رده رپورتاژ آگهی صندوق امانات بانک ایران زمین چه ویژگی‌هایی دارد؟

صندوق امانات بانک ایران زمین چه ویژگی‌هایی دارد؟

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رده
26 آذر 1398
صندوق امانات بانک ایران زمین

صندوق امانات بانک ایران زمین همانطور که از نامش پیداست، یکی از امن‌ترین و مجهزترین مکان‌هاست برای نگهداری اوراق بهادار و اشیا ارزشمند مشتریان. سرقت، آتش‌سوزی، بلایای طبیعی و… از جمله خطراتی است که همیشه نگرانی‌های بسیاری برای مردم می‌سازد و خدمت صندوق امانات می‌تواند خیال همه را در این خطرات احتمالی راحت کند.

 

صندوق امانات چیست؟

محل مطمئنی برای حفظ اسناد و اشیای گرانقیمت و مجهز به سیستم‌های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت، که مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند برای نگهداری از اشیاء قیمتی یا اوراق مهم خود آن را از بانک اجاره کنند. البته شرط آن است که این اشیا به امانت گذاشته شده، غیرقانونی (اسلحه‌های سرد و گرم،‌ مهمات، مواد مخدر و مواردی شبیه به این) و غیرمتعارف (مواد فسادپذیر، شکل‌ها و حجم‌های عجیب و…) نباشد و بشود آن را در صندوق امانات بانک به امانت گذاشت.

 

شرایط واگذاری صندوق امانات بانک ایران زمین چیست؟

هر شخص حقیقی یا حقوقی اگر در بانک ایران زمین حساب داشته باشد، می‌تواند از خدمات صندوق‌های اجاره‌ای امانات استفاده کند. در ضمن اجاره این صندوق‌ها کاملاً شخصی و اسمی بوده و غیرقابل انتقال به دیگران است. یعنی فقط شخص اجاره‌کننده می‌تواند از آن استفاده کند. در صورتی‌که مشتری بخواهد امکان باز کردن صندوق، گذاشتن و برداشتن اشیا و اسناد و… را به کسی بدهد، باید وکالت رسمی ارائه و سطح دسترسی فرد را هم مشخص کند. بانک هم برای احراز اعتبار وکیل و امنیت بیشتر مشتریان، از دفترخانه اسناد رسمی و همین‌طور سامانه ثبت‌احوال استعلام می‌کند و سپس اجازه دسترسی به فرد معرفی‌شده می‌دهد.

در تمام ساعات اداری روز، مشتری امکان دسترسی به صندوق امانات دارد و البته به همین دلیل، محتویات صندوق هم قابل تغییر است و در نتیجه بانک مسئولیتی در قبال محتوای صندوق ندارد و نمی‌تواند آن را بیمه کند.

 

صندوق امانات ایران زمین چقدر امن است؟

صندوق امانات بانک ایران زمین با مجهزترین و به‌روزترین سیستم‌های امنیتی الکترونیکی رصد می‌شود. ضد آتش‌سوزی و زلزله است و برابر حوادث طبیعی و سرقت، ایمن است.

صندوق اجاره‌ای ابعاد مختلفی دارد (کوچک، متوسط و بزرگ) و هر کدامشان به دو قفل مجهز است؛ یک قفل در اختیار مشتری است و قفل دیگر در دست بانک است. صندوق تنها در صورتی باز می‌شود که هر دو کلید همزمان با هم صندوق را باز کنند. در غیر این‌صورت هیچکس نمی‌توان این صندوق امانات را باز کند.

در صورتی‌که کلید مشتری به هر دلیلی مفقود شود، مشتری باید بلافاصله بانک را در جریان قرار دهد و سپس با حضور در محل صندوق، قفل تغییر می‌کند. البته مشتری باید مبلغی بابت بهای کلید و هزینه این تغییر پرداخت کند. در صورتی‌که بانک ناچار به شکستن قفل صندوق شود، مشتری باید هزینه‌های مربوط به این عمل را مطابق تعرفه‌های مشخص شده پرداخت کند.

 

مدت اجاره و تعرفه صندوق امانات چقدر است؟

صندوق امانات بانک ایران زمین یک ساله اجاره داده می‌شوند. طبیعتا این مدت اجاره، برای سال‌های بعد هم با موافقت بانک قابل تجدید است و در صورتی‌که زمان پایان قرارداد، مشتری برای گرفتن اماناتش مراجعه نکند، باید اجاره صندوق را مطابق تعرفه سالانه پرداخت کند.

اما بحث شیرین اجاره‌بهای صندوق امانات بانک ایران زمین از این قرار است که مبالغ سالانه مشخص و به اطلاع مشتری می‌رسد:

  • تعرفه صندوق امانات کوچک: ودیعه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومانی دارد و هزینه ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ تومانی.
  • تعرفه صندوق امانات متوسط: ودیعه یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومانی دارد و هزینه ۲۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی.
  • تعرفه صندوق امانات بزرگ: ودیعه ۳ میلیون و ۵۴۰ هزار تومانی دارد و هزینه ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومانی.

حالا در صورتی که به هر دلیلی مشتری اجاره بها را پرداخت نکند، بانک این مبلغ را از حساب مشتری برداشت می‌کند. اما در حالتی که این مبلغ در حساب مشتری موجود نباشد، این مبالغ جزو بدهکاری‌های مشتری به بانک محسوب می‌شود و در صورت تامین مبلغ امکان دسترسی به صندوق امانات بانک ایران زمین فراهم می‌شود. مشخص است که مبلغ ودیعه، بعد از پایان مدت اجاره و تحویل دادن کلید صندوق امانات و در صورتی‌که مشتری بدهی خاصی به بانک ایران‌زمین نداشته باشد، به مشتری پس داده می‌شود.

 

مدارک لازم برای اجاره صندوق امانات بانک ایران زمین

برای اجاره صندوق امانات بانک ایران زمین ابتدا باید برگه درخواست اجاره صندوق (تقاضای کتبی مشتری) پر شود. اطلاعاتی شامل مشخصات کامل، شغل، نشانی و شماره تلفن متقاضی لازم است و شناسنامه و کارت ملی هم باید همراهتان باشد. امضای قرارداد صندوق‌های اجاره‌ای شامل ماده‌ها و تبصره‌ها. ارائه نمونه امضا و ارائه عکس. البته این‌ها شرایط برای اشخاص حقیقی است و شرایط عقد قرارداد با شخص حقوقی اندکی متفاوت است و نیاز به رونوشت اساسنامه و آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور دارد.

 

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی