رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 20 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 55,655,426,083,852 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.02 %
بازده سه ماهه 6.12 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 24.95 %
بازدهی از آغاز فعالیت 274.94 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 10
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,017,493 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,016,393 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 35.74 %
سپرده بانکی 48.91 %
وجه نقد 0.05 %
سهام 11.51 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.45 %
دارایی‌های دیگر 0.51 %
قیمت آماری 1,029,630 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 54,757,780
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,393 دیدگاه
  1. عرش می‌نویسد

    سلام دوستان مطمئنيد هزينه ابطال نداره ، من ميخوام مبلغ زيادي سرمايه گذاري كنم لطفاً با دقت نظرتون رو بيان كنيد ممنون.

  2. علی می‌نویسد

    در این بانکها پول نزارین از ما گفتن
    همانطور که میبینین سرمایه ای جذب نکرده برخلاف صندوق های دیگر

    1. شورلت می‌نویسد

      ایشون درست میگن شما هم
      ولی بحث اینه برخی صندوق ها سرمایش کمه و این یه جورایی بی اعتمادی میاره

    2. علی می‌نویسد

      این ها صندوق سرمایه گذار هستن نه بانکدوست عزیز …
      به بیان بهتر صندوق امین آشنا ایرانیان برای كارگزاري سهم آشنا (سهامي خاص) هست که کارگزار بورس هست.
      شما سهام این کارگزاری یا صندوق رو میخری و اون ها با پول شما در بورس فعالیت اقتصادی می کنن و سود اون فعالیت رو بین همه سهامداران تقسیم میکنن …
      در مثل خریدن سهام صندوق های سرمایه گذاری که خیلی وقت رایج ….

  3. امید می‌نویسد

    سلام خیلی وقته صندوق ها را بررسی می کنم این صندوق بدلیل ضمانت نقد شوندگی بانک حکمت و هزینه ابطال صفر که به اشتباه اینجا نوشته شده ۲۰۰۰ و بازدهی فوق العاده جزوء بهترین هاست.پیشنهاد می کنم بازدهی روزانه را توی صندوق ها با هم مقایسه کنید. صندوق آشنا ایرانیان بازدهی قابل قبولی داره.سود ۲۵/۴/۹۶ برابر با ۲۳.۱ به حساب واریز شد.درضمن اگر تهران نیستید مثل من از طریق اینترنت عضو بشوید و سرمایه گذاری بکنید.در ضمن بنده کارمند صندوق نیستم و خواستم تجربه خودم را با شما به اشتراک بذارم.ممنون از وقت و توجه اتان.

    1. عرش می‌نویسد

      آقا شما مطمئنيد هزينه ابطال نداره ، من ميخوام مبلغ زيادي سرمايه گذاري كنم لطفاً با دقت نظرتون رو بيان كنيد ممنون

    2. عرش می‌نویسد

      ميشه توضيح بديد چه طور از طريق اينترنت ثبتن نام و سرمايه گذاري كرد ، ما تو شهرمون بانك حكمت نداريم.

  4. امید می‌نویسد

    هزینه ابطال نداره

  5. هادی می‌نویسد

    یه سری به صندوق آرمان بانک شهر بزنید.ببینید چقدر واحد هایش زیاد شده و همه مردم دارن توی اون صندوق سرمایه گذاری میکنند.چون مبلغ جبرانی میده در هر ماه سودش نزدیک به 23 درصد شده.در ضمن به هزینه ابطال هم توجه نمایید.این صندوق برای ابطال هر واحد از شما مبلغ 2000 تومان میکیرد.

  6. علی می‌نویسد

    سلام به همگی …
    بگذارید موضوع رو روشن بیان کنیم … این صندوق مجزا از بانک و هیچ ربطی به بانک حکمت نداره ، بانک حکمت فقط ضامن نقدشوندگی اصل پول شما هست نه سود پول … حالا این یعنی چی ؟
    یعنی مثلاً شما میری سهم میخری از این صندوق ، روزی که سهم رو میفروشی بانک تضمین میکنه که اگر صندوق هم پول نداشت پول رو به شما بده ، ولی بانک سود شما رو تضمین نمیکنه ، یعنی شما سهم بخری 100000 تومان بشه 80000 تومان یا 120000 تومان دیگه ربطی به بانک نداره و اون رو صندوق محاسبه میکنه . یعنی سود و زیان فقط به عملکرد صندوق بستگی داره و این هم فقط از طریق بررسی بازدهی صندوق در ماه های گذشته مشخص میشه …
    پس بانک فقط تضمین میکنه که قیمت سهام رو مطابق قیمت روز سهم که توسط صندوق محاسبه میشه چه بالا رفته باشه و چه کمتر شده باشه در صورتیکه صندوق نقدینگی نداشته باشه به شما پرداخت کنه .
    اگر سوالی دارید میتونید با این شماره تلفن تماس بگیرید 02186083229

  7. فرزان می‌نویسد

    صندوق سود بالايي مي ده ولي خود شعب بانك حكمت باز نمي كنن و حتي اظهار بي اطلاعي مي كنن بر عكس بقيه صندوق ها كه خود شعب باز مي كنن

  8. حسن می‌نویسد

    با سلام. خواهشا منو از بلاتکلیفی در بیارید. توی سایتتون زدید حداقل سود تضمین شده برای صندوق امین آشنای ایرانیان 20% هستش اما توی سایت خود صندوق، زده ضامن سوددهی وجود ندارد. یعنی چی؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      اصلاح شد

  9. Milad می‌نویسد

    پس چرا تو خود سایت صندوق ضامن سود دهی زده ندارد

    1. ناشناس می‌نویسد

      اصلاح انجام شد

  10. Aboubakr می‌نویسد

    اقا من 20,000,000تومان دارم خواهشا راهنمایی کنید که ایا تو بانک حکمت سود بگیرم یا اقتصاد نوین….و کدوم صندوق سرمایه گذاری….ممنون خیلی جوابش برام مهمه….

    1. حامد می‌نویسد

      سلام دوست عزیز:
      صندوق امین اشنای ایرانیان را من به شما توصیه میکنم. در ذیر توضیحات کامل را نوشتم، میتونید بخونید.

  11. رضا می‌نویسد

    سلام آقای حامد
    ممنون از توضیحاتتون ولی ایمیل ذکر نکردید چطور با شما در ارتباط باشم؟

  12. reza87 می‌نویسد

    سلام دوستان! کسی تو این صندوق سرمایه‌گذاری کرده؟؟
    لطفاً نظرتون بگید که ما هم استفاده کنیم
    در این مورد که آیا این صندوق قابل اعتماده هست یا نه و اصل پول رو برمیگردونه؟
    من سایت صندوق رو رفتم دیدم سودهای بالایی میده ولی نمیدونم ادامه‌دار باشه یا نه 🙁 سرمایه من: 20 میلیون تومان لطفاً کمک کنید سپاس

    1. حامد می‌نویسد

      سلام دوست عزیز :
      من قبلا توی بورس فعالیت می کردم و یک هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا نقد شدم و اومدم بیرون اول اوراق 20 درصد رایتل را خریدم ( از توی بورس ) اما بعد دیدم اوراقی که هر وحدش را 102500 تومان خریدم داره میاد پایین و شد 101000 تومان!!
      سریع نقد شدم و با کلی مشورت با دوستان به این نتیجه رسیدم که این صندوق بهترین سود روز شمار را فعلا میده.
      با یکی از دوستان صمیمی ام که مدیر یکی از شعب بانک حکمت هست در خصوص معتبر بودن این صندوق صحبت کرد.
      ضامن پول بانک حکمته که خب چون بانکه خیلی خوبه.
      برای خرید هر واحد سهم از این صندوق به ارزش 100 هزار تومن باید به گارگزاری سهم آشنا مراجعه کنید که کارگزار رسمی بورسه و از این جهت مطمعن و غیر قابل کلاهبرداریه. شماره تلفن دفتر مرکزی اون تهران 2771-021 هست من با داخلی 304 خانمی به نام محسنی صحبت کردم.
      زمان واریز سود هم دو روز کاری بعد از 25 ام هر ماهه.
      من تقریبا 300 میلیون تومان سپرده کردم و ماه قبل هم 23.6 % سود روز شمار تقسیم کرد.میانگین سود 6 ماهه 26 درصد بوده و میانگین سود 3 ماهه اخر هم 24 درصد که توی بازار فعلی خیلی خوبه. شما میتونید NAV روزانه هر سهم را در داخل وبسایت اون ببینید.https://iafi.ir/nav.do
      امکان واریز پول به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به حضور فیزیکی در کارگزاری و خرید سهم وجود داره (فیش واریزی را اسکن میکنید و لود میکنید در اکانت کاربریتون فرداش میشینه بحسابتون)- امکان فروش به صورت انلاین هم وجود داره که من از این امکان ها استفاده می کنم. در خصوص ادامه دار بودن صندوق هم این نکته را اشاره کنم که کف سود تضمینی اون 20 درصده ولی در یکسال گذشته بیشتر از اون سود داده که این از نظر شرعی هم سرمایه گذاریتون را بدون شبه میکنه چون قرار داد شناوره و هر ماه سودش با ماه قبل متفاوته ولی کفش 20 درصده. خلاصه صندوق بی حاشیه و کم ریسکی هست.بنده به عنوان کسی که 12 ساله توی بورس فعالیت میکنم توصیه میکنم فعلا از جایی که ماکزیمم سود را میشه گرفت سود بگیریم تا بعد ببینیم بازار های موازی چطوری میشن؟ اگه سوالی داشتید با ایمیل من در خدمتتون هستم. یا حق

  13. زهرا رمضانی می‌نویسد

    سلام من کاشان تماس گرفتم با تنها شعبه بانک حکمت ایرانیان و گفتند ک ما اصلا صندوق سرمایه گزاری مربوط ب سهام نداریم!!!!

  14. احمد نبوی می‌نویسد

    من از سایت خود امین آشنای ایرانیان نگاه کردم ظاهرا چند تا حساب دارند بانک آینده ، سامان ، ملی حکمت ایرانیان.
    بانک حكمت ايرانيان شعبه سعادت آباد ١٢١٤
    من سوال داشتم!!!
    باید بریم بانک بگیم به این شماره حساب پول واریز کنید؟ظاهرا دوستان دیگه هم رفتن و بانک گفته که ما اطلاعی از این صندوق نداریم.چطور پس میگید بانک پول رو تضمین میکنه؟چه تضمینی باید از بانک بابت وجوه پرداختی بگیریم؟
    بانک کشاورزی هم تبلبغ عمومی برای صندوق زده که اعلام ۱۸درصد تضمینی روزشمار به نظر شما کدوم به صلاحه؟

  15. فرهاد می‌نویسد

    به چندین شعبه بانک حکمت در تهران حتی شعبه مرکزی آن زنگ زدم. گفتند صندوقی به این نام در این بانک وجود ندارد . اگر شما چنین شعبه ای از این بانک در تهران سراغ دارید معرفی کنید .

    1. ناشناس می‌نویسد

      این آدرس سایت صندوق است و در آن ضامن نقد شوندگی بانک حکمت ایرانیان ذکر شده، http://iafi.ir/index.do
      ممکن است پدیره‌نویسی این صندوق از طریق شعب این بانک انجام نشود.

  16. احسان می‌نویسد

    سلام من زنگ زدم شعب مرکزی اهواز گفتن چیزی به این اسم نداریم….

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام، ممکنه هنوز به شعب دیگه ابلاغ نشده باشه یا محدود به شعبه خاصب باشه، در شعبه مرکزی تهران می‌توانید پرس و جو کنید
      ٠٢١٢٧٧١ داخلی ٣٠٦و٣٠٧

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی