رده بررسی در طرح کارا بانک آینده بدون نیاز به مسدودی سپرده تا 2 میلیارد تومان تسهیلات بگیرید

در طرح کارا بانک آینده بدون نیاز به مسدودی سپرده تا 2 میلیارد تومان تسهیلات بگیرید

بررسی
نویسنده: رده
22 تیر 1398

طرح تسهیلاتی کارا بانک آینده چیست؟

در طرح تسهیلاتی جدیدی که بانک آینده برای مشتریانش در نظر گرفته، مشتریان حقیقی و حقوقی که حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز، جاری یا سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی در این بانک دارند، می‌توانند بر اساس میانگین موجودی از امتیاز اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت بانک آینده برخوردار می‌شوند. در طرح کارا متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند معادل 50 درصد میانگین حساب خود در بازه زمانی حداقل 3 ماهه، وام بگیرند.

نوع حساب قرض‌الحسنه یا کوتاه‌مدت عادی
ضریب تسهیلات 50 درصد میانگین حساب
حداقل سپرده‌گذاری 3 ماه
سقف تسهیلات 500 میلیون مشتریان حقیقی، 2 میلیارد مشتریان حقوقی
سود تسهیلات 6 درصد حساب قرض‌الحسنه، 15 درصد حساب کوتاه‌مدت
سقف اقساط 60 ماه
 

سقف تسهیلات طرح کارا بانک آینده

میزان تسهیلات طرح کارا بر اساس میانگین حساب مشتری در بازه زمانی حداقل 3 ماهه تعیین می‌شود که معادل 50 درصد میانگین حساب مشتری خواهد بود. به‌طور مثال درصورتی‌که میانگین حساب 3 ماهه مشتری 20 میلیون تومان باشد، میزان تسهیلات پرداختی 10 میلیون تومان خواهد بود. سقف تسهیلات کارا برای مشتریان حقیقی، 500 میلیون تومان و برای مشتریان حقوقی 2 میلیارد تومان تعیین‌شده است. تسهیلات این طرح در قالب عقد مرابحه و بعد از سپری شدن حداقل مدت‌زمان سرمایه‌گذاری پرداخت می‌شود.
 

نرخ سود 6 و 15 درصدی تسهیلات طرح کارا

نرخ سود تسهیلات طرح کارا بانک آینده بر اساس نوع حساب سپرده مشتری متفاوت خواهد بود. مشتریانی که به پشتوانه حساب قرض‌الحسنه و با توجه به میانگین حداقل 3 ماهه این حساب متقاضی دریافت تسهیلات می‌شوند، می‌توانند وام خود را با نرخ سود 6 درصد دریافت کنند. نرخ سود تسهیلات طرح کارا برای مشتریانی که حساب سپرده آن‌ها کوتاه‌مدت عادی (سود سپرده 10 درصد) است، 15 درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.
 

اقساط تسهیلات طرح کارا بانک آینده

در طرح تسهیلاتی کارا بانک آینده، به انتخاب مشتری و بر اساس مدت‌زمان سپرده‌گذاری متغیر است که حداقل اقساط 12 ماه و حداکثر 60 ماه خواهد بود. متقاضیانی که بعد از سپرده‌گذاری حداقل 3 ماهه، تسهیلات خود را دریافت می‌کنند، باید اقساط خود را در 12 ماه پرداخت کنند. درصورتی‌که متقاضی تسهیلات، تمایل به بازپرداخت اقساط در مدت‌زمان بیشتری را دارد، می‌تواند با افزایش مدت‌زمان سپرده‌گذاری خود (بیش از 3 ماه) تعداد اقساط خود را تا 60 ماه افزایش بدهد. بر اساس قوانین و مقررات این طرح، به ازای هر یک ماه سپرده‌گذاری اضافه (بیش از 3 ماه) 4 ماه به تعداد اقساط تسهیلات اضافه خواهد شد. به‌طور مثال در صورت 4 ماه سپرده‌گذاری تعداد اقساط 16 و در صورت 5 ماه سپرده‌گذاری تعداد اقساط بازپرداخت 20 ماه خواهد بود.
 

برای دریافت تسهیلات کارا چه ضمانتی باید ارائه کنیم؟

متقاضیان دریافت تسهیلات کارا برای تعهد بازپرداخت اقساط باید ضمانت‌های لازم را به بانک ارائه کنند. ضمانت‌های موردنیاز برای دریافت این تسهیلات بر اساس میزان تسهیلات و اعتبار سنجی مشتری که از سوی بانک صورت می‌گیرد، متغیر خواهد بود. طبق قوانین و مقررات این طرح، متقاضیان به ازای هر 10 میلیون تومان تسهیلات باید یک ضامن رسمی کسر از حقوق به بانک معرفی کنند. ضمن اینکه برای دریافت تسهیلات بیش از 50 میلیون تومان، ارائه وثیقه ملکی از سوی متقاضی الزامی است.

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد