رده خبر مدیرعامل کارگزاری بانک دی: حذف صفر از پول تأثیری بر بازار سرمایه ندارد

مدیرعامل کارگزاری بانک دی: حذف صفر از پول تأثیری بر بازار سرمایه ندارد

خبر
نویسنده: رده
15 مرداد 1398
فردین آقابزرگی

فردین آقابزرگی در این خصوص گفت: در رابطه با وضعیت سهام و معاملات ازآنجایی‌که بحث مقایسه قیمت‌های قبل از حذف چهار صفر مطرح می‌شود ممکن است این ذهنیت وجود داشته باشد که آن دسته از سهامی که قیمت آن‌ها نسبت به ارزش اسمی فعلی یعنی 100 تومان کمتر است، دارای آمادگی روانی جذب سرمایه باشند.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی افزود: نکته حائز اهمیت در اصلاح پول ملی، داشتن برنامه توسعه اقتصادی است و تجربه بین‌المللی در این خصوص در کشورهایی مثل ترکیه و برزیل حاکی از این است که این تصمیم تأثیرات متفاوتی دارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی ادامه داد: اگر برنامه‌ای در جهت توسعه نداشته باشیم این امر می‌تواند حتی تشدیدکننده روند کاهش ارزش پول ملی باشد. از سویی وقتی ازلحاظ روانی یک‌بار تجربه‌ای اتفاق بیفتد و به نتیجه نرسد، بار دوم قطعاً با تحمیل هزینه‌های بیشتر متصور خواهد بود.

آقابزرگی بابیان این‌که این تصمیم چندان جدید نیست و مربوط به قانون توسعه پنجم بوده است تصریح کرد: اگر بعد از مدت‌ها مسئولین به فکر اجرای این مسئله افتاده‌اند، انتظار بر این است که قبل از اجرا تمهیدات لازم و برنامه‌های توسعه‌ای لازم در این خصوص دیده شود. این اقدام می‌تواند همچون کشورهای دیگری که این تجربه را داشته‌اند به یک تجربه موفق منتهی شود.

ثبات بازارها نیازمند ثبات در تصمیمات بازار پول
مدیرعامل کارگزاری بانک دی با تأکید بر لزوم ثبات در سیاست‌های نظام بازار پول تا پایان سال جاری برای اجتناب از ایجاد نوسان شدید در بازارها و به‌خصوص بورس یادآور شد: جلوگیری از تغییرات و اصلاحات مداوم در بازار پول می‌تواند یکی از محورهای تعیین‌کننده برای موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن سیاست‌های پولی و مالی باشد. چراکه ظرف یک سال گذشته به دلیل نبود ثبات در تصمیمات با کاهش و افزایش نرخ سود سپرده، افزایش افسارگسیخته نرخ ارز را تجربه کرده‌ایم. لذا ثبات در تصمیمات مهم‌ترین موضوع است و سیاست‌ها باید با دید کارشناسی اتخاذ شود تا حداقل در مواقع کوتاه نیاز به بازنگری و اصلاح نداشته باشد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد