رده بررسی سقف انواع تراکنش بانکی چه میزان است؟

سقف انواع تراکنش بانکی چه میزان است؟

بررسی

سقف انواع تراکنش‌های بانکی مانند شتاب، ساتنا، پایا، شتاب و دستگاه‌های خودپرداز چقدر است؟

نویسنده: فرشاد قاسمعلی
12 اردیبهشت 1403

در سیستم بانکی، چندین روش و شیوه انتقال وجه از طریق ابزارهای پرداخت وجود دارد که همه آنها سقف تراکنش بانکی دارد. برای آشنایی با محدودیت‌های تراکنش‌های بانکی هم آنها را در «رده» به شما معرفی‌شان می‌کنیم، هم سقف انواع تراکنش‌های بانکی در هر کدام را بررسی می‌کنیم.

سقف انواع تراکنش بانکی با استفاده از ابزارهای پرداخت

درگاه پرداخت اینترنتی  (خرید اینترنتی )

برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403،  200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

البته این را بدانید که دستگاه توکن رمز ساز با روی کار آمدن “امضاء دیجیتال” کم کم نقش کمرنگ تری خواهد داشت . در حال حاضر تعداد بانک های کمی دستگاه توکن رمز ساز را به مشتریان خود ارائه می دهند .

سقف رمز دوم ثابت (ایستا) عابر بانک در درگاه های پرداخت و انتقال وجه شتابی کماکان همان سقف 100 هزار تومان را دارد .

توجه : خرید و پرداخت از برخی درگاه های اینترنتی متعلق به اصناف بدون سقف انجام می شود . پس در زمان خرید خودرو از وبسایت های خودروساز ها مانند ایران خودرو و … نگران سقف کارت بانکی خود نباشید .

دستگاه‌های خودپرداز

انتقال وجه با دستگاه‌های خودپرداز متداول‌ترین نوع جابه‌جایی پول است، اما سقف انتقال پول از طریق این دستگاه‌ها، مبلغ  10 میلیون تومان است. اما برداشت پول از طریق خودپرداز هنوز هم مبلغ ناچیز 200 هزار تومان باقی مانده است.

انتقال از دستگاه کارتخوان (پایانه شعب) شعبه

نوع دیگری از انتقال در شعب بانک با دستگاه های کارت خوان متعلق به بانک انجام می گیرد . سقف انجام انتقال وجه به این صورت 15 میلیون تومان می باشد . فقط در ارتباط با قانون انتقال وجه بدین شکل توجه کنید :

  • حتما عابر بانک مبداء متعلق به خودتان و همان بانک باشد .
  • چنانچه عابر بانک مبداء متعلق به آن بانک نبود، حتما بایستی کارت مبداء و مقصد به نام خودتان باشد .

پایا

برای انتقال وجه پایا تنها داشتن شماره شبا کافی است. باقی مراحل انتقال وجه از طریق همان همراه بانک و اینترنت بانک انجام می‌شود. فقط به جای شماره کارت باید شماره شبا را در بخش انتقال وجه وارد کرده و گزینه انتقال پایا را انتخاب کنید. سقف انتقال پایا مبلغ 100 میلیون تومان در هر شبانه‌روز است. سقف کارمزد در پایا به صورت تکی (انفرادی) هم 3 هزار تومان است.

همه چیز درباره سامانه ساتنا

ساتنا

مهم‌ترین مزیت انتقال وجه ساتنا نسبت به تمام شیوه‌های دیگر جابه‌جایی پول، امکان بالاترین سقف برای واریز وجه است. البته در انتقال ساتنا کف انتقال وجه هم وجود دارد و مبالغ کمتر از 50 میلیون تومان را نمی‌توان با آن جابه‌جا کرد. سقف ساتنا هم 100 میلیون تومان است. اگر هم دنبال انتقال مبالغ بالاتری هستید، باید تا شعبه بانک بروید و تا هر سقفی که دوست دارید، پول انتقال دهید. سقف کارمزد ساتنا 28 هزار تومان است .

پل (انتقال لحظه ای)

یکی دیگر از انواع تراکنش های بانکی  انتقال به صورت “پل ” می باشد . انتقال وجه پل سقف کارمزد کمتری نسبت به پایا و ساتنا داشته و در هر ساعت از شبانه روز امکان انتقال وجه را به مشتری بانک می دهد . سقف انتقال وجه پل 10 میلیون تومان می باشد .

همه چیز درباره سامانه پل

حساب به حساب ( انتقال وجه عادی به حساب دیگران)

در این روش از انتقال بایستی حساب مبداء و مقصد در  بانک باشد . سقف انتقال 100 میلیون تومان (غیرحضوری) می باشد و امکان افزایش سقف توسط بانک مقدور است .

حساب به حساب ( انتقال وجه عادی بین حساب خودمان)

در این روش از انتقال وجه حساب مبداء و مقصد در یک بانک، متعلق به خودمان است . در اغلب بانک ها هیچگونه محدودیتی در سقف انتقال وجه وجود ندارد .

انتقال از طریق برنامک های مالی غیربانکی

برنامک بانکی و برنامه‌های پرداخت یکی از پرکاربردترین راه‌ها برای انتقال پول هستند. همه آنها هم از شبکه شتاب یا همان کارت به کارت برای واریز و برداشت پول استفاده می‌کنند. سقف تراکنش در شبکه شتاب بستگی به این دارد که برای انتقال وجه از برنامک بانکی استفاده می‌کنید، یا برنامه‌های پرداخت مانند آپ و تاپ و سکه. سقف انتقال وجه شتابی از برنامک های مالی معمولا کمتر از برنامک های متعلق به بانک ها است . سقف انتقال وجه معمولا در برنامک های مالی غیر بانکی تا 6 میلیون تومان است .

سقف برداشت روزانه از هر کارت بانکی

 

انتقال وجه از طریق بانکداری الکترونیک(اینترنت بانک و موبایل بانک)

سقف انتقال وجه از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک همان سقف های اعلام شده پیش تر در همین مقاله بوده که به صورت اجمالی مجدد بررسی می کنیم :

  • پایا 100 میلیون تومان است .
  • ساتنا حداقل 50 میلیون تومان و سقف 100 میلیون تومان است .
  • انتقال عادی بین حساب های اشخاص 100 میلیون تومان است .
  • انتقال عادی بین حساب های خودمان نامحدود است .
  • انتقال کارت به کارت (شتابی) 10 میلیون تومان است .
  • انتقال پل 10 میلیون تومان است .

انتقال وجه انفرادی (تکی) / گروهی / فایلی

در اغلب بانکها در بانکداری غیرحضوری به انواع دیگری از انتقال وجه به عنوان انفرادی، گروهی یا فایلی مواجه شده اید . انتقال وجه انفرادی همان انتقال وجه متداول مبتنی بر حساب است که در کسب و کار روزمره از آن بهره می بریم که انواع مختلف آن را در جدول زیر بررسی می کنیم :

 

انتقال وجه خودکار

در بانکداری غیرحضوری برخی از بانکها با انتقال وجه خودکار یا مستمر مواجه شدیم. اما کاربرد آن چیست و چه نیازی از عملیات بانکی ما مرتفع می کند اطلاعی نداریم. در رده به این پرسش پاسخ می دهیم.

انتقال وجه خودکار با مستمر نوعی از انتقال وجه هست که به مشتریان بانک این امکان را می دهد مبلغ معینی را در تاریخ های معین در طول یک دوره زمانی مثلا چندین ماهه پرداخت نمایند.

مثلا شما قرار است مبلغی بابت اجاره بهاء منزل مسکونی یا دفتراداری خود در 30ام هر ماه به یک حساب مشخص در همان بانک یا سایر بانک ها به مالک ملک بپردازید. شما از طریق قابلیت جذاب انتقال به صورت خودکار  پایا یا حساب به حساب خود را در 30 هر ماه به تعداد مثلا 10 بار تنظیم می کنید و دیگر نگرانی از بابت  فراموشی یا عدم دسترسی به خدمات غیر حضوری و … نخواهید داشت .

بررسی اجمالی رده از  انواع انتقال و سقف تراکنش بانکی

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 دیدگاه
  1. امید احمدی آذر می‌نویسد

    سلام.اگر بخام از داخل بانک ۶۰۰ میلیون پول انتقال بدم با ارائه مبایعنامه از چه روشی باید این کارو انجام بدم؟و اینکه میخام انتقال بدم ینی چک تضمین شده اینا نگیرم

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      متاسفانه اغلب این روش‌ها حضوری است و فقط با مراجعه به شعبه‌تون امکان‌پذیره.

      1
  2. علی می‌نویسد

    انتقال از طریق پل هم توضیح می‌دادین.

    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      توضبحات کامل رو اینجا نوشتیم: همه چیز درباره سامانه پل | سرویس جدید انتقال پول

      1
      1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی