کل 1.26 واحد رشد تحت تاثیر نمادهای بزرگی مثل فارس و فملی و شتران.. رشد داشت اما شاخص هم وزن که بیانگر خرید و فروش ها بر اساس شرکت ها بدون در نظر گرفتن حجم سهام و بزرگی شرکت بود عدد منفی 0.49 را ثبت کرد که حاکی از فشار فروش تو کلیت بازار بود و از طرفی چون قیمت اخرین معامله ها قرمزتر و منفی تر از و قیمت پایانی(قیمتی که یه تعداد مشخص از سهام باید معامله بشن تا تغییر کنه و به نوعی میانگین قیمت خرید و فروش هست) بود حکایت از سیو سود و ادامه روند فروش به احتمال زیاد در روز بعد حکایت داره.با این تفاسیر فعلا یه بازار منفی تا مثبت ضعیف توی این هفته انتظار داریم تا ان شالله ببینیم در ادامه شاخص با استراحت و حمله مجدد میتونه مقاومت بشکنه یا اینکه بازار وارد فاز اصلاحی میشه.فعلا توصیه ای به خرید و فروش نمیشه و بهتره نظاره گر روزهای بعد باشیم…موفق باشید..

    3
    1. نیکا می‌نویسد

      سلام علی آقا مرسی از تحلیل هاتون و اینکه با کاربران سایت در تعامل هستید … راستش من تعدادی واحد در صندوق صنعت و معدن میخواستم بخرم چون دوستان گفتن عملکرد یکماهه و چند ماهه و یکساله رو هم در نظر بگیرید با توجه به اینکه درآمد ثابت هستش خوب بوده عملکردش … نظرتون در مورد این صندوق چیه به طور کلی ؟ چون مثلا دیدم از صبای هدف اینجا حرف زده بودن ولی در مورد این صندوق چیزی نوشته نشده بود در حالیکه بازدهی رو اینطور که در سایت فیپیران دیدم بد نبوده !!

      1
  12. نظر گیرنده می‌نویسد

    رده جان تدبیری بیاندیش،
    بازار مس گرا راه انداختی؟؟
    دراین هیاهو شنیدن صدای دوست مبهم و مشکل است.
    سوءتفاهم نشه منظورم راه اندازی سایتی جداگانه است.
    التماس دعا

    2
  13. مریم می‌نویسد

    اقای حسین پس کی سهم آشنا سود میکنه؟ شما که اطلاعاتت بالاست. بگید به ما

  14. فرید می‌نویسد

    من تا سود نکنم از سهم آشنا خارج نمیشم
    حالا هر کس خارج بشه ضرر میکنه و سودش میره به جیب سهم آشنا … در ضمن بعد هفت روز پول میاد به حسابت دوست گرامی. بعد صبر کن

    1
  15. آرش می‌نویسد

    خیلی جالبه شاخص بورس 1400واحد پایین اومد سهم آشنا 7000تومان افت کرد حالا شاخص بورس 9000واحد بالا رفته 8700تومان رفته روش

  16. حسین‌ می‌نویسد

    متاسفانه پیشاپیش بازدهی منفی 0.5 درصدی امروز یکشنبه سهم آشنا رو با وجود عملکرد مثبت بورس به اطلاعتون برسونم!

    1. محمد می‌نویسد

      سلام دقیقا طبق بررسی شما صندوق 0.5درصد افت کرد.. لطف کنید بررسی کنید با توجه به فشار فروش امروز و افت 6هزار واحدی بورس فردا قیمت سهام چقدر افت میکنه؟

  17. Sasy_0121 می‌نویسد

    سهم آشنا هر واحدش 9 هزار تومان رشد کرد…. علی برکت الله….

  18. مسعودی می‌نویسد

    امیدوارم روند سودهی این برج امین آشنا به حدی نباشه که باعث فرار سرمایه گذاران از صندوق بشه!!!

  19. فرید می‌نویسد

    این که میگید سهام گرون شده و سهم آشنا مجبور شده سهام گرون بخره و این باعث ضرردهیش شده خب چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟اگه این تحلیل شماست یعنی شما بهتر از این صندوق میدونید و در این صندوقی که مردم بهتر از کارشناساش تشخیص میدن رو باید تخته کرد. و اگه این صندوق همچین موضوعی رو میدونسته باید صدورش رو میبست و اگه نمیدونسته پس چطور داره به همین روند ادامه میده یعنی صدورش بازه؟ پس لطفا همینطوری نظر ندید و ما از صندوق انتظار داریم بهتر عمل کنه و انتظارمون هم به جاست.

    3
    1. فرید می‌نویسد

      آقای تحلیلگر کسی اینجا امین آشنارو بد جلوه نمیده. ما داریم راجع به سهم آشنا صحبت میکنیم نه امین آشنا و قصد بدجلوه دادن نداریم. انتقاد داریم و سرمایه گذار هستیم.آقای امید لطفا آدرس اینستا رو به اشتراک بذارید

      1
  20. زهرا می‌نویسد

    صندوق (نفرین شده سهم اشنا به قول دوستمون ) رتبه دومین صندوق سهامی پربازده تابستان 98 رو داره با بازدهی تقریبی 41درصدو بانک توسعه تعاون…گنجینه رفاه…بورسیران به ترتیب جایگاههای سوم تا پنجم.اونوقت یه عده از دوستان این تحلیل هارو از کجا میارن دقیقا…..اینکه یه عده سر لج با خودشون و سرمایه اشون دارن و اومدن توی بالاترین قیمت صدور زدن و توی بدترین شرایط و پایین ترین قیمت ابطال زدن و الان که مجددا روند صعودی شروع شده منتظرن تا مبلغی رو که ابطال زدن بحسابشون واریز بشه و اقدام به خرید واحدهای صندوق دیگری کنند که دقیقا قیمتش داره در این مدت بالامیره یعنی ضرر روی ضرر…التماس تفکر

    6
    1. Sasy_0121 می‌نویسد

      احسنت زهرا خانوم نفرین شده رو خوب اومدی…. واسه شمایی که از بهار عضو این صندوقی و 50 میلیون تومن به قول خودتون سود بردین انتظاری بیش از این نمیره که اینطوری با چشمای بسته از این صندوق حمایت کنی چون هر چقدرم تو این روزا منفی بخوره صندوق به قول خودتون از سودهاتون داره کسر میشه…. کاش این سودها رو نداشتین و الان مرتب منفی میخوردین و از سرمایه اصلیتون کسر میشد تا اونوقت یه کوچولو درد بقیه رو میفهمیدین هر چند من خودم از مرداد ماه عضو این صندوقم و هنوز چیزی تو ضرر نیوفتادم و دقیقا مثل شما داره از سودهام کم میشه ولی کاش فقط چشممون بخودمون نباشه…. در ضمن ملاک ما تابستون نیست سرکار بانو این صندوق دو ماه کامله بازدهی افتضاحی داشته چون مقاطعی از تابستون خوب بوده و شما سود بردین بقیه اعضایی که از شهریور و و مهر وارد شدند هر چقدر دارند منفی میخورند نباید صداشون در بیاد دو ماهه مرتب هست این سهامدارها صداشون در نیومده به امید بازدهی مثبت ولی…..سال پیش صندوق آوای ثروت کیان و یکم اکسیر فارابی جز پر بازده ترین صندوق های سهامی تو کل سال بودن و جز ده تا اول ولی الان کجان؟ چون سال پیش خوب بودن الانم خوبن؟ چون سهم اشنا نفرین شده تابستون خوب بوده الانم باید خوب باشه؟ والله قرار نیست هر صندوقی شش ماهه اول خوب بوده شش ماهه دومم خوب باشه…. البته چون تو سود هستین بهتون حق میدم این واقعیت ها رو نبینید و با چشمای بسته از صندوق حمایت کنید چقدر خوبه هوش هیجانیمون رو کنترل کنیم و الکی رو یه صندوق تعصب نداشته باشیم سهم اشنا ارثیه پدریمون نیست که اینجوری حمایتش کنیم…..

      4
      1. زهرا می‌نویسد

        دلم نمیخوادباکسی بحث کنم چون مشخصه اکثرا بی گدار به آب زدن و الان فقط دارن دست و پا میزن تا به خودشون دلخوشی بدن تلاش من و دیگر دوستان هم بی فایده هست ….شما یه جور صحبت میکنید انگارمقصر بنده هستم که عده ای توی ضررن …خدایی با خودتون رو راست باشید چند تا از این دوستان شاکی قبل از سرمایه گذاری تحقیق کردن..اکثرا فقط دنبال بقیه راه میافتن (مثل بازارهای اخیر دلار..طلا.. خودرو ..مسکن و الانم بورس) حتی یه عده هنوز معنی شاخص رو متوجه نیستن درحالی که بارها دوستان گفتن بازدهی صندوق ها به پرتفوی سهامشون بستگی داره باز یه عده میان میگن شاخص ال بود صندوق بل شدبارها گفته شده صندوق سهامی جای هر کسی نیست و بازار بورس بازار پرریسکی هست و باید با دیدگاه بلندمدت وارد شد.کسی که توی اوج قیمت بدون اگاهی وارد شده و انتظار داره 50 روزه سود کنه راه رو اشتباه اومده..اقای ساسی شما خودتون داخل کامنت بالا جواب حرف های خودتونو دادید قرار نیست همیشه بازار مثبت باشه و ملاک بازدهی عملکرد چند ماهه هست.بقول شما صندوق سهم اشنا ارثیه پدریم نیست الان وارد هر صندوقی که بشید اوضاع همینه وقتی میای واحدی رو که بیش از صددرصد رشد کرده میخرید باید متوجه باشید که چه ریسکی میکنیدچون اکثر صنایع رشدکردن و فقط معدود سهم های بنیادی جای رشد دارن…بنده و بقیه دوستان هم روزای منفی رو تجربه کردیم دقیقا توی تیر ماه صندوق فقط دو و نیم درصد بازدهی داشته اما درمجموع سه ماهه تابستان بهتر از سایر صندوق ها عمل کرده اما مثل یه عده از دوستان اینجا فریاد نزدیم چون میدونستم پا توی چه راهی گذاشتم حالا که قدم مبارکتون رو توی اوج قیمت بدون اگاهی داخل این بازار گذاشتید امیدوارم زودتر به سود مد نظرتون برسید و خاطره خوبی از سال 98 و سهامداری توی ذهنتون بمونه .در نهایت بگم پدر پول بسوزه..خخخ ..موفق باشید

        6
        1. Sasy_0121 می‌نویسد

          مثل اینکه خودتون هم اهل خوندن پیام ها از وسط هستین…. یا شایدم از انتها….یا شایدم…. بیخیال….. شما فکر کن من از سر بی اطلاعی اومدم…. همینقدر بدونید که من منتظر موندم تیر ماه که سهم اشنا تو عملکرد ماهانش منفی بود مثبته بشه بعد ورود کنم که به لطف این قضیه همونطور که گفتم ضرر نکردم که هیچ سود هم کردم و داره از سودهام کسر میشه…. پ لطف کن اگر حوصله خوندن پیام رو نداشتین نیاین اینجا بنویسین که من تو گرونی ها خریدم چون من تو پیام قبلی کاملا به صراحت گفتم هنوز به ضرر نرسیدم ولی…. پس شما معتقدین دوستان نباید وارد صندوق میشدن چون تو اوج گرونی ها بوده خب صندوق اگر تو اوج گرونیه و نمیتونه سود بده غلط میکنه سرمایه جذب میکنه به به کسایی که تازه وارد صندوق شدن اسیب برسه….. چطور افرادی که طی این دو ماه تو صندوقای ارزش کاوان اینده…. گنجینه رفاه…. ذوب اهن نوویرا… صنایع بزرگ کاردان…. مشترک نقش جهان…. مشترک بانک خاورمیانه…. بانک توسعه تعاون و…. صدور زدن توی سود بالا هستن حتی تو این اصلاح شدید بازار؟؟؟؟ اونوقت منطق شما اینه نباید وارد این صندوق میشدن چون گرونه؟ استدلال از این بهتر نداشتین؟ گرونه؟؟؟؟؟!!!!!عاشق این استدلالتون شدم….صندوق های ذکر شده همشون هر ماه صدور دارن و هیچ وقت هم سهامدارهای جدیدشون توی ضرر نیستن چرا؟ چون تیم تحلیلگری که استخدام کردن جانباز ذهنی و فلج مغزی نیستن…. اگر هم بدونن ممکنه با ورود سهامدار جدید دچار سرمایشون به خطر بیوفته و صندوق بیوفته تو بازدهی منفی صدورشون رو میبندن نه عین سهم اشنا……لطف کنید دفعه بعدی انقدر سطحی علت تو زیان بودن دوستانی طی یکی دو ماه اخیر وارد صندوق شدن رو به گرون خریدن تو اوج گرونیه و….البته منم اگر 50 میلیون از یه صندوق کشیده بودم بیرون هر روز میومدم اینجا و دم از سهامداری و حمایت همه جانبه از اون صندوق میکردم مطمئن باشیین همین الانشم اگر شما این پولو از صندوق هایی مثل بورسیرران یا دماسنج کشیده بودین بیرون الان بجای سهم اشنا اونا سهمیه و ارثیه پدریتون بود متاسفانه بشدت هوش هیجانی پایینی دارین به این معنی که بشدت تعصب پیدا کردین به این صندوق و هیچ رقمه حاضر به قبول واقعیت نیستین شما هنوز خواب تیر ماه رو میبینین و امید دارین ماجرای تیر ماه دوباره تکرار بشه ولی افسوس که دو ماهه خبری نیست و تو ماه سوم هستین…. شاید این جمعه بیاید زهرا خانوم شاید این جمعه بیاید….در ضمن از ادمی که عملکرد ضعیف تحلیلگرهای یه کارگزاری رو ارتباط به قدم خوش یومن و بد یومن بودن سهامدارهای جدید از این بیشتر انتظار نمیره….

          5
          1. زهرا می‌نویسد

            بنده هیچ ادعایی ندارم نظر کارشناسانه هم ندادم .ظاهرا شما اصلا متوجه منظور من نشدید …یکبار دیگه کامنت بالا رو با دقت بخونید یکجامخاطب دوستان شاکی هستن یکجا شما هستید…بنده طرفدار هیچ صندوقی نیستم . الانم منظورم این بود که فقط صبرکنند چون بعد از رشد قیمت از نیمه دوم مرداد تا اوایل مهر که قیمت از 333 هزار تومن به 480 هزارتومن رسیده بود یه فاز اصلاحی لازمه.اکثرا هم توی اوج قیمت وارد صندوق شدن ..شاخص محدوده حمایتی و مقاومت داره که دوستان صد بار توضیح دادن….انگار سود من شده خار چشم شما …ریسک کردم نوش جونم …شما چطور اینقدر طرفداری بقیه صندوق ها میکنید باز سهم اشنا موندید عجیبه.. لطفا صندوق مناسبی سراغ دارید تشریف ببرید اونجا و بحث رو کش ندید..یا حق

            6
  21. نظر گیرنده می‌نویسد

    جناب علی 00، با شناختی که از شما بواسطه ی کامنت هاتون در این صفحه و صفحات دیگر دراین محدوده یکساله دارم، اینگونه برداشت را از شما بعید و انتظار سعه صدر بیشتری ميرفت،
    اصولا معتقدم حاصل درگیر شدن به مسائل حاشیه ای جز وقت تلف کردن نیست.
    موفق باشید

    1. علی001 می‌نویسد

      نه دوست عزیز شما بزرگوارید همگی اینجا هستیم تا نظراتمون به اشتراک بزاریم و در یک محیط دوستانه از نظرات و تجربیات هم استفاده کنیم. با ارزوی موفقیت…

      2
  22. امیر می‌نویسد

    سهم اشنا قثابت3000تومنی خریده ظاهرا ومتاسفانه

  23. رضا جهانی می‌نویسد

    دوستان با توجه به نزخ ابطال امروز ، به نظر سودهی این دوره امین آشنا خیلی کم باشه!!! نظر شما چیه؟

  24. تحلیل گر می‌نویسد

    سلام دوستان . نمی دونم توی سایت امین اشنا چقدر بدخواه داره چرا چرا اینقدر اصرار دارن این صندوق بد جلوه بدن. بنده حدود 5 سال توی این صندوق هستیم خیلی هم راضی هستم از عمل کرد نسبت به دادن بالاترین سود. گویا دوستان زیاد با عمل کرد صندوق ها زیاد اشنا نیستند .هراس توی سرمایه گذاری این صندوقها دارن شاید گقت مشگلی اصلی همین هراس انها می باشد….
    با این نوشتن ها چیز ی عوض نمی شه فقط زمان سرمایه گذاری در صندوق را از دست می دهید همین بد نست در مورد تمامی و صندوق ها بیشتر اطلاع کسب کنید بد نظر بدین. چند ماه پیش تحلیل رکود طلا و دلار و مسکن در اوج رشد انها دادم .شاید کمتر کسی توجه کرد و همچنین نسبت به تکمیل ظرقیت این صندوق هشدار دادم زود سرمایه گذاری کنید .
    این بورس باید منتظر زیان سنگین سهام داران و سهام بازان شد در اینده نزدیک گرفتار می شوند .شاید این حرف برای انها تلخ باشد هزار دلیل برای رشد ادمه بورس دارن همچون دیگر سرمایه گذاران دلار ومسکن و طلا …… و چندین ماه پیش داشتند. موفق باشید

    1. Sasy_0121 می‌نویسد

      دوست عزیز ساقیت رو عوض کن….

      1
    2. امیر می‌نویسد

      سهم اشنا قثابت 3000تومنی خریده متاسفانه

  25. تحلیل گر@ می‌نویسد

    سلام دوستان . نمی دونم توی سایت امین اشنا چقدر بدخواه داره چرا چرا اینقدر اصرار دارن این صندوق بد جلوه بدن. بنده حدود 5 سال توی این صندوق هستیم خیلی هم راضی هستم از عمل کرد نسبت به دادن بالاترین سود. گویا دوستان زیاد با عمل کرد صندوق ها زیاد اشنا نیستند .هراس توی سرمایه گذاری این صندوقها دارن شاید گقت مشگلی اصلی همین هراس انها می باشد….
    با این نوشتن ها چیز ی عوض نمی شه فقط زمان سرمایه گذاری در صندوق را از دست می دهید همین بد نست در مورد تمامی و صندوق ها بیشتر اطلاع کسب کنید بد نظر بدین. چند ماه پیش تحلیل رکود طلا و دلار و مسکن در اوج رشد انها دادم .شاید کمتر کسی توجه کرد و همچنین نسبت به تکمیل ظرقیت این صندوق هشدار دادم زود سرمایه گذاری کنید .
    این بورس باید منتظر زیان سنگین سهام داران و سهام بازان شد در اینده نزدیک گرفتار می شوند .شاید این حرف برای انها تلخ باشد هزار دلیل برای رشد ادمه بورس دارن همچون دیگر سرمایه گذاران دلار ومسکن و طلا …… و چندین ماه پیش داشتند. موفق باشید

  26. Sasy_0121 می‌نویسد

    دوستان پیرو پیام قبلی که راجب پر بازده ترین صندوق های در امد ثابت ارسال کردم عرض کنم که اعداد ذکر شده بازدهی ماهانه نیست بلکه بازدهی سالانه این صندوق هاست…

    3
  27. Sasy_0121 می‌نویسد

    پر بازده ترین صندوق های در آمد ثابت تا این لحظه:
    صندوق صبای هدف:41درصد
    صندوق مشترک صنعت و معدن:33 درصد
    صندوق توسعه سرمایه نیکی:31 درصد
    صندوق مشترک نوین نگر اسیا:31 درصد
    صندوق مشترک بانک مسکن:30 درصد
    صندوق گنجینه یکم اوید:30 درصد
    صندوق ارزش افرین گلرنگ:28 درصد
    صندوق امین اشنا ایرانیان:24 درصد

    2
  28. امیر می‌نویسد

    این صندوقا مال خودشون که نیست
    میرن سهام تو اوج میخرن ازفک وفامیلای خودشون باکدصندوق

  29. امیر می‌نویسد

    همچنین الان در این قیمت بهترین زمان برای صدور واحد در سهم اشنا هست.همونطور ک چهارشنبه گذشته گفتم و میتونین ببین این هفته بورس کاملا سبز هست البته پیش بینی شخصی خودم هست.قابل توجه کسانی ک با شاخص مقایسه میکنن.هفته گذشته بخاطر چند دلیل باعث افت شدید شدیم ک مهمترینش عرضه سهام بانک ملت بود و البته دو تا عرضه اولیه رنیک و بجهرم هم دامن زدن بهش ولی الان اون صف فروش افت کرده.چون اتفاق خاصی در بورس نیوفتاده بود بنظرم این هفته شاخص سبز هست.البته دو تا هم ک عرضه اولیه جدید هست ک باعث افزایش میشه.بنظرم اگه سقف 330 هزار شاخص این هفته بشکنه راحت تا 350 خواهیم رفت وگرنه بازم اصلاح میخوریم صدای بعضی از دوستان درمیاد…..

    1
  30. احمد می‌نویسد

    فکر میکنم نظر آقای محمد بیشتر شخصیه تا کارشناسی. کسی هست نظر ایشونو نقد کنه؟ اینطور که ایشون تحلیل کردن به نظر میاد تقصیرو انداختن گردن سرمایه گذارها. و میگن که صندوق مجبور شده سهم های گرون رو بخره! فکر نمیکنم این نظر درستی باشه یعنی افراد خبره صندوق از سر اجبار میرن یه سهمی رو میخرن؟ و نه با یک دید بلندمدت و نگاه کارشناسانه؟ اینطوری که صندوقو به باد میدن. درضمن که گفته میشه ورود نقدینگی های جدید و پرقدرت باعث رشد و رونق بورس شده.

    1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی