مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین | خط مقدم ارتباط با مردم
بررسی بخش مهمی از یک بانک که معمولا از نظرها پنهان است
مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات نوین بانکی راهاندازی شده است. افتتاح این مرکز برای مشتریان ایران زمین این امکان را فراهم میسازد که برای اطلاع از خدمات بانکی نیازی به مراجعه حضوری به شعب نداشته باشند.
مرکز ارتباط بانک ایران زمین، مشتریان را در پیگیری کامل و رفع مشکلات احتمالی در استفاده از انواع خدمات بانکی از قبیل خدمات نوین بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک، دریافت تسهیلات و اطلاعات شعب بانک ایران زمین یاری میرساند.
ویژگیهای مرکز ارتباط با مشتریان
«رده» برای تست خدماتدهی این مرکز، بدون اطلاع و همانند یک تماسگیرنده عادی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایرانزمین تماس گرفت. نتایجی که در زیر میخوانید، حاصل این کنجکاوی است:
- اپراتورهای این مرکز در ابتدای تماس، خود را معرفی میکنند تا ارتباط صمیمیتری با مشتریان ایجاد شود.
- کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان از مطلعترین کارکنان بانک برای پاسخگویی هستند. داشتن اطلاعات جامع و روزآمد ضروری است و این لازمه آن است که کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان به فعالیتهای واحدهای مختلف بانک اشراف داشته باشند تا جوابگوی سوالات مشتریان در مورد فیچرهای جدید بانک باشند.
- از آنجا که وظیفه کارشناس مرکز تماس، این است که با تماسگیرنده ارتباط برقرار کند، باید مهارتهای ارتباطی موثری داشته باشد. برقراری ارتباط فقط به معنای صحبت کردن نیست. ارتباط موثر یعنی گوش دادن به تماس گیرنده، هضم اطلاعات و ارائه راهحل سریع و موثر به او. همچنین یک اپراتور، باید با زبانی ساده و اصطلاحاتی غیرفنی صحبت کند. در نتیجه کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین با دارا بودن این ویژگی، باعث بالاتر بردن کیفیت خدمات شده است.
- کارشناسان پاسخگوی مرکز تماس علاوه بر مهارت، سریع و کارآمد هستند. آنها باید بدون پایین آوردن کیفیت خدمات، سریع کار کنند. جواب سوالات تکراری را بدانند. قاعدتا مشتریان نمیخواهند منتظر بمانند!
- یک کارشناس به راحتی مضطرب نمیشود. چون مجبور است در طول روز به تماسهای زیاد و حتی ناراحتکننده بسیاری پاسخ دهد. وقتی کسی سرش داد میزند یا بیش از حد با او صحبت میکند، کنترل خود را حفظ کند. در نتیجه باید توانایی حفظ آرامش در زمانهای حساس را داشته باشد. این ویژگی از خصوصیات خوب کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین است.
- مشتریان میتوانند در نظر سنجی پایان مکالمه شرکت کنند و با دادن نمره از 1 تا 3 میزان رضایت خود از کارشناسان مرکز تماس را بیان کنند.
ردهبندی مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین
- اپراتورهایی که در یک مرکز تماس در طول روز به تماسهای بسیار زیادی رسیدگی میکنند، به خاطر برخورد با انواع مشتریان با رده سنی و تحصیلات مختلف باید انعطافپذیر باشند. کارشناسان مرکز تماس در رابطه با یک مشتری که منظورش را درست بیان نمیکند، باید توانایی و مهارت ارتباطیشان را دو برابر کنند و همچنین سوالات لازم را به منظور جمعآوری اطلاعات تا حد امکان بپرسند.
- کارشناسان این مرکز با لحن دوستانه و روی خوش به سوالات مشتریان پاسخ میدهند که باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان میشود.
- اپراتورها اغلب در طول روز، به سئوالات مشابهی پاسخ میدهند و شکایات مشابهی دریافت میکنند. نتیجه این امر این است که گاهی نیاز به درک دقیق از مشکل مشتری هست و نباید پاسخی سریع و سرسری به او ارائه شود.
- با توجه به اهمیت پاسخگویی صحیح و مناسب به مشتریان، مرکز ارتباطی بانک ایران زمین ضمن برقراری ارتباط دوسویه با مشتریان باید بتوانند در معرفی خدمات بانک و افزایش رضایتمندی مشتریان نیز گام بردارند.
مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین با شماره تماس 24809 به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات و راهنمایی مشتریان بانک است.
سلام من احسان قائم مقامی تبریزی برای دخترم ستایش قائم مقامی تبریزی جهت رفتن به خارج از کشور در تاریخ ۱۲/۱ / ۱۴۰۱ حساب بانک ایران زمین باز کردم و خودم وکیل دخترم شدم چون سن اون ۱۲ سال بود در تاریخ ۱۲/ ۱/ ۱۴۰۲ حساب دخترم مسدود شد تا الان مورخه۶ / ۴ / ۱۴۰۲ به من هیچ جوابی نمیدن و سپرده دخترم رو نمیتونم بردارم تا حالا صد تا شماره دادن از بانک که مراجعه کنم حتی ادرس سایتی رو هم دادن ولی هیچ کسی جوابگو نبود
خیلی راحت پول من نزدیک ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان رو بانک برداشته و حالا که من نیاز دارم نمیتونم بردارم واقعا بانک ایران زمین بانک نیست و من بعنوان یک کارافرین متاسفم که این بانک رو به خیلی از دوستانم بعنوان بهترین بانک معرفی کردم
به بانک ایران زمین در بندرعباس اگه اشتباه نکنم شعبه امام خمینی ،کنار سیتی سنتر ،مراجعه کردم تا رمز انتقال بگیرم که معاون شعبه فرمودن ،برو و هر کدام از باجه ها که مشتری رفت کارت انجام بده ،و نوبت هم گرفته بودم ،که یکی از متصدیان بانک به نام خانم حیدری ،با عصبانیت گفت من انجام نمیدهم برود نوبت بگیرد که من گفتم خانم چرا با عصبانی بامن حرف میزنید من نوبت دارم ،گفت من هر جوری دوست دارم صحبت میکنم شما هم هر کاری دوست داری بکن ،منم گفتم حتما پیگیری خواهم نمود ،متاسفانه همه واسه خودشون شدند…
خواستم سرمایه ارزی میلیون دلاری اونجا بکنم خدا را شکر فهمیدم چه خبره
خانم حیدری که بسیار با اخلاق و خوش برخورده امکان نداره چنین برخوردی کنه من اونو میشناسم و چندباری باهاش تو بانک برخورد داشتم من ک ازش خیلی راضیم
باسلام ، بنده امروز مورخه 1402/02/30 به شعبه امام خمینی مشهد مراجعه کردم برای رفع مسدودی حساب وکالتی، متصدی بانک گفتن امکان انصراف نیست من تماس گرفتم با مرکز امداد مشتریان گفتند همچین چیزی نیست باید فرمی را در اختیار شما قرار بدهند و پس از اون فرم حداکثر چهار الی پنج روز حساب آزاد میشود ، مجدد مراجعه کردم ب شعبه گفتند به شعبه آیی ک خودتون حساب دارین مراجعه کنید ، الان اومدم شعبه احمدآباد رئیس بانک هم همین رو گفتند امکان انصراف نیست ، مجدد با اپراتور ارتباط گرفتم پشتیبانی شعبه کرد ،حرف من این هستش اول به اون خانمی ک پشت تلفن نشستی از طرف مردم مسئول هستی ک پشتوانه مردم باشی نه شعبه ، دوم برای بانک ایران زمین متاسفم
بانک ایران زمین شعبه زابل به نظر من و دیگر مشتریان بد ترین بانک از لحاظ مشتری مداری و پاسخگویی صحیح می یاشد چرا که همش کارکنانش دنبال مسخره کردن مردم می باشند و دنبال نخود سیاه فرستادن مشتری
سلام . من یکسال و نیمه حسابی ب مبلغ 16م باز کردم ک تا ماه قبل هم هر 14 سودش واریز میشد برای بچه هام ،اینماه واریز نشده و من چون عض کادر درمانم وخودمم ناقلم نمیتونم از بیمارستان خارج شم ب شعبه شیراز زنگ زدم بهم گفتن اصل چنین حسابی نداری با کلی وقت گذاشتن و اندرو،اون،در زدن بالاخره تایید کردن ک دارم اما چرا سودش واریز نشده خودشونم الان دارن پی گیری میکنن ،،اخه این چ بانکیه ک یکسالو نیم ماه ب ماه سودو پرداخته نمیفهمه حساب دارم یا نه یعنی اینقد اوضاعتون عالیه ک مجانی یکسال بهم پول میدادید ،،هنوزم رفع نشده و سودی واریز نشده ومنم نمیتونم از بیمارستان خارج شم ،،اینه بانکداری الکترونیکی ک ازش تعریف میکردید ،،زنگ زدم شعبه ای ک باز کردم همشون منتقل شدنو میگن نمیدونیم اگه نمیدونید پس چرا پشت میز نشستید ،ن ک حقوقمونو میدن شماهم بکشید بالا ،کسی ب کسی نیس هنوز یه شماره نتونستن بهم بدن ک جوابگو باشه چ برسه خود حسابو چک کنن !!/؟ موقع باز کردن قربون وصدقه ادم میرید ک از؟خجالت ادم پولاشو از بانک دیگه ش میاره ب بانکشون اما موقع جواب دادن الان 4روزه منو میدونن وپسر بی مادرم کارتش خالیه و مجبور شدم از کسی درخواست کنم بذاره توحسابش ،،،هیچ چی تواین مملکت جای خودش نیس ،این از دکتری ک فرستادن،بادیدن خون غش میکنه اینم ازرۋسای بانک !!/؟ میخوایید از مردم خسارات و کم اوردنو مث بانک صادرات پر کنید ،،، من فک میکردم این بهترین بانک ایرانه ،،متاسفم برای خودم ک عمری تو تجارت بود و هیچ مشکلی نداشتم الان باید چکار کنم ،،بلند شم برم ادمای دیگه ای هم مبتلا کنم ازاون گذشته مگه کادر درمان ما چندتا پزشک داره ک بذارن،برم ،،، مملکتو ب لجن کشیدید حیف این مردم شریف ونجیب ک سکوتشونو گذاشتید پای رضایتشون