رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 31 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 54,642,482,324,260 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.04 %
بازده سه ماهه 6.15 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 25.01 %
بازدهی از آغاز فعالیت 275.68 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 9
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,003,848 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,002,732 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 37.45 %
سپرده بانکی 46.89 %
وجه نقد 0.06 %
سهام 11.85 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.82 %
دارایی‌های دیگر 0.53 %
قیمت آماری 1,014,273 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 54,493,569
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,395 دیدگاه
  1. رضا می‌نویسد

    سود 25 شهریور ماه الی 25 مهرماه 1396 صندوق که برای اولین بار تماما در دوران بعد از 11 سپتامبر اخیر قرار داشته و اطلاعات مناسبی در مورد آینده احتمالی صندوقها به دست میده بدین شرحه: 19,544 ریال به ازای هر واحد معادل 23.011% درصد سالیانه. (نکته جالبی که متوجه شدم اینه که شماره چک واریز سود به تاریخ 27 مهر رو میشه از طریق ربات تلگرامی صندوق دید ولی در گردش حساب سایت نشون داده نمیشه!)

  2. جواد می‌نویسد

    مهر ماه هر سهمي19544 ريال يعني بالي 23 درصد

  3. محمدمعین می‌نویسد

    منظورم اینه وقتی کمتر از 23 نداده چجوری بازدهی 12 ماه قبل شده 22.71؟؟؟ قبل از این بازدهی رو اینجا 24.71 نوشته بود!!!

  4. محمدمعین می‌نویسد

    دوستانی که توو این صندوق خیلی وقته سهم دارن، میخواستم ببینم تا حالا سود کمتر از 23درصد داده؟؟؟
    باتوجه به اطلاعاتی که توو سایت خود صندوق هست و بعضی از ماه ها اعلام نشده سودش کمتر از 23درصد من ندیدم بعد چجوری بازدهی 12 ماه قبل شده 22.71 درحالی که قبل از بازدهی 24.71 زده شده بود!!!
    اگر کسی از دوستان میتونه کامل راهنمایی کنه و توضیح بده بسیار سپاس گزار میشم!
    و اینکه همیشه سودهارو در تاریخ مققر واریز گردن؟تاخیری نداشته تاحالا؟؟؟

    1. Amir می‌نویسد

      بالاخره سایت رده یه کم خطا داره مثلا همه عالم بگه این صندوق هزینه ابطال نداره باز اون بالا میزنه ۲۰۰۰ت

  5. رضا می‌نویسد

    دوستانی که در صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه گذاری کردند در جریان باشند که اطلاعات کامل روزانه صندوق و حساب هر فرد به علاوه ی وبسایت iafi.ir در وبسایت https://aaifs.rhbroker.com/index.do هم درج میشه (منوی سرمایه گذاران در بالای صفحه)، که اطلاعات کاملتری از جمله شماره حساب بانکی ثبت شده شخص رو هم نمایش میده.

  6. nix می‌نویسد

    از ۲۹ شهریور هنوز مبلغ ۹۰۰۰۰ تومن تتمه حساب رو واریز نکردن

    1. nix می‌نویسد

      فعلا که شده هر چی هم تماس میگیرم پاسخی نمیدن

    2. امیر می‌نویسد

      توصیه به دوستان: از سایت صندوق ، حساب بانکی صندوق رو بردارید و مستقیم برید بانک. بهترین راه برای واریز به صندوق اینه که ازطریق حساب واریز بشه چون مستقیما وارد صندوق میشه و صدور واحد هم زودترانجام میشه . خرید اینترنی دو روز میکشه. من از حساب بان تجارتش اقدام کردم فوی نشست توی حسابشون. یا علی

    3. امیر می‌نویسد

      امکان ندارهههههههه. من از مهر تا الان دو بار اقدام به خرید کردم و باقی پولمو فردای صدور ریختن.

      1
  7. مجید می‌نویسد

    در مجموع انتخاب جالبی واسه سرمایه گذاری نیست مخصوصا تو مبالغ کم( چون در نهایت به ازای هر واحد ۱۰۰ تومن بیشتر بدن) با توجه به کم بودن شعب و عملکرد کندی که تو زمینه دریافت و پرداخت اینترنتی دارن و تعطیلی پنجشنبه هاشون اگه شما سه شنبه هم واریز کنید زودتر از شنبه صدوری صورت نمیگیره

  8. کی کاووس می‌نویسد

    دوستان لطفا راهنمایی کنید.
    من ساکن قزوینم، میخواستم توو صندوق آشنای ایرانیان سرمایه گذاری کنم، چیکار باید بکنم؟ از صفر توضیح بدید سپاس گزار میشم، چون توو قسمت شعب دیدم توو قزوین نمایندگی نداره صندوق.
    همه مراحل رو اینترنتی باید انجام بدم و ثبت نام کنم؟؟؟ واریز وجه برای صدور به چه صورتی هست؟؟؟
    اینجا هزینه ابطال 2000 تومن نوشته، درسته؟؟؟

    1. امیر می‌نویسد

      هزینه ابطال نداره. اینجا غلط تایپ کردن. برو قسمت انتهایی این سایت: http://www.iafi.ir/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82

    2. امیر می‌نویسد

      بله. توی قزوین شعبه نداره با شماره شعبه مرکزیش تماس بگیر سوالتون رو از اونجا بپرس. سایش میتونی کارت ملی و شناسنامتو آپلود کنی و ثبت نام کنی. بنظرم نیازی به شعبه نداره. همون سایش پولت رو واریز کن

  9. علی می‌نویسد

    شانزدهم مهر 740 هزار از طریق درگاه برای اولین بار به حساب صندوق پول واریز کردم تا کارگزاری سهم بخره امروز هیجدهم هنوز خبری نیست و پولی هم عودت داده نشده چطوری باید فهمید خرید انجام شده یا نه از رباط صندوق هم که استعلام گواهی سپرده میکنم نوشته بود گواهی معتبری صادر نشده لطفا راهنمایی کنین ؟

    1. سعید می‌نویسد

      سلام به احتمال زیاد شما از طریق درگاه اینترنتی اقدام به صدور واحد کردین،در این صورت یک روز پول دیرتر وارد صندوق میشه وبعد از واریز یک روز هم طول میکشه تا صدور واحد انجام بشه که جمعا2 روز کاری طول میکشه بهترین را برای واریز به صندوق اینه که ازطریق حساب واریز بشه چون مستقیما وارد صندوق میشه و صدور واحد هم زودترانجام میشه

  10. رضا می‌نویسد

    جهت اطلاع دوستان علاقه مند به سرمایه گذاری در صندوق امین آشنا ایرانیان، گویا بجز وبسایت و کلیه شعب کارگزاری سهم آشنا دو شعبه از خود بانک حکمت ایرانیان هم صرفا در تهران مستقیما صدور واحدهارو انجام میدن، که صرفا یکیشون رو از حرف کارمند یکی از شعب شیراز به خاطرم مونده: “تهران – شعبه منیریه (کد شعبه 1111) / خیابان ولی عصر، نرسیده به خیابان امام خمینی، مجتمع حکمت ایرانیان”. دوستان تهرانی که به این شعبه نزدیک هستند لطفا در صورت مراجعه جزییات بیشتر رو اینجا اعلام بفرمایند. ضمنا صندوق دوم درآمد ثابت با ضمانت نقدشوندگی بانک حکمت ایرانیان (حکمت آشنا ایرانیان) که مجددا تحت مدیریت کارگزاری سهم آشنا هست در اکثر شعب بانک در سراسر کشور قابل سرمایه گذاری هست. منتهی سود این صندوق بین 20-23% خواهد بود، برخلاف صندوق امین آشنا که همواره بالای 23% بوده. تصور میکنم اگر درخواستها زیاد بشه مدیر ثبت هر دو صندوق رو نهایتا خود بانک در نظر بگیرند که از هر نظر به نفعه، بالاخص در شهرهایی که کارگزاری شعبه نداره.

  11. علی می‌نویسد

    برای ورود به بخش سرمایه گذاران کد کاربری و رمز از بانک درخواست کردم گفتند ندارند و حتی گفتند خرید وابطال سهام هم بصورت اینترنتی فعال نیست ایا اینطوری هست ؟ کسی خبر داره ؟

    1. امیر می‌نویسد

      شما برو به آدرس سایتی که در بالا هست بخش ورود سپرده گذاران خودت ثبت نام کن و یوزر و پسورد بگیر.اصلا به شعبه رفتن نیازی نیست

    2. amir می‌نویسد

      دروغه. همه اینهایی که گفتی، انجام میشه

  12. مسعود می‌نویسد

    دوباره اعلام کردند که هیچ بانکی حق نداره سود تعیین کنه درصندوق و باید دربورس سرمایه گذاریهاش مشخص بشه..کلا این هم سود نداره و ما اجبارا باید پولامون بذاریم همون سودکم

  13. فرخ می‌نویسد

    سلام بنده قصدسرمایه گذاری دراین صندوق رادارم سوالم اینه مثل صندوقهای دیگه توبانکه یاکارگذاربورس منظورکجامراجعه کنیم ممنون ازراهنمای

    1. جواد می‌نویسد
  14. رضا می‌نویسد

    استدلالتون اصلا منطقی نیست. ریز کامل اطلاعات مالی کلیه صندوقهای دارای مجوز که به شدت از طریق شرکتهای حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار (متولی صندوق) تحت نظارت هستند در وبسایتهای رسمی http://fipiran.com و http://codal.ir به سهولت در دسترسه و هیچ کدوم مشکلی ندارند.
    تنها علت جذب کمتر سرمایه برمی گرده به تبلیغات کمتر و شعبات بسیار کمتر نسبت به بانک شهر. با اینحال رقم 350 میلیارد تومان بسیار بالاست، با توجه به اینکه سرمایه لازم برای تاسیس یک بانک 400 میلیارد تومانه (به عنوان نمونه بانک ایران زمین با 332 شعبه 400 میلیارد تومان سرمایه داره). در هر صورت به شما پیشنهاد میکنم قید 3% بیشتر رو بزنید و در صندوقهای بزرگتر بانک شهر و پارسیان سرمایه گذاری کنید تا آرامش ذهنی تون بهم نریزه، ما هم از سود 23% روزشمارمون کاملا راضی هستیم.

    1. Amir می‌نویسد

      موفق باشي ،ولي بانك شهر تا الان زير ٢٢درصد نداده

  15. Amir می‌نویسد

    بانك شهر تو اين دوهفته گذشته فقط اندازه كل دارايي اين صندوق جذب سرمايه داشت،فقط در عرض دوهفته

  16. Amir می‌نویسد

    اين صندوق با اينكه سود بالايي ميده ولي نسبت به صندوق بانك شهر اصلا سرمايه جذب نميكنه،احتمالا يه جاي كارشون ايراد داره كه ملت بهشون اعتماد نميكنن پول بزارن

  17. مسعود می‌نویسد

    ایا بازهم میشه پول گذاشت صندوق حکمت ایرانیان..الان دیگه بانکها بنظرم سوددهی ندارن یا نمیدن سود برای صندوق درسته دوستان؟

    1. رضا می‌نویسد

      نه تنها صدور امکان پذیره بلکه این صندوق داره رکورد افزایش سرمایه روزانه رو میشکونه! این نکته قابل توجه هست که با بالا رفتن کف حساب روزشمار بانکهایی مثل آینده یا قطعی شدن کاهش سود سایر بانکها و موسسات بعد از یک ماه از بخشنامه بانک مرکزی، صندوقهای روزشمار با ضمانت بانکی و سود 22-23% مثل صندوق امین آشنا ایرانیان دارند رکورد خودشون رو در دریافت روزانه میشکونند. به طور مثال ظرف چند روز کوتاه صندوق امین آشنا ایرانیان از سرمایه 290 میلیارد تومان به 340 میلیارد تومان رسیده! اگر بخشنامه هایی که قصد دارند اجبارا سود صندوقها رو هر طور که شده کم کنند مثل گذشته عملیاتی نشند به احتمال بالا به زودی این صندوقها جزو بزرگترین صندوقهای کشور خواهند شد.

  18. حسین می‌نویسد

    سلام امروز من برای سرمایه گذاری صندوق اشنای بانک حکمت به بانک رفتم گفتند فعلا دستور دادند،که سرمایه‌گذاری انجام نشه؟؟ کسی دلیلشو میدونه؟؟؟

    1. amir می‌نویسد

      سلام. مهر چهار مهر توی شعبه تبریز به صورتی دستی ثبت نام کردم و واحدم 6 مهر ثبت شد و مشکلی نداشتم. خیلی راحت. گفتن بهم که از این به بعد برو با اینترنت خرید کن و نیازی نیس دیگه بیای اینجااااااااااااااااااااا

    2. رضا می‌نویسد

      مدیر ثبت صندوق “امین آشنا ایرانیان” کارگزاری سهم آشنا هست که ادرس شعبشون رو می تونید در وبسایت صندوق مشاهده کنید. امکان صدور و ابطال اینترنتی هم وجود داره. تنها مدیر ثبت صندوق “حکمت آشنا ایرانیان” خود بانک حکمت هست با اینکه ضامن نقد شوندگی رسمی هر دوی این صندوقها می باشه. احتمالا کارمند بانک تصور کرده منظور شما صندوق دوم هست.

  19. رضا می‌نویسد

    خطاب به امیر: بعید می دونم که صندوق بانک شهر کانال تلگرامی داشته باشه ولی خدمات اینترنتی و موبایلی خوبی برای صدور و ابطال داره: https://ibshop.ir

    1. امیر می‌نویسد

      کم تبلیغ کن شهر رو!

  20. احمد می‌نویسد

    دوستان من خیلی آماتورم. میشه یکی برام توضیح بده که این صندوق ها مزیتشون نسبت به بانک چیه؟
    البته به غیر از اینکه از بانک سودش بیشتره. مزیت دیگه ای داره؟ بانک برای 1 میلیون تومن ماهانه فوقش 15 هزار تومن میده. صندوق سرمایه گزاری میشه 23 هزار تومن؟ درست میگم؟

    1. محمد... می‌نویسد

      مزیتش سود بیشتره.از یازده شهریور بانک ها سود روزشمار رو کردن ده درصد یعنی یه ملیون میشه توی یه ماهه سی ویک روزه هشت هزار و چهارصد تومن.البته چندتا بانک مثل مهر اقتصاد سود رو پایین نیاورده و داره روزشمار بیست و سه درصد میده.من خودم تو موسسه ملل حساب دارم که سود رو اورده پایین و میخام ببرم لوتوس پارسیان.صندوق هایی که هزینه صدور و ابطال ندارن خوبن. و میشه ماهی بیست درصد ازشون سود گرفت.که برا ماه سی و یک روزه میشه 17 هزار تومن تقریبا.دوبرابر یه حساب سپرده کوتاه مدت.صندوق ها سود رو ماهانه میریزن تو کارت اما هروقت خاستی اصل پولتو بگیری باید یه تاخیر یک تا چند روز رو تحمل کنی.وبری داخل شعبه و مثلا 500 هزار میخای بگیری 5 تا سهم رو ابطال کنی.

  21. رضا می‌نویسد

    امکانات تلگرامی رسمی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به نقل از (http://www.iafi.ir/contact): 1) کانال https://t.me/iafi_ir برای دریافت آخرین اخبار و همچنین NAV صدور و ابطال روز 2) ربات تلگرامی https://t.me/aminashenabot برای مشاهده ی گردش حساب، مانده ریالی، وضعیت آخرین درخواستها، آخرین گواهی معتر و همچنین NAV های روز، با اعتبار سنجی توسط کد ملی و شماره همراه ثبت شده در صندوق.

    1. امیر می‌نویسد

      سلام.ربات تلگرامی خیلی عالی بود مرسی بابت اطلاع رسانی.من علاوه بر اینجا توی صندوق زرین بانک شهرم واحد دارم.اطلاع داری اون هم ربات تلگرامی داره یا نه؟

  22. رضا می‌نویسد

    خطاب به hamid30:
    دقیقا مطمین نیستم ولی احتمالا تتمه ی صدور از طریق حواله ی پایا به حسابی که باهاش واحد رو خریداری کردید واریز میشه، ولی سود ماهانه به حسابی که معرفی کردید.
    در مورد گواهی هم همینطوره، گواهی با مهر و امضای رسمی رو باید از نمایندگی صندوق در شهرتون و در غیر اینصورت با هماهنگی 021-2771 داخلی 4 از طریق یکی از شعب بانک حکمت و یا از طریق پشت پیشتاز دریافت کنید.

  23. hamid30 می‌نویسد

    والا من با سایتش 3 روز پیش یک واحد امتحانی گرفتم هنوز یه واحدو نشون نمیده

    1. hamid30 می‌نویسد

      بله رضا جان انجام شد الان چک کردم
      الان فقط ۴ تومن تتمه که نوشته کی واریز و به کدوم حسابم واریز میشه؟
      منظورم به اون حسابی که معرفی کردم یا با همون حسابی که واحد خریداری کردم؟
      الان زدم گواهی چاپم داره ولی این که نه امضایی نه چیزی داره پس با یه کاغذ تایپ شده هیچ فرقی نداره؟
      ممنون عزیز بابت وقتی که گذاشتی

    2. رضا می‌نویسد

      اگر مستقیم به یکی از حساب های صندوق پول واریز کردید (چه حواله اینترنتی و چه از شعب بانکی) و شماره فیش رو ثبت کردید روز بعد، و اگر از طریق کارت شتاب پول واریز کردید همونطور که در صفحه ی لاگین هم نوشته شده پرداختهای سیستم شاپرک با یک روز تاخیر انجام میشه در نتیجه امروز صدور شما صورت میگیره. از قسمت “گردش حسابها”، “سفارشات” و همینطور “لیست گواهیها” به سادگی می تونید مراحل صدور و ابطال و پرداخت سود رو پیگیری کنید.

  24. امید می‌نویسد

    سود شهریور ماه ۲۳.۱ واریز شد

  25. رضا می‌نویسد

    خطاب به امیر:
    طبق صحبتی که من با مسئول صندوق در شیراز داشتم گفتند که در صورت تمایل به ابطال واحدها حتما باید مدارک هویتی یکبار حضوری تایید شده باشه که حدس میزنم مربوط به قوانین پولشویی باشه.
    در ضمن برای دریافت سود واحدها نیازی به داشتن حساب در بانک حکمت ایرانیان نیست و سایر بانکهای مجاز که شماره شباشون قابل استعلامه مورد قبول هستند.

    1. امیر می‌نویسد

      سلام ممنون که وقت گذاشتی و جواب دادی البته من دیر جوابتو دیدم.من خودم پریروز رفتم توی سایت و ۱ واحد امتحانی درخواست ابطال زدم.امروز دیدم ۱۰۰تومن به حسابی که معرفی کرده بودم اومده.شاید با همون تصویر کارت ملی و شناسنامه احراز هویت کردن چون من اصلا به شعبه مراجعه نکردم .توی سایت ثبت نام کردم بعدش امتحانی دو واحد خریدم بعد هم که امتحانی یه واحد ابطال کردم که همه کارها منظم انجام شده.تا ۲۵ برج صبر میکنم اگر دیدم سود را پایین نیاوردن از بانک شهر منتقل میکنم اینجا.

  26. hamid می‌نویسد

    سلام اقا من میخوام فردا سرمایه گذاری کنم از کجا شروع کنم؟
    ساکن شهرستانم

    1. امیر می‌نویسد

      سایت iafi.irمراجعه کن منو بخش ورود کاربران ثبت نام کن.عکس شناسنامه و کارت ملی باشه که ضمیمه کنی دیگه خیلی راحت خودت صادر و ابطال میزنی

    2. امید می‌نویسد

      دوستان کامنت ها را بخوانید تا جواب سوال هاتون رو بگبرید….

  27. رضا می‌نویسد

    جهت اطلاع دوستان:
    سود پیش بینی شده 20% (گویا بیشترین پیش بینی مجاز صندوقها)، ولی تا حالا همواره بالای 23% بوده. سود هر ماه 25 ام واریز میشه و کارمزد صدور و ابطال هم نداره. صدور و ابطال با NAV روز درخواست که روز بعد محاسبه شده و پرداخت میشه. از قبل و بعد از 11ام صدور انجام میشده بدون وقفه که مقدار هر روز از اینجا قابل مشاهده هست.
    در صورتی که در شهر محل سکونتتون صندوق نمایندگی داشته باشه بار اول از طریق نمایندگی مدارک هویتتیتون رو تایید می کنید در غیر اینصورت از طریق شعب بانک حکمت ایرانیان (با هماهنگی قبلی با صندوق از طریق تماس با 2771-021 داخلی 4). در دفعات بعد هم از طریق وبسایت صندوق به آدرس iafi.ir امکان صدور و ابطال اینترنتی وجود داره. برای دریافت گواهی سپرده هم می تونید با مراجعه حضوری و یا پست پیشتاز اقدام کنید علاوه بر گواهی الکترونیکی که فورا در دسترسه.

    1. امیر می‌نویسد

      سلام من ۱۲ این ماه رفتم داخل سایت iafi.ir ثبت نام کردم و دو واحد امتحانی خریدم‌.الان کامنتتو خوندم متوجه شدم نوشتی بار اول برید شعبه و از بارهای بعد با سایت ولی من اصللا شعبه نرفتم و توی سایت مدارکی که خواسته بود پیوست کردم.الان لزومی داره برم شعبه و اصلا نیازی هست برم حساب توی بانک حکمت باز کنم؟

  28. صالح می‌نویسد

    دوستان لطفاً نظر دقیق بدید…آیا هزینه ابطال داره یا نه؟
    آیا بانک حکمت ضمانت نقد شوندگی میکنه یا خیر؟
    الان اصفهان بانک حکمت داره، باید اونجا مراجعه کنم؟

    1. امید می‌نویسد

      خیر هزینه ابطال ندارد. با شماره ۰۲۱۲۷۷۱ داخلی ۴ تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

  29. امید می‌نویسد

    ♦️پاسخ به یک ابهام؛ نرخ سودی برای صندوق‌های با درآمد ثابت تعیین نشده است یک مقام مسئول بانک مرکزی توضیح داد:

  30. امید می‌نویسد

    بنده فکر می کنم کاهش سود بانکی که به نظر می آید بانک مرکزی سفت وسخت پای آن ایستاده.در سود دهی همه صندوق ها اثر گذاره اما در تماسی که با صندوق داشتم و اطلاعیه آنها در کانال تلگرام، اظهار می کنند تاثیری نداره بر سود دهی اشان. بنظرم بهتر ببینیم چی پیش می آید….
    در کل فکر می کنم با توجه به افزایش نقدینگی و مشکلات پیش آمده در برگشت ارز پتروشیمی ها از چین در چند ماه آینده افزایش شدید قیمت دلار را داریم که احتمالا به ۷۵۰۰ برسه.بنده به شخصه علاقه ایی به خرید ارز و نگهداری آن به دلیل تاثیر منفی بر اقتصاد را ندارم اما تحلیلم از آینده اقتصاد ایران این هست.
    انشاالله که این اتفاق نیفته. در کل بازار آینده بازار ارز و سکه خواهد بود .

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی